W naszej strategii mamy wpisane dwie duże premiery do 2021 r., jedna z nich to Cyberpunk 2077 - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - Zarząd CD PROJEKT SA: w naszej strategii mamy wpisane dwie duże premiery do 2021 r., jedna z nich to Cyberpunk 2077

Dyskusja odbyła się dnia: 28.08.2018, godziny 13:35
Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - Zarząd CD PROJEKT SA: w naszej strategii mamy wpisane dwie duże premiery do 2021 r., jedna z nich to Cyberpunk 2077 Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - Zarząd CD Projekt SA
CDPROJEKT
We wtorek 28 sierpnia 2018 r. o godzinie 14:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, Prezesem Spółki i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych po pierwszym półroczu 2018 r. oraz plany spółki.

CD PROJEKT to spółka, którą zna każdy polski inwestor oraz miliony fanów gier wideo na całym świecie. Grupa prowadzi działalność operacyjną w dwóch kluczowych segmentach – produkcji gier i globalnej cyfrowej dystrybucji. Za pierwszy z nich odpowiada studio CD PROJEKT RED, które sławę zdobyło przede wszystkim dzięki serii gier o przygodach Wiedźmina - trylogii opartej na powieści Andrzeja Sapkowskiego. Drugi segment to GOG.com, czyli serwis cyfrowej dystrybucji gier, stworzony jeszcze w 2008 r.

Obecnie CD PROJEKT pracuje nad GWINTEM: Wiedźmińską Grą Karcianą, która w tym roku ma wyjść z etapu publicznych beta testów i osiągnąć status premiery, Wojną Krwi – wielogodzinną, jednoosobową kampanią fabularną GWINTA oraz grą Cyberpunk 2077. Ostatni tytuł budzi olbrzymie emocje wśród fanów gier na całym świecie. W ciągu miesiąca od prezentacji podczas największych targów branżowych Electronic Entertainment Expo (E3) w Los Angeles, trailer Cyberpunka w serwisie YouTube wyświetlono ponad 14 mln razy.

Od 16 marca br. CD PROJEKT oficjalnie dołączył do WIG20, czyli indeksu 20 największych i najbardziej płynnych spółek na rynku głównym GPW.

Zapis dyskusji

  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami zarządu CD Projektu Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem. Dziś rozmawiamy o wynikach finansowych po pierwszym półroczu 2018 r. oraz o planach spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 14:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony - klawisz F5.
  • Piotr Nielubowicz: Dzień dobry Państwu, zapraszamy do zadawania pytań.
  • Piotr: Kiedy premiera Cyberpunk 2077?????
    Piotr Nielubowicz: Jak gra będzie gotowa.
  • Mordimer: Kiedy CDP zdradzi jakieś szczegóły planu dotyczącego świata wiedźmina?
    Adam Kiciński: W tej chwili skupiamy się na dwóch projektach ze świata Wiedźmina: GWINCIE - wiedźmińskiej grze karcianej i Wojnie Krwi.
  • _ghost_: Czy druga gra AAA, która ma wyjść do 2021r. to pełnoprawna gra RPG w stylu Wiedźmina 3 lub Cyberpunka 2077, sprzedawana za ok. 60 USD czy raczej multiplayerowy komponent do Cyberpunka 2077 lub inne rozszerzenie?
    Piotr Nielubowicz: Obecnie koncentrujemy się na komunikacji związanej z GWINTEM i Cyberpunkiem. Nie rozmawiamy jeszcze o kolejnych projektach.
  • Daniel: Czy firma planuje kolejne przejęcia/tworzenie nowych podmiotów?
    Piotr Nielubowicz: Nasza strategia zakłada rozwój organiczny, ale nie wykluczamy dołączania do grupy podmiotów, tak jak zespół SNT czy Spokko. Warunkiem koniecznym jest jednak, aby było to spójne z naszą strategią rozwoju i zgodne z naszą kulturą organizacyjną.
  • Layne Staley: Dlaczego dialogi są tak krótkie? RPG to nie tylko strzelanina ale przede wszystkim wcielanie się w rolę bohatera, a do tego nie wystarczy powiedzieć jedno zdanie z maksymalnie pięciu słów.
    Adam Kiciński: Wybierając zawartość dema staraliśmy się skupić na scenach dynamicznych, aby nie przytłaczać graczy zbyt dużą liczbą złożonych dialogów. Jesteśmy znani z tworzenia wielowątkowych fabuł, w związku z czym była nasza to świadoma decyzja.
  • inwestor_2k: CD Projekt ma na koncie 662 mln zł gotówki. Pytanie do p. Nielubowicza: Jak trzymacie taką górę pieniędzy? Lokaty, obligacje skarbowe, a może korporacyjne, czy może zwyczajnie na rachunku bankowym?
    Piotr Nielubowicz: Na koniec czerwca 2018 r. było to 608 mln zł. Środki pieniężne lokujemy w depozytach bankowych o różnym terminie zapadalności w szeregu współpracujących z nami banków.
  • Ewelina: Skad pomysl na Spokko. Dywersyfikacja przychodow? Przewidujecie spadki w corowym biznesie?
    Adam Kiciński: Znamy ludzi tworzących Spokko od dłuższego czasu. Przyszli do nas z fajnym pomysłem, w który postanowiliśmy się zaangażować.
  • Analityk Fundamentalny: Pozostałe aktywa obrotowe wzrosły o 9,3M - przekazaliście Państwo, że dotyczą one należności z tytułu podatku dochodowego ( o ile dobrze zrozumiałem). Można poprosić o wytłumaczenie dlaczego spodziewacie się zwrotu podatku? i jak to wpłynie na RZiS?
    Piotr Nielubowicz: Nie spodziewamy się zwrotu podatku, raczej wykorzystamy tę nadpłatę w przyszłych okresach. Jest to pozycja rozrachunkowa i nie będzie miała bezpośredniego wpływu na rachunek wyników, w którym co do zasady prezentowane są podatki związane z bieżącym okresem.
  • Analityk Fundamentalny: 6. Wzrost pozostałych aktywów trwałych to 16M –ile z tego to zakup studia/spółki z Wrocławia? Czy tam będą dochodzić jeszcze jakieś koszty nabycia czy już zgodnie z umową wszystko jest kupione i zapłacone?
    Piotr Nielubowicz: Około 10 mln zł to koszt nabycia przedsiębiorstwa SNT. Cała transakcja została już rozliczona.
  • Analityk Fundamentalny: 7. Na slajdzie z prezentacji wynikowej widać wzrost nakładów na prace rozwojowe w segmencie GOG – przynajmniej od dwóch kwartałów. Czy jest to spowodowane zmianą księgowań w tym segmencie czy coś innego powoduje taki wzrost – co to jest?
    Piotr Nielubowicz: Nie, są to bieżące nakłady GOGa na prowadzone prace rozwojowe - zarówno związane z GWINTEM jak i z technologiami sklepu i GOG Galaxy.
  • Mardoniusz: Cześć Adam i Piotr, Chciałbym się dowiedzieć w jaką liczbę pracowników celuje obecnie Spółka jako poziom optymalny do jej dalszego rozwoju. Również prosiłbym o informację ile obecnie jest zatrudnionych osób w poszczególnych lokacjach.
    Adam Kiciński: Chcemy stale rozwijać wszystkie swoje biznesy, a nasz biznes opiera się na ludziach, stąd stale rośniemy. Absolutna większość pracuje w Warszawie, Kraków to ok. 70 osób, we Wrocławiu dopiero zaczęliśmy i mamy ok. 20 osób. Plus nasze kilkuosobowe biura w LA i Szanghaju. A do tego należy doliczyć kilkanaście osób zajmujących się PR i społecznością w kluczowych krajach.
  • gracz: Jaka wartośc, przeslanie niosa wasze gry?
    Adam Kiciński: Chcemy, aby historie opowiedziane w naszych grach zostawały z graczami na dłużej. Opowiadamy historie dojrzałe, często dość współczesne (mimo iż w fantastycznych światach). Robimy gry od graczy dla graczy.
  • Mardoniusz: Cześć Adam i Piotr, Analizując wpływ kursów walut na wyniki osiągane przez Grupę nasuwa mi się pytanie czy dopuszczają Panowie myśl o ewentualnym przesunięciu daty premiery Cyberpunk 2077, jeżeli kurs w aktualnym momencie nie będzie sprzyjający? Biorąc pod uwagę fakt największego wolumenu sprzedaży w okresie 2 pierwszych tygodni od premiery i skalę tego historycznego dla Spółki projektu.
    Piotr Nielubowicz: Data premiery nie jest zależna od sytuacji na rynku walutowym.
  • Mardoniusz: Cześć Adam i Piotr, Cieszy mnie fakt, że zdecydowaliście się zainwestować w start-up. Sam również posiadam biznesowy pomysł do wdrożenia w ramach Spółki -> czy jest szansa aby spotkać się z Wami osobiście i go przedstawić? Mój linkedin: https://pl.linkedin.com/in/mardoniuszma%C4%87kowiak
    Piotr Nielubowicz: Proszę, pisz na adres biz@cdprojektred.com
  • Mardoniusz: Cześć Adam i Piotr, Obecna generacja konsol jest z nami obecna od ładnych paru lat, rozumiem, że kiedy Cyberpunk zostanie wydany, będzie on kompatybilny z każdym obecnym na rynku sprzętem? ;) Mam pytanie czy planujecie też wersję na nintendo switch? Baza użytkowników to blisko 20 mln.
    Adam Kiciński: Cyberpunk 2077 przygotowywany jest z myślą o komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
  • rad999: Dzień dobry Czy CD Projekt planuje emisję nowych akcji? Pozdrawiam Serdecznie
    Piotr Nielubowicz: Nie planujemy żadnej emisji w celu pozyskania gotówki. Ewentualna emisja jest możliwa w ramach realizacji obecnie obowiązującego programu motywacyjnego na lata 2016-2021.
  • Uroboros: Czy upubliczniając 48 minut gameplay-a Cyberpunka nie obawiają się Państwo, że teraz (pod względem marketingowym) jest kulminacja hype-u i przez to dużo trudniej blisko premiery będzie zbudować duży hype? Np. nowe trailery Cyberpunka nie będą już tak wyczekiwane, bo udostępniona została rozgrywka itd.
    Adam Kiciński: 48-minutowy gameplay jest częścią naszej zaplanowanej i przemyślanej kampanii promocyjnej. Zakłada ona budowanie i maksymalizację "hype" w momencie premiery.
  • Gatto: Will there be cats in the game?
    Piotr Nielubowicz: There is already one cat in CP2077 demo - check it out at 23:22
  • Tarathelion: Rok 2018 miałbyć rokiem intesywnych rozszerzeń do Gwinta . W związku z rebootem Gwinta zawartośc ta został wstrzymana. Czy po premierze Homecoming można się spodziewać regularnych updatów? Czy team pracuje nad kolejnymi kampaniami , frakcjam itp. (poza wcześniej już zapowiedzianymi jak dodatek z wampirami w roli głównej, TB, nowa frakcja) czy też czekacie na razie na reakcję na HC i TB zanim zaczniecie pracę nad następnymi przygodami?
    Adam Kiciński: Premiera Homecoming to dla nas kolejny etap w cyklu życia Gwinta i po jego wydaniu będziemy go serwisować i dodawać nową zawartość.
  • Uroboros: Czy na GOG-u planowane są kolejne wersje językowe serwisu?
    Piotr Nielubowicz: Nie, obecnie skupiamy się na rozwoju obecnych rynków i wykorzystania potencjału GOG Galaxy.
  • Fortnite: Z jakiej platformy sprzętowej odbywała się wczorajsza transmisja na Twitch?
    Adam Kiciński: Gameplay został nagrany na PC o następującej konfiguracji:
    CPU: Intel i7-8700K @ 3.70 GHz
    MB: ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING
    RAM: G.Skill Ripjaws V, 2x16GB, 3000MHz, CL15
    GPU: GeForce GTX 1080 Ti
    SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe
    PSU: Corsair SF600 600W
  • Fortnite: Jak wyglądały przychody z Gwinta w II kw. w porównaniu do I kw. i IV kw. poprzedniego roku?
    Piotr Nielubowicz: W związku z realizacją projektu Homecoming i ograniczeniem aktywności marketingowej, wartość przychodów z projektu w II kw. 2018 r. była niższa niż w kwartałach poprzedzających.
  • CDProjektFUN: Z czego wynika duży wzrost nakładów na prace rozwojowe w drugim kwartale? Czy to efekt tylko przejęć?
    Piotr Nielubowicz: To efekt wzrostu zatrudnienia, wzmożonej pracy nad materiałem na targi E3 oraz zwiększonych nakładów na produkcję GWINTA i Wojny Krwi w związku ze zbliżającą się premierą.
  • Fortnite: Czy pod względem podziału przychodów z Gwinta wasze umowy w Chinach i na innych rynkach się jakoś różnią?
    Adam Kiciński: Tak, w Chinach mamy wydawcę i dzielimy się z nim zyskami. W pozostałych terytoriach sami jesteśmy wydawcą.
  • Mirek: Czy spokko będzie pracować tylko nad mobilną wersją Gwinta, czy przewidujecie uruchomienie także mobilne Wiedźmina?
    Adam Kiciński: Spokko pracuje nad własnym, autorskim pomysłem.
  • Mirek: Czy do Cyberpunka wzorem Wiedzmina szykujecie duuuuuuuże DLC?
    Adam Kiciński: Jeszcze nie pora na rozmowę o dodatkach do Cyberpunka 2077 - najpierw chcemy się skupić na dokończeniu głównej gry.
  • Michał: Kiedy poznamy cenę za Wojnę krwi i kiedy ruszy przedsprzedaż?
    Piotr Nielubowicz: Stay tuned :)
  • SW-fan: Po co w ogóle zawracać sobie 4 litery segmentem mobilnym gdzie nie takie chojraki połamały sobie zęby?
    Adam Kiciński: Lubimy wyzwania i jesteśmy przekonani, że mamy dobry pomysł.
  • Michał: Proszę powiedzieć, na jakim etapie są prace związane z projektem Homecomming, pierwsze informacje miały do nas trafić miesiąc temu, jednak w ostatniej chwili odwołano pokaz filmu, czy oznacza to opóźnienia w stosunku do zapowiadanych wcześniej 6 miesięcy?
    Piotr Nielubowicz: Premierę pełnej wersji GWINTA i Wojny Krwi planujemy na IV kwartał 2018 r.
  • Krzys: Czy zadowoleni jesteście z pracy nad cyberpunk 2077?
    Adam Kiciński: Tak.
  • Czerwony: Czy plan wydania dwóch gier AAA do 2021 jest wciąż aktualny? W sieci pojawiają się opinie, jakoby późna premiera CP2077 miała w tym przeszkodzić.
    Adam Kiciński: Tak, plan jest nadal aktualny.
  • anty_teresa: Czy nakłady na prace rozwojowe w segmencie GOG zawierają część nakładów na Gwinta przypadającą na GOGa w ramach konsorcjum?
    Piotr Nielubowicz: Nakłady ponoszone przez GOGa związane są m.in. z funkcjonalnością sieciową GWINTA, za którą w ramach konsorcjum odpowiada GOG.
  • Wojetek: W wywiadzie udzielonym portalowi Polygon.com podczas targów Electronic Entertainment Expo 2012 Pan Marcin Iwiński poinformował, że równolegle z pracami nad grą komputerową Cyberpunk 2077 powstaje nowa edycja gry RPG. Czy te prace są kontynuowane i czy CD Projekt zamierza wydać papierowe RPG w uniwersum CP2077 ?
    Adam Kiciński: W naszej strategii mamy wpisane dwie duże premiery do 2021 r., jedna z nich to Cyberpunk 2077.
  • Misiek: Czy rezerwy na wynagrodzenia zależne od wyników zawiązujecie proporcjonalnie do oczekiwanych przychodów/zysków, czy raczej jest to proces liniowy na pokrycie rocznego wyniku?
    Piotr Nielubowicz: Rezerwy zawiązywane są na bieżąco na bazie uzyskiwanych wyników.
  • mgruszecki: Jaki jest plan przychodów netto i zysku operacyjnego w 2019 roku?
    Piotr Nielubowicz: Nie publikujemy prognoz, nie możemy więc komentować przyszłych wyników.
  • Oxygen21: Czy spodziewaliście się takiego ciełpego przyjecia gamplaya CyberPunka?
    Adam Kiciński: Do samego końca zawsze mamy stres. Publikowaniu nowych rzeczy towarzyszą zawsze duże emocje.
  • Thexerophyte: Czy kampania FCK DRM dała już jakiś odzew społeczności/producentów oraz co chcecie przez nią osiągnąć?
    Adam Kiciński: Kampanię prowadzimy od samego początku istnienia GOGa i traktujemy ją jako jeden z fundamentów tego serwisu.
  • Analityk Fundamentalny: Jeszcze pytanie co do należności z tytułu podatku dochodowego. Jak rozumie zapłaciliście w jednym z miesięcy duży podatek a potem w kolejnych miesiącach skumulowana podstawa była niższa i stąd saldo należności tak?
    Piotr Nielubowicz: Istotny wpływ na rozrachunki z tytułu naszego podatku dochodowego mają kwoty podatku u źródła potrącone od przelewanych nam należności licencyjnych od zagranicznych partnerów.
  • Gość: Czy spółka zamierza rozwijać działalność pionów R&D i korzystać z dofinansowania ze środków publicznych/unijnych w ramach kolejnych edycji programów (do roku 2020)?
    Adam Kiciński: Planujemy rozwijanie R&D ponieważ robimy rzeczy innowacyjne. Chcemy korzystać z dofinansowania tam gdzie jest ono dostępne.
  • Gość: Czy gracie w gry innych wydawców/studiów?
    Adam Kiciński: Tak. Znakomita większość osób pracujących w grupie to gracze.
  • mike: Przede wszystkim gratuluję, od wczoraj jestem już pewien że CP2077 będzie kolejnym sukcesem firmy. W kontekście Państwa odpowiedzi na pytanie "Wojetek" - czy prace nad "drugą premierą" już się rozpoczęły?
    Adam Kiciński: Tak, ale są na wstępnym etapie.
  • Gość: Czy demo zaprezentowane wczoraj jest dokładnie tym samym materiałem, który był pokazywany podczas E3?
    Adam Kiciński: Tak, to jest to samo demo, choć z pewnymi różnicami, np. w wersji pokazanej na E3 quest kończył się w dzień, a wczoraj pokazaliśmy noc.
  • Gosc: Czy nadal macie pasję? Nie boicie się wypalenia po premierze CP2077? W zasadzie już jesteście na szczycie. Skąd czerpiecie motywację?
    Piotr Nielubowicz: Cały czas mamy wrażenie, że jesteśmy na pierwszym kilometrze maratonu :)
  • Mark: Czy macie już podpisane pierwsze umowy z partnerami ws cyberpunka? Czy model rozliczeń za marketing będzie podobny do Wiedzmina, czy tym razem weźmiecie go w większym zakresie na własne barki?
    Piotr Nielubowicz: Planujemy, aby nasz udział w finansowaniu kampanii marketingowej Cyberpunka był większy niż w wypadku Wiedźmina 3.
  • Gość: Witam, przejmując firmę Spokko o ile osób powiększyła się grupa CD Projekt Red ?
    Adam Kiciński: Obecnie 10 osób.
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dziękujemy Państwu za udział i liczne pytania.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za gorącą i ciekawą dyskusję oraz zapraszam na kolejne czaty.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a

Logowanie


Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło

Ostatnio zaktualizowane dane

AD.bx ad3b
AD.bx ad3d