pixelg
Czat inwestorski: Przemysław Pączek - prezes zarządu, Paweł Radziszewski - CTO, Janusz Kućmin - doradca zarządu Nevomo SA

Czat inwestorski: Przemysław Pączek - prezes zarządu, Paweł Radziszewski - CTO, Janusz Kućmin - doradca zarządu Nevomo sp. z o.o.

Dyskusja odbyła się dnia: 19.05.2021, godziny 11:00
Czat inwestorski z przedstawicielami Nevomo: Rozwijamy technologię kolei magnetycznej, którą można zaimplementować na istniejącej infrastrukturze Przedstawiciele Nevomo - Przemysław Pączek, Janusz Kućmin i Paweł Radziszewski

W środę 19 maja o godzinie 11:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami spółki Nevomo (d. Hyper Poland): prezesem Przemysławem Pączkiem, CTO - Pawłem Radziszewskim oraz Januszem Kućminem – doradcą zarządu w Nevomo. Tematem będzie trzecia kampania crowdfundingu udziałowego prowadzona na brytyjskiej platformie Seedrs oraz najbliższe plany biznesowe i operacyjne spółki.

Ponad 1 mln euro, tj. pierwszy cel kampanii został osiągnięty w 5 dni. W kolejnych dwóch tygodniach spółka chce zebrać dodatkowe 200-400 tys. euro, które pozwoli przyspieszyć prace nad systemem kolei magnetycznej. W II poł roku rozpocznie się budowa pełnoskalowego toru testowego technologii magrail.

Firma Nevomo zajmuje się rozwojem technologii, która umożliwi szybką i etapową implementację systemów transportu inspirowanych koncepcją hyperloop z wykorzystaniem istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Przystosowując istniejącą infrastrukturę kolejową, firma chce umożliwić podróż pojazdami z prędkością do 550 km/h. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu technologii magrail – systemu kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi tradycyjne, jak i pojazdy lewitujące mogą używać tego samego tory kolejowego wymiennie. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym. Rozwijana technologia oparta jest na koncepcji hyperloop - innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej.

W 2019 r. firma znalazła się na globalnej liście 150 wiodących startupów z obszaru mobility, przygotowanej przez Lufthansa Innovation Hub a w roku 2020 została wyróżniona przez magazyn BUILD jako Most Innovative Railway Construction Company in Europe.

Spółka niedawno ogłosiła, że rozpoczyna ekspansję na inne rynki europejskie m.in. rynek niemiecki poprzez ogłoszenie współpracy z EUREF- CAMPUS Duesseldorf oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer. Założyciele zapowiadają także otwarcie nowej, szwajcarskiej filii spółki jeszcze w tym roku, która odpowiedzialna będzie za współpracę z podmiotami ze Szwajcarii, Francji oraz Włoch.

Informacje nt. kampanii: www.seedrs.com/nevomo

Zapraszamy również do obejrzenia krótkiego nagrania z pełnoskalowych testów silnika (na średnioskalowym torze szerokości 1 m) ze środków z II kampanii na Seedrs i grantu NCBR.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami spółki Nevomo: prezesem Przemysławem Pączkiem, CTO - Pawłem Radziszewskim oraz Januszem Kućminem – doradcą zarządu. Tematem będzie trzecia kampania crowdfundingu udziałowego prowadzona na brytyjskiej platformie Seedrs oraz najbliższe plany biznesowe i operacyjne spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Przemysław Pączek, Janusz Kućmin i Paweł Radziszewski: Dzień dobry, witamy w części poświęconej pytaniom. Dziękujemy za te już przesłane i zapraszamy do zadawania kolejnych.
  • Stefan: Jakie są przewidziane kolejne fazy testów magraila po przetestowaniu na torze testowym? Czy technologia będzie np. testowo montowana na działającej linii kolejowej?
    Janusz Kućmin i Paweł Radziszewski: Tak, planujemy zabudowę systemu na istniejącej linii kolejowej, w celu przeprowadzenia testów w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. W kolejnym etapie taka linia powinna być dopuszczona do komercyjnej eksploatacji, po uzyskaniu pozwoleń i homologacji.
  • Gość: Czy planujecie wziąć udział w testach na torze Emsland?
    Janusz Kućmin i Paweł Radziszewski: Planujemy kilka etapów testów technologii magrail prowadzących do certyfikacji systemu. Tor w Emsland jest jednym z naszych celów średnioterminowych, który umożliwi certyfikację systemu na wysokie prędkości. Jest to również jeden z powodów, dla którego otwieramy biuro na terenie Niemiec.
  • Tomasz: Przed rokiem na czacie informował Pan, że środki pozyskane w ramach tamtej rundy pozwolą Wam na zbudowanie pełnowymiarowego prototypu i pierwsze listy intencyjne z kolejami. Czy ten prototyp powstał? Macie jakieś listy intencyjne?
    Przemysław Pączek: Ubiegłoroczna kampania rozpoczęła się bardzo dynamicznie, natomiast jej końcówka przypadła na kryzys wynikający z początku pandemii oraz spadku cen ropy. Pozyskane środki zostały przeznaczone na średnioskalowe testy i prace projektowe nad pełnoskalowym prototypem i zakup części komponentów do jego budowy. Obecna runda uzupełnia środki prywatne niezbędne do zakończenia procesu zakupów i budowy. W międzyczasie wynegocjowaliśmy umowę o współpracy (Memorandum of Understanding) z jednym z czołowych europejskich zarządców infrastruktury kolejowej (czeka na podpisanie) oraz mocno zaawansowaliśmy rozmowy z dwoma kolejnymi.
  • Gość: Jaka jest obecna cena emisyjna jednej akcji nowej emisji i ile akcji już istnieje? Dlaczego na stronie kampanii nie ma jawnej informacji o cenie?
    Przemysław Pączek: Wszystkie parametry finansowe kampanii zawarto w zakładce „Key Information” oraz w pliku „ASA Key Terms” w zakładce „Documents”. Obecna kampania ma formę konwertowalną, tzn. nie ma ustalonej wyceny. Oferujemy atrakcyjne dyskonto w wysokości 29 proc. w stosunku do wyceny, którą uzyska spółka w kolejnej rundzie, która musi odbyć się nie później niż w III kw. 2021 r. Jednocześnie wycena przy konwersji nie będzie wyższa niż 45 mln EUR (valuation cap, do którego nie stosuje się już dyskonto).
    W przypadku braku pozyskania kolejnej rundy we wskazanym terminie (w wysokości min. 4 mln EUR) zostanie dokonana automatyczna konwersja przy wycenie 33 mln EUR. Obecnie kapitał zakładowy polskiej spółki matki dzieli się na 650 udziałów (ostatnia cena emisyjna jednego udziału – w II kw. 2020 - wynosiła 21.500 EUR). Na potrzeby kampanii kwota ta została wtórnie podzielona przez 1000, co dało minimalną inwestycję na poziomie 21,5 EUR).
  • Gość: W jakiej cenie obejmował akcje fundusz w grudniu?
    Przemysław Pączek: Fundusz Hütter Equity inwestował na identycznych warunkach jakie proponowane są w aktualnej kampanii. Wszystkie parametry finansowe kampanii zawarto w zakładce „Key Information” oraz w pliku „ASA Key Terms” w zakładce „Documents”.
  • Gość: Jaka jest przewaga magraila nad koleją magnetyczną znaną np z Japonii? Czemu tamta technologia nie przeniosła się na rynek europejski, a magrail ma szanse?
    Janusz Kućmin i Paweł Radziszewski: Koleje magnetyczna systemów Shinkansen Maglev lub Transrapid są z definicji budowane od nowa i wymagają pozyskania terenu pod budowę nowej infrastruktury. W Europie coraz trudniej o teren pod budowę nowej infrastruktury. Wobec popularności kolei konwencjonalnych jest to jednym z ograniczeń dla tej technologii. Magrail rozwijany przez Nevomo, to technologia kolei magnetycznej implementowana na istniejącej infrastrukturze kolejowej. To jest jedna z głównych przewag naszej technologii.
  • Totmes: Jaki jest w tej chwili przed spółką najważniejszy i nierozwiązany jak dotąd problem?
    Paweł Radziszewski: Obecnie technologia hyperloop rozwijana jest przez kilka firm, w związku z tym brakuje nadal spójnej wizji w kwestii rozwiązań technicznych. Wobec tego największy nierozwiązany jeszcze problem w kontekście tej technologii dotyczy kwestii wypracowania spójnego systemu, a następnie jego certyfikacji. W tym celu został powołany Komitet Techniczny JTC20, w skład którego wchodzą różni interesariusze technologii. Z tego względu, że będzie to proces dość czasochłonny, zdecydowaliśmy się na etapowe wdrażanie technologii, co umożliwi skrócenie czasu wejścia na rynek. W kwestii technologii magrail największym wyzwaniem obecnie jest wpisanie systemu w ramach standardów kolejowych i zapewnienie mu możliwie pełnej interoperacyjności z koleją konwencjonalną. Z tego względu do grona naszych doradców dołączył m.in. Janusz Kućmin, który będzie pomagać w przygotowaniu strategii wdrożenia oraz uzyskania wspomnianej interoperacyjności przez system magrail dla różnych wariantów biznesowych.
  • Gość: Przed rokiem wycenialiście się na 13,5 mln EUR. Co udało się osiągnąć od tamtego momentu do dzisiaj? Jakie ryzyka odpadły?
    Przemysław Pączek i Paweł Radziszewski: 1. Zakończenie średnioskalowych testów napędu i lewitacji dla systemu magrail.
    2. Zakończenie projektowania i rozpoczęcie budowy pełnoskalowego prototypu.
    3. Rozbudowa zespołu o blisko 20 osób (z łącznie 30+ do 50+), w szczególności bardzo doświadczonych ekspertów z kraju i zagranicy (m.in. Milan Chromik, Janusz Kućmin, Johannes Braun).
    4. Pozyskanie 1,5 mln EUR grantu z NCBiR na rozwój systemów IoT oraz zaawansowanie rozmów z polskimi spółkami kolejowymi w zakresie testów i komercjalizacji tych rozwiązań.
    5. Pozyskanie pierwszych przychodów w formule JDA z holenderskiego Hyperloop Development Program.
    6. Zaawansowanie kolejnych rozmów o współpracy w segmencie hyperloop w formule JDA.
    7. Wynegocjowanie umowy o współpracy z wiodącym europejskim zarządcą infrastruktury kolejowej (segment magrail) i zaawansowanie rozmów z 2 kolejnymi.
    8. zaawansowanie rozmów z partnerami korporacyjnymi i klientami bezpośrednimi (dostawcy kolejowi)
    9. Zaawansowanie prac nad otwarciem szwajcarskiego i niemieckiego biura.
  • Mieszko: Witam Czy klauzule tag along i drag along nadal obowiązują?
    Przemysław Pączek: Tak, klauzule tag along i drag along nadal obowiązują.
  • MarekT: Po raz kolejny oferta zakłada pośrednie nabycie akcji spółki. Seeders umożliwia ponoć handel. Stąd dwa pytania: 1) jak wyglądać będzie wyjście spółki pośredniej z Nevomo i dalej wyjście moje ze spółki pośredniej? 2) Czy w obrocie na Seeders znajdują się akcje spółki pośredniej czy Nevomo?
    Przemysław Pączek: Dotychczasowe wyjścia Seedrs odbywały się najczęściej przy okazji Rundy A, B lub C (wykup przez nowego inwestora - fundusz VC). W takiej sytuacji środki ze zbycia udziałów w Nevomo trafiają do brytyjskiej spółki, która następnie przekazuje je inwestorom indywidualnym (umarzając ich udziały w spółce pośredniej).
    2) W obrocie na Secondary Market na Seedrs znajdują się prawa do udziałów w Nevomo (obrót zostanie wznowiony po zakończeniu procesu reorganizacji grupy, który planowany jest na III/IV kw. 2021).
  • Yaga: Dzień dobry W przypadku startupów zwroty na poziomie 50 czy 100 proc. rocznie to żadne zdziwienie, ale z tego co widzę to Wy pojechaliście z wyceną z 150 proc. w górę. Czy tę wycenę ustalił jakiś podmiot zewnętrzny, wynika ona z ostatnich transakcji, czy jest jakiś inny czynnik?
    Przemysław Pączek: Parametry konwersji (dyskonto - 29 proc., valuation cap - 45 mln EUR, longstop valuation - 33 mln EUR w dniu 01.10.2022) zostały ustalone z wiodącymi inwestorami tej rundy: Funduszem Hütter Equity, aniołem biznesu oraz Seedrs. Szczegóły można znaleźć w zakładce „Key Information” oraz w pliku „ASA Key Terms” w zakładce „Documents”.
  • Gość: Czy powstała już ostateczna wersja silnika/napędu? Nad czym w tej chwili pracujecie, co spędza sen z powiek inżynierom i menedżerom?
    Paweł Radziszewski: Tak, już powstała i była testowana docelowa wersja napędu do systemu magrail, która zostanie zweryfikowana w trakcie pełnoskalowych testów przy wyższych prędkościach i warunkach zbliżonych do rzeczywistych warunków operacyjnych. Oczywiście, cel testów jest taki, żeby ten napęd dalej udoskonalać, co będzie realizowane przez zespół badawczo-rozwojowy, natomiast parametry techniczne odpowiadają tym docelowym. Testy napędu (przy niższych prędkościach) przebiegły pomyślnie, można je obejrzeć na filmie załączonym na stronie czatu inwestorskiego. W wyzwaniach menedżerskich i inżynierskich mówiliśmy wyżej.
  • Gość: Czy rozmawialiście już z kimś z polskiego rządu albo zarządcy infrastruktury na temat wdrożenia testowego?
    Janusz Kućmin: Od roku 2017 prowadzone są rozmowy z licznymi interesariuszami w tym z ministerstwami odpowiedzianymi za transport i innowacje oraz kilkoma głównymi zarządcami infrastruktury kolejowej w Polsce i za granicą. Obserwujemy zróżnicowane zainteresowanie innowacyjnymi technologiami na kolei co ma ścisły związek ze stanem rozwoju infrastruktury w określonym kraju czy regionie, przy czym tam gdzie już jest eksploatowana nowoczesne kolej, zrozumienie i zainteresowanie innowacyjnością jest większe.
  • Gość: Na stronie Seedrs widoczna jest anonimowa wpłata na 700 k euro. To chyba dość niecodzienna sytuacja, że jeden inwestor kupuje 70% wartości emisji. To był inwestor znany Wam wcześniej?
    Przemysław Pączek: Kwota 740 tys. EUR to inwestycja Funduszu Hütter Equity, który jest wiodącym inwestorem w tej rundzie i zainwestował na warunkach identycznych z tymi w kampanii Seedrs. Informacja o tym fakcie jest dostępna na stronie kampanii jako pierwszy wpis "Lead Investor" w zakładce "Updates".
  • Gość: Znów zapowiadacie otwarcie filii w Szwajcarii. Dlaczego dotąd tego nie zrobiliście? Przecież to chyba jeden z najprostszych kroków w układance?
    Przemysław Pączek i Janusz Kućmin: Biuro Nevomo w Szwajcarii jest w finalnej fazie organizacji i zostanie uruchomione w sierpniu 2021. Opóźnienie procesu było spowodowane ograniczeniami związanymi z pandemią COVID i brakiem uzasadnienia ponoszenia kosztów w czasie lockdownu (w przypadku wcześniejszego otwarcia musiałoby funkcjonować w trybie home office).
  • Totmes: Jak zmieniło się przez ostatni rok zatrudnienie?
    Przemysław Pączek: Łączna liczba osób zaangażowanych w nasze prace wzrosła z ponad 30 do ponad 50 os. (z uwzględnieniem Międzynarodowej Rady Doradczej). Obecnie ok. 35 osób współpracuje z nami w trybie pełnoetatowym. Pozostali łączą pracę u nas z uczelnią lub inną firmą.
  • Dodo: Czy rozważacie ofertę publiczną? Dlaczego szukacie tak małej kwoty biorąc pod uwagę Waszą branżę?
    Przemysław Pączek: Analizujemy możliwość przeprowadzenia oferty publicznej, w szczególności kwestie związane z wyborem właściwego momentu oraz parkietu. Od początku celowo postawiliśmy na stopniowe pozyskiwanie finansowania prywatnego (łączonego z istotnym udziałem grantów), polegającego na częstszym pozyskiwaniu mniejszych kwot, dzięki którym osiągane są kolejne kamienie milowe. Jednocześnie bardzo mocno pilnujemy strony kosztowej.
    Takie podejście pozwoliło nam na uzyskanie najniższego wśród wszystkich firm z branży hyperloop stopnia rozwodnienia założycieli. To z kolei dobrze pozycjonuje nas pod kątem dalszego pozyskiwania większego finansowania (z systemem magrail mamy ok. 5 lat bliżej do rynku niż nasi partnerzy z systemem hyperloop, a w tym czasie my pozyskujemy od nich przychody jako dostawca komponentów do ich centrów testowych i certyfikacyjnych).
    Reasumując, wolimy finansować i rozwijać się metodą małych kroków (z maksymalnym wykorzystaniem dźwigni środków publicznych), niż pozyskiwać rzadziej duże rundy.
  • Dodo: Czy planujecie IPO?
    Przemysław Pączek: Jak wyżej.
  • Poważny inwestor: Dzień dobry, dwa pytania. Jakie są aktualne źródła przychodów spółki. Gdzie znajdę sprawozdania i prospekt emisyjny? Pytanie drugie, czy planujecie Państwo wejście na giełdę? Jeśli tak, to gdzie i kiedy. Dziękuję za odpowiedź.
    Przemysław Pączek: Przychody komercyjne pochodzą z umów o wspólnym rozwoju (JDA) w segmencie hyperloop. Pozostałe przychody nieoperacyjne pochodzą z grantów. Sprawozdania za ubiegłe lata są dostępne online w systemie KRS (rok 2020 w trakcie finalizacji) - do tej pory operacyjne były 2 spółki z grupy: 0000674695 - Hyper Poland sp. z o o. 0000824399 - Hyper Poland Electro S.A.
    Kampania na platformie Seedrs nie wymaga prospektu emisyjnego. Wszystkie informacje dostępne są na stronie: https://www.seedrs.com/nevomo
  • Gość: Pierwsze przychody z licencjonowania miały się pojawić 2024 r. Czy w związku z opóźnieniami jakie obserwujemy choćby na podstawie obiecywanych listów intencyjnych podtrzymujecie te terminy?
    Przemysław Pączek: Po pierwsze, nie można mówić o opóźnieniach w podpisywaniu listów intencyjnych. W rozmowach z zarządcami infrastruktury ominęliśmy listy intencyjne i od razu przechodzimy do konkretnych porozumień/umów o współpracy zmierzającej do wdrożenia technologii. Co do przychodów z licencjonowania lub dostarczania komponentów dla segmentu magrail - lata 2024/25 nadal są osiągalne.
    Wcześniej (już od 2021 – holenderski Hyperloop Development Program) pojawiają się natomiast przychody z segmentu hyperloop, gdzie obecnie pozycjonujemy się jako dostawca innych graczy. Oznacza to, że możemy dostarczać komponenty do ich centrów testowych i certyfikacyjnych, które powstają obecnie w Europie, USA i na Bliskim Wschodzie.
    Kolejnym źródłem szybszych przychodów (poczynając od 2022/23 roku) będzie dostarczanie urządzeń oraz licencjonowanie oprogramowania (najprawdopodobniej w modelu SaaS) z produktów IoT, wdrażanych w pierwszej kolejności w segmencie kolei konwencjonalnych.
  • Tyrka: Czym właściwie jest kampus EUREF? To jakieś zrzeszenie, odpowiednik naszego klastra?
    Przemysław Pączek: EUREF Campus to kampus innowacji, zbliżony koncepcyjnie do polskiej idei parków technologicznych. Kampus zrzesza firmy, naukowców oraz startupy działające w obszarach nowoczesnych technologii dla energii, mobilności oraz zrównoważonego rozwoju. Pierwszy kampus istnieje w Berlinie (focus na energii). W Dusseldorfie powstaje drugi kampus tego typu koncentrujący się na mobilności. Więcej informacji dostępne jest tutaj: https://duesseldorf.euref.de/en/mobilty-hub-nrw/ (po angielsku i niemiecku).
  • Majka: Panie prezesie, na czym mają polegać przekształcenia spółki, po co je robicie i co stanie się z naszymi udziałami w spółce prawa brytyjskiego?
    Przemysław Pączek: Reorganizacja grupy polega na utworzeniu nowej struktury nadrzędnej - szwajcarskiej spółki matki, koncentrującej wszystkich inwestorów oraz kontrolowanej przez nią niemieckiej spółki, która będzie stanowić matkę na całą UE. Polskie spółki będą w 100 proc. własnością spółki niemieckiej. Powyższe wynika z oczekiwań szwajcarskich i globalnych inwestorów oraz przede wszystkim klientów: szwajcarskie i niemieckie spółki kolejowe oraz partnerzy korporacyjni zdecydowanie faworyzują współpracę z podmiotami lokalnymi. Jednocześnie umiejscowienie globalnej spółki matki w Szwajcarii jest dobrze postrzegane przez klientów, partnerów i inwestorów z krajów sąsiednich i z innych atrakcyjnych dla nas zakątków świata. Reorganizacja nie ma wpływu na inwestorów indywidualnych posiadających obecnie udziały w polskiej spółce matce za pośrednictwem brytyjskiej spółki kontrolowanej przez Seedrs. Nadal będziecie Państwo posiadać udziały w spółce brytyjskiej, natomiast ona zamiast udziałów w spółce polskiej będzie posiadać akcje spółki szwajcarskiej. Z posiadanych przez nas wstępnych informacji podatkowych, struktura brytyjska działa jedynie na zasadzie powiernictwa, tzn. przy exicie będzie pomijana przy rozliczeniach podatkowych. Będą one natomiast regulowane postanowieniami polsko-szwajcarskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. W najbliższych dniach będziemy dysponować pełną analizą podatkową w tym zakresie, którą możemy udostępnić zainteresowanym inwestorom (prośba o kontakt w tej sprawie na investors@nevomo.tech.)
  • Gość: Czy dostaliście już wszystkie środki z NCBiR w ramach dofinansownaia prac nad koleją magnetyczną? Czy projekt został już odebrany i wynik zaakceptowany przez NCBiR?
    Przemysław Pączek: Obecny poziom wydatkowania środków z grantu dot. opracowania napędu i lewitacji dla systemu magrail wynosi ok. 50 proc. (przyznana kwota to 16,5 mln zł). Znaczne koszty zostaną poniesione w najbliższych miesiącach, w zawiązku z budową pełnoskalowego prototypu. Częściowe rozliczenia i weryfikacje przebiegają dotychczas pomyślnie.
    Całkowite zamknięcie i rozliczenie grantu nastąpi w 2022 roku. Nowy grant na rozwój systemu IoT (kwota 6,8 mln zł) został wydatkowany w minimalnym stopniu (wystartował w I kw. 2021).
  • Gość: Ile kasy przypadnie na spółkę w ramach programu Shift2Rail?
    Przemysław Pączek: Niestety, nie możemy ujawnić konkretnej liczby, ale ze względu na kilkunastu partnerów w konsorcjum przypadająca na nas kwota oscyluje w granicach kilkudziesięciu tys. EUR. Cel naszej partycypacji w konsorcjum był całkowicie niefinansowy. Umożliwia nam on pogłębianie istniejących i nawiązywanie nowych kluczowych relacji w europejskim ekosystemie branży hyperloop. Przekłada się to już istotnie na rozwój naszego biznesu czy np. możliwości rekrutacji talentów poza Polską.
  • Baksy: Czy w ramach któregoś z zakładanych pilotażów spółka otrzyma wynagrodzenie, czy wręcz odwrotnie, będzie musiała sfinansować część prac?
    Przemysław Pączek: Pilotaże, nad którymi pracujemy, zakładają kontrybucję "w naturze" (ang. in kind) ze strony partycypujących stron. Nie spodziewamy się konieczności ponoszenia kosztów bezpośrednio przez spółkę. Na koszty, które nie mogą być pokryte przez partnerów w naturze, pozyskujemy finansowanie grantowe z UE. Wynagrodzenie dla spółki z tytułu pilotaży nie jest przewidywane, natomiast w prowadzonych rozmowach pojawiają się definicje dalszych kroków ze strony partnerów, które zostaną wykonane po pomyślnych pilotażach i będą już przekładać się na przychody z wdrożeń komercyjnych.
  • Robert Warzecha: Dzień dobry Jaki jest udział Hutter w kapitale zakładowym i jaki będzie przy założeniu pozyskania środków w pełnej kwocie?
    Przemysław Pączek: Runda ma charakter konwertowalny, tzn. dokładny udział funduszu będzie znany dopiero po przeprowadzeniu konwersji. Jest on uzależniony od wyceny przy konwersji oraz ostatecznej pozyskanej kwoty. Szacunkowo może wynieść kilka procent.
  • Gość: Ile gotówki zamierzacie wydać w tym roku, a ile w kolejnym?
    Przemysław Pączek: W zależności od tempa pozyskiwania nowych członków zespołu oraz ostatecznego terminu uruchomienia prac nad pilotażem magrail planujemy wydać ok. 1-1,5 mln EUR gotówki do końca 2021 r. oraz 4,5 do 5,5 mln EUR w 2022 r. ( (obydwa lata z pominięciem wpływów w z grantów, rok 2022 z uwzględnieniem środków pozyskanych w kolejnej rundzie, która uruchomi konwersję obecnej).
  • Gość: Wśród potencjalnych źródeł przychodów wymieniacie cały szereg usług/licencji. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że wszyscy będą chcieli tak ochoczo płacić spółce. Pytanie jest kto najwięcej może zyskać po prowadzeniu rozwiązania i jakiego rzędu mogą być potencjalnie Wasze tantiemy, czy opłaty licencyjne?
    Przemysław Pączek: Źródła przychodów są elastyczne i zdywersyfikowane. Nie widzimy powodów, dla których klienci nie mieliby ochoczo płacić za innowacyjne produkty, spełniające ich oczekiwania, co zostanie udowodnione podczas wdrożeń pilotażowych. Na wprowadzeniu rozwiązań produktowych z grupy IoT najwięcej zyskają zarządcy infrastruktury kolejowej i operatorzy. Te same grupy zyskają na stopniowym wprowadzaniu technologii magrail (większe przychody z szybszego i częstszego kursowania nowych pojazdów). Prognozujemy następujące przychody łączne: 2021 - 277k EUR (komponenty Linear Motion - silniki i lewitacja oraz Power Electronics do centrów testowych hyperloop) 2022 - 447k EUR (komponenty Linear Motion - silniki i lewitacja oraz Power Electronics do centrów testowych hyperloop oraz SaaS i komponenty do IoT w kolejach konwencjonalnych) 2023 - 5,4m EUR (jak w 2022) 2024 - 21,1m EUR (jak w 2022) 2025 - 66,1m EUR (jak w 2022 oraz dodatkowo pierwsze komponenty i'/lub licencjonowanie w segmencie hyperloop). Szczegółowe prognozy zawarto w pliku "Pitch Deck" w zakładce "Documents" na stronie kampanii. w Przypadku chęci zapoznania się z jej polską wersją prosimy o kontakt z investors@nevomo.tech).
  • Przemek Pączek, Paweł Radziszewski, Janusz Kućmin: Bardzo dziękujemy za liczną obecność oraz ciekawe pytania. Mamy nadzieję, że odpowiedzi były wyczerpujące. Zapraszamy na stronę kampanii: https://www.seedrs.com/nevomo/ oraz do kontaktu z investors@nevomo.tech. Miło nam poinformować, że w trakcie trwania chatu przekroczyliśmy próg 110 proc. podstawowego celu, tj. kwotę 1,1 mln EUR (od ponad 750 inwestorów, tj. najwięcej ze wszystkich 26 aktualnie prowadzonych kampanii na Seedrs!). Jednocześnie utrzymujemy pierwsze miejsce wśród kampanii (większość to spółki brytyjskie, są też kampanie norweskie, holenderskie czeskie i estońskie). Zapraszamy również do śledzenia naszych mediów społecznościowych (https://www.linkedin.com/company/17937653/, https://www.facebook.com/Nevomo.tech), na których będziemy niebawem publikować interesujące newsy o naszym rozwoju. Nevomo. Into the future!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
Spółka Cena emisyjna Wart. oferty Koniec zapisów
Shoper SA 47,00 zł 363,39 mln zł 2021-06-28
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,25% +33 649,63 zł 53 649,63 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy