pixelg
Czat: Adam Cegielski - prezes Omnioxy SA - start 9 listopada o 10:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z Adamem Cegielskim, prezesem Omnioxy SA

Dyskusja odbyła się dnia: 09.11.2020, godziny 10:00
Adam Cegielski - prezes Omnioxy SA: Wierzymy w sukces firmy, dla nas to inwestycja na wiele lat Adam Cegielski - prezes Omnioxy SA

Zapraszamy na czat z Adamem Cegielskim, prezesem Omnioxy SA, który rozpocznie się 9 listopada o godz. 10:00. Tematem spotkania będzie omówienie planów związanych z publiczną emisją akcji serii B i perspektyw spółki na przyszłość.

Omnioxy to przede wszystkim dostawca łagodnych komór hiperbarycznych operujących naciśnieniach 1,3-1,5 ATA (urządzeń niemedycznych), które pozwalają na wspieranie regeneracji i rekonwalescencji osób w każdym wieku. Spółka wprowadza do urządzeń autorskie rozwiązania i modyfikacje sprzętowe, dzięki którymsą one bezpieczniejsze i wygodniejsze w użytkowaniu niż konkurencyjne produkty. Firma m.in. udoskonaliła koncentrator tlenu o mechanizm periodycznego podawania tlenu, zwiększyła liczbę okien w komorze oraz zastosowała specjalny antyodleżynowy materac.

Trzon firmy stanowią bracia, którzy wcześniej przez 11 lat prowadzili z sukcesem firmę inżynieryjną, więc Omnioxy zakładali już jako doświadczeni managerowie. Spółka od początku sama się finansowała i stawiała sobie ambitne cele. Przez ostatnie 12 miesięcy wygenerowała 4,8 mln zł obrotu, a zysk wyniósł ponad 600 tys. zł. Na moment przygotowania Dokumentu Ofertowego spółka z sukcesem wsparła powstanie ponad 60 firm w Polsce i sprzedała ponad 100 komór.

Model biznesowy Omnioxy jest znacznie szerszy. Sprzedaż łagodnej komory hiperbarycznejto przeważnie początek szerszej współpracy z klientem. Aż 95 proc. klientów spółki to firmy- kliniki lub osoby, które startują z własnym biznesem. Omnioxy z powodzeniem pomaga praktycznie od zera założyć własny biznes (gabinet) świadczący usługi z zakresu tlenoterapii hiperbarycznej. Spółka oferuje doradztwo m.in. w zakresie wyboru lokalizacji i wyposażenia gabinetu. Usługi marketingowe sprzedawane są w formie pakietów i w zależności od zakresu obejmują przygotowanie identyfikacji wizualnej (nazwy firmy, logo), stworzenie strony internetowej wraz z zawartością merytoryczną (m.in. prace graficzne, copywritingowe, optymalizację SEO, podłączenie mediów społecznościowych, kampanie Google Ads), przygotowanie folderów, ulotek, plakatów, wizytówek oraz stworzenie i prowadzenie kanałów social mediowych. Dodatkowo spółka bazując na wiedzy i zdobytym doświadczeniu wspiera właścicieli gabinetów prowadząc webinary i szkolenia.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Adamem Cegielskim, prezesem Omnioxy SA. Tematem spotkania będzie omówienie planów związanych z publiczną emisją akcji oraz perspektyw spółki na przyszłość.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 10:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Zastrzeżenie prawne: Informacje przekazywane podczas niniejszego czatu mają charakter wyłącznie promocyjny. Przed podjęciem decyzji inwestycyjnej, inwestor powinien uważnie zapoznać się z treścią Dokumentu Ofertowego (który jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o ofercie publicznej akcji serii B oraz – na potrzeby oferty – o OMNIOXY SA), w tym z czynnikami ryzyka zawartymi w części VI Dokumentu Ofertowego, a także z ewentualnymi komunikatami aktualizującymi, które mogą być publikowane do Dokumentu Ofertowego. Dokument Ofertowy jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie emitenta https://emisja.omnioxy.com
  • Adam Cegielski: Dzień dobry! Witam Państwa serdecznie i zapraszam do zadawania pytań.
  • Gość: Witam. Gzie mozna sie bedzie zapisac sie na akcje?
    Adam Cegielski: Zapis na akcje będzie można złożyć na stronie internetowej: emisja.omnioxy.com przez specjalny formularz, dostępny od 11 listopada.
  • MarPal: Panie Adamie, pomysł na biznes powstał z prywatnego zapotrzebowania właścicieli firmy na produkt jakim jest łagodna komora hiperbaryczna. Czy w waszym osobistym przypadku odczuliście poprawę co do dolegliwości, które były przyczynkiem do zainteresowania się tematem tlenoterapii?
    Adam Cegielski: Zarówno ja, mój tata jak i brat korzystamy na co dzień z komory i w zasadzie nie wyobrażamy sobie już życia bez niej. Jeśli chodzi o mnie, to wchodzę z różną częstotliwością w zależności od ilości czasu wolnego. Zazwyczaj jak już wchodzę, to na półtorej godziny. Czuję się po takim zabiegu odprężony i mam więcej energii. W ostatnim czasie zmniejszyła się też moja waga, myślę, że komora w tym przypadku też się przydała. W ostatnim czasie korzystam prawie codziennie w związku z chęcią zwiększenia odporności organizmu z wiadomych względów.
  • inwestor_2k: Witam. Czy rozmawialiście już z jakąś instytucją na temat możliwości użycia komór w terapii Covid? Jakiś szpital, albo klinika?
    Adam Cegielski: Prowadzimy rozmowy w tym temacie, ale procedury w ośrodkach medycznych są długotrwałe. Mamy kilka komór na stanie i możemy je udostępnić potrzebującym. Osobiście, na podstawie częściowych wyników trwających badań na świecie uważam, że komory hiperbaryczne to jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z zatorem płucnym wywołanym przez Covid, ale do potwierdzenia wyników tych badań potrzebna jest ślepa próba. Połowę pacjentów wpuszcza się w takim przypadku do komory i poddaje się ich prawdziwemu ciśnieniu, podaje się prawdziwy tlen, a połowie zapewnia się placebo. W tym czasie, gdy ważne jest życie ludzkie, niestety ciężko jest komuś podawać placebo, a do wiarygodnych badań niestety takie próby powinno się podjąć, by nauka uwierzyła w moc komór. Takie zamknięte koło. Wierzę, że w końcu pojawi się dowód. Na ten czas nie możemy oficjalnie mówić o tym, że komory hiperbaryczne są skuteczniejsze niż respiratorów i to o nich cały świat powinien mówić. Na ten czas komory są wpisane przez WHO jako eksperymentalna forma leczenia niedotlenienia wywołanego koronawirusem. Ja osobiście wiem, że jak zachoruje ja, członek rodziny czy mój znajomy to komorę mu wypożyczę, jeśli taka będzie jego wola. To moje prywatne zdanie, a nie spółki, która reprezentuję.
  • Daro: Kiedy pomyśleliście o wyjściu do inwestorów z ofertą? Próbowaliście wcześniej rozmawiać z jakimiś instytucjami?
    Adam Cegielski: W zasadzie od samego początku powstania spółki akcyjnej myśleliśmy o debiucie na NewConnect lub GPW, by móc wyskalować biznes i przyspieszyć jego rozwój.

    Wcześniej jednak trzeba było przetestować nasz model biznesowy, sprawdzić rynek i rozwinąć firmę do poziomu, który pokaże inwestorom potencjał i ograniczy ryzyka inwestycji. Przetestowaliśmy rynek, widać, że się rozwija i ma ogromny potencjał. Dotychczas finansowaliśmy firmę z własnych środków, ale teraz przyszła pora na ekspansję i skalowanie biznesu dzięki pozyskanym od Państwa środkom. To przyspieszy nasz rozwój i zwiększy szansę na sukces międzynarodowy.
  • Daro: Skoro biznes od początku się kręci dlaczego chcecie finansować rozwój emisją a nie długiem?
    Adam Cegielski: Niestety, banki niechętnie finansują startupy. W emisji obligacji musielibyśmy przy takim ryzyku zapłacić wysokie oprocentowanie i bez pewności jego pozyskania, więc emisja akcji wydaje się naturalnym krokiem. Dodatkowo, by móc myśleć o giełdzie, potrzebne jest rozproszenie inwestorów. Obecna emisja nam to powinna zapewnić, dzięki temu otworzymy drzwi do rynku publicznego. Liczymy też, że niektórzy inwestorzy zaangażują się w rozwój spółki. Dużo lepiej działa się współpracując w grupie niż w pojedynkę. Pomimo, że spółka zaczęła się od firmy rodzinnej, to podchodzimy do niej jak do niezależnego bytu, a nie naszej prywatnej własności.
  • Value: Czy jest jakaś prezentacja do tej emisji, bo Wasz prospekt to trochę gruby jest i nie wiem czy warto tracić czas na czytanie? :)
    Adam Cegielski: Zachęcam mimo wszystko do przeczytania dokumentu ofertowego. Dokument zawiera wiele załączników, także samego tekstu jest dużo mniej niż się wydaje. W razie czego zapraszam do zadawania kolejnych pytań tutaj jak i na adres email emisja@omnioxy.com. Istnieje też możliwość porozmawia ze mną zdalnie. Proszę śmiało pisać. Żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.
  • Value: Jaką część stanowi obecnie sprzedaż dla szpitali itp. w związku z koronawirusem?
    Adam Cegielski: Na ten moment do szpitali i ośrodków medycznych nie sprzedaliśmy żadnej komory. W tego rodzaju instytucjach niestety decyzje podejmowane są bardzo wolno, a także nasz sprzęt musiałby posiadać odpowiednie certyfikaty do używania w ośrodkach medycznych. Tego rodzaju certyfikację planujemy dopiero przejść w przyszłym roku. Między innymi na ten cel zbierane są środki w niniejszej emisji.
  • MarPal: Panie Adamie, czy nie sądzi Pan że przy PE powyżej 30 określenie "celem spółki jest w perspektywie najbliższych lat podwojenie zysku" jest niewystarczające do przekonania potencjalnych inwestorów?
    Adam Cegielski: Wiele startupów pozyskuje finansowanie pokazując latami starty, a my od początku mamy zyski. Pokazujemy też, że potrafimy je powiększać r/r, a mamy ambicje na jeszcze więcej. P/E nie jest najszczęśliwszym wskaźnikiem do wyceny spółki w fazie dynamicznego rozwoju, ale i tak jeśli Państwo porównają je do innych ofert to wypada korzystnie. Proszę także policzyć PEG przy zakładanym tempie wzrostu. Poziomy wskaźnika 10-20 jest dobry dla spółek dojrzałych, a do tego poziomu nam bardzo daleko :) Parametry emisji naszym zdaniem są atrakcyjne dla inwestorów.
  • Maciej: Dzień dobry, Prosze o informacje na temat przybliżonej prognozy (planu) sprzedaży komór w 2021 (dokument ofertowy nie zawierał takich informacji). Proszę także o okreslenie możliwosci operacyjnych społki, czy przy obecnym zatrudnieniu/organizacji społka bylaby w stanie realizowac sprzedaż wiekszej ilosci komór np ok 150-200 rocznie?
    Adam Cegielski: Informacja na temat oczekiwanej sprzedaży znajduje się w Dokumencie Ofertowym na stronie 31. W 2021 r. chcemy sprzedać minimum 230 komór. Zdecydowanie jesteśmy w stanie sprzedać taką liczbę komór, ale być może potrzebować będziemy wzrostu zatrudnienia do samej ich instalacji, a także obsługi biznesu naszych klientów. Chcemy się rozwijać w sposób zrównoważony i nie dokonujemy zatrudnienia na wyrost. Posiadamy kluczowy personel dla rozwoju i obsługi bieżącego portfela zamówień.
  • Pyko: Dzień dobry Widziałem w dokumencie prognozy wzrostu wolumenu. Proszę powiedzieć czy te prognozy robiliście na początku roku, czy to efekt sprzedaży realizowanej w tym roku?
    Adam Cegielski: Prognozy były aktualizowane pod koniec października 2020 r. i przewyższają nasze wcześniejsze prognozy, jakie tworzyliśmy w grudniu zeszłego roku. Firma rozwija się szybciej niż się spodziewaliśmy. Obecne prognozy nie biorą pod uwagę możliwego wzrostu popytu, który może pojawić się, jak wyniki badań nad użyciem komór hiperbarycznych do walki ze skutkami COVID-19, które trwają w tej chwili na całym świecie, okażą się pozytywne. W takiej sytuacji może się okazać, że popyt do osób prywatnych chcących się zabezpieczyć wzrośnie nawet kilkukrotnie, podobnie jak to teraz jest z kupowaniem do domu, prewencyjnie, koncentratorów tlenu. Osoby bogatsze kupują teraz koncentratory, by mieć je po prostu w domu.
  • Gość: Bardzo ciekawy pomysł, pierwsze słyszę o tlenoterapii hiperbarycznej. Będę obserwował temat.
    Adam Cegielski: Dziękuję, zachęcam do obserwowania naszych social mediów oraz do czytania akademii, gdzie umieszczamy systematycznie artykuły na temat tlenoterapii hiperbarycznej www.akademia.omnioxy.com.
  • Gość: Jak Państwa zdaniem zbliżający się lockdown wpłynie na sprzedaż i wyniki finansowe?
    Adam Cegielski: Ciężko powiedzieć jednoznacznie, co się wydarzy. Częściowy lockdown mieliśmy już od jakiegoś czasu, a mimo to wzrost zainteresowania naszymi komorami nadal rósł. W październiku sprzedaliśmy największą jak dotychczas ilość komór pomimo sporego lockdownu. Przy pełnym lockdownie pewne utrudnienia mogą się pojawić w zakresie instalacji, tak jak to obserwowaliśmy w przypadku pierwszej fali. Część klientów może też odłożyć decyzję o starcie biznesu czyli instalacji.
  • Gość: Ile osób pracuje obecnie w spółce? Jak mocno wzrosną koszty osobowe po uruchomieniu fabryki w Polsce?
    Adam Cegielski: Przy uruchomieniu fabryki planujemy powiększyć zespół o Menagara Produkcji i dwóch techników montażystów. Część pracy wezmą na siebie osoby obecnie zajmujące się dokonywaniem usprawnień. W pierwszym roku spodziewamy się wzrostu koszów 20-40 tys. zł miesięcznie. Jeśli popyt i tempo wzrostu sprzedaży będą wyższe niż zakładane, to oczywiście będziemy musieli dostosować zatrudnienie.
  • Maja: Tylko bardzo nielicznym startupom udaje się z sukcesem skalować biznes. Dlaczego Wam ma się udać?
    Adam Cegielski: Gwarancji 100-proc. nigdy nie ma, ale podeszliśmy do budowania tego biznesu w sposób przemyślany od samego początku. Od początku też spółka zarabia. Wiemy jaki jest cel i wizja firmy za kilka lat. Zespół jest doświadczony, a do tego bardzo zmotywowany. Osobiście nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z biznesem o tak dużym potencjale, a przy tym produkt sprawia, że czujemy się lepiej. To niesamowite uczucie, gdy ktoś do nas dzwoni i mówi, że nasz produkt mu pomógł. Bardzo dużo energii poświęcamy na wsparcie naszych klientów w osiągnieciu ich sukcesu. Otwierają oni często swoje gabinety z pomocą naszego marketingu. Ich zadowolenie, zadowolenie ich klientów przekłada się na nasz wzrost sprzedaży.
  • Gość: Czy może Pan podać jakieś namiary na wiarygodne źródła, najlepiej badania kliniczne potwierdzające wzrost odporności organizmu w wyniku stosowania tlenoterapii hiperbarycznej?
    Adam Cegielski: Zapraszam do zapoznania się przykładowo z materiałem: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19803709/

    Z badań klinicznych wynika, że tlenoterapia hiperbaryczna jest stosowana jako sposób na leczenie lub jego wspomaganie przy okazji wielu schorzeń. HBOT ma działanie bakteriobójcze i bakteriostatyczne, co wspiera organizm chorego w walce z chorobami. Same komory medyczne, o ciśnieniu medycznym (3-3,2 ATA) są już bardzo dobrze przebadane przez wiele ośrodków naukowych. Obecnie coraz więcej badań wykonuje się z komorami o mniejszym ciśnieniu, do grupy których należą nasze komory. Mniejsze ciśnienie to wolniejszy proces regeneracji, ale komora jest tańsza, dostępniejsza i można wykonywać więcej zabiegów.
  • Gość: Skoro obecnie zarabiacie, to dlaczego chcecie inwestować w przeniesienie produkcji do Polski?
    Adam Cegielski: W Polsce planujemy uruchomienie produkcji nowych modeli komór z kilku powodów. Produkty naszym zdaniem będą na tyle innowacyjne, że nie chcemy ich produkcji oddawać komuś innemu. Jesteśmy w procesie przygotowywania dokumentacji do opatentowania pewnego rozwiązania, które może sporo nam pomóc w zwiększeniu popytu. Dodatkowo posiadanie własnej produkcji na miejscu zwiększy nasze możliwości rozwoju. Kolejnym atutem jest zwiększenie bezpieczeństwa i niezależności spółki, nie mówiąc o możliwym zmniejszeniu kosztów produkcji, ponieważ nie będzie trzeba wliczać transportów.
  • P1otr: Czy w związku z drugą falą epidemii wasi klienci odnotowują wzrost zainteresowania tlenoterapią czy wręcz odwrotnie, bo ludzie się boją? Macie jakiś feedback od nich?
    Adam Cegielski: Część klientów odnotowuje wzrost zainteresowania, a u części nastąpił spadek. Mamy też klientów, którzy zawiesili swoją działalność zabierając komorę do domu na potrzeby własnej rodziny. Są klienci, którzy chcą zmienić branżę i szukają pomysłu na biznes po lock-downie. Chcą być pierwsi w swojej okolicy bo wierzą, że popyt na zabiegi w komorach będzie rósł, zwłaszcza po przejściu fali covida. Trafiają do nas przykładowo właściciele małych biur podróży, posiadacze lokali, gdzie ktoś zrezygnował z wynajmu. Mamy obecnie bardzo wielu klientów którzy szukają pomysłu na biznes. Dotychczas pomogliśmy otworzyć ponad 60 biznesów tworząc marketing, logotypy, szkoląc od zera w obsłudze komory. Nasi klienci prowadzili wcześniej różne biznesy. Jedna Pani była listonoszem, a dziś z niesamowitymi wynikami prowadzi biznes w Nysie.
  • MarPal: Panie Adamie, rozumiem, że unikalność biznesu i przewaga konkurencyjna nie polega na prostej sprzedaży komór bo takich rozwiązań na rynku jest sporo. Piszecie w prospekcie o tym, że różnicie się serwisem, obsługą marketingową, pakietami, etc...Dlaczego o tym nie ma słowa na waszej stronie www? Jaki procent w przychodach w takim razie stanowi sprzedaż usług?
    Adam Cegielski: Klientów pozyskujemy za pomocą innych kanałów sprzedaży niż strona internetowa. Do każdej sprzedaży pochodzimy indywidualnie. Klient ma kontakt bezpośredni z doradcą, który analizuje jego sytuację, następnie przygotowujemy ofertę dopasowaną dokładnie do danego miejsca, miasta i lokalu. Co do strony, to mamy już projekt nowej strony internetowej, którą planowaliśmy uruchomić w październiku. Niestety wzrost sprzedaży i zapotrzebowania ze strony klientów na nasze usługi marketingowe w zeszłych miesiącach spowodował, że zespół pracował w tym czasie dla klientów. Na pewno do końca roku strona będzie uruchomiona. Będzie podobna stylistycznie do strony emisyjnej.
    Co do pytania o procent w przychodach naszych usług, to nie da się wprost odpowiedzieć na to pytanie, gdyż sprzedaż usług dodatkowych często znajduje się w cenie sprzedaży komory. Nasze ceny sprzedaży komór nie są stałe, tylko indywidualnie negocjowane, najczęściej na cały pakiet. Myślę, że to kilkanaście procent przychodów.
  • Moder: Czy macie lockupy na akcjach?
    Adam Cegielski: Założyciele firmy, w tym ja, mamy lockup polegający na tym, że nie możemy ich sprzedać przez 36 miesięcy od zakończenia trwającej emisji lub 6 miesięcy od wejścia na giełdę. Chcieliśmy pokazać Państwu, że wierzymy w sukces firmy, a także, że jesteśmy mocno zmotywowani do tego, by firma weszła docelowo na giełdę, tak byście mogli Państwo zrealizować swoją inwestycję. My możemy poczekać. Dla nas to inwestycja na wiele lat.
  • Gość: W tym roku wszyscy pracujemy, uczymy się i załatwiamy sprawy przez internet. Jak krok po kroku wygląda proces zapisu na akcje poprzez stronę internetową?
    Adam Cegielski: 11 listopada na stronie emisji pojawi się formularz zapisu, gdzie będzie trzeba podać swoje dane i wskazać liczbę akcji. System wygeneruje plik pdf, który trzeba będzie podpisać elektronicznie (podpis kwalifikowany lub epuap), odesłać na adres podany w dokumencie i na stronie emisji, a następnie dokonać w ciągu 24h wpłaty na konto bankowe emisji.
  • zgred: Kiedy planujecie debiut na NewConnect?
    Adam Cegielski: W tej chwili nie jesteśmy w stanie precyzyjnie wskazać terminu, bo ten zależy od wielu czynników. Byłoby idealnie, gdyby udało się ten cel zrealizować w ciągu dwóch, maksymalnie trzech lat. Poza NewConnect będziemy rozważać również główny parkiet GPW. Problemów ze spełnieniem wymogów formalnych na rynku głównym się nie spodziewam, ale nie wiem, czy będziemy gotowi jako organizacja i nie poprzestaniemy w początkowej fazie na NC.
  • Gość: Zakładając, że emisja się uda kiedy planujecie osiągnąć przychody z pierwszych komór nowego typu nad którymi obecnie pracujecie?
    Adam Cegielski: W pierwszej połowie przyszłego roku.
  • Frog: W jaki sposób będą przydzielane akcje w przypadku nadpopytu? Proporcjonalna redukcja? Kto pierwszy ten lepszy? Czy może wybór inwestorów na podstawie innych kryteriów?
    Adam Cegielski: Akcje będą rezerwowane codziennie aż zbierzemy zapisy na pełną kwotę emisji. Tylko wpłaty w ostatnim dniu emisji (kiedy osiągnięta zostanie pełna kwota emisji) będą redukowane proporcjonalnie. Dla osób, które nie zdążą z wpłatą lub ich akcje będą objęte redukcją, zarząd zwróci kwoty wpłacone na Akcje Nowej Emisji, które nie zostały przydzielone w terminie siedmiu dni od daty ogłoszenia przydziału Akcji Nowej Emisji na Stronie Emisji. Zwrot nastąpi na rachunki podane przez zapisującego się w formularzu zapisu.
  • MarPal: Ponad 50% środków z przyszłej emisji chcecie przeznaczyć na produkcję własnych komór. Czy oprócz korzyści związanych ze skróceniem czasu dostawy planujecie polepszenie parametrów czy raczej poprawę marży przy podobnych parametrach?
    Adam Cegielski: Planujemy zupełnie nową linię komór o unikalnych parametrach, a także uruchomienie produkcji generatorów do obecnych komór o zbliżonych parametrach jak obecne, aczkolwiek również z pewnymi innowacjami, tak aby być o krok przed konkurencją.
  • Frog: Cel debiutu na NC w ciągu 2-3 lat? Czy to nie jakaś pomyłka?
    Adam Cegielski: Nie, to nie pomyłka. Na NewConnect pojawimy się najwcześniej za 2 lata. Chciałbym też zaznaczyć, że rozważamy debiut na rynku głównym GPW, ale tu musimy spełnić wymóg kapitalizacji, co w tej chwili ciężko byłoby nam raczej osiągnąć. Nie jesteśmy także gotowi do reżimu informacyjnego, nie mamy działu IR, a zarząd spółki jest mocno zaangażowany operacyjnie. Debiut to też koszty, których nie chcemy ponosić w tej chwili. Uważamy, że do giełdy musimy się jeszcze rozwinąć. Na wszystko jest odpowiedni czas.
  • Gość: Czy produkcja w Polsce to będzie składanie z dużych klocków zamówionych od podwykonawców, czy będzie to raczej nawet formowanie elementów, produkcja obwodów elektronicznych i wręcz butli z tlenem? Może jakoś Pan przybliżyć co oznacza słowo produkcja?
    Adam Cegielski: Planujemy na początek czysty montaż elementów pochodzących od lokalnych podwykonawców wg naszej myśli technicznej i dokumentacji. Nie chcemy uruchamiać u nas procesu obróbki blach, spawania, cięcia, formatowania. To nie ma sensu przy tej skali produkcji. Mamy spore znajomości w branży obróbki blach i tworzyw i znalezienie odpowiednich wykonawców do “brudnych” prac będzie dość łatwe. U nas planujemy prace badawczo-rozwojowe, czysty montaż pomalowanych i pospawanych elementów, następnie wykańczanie detali oraz testy poprodukcyjne.
  • Gość: Ile kosztuje certyfikat medyczny? Wymagany jest na każdy model? Co Wam daje poza niezweryfikowaną możliwością sprzedaży do szpitali?
    Adam Cegielski: Według naszej wiedzy, żeby produkty mogły posiadać certyfikat medyczny najpierw trzeba do tego przygotować firmę. Planujemy wdrożenie ISO serii 13000, system typu ERP do zarządzania procesami produkcji. Samo przygotowanie naszych urządzeń nie jest wyzwaniem. Według nas, istnieje duże prawdopodobieństwo przejścia certyfikacji bez dokonywania liczących się modyfikacji w samych urządzeniach. Poczyniliśmy już rozmowy w tej sprawie ze znaną jednostką certyfikującą. Koszty na dzień dzisiejszy powyższych wdrożeń oceniamy łącznie na ok. 350 tys. zł dla certyfikacji dwóch naszych urządzeń. Po otrzymaniu certyfikacji będziemy mogli dostarczać nasze urządzenia do ośrodków medycznych i szpitali, gdzie spodziewamy się sporego popytu w przyszłych latach na tego rodzaju urządzenia.
  • Gość: Jak wygląda podział klientów pomiędzy biznes, a indywidualnych?
    Adam Cegielski: Ponad 90 proc. klientów stanowią klienci biznesowi. Rynek klientów indywidualnych planujemy mocno zaangażować w przyszłym roku, oferując im nowe modele komór lub w przypadku ewentualnego niespodziewanego, znaczącego spadku popytu ze strony klientów biznesowych na obecną ofertę. Cały czas trzymamy rękę na pulsie w tej kwestii dostosowując kampanie reklamowe do grup docelowych, jakie nam najbardziej odpowiadają.
  • Gość: Kiedy i w jakiej formie otrzymam kupione akcje? Czy mogę je sprzedać jeszcze przed debiutem na giełdzie? W jaki sposób?
    Adam Cegielski: 1 marca wchodzi w życie nowelizacja KSH, która nakazuje dematerializację akcji i zapisanie ich w rejestrach akcjonariuszy. Nikt nie będzie już miał akcji papierowych i nie będzie trzymał ich w domu czy sejfie. To dlatego w komunikatach bieżących spółek giełdowych pojawiają się wezwania do akcjonariuszy celem zdeponowania papierów. Nie wiemy, kiedy KRS zarejestruje nam emisję, ale żeby uniknąć zamieszania (wydawania papierów i potem wzywania do ich zdeponowania w krótkim okresie czasu) warunkiem zapisu jest zgoda na deponowanie papierów i przekazanie ich do BM Copernicus, gdzie zostaną zdematerializowane i zapisane w rejestrze akcjonariuszy. Zmiany w KSH nie są żadną przeszkodą w handlu pozagiełdowym, przy czym o transakcjach trzeba powiadomić spółkę i przede wszystkim podmiot prowadzący rejestr akcjonariuszy, w naszym przypadku Copernicus.
  • Gość: Jak zamierzacie sprzedawać komory na rynkach zagranicznych? To będą przedstawicielstwa, czy raczej dystrybutorzy? Jak chcecie im zapewnić taką sama "opiekę" jak tym w Polsce?
    Adam Cegielski: Rynki zagraniczne chcemy podbijać przez budowę sieci dystrybutorów. Lokalny dystrybutor najlepiej potrafi odnaleźć się w miejscowej sytuacji i przepisach. Z naszej strony może liczyć na spore wsparcie. Pomożemy mu w osiągnięciu sukcesu dostarczając odpowiednie materiały, szkolenia, doradzając jak skopiować nasz polski sukces na jego rynku. Osobiście wiele lat byłem dystrybutorem kilku firm i wiem, co mi się podobało, a czego brakowało ze strony dostawcy. Planujemy dostarczyć naszym dystrybutorom to, czego najbardziej potrzebują - wsparcia w sprzedaży, szkoleń, materiałów dla działu marketingu i oczywiście solidnego produktu i wsparcia serwisowego.
  • Iko: Czy obecni akcjonariusze podpisali umowy lockup na swoje akcje? W jaki jeszcze sposób chronieni są drobni akcjonariusze? Co jeżeli jakiś inwestor branżowy będzie chciał zainwestować w spółkę lub nawet objąć pakiet kontrolny?
    Adam Cegielski: Tak jak wcześniej pisałem, założyciele posiadają umowę lockup na akcje. W umowie jest też zapis odnoszący się do drugiej części pytania. W przypadku pojawienia się dużego inwestora, istnieje możliwość sprzedaży akcji z zastrzeżeniem, że umożliwi się sprzedaż CYTAT Z UMOWY: “pozostałym akcjonariuszom Spółki na tych samych lub nie gorszych warunkach cenowych, na których zbycia będzie dokonywał Akcjonariusz, z zastrzeżeniem że cena zbycia nie może być w takim wypadku niższa niż cena emisyjna Akcji Serii B, a akcjonariusz nie będzie zobowiązany do składania zapewnień co do stanu Spółki i jej przedsiębiorstwa oraz stanu prawnego Akcji A”.
  • Gość: Czy ostatni sukces Onco Arendi Wam pomoże w plasowaniu oferty?
    Adam Cegielski: Cieszy nas sukces Oncoarendi Therapeutics, jak każdego polskiego biznesu, któremu się uda. Nie spodziewamy się, aby istotnie zwiększył nam poziom zapisów, bo to jednak nieco inna branża, choć także z obszaru zdrowia.
  • Maciej: Jak kształtuja się łączne wynagrodzenia dotychczasowych akcjonariuszy (łaczna ich wysokość miesiecznie lub rocznie)? Czy akcjonariusze mniejszościowi będą w jakikolwiek sposób chronieni przd ich potecjalnym znaczacym wzrostem w przyszłości?
    Adam Cegielski: Wynagrodzenia pobieram ja oraz mój brat, czyli osoby bezpośrednio zaangażowane w działalność spółki. Wynagrodzenia są po stawkach rynkowych, dostosowane do realnie wykonywanej przez nas pracy. Obu nam zależy na rozwoju spółki i nasz zysk upatrujemy we wzroście wartości firmy w perspektywie 3-5 lat.
  • Frog: Czy po wygaśnięciu lock-up, w przypadku, gdyby spółka nie zadebiutowała na NewConnect, inwestorzy będą mieli jakiekolwiek realne możliwości wyjścia z inwestycji?
    Adam Cegielski: Nie spodziewamy się scenariusza z brakiem debiutu, ale w naszych planach dopuszczamy także sprzedaż spółki na rzecz inwestora branżowego, który nabędzie ją w całości po takiej samej cenie dla założycieli i inwestorów. Takie warunki będziemy się starali zapewnić także po ewentualnym wygaśnięciu lock-upów, gdzie to zobowiązanie jest formalnie zapisane, bo to po prostu uczciwe rozwiązanie. Za parę lat spółka powinna osiągnąć pewną dojrzałość i zacząć płacić dywidendy.
  • Gość: Jakie są Wasze zdolności montażu komór? Dlaczego coraz bardziej rozchodzi się sprzedaż z przychodami?
    Adam Cegielski: Obecnie nasz partner jest w stanie produkować dla nas ok. 100 komór miesięcznie, a w ciągu kilku miesięcy jest w stanie podwoić możliwości, także obecnie nie przewidujemy problemów z możliwościami produkcyjnymi. Przyczyną “rozejścia sprzedaży z przychodami” jest to, że klienci wpłacają nam zadatki podczas zamówienia, a od momentu zamówienia do instalacji zazwyczaj mija kilka - czasem kilkanaście tygodni. W tym czasie klient poszukuje lokalu, przygotowuje się do otwarcia czy rozszerzenia biznesu, pomagamy mu z organizacją finansowania typu leasing. Myślimy wspólnie nad nazwą dla biznesu, są zakupywane domeny itd.
  • Moder: Czy jakiś Wasz klient zamknął działalność w związku z brakiem popytu? Jak ważna jest lokalizacja? Jaki jest średni zwrot klienta z kapitału?
    Adam Cegielski: Zdarzają się klienci, którym nie wychodzi. Najczęściej jest to spowodowane całkowitym brakiem doświadczenia w prowadzeniu biznesu lub brakiem czasu na prowadzenie go. Statystycznie jest to mały odsetek i w takich sytuacjach pomagamy klientom w poprawie swoich wyników szkoląc ich z prowadzenia działań marketingowych, obsłudze klienta, a jak nie planują dalszej działalności to pomagamy w odsprzedaży komory. Dotychczas mieliśmy kilka takich przypadków, czyli statystycznie ok 1 na 30 realizacji. Mamy też klientów, którzy kupują kolejną komorę i świetnie się rozwijają. Grafiki dla ich komór są zapchane od rana do wieczora i brakuje im kolejnej komory. Wszystko zależy od człowieka po drugiej stronie. Możemy pomagać, szkolić, starać się, ale nie da się za drugiego człowieka poprowadzić życia czy biznesu. Co do kolejnej części pytania. Lokalizacja jest ważna. Najlepsze są lokalizacje blisko ciągów komunikacyjnych, szpitali, przychodni itd. Klienci podkreślają też, rolę darmowego parkingu. Nie posiadamy statystyk od wszystkich naszych klientów, dlatego nie jestem w stanie podać średniego zwrotu z inwestycji, ale sama komora to niewielki koszt prowadzenia biznesu. Rata miesięczna leasingu to zazwyczaj koszt ok. 1000 zł miesięcznie, a koszt pracy urządzenia wynosi licząc energię elektryczną i serwisy niecałe 5 zł na godzinę, co przy cenie zabiegu na średnim poziomie ok. 100-120 zł daje spore możliwości na zarabianie.
  • anty_teresa: Czy sprzedajecie tylko komory hiperbaryczne, czy oferujecie także inne produkty
    Adam Cegielski: Reagujemy aktywnie na potrzeby rynku i popyt na produkty komplementarne z naszym profilem działalności. Przykładowo przewidując trend wzrostowy w sprzedaży koncentratorów tlenu zatowarowaliśmy się w odpowiednim czasie w sporą ich ilość. W ciągu kilku ostatnich dni sprzedaliśmy kilkadziesiąt sztuk zarabiając dla firmy ponad 100 tys. zł, a mamy jeszcze zakontraktowane kilka dostaw w najbliższym czasie dzięki czemu jak wszystko dobrze pójdzie powinniśmy potroić ten wynik w najbliższych tygodniach.
  • Moder: Czy posiadacie jakieś dotacje do tej fabryki? Starliście się o jakąś?
    Adam Cegielski: Myślimy nad pozyskaniem dofinansowania na zakup linii technologicznej, a w przyszłości jeśli będziemy planować budowę własnej hali, to też planujemy starać się o dotację pod tym kątem. Jeden z członków naszej rady nadzorczej jest specjalistą w pozyskiwaniu dotacji unijnych i pracujemy wspólnie z nim nad pozyskaniem grantów różnego rodzaju. Myślimy też nad grantem na badania.
    Co do kwestii otrzymanych dotacji, to obecnie jesteśmy zlokalizowani w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, co jest dotowane. Możemy się też pochwalić inną sporą dotacją. Omnioxy SA otrzymała grant na kwotę 200 tys. zł dla Projektu nr PMT/1735/9N/2019 w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, oś priorytetowa III "Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach", Działanie 3.3 "Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw", Poddziałanie 3.3.1 "Polskie Mosty Technologiczne". Umowę podpisaliśmy 30 lipca br. Na etapie krajowym stworzyliśmy strategię ekspansji na rynek norweski. W zeszłym tygodniu prezentowaliśmy wynik przed panelem ekspertów. Na dniach spodziewana jest decyzja oraz przejście do etapu zagranicznego, co będzie wiązało się z wpływem znacznych środków (120 tys. zł w 3 transzach) na nasze konto na działania proeksportowe.
  • inwestor_2k: Arkadiusz Lindner, Grzegorz Zengota, Marcin Świerc. Z jakimi innymi sportowcami współpracujecie
    Adam Cegielski: Jesteśmy w przededniu podpisania umowy sponsoringu dla pewnego 1-ligowego zespołu piłkarskiego, o którym jeszcze nie mogę powiedzieć, ale pochwalimy się na pewno jak będą na umowie podpisy obu stron :)
    Sport w naszej branży to bardzo ważny filar. Współpracujemy z zawodnikami różnych dyscyplin i na pewno będziemy kontynuować ten element naszej działalności. Dotychczas z naszych komór korzystało wielu sportowców. W tym między innymi Grzegorz Zengota (żużlowiec z Bydgoszczy)
    Marcin Świerc (ultramaratończyk, jako pierwszy Polak przebiegł mur chiński)
    Emil Sayfutdinow (rosyjski żużlowiec), Zawodnicy Inter Europol Competition w czasie wyścigu LeMans24 we Francji, Arkadiusz Lindner, kierowca rajdowy startujący między innymi w Rajdzie Dakar. Zdobywczyni pierwszego miejsca w biegach z przeszkodami Runmageddon Agnieszka Rynkiewicz, jej mąż kajakarz reprezentujący nasz kraj w międzynarodowych zawodach. Obecnie rozmawiamy z wieloma osobami. Jeszcze nie raz poinformujemy na naszych kanałach social media o tym kto używa naszych komór.
  • Adam Cegielski: Szanowni Państwo, serdecznie dziękuję za poświęcony czas i pytania. Było ich naprawdę wiele. To była przyjemność móc z Państwem się spotkać. Zapraszam do zapoznania się z ofertą akcji na stronie https://emisja.omnioxy.com Pozdrawiam
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
Spółka Cena emisyjna Wart. oferty Koniec zapisów
People Can Fly 46,00 zł 189,75 mln zł 2020-12-03
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +125,53% +25 106,02 zł 45 106,02 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy