pixelg
Czat: Dawid Wójcicki - prezes Voicetel Communications - start 29 lipca o 12:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat z Dawidem Wójcickim - założycielem i CEO spółki Voicetel Communications SA

Dyskusja odbyła się dnia: 29.07.2020, godziny 12:00
Dawid Wójcicki - prezes Voicetel Communications: Wychodzimy z wieku młodzieńczego, stajemy się dojrzałym i dobrze zaplanowanym biznesem Dawid Wójcicki - prezes Voicetel Communications
VOICETEL

„Od Voicetel do Vee” - zapraszamy na krótką prezentację inwestorską oraz czat z Dawidem Wójcickim - założycielem i CEO spółki Voicetel Communications SA. To już w środę, 29 lipca o godz. 12:00. Tematem spotkania będzie m.in. omówienie planów spółki na najbliższe kwartały oraz pokazanie, jak COVID-19 wpłynął na przyspieszenie jej wzrostu.

Voicetel, który już wkrótce po rebrandingu przeobrazi się w Vee, to technologiczny lider branży Conversational AI, działający na rynku hostów głosowych, czyli voicebotów nowej generacji. Spółka od 2012 r. rozwija technologie umożliwiające całkowitą automatyzację głosowej obsługi klienta w formie nieliniowego, swobodnego dialogu. Zgodnie z założeniem, że to maszyna powinna „uczyć się” człowieka, a nie odwrotnie. Strategią Voicetela na najbliższe lata jest m.in. udostępnienie Vee Host™ – pudełkowego rozwiązania SaaS, bazującego na technologii automatycznego dialogu głosowego – setkom tysięcy firm w Polsce, a następnie w całej Europie i na świecie.

Spółce zaufały już takie firmy jak Santander Consumer Bank Polska, Blue Media czy Credit Agricole. Tylko w samym Q2 2020 wskaźnik MPC dla Voicetela (Minutes of Processed Conversations, mierzący miesięczną liczbę minut rozmów realizowanych przez hosty spółki na rzecz klientów biznesowych) wyniósł średnio 195 tys. minut, co oznacza wzrost w relacji do średniej z Q1 2020 r. o 103 %.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Dawidem Wójcickim - założycielem i CEO spółki Voicetel Communications SA. Tematem spotkania będzie m.in. omówienie planów spółki na najbliższe kwartały oraz pokazanie, jak COVID-19 wpłynął na przyspieszenie jej wzrostu.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po zakończeniu prezentacji. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Dawid Wójcicki: Dzień dobry, już bierzemy na warsztat pierwsze pytania. Cieszę się z licznych pytań i licznej widowni.
  • XyZ: Dzień dobry, daleczego kluczową kwestią dla wyników jest długość rozmowy, a nie efekt - np. sprzedaż produktu?
    Dawid Wójcicki: Voicetel nie bierze odpowiedzialności za atrakcyjność produktu, markę klienta, potrzeby potencjalnych konsumentów - w związku z czym nie rozliczamy się za efekt. Występujemy jako agent, którego czas jest płatny. Nasi klienci są zadowoleni z efektów, dlatego płacą nam za czas, ponieważ im się to opłaca. To pozwala nam szybko skalować nasze usługi, co szczególnie widać w ostatnich miesiącach.
  • Gość: Jak pandemia wpłynęła na Wasz biznes? Czy to jest game-changer, czy tylko czynnik pozytywny?
    Dawid Wójcicki: Tak jak wspomniałem podczas prezentacji - pandemia brutalnie uświadomiła wielu firmom, jak słabym ogniwem procesu obsługi jest człowiek. Dziś otrzymujemy coraz więcej zapytań od potencjalnych klientów, którzy doświadczyli dotkliwie konsekwencji braków personalnych w contact center i chcą się przed nimi zabezpieczyć na przyszłość.Trend is our friend - automatyzacja to jeden ze zwycięzców 2020 r.
  • pasha: Jakie inne spół,ki dostarczają podobne rozwiązania w Polsce? Pytając wprost, z kim spółka konkuruje?
    Dawid Wójcicki: W Polsce znane z podobnych rozwiązań do naszych są spółki takie, jak Lekta, Pragmatists i Dronn. Są też firmy typu Stanusch, Voicelab, Techmo, Inteliwise i inne, które niejako uczestniczą w procesie automatycznej obsługi klienta. Według naszej wiedzy z rynku, żadna jednak z wymienionych firm nie jest nawet blisko współczynników efektywności, jakie nasi klienci osiągają dzięki naszym rozwiązaniom. Co zresztą widać po wielu nieudanych wdrożeniach na rynku. To właśnie m.in. dlatego kategoryzujemy rozwiązania Voicetela jako hosty głosowe. Voiceboty zostawiamy innym, mniej zaawansowanym technologicznie graczom :)
  • Mac: Proszę powiedzieć coś więcej o rebrandingu. Co jest jego powodem?
    Dawid Wójcicki: Rebranding ma spowodować jasny komunikat dla rynku. Do tej pory ten komunikat był trochę zaciemniony - jak zresztą sam rynek usług Conversational AI. Mieliśmy wiele marek produktowych: Brilliance, Dialla, Lydia, Maya, Zoya, Pola, Tesssa, Vera, etc. Rebranding porządkuje nasz ekosystem, ale również porządkuje nasze linie produkcyjne, ścieżki rozwojowe i kanały sprzedażowe. Rebranding to nowy, docelowy rozdział w historii Voicetel. Wychodzimy z wieku młodzieńczego, stajemy się dojrzałym, ułożonym i dobrze zaplanowanym biznesem.
  • Roxy: dzień dobry, jak długi jest czas od nawiązania relacji biznesowej np. wdrożenia POC do wejścia na 100 proc. operacji?
    Dawid Wójcicki: To proces, a nie szybkie “boom”. Zwykle jest to ok. 3-9 miesięcy na fazę PoC i potem kolejne 1-12 miesięcy na fazę produkcyjną. Są firmy, które np. skróciły PoC z 3 miesięcy do 2 i jak najszybciej przeszły do stałej współpracy, są i takie, które PoC realizowały 6 miesięcy (z sukcesami), by do dalszych rozmów wrócić po roku.
  • Gość: Dzień dobry Współpracujecie m.in. z bankami. Czy Wasze boty jedynie zbierają informacje od klienta, czy mają również dostęp do informacji o tym kliencie i mogą odpowiadać na jego pytania?
    Dawid Wójcicki: Właściwie każdy bot odpowiada na pytania klientów. Są procesy, w których jest na to więcej miejsca - w innych tego miejsca (okazji czy powodów do zadawania pytań) jest mniej. Na przykład, każdy nasz host w kampanii wychodzącej potrafi odpowiedzieć na setki typowych pytań, typu “a czy możecie zadzwonić później, bo to chyba żona się w tym orientuje, a ona dziś będzie później w domu, bo jeszcze musi po drodze zajść do sklepu?” Jesteśmy kluczowym partnerem dla banków np. w: obsłudze procesów miękkiej windykacji, w którym znane są nam nie tylko dane osobowe dłużnika, ale również kwota zadłużenia i możliwe terminy jego spłaty bez konsekwencji.
  • Toka: Informujecie, że macie voiceboty, które realizują kampanie bardziej efektywnie od call center. Czym mierzona jest ta efektywność?
    Dawid Wójcicki: Efektywność mierzymy na podstawie potwierdzonych statusów rozmów. Czyli np. na 1000 rozmów, w 125 klient deklaruje chęć otrzymania oferty. Dla porównania - w call center może to być równie dobrze 100, a może to być 200. Oprócz efektywności operacyjnej, porównujemy także efektywność na kilku innych obszarach - finansowym i marketingowym. Czyli z jednej strony koszt obsługi (bot jest tańszy), ale też zdolność procesowania większej liczby jednoczesnych połączeń o każdej porze (nie tracimy klientów), czy też szybko przedzwaniania świeżej bazy osób zainteresowanych, zanim się “ochłodzi” (każda godzina zmniejsza szanse sprzedażowe). Dobrych konsultantów nie da się skalować w nieskończoność. Tymczasem hosty głosowe zawsze podnoszą słuchawkę po pierwszym sygnale i nigdy nie są zmęczone.
  • Glos: Czy Voicetel obsluguje tylko klientow w jezyku angielskim ? Mysle o skali biznesu.
    Dawid Wójcicki: Voicetel na tę chwilę realizuje procesy obsługi w języku polskim. Jednakże kilku z naszych klientów jest zainteresowanych realizacją wdrożeń w swoich siostrzanych (lub centralnych) oddziałach zagranicznych. Niedawno zainicjowaliśmy kontakty biznesowe także z Koreą i Szwajcarią. Tuż przed czatem miałem długi call z potencjalnymi partnerami właśnie z Seulu. Dzieje się!
  • inwestor_2k: Czy w najbliższym czasie będą emisje akcji?
    Dawid Wójcicki: Z pewnością mogę potwierdzić, że rozmawiamy z kilkoma inwestorami jednocześnie - niektórzy zainteresowani są całą grupą, innym konkretnie zależy na zaangażowaniu w jeden z produktów. Są to inwestorzy i polscy i zagraniczny. Czy będziemy robić emisję, czy może dokapitalizujemy Voicetel długiem, sprzedając akcje właścicielskie - nie potrafię na tę chwilę zadeklarować. Bardzo prawdopodobne wydaje się plasowanie nowej emisji z chwilą przenosin na GPW, co nastąpi w odpowiednim momencie - zarówno dla nas, jak i dla GPW.
  • Gość: Wydaje mi się, że na call center dzwonią najczęściej zdenerwowani klienci, którzy są niezadowoleni z usługi i oczekują natychmiastowej reakcji, naprawienia awarii itd. Jak radzą sobie z tym Wasze boty?
    Dawid Wójcicki: Nasze boty niezwykle rzadko odnotowują zachowania agresywne. Można (żartując) odpowiedzieć, że “zaskakujemy awanturującego się klienta spokojem” :) A mówiąc całkiem poważnie - host już na starcie jest na wygranej pozycji: odebrał telefon natychmiastowo, udzielił informacji natychmiastowo (nawet, jeśli nie jest ona dla klienta pomyślna), a wszystko to w uprzejmy i asertywny sposób.
  • Gość: Dlaczego kurs nie reaguje na poprawę wyników? Wydaje się, że Voicetel powinien być beneficjentem aktualnej sytuacji kryzysowej, a jednak wykres np. Livechatu wygląda znacznie lepiej.
    Dawid Wójcicki: Tu możemy jedynie spekulować. Jak Państwo wiedzą, liczba akcji Voicetel w wolnym obrocie jest stosunkowo niewielka. Wystarczy, aby jeden z inwestorów np. zechciał ratować swój majątek/firmę/osobę bliską po pandemii - i wystawiał cały pakiet akcji po kawałku na sprzedaż. To blokuje sprzedaż na określonych poziomach i powoduje, że po stronie kupna pojawiają się albo obawy, albo apetyty na zakup w niższej cenie. I możliwe, że tak sobie czekamy, aż ktoś, kto się chce pozbyć akcji - w końcu je sprzeda. Ktoś niedawno ładnie opisał to na Bankierze - największymi beneficjentami dobrej passy Voicetel są “desperaci” chcący wyzbyć się pakietu. Może to to? Choć z drugiej strony zdarzają się skoki notowań o kilkanaście, kilkadziesiąt procent w górę w krótkim czasie.
  • Pleksi: wspomniał Pan o Vee, zastępującego Voicetela...jak głęboka jest ta zmiana?
    Dawid Wójcicki: Na tę chwilę zmiana dotyka głównie strategii sprzedaży i rozwoju produktów oraz komunikacji i marketingu. Mam nadzieję, że zmiana ta otworzy także nowy rozdział pomyślnych relacji inwestorskich. Będziemy o tym szerzej opowiadać niedługo na następnym czacie, jak i komunikować to szeroko w mediach dla inwestorów.
  • Gość: Największym akcjonariuszem spółki jest Voicetel Investments sp. z o.o., w której udziały ma Pan i przewodniczący rady nadzorczej. Z czego wynika taka struktura?
    Dawid Wójcicki: Powód jest historyczny - początkowo akcje założycielskie Voicetel należały do każdego z nas osobno. Postanowiliśmy je aportować do jednego podmiotu i teraz razem ze wspólnikiem podejmujemy łącznie decyzje w imieniu jednostki dominującej.
  • Tenor: jakie duże firmy z Wami współpracują? Czy jakiś z klientów ma u Was duży udział w przychodach - ponad 10 proc.?
    Dawid Wójcicki: Tak, mamy kilku klientów, którzy mają bardzo duży udział w strukturze naszych przychodów. Dążymy do tego, aby dzięki sprzedaży rozwiązań pudełkowych istotnie rozbić tę strukturę zwiększając wolumeny sprzedaży i zmniejszając udział największych klientów w całości przychodów. Choć nie obrażamy się na dużych klientów, bo to wielkie, międzynarodowe marki otwierające nam nierzadko drzwi do kolejnych, dobrych kontraktów.
  • greq: Czy czatboty takie jak te od livechat są dla Was konkurencją?
    Dawid Wójcicki: Chatboty nie są konkurencją Voicetel. Co więcej - sami twórcy chatbotów przyznają, że to tylko przystanek na drodze do robienia Voicebotów, a następnie zaawansowanych hostów głosowych. No bo kto w dzisiejszych czasach ma czas na “klepanie” ze swoim usługodawcą na klawiaturze telefonu? Na szczęście w dziedzinie rozwiązań głosowych mamy największe doświadczenie i nasza przewaga to nie tylko technologia, ale także wielobranżowy, potężny know-how procesowy. Proszę pamiętać, że Conversational AI jest interdyscyplinarne - to technologia, ale też psychologia, socjologia, etyka i etykieta. Zestaw złożonych, zależnych od siebie narzędzi i wiedzy.
  • Gość: Średni obrót na akcjach spółki w ciągu ostatniego miesiąca to 3,5 tys. zł. Czy mają Państwo plan na zwiększenie aktywności inwestorów na akcjach spółki? Pojawienie się na Wall Street, czy organizacja czatu wskazuje na otworzenie się na komunikację z inwestorami indywidualnymi, ale przy aktualnej strukturze akcjonariatu będzie ona mało znacząca.
    Dawid Wójcicki: Zgadza się. Zależy nam na relacjach inwestorskich niezależnie od niskiego free float. Dlaczego? Bo myślimy o rynku i biznesie bardzo długofalowo, chcemy być transparentni i przyjaźni dla inwestorów. Wyższych wolumenów transakcji spodziewać się myślę będziemy mogli dopiero na GPW. Nawet w hipotetycznej sytuacji nagłego wzrostu zainteresowania Voicetelem - potencjalny wykup tak małego pakietu, jaki jest dziś dostępny na rynku, nie powinien dla żadnego dużego inwestora stanowić problemu, co w efekcie doprowadzi do pewnie jeszcze niższych wolumenów transakcji (po początkowym, gwałtownym ożywieniu), jako że akcjonariat stałby się jeszcze mniej rozproszony.
  • Glos: Czy 200 tys klinetow x 1000 zl abonament = 200 mln zl przychodu jest realne ?
    Dawid Wójcicki: 200 tys. klientów to raptem jedna z 18 branż, do których planujemy dotrzeć docelowo. Jeśli więc założymy, że docieramy do wszystkich branż, a w nich jedynie do co 20 klienta, to liczba ta może okazać się nawet zaniżona. Jednocześnie zwracam uwagę, że docelowe wielkości abonamentów, które okażą się najbardziej “chodliwe” będą jeszcze przedmiotem kształtowania.
    Nie poświęciliśmy tyle wysiłku po to, żeby generować przychody z jednostkowych projektów informatycznych. Interesuje nas jedynie efekt skali - i to bardzo dużej skali. Niczym np. wspominany już Livechat: skalowanie da nam wyższe marże, rosnące zyski i napędzający się strumień klientów.
  • Gość: Wspomina Pan np. o zmianie terminu wizyty przez bota. Jak wygląda to technicznie? Macie dostęp do bazy klienta? Jak to się ma do RODO?
    Dawid Wójcicki: W większości przypadków mamy dostęp do bazy klienta - w tej czy innej formie. Jesteśmy w ramach każdej z umów procesorem danych, a nie ich administratorem. Dane klientów są przez nas chronione i regularnie usuwane z naszych systemów, co zresztą jest także przedmiotem audytów klientów.
  • Dario84: Co takiego stało sie w 2019 roku, ze z kwartału na kwartał spadały przychody ?
    Dawid Wójcicki: Notowane wcześniej przychody wynikały w znaczącej większości z transakcji wynikających z budowy platform - rozwiązań mających znaleźć zbyt u dużych korporacji. Jednakże platformy te były (i nadal są) zbyt wcześnie przed rynkiem i prace nad nimi zostały zaniechane. Voicetel czerpał z tych projektów wiele korzyści, jeśli chodzi o software - bazy intencji, narzędzia, know-how procesowe, itp. jednakże nie były to transakcje zyskowne w sposób bezpośredni, ponieważ prawa do wytworzonych elementów były odkupowane za równowartość przychodu (na podobieństwo transakcji barterowych). Projekty nie są realizowane od ponad roku i nie ma planu powrotu do ich realizacji. Przychody osiągane dzisiaj wywodzą się jedynie z obsługiwanych minut ruchu i opłat za licencje ze strony klientów komercyjnych.
  • SW-fan: Dzwonią do mnie czasem takie boty i są mega denerwujące. Po pierwsze bot trajkocze aż głowa boli, nieuprzejmie odpytuje, a często potrafi wpaść w jakieś zapętlenie i zaczyna gadać głupoty. Tak więc wrażenie od strony konsumenta mam bardzo złe, ale ważniejsze jest dla mnie czy boty potrafią przeprowadzić proces sprzedaży uznawany za zawarcie umowy, oraz jaka jest konwersja direct marketingu z użyciem botów versus żywi ludzie.
    Dawid Wójcicki: Potwierdzam, do mnie też dzwonią takie “tępe” voiceboty. Niestety, na naszym rynku funkcjonują dostawcy irytujących rozwiązań. Walczymy z tym - edukujemy klientów, wykazujemy się efektywnością, porównujemy - pokazujemy, że nasze hosty głosowe biją “stare” voiceboty konkurencji na głowę. Co do sprzedaży - boty najczęściej w tych procesach robią “brudną” robotę, czyli prowadzą pierwsze etapy rozmów (weryfikacja zainteresowania, negocjacje), po czym wystawiają klienta sprzedawcy - co redukuje czas, koszt i wysiłek po stronie contact center. Poziomy konwersji zależą od procesów - maksymalny, jaki odnotowaliśmy na ciepłej bazie firm (leasing), to 70 proc. Minimalny - na ekstremalnie zimnej bazie klientów indywidualnych (ubezpieczenie na życie), to 1,5 proc. W porównaniu do żywego call center jesteśmy od -30 proc. do +30 proc. mniej lub bardziej efektywni. To zależy też od etapu realizacji projektu. Im dalszy etap, tym wyższa efektywność.
  • moderator: KOMUNIKAT: Nasz gość będzie odpowiadać do godz. 14:00. Do tej godziny czekamy na pytania. Jeśli po czacie pojawią się kolejne, zapraszamy do indywidualnego kontaktu ze spółką
  • af trader: Jak tak czytam i słucham to mam główne pytanie: po co robić wiele produktów czy usług słabo, zamiast jeden najlepiej na świecie?
    Dawid Wójcicki: Pełna zgoda. Teraz tym trybem idziemy - nie chcemy dla każdego klienta przygotowywać projektów od nowa, ale wdrażać zoptymalizowane wersje procesów już istniejących, “wygrzanych”. Podobne założenia towarzyszą Vee Host - chcemy optymalizować procesy w jednym miejscu a sprzedawać je w kilkuset tysiącach miejsc.
  • Konrad: Wszystko zaprezentowane pięknie, usługi się rozwijają, covid pomaga, wychodzicie z fazy młodzieńczej. Tylko dlaczego zysk netto za ostatnie 12 miesięcy jest ujemny na kilkanaście milionów, a przychody śladowe?
    Dawid Wójcicki: Wynik netto wynika z zaliczenia części poniesionych w ubiegłych latach wydatków inwestycyjnych - w koszty. Przychody z obecnych źródeł zaczęliśmy de facto generować w miarę regularnie dopiero w początkach Q2 2019 r. Myślę, że pod tym kątem i tak mamy niezłą dynamikę, a to dopiero przedbiegi. Proszę poczekać na materializację wyników z kontraktów, które negocjujemy już od jakiegoś czasu i które wpadły do nas stosunkowo niedawno. Tak jak pisałem: to proces, a nie “boom” z dnia na dzień. Jednak to proces, w którym już mamy swoje osiągnięcia i sukcesy.
  • agent mliczniak: Witam. Jak można złożyć botowi oświadczenie o wycofaniu zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych? Takiej gadającej babie w ogóle nie da się przerwać.
    Dawid Wójcicki: Każdy nasz bot outboundowy przyjmuje takie deklaracje od klienta i przekazuje je firmie. Dalszy kontakt w takiej sytuacji już za naszym pośrednictwem nie następuje.
  • SW-fan: Ileż razy można zmieniać strategię? Przypomina mi się i3d który też koncentrował się na badaniach, rozwoju i szukaniu pomysłów, zamiast zajmować się szukaniem kontrahentów czyli po prostu sprzedażą.
    Dawid Wójcicki: Gdyby wejść głębiej w szczegóły, przekonałby się Pan, że de facto nie zmieniamy strategii - od lat nasze cele coraz bardziej się krystalizują, rynek się nagrzewa, syntetyzujemy nasze doświadczenia. Doskonale wiemy, co robimy i co chcemy dalej robić. Proszę zapoznać się z publikacjami np. w Pulsie Biznesu - tam jest to w miarę dobrze wyjaśnione. Nie chcemy być Nokią, przekonaną, że raz na zawsze stworzyła produkt idealny. Żywo reagujemy na zmieniające się potrzeby biznesu, konsumentów, nowinki w technologii. Co ważne - sprzedajemy i to coraz więcej.
  • af trader: Mam bardzo duże wątpliwości. Sejm może jedną ustawą zakazać botów, albo przynajmniej wprowadzić obowiązek informowania na początku rozmowy że dzwoni bot. Efekt, każdy się rozłączy.
    Dawid Wójcicki: Nie postrzegamy tego jako zagrożenia. W końcu niemal każda nasza rozmowa zaczyna się od takiej deklaracji (“automatyczny agent”, “automatyczny asystent sprzedaży”, etc.) To, że klienci się nie rozłączają, to wynik wielu technik i zabiegów, które wypracowywaliśmy latami i które działają. Rozumiem, że mogą mieć Państwo wątpliwości. Na szczęście nasi klienci - zwłaszcza po realizacji PoC - ich nie mają. Co do ustawodawcy - myślę, że spółki skarbu państwa mogą być ogromnym beneficjentem tego typu rozwiązań i nie do końca w interesie ustawodawcy będzie zakazywanie generowania oszczędności i zwiększania jakości obsługi klienta - dzięki hostom głosowym.
  • Gość: Dobrze, że podczas prezentacji było to nagranie z rozmowy. Ja jakoś nie jestem w stanie wyobrazić sobie funkcjonowania tego rozwiązania. Jak przekonujecie firmy do wdrożenia? Pewnie są ogromne bariery i na wstępie wszyscy Wam mówią, że nie chcą Ivony, która denerwuje ludzi, bo dbają o swoich klientów.
    Dawid Wójcicki: Na szczęście jesteśmy już jakieś 3 lata dalej :) Faktycznie, kiedyś takie obiekcje słyszeliśmy. Dziś dialog z firmami przebiega kompletnie inaczej. Wątpliwości mają jedynie ci, którzy dzwonili np. do Orange czy DHL, albo innymi drogami trafili na rozwiązania naszej konkurencji.
  • Gość: Pytając o zdenerwowanych klientów miałem na myśli np. klienta, któremu nie działa internet, czy naliczono dodatkowe opłaty za telefon. Aby sprawdzić przyczynę awarii, zresetować zdalnie połączenie, czy wysłać techników potrzeba chyba jednak człowieka. Bot odpowie jedynie (z pełnym spokojem), że przyjął zgłoszenie.
    Dawid Wójcicki: Wręcz przeciwnie - host jest już w stanie udzielić instrukcji, po nawigować, doradzić. Nasze hosty nawet uspokajają pacjentki, że badanie tomografem nie powoduje dużego dyskomfortu, a na badanie mammograficzne jak najbardziej można użyć dezodorantu. Dla nas to codzienność.
  • SW-fan: Bardzo interesujące. Panie Prezesie, jest Pan na pewno świadom bardzo dużej nieuczciwej strefy telemarketingu czyli wyłudzeń dokonywanych podszywając się pod inne firmy czy urzędy. Dla niezorientowanych dodam że jest to plaga w Europie Zachodniej, np. złodzieje dzwonią udając elektrownię, dostawcę internetu, urząd skarbowy itd., żeby wyłudzić opłaty, albo dostać dostęp do komputera ofiary. Jest to zorganizowane na masową skalę i coraz częściej pierwszy etap prowadzi właśnie voicebot. Czy Pan współpracuje z takiego rodzaju klientami, albo współpracowałby nie wiedząc albo wiedząc o charakterze ich działalności? Czy w ogóle Wasze boty można spiratować i używać bez licencji?
    Dawid Wójcicki: Niedawno odmówiliśmy klientowi współpracy, ponieważ domyśliliśmy się, że na końcu może dojść do oszukiwania osób starszych. Wysłaliśmy w tej sprawie oficjalnego maila. Szkoda - fajny wolumen. Jednak etyka przede wszystkim, oraz patrzenie na cele długofalowe, takie jak pozytywne skojarzenia w kontakcie z głosem naszej lektorki. Trudno budować pozytywne skojarzenia u oszukanych klientów.
  • Dario84: jak wypadl 2Q w porownaniu do pierwszego ?
    Dawid Wójcicki: Lepiej :) Już 14 sierpnia publikacja wyników, proszę uzbroić się w cierpliwość.
  • Glos: Artykul z Forbes'a. Polecam Five Startups Helping Companies To Survive And Thrive Beyond Covid-19 Inne ciekawe pomysly dla Voicetela, np. rezerwacja hoteli. Powodzenia.
    Dawid Wójcicki: Rezerwacja hoteli, umawianie badań, zamawianie jedzenie, uzyskiwanie informacji - jest mnóstwo procesów, które już mamy w pipeline’ie rozwiązań pudełkowych. W wielu z nich mamy już referencje i zdobyty know-how.
  • Space Cowboy: Czy możecie obiecać Akcjonariuszom, że nie będzie już więcej kłopotów z raportami okresowymi, które przełożyły się w przeszłości na zawieszenie notowań Spółki. Co zrobiliście, żeby takie sytuacje się nie powtórzyły?
    Dawid Wójcicki: Wyciągnęliśmy naukę. Dziś współpracujemy z profesjonalną biegłą, która za badanie zabiera się co najmniej pół roku wcześniej, a nie dwa tygodnie przed terminem.
  • Glos: Na jakim etapie sa rozmowy z potencjanym inwestorem? Bez dokapitalizowanie nie bedzie mozna zrealizowac zaplanowanych celow.
    Dawid Wójcicki: Niestety, nie mogę tego zdradzić na chwilę obecną.
  • Space Cowboy: East Value Research w 2018 r. zakończyło pokrywanie Voicetela pisząc: After a thorough research among competitors, we are worried whether the revenues that Voicetel shows in its financial reports reflect the truth... Co zrobiła spółka, żeby poprawić swoją wiarygodność w oczach inwestorów? Czy jest szansa na pokrycie analityczne, choćby w ramach programu GPW?
    Dawid Wójcicki: Nie mamy już zbyt dużej wiary w pokrycia analityczne. Zwłaszcza w branżach tak skrajnie innowacyjnych, jak nasza. Przypuszczam, że dopiero kiedy będziemy na poziomie ośmiocyfrowych przychodów - wtedy zaroi się od specjalistów, którzy “dawno przepowiadali, że sztuczna inteligencja to nowy gaming”. Tak czy siak, robimy swoje.
  • Glos: Kiedy Voicetel zamierza wrocic na notowania ciagle?
    Dawid Wójcicki: To zależy od decyzji GPW. Być może uda się to w ciągu najbliższych miesięcy. Ciężko na to pracujemy.
  • Dawid Wójcicki: Dziękuję Państwu bardzo za świetny, dynamiczny czat. Mam nadzieję na spotkanie wkrótce. Zapraszam do śledzenia naszych raportów, mediów społecznościowych, publikacji w prasie. W razie pytań piszcie na dawid@vee.ai. No i życzę miłych rozmów z inteligentnymi hostami głosowymi!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +140,98% +28 196,35 zł 48 196,35 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy