pixelg
Czat: Bartosz Knop - prezes Balticus SA - start 29 maja o 12:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z z Bartoszem Knop, prezesem Balticus SA

Dyskusja odbyła się dnia: 29.05.2020, godziny 12:00
Bartosz Knop, prezes Balticus SA: Markę i prestiż zbudowaliśmy od zera Bartosz Knop - prezes Balticus SA

W piątek 29 maja 2020 r. o godzinie 12:00 odbędzie się czat inwestorski z Bartoszem Knop, prezesem Balticus SA, twórcą polskiej marki zegarków. Tematami rozmowy będą dotychczasowe osiągnięcia spółki, emisja akcji na platformie crowdfundingowej Bessfund.pl oraz dalsze plany rozwojowe.

Spółka pod nazwą Balticus SA powstała w lutym 2020 r. Wcześniej działalność była prowadzona przez założyciela spółki w formie jednoosobowej działalności gospodarczej przez ponad 5 lat. Przedsiębiorstwo zostało w całości wniesione aportem do nowo zawiązanej spółki akcyjnej. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja i sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak i dostarczanie do sklepów specjalistycznych na całym świecie.

Twórca marki, Bartosz Knop pochodzi z Władysławowa i to właśnie stąd nawiązanie do morza Bałtyckiego w nazwie marki. Powstanie pierwszego modelu wymagało 12 miesięcy pracy, i była to praca od podstaw, która pozwoliła nauczyć się wszystkiego. Od tego jakie podzespoły wybierać, przez współpracę z podwykonawcami, kończąc na budowaniu dystrybucji tej online jak i w stacjonarnych sklepach.

>>> Szczegóły emisji znajdują się na stronie akcjebalticus.pl

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim. Dziś gościem spotkania jest Bartosz Knop, prezes Balticus SA, twórca polskiej marki zegarków. Tematami rozmowy będą dotychczasowe osiągnięcia spółki, emisja akcji na platformie crowdfundingowej Bessfund.pl oraz dalsze plany rozwojowe.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Bartosz Knop: Witam Serdecznie na czacie inwestorskim z Bartoszem Knop, prezesem i założycielem Balticus S.A. Spotykamy się z okazji crowdfundingu jaki prowadzi spółka. Chętnie odpowiem na Państwa pytania. Zapraszam.
  • Gość: Dzień dobry Jak długo trwa produkcja jednego zegarka i jego customizacja?
    Bartosz Knop: Produkcja zegarka to długi i złożony proces, trwa nawet 12 i więcej miesięcy, od projektu wizualnego, poprzez techniczną dokumentację, wymiarowanie, poprawki, prototypy i znowu często poprawki..... To nie jest łatwy proces, ale dzięki pracy Mateusza Przystała, projektanta, udaje się nad tym zapanować. Oczywiście jedna sprawa to zaprojektować a druga wyprodukować, często pomysł jest weryfikowany przez możliwości produkcji.
  • mrk: Witam Czy spółka jest w tej chwili rentowna, a jeśli nie, to na kiedy zakładacie osiągnięcie progu rentowności?
    Bartosz Knop: Tak spółka jest w pełni rentowna, Balticus S.A. powstała z przekształcenia dotychczasowej działalności, całe zorganizowane przedsiębiorstwo zostało przekształcone w spółkę S.A., chętnie podeślę raport z wyceny sporządzony przez zewnętrznego audytora, poproszę o maila na info@balticus-watches.com
  • Gość: Chcecie potroić przychody ze sprzedaży, ale chcieć a móc to dwie różne sprawy. Jeśli zerknąć na raporty Plantwear to sprzedaż zegarków eco rośnie o 10 proc. r/r, a i u Was wolumen w 2019 nie rósł znacząco szybciej. W jakim okresie chcecie zrealizować ten wzrost?
    Bartosz Knop: Nasze zegarki to zupełnie inny segment niż Plantwear, inne ceny, inne produkty. W naszym wydaniu przy odpowiednim poziomie kapitalizacji przeskok z 1000 sztuk na 2000 sztuk zegarków rocznie, plus dywersyfikacja o inne produkty powinna pozwolić na dynamiczny rozwój. W porównaniu do globalnych graczy poziom 2000 sztuk to nadal promil, mówimy oczywiście o rozwijaniu się również na innych rynkach.
  • Gość: Jaki wzrost wolumenu odnotowaliście w 2019 r.?
    Bartosz Knop: W 2019 osiągnęliśmy wzrost około 20%
  • Gość: Do końca emisji zostało raptem 12 dni, a zebraliście niecałą połowę oczekiwanego kapitału. Z czego będziecie zatem rezygnować jeśli chodzi o przeznaczenie kwot? Zakładając, że uzyskacie połowę kapitału jak bardzo trzeba będzie zweryfikować w dół plany wzrostu spółki?
    Bartosz Knop: Jeśli chodzi o wysokość zebranego kapitału, oczywiście założeniem były 2 miliony, nadal prowadzimy rozmowy z inwestorami i nie "składamy broni", zapewne zweryfikujemy plany, to już się dzieje. Efekt marketingowy całej akcji przewyższył nasze oczekiwania i najprawdopodobniej z tego punku wydatkowania możemy obciąć największą kwotę. Co do badan wspólnych z Instytutem Naukowym, mamy nadzieję na uzyskanie wsparcia w postaci Bonu czy też Grantu, czas pokaże.
  • Karo: Dlaczego limitujecie serie zegarków? Pracujecie rok nad dopracowaniem świetnego zegarka, a później ograniczacie potencjał sprzedażowy do kilkuset sztuk. Nie bardzo to rozumiem.
    Bartosz Knop: Limitowanie zegarków wpływa pozytywnie na utrzymanie wyższych cen, ale również na ceny na rynku wtórnym - co jest niezaprzeczalnym atutem dla spółki ale i dla klientów. Są w ofercie modele, które są od początku komunikowane jako modele numerowane, ale bez limitacji co oznacza, że będą wznawiane. Jeśli chodzi o strategie sprzedażową, chcemy wytworzyć trend i popyt na zegarki z serii limitowanych, przez krótka dostępność, to pozytywny aspekt dla naszych dystrybutorów którzy nie muszą się obawiać, że "zostaną" z modelami na półce.
  • Gość: Według prognoz przedstawionych w celu wyceny aportu w listopadzie i grudniu mieliście zrealizować sprzedaż na poziomie 403 tys. zł. Proszę powiedzieć ile faktycznie udało się zrealizować?
    Bartosz Knop: Z uwagi na opóźnienie w realizacji dostawy naszego dużego projektu dla Wisły Kraków, część celów oraz realizacji przeniosła się na koniec grudnia oraz na początek roku, następnie pandemia i problemy związane z dostawami przesunęły kolejne projekty. Wisła Kraków nadal nie jest projektem zakończonym, borykaliśmy się dokładnie z tymi samymi problemami co chyba wszyscy producenci z wielu branż, zresztą do tej pory stykami się z problemami w transporcie/imporcie, a korzystamy z usług firmy DHL.
  • Gość: Jaki procent wolumenu sprzedaży zrealizowaliście w kanale e-commerce?
    Bartosz Knop: Kanał e-commerce do tej pory nie był dużym kanałem, aby rozwijać sprzedaż, musieliśmy, zresztą nadal musimy wspierać się sprzedażą bezpośrednią w salonach biżuteryjnych/zegarkowych, tam odpowiednio przekazana wiedza, informacja, buduje wizerunek marki. Gdybyśmy zagarnęli sprzedaż e-commerce na tak wczesnym etapie, żaden z dystrybutorów nie chciałby podjąć rozmowy/współpracy. To świadomy krok, ale pozostawiający w przyszłości ogromne pole do popisu, mamy na to pomysł, choć wiąże się to z dużymi nakładami. Dziś, można śmiało powiedzieć, że będzie obowiązywał model hybrydowej sprzedaży, raczej nie możemy porzucić w Polsce modelu stacjonarnego, ale musimy pracować nad "internetem". Efektem dodatnim jest kampania poprzez Beesfund.
  • Matan: Jaki jest koszt opracowania nowego modelu? Czy to wynagrodzenie panów Mateusza i Piotra oraz koszty materiałów na prototypy, czy coś jeszcze?
    Bartosz Knop: Jeśli chodzi o wynagrodzenia, koszty.... prototypy to nie tylko koszt wytworzenia/materiałów, same materiały to znikomy relatywnie koszt. Trzeba przyjmować, że to w sumie koszt kilku-kilkunastu tysięcy dolarów. Dużą role odgrywają poprawki oraz czas.
  • Jurek: Skąd importujecie materiały do produkcji zegarków? Czy pandemia wpłynęła na dostawy?
    Bartosz Knop: Pandemia wpłynęła dosyć mocno na przepływ towarów oraz na możliwości produkcyjne, oczywiście planując produkcję, zakładamy perspektywę 8-14 miesięcy, średnio 12, więc tzw. poślizg o kolejne 2 zasadniczo nie zmienia wiele, chyba, że zbiegnie się w czasie np. ze świętami Bożego Narodzenia. Produkcja podzespołów czy niektórych zegarków to Chiny/Hongkong i opóźnienia nas dotknęły, nie wpłynęło to na jakość, tylko i wyłącznie na terminy realizacji. W Polsce natomiast, wpłynęło na poziom sprzedaży, ale to chyba zrozumiałe. Balticus to marka niszowa, mniej dotyczą nas spadki, ale jak każda firma pewien poziom spadku zanotowaliśmy. Całą sytuacje poprawia aktualnie wprowadzany nowy model z droższego segmentu.
  • analityk mafii: kiedy balticus bedzie dostepny w biedronce
    Bartosz Knop: :) Biedronka :) Jeśli będą mieli wolę zamówić i sprzedawać nasze zegarki w naszych cenach :)
  • Gość: Ile kosztuje współpraca z Super Ligą i Wisłą Kraków? Jak oceniacie opłacalność tego rodzaju działań?
    Bartosz Knop: Współpraca z PGNiG Superligą oraz Wisłą Kraków to współpraca na dłuższym odcinku czasu, szczególnie Superliga, efekty uzyskiwane są widoczne w rozpoznawalności, transmisje wręczania nagród wcześniej w NC+ a w ostatnim sezonie na TVP Sport dawały ogromny efekt marketingowy. Liczymy na kontynuację współpracy, szczególnie z damską ligą, aby wzmocnić promocję damskiej linii zegarków.
  • analityk mafii: czy balticus wypusci zegary scienne do kuchni/jadalni?
    Bartosz Knop: Balticus do kuchni czy jadalni - na nadgarstku jest już obecny :)
  • Ynwestor: Dlaczego zdecydowaliście się podzielić emisję na serie z różnymi cenami?
    Bartosz Knop: Emisja została podzielona z uwagi na rosnące możliwości, pragnę zauważyć, że w odróżnieniu od znakomitej większości spółek, nasze serie akcji nie są ograniczone pod względem praw, seria B została wypuszczona po cenie nominalnej, a dopiero seria C oraz D kosztuje nieznacznie więcej - kapitały rosną, możliwości rosną, w związku z tym, cena akcji wzrasta.
  • Baku: Czy dotychczasowi akcjonariusze podpisali jakieś umowy lock-up na posiadane akcje?
    Bartosz Knop: Akcje nie posiadają żadnych ograniczeń, nie nakładaliśmy żadnych obowiązków/ograniczeń.
  • Gość: Jesteście dumni z sieci dystrybucji stacjonarnej - obecnie to 18 salonów na terenie całej Polski, a także 8 sklepów na 3 kontynentach. To Wasze sklepy pod brandem Balticus, czy po prostu sklepy z zegarkami z którymi podpisaliście umowę na sprzedaż Waszych produktów?
    Bartosz Knop: Jesteśmy dumni z sieci dystrybucji, dla marki bez tradycji, stworzonej od 0, przebicie się do świadomości tak klientów jak i właścicieli salonów nie było proste, proszę zauważyć, że na naszym rynku w zasadzie nie istnieją takie marki, zwykle "przychodzą" czy są importowane z innych rynków, są to marki które już mają jakąś rozpoznawalność. Balticus musi budować markę i prestiż od samego początku, każde działanie, nawet ten czat to budowanie relacji, przekonywanie do marki, wdzieranie się do świadomości. Jesteśmy świadomi naszych ograniczeń związanych ze skalą oraz finansowaniem, to dwie nierozerwalne kwestie, dziś chcąc "zatowarować" dużego gracza na rynku dystrybucji będziemy mieli problem z dostępnością towaru, z zabezpieczeniem go w odpowiednim odcinku czasu - stąd nasze działania na platformie, stąd nasze plany pozyskania kapitałów. Potencjał jest ogromny.
  • analityk mafii: czy balticus planuje wspolprace z producentami aut /samolotow na zegarek vintage do kokpitu?
    Bartosz Knop: O współpracy z takimi czy innymi podmiotami cały czas rozmawiamy, stąd nawet w naszej emisji informacja o tym, oczywiście te rozmowy trwają, cały czas zmienia się otoczenie, takie modele chętnie zaprojektujemy, ale wola musi przyjść również z drugiej strony jeśli jakkolwiek taki produkt miałby być brandowany dodatkowo.
  • Gość: Ile języków ma strona internetowa i jak zamierzacie ją rozwijać?
    Bartosz Knop: Strona internetowa w chwili obecnej jest w języku polskim oraz angielskim, chyba w wystarczającym stopniu zaspokaja potrzeby komunikacji.
  • Michael296: W ilu targach uczestniczyliście w zeszłym roku?
    Bartosz Knop: Uczestniczyliśmy w 5 imprezach/targach, pojawiamy się również przy okazji imprez samochodowych. Jedne z targów odbywały się w Londynie.
  • Gość: Dzień dobry Prognozy w wycenie spółki zakładały dynamiczne wzrosty gospodarek w tym roku i dość wysoką inflację. W obliczu koronawirusa te wszystkie założenia legły w gruzach. Czy nie uważa Pan zatem, że należałoby obecna wycenę spółki dostosować do nowych realiów?
    Bartosz Knop: Wycena oczywiście była oparta o rozwój, zmieniamy nie tyle prognozy, co dostosowujemy strategię, pracujemy nad produktami, które pozwolą nam utrzymać założone plany, to niecodzienna sytuacja, na weryfikację przyjdzie jeszcze czas.
  • Gość: Ilu pracowników/wspołpracowników zatrudniała spółka na koniec roku?
    Bartosz Knop: Nie mieliśmy do tej pory zatrudnienia, od początku działalności wszelkie działania opieraliśmy o współpracę z firmami, nawet jeśli JDG to nadal z firmami, ułatwia to operacyjność, trzyma poziom kosztów w ryzach, zapewnia kontrolę. Współpracujemy z kilkoma firmami. Wcześniej, tj do lutego 2020 prowadziliśmy firmę na zasadzie JDG.
  • Ciekawski: Jakie ma Pan doświadczenie w rozwijaniu sieci sprzedaży?
    Bartosz Knop: Doświadczenie w sprzedaży rozwijałem przez lata w FMCG, a konkretnie w branży rybnej. Doświadczenie zdobywałem głównie poza granicami kraju, ostatnie lata przed "Balticusem" spędziłem na Islandii gdzie prowadziłem produkcyjną spółkę polsko-islandzką. W sumie w branży rybnej spędziłem ponad 10 lat prowadząc sprzedaż na całym świecie.
  • Gość: W jaki sposób promujecie swoje produkty?
    Bartosz Knop: Promujemy na kilka sposobów nasze produkty, markę. Zaczynając od współpracy z PGNiG Superligą, transmisja z meczu oraz wręczenia nagród które fundujemy, jest nadawana w TVP Sport, współpracujemy z Wisłą Kraków, kilku zaprzyjaźnionych znanych osób, zdarza się, że pokazujemy zdjęcia z ich nadgarstków, dosyć blisko pracujemy z Mens Health, Media społecznościowe to spory udział w promocji, tzw. "robotę" robią fani, którzy zainteresowali się marka we wczesnej fazie wzrostu, to bardzo lojalni klienci, wielu z nich jako prezes, a bardziej jako Bartek, znam prywatnie i przyjaźnimy się. To znaczny wyróżnik, pozwala budować markę, nadal staram się znajdować czas na takie spotkania, oczywiści obecnie sytuacja jest jaka jest, ale plany były na takie spotkania i rozmowy.
  • Joel: W ofercie widzę zegarki za 2-3 tysiące złotych. Wydaje mi się, że materiały wysokiej jakości można zapewnić już w cenie niższej niż 1000 zł. Nie macie też znanej na całym świecie marki, za którą się płaci. Swoją ofertę kierujecie więc do bogatych odbiorców, którzy są w stanie zapłacić trzy razy więcej tylko za to, że na rynku jest 300 takich numerowanych zegarków?
    Bartosz Knop: Materiały pewnie można zapewnić, ale poziom marży oraz skali już nie, w ofercie mamy damskie modele które kosztują poniżej 1000 pln jednak w szerszej perspektywie, zapewnienie % dystrybucji oraz własnych zysków nie jest możliwe przy tak niskim poziomie cen. Balticus musiałby być marka globalną, produkowaną w ogromnych ilościach, tu docieramy do sedna. Właśnie głównym powodem zakupowym naszych zegarków jest ta unikalność, ta wyjątkowość, a co do samych cen, kiedyś od kupca pewniej sieci handlowej, z naszego rynku zegarków, usłyszałem pytanie - Co oznacza drogo, a co tanio, ile to dużo/mało? To pytanie daje pewien obraz oraz odpowiedź, że dla jednego poziom 1000 pln będzie dużo a dla drugiego będzie poziomem bardzo niskim. Aby zapewnić odpowiedni rozwój, ceny naszych zegarków będą rosły, oczywiście będziemy to w odpowiedni sposób argumentować, prezentować przebieg prac.
  • Olga: Czy w jakiś sposób badacie jak wygląda profil waszego przeciętnego klienta żeby odpowiednio targetować reklamę?
    Bartosz Knop: Targetujemy nasze produkty oraz reklamy w oparciu o profilowanie w salonach, zbieranie danych bezpośrednio od klientów. Ewidentnie nasz klient w znakomitej większości to klient, który posiada większe możliwości finansowe, który kupuje kolejny zegarek, jest przedsiębiorcą lub wykonuje wolny zawód. Bardzo często nie musi udowadniać tzw. Rolexem swojego statutu społecznego, a właśnie chce tą niezależność podkreślić posiadaniem Balticusa. Co nas bardzo cieszy, trafiamy do świadomego klienta.
  • Gość: Czy specjalizujecie się w jakimś rodzaju zegarków? W kolekcji poza "zwykłymi" zegarkami z ciekawym projektem znalazłem również takie do nurkowania. To chyba już zupełnie inna bajka.
    Bartosz Knop: Nazwa zobowiązuje, stąd nawiązywanie do sportów wodnych, zegarki "nurkowe" to najbardziej popularna kategoria zegarków na rynku, ta kategorię rozwijamy najmocniej.
  • Gość: Jak epidemia wpłynęła na działanie firmy?
    Bartosz Knop: Epidemia wpłynęła na opóźnienia, ale również na współpracę z salonami stacjonarnymi. "Nadgoniliśmy" sprzedażą w internecie poprzez naszego dużego partnera w Polsce oraz cały czas weryfikujemy plany projektowe aby minimalizować skutki, reagować na zmieniające się otoczenie.
  • Gość: Panie Prezesie, nie pytałem o okres jego projektowania tylko produkowania, czyli w założeniu, że projekt już jest. Proszę o odpowiedź na zadane pytanie
    Bartosz Knop: Sam przedział produkcyjny to około 3 miesięcy od całkowicie potwierdzonego projektu.
  • Gość: Czyli nie zrealizowaliście prognozy na listopad i grudzień? Ile udało się osiągnąć przychodu?
    Bartosz Knop: Nie nie zrealizowaliśmy założonego przychodu na listopad/grudzień - udało się zrealizować w połowie, brak dostępności powoduje braki w dostawach do dystrybucji oraz klientów, to główny problem spółki, zapewnienie takiego poziomu finansowania, aby zapewnić ciągłość dostaw oraz zapewnić wzrost oferty. Bez zewnętrznego dopływu kapitału, nie uda się rozwijać oferty, zwiększać przychodów ale i poziomu marży.
  • krewa: Próbuję w tym wszystkim znaleźć element przewagi nad innymi markami zegarków i jakoś nie dostrzegam, może Pan w kilku zdaniach to wyjaśnić?
    Bartosz Knop: Przewaga? Niezależność i indywidualność produkcji, niskie serie, ale również, niektóre materiały, proszę brać pod uwagę, że porównujemy marki produkujące miliony sztuk do Balticusa produkującego 1000 sztuk rocznie. To duży faktor. Dodatkowym aspektem są polski projektant oraz polski zakład zegarmistrzowski, na polskości marki kończąc. Patriotyzm zakupowy się dopiero w Polsce rozwija, to co do tej pory było przewagę innych rozwiniętych rynków powoli rozwija się i u nas.
  • Gość: To w jakim okresie chcecie zrealizować cel potrojenia sprzedaży? Niby Pan odpowiadał, ale nadal nie wiem.
    Bartosz Knop: Chcieliśmy na koniec 2021 osiągnąć poziom 3 mln przychodów, plan nadal wydaje się realny, cały czas rozmawiamy z jednej strony nad projektami z drugiej z partnerami, finalizacja tych rozmów pozwoli nam zamknąć plany zgodnie z założeniem.
  • krewa: Jakie wnioski wyciągnęliście Państwo z sytuacji spowodowanej obecną epidemią i jakie kroki poczyniliście w związku z tym? Zwiększanie stanów magazynowych podzespołów, przeniesienie montażu do Europy?
    Bartosz Knop: Zweryfikowaliśmy nasze plany co do gamy modelowej, przenosimy niektóre modele trochę wyżej na drabinie cenowej - przy dołożeniu/utrzymaniu nadal modeli z przedziału 1500-2500. Na decyzje czy kłaść nacisk na internet czy utrzymać sprzedaż stacjonarną jeszcze przyjdzie czas, ta współpraca do tej pory przebiega bardzo dobrze. Co do zwiększania stanów magazynowych, to kwestia planowania produkcji a musimy brać odcinek czasowy około 12 miesięcy, nie robimy w tym polu żadnych nerwowych ruchów, nie ma takiej potrzeby. Przeniesienie produkcji nie ma sensu, z naszej wiedzy na tą chwilę wynika, że żadna produkcja nie zamierza przenosić się do Europy, owszem, ograniczyli wolumeny, ale nie przenoszą jej.
  • Gość: Czy rezerwujecie jakoś ewentualne zwroty zegarków sprzedawanych online? Jest w ogóle takie zjawisko, czy może umowa ma charakter indywidualny i traktujecie to jako usługę o wykonanie zegarka?
    Bartosz Knop: Poziom zwrotów.... jest niezauważalny, do tej pory były to wypadki incydentalne, oczywiście dajemy pełne prawo do zwrotu towaru, zapewniamy obsługę Door2Door.
  • Gość: Skoro spółka jest rentowna, to proszę odpowiedzieć ile Pan zarobił w zeszłym roku prowadząc jednoosobową dzialalność gospodarczą? Ile Pan zysku wykazał w zeznaniu podatkowym?
    Bartosz Knop: Poproszę o maila, podeślę sprawozdanie finansowe oraz tzw. PIT za 2019 oraz 2018, na nasz firmowy mail poproszę info@balticus-watches.com.
  • Filip Patyk: W jakim przedziale cenowym są zegarki Balticus?
    Bartosz Knop: Przedział cenowy na chwile obecną to 849-3015 pln, będzie zmierzał w górę, model promowany o nazwie NOMAD założoną cenę ma na poziomie 6000 pln.
  • Gość: Jaki był wskaźnik rotacji zapasów w 2019 r.?
    Bartosz Knop: Wskaźnik rotacji liczony w dniach trzeba rozróżniać na modele, gdyż są modele które wyprzedają się w przeciągu kilku tygodni, tak się dzieje z modelem Deep Water Niebieski czy Złoty, do ponad roku. Znam wskaźniki rotacji dużych marek, ale także rozmawiam z salonami, nasz towar rotuje stosunkowo bardzo szybko, ale potrzebujemy rozszerzenia oferty. Klienci mimo wszystko chcą mieć wybór, właśnie dlatego duże marki posiadają w swojej ofercie setki "indeksów", a nasza oferta jest bardzo skromna. Paradoksalnie, ten biznes potrzebuje również czasu, często się śmieję, że produkujemy zegarki, ale czasu nam nie przybywa. Czas oraz kapitał.
  • krewa: Patriotyzm zakupowy? Czy należy wnioskować, że próby ekspansji zagranicznej nie wchodzą w plany spółki? Zamierzacie skupić się wyłącznie na polskim podwórku?
    Bartosz Knop: Nieee, absolutnie, patriotyzm zakupowy w Polsce, a poza granicami, nacisk na informowanie, że to Made in Poland, to dobry nośnik, móc przekonywać, że projekt, zegarmistrz, firma, pochodzi z Polski, że promujemy wbrew dużym markom - produkt pochodzący z Polski. Posiadamy dystrybucję poza PL i nadal ją rozwijamy.
  • Bartosz Knop: Bardzo dziękuje za wszystkie pytania. Było mi bardzo miło móc na nie odpowiadać. Zapraszam na stronę emisji www.akcjebalticus.pl i naszą stronę firmową www.balticus-watches.com, zapraszam do kontaktu mailowego (info@balticus-watches.com) chętnie odpowiem na pytania które jeszcze się pojawią. Dziękuję.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +127,87% +25 573,62 zł 45 573,62 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy