Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - Zarząd CD Projekt SA - czat inwestorski - StockWatch.pl - akcje i notowania giełdowe, informacje raporty analizy i wyceny spółek, GPW i New Connect
AD.bx ad0a
X
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - Zarząd CD Projekt SA

Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - Zarząd CD Projekt SA CD Projekt SA
Dyskusja odbyła się dnia: 30.03.2017, godziny 09:00
W czwartek, 30 marca 2017 r. o godzinie 14:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT S.A.: Adamem Kicińskim, Prezesem Spółki i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych Spółki za 2016 r.

Grupa Kapitałowa CD PROJEKT działa w dynamicznie rozwijającej się branży elektronicznej rozrywki – gier wideo. Grupa prowadzi działalność operacyjną w dwóch kluczowych segmentach – CD PROJEKT RED i GOG.com. Produkcja gier komputerowych realizowana jest przez studio CD PROJEKT RED, dewelopera gier wideo z gatunku RPG znanego przez fanów gier na całym świecie dzięki Wiedźminowi - trylogii opartej na powieści Andrzeja Sapkowskiego. W 2016 r. Spółka wydała drugie rozszerzenie do Wiedźmina 3: Dziki Gon - Krew i Wino oraz Wiedźmina 3: Dziki Gon w Edycji Gry Roku zawierającej podstawową wersję gry, 2 rozszerzenia oraz 16 darmowych DLC.

Obecnie CD PROJEKT RED koncentruje się na pracach nad ogłoszonymi już projektami - GWINTEM: Wiedźmińską Grą Karcianą, sieciową grą F2P (Free to Play) z opcjonalnymi mikropłatnościami oraz nad grą Cyberpunk 2077.

Segment GOG.com w Grupie Kapitałowej CD PROJEKT odpowiada działalności prowadzonej w ramach serwisu GOG.com – jednej z najpopularniejszych na świecie platform globalnej cyfrowej dystrybucji.

