pixelg
Dawid Paszek - prezes CStore SA

Dawid Paszek - prezes CStore SA

Dyskusja odbyła się dnia: 26.05.2021, godziny 11:00
Dawid Paszek - prezes CStore SA: Chcemy stać się globalnym dostawcą rozwiązań do cyfryzacji sprzedaży hurtowej Dawid Paszek - prezes CStore SA

W środę, 26 maja o godzinie 11:00 wystartuje czat inwestorski z prezesem firmy CStore SA, Dawidem Paszkiem. Tematem czatu będzie start emisji CStore SA na platformie crowdfundingowej Beesfund.

CStore SA to firma tworząca oprogramowania sklepów internetowych oraz platform B2B. To dzięki działaniom ekspertów z CStore klienci otrzymują automatyzację procesów sprzedażowych w swoich sklepach poprzez integrację z ERP, WMS oraz wieloma innymi kanałami sprzedaży. W styczniu firma odnotowała wzrost przychodu o 89% w porównaniu do marca ubiegłego roku. Z usług firmy CStore korzysta ponad siedemset zadowolonych klientów.

Jak dokładnie działa to, co oferuje CStore? Dzięki rozwiązaniom, które zapewnia CStore, klienci otrzymują zautomatyzowane procesy dla swojej firmy jak i systemy dostosowane do indywidualnej specyfiki przedsiębiorstwa. Eksperci z CStore od początku do końca wdrażają systemy i rozwiązania dla sklepów internetowych i platform B2B, które pozwalają na optymalizację procesów zespołu firmy.

Spółka CStore SA, która objęła 100% udziałów CStore sp. z o.o. powstała w czerwcu ubiegłego roku. W październiku 2020 zakończyła się pierwsza emisja akcji z wynikiem 1 143 580 złotych. Głównym celem obecnej zbiórki jest kontynuacja ekspansji firmy na USA z produktem platformy B2B.

Więcej informacji na temat emisji i korzyści dla inwestorów znajdą państwo na stronie:https://inwestycja.cstore.pl

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami wideo.

Film promocyjny:

Zapis webinaru dla inwestorów:
Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z prezesem firmy CStore SA, Dawidem Paszkiem. Tematem spotkania będzie emisja akcji oraz perspektywy biznesowe spółki na najbliższe kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Dawid Paszek: Dzień dobry. Nazywam się Dawid Paszek i jestem prezesem CStore SA. Zapraszam do zadawania pytań, postaram się na wszystkie dzisiaj odpowiedzieć.
  • Marcin: Jak będziecie realizować procesy sprzedaży na rynku czeskim czy amerykańskim, skoro tam jest tylko jeden handlowiec, a nie ma analityka?
    Dawid Paszek: Ułożyliśmy to w taki sposób, że na rynku amerykańskim, czeskim i włoskim mamy przedstawiciela, który komunikuje się w lokalnym języku i prowadzi kwalifikację klientów wraz z dalszą sprzedażą.

    Na etapie przygotowania oferty występuje analityk (osoba techniczna) ze znajomością języka angielskiego, który przygotowuje rozpiskę projektu i wycenę.
  • Gość: Na jak długo podpisujecie umowy w ramach Unimarket? Czy nie boicie się, że w pewnym momencie, przy dużej sprzedaży klient pójdzie na własną obsługę?
    Dawid Paszek: Liczymy się z ryzykiem, że klient może próbować to na dalszym etapie prowadzić we własnym zakresie. Z jego perspektywy będzie się to wiązało z budowaniem procesów/integracji/zespołu od nowa, co będzie kosztowne i czasochłonne.

    Dodatkowo producenci nie zawsze mogą występować jako sprzedawcy detaliczni i prowadzić sprzedaż przez własną spółkę.

    Reasumując, rozwiązujemy wiele problemów po stronie klienta, minimalizując ryzyko i skracając czas na uzyskanie efektu.
  • Gość: Witam Z tego co widzę to sprzedaż wam mocno urosła od czerwca do sierpnia 2020 r., pewnie na skutek pandemii, ale od tamtego czasu wzrost przychodów nie jest już tak dynamiczny. Co jest tego powodem?
    Dawid Paszek: Ma to też pewien związek z luzowaniem obostrzeń i kolejnymi restrykcjami. W momencie, kiedy firmy nie wiedzą i ciężko im zapanować nad bieżąco działalnością, typu zakłady są przymusowo blokowane, osoby idą na zdalną pracę lub są chore, organizacje skupiają się w obrębie zapanowania nad obecnym chaosem, minimalizując nowe przedsięwzięcia, jakim są np. inwestycję w cyfryzację sprzedaży hurtowej.
    Tym samym w okolicach czerwca zeszłego roku, kiedy nastąpiło stopniowe poluzowanie, odnotowaliśmy szybki wzrost. To co jest ważne, udało się go utrzymać w kolejnych miesiącach, pomimo tego, że gospodarka była ponownie blokowana.
    Załączam wykres dynamiki wzrostu sprzedaży porównując rok 2021 do 2020 r. tabela
  • Gość: Czy rozważacie emisję akcji dla inwestora, czy sprzedaż swoich udziałów?
    Dawid Paszek: Obecnie prowadzimy emisję akcji na www.inwestycja.cstore.pl. Na dzień dzisiejszy pozyskaliśmy 877.626 zł od 83 inwestorów. Celem jest pozyskanie 2.299.960 zł. Nie planujemy sprzedaży udziałów własnych.
  • inwestor_2k: Na ile scenariusz debiutu na NC w 2023 jest pewny?
    Dawid Paszek: Oficjalnie zadeklarowaliśmy naszym Inwestorom:
    "Debiut spółki na NewConnect co najmniej 2,70 zł za akcję do 30 czerwca 2023 r. lub skup akcji przez inwestora strategicznego z co najmniej 14-proc. zwrotem w skali roku. Opcja dotyczy serii D i E."
  • Gość: Czy obecni akcjonariusze mają podpisane umowy lock-up na akcjach? Na jaki okres? Jakie są kary umowne za ich złamanie?
    Dawid Paszek: Akcjonariat:
    - Karolina i Dawid Paszek - 92,3 proc.
    - akcjonariusze mniejszościowi (ok. 500 osób) - 7,7 proc.

    Nie podpisywaliśmy umów na lock-up na akcjach. Dostrzegam zbyt duży potencjał wzrostu wartości naszej firmy przy jej globalizacji, aby rozpatrywać przedwczesne wyjście z inwestycji.
  • Matan: Celem emisji jest przede wszystkim pozyskanie leadów sprzedażowych. W jaki sposób chcecie je generować i ile to będzie kosztowało?
    Dawid Paszek: Strategia generowania leadów sprzedażowych zależna jest od danego rynku i możliwości finansowych, które mamy. Obecnie podejmujemy różne działania m.in. bazując na obecnych relacjach, content marketingu, webinarów, mailingów, pozycjonowania, partnerstw, media społecznościowe itp.

    Nie mamy wyliczonych dokładnych kosztów pozyskania leadów zagranicznych. Jest to wczesny etap. Sprawdzamy poszczególne kanały oraz jakość leadów.
  • Michał Rocki: Spółka wygląda fajnie, ale Wasz dokument ofertowy wygląda niepoważnie. Nic w nim nie ma poza wymagane ustawowo minimum, nie ma opisanej Waszej działalności. Dlaczego nie zdecydowaliście się na poważną emisję akcji, tylko crowdfunding, który źle kojarzy się inwestorom? Teraz nie wymaga to nawet korzystania z domu maklerskiego.
    Dawid Paszek: Dodatkowe informacje na temat naszej firmy znajdują się na stronie www.inwestycja.cstore.pl

    Z naszego zeszłorocznego doświadczenia przy prowadzeniu emisji akcji wynika, że ta forma pozyskania finansowego daje nam najwięcej korzyści m.in.:
    - duża kampania reklamowa, budująca świadomość marki
    - nowych klientów, nowe relacje które dostarczają nam aktualni Inwestorzy
    - pozyskanie środków
  • Gość: Czy Pana zdaniem ktoś się zdecyduje na leasing, jeśli koszt tego leasingu to ok. 50 proc. wartości prac?
    Dawid Paszek: Podpisujemy już tego typu umowy. Koszt leasingu jest zdecydowanie niższy. Przykładowo przy projekcie za 105.000 zł netto orientacyjna rata leasingowa wyniesie 3.400 zł netto/m-c na okres 36 m-cy (łącznie 122.400 zł).

    Firmom umożliwia to uruchomienie projektów zdecydowanie szybciej i na większą skalę, niż w przypadku wykładania gotówki.
  • Gość: Na stronie emisji podajecie cenę debiutu na NC określona na 2,7 zł. Co to za cena? Bo przecież nie cena transakcyjna. Czy należy to traktować jako cenę z kolejnej rundy finansowania?
    Dawid Paszek: Cena debiutu najczęściej jest ceną z ostatniej emisji akcji. Także cena zostanie ustalona w powyższy sposób.
  • Gość: Na webinarze mówisz, że w przypadku dogadania się z inwesrem branżowym odkupilibyście akcje od inwestorów z Beesfund. Po jakiej cenie? Czy mają gwarancję uzyskania takiej ceny sprzedaży jak ten inwestor branżowy?
    Dawid Paszek: Zadeklarowaliśmy następującą możliwość dla inwestorów:

    "Spółka prowadzi rozmowy z inwestorem branżowym, który jest zainteresowany skupem akcji. W momencie wejścia inwestora branżowego, skup akcji odbędzie się z co najmniej 14-proc. zwrotem w skali roku. Opcja dotyczy serii D i E."

    Podsumowując: cena zakupu akcji +14 proc. w skali roku (lub więcej), jako cena minimalna, po której składalibyśmy ofertę odkupu, w przypadku wejścia większego inwestora do naszej spółki zainteresowanego odkupem akcji.
  • Wojtek: Czy uważacie, że 14 proc. stopa zwrotu dla startupu z wciąż bardzo dużym ryzykiem jest odpowiednia, skoro fundusze VC oczekują IRR na poziomie 30 proc minimum?
    Dawid Paszek: Mówimy o wzroście co najmniej 14 proc. w skali roku.

    W zeszłym roku emisja akcji była prowadzona po 1,33/1,41 zł za akcję (www.emisja.cstore.pl). Obecnie prowadzimy emisję po 2,00/2,10 zł za akcję (www.inwestycja.cstore.pl).
  • Reska: Poprzednią emisję zamknęliście w październiku, a jej celem było także wsparcie zespołu sprzedażowego i nakłady marketingowe. Kiedy wydatkowaliście pieniądze z emisji? Czy jesteście zadowoleni z uzyskanych efektów?
    Dawid Paszek: Jesteśmy zadowoleni z efektów, które udało się uzyskać po przeprowadzonej emisji w zeszłym roku. Więcej na temat podsumowania opowiadam na webinarze https://www.youtube.com/watch?v=ruUBAzAnV-M
    Celem poprzedniej emisji było pozyskanie 2 mln zł, w praktyce zamknęliśmy emisje na nieco niższą kwotę.
  • Gość: Ilu macie teraz klientów i w ilu krajach?
    Dawid Paszek: Na dzień dzisiejszy:
    - liczba klientów w modelu SaaS - 160
    - liczba aktywnych klientów - 358
    - Łączna liczba firm która korzystała z naszych rozwiązań - 839

    Od początku 2020 r. rozpoczęliśmy aktywne działania marketingowo-sprzedażowe, tym samym zwiększając liczbę klientów, głównie w modelu SaaS.

    Pod kątem pozyskanych klientów eksport i krajowy rynek, główna sprzedaż pochodzi z rynku polskiego. W październiku 2020 r. założyliśmy spółkę CStore Inc na rynek amerykański, w grudniu zeszłego roku pozyskaliśmy pierwszego klienta https://www.xomoxjewelry.com/ na platformę B2B.

    Na rynku czeskim jesteśmy w trakcie finalizacji pierwszych klientów. Działania na rynku włoskim rozpoczęliśmy w tym miesiącu.
  • Crowdnews.pl: Spółka w ostatnim czasie znacznie poprawia wyniki. Czy to zasługa przejścia na model SaaS? Jeśli tak to czy decyzja o zmianie modelu działania nie była zbyt późno podjęta?
    Dawid Paszek: Sprzedaż w modelu SaaS w krótkim okresie czasu obniża przychód (zamiast pozyskać większą wpłatę od klienta, sprzedajemy roczny abonament). Z drugiej strony jednak poprawia płynność w długim okresie czasu (kolejnych lat), umożliwiając sprzedaż dalszych praw to licencji itp., bez ponoszenia znaczących kosztów.

    Czy zbyt późno - mamy wpływ na to, co robimy dzisiaj i jutro, nie cofniemy się w czasie.
  • gość: Witam, czy dokumenty dotyczące emisji były sprawdzane przez KNF?
    Dawid Paszek: Dokumenty były przygotowywane przez kancelarie prawną specjalizującą się w crowdfundingu. W przypadku KNF, z doświadczenia wiem, że weryfikuje on prowadzone emisję akcji m.in. w zeszłym roku w ramach poprzedniej emisji zgłosił nam kilka uwag, które następnie zastosowaliśmy. Nie znam dokładnych procedur KNF, na którym etapie dokonują weryfikacji.
  • Gość: Ile osób zatrudnia teraz spółka?
    Dawid Paszek: W przeliczeniu na pełne etaty zatrudniamy 16 osób. Część osób pracuje w niepełnym wymiarze czasu. Struktura zespołu rozpisana jest na stronie https://inwestycja.cstore.pl/ w sekcji "Zespół".
  • Gość: Panie prezesie, chyba się nie zrozumieliśmy. W webinarze wspomina Pan o rozmowach z inwestorem branżowym. Czy obejmowałby on akcje nowej emisji, czy w grę wchodzi sprzedaż już wyemitowanych akcji? Co wtedy z inwestorami, którzy objęli akcje w emisjach na Beesfund? Inwestor okupi od nich akcje? Po jakiej cenie?
    Dawid Paszek: W przypadku inwestora branżowego mówimy o odkupieniu akcji obecnych od inwestorów.

    Zgodnie z:
    "Debiut spółki na NewConnect co najmniej 2,70 zł za akcję do dnia 30.06.2023 lub skup akcji przez inwestora strategicznego z co najmniej 14-proc. zwrotem w skali roku. Opcja dotyczy serii D i E."

    Mówimy o odkupie: cena zakupu akcji + co najmniej 14 proc. w skali roku.
  • Gość: W jaki sposób spółka bada efektywność prowadzonych działań marketingowych?
    Dawid Paszek: Wydatki na kampanie reklamowe
    -> jakie mają przełożenie na ilość pozyskanych leadów (zakwalifikowanych)
    -> ilość i wartość przedstawionych ofert
    -> ilość i wartość podpisanych umów.
  • Gość: Czy z usług Grenke będzie mógł skorzystać każdy, czy ten leasingodawca będzie sprawdzał standing finansowy klienta?
    Dawid Paszek: Grenke w uproszczony sposób weryfikuje zdolność klientów na wartość leasingu do 99.000 zł netto. Procedura trwa 1-3 dni.
  • Gość: Dlaczego robicie ofertę publiczną, skoro potrzeby kapitałowe pewnie mógłby sfinansować inwestor branżowy z którym prowadzicie rozmowy?
    Dawid Paszek: Trzeba zwrócić uwagę na to, że inwestor branżowy chce dojść do 51/70 proc. w dość krótkim czasie. Jako inwestor dostrzegam bardzo duży potencjał przy globalizacji naszej firmy, dlatego też zależy mi na utrzymaniu pakietu akcji.
  • Gość: Jak pandemia wpłynęła na pracę firmy?
    Dawid Paszek: * Organizacja naszej pracy:

    - Tutaj niewiele się zmieniło, jesteśmy przyzwyczajeni do pracy zdalnej w takiej formule już od wielu lat pracowaliśmy, łącząc pracę stacjonarną (np. 1-2 w tygodniu) i zdalną. Na początku pandemii po prostu zmieniliśmy proporcje na pełną pracę zdalną.

    - Z punktu widzenia podpisywania umów/wdrożeń - całe procesy odbywały się jak i odbywają się zdalnie.

    * Sprzedaż:

    - Większe firmy w początkowej fazie (jak i praktycznie do początku tego roku), nie wiedziały co się dzieje i w którym kierunku dalej będzie to się rozwiało. Dla nich nie był to dobry czas na inwestycje, zwłaszcza że bardzo często ich zakłady nie mogły funkcjonować (przymusowe zamknięcia/problemy z ludźmi chorującymi/praca zdalna itp).

    - W ostatnim 1-2 miesiącach widzimy znaczącą poprawę i stopniowe uruchamianiem projektów.

    * W dłuższej perspektywie:

    - Jesteśmy podmiotem który cyfryzuje/automatyzuje procesy sprzedażowe - naszym zdaniem jest to jeden z kluczowych posunięć dla firm, chcących się dalej rozwijać.
  • księgowy: Przepraszam, czy dobrze słyszę, że mowa tu o gwarantowanym zysku 14%, tylko najpierw spółka musi znaleźć inwestora? Przecież to Amber Goldem pachnie! A co jak nie uda się znaleźć inwestora?
    Dawid Paszek: 1 - spółka prowadzi rozmowy z inwestorem branżowym

    2 - jedyne co możemy zadeklarować to cenę debiutu

    3 - w przypadku braku wejścia we współpracę z inwestorem branżowym do czerwca 2023 r. spółka zadebiutuje na NewConnect.
  • Gość: W jaki sposób zagwarantowany jest debiut spółki na NC? Założmy, że nie dogadacie się z inwestorem branżowym i z jakichś powodów nie przeprowadzicie procesu debiutu na giełdzie? Przewidziane są za to jakieś kary? Macie podpisane jakieś zobowiązanie? Co mi jako inwestorowi gwarantuje, że się z tej obietnicy wywiążecie?
    Dawid Paszek: Z informacji, którą uzyskaliśmy od naszej kancelarii prawnej, informacje które publikujemy na stronie emisji akcji www.inwestycja.cstore.pl są dla nas wiążące. Nie ma potrzeby wydawania dodatkowych oświadczeń.
  • Gość: Dlaczego planujecie ekspansję akurat w USA? Co stoi za tą decyzją?
    Dawid Paszek: Duże oczekiwania wiążemy z rynkiem amerykańskim, który z punktu widzenia technologicznego w obrębie cyfryzacji sprzedaży hurtowej, jest wiele lat za Polską. Aktualnie podejmujemy działania mające na celu ekspansję US/UE.
  • Gość: Czy debiut na NC w 2023 to rzecz pewna, czy będzie zależeć od woli inwestora, jeśli się na taki krok zdecydujecie?
    Dawid Paszek: Oficjalnie zadeklarowaliśmy:

    "Debiut spółki na NewConnect co najmniej 2,70 zł za akcję do dnia 30.06.2023 lub skup akcji przez inwestora strategicznego z co najmniej 14-proc. zwrotem w skali roku. Opcja dotyczy serii D i E."

    Informacje udostępnione na www.inwestycja.cstore.pl są dla nas wiążące.
  • Reska: Kto i w jakiej ilości oraz na jakich parametrach posiada opcje na nabycie akcji spółki? Jakie są cele wynikowe dla nich?
    Dawid Paszek: Opcje na udziały posiada przedstawiciel na USA, Czechy, Włochy.

    Maksymalnie mogą objąć 25 proc. akcji spółki zależnej (na danym kraju), Jest 5 progów po 5 proc. udziałów.

    Aby osiągnąć dany próg, należy wygenerować sprzedaż na ustalonym poziomie w określonym czasie.
  • Piotr82: Czy 7,7 mln zł aktywów finansowych w CStore SA to wartość spółki CStore sp. zo.o. na koniec 2020 r.? Dlaczego po 5 miesiącach wyceniana jest 3 razy drożej?
    Dawid Paszek: Kwota ta była podana przez biegłego na potrzeby wniesienia udziałów CStore sp. z o.o. do CStore S.A.

    Dokument ten dostępny jest na końcu https://beesfund.com/dokument/offeringDocument/cstore

    Emisja akcji w 2020 r. była po wycenie wyższej - www.emisja.cstore.pl
  • Gość: Blisko połowę z zebranej w tej chwili kwoty zainwestował Pan Paweł Frieske?
    Dawid Paszek: Paweł Frieske zainwestował w 2020 r. kwotę 100.000 zł oraz w 2021 r. kwotę 250.000 zł.
  • Gość: Czy KNF nie zwracał Wam uwagi na taki sposób komunikowania debiutu na NC? Przecież w tej chwili nie podjęliście jeszcze żadnych działań w tym kierunku, rozważacie nadal opcję z inwestorem branżowym.
    Dawid Paszek: Na dzień dzisiejszy nie otrzymaliśmy żadnej uwagi na ten temat ze strony KNF.
  • Piotr82: Witam W 2020 r. wygenerowaliście niecałe 200 tys. zł zysku netto i to jeszcze przed uwzględnieniem kosztów spółki akcyjnej, a wyceniacie się jeszcze przed emisją na ponad 20 mln zł, co daje C/Z na poziomie ponad 100. Tak wysokie oczekiwanie należy jak rozumiem wiązać z prognozowaną poprawą zysków. Kiedy Pana zdaniem uda się przebić 1 mln zł zysku netto, który uzasadnia taką wycenę?
    Dawid Paszek: W aktualnej fazie rozwoju spółki mamy gotowy produkt, zespół, określoną niszę w
    której działamy (cyfryzacja sprzedaży hurtowej), doświadczenie i realizacje.

    Przeprowadzamy pilotażowe działania w US/UE mające na celu pozyskanie klientów.

    Chcemy stać się globalnym dostawcą rozwiązań do cyfryzacji sprzedaży hurtowej.

    Wykresy z dynamiką wzrostu sprzedaży w załączniku.

    Obronimy wycenę spółki.

    tabela tabela tabela
  • Dawid Paszek: Dziękuje za udział i zapraszam do inwestycji https://inwestycja.cstore.pl/. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu inwestor@cstore.pl
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
Spółka Cena emisyjna Wart. oferty Koniec zapisów
Shoper SA 47,00 zł 363,39 mln zł 2021-06-28
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,25% +33 649,63 zł 53 649,63 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy