Dawid Przygodzki, prezes Bloomga SA: Jako nieliczni reprezentujemy wysoko rentowną niszę gier przeglądarkowych - czat inwestorski - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Dawid Przygodzki, prezes Bloomga SA: Jako nieliczni reprezentujemy wysoko rentowną niszę gier przeglądarkowych

Dyskusja odbyła się dnia: 18.12.2018, godziny 11:00
Dawid Przygodzki, prezes Bloomga SA: Jako nieliczni reprezentujemy wysoko rentowną niszę gier przeglądarkowych Dawid Przygodzki - prezes Bloomga SA
We wtorek 18 grudnia br. o godz. 11:00 rozpocznie się czat inwestorski z Dawidem Przygodzkim, prezesem zarządu Bloomga SA.

Tematem rozmowy będzie omówienie planów debiutu giełdowego spółki na rynku NewConnect w 2019 roku oraz omówienie planów wydawniczych gry Islandoom w Europie, Rosji i USA wraz z omówieniem możliwości inwestycyjnych dla inwestorów przed otwarciem emisji akcji spółki.

Dawid Przygodzki (ur. 1986 r.), inwestor indywidualny, akcjonariusz i prezes zarządu Bloomga SA, autorytet w zakresie gier przeglądarkowych i główny projektant gry MMO Islandoom.

Zapis dyskusji

  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Dawidem Przygodzkim, prezesem spółki Bloomga SA. Dziś porozmawiamy o planach debiutu na NewConnect, wydawanych grach oraz o możliwościach inwestycyjnych dla inwestorów przed otwarciem emisji akcji spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Dawid Przygodzki: Witam Państwa serdecznie, dziękuję wszystkim za przybycie na czat inwestorski. Podczas spotkania postaram się odpowiedzieć Państwu o naszej firmie Bloomga oraz o jej przyszłości i planach. Zapraszam do zadawania pytań.
  • Gość: Jak rozwija się temat wejścia do Rosji?
    Dawid Przygodzki: Jesteśmy już widoczni u kilku partnerów. Testujemy ruch od nich. Dodatkowo kończymy integrację z naszym największym partnerem w tym rejonie i zaraz po nowym roku ruszamy z promocją. Planujemy w I kwartale zdobyć około 150 tys. graczy w Rosji. Po pozyskaniu finansowania będziemy obecni w Rosji równolegle z innymi rynkami. Tzn. w Niemczech Rosji oraz innych krajach będziemy startować równolegle.
  • inwestor: Witam, Panie Prezesie, nad iloma grami pracujecie? Jaki jest harmonogram wydawniczy?
    Dawid Przygodzki: Obecnie rozwijany jest nasz flagowy tytuł Islandoom. Produkt jest coraz lepszy, czego dowodem są pozyskani wydawcy na terenie Europy Wschodniej i Zachodniej. Po uzyskaniu finansowania z emisji akcji rozpoczniemy produkcję kolejnego tytułu gry crossplatformowej. Fabuła oraz koncepty gry mamy już gotowe. Kolejna nasza produkcja ujrzy światło dzienne w IV kwartale 2019 r. po uprzednio odbytych beta testach gry.
  • inwestor_2k: Dzień dobry. Prosze powiedzieć, na czym polega ta "możliwość inwestycyjna przed otwarciem emisji akcji spółki"?Jeszcze przed debiutem będzie emisja prywatna? Jeśli tak, to po jakiej cenie i jaki jest minimalny próg wejścia.
    Dawid Przygodzki: Otwieramy emisję akcji w ramach prywatnej oferty, po ustaleniu liczby zdecydowanych na inwestycję inwestorów. Technicznie, oferta pre-IPO dla wybranych inwestorów w ofercie prywatnej będzie polegała na uzyskaniu tej samej wyceny za jedna akcję, jaką pozyskają inwestorzy obecnie badający spółkę. Jeśli będzie w przyszłości nowa emisja akcji, to z pewnością po znacznie wyższych cenach. Pamiętajmy, że spółka od pierwszego kwartału 2019 staje się podmiotem działającym globalnie. Ostatnia emisja akcji odbyła się przy wycenie spółki około 11 mln złotych. Z uwagi na niejasną sytuację na polskiej giełdzie, jesteśmy zdania że porównywalna wycena przy obecnej sytuacji na rynkach będzie korzystna dla spółki i nowych inwestorów.
  • AT: Jakie macie obecnie wskaźniki ARPU i ARPPU i jak się one mają do tych plqnowanych - prezentacja ze strony?
    Dawid Przygodzki: Dokładne liczby stanowią tajemnicę handlową. Wartość ARPU i ARPPU w naszym wykonaniu dorównuje innym produkcjom. W dokumencie ofertowym dla wybranych inwestorów wskażemy podstawowe wskaźniki. Na podstawie historycznych danych przygotowaliśmy prezentację oraz wycenę spółki.
  • AT: Jakie będą naklady marketingowe na grę w tym roku i w przyszłym?
    Dawid Przygodzki: Po dofinansowaniu spółki IQ2019 zaczynamy kampanie z wydawcami w modelu RS oraz CPA. Wybranym inwestorom zostanie przedstawiona szczegółowa strategia. Chcielibyśmy pozyskać do 20 milionów graczy w okresie do 3 lat pod warunkiem pozyskania 5 mln w roku 2019.
  • AT: Jaki jest dorychczasowy budżet produkcyjny Islandoom?
    Dawid Przygodzki: Obecnie zainwestowaliśmy w produkt około 3 mln zł. Produkt jest gotowy i wymaga tylko finansowania działań marketingowych w tym kampanie CPA. Zdolność do generowania przychodów przy odpowiednio wysokim budżecie reklamowym określamy na 25-30 mln rocznie. Skala inwestycji w rozwój silnika gry uzależniona jest od wartości pozyskanego finansowania. Rozwój silnika nie wymaga wysokich budżetów na chwilę obecną.
  • PashaBiceps: Witam, o spółce już słyszałem kilka razy - miała zadebiutować już jakiś czas temu na NC. Dlaczego debiut tak się przeciąga? Czy ustaliliście sobie już deadline debiutu?
    Dawid Przygodzki: Część inwestorów, którzy zobowiązali się do dofinansowania spółki w roku 2017, miała odpowiednio problem z uzyskaniem wpisu do rejestru w KNF - wewnętrznie zarządzających podmiotem ASI, oraz założeniem funduszu STARTER. W konsekwencji zebraliśmy mniej środków, co opóźniło wejście spółki na rynki zagraniczne i w konsekwencji proces złożenia wniosku na giełdę. Dla produktu była to wyśmienita decyzja, gdyż Islandoom spełnia w tej chwili wszelkie światowe standardy. W obecnej chwili trzecia runda finansowania powinna zakończyć się w marcu i naszym planem na debiut jest jesień 2019. Jest to wariant pesymistyczny - bierzemy pod uwagę sytuację rynkową.
  • cold_player: Dzień dobry, po jakiej cenie były sprzedawane akcje serii E oraz serii F (poprzednie emisje)?
    Dawid Przygodzki: Wycena spółki w poprzednich emisjach wynosiła około 11 mln zł.
  • cold_player: Na jakim etapie są rozmowy z inwestorami w ramach III rundy finansowania. Z artykułu SW pamiętam, że mowa była o kwocie od 2 do 5 mln zł.
    Dawid Przygodzki: Obecnie zakończyliśmy wycenę spółki w modelach dla obu wariantów - od 2 do 5 mln złotych i możemy rozpoczynać negocjacje i spotkania z inwestorami prywatnymi. Fundusze inwestycyjne już analizują spółkę, nasze plany na najbliższe dwa lata, oraz strategie dojścia do wycen odpowiednio: 250 mln zł i więcej.
  • łodzianinn: Na giełdzie jest już kilku producentów gier przeglądarkowych - mamy Vivid, T-Bull, Cherrypick Games czy Ten Square Games. Czym Bloomga chce się wyróżnić od już notowanych spółek? Jakie są wasze mocne/słabe strony?
    Dawid Przygodzki: Bloomga specjalizuje się w grach midcore i hardcore games - to pierwsze, co nas wyróżnia od konkurencji. Poza tym tylko Ten Square Games produkuje podobnie jak my gry przeglądarkowe. W naszych grach stawiamy na kontakt ze społecznością i na nowoczesne metody marketingowe. Reprezentujemy więc jako nieliczni wysoko rentowną niszę produktów przeglądarkowych.
  • AT: Czy odczuwacie zmiany w systemach pozycjonowania gier w Google Play i odpowiedniuku na iOS?
    Dawid Przygodzki: Na chwilę obecną nie odczuwamy zmian w systemach pozycjonowania gier Google Play oraz App Store. Nasz produkt jest grą przeglądarkową a aplikacja, która będzie jej towarzyszyć będzie pomocą do zarządzania swoim grą z poziomu telefonu.
  • Wojetek: Islandoom jest grą czerpiącą garściami z takich tytułów jak Grepolis, Plemiona czy Ogame. W przypadku tych dwóch pierwszych tytułów mowa o tytułach, których największa świetność przypadła ładnych kilka lat temu (a obecnie maleje). W jaki sposób chcecie przyciągnąć nowych graczy do Islandoom ?
    Dawid Przygodzki: Wszystkie te gry, mimo swoich lat, ciągle mają ogromną liczbę fanów, sięgających grubo ponad 100 mln graczy. Gry przeglądarkowe mają to do siebie, że przyciągają aktywnych graczy na bardzo długi okres dzięki licznym cyklicznie otwieranym światom gier.
    Liczba nowych gier przeglądarkowych w skali roku jest bardzo mała, a liczba chętnych graczy jest nadal bardzo duża, co wskazuje, że rynek tych gier jest ciągle nienasycony (znamy podmioty z Europy generujące EBITDA na poziomie 30 mln euro rocznie, systematycznie rosnąc rok do roku o ponad 20 proc.). Dzięki temu odpowiednia promocja gry w Europie spowoduje bardziej niż satysfakcjonującą liczbę rejestracji w grze. Dodatkowo gra ciągle jest rozwijana z udziałem naszych najbardziej aktywnych graczy, którzy mają za sobą lata spędzone w tym sektorze.
  • Wojetek: Witam - na waszej stronie: http://bloomga.com/inwestycja/ można przeczytać o debiucie gry Clash of Ships " na rynku europejskim przed wakacjami 2018. ". W wywiadzie, którego udzielił Pan dla CEO.com.pl https://ceo.com.pl/ambitne-plany-ekspansja-zagraniczna-debiut-newconnect-rozmowa-prezesem-bloomga-sa-36335 w styczniu tego roku - mówił Pan o debiucie: "w IIIQ2018, a pełna funkcjonalność powinna być osiągnięta z końcem tego roku." Dziś wchodząc na stronę http://clashofships.com/ widzimy jedynie "Coming soon". Kiedy więc gra ma się ukazać ?
    Dawid Przygodzki: Tak jak tłumaczyłem wcześniej, pozyskaliśmy mniej środków niż zadeklarowali nam inwestorzy, w związku z czym skupiliśmy się na rozwoju projektu Islandoom jako globalnej gry. Pozostałe projekty będziemy wznawiać po trzeciej rundzie finansowania.
  • Gość: Witam, czy jest już ustalona cena akcji nowej emisji?
    Dawid Przygodzki: Nowa cena akcji zależy od ilości pozyskanej gotówki ze strony funduszy inwestycyjnych i inwestorów prywatnych łącznie. Zainteresowanych otrzymaniem dokumentu ofertowego zachęcamy do kontaktu ze spółką. Natomiast sama cena emisyjna będzie ustalana w najbliższym czasie po ustaleniu popytu ze strony funduszy i inwestorów prywatnych. Wspominałem już, że ze wstępnych rozmów możliwe jest zarówno zebranie kwoty 2 mln złotych jak i 5 mln złotych, co będzie miało wpływ na wycenę.
  • AT: Jakie macie obecnie MAU?
    Dawid Przygodzki: Dokładne liczby stanowią tajemnicę handlową. W dokumencie ofertowym dla wybranych inwestorów wskażemy podstawowe wskaźniki. Na podstawie historycznych danych przygotowaliśmy prezentację oraz wycenę spółki.
  • Gość: W jaki sposób monetyzujecie taką grę przeglądarkową? W grze są mikropłatności? Reklamy?
    Dawid Przygodzki: Gry przeglądarkowe są w modelu freemium, co znaczy, że gra jest darmowa, a wewnątrz gry są systemy mikrotransakcji. Pakiety Punktów Premium są u nas od 19.99 zł do 319.99 zł, a sama gra posiada funkcje np. skracania czasu oczekiwania na budynki właśnie za Punkty Premium, które cieszą się ogromną popularnością. Spodziewamy się od IQ 2019 około 200-300 tys. rejestracji na podstawie obecnych umów wydawniczych. Standardem na rynku jest monetyzacja od 2 proc. do 5 proc., a Islandoom mieści się w tych ramach. Cały czas prowadzone są rozmowy na temat nowych wydawców w modelu revenu share - RS.
  • Gość: Kiedy emisja serii G i co potem? jakie plany i kiedy wejscia na NC
    Dawid Przygodzki: Wspominałem o tym wcześniej - emisja serii G może być otwarta po ustaleniu popytu od inwestorów prywatnych w najbliższych tygodniach. Sytuacja procedowania ze spółkami będącymi w drodze na NewConnect każe mi domniemywać, iż realny termin debiutu to IV kwartał 2019 roku. Podkreślam, że dziś najbardziej angażujemy się w zdobycie przynajmniej pięciu globalnych kontraktów wydawniczych - ponad trzy już posiadane, tak aby niezależnie od daty debiutu inwestorzy w średnim terminie mogli liczyć na wzrost biznesu, który umożliwi kapitalizację na tyle wysoką, aby móc decydować w 2020 roku o zmianie rynku i wypłacie dywidendy.
  • Gość: Jakie przychody notuje firma obecnie? Ile gotówki "przepalacie" mcznie i na ile macie kasy jeszcze?
    Dawid Przygodzki: Niskie. Kontrakty wydawnicze wchodzą w życie z początkiem 2019 roku. 4 lata rozwoju spółki głównie polegały na tym, aby Islandoom był grą globalną. Zbliżamy się do granicy rentowności.
  • Gość: Podobno macie na pokładzie 2 fundusze. To PE, VC, TFI?? Bo nazwy pewno nie podacie?
    Dawid Przygodzki: Tak, potwierdzam. Mamy na pokładzie trzech inwestorów finansowych. Dwóch traktujemy jako fundusze inwestycyjne. Cały czas trwają negocjacje, aby te podmioty zwiększyły swoje zaangażowanie w spółkę. Jest całkiem możliwe, że nowe dwa lub trzy fundusze VC dołączą do akcjonariatu. Naszych dwudziestu inwestorów prywatnych to też inwestorzy zawodowi, specjalizujący się w inwestycjach spółek z naszego sektora.
  • Gość: Jaki macie interes w wejściu na giełdę, skoro finansowanie pozyskujecie poza nią? W tym momencie więcej firm decyduje się na zejście z giełdy niż na debiut...
    Dawid Przygodzki: Ani jedna spółka produkująca gry nie ogłosiła planów delistingu, a nasi inwestorzy wolą mieć aktywa notowane. Wyobrażam sobie sytuację, że nowi inwestorzy którzy negocjują ze spółką obecnie, wykupią wszystkich inwestorów prywatnych, którzy nie będą chcieli czekać na późniejszy debiut.
  • moko: Czy gra jest dostosowana do obsługi np. na tablecie, czy grać można tylko na komputerze?
    Dawid Przygodzki: Na chwilę obecną gra jest w pełni grywalna na komputerach. Obecnie interface gry jest przebudowywany tak, by z chwilą uruchomienia gry wraz z nowymi wydawcami w IQ2019r był w pełni grywalny z urządzeń mobilnych.
  • Basia: W jakich krajach gry przeglądarkowe są najbardziej popularne? Występują w ogóle takie różnice?
    Dawid Przygodzki: Gry przeglądarkowe mają swoją największą rzeszę fanów w Europie Zachodniej oraz Wschodniej. Największą popularnością gry przeglądarkowe cieszą się w Niemczech (skąd gry przeglądarkowe się wywodzą). Islandoom w IQ2019 będzie również promowane w Niemczech, dzięki naszemu wydawcy, który prężnie rozwija się w tym rejonie. Przykładowo wspomniana wcześniej gra Plemiona zbudowała społeczność większą niż 80 mln graczy na całym świecie.
  • Michał: Do jakiej grupy kierowana jest gra? Do młodych, czy dorosłych którzy pykają w przerwie w pracy?
    Dawid Przygodzki: Analityka naszej gry wskazuje, że gra jest bardzo dobrze odbierana w przedziale wiekowym 18-65 lat. Najbardziej aktywną grupą jest jednak grupa 25-55 lat, czyli osoby, które karierę uczelnianą mają już za sobą, a ich budżet na rozrywkę jest znacznie większy niż grupy <25 lat.
  • cold_player: Panie Prezesie, doprecyzuję swoje poprzednie pytanie. Jaka była cena jednostkowa jednej akcji serii E oraz serii F.
    Dawid Przygodzki: Cena emisyjna poprzednich serii wynosiła 4 zł za akcję.
  • Gość: Ostatnio spółka wyceniana była na 11 mln zł, a pisze Pan, że w strategii zakładacie już 250 mln zł. W jakim horyzoncie czasowym? Czy to na prawdę realne założenia?
    Dawid Przygodzki: Posiadane kontrakty wydawnicze w modelu RS oraz przygotowany budżet marketingowy dla modelu CPA powinien realnie pozwolić nam na pozyskanie około 20 mln graczy w okresie od 2 do 3 lat po dofinansowaniu spółki kwotą 5 mln złotych. Przy spełnieniu tego warunku spółka z budżetem 5 mln złotych jest w stanie w 2 lata od dofinansowania odnotować przychód około 60 mln złotych, co z pewnością pozwoli na osiągnięcie kapitalizacji 250 mln złotych. Są to z pewnością realne założenia, zarówno w zakresie doświadczeń w komercjalizacji produktu na świecie, jak i przygotowania spółki do tej skali biznesu. Wewnętrzna wycena naszych analityków w wypadku pozyskania 5 mln złotych dla gotowego produktu, jakim jest Islandoom i jednej z dwóch nowych produkcji, pozwala obronić wycenę porównawczą w odniesieniu do 7 spółek już notowanych na giełdzie, na poziomie przekraczającym 500 mln złotych. Jest to wersja optymistyczna i niemożliwa do traktowania jako benchmark, ale wskaźniki rentowności Islandoom z miesiąca na miesiąc są coraz lepsze.
  • AT: Jak długo będą amortyzowane nakłady na Islandoom
    Dawid Przygodzki: Według naszej polityki rachunkowości, amortyzacja będzie trwała 5 lat.
  • Gość: Ile macie aktualnie światów i ilu graczy średnio loguje się codziennie do gry?
    Dawid Przygodzki: Obecna skala biznesu pozwoliła pozyskać globalnych wydawców. Nasze plany mając partnerów w modelu RS zakładają otwarcie 300 światów w latach 2019-2020 w całej Europie tylko dla gry Islandoom. Świat gry trwa mniej więcej 6-10 miesięcy.
  • Przemysław Bujnik: Co się dzieje z grą Clash of Ships? Zapowiadaliście premierę gry na 3 kw. 2018, a póki co o grze dalej nic nie wiadomo
    Dawid Przygodzki: Na to pytanie była udzielona odpowiedź powyżej.
  • Gość: Czy dobrze rozumiem że jak pozyskacie 5 baniek to macie podstawy do szacowania wartości na giełdzie na poziomie 1/4 mld?
    Dawid Przygodzki: Dokładnie tak! Pod warunkiem jednak, że sentyment do spółek produkujących gry nie pogorszy się w znaczący sposób. Tak jak pisałem wcześniej, w wypadku wykonania wewnętrznych założeń na lata 2019 - 2021, po pozyskaniu 5 mln złotych, pozwoliłoby uzyskać wycenę około 500 mln złotych, przy obecnych wycenach spółek już notowanych.
  • Dawid Przygodzki: Dziękujemy za udział w czacie inwestorskim. Zapraszamy do kontaktu ze spółką wszystkich inwestorów, którzy chcą poznać szczegóły planowanej emisji w terminie do 31 grudnia.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a

Logowanie


Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło

Ostatnio zaktualizowane dane

AD.bx ad3b
AD.bx ad3d