Zapis dyskusji

  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami zarządu CD Projektu Adamem Kicińskim, prezesem i Piotrem Nielubowiczem, wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będą wyniki finansowe spółki za 2016 r.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata. Pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem, powiadamiając użytkownika o powodach.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: Wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 14:00.
  • moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony klawisz F5.
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dzień dobry Państwu, witamy na czacie inwestorskim podsumowującym wyniki finansowe i osiągnięcia Grupy Kapitałowej CD PROJEKT w 2016 r. Jesteśmy do Państwa dyspozycji. Prosimy o zadawanie pytań.
  • bboczula niepotwierdzony: Czy sami gracie panowie w Gwinta? :)
    Adam Kiciński: Tak gramy, ale nie sami tylko z przeciwnikami :)
  • Radek niepotwierdzony: Szanowni Państwo, gratuluje wspaniałych wyników za 2016r. Mam wrażenie jednak, że jeden cel nie został zrealizowany. Na 2016 planowaliście Państwo premierę gry z segmentu AAA na GOG i miała to być inna gra niż "No Mans Sky". Czy ten cel uda się zrealizować w najbliższym czasie ?
    Piotr Nielubowicz: Pracujemy nad tematem.
  • bboczula niepotwierdzony: Czy w 2017 dowiemy sie czegos nowego o Cyberpunku? Np jakis nowy trailer?
    Adam Kiciński: 2017 rok w naszej komunikacji jest rokiem Gwinta.
  • Gość niepotwierdzony: Czy w tym roku w katalogu goga również gra AAA od zewnętrznego wydawcy pojawi się w dniu premiery? podobnie jak miało to miejsce w 2016 No Mans Sky, Shadow Warrior 2
    Adam Kiciński: Niczego nie mogę obiecać, ale pracujemy nad tym.
  • Perkins niepotwierdzony: Czy po tak ogromny sukcesie Wiedźmina 3 rozważają Państwo próbę kontynuacji gier w tym uniwersum?
    Piotr Nielubowicz: Tak, GWINT jest najbliższym produktem w ramach tego uniwersum.
  • Gość niepotwierdzony: Ile wyniosły dotychczasowe nakłady produkcyjne na Gwinta? Jaki jest docelowy budżet tej gry?
    Adam Kiciński: W tego typu produkcjach budżet jest skalowalny wraz z ich rozwojem.
  • Marek niepotwierdzony: Dzien dobry, jakie przewidujecie wplywy z Gwinta w roku 2017 i 2018 oraz jakie macie prognozy zysku netto za te lata dla calego CD Projekt ?
    Adam Kiciński: Nie publikujemy prognoz.
  • Gość niepotwierdzony: Kiedy spółka rozpocznie amortyzację Gwinea?
    Piotr Nielubowicz: Według założeń na dziś - wraz z ukończeniem prac nad pełną wersją gry i udostępnieniem jej graczom.
  • Gość niepotwierdzony: Czy za Gwinta spółka dostała już jakieś przedpłaty?
    Piotr Nielubowicz: Tak, od października 2016 r. dodatkowo prowadzimy sprzedaż beczek z kartami w Gwincie, w ramach zamkniętej bety.
  • Marek niepotwierdzony: Czy przewidujecie wyplate dywidendy? Kiedykolwiek? Wyniki macie bardzo dobre i zapewne beda one powtarzalne.
    Piotr Nielubowicz: Żadne decyzje w sprawie podziału zysku za 2016 r. jeszcze nie zostały podjęte.
  • Gość niepotwierdzony: Jak wygląda sprawa z Chinami obecnie?
    Piotr Nielubowicz: Współpraca z partnerem układa się znakomicie. Jesteśmy w stałym kontakcie. Chińska wersja Gwinta jest w trakcie certyfikacji. Otwieramy lokalne biuro w Szanghaju.
  • Gość niepotwierdzony: Czy któryś z Panów prowadzi rozmowy z osobami z konkurencyjnych spółek o sprzedaży pakietów?
    Adam Kiciński: Nie.
  • Gość niepotwierdzony: Jak ustalone są w spółce premie dla zarządu? Czy to ściśle określonych procent zysków albo przychodów?
    Piotr Nielubowicz: Premie zarządu, tak jak i większości zespołu, uzależnione są od wyniku grupy bądź poszczególnych segmentów.
  • Gość niepotwierdzony: Czy jako firma inwestująca we własny silnik czują się Państwo na siłach aby konkurować pod względem technologicznym z liderami branży gier takimi jak EAFrostbite czy Activision mającymi do dyspozycji dużo większą liczbę inżynierów?
    Adam Kiciński: Rozwijamy nasz silnik tak, aby był najlepszą technologią do realizacji AAA gier RPG. Jest tworzony dokładnie pod nasze potrzeby.
  • gwintownik: Spółka zawsze była droga, teraz jest bardzo droga, najdroższa i już droższa nie będzie bo nie ma z czego. Nie oszukujmy się ale prawie 2 mld USD to jest kosmos. W związku z tym jakie macie plany. Jeśli wartości nie da się zwiększać to trzeba zmniejszyć zarząd, obcinać koszty i zacząć wypłacać regularnie dywidendę. Ewentualnie jeśli da się zwiększać wartość to chciałbym usłyszeć w jaki sposób.
    Piotr Nielubowicz: Wartość spółki budujemy, zwiększając skalę jej działania i sprzedaż kolejnych tytułów. Z tytułu na tytuł przechodzimy na kolejny poziom zarówno sprzedaży, zysków i zarobionej gotówki.
  • Marek Czuma niepotwierdzony: Witam serdecznie, moje pytanie związane jest z polityką dywidendową. Nie pytam o najbliższy czas, ale o to czy dopuszczają Panowie KIEDYKOLWIEK w ciągu najbliższej dekady wprowadzenie dywidend dla akcjonariuszy?
    Adam Kiciński: Co roku patrzymy na ten temat świeżym okiem. W tym roku takie decyzje jeszcze przed nami.
  • Tarathelion niepotwierdzony: Czy spółka jest w stanie realizować dwa duże projekty rpd jednocześnie jeden w preprodukcji, drugi w produkcji co miałoby wpłynąć na zwiększenie częstotlowości wydawania produktów w poprzedniejh strategii ten punkt nie został zrealizowany
    Adam Kiciński: Jest to trudne, ale dążymy do osiągnięcia tego modelu. Wiele nauczyliśmy się przy produkcji Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077.
  • Tarathelion niepotwierdzony: Czy mogą Państwo potwierdzić brak obecności produktów Spółki na nadchodzącym E3
    Adam Kiciński: Potwierdzamy.
  • Tarathelion niepotwierdzony: W roku poprzednim ogłosiliście Państwo chęć powiększenia studia o znaczną ilość osób m.in. powiększenie krakowskiego oddziału do ok. 100 osób. Czy plany te zostały zrealizowane? ILe obecnie wynosi liczebność studia?
    Piotr Nielubowicz: Plany są w trakcie realizacji, cały czas prowadzimy rekrutację.
  • Tarathelion niepotwierdzony: Czy z dniem wejścia Gwinta w otwartą beta czyli praktycznie premierę, w grze pojawią się płatne kampanie jednoosobowe?
    Piotr Nielubowicz: Kampanie planowane są na później.
  • Tarathelion niepotwierdzony: Również w roku poprzednim ogłosiliście, iż studio zostało podzielone na 4 zespoły. Czy jednym z tych zespołów jest zespół zajmujący się technologią/silnikiem czy też mieliście na myśli 4 odrębne projekty, jak gwint, cP2077 itd.
    Piotr Nielubowicz: Ogłoszenie dotyczyło planów, które odnosiły się do realizowanych projektów (gier). Z ogłoszonych i realizowanych w 2016 r. równocześnie projektów możemy wymienić Krew i Wino, GWINT, Cyberpunk 2077.
  • Tarathelion niepotwierdzony: Jak postrzegają Państwo kwestie crunchu w spółce? czy jest to zjawisko które staracie się wyeliminować? czy też jesteście zadowoleni z obecnego stanu rzeczy?
    Adam Kiciński: Staramy się minimalizować.
  • Tarathelion niepotwierdzony: Czy spółka ma plany wprowadzenie Gwinta na inne platformy? np. Switch które świetnie nadawałby się do Gwinta
    Piotr Nielubowicz: Dziś ogłosiliśmy rozpoczęcie technicznych testów GWINTA na PS4.
  • księgowy niepotwierdzony: co państwo księgujecie w aktywach pod pozycją "nakłady na prace rozwojowe"?
    Piotr Nielubowicz: Nakłady na prace rozwojowe odpowiadają nakładom na realizowaną przez nas produkcję kolejnych tytułów.
  • pimark niepotwierdzony: Kiedy mozemy sie spodziewac jakis detali dotyczacych kolejnej gry fabularnej RPG kategorii AAA
    Piotr Nielubowicz: Rok 2017 w naszej komunikacji to rok GWINTA.
  • Cahir niepotwierdzony: Czy firma ESL posiada pewne standardy/wymagania co do gier, wobec których podejmuje partnerstwo? Jeżeli tak, rozumiem, że Gwint je wszystkie spełnia i może zaistnieć jako gra z esportowym zacięciem?
    Adam Kiciński: Pracując nad Gwintem i rozwijając go staramy się, aby był jak najbardziej atrakcyjny dla wszystkich graczy, również tych, którzy chcą osiągnąć poziom mistrzowski.
  • Cahir niepotwierdzony: Kiedy planowane jest zakończenie tworzenia placówki w Chinach, której zadaniem jest wspieranie promocji Gwinta w tym regionie?
    Piotr Nielubowicz: Jesteśmy w trakcie rejestracji spółki w Chinach.
  • Sarmata niepotwierdzony: Dzień dobry, gratuluję wyników za 2016 rok :) Mam pytanie odnośnie Wiedźmina 3. Czy gra zostanie wydana na Nintendo Switch? Czy macie już Państwo plan na kolejny duży tytuł, który ma być wydany obok Cyberpunka i Gwinta? Pozdrawiam
    Adam Kiciński: Zgodnie z ogłoszoną strategią, mamy plany na drugi tytuł.
  • bboczula niepotwierdzony: Czy szukacie ludzi od performancu waszego silnika? :P
    Piotr Nielubowicz: Mamy otwartych wiele rekrutacji, zapraszamy na: http://pl.cdprojektred.com/rekrutacja/
  • Gość niepotwierdzony: Co Państwo rozumieją przez pojęcie pełna wersja Gwinta? Otwarta beta które jest rzeczywistą premierą gry? czy też moment zniknięcia określenia beta?
    Adam Kiciński: W planach mamy jeszcze szereg funkcjonalności do dodania.
  • Gość niepotwierdzony: Czy w najbliższym raporcie za I kwartał 2017 podzielą się Państwo informacjami o przychodach z Gwinta? Czy w przyszłości planują Państwo wyszczególnić te przychody w raporcie?
    Piotr Nielubowicz: Standardowo nie podajemy przychodów w podziale na poszczególne produkty.
  • Grzegorz niepotwierdzony: Witam serdecznie! Gratuluję tak wspaniałych wyników! Padł kiedyś pomysł na temat skupu akcji. Czy zostało powiedziane to "tak po prostu", czy faktycznie Panowie to rozważają?
    Adam Kiciński: Traktujemy to jako opcję.
  • Jaras1: Czy jestescie zadowoleni z rozwoju GOGa pod wzgledem sprzedzazy gier? Czy macie pomysl i ambicje powalczyc ze Steam?
    Piotr Nielubowicz: Tak, cały czas to robimy, idąc własną drogą.
  • Stalowa Wola niepotwierdzony: Czy w dalszym ciągu staracie się o zgodę Sony na crossplay Gwinta czy może na chwilę obecną nie ma tematu ?
    Adam Kiciński: Technologicznie jesteśmy na to gotowi. Przy każdej okazji namawiamy wszystkich do pełnej otwartości na wszystkie platformy.
  • Krempak niepotwierdzony: Jaki udział w dotychczasowej sprzedaży "beczek" w Gwincie mają poszczególne kraje? Pytam głównie o podział na USA, Chiny, Japonię i Europę Zachodnią.
    Adam Kiciński: Top 5 krajów, pokazanych na konferencji, odpowiada za ponad połowę przychodów z Gwinta.
  • Gość niepotwierdzony: Jak wiemy zespol znacznie sie powiekszyl .Czy spolka ma jakies plany odnosnie nowej siedziby ?
    Piotr Nielubowicz: Na razie jest nam dobrze na warszawskiej Pradze, ale nigdy niczego nie wykluczamy :)
  • Yogi niepotwierdzony: Czy firma ma odłożone już gdzieś na półce scenariusze do kolejnych produkcji?
    Adam Kiciński: Myślimy na wiele lat do przodu. Niemniej proces tworzenia fabuły w grach jest iteracyjny i dynamiczny, więc półek ze scenariuszami nie ma :)
  • Jestem Gość niepotwierdzony: Czy Cyberpunk będzie grą która pozamiata w swoim segmencie czy macie już takie przekonanie bo zdaje się, że przy W3 tak właśnie było już długo przed premierą? :)
    Adam Kiciński: Zawsze stawiamy przed sobą ambitne cele.
  • Soviet: Co stało się ze zmianą w statucie, według której akcjonariusz nie mógł podczas podobnego głosowania kontrolować ponad 20 głosów? Pomysł upadł czy głosowanie przełożono?
    Piotr Nielubowicz: Zmiany w Statucie zostały wprowadzone zgodnie z podjętą w dniu 5 grudnia 2016 r. przez WZ uchwałą: https://www.cdprojekt.com/pl/wp-content/uploads-pl/2016/12/rb-46-2016-zalacznik.pdf
  • Soviet: Czy są plany na licencjonowanie silnika RedEngine?
    Adam Kiciński: Nie mamy takich planów.
  • Gość niepotwierdzony: możliwość przejęcia przez państwo pakietu akcji z funduszy wzbudza wiele niepokojów wśród inwestorów. nie wiem dlaczego nie odpowiadacie na pytania dotyczace nacjonalizacji funduszów
    Piotr Nielubowicz: Nie komentujemy informacji niepotwierdzonych - koncentrujemy się na grach i biznesie.
  • bboczula niepotwierdzony: Jaka jest najlepsza frakcja w Gwincie? :P
    Adam Kiciński: Ja gram Potworami :)
  • bboczula niepotwierdzony: Czy myslicie Panowie, ze GOG bedzie kiedys sprzedawal najwieksze tytuly, tak jak Ghost Recon czy Mass Efect?
    Piotr Nielubowicz: Tak, pracujemy nad tym, żeby sprzedawać więcej gier premierowych.
  • Mis niepotwierdzony: W sprawozdaniu głównie Ameryka,Europa i Chiny a co z rynkami takimi jak Indie i Brazylia jest tam przedstawicielstwo?
    Adam Kiciński: W Brazylii gra jest bardzo dobrze przyjęta.
  • Gość niepotwierdzony: Czy w związku z ogłoszeniem testów technicznych Gwinta na PS4 przewidują Państwo wprowadzenie tego produktu do fizycznej dystrybucji na świecie czy tylko będzie dostępny w sklepie PSN?
    Piotr Nielubowicz: GWINT jest grą F2P dystrybuowaną cyfrowo - nie planujemy w ogóle fizycznej dystrybucji.
  • Inventer89: W moim przekonaniu spółka jest za droga by ogłosić skup akcji. Czy w takim razie nie planują Państwo wybudować np. okazałej siedziby, by gotówka nie leżała na koncie? Studio ma klimat, ale chyba jest już trochę ciasno.
    Adam Kiciński: Cały czas zwiększamy i modernizujemy powierzchnie, zależnie od potrzeb.
  • Darek niepotwierdzony: Jak szybko rośnie popularność GWINTA w Chinach Azji w stosunku tydzień do tygodnia lub miesiąc do miesiąca, czy CD Projekt posiada takie dane?
    Adam Kiciński: W Chinach nie ma jeszcze Gwinta.
  • Gość niepotwierdzony: Wiedźmin 3 odniósł duży sukces czy w związku z tym planują Państwo jeszcze jakieś dodatki do gry?
    Piotr Nielubowicz: Nie planujemy więcej dodatków do Wiedźmina 3.
  • Darek niepotwierdzony: Witam, gratuluje wyników. W ostatnich miesiącach po ogłoszeniu buyback miało miejsce kilka "milionowych" transakcji. Czy brali państwo udział w którejś z nich?
    Adam Kiciński: My nie - Adam i Piotr.
  • Adam Kiciński: Zarząd musi raportować wszystkie transakcje.
  • Gość niepotwierdzony: GOG.COM realizuje coraz wyższe przychody z cyfrowej dystrybucji również w Polsce. Czy i kiedy planowana jest polska wersja serwisu?
    Piotr Nielubowicz: Polska jest jednym z istotnych rynków dla GOGa - aktywnie planujemy wprowadzać kolejne lokalne wersje.
  • Marcin Rachwalski niepotwierdzony: Czy jest możliwość otrzymania zaproszenia imiennego z osobą towarzyszącą na mistrzostwa świata w GWINTA w Katowicach w 2018 roku?
    Adam Kiciński: Nie, natomiast transmisja będzie dostępna online.
  • Wesol niepotwierdzony: Czy planujecie Państwo otwarcie działów w innych miastach w Polsce np Poznań, Łódź, Wrocław lub Gdańsk? Biorąc pod uwagę chęć rozwoju oddziału i trwające rekrutacje czy pozwalają Państwo na pracę zdalną?
    Adam Kiciński: Na chwilę obecną, nie.
  • InvestorPunkt2088 niepotwierdzony: Odpowiedzieli Panowie, że standardowo nie podajecie przychodów w podziale na poszczególne produkty. Jednak w ostatnim Sprawozdaniu Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej CD PROJEKT i CD PROJEKT S.A. spółka podała poglądowo porównanie przychodów skala bez wartości z poszczególnych Wiedźminów str. 31. Czy "standardowo" będzie w kolejnych raportach podany zatem Gwint w ten sam sposób?
    Piotr Nielubowicz: Celem wykresów, o których Pan mówi, było porównanie wyników poszczególnych Wiedźminów i pokazanie długości ich dotychczasowego cyklu życia. Dlatego w odpowiedzi użyliśmy słowa „standardowo” :)
  • Bis niepotwierdzony: w sicipokazują sie filmiki pokazujące fizyczne realizacje kart i akcesoriów do Gwinta. Czy jakoś licencjonujecie takie produkcje?
    Adam Kiciński: Licencji udzielamy na produkty komercyjne. Doceniamy twórczość fanów.
  • Marcin Rachwalski niepotwierdzony: Panowie, gram w GWINTA w wersji beta zamkniętej. Powoli zaczynam "zawalać" inne obowiązki. Czy planują Państwo objęcie ochroną osoby uzależnione? Gratulacje tak dobrej gry, muzyka jest fantastyczna, pomaga w grze do 5.00 rano !!! Szkoda, ze córka wstaje już o 6.00.
    Adam Kiciński: Szanujemy to :)
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dziękujemy wszystkim za interesujące pytania i do zobaczenia przy okazji kolejnego czatu.
  • moderator: Ja również w imieniu StockWatch.pl serdecznie dziękuję za arcyciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.

logo Dotacje na innowacje
Inwestujemy w waszą przyszłość
logo

Współpraca
Dom Maklerski TMS Brokers logo Equity Magazine Biuro Maklerskie Alior Bank
Bossa PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a

Logowanie



Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło

Ostatnio zaktualizowane dane

AD.bx ad3b
Advertisement
AD.bx ad3d