pixelg
Edward Mężyk - prezes Premium Fund SA i Mousetrap Games Sp. z o.o. - start 3 kwietnia o 10:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski: Edward Mężyk - prezes Premium Fund SA i Mousetrap Games Sp. z o.o.

Dyskusja odbyła się dnia: 03.04.2020, godziny 10:00
Edward Mężyk, prezes Premium Fund SA i Mousetrap Games Sp. z o.o.: Stawiamy na gaming oparty o dane, a nie o łut szczęścia Edward Mężyk - prezes Premium Fund SA i Mousetrap Games Sp. z o.o.
PREMIUMF

W piątek 3 kwietnia br. o godzinie 10:00 rozpocznie się czat inwestorski z Edwardem Mężykiem, prezesem spółki Premium Fund SA i Mousetrap Games Sp. z o.o. Rozmowa otworzy miesiąc ze spółkami gamingowymi na StockWatch.pl

Premium Fund SA przeprowadza właśnie akcję crowdinwestycyjną na www.zainwestujwgry.pl na rzecz Mousetrap Games i rozwoju ich produktów. Edward Mężyk odpowie na pytania dotyczące rozszerzenia profilu Premium Fund po przejęciu Mousetrap Games, zasadach przystąpienia do zbiórki, korzyściach z tworzenia społeczności zaangażowanych w życie spółki inwestorów, a także o rynku gier mobilnych.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Edwardem Mężykiem, prezesem Premium Fund i Mousetrap Games Sp. z o.o. Tematem spotkania będzie trwająca akcja crowdinwestycyjna na rzecz Mousetrap Games oraz plany wydawnicze.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 10:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Edward Mężyk: Witam wszystkich. Dziękuję za zainteresowanie spółką Premium Fund S.A. (właścicielem spółki Mousetrap Games sp. z o.o.) i gorąco zapraszam do zadawania pytań. Inspiracji mogą Państwo szukać np. na www.zainwestujwgry.pl
  • MK83: Czy aktualni posiadacze akcji Premium Fund SA też mogą dokupić pakiety na www.zainwestujwgry.pl? A jeśli tak to proszę o rozwianie moich wątpliwości dotyczących aspektów technicznych zakupu: 1) Posiadam już pakiet akcji Premium Fund SA ([X] sztuk) przypisany do rachunku maklerskiego w biurze [Y]. 2) Kupuję akcje ([Z] sztuk) na www.zainwestujwgry.pl (podając rachunek maklerski z biura [Y]). 3) Następnie te akcje ([Z] sztuk) zostaną kiedyś dopuszczone do obrotu na giełdzie. Czy dobrze rozumiem, że z automatu na moim rachunku maklerskim kiedyś moje [X] sztuk zostanie powiększone o [Z] sztuk akcji na rachunku?
    Edward Mężyk: Tak, dotychczasowi akcjonariusze również mogą włączyć się w akcję crowdinvestingową na www.zainwestujwgry.pl i tak, będzie tak jak Pan napisał. Po wprowadzeniu serii F do obrotu na giełdzie zakupione na stronie akcje zostaną dodane do obecnych na Pana rachunku maklerskim.
  • xyz: Oferują państwo różne rzeczowe dodatki w zależności od pakietów. Mam nadzieję, że będą rozsyłane dopiero po ustaniu epidemii COV19?
    Edward Mężyk: Termin rozesłania naszych gadżetów ustalony będzie w maju, kiedy będziemy znać nakład każdej z nagród. Oczywiście weźmiemy pod uwagę sytuację na świecie ustalając termin.
  • Marcin: Najpierw handel e-papierosami, potem branża wierzytelności teraz produkcja gier. Spółka zmienia branże, jak nikt inny. Co będzie następne? Poszukiwanie leku na koronawirusa?
    Edward Mężyk: Zmiany właścicielskie, a tym samym w składach organów zarządczych i kontrolnych spółek powodują nowe plany rozwoju, oraz prowadzenie działalności w nowych branżach. Nie jest to sytuacja wyjątkowa, a w pełni uzasadniona. Właściciele Mousetrap Games obejmują większościowy pakiet akcji Premium Fund, dzięki temu skupiamy się na tej branży.
  • XyZ: Jak będą wyglądać wynagrodzenia zarządu spółki? Jakie kwoty i za co?
    Edward Mężyk: W Premium Fund wynagrodzenie będę otrzymywał tylko ja, jako prezes za obowiązki zarządcze. Kwota ta jest w trakcie ustalania, nie powinna przekroczyć 3 tys. zł brutto miesięcznie.
  • pasha: Zgodnie z komunikatem Premium Found wycena Mousetrip w marcu wynosiła 11,4 mln zł, a Premium Found wynosił 32 tys. zł. Teraz przed emisją przy cenie 0,25 wartość wynosi spółki 13,1 mln zł. Czy Pan January Ciszewski w akcjonariacie ma aż taką wartość?
    Edward Mężyk: Obecna wycena spółki Premium Fund jest zgodna z wyceną, po której obejmowali akcję wspólnicy Mousetrap Games, czyli po 0,25 zł.
  • inwestor_2k: Witam, na stronie Crowdway podajecie, że na przełomie 2017/2018 byliście siódmym największym, polskim deweloperem gier. Jak to zmierzyliście? Raczej nie przychodami, bo tych było zgodnie z KRS 23 919 zł...
    Edward Mężyk: Sukces firmy na przełomie 2017/2018 roku potwierdzony jest liczbą instalacji według statystyk AppAnnie. Proszę zwrócić uwagę, że mówimy o Mousetrap Games w tym kontekście, nie o samym Premium Fund. To Mousetrap Games na przełomie 2017/2018 był siódmym największym polskim developerem gier, patrząc po liczbie ściągnięć (tytuły: 96 proc. oraz wszystkie na licencji Blok Ekipy)
  • Patoinwestor: Dzień dobry. Ile osób pracuje obecnie w spółce?
    Edward Mężyk: W PMF pracuję obecnie tylko ja jako prezes zarządu. Posiadamy oczywiście wsparcie firm outsourcingowych, w szczególności w zakresie niezbędnym, aby realizować obowiązki administracyjne. Natomiast w Mousetrap Games na dzień 31.03.2020 zatrudnionych jest: 9 osób na umowę o pracę, 3 osoby na umowach cywilno-prawnych. Dodatkowo współpracuje z nami 12 osób w modelu B2B.
  • AT: Jaka Wasza gra przyniosła do tej pory największe zwroty, ile wygenerowała keszu w ciągu tego roku?
    Edward Mężyk: Zdecydowanie największe zwroty przyniosło 96%. Tę grę Mousetrap Games posiada od początku swojego istnienia. W samej Polsce zbliżyliśmy się do 2 mln pobrań. W tym roku, postawiliśmy na ekspansję globalną. Dlatego właśnie znakomita większość gier jest w soft launchu, ponieważ balansujemy je pod rynek globalny. Jest za wczesny etap, aby mówić o wygenerowanych przychodach. Szczególnie, że zanim je opublikujemy musimy spełnić szereg obowiązków administracyjnych.
  • Vivaldi: Dzień dobry. Panie Edwardzie - jakie cele wydawnicze na najbliższe miesiące? Jakie tytułu planujecie wprowadzić i jak idą prace nad nimi?
    Edward Mężyk: Szczegółowe cele wydawnicze do końca 2020 roku zostały przedstawione na zainwestujwgry.pl w sekcji Roadmapa (na początku drugiej połowy strony). Wydamy 15 tytułów w różnych kategoriach, m.in: RPG, gry logiczne, grę typu visual novel, grę karcianą oraz parę hypercasuali.
  • AT: Czy Pan January Ciszewski, albo członkowie zarządu posiadają lockupy na akcjach Premium Found?
    Edward Mężyk: Planujemy wprowadzenie tych mechanizmów dla inwestorów, którzy objęli akcje emisją E bezpośrednio po rejestracji akcji serii E. Akcje te będą dopiero przedmiotem ubiegania się o wprowadzenie, a proces ten zajmie co najmniej kilka miesięcy. Nie ma więc obecnie ryzyka nadmiernej podaży akcji. Jak tylko zostaną podjęte twarde decyzje, zostanie to ogłoszone w komunikatach giełdowych.
  • AT: Reklamujecie ofertę Maustrip Games, choć tak naprawdę jej przedmiotem są akcje Premium Found, który zmienia nazwę na Oxygen. Po co tak komplikujecie przekaz? Nie można normalnie?
    Edward Mężyk: W przekazie promocyjnym odwołujemy się głównie do MTG, ponieważ to działalność gamingowa realizowana pod tą marką będzie stanowić core business grupy. Ta marka będzie też promowana w zakresie produkcji gier i związanej z nimi działalności wydawniczej.

    Niezależnie od tego we wszystkich materiałach wyraźnie wskazujemy, że przedmiotem oferty są akcje spółki - matki, czyli Premium Fund. W żadnym wypadku tego nie ukrywamy. Premium Fund nabyło 100 proc. udziałów Mousetrap Games.Obie spółki obecnie skupiają się na rozwoju w branży gamingowej.
  • Gość: Dzień dobry Ja rozumiem prosty model - firma robi grę, sprzedaję ją i zarabia na tej sprzedaży. Jaki jest Wasz model biznesowy? O co chodzi z tym analizowaniem danych, które jest dla Was najważniejsze?
    Edward Mężyk: Nasze modele monetyzacji w jakich funkcjonujemy nie różnią się od całego rynku gamingu mobilnego. Tzn. korzystamy z trzech podstawowych modeli monetyzacji: reklamy (Ad Revenue), zakupu wewnątrz aplikacji (dalej IAP) oraz sprzedaży gier w modelu klasycznym (trzeba zapłacić zanim się zacznie grać) (dalej model Premium).
    Dwa pierwsze modele (Ad Revenue, IAP) w większości przypadków występują w grach równolegle. Tzn, użytkownik ściąga grę, a następnie wraz ze wzrostem zaangażowania zwiększa szansę na kupienie czegoś wewnątrz gry np. dodatkowych podpowiedzi, dodatkowych leveli, bonusów itp. Dodatkowo otrzymuje co jakiś czas pakiet reklam, głównie dotyczących innych aplikacji mobilnych. W tym modelu funkcjonują wszystkie nasze tytuły. W bieżącym roku mamy w planach wypuścić tytuł w modelu premium (Lovely Music).
    To co nas wyróżnia, to bardzo dogłębna analiza zachowań graczy w grach, tak aby przewidywać co ich angażuje bardziej, przez co zwiększamy szansę na dokonanie zakupu wew. gry, zwiększamy liczbę wyświetleń reklam oraz obniżamy próg wejścia do zakupienia gry w modelu premium.
  • Gość: Witam Podczas wywiadu podkreślał Pan, że udział Januarego Ciszewskiego w akcjonariacie jest ważny. Będę wdzięczny za rozwinięcie. Czy z jego strony to jest jedynie inwestycja finansowa, czy angażuje się w funkcjonowanie firmy? Jakie ma do tego kompetencje?
    Edward Mężyk: Sam udział Januarego Ciszewskiego w akcjonariacie jest naszym zdaniem potwierdzeniem naszej wiarygodności i w pewnym sensie utwierdza nas w tym, że mamy dobry plan. Patrząc po inwestycjach, które poczynił (Columbus SA lub JR Holding SA) i jak się mają w szczególności w ostatnich miesiącach świadczy o tym, że osoba, która tak dużo osiągnęła na rynku kapitałowym ma sporo doświadczenia inwestycyjnego.
  • hanys: Gdzie Premium Fund może się znajdować za 2-3 lata? Czy chcecie podążać ścieżką TSG czy macie swój własny pomysł na siebie?
    Edward Mężyk: Mamy bardzo sprecyzowany pomysł na siebie. Stawiamy na gaming oparty o dane, a nie o łut szczęścia, że ten jeden wymuskany przez nas tytuł osiągnie sukces. Wiemy, że aby osiągnąć sukces na rynku gamingu trzeba statystycznie być dobrym. Tzn. mieć bardzo dobre tytuły w wielu kategoriach, bo nigdy nie wiadomo, która kategoria będzie modna/grywalna. W ten sposób dużo lepiej zbieramy dane, które z drugiej strony dostarczają nam coraz więcej wiedzy o graczach, o ich zachowaniach i co najważniejsze o tym jak się zmienia ich funkcjonowanie. Dzięki temu, jesteśmy w stanie lepiej przewidywać co będzie przyszłym trendem. W momencie, gdy trafimy duży tytuł, oczywiście będziemy go skalować (vide. TSG, które wyskalowało do rozmiarów globalnego hitu swój największy tytuł). Jednak nawet w przypadku posiadania takiego tytułu będziemy dalej poszukiwać nowych trendów. Tylko dzięki ciągłej, systematycznej pracy na podstawie ogromnej ilości danych jesteśmy w stanie osiągnąć globalny sukces. To co ważne, publishing pozostaje w naszych rękach, bo to jest kluczowa kompetencja. Dobry publishing to więcej danych i więcej zwrotu z inwestycji. Za 2-3 lata chcemy być liderem publishingu, tak aby przyspieszać w ilości wypuszczanych tytułów poprzez pozyskiwanie ich z rynku od innych developerów.
  • ozim13: Czy jeszcze w kwietniu możemy się spodziewać premiery Rockat Jumparr ?
    Edward Mężyk: Nie odnotowujemy większych przesunięć w premierach gier, które mieliśmy zaplanowane. Odeślę jednak Państwa do śledzenia komunikatów marketingowych spółek, za pośrednictwem których będziemy informować na bieżąco o nowych premierach.
  • Gość: Skorzystaliście z szybkiej ścieżki debiutu - nie mam nic do przejmowania wydmuszki notowanej na NC. Ale Premium Fund to podmiot z własną historią. Jak wpływa ona na Waszą aktualną sytuację?
    Edward Mężyk: Zminimalizowaliśmy wpływ historii PMF na nasze działania do minimum. Nie mamy żadnych zobowiązań wobec poprzedniej działalności. Bardzo uważnie wybieraliśmy spółkę do przejęcia, między innymi ze względu na minimalizację tego ryzyka.
  • Grzegorz: 3 tys zł brutto miesięcznie wynagrodzenia prezesa zarządu? Z czego Pan się utrzymuje? Czy oprócz pełnienia funkcji członka zarządu w spółce prowadzi Pan inne działalności albo pracuje gdzieś na etacie? Czy to nie wpływa na jakoś zarządzania spółką?
    Edward Mężyk: Oprócz pełnienia funkcji członka zarządu w PMF piastuje również tą funkcję w MTG. Nie pracuję nigdzie indziej na etacie. Działalność w gamingu na rzecz PMF i MTG jest moim głównym i zarazem pełnoetatowym zajęciem. Jako, że posiadam wieloletnie doświadczenie w analizie danych oraz tworzeniu produktów na rynku Big Data oraz wykładałem na Politechnice Wrocławskiej, to podejmuje sporadycznie zlecenia z tego zakresu, jednak jest minimalna działalność, należy ją traktować jako hobbystyczną.
  • Gość: Przychody za 9 miesięcy tego roku zgodnie z prospektem to 782 tys. zł. Proszę powiedzieć z czego to przychody skoro Run The Beat zadebiutował w listopadzie?
    Edward Mężyk: Znakomita część przychodów została wygenerowana przez 96%, tytułów na licencji Blok Ekipa oraz innych tytułów, takich jak Circle Protector, czy 1000 gwiazd.
  • Zeto: A jak będzie z wynagrodzeniami zarządu w Mousetrip?
    Edward Mężyk: Również i tutaj kwota z tytułu wynagrodzenia jako zarząd jest w trakcie ustalania. I podobnie jak w PMF nie powinna być ona większa niż 3 tys. zł brutto.
  • Gość: Czy może Pan opisać gatunek Casual/HyperCasual?
    Edward Mężyk: Hyper Casual jest to gatunek, który jest bardzo lekki, z bardzo łatwą mechaniką, często określaną jako mechanika jednego palca. Tak, aby można było w tą grę zagrać jadąc autobusem trzymając się drugą ręką poręczy. Często rozgrywka jest bardzo krótka i nie wymagająca wprowadzenia. Dzięki temu próg wejścia dla osoby, które pierwszy raz gra w taką grę jest minimalizowany. Ma to swoje zalety, jak i wady. Stosunkowo szybko się produkuje HC, jednak również czas życia u gracza jest ograniczony. W związku z tym drugim (czasem życia) coraz częściej robi się tzw. HybridCasuale, które wydłużają czas życia z 1 miesiąca do 3-4 miesięcy. Tzn, że dodaję się ekstra mechanikę w postaci metagry - np. dodaje się updgradowanie postaci, tak aby gracz miał dodatkowy cel. Jednak sama mechanika pozostaje nadal prosta.
    Casual - to jest gatunek, który podobnie do HC jest lekki, z łatwą mechaniką. Jednak jest on bardziej angażujący. Rozgrywka nadal musi być “okazjonalna”, tzn że rozgrywka która jest niepodzielna nie zajmuje więcej niż parę minut. Często reprezentantem tego gatunku są gry logiczne, które wymagają od nas już ciut więcej zaangażowania, jednak mechanika nadal jest na tyle prosta, aby zagrać w grę podczas lokomocji.
    Różnice pomiędzy tymi gatunkami są płynne. I często wynikają z czasu zaangażowania. Dodatkowo poprzez to że pojawił się trend HybridCasual te granice jeszcze bardziej się zacierają. Np. wg nas RocatJumpurr będzie gdzieś na pograniczu Casual i Mid-core...raczej bardziej Casual, niż Mid-core. A Mid-core reprezentuje Run the Beat, który jest już znacznie bardziej wymagający (dwie ręce).
  • Gość: Ile gier jako Moustrap Games do tej pory wydaliście i na jakie platformy?
    Edward Mężyk: Jako MTG wydaliśmy już ponad 10 gier, jednak część z nich już nie jest widoczna na sklepach. Wydajemy na platformę mobile, tzn. że gry publikujemy głównie na Google Play oraz App Store. Obecnie mamy 8 tytułów na tych marketplace’ach.
  • Zeto: To ile tych ściągnięć na przełomie 2017/2018 było Panie Prezesie?
    Edward Mężyk: W tym momencie, nie mam pod ręką dokładnych statystyk, ale progi jakie przekroczyliśmy:
    96% ponad 1 mln pobrań
    Spejson - ponad 500 tys. pobrań
    Atak Złomiarzy - ponad 500 tys. pobrań
    W poszukiwaniu browaru - ponad 200 tys. pobrań
    Blok Ekipa Quiz - ponad 200 tys. pobrań
    Było jeszcze parę innych tytułów, ale te powyżej przyniosły nam najwięcej pobrań.
  • Daro: Skąd pomysł na łączenie muzyki z gamingiem? Inspiracją chyba nie był Giutar Hero? ;)
    Edward Mężyk: Pomysł wynikał z analizy rynku. Szukaliśmy gatunku, który był najbardziej grywalny, a zarazem miałby możliwie niewielki próg wejścia na rynek. I tak przeanalizowaliśmy liczbę tytułów w danych gatunkach. Jak zaczynaliśmy development RTB (2018) to jednym z największych gatunków na rynku były gry platformowe, a jedną z tych najmniej licznych (jeśli chodzi o liczbę tytułów) były gry muzyczne. Stąd nasze połączenie.
  • Daro: O ile mnie pamięć nie myli to jeden z członków zarządu Mousetrip miał do czynienia z naszą klasą. Czy to oznacza, że współpracowaliście z założycielami Ten Square Games kiedyś?
    Edward Mężyk: Tak, przez 4 lata pracowałem jako CTO działu badań i analiz w NK. I tak współpracowałem z założycielami TSG przez wiele lat.
  • Zeto: Przychody Datarino wtedy łącznie z RinoApps wyniosły w 2017 r. 1,7M PLN. O jakim 7 deweloperze na rynku więc mowa?
    : tabela
  • Gość: Dlaczego nie zdecydowaliście się normalnie ubiegać o wprowadzenie i debiut jako Moustrip Games, tylko wybraliście przejęcie już notowanej spółki?
    Edward Mężyk: Takie rozwiązanie znacznie przyspieszyło proces wejścia na giełdę. Dzięki temu jako spółka jesteśmy bardziej transparentni. Ponadto inwestorzy chcący zainwestować w nas mają możliwość nabycia akcji już notowanych stając się wtedy akcjonariuszami naszej grupy kapitałowej.
  • Gość: Czy umowy ze zejdnoczonymi rycerzami dotyczą też współpracy operacyjnej, czy to tylko ich inwestycja kapitałowa? Po jakiej cenie obejmowali akcje, bo takiej informacji nie ma w dokumentach, a przynajmniej ja jej nie znalazłem?
    Edward Mężyk: Współpraca z TKoU odbywa się zarówno na poziomie udziałowym jak i operacyjnym. O szczegółach współpracy z The Knights of Unity na poziomie operacyjnym opowiadam wraz z CEO Knightsów w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=UxWeHXfwXlY&feature=youtu.be
    Obecnie czekamy na rejestrację podwyższenia kapitału zakładowego MTG, w którym udziały obejmował TKoU. Po finalizacji tego procesu zarząd zamierza zaproponować walnemu zgromadzeniu podwyższenie kapitału zakładowego PF w celu zaproponowania nowym wspólnikom MTG do objęcia akcji w PF w zamian za udziały w MTG - podobnie jak innych wspólnikom MTG w odniesieniu do już istniejących udziałów. Cena emisyjna akcji PF wynikać będzie z wyceny biegłego rewidenta - do przeprowadzenia której obligują nas przepisy prawa.
  • Gość: Czy pracownicy spółki klikają opinie w google play lub app store?
    Edward Mężyk: Nie, nie stosujemy nieuczciwych praktyk. Jeśli jednak jakiś pracownik kliknął w opinie, to zrobił to z własnej woli nie dyktowanej przez spółkę. Warto również podkreślić, że przy obecnej liczbie pracowników oraz współpracowników jaka jest w spółkach (~20) to nie miałoby to znaczącego wpływu na oceny jakie posiadamy na sklepach.
  • Gość: Po jakiej cenie Knight’s obejmowali akcje i czy te akcje były obejmowane za gotówkę?
    Edward Mężyk: Obecnie czekamy na rejestrację podwyższenia kapitału zakładowego MTG, w którym udziały obejmował TKoU. Po finalizacji tego procesu zarząd zamierza zaproponować walnemu zgromadzeniu podwyższenie kapitału zakładowego PF w celu zaproponowania nowym wspólnikom MTG do objęcia akcji w PF w zamian za udziały w MTG - podobnie jak innych wspólnikom MTG w odniesieniu do już istniejących udziałów. Cena emisyjna akcji PF wynikać będzie z wyceny biegłego rewidenta - do przeprowadzenia której obligują nas przepisy prawa.
  • konrad: Jaki poziom kapitalizacji może osiągnąć Spółka na koniec przyszłego roku? Co uznałby Pan za sukces?
    Edward Mężyk: Kapitalizacja jest iloczynem dwóch składowych: liczby wyemitowanych przez spółkę akcji oraz ich kursu rynkowego. O ile liczba akcji będzie wynikała wprost z KRS, to ciężko nam się odnieść do przyszłego kursu tych akcji, który jest wynikową popytu i podaży na nie. Nie jesteśmy zatem w stanie oszacować wartości kapitalizacji.
  • AT: Z tego co widzę to według polskiego Google Play wydaliście do tej pory 4 gry, z czego największy sukces mierzony liczbą pobrań dotyczy 96% (ponad milion pobrań). Kiedy ta gra miała soft launch, kiedy hard launch i jaki przychód wygenerowała do tej pory?
    Edward Mężyk: 96% miało swój prime time w 2017 roku. To był tytuł wypuszczony na początku naszej działalności i niestety wtedy pojęcie soft launch i hard launch nie funkcjonowało u nas. Po prostu wypuściliśmy 96% i się udało. Nie mogę podać dokładnych liczb, ale sam przychód wygenerowany do dzisiaj przez 96% przekroczył 2 mln zł. Dodatkowo polecam również wejść na App Store, na konto MTG.
  • Gość: Historia polskich producentów gier mobilnych jak TSGames, TBull, Boombit pokazuje, że w tym biznesie niezwykle ciężko o sukces. Wy twierdzicie, że wszystko macie przeanalizowane, ale podobnie twierdzili wszyscy inni. Dlaczego tym razem ma być inaczej?
    Edward Mężyk: Nie każdy nasz poprzednik miał tak duże doświadczenie w analizach, jak my i tak mocnych inwestorów. Myślę, że są dwa czynniki, które zwiększają nasze szanse:
    - Mamy poparte ponad 10-letnie doświadczenie w zaawansowanych analizach rynków online i zachowań ludzkich w różnych formach. Już w 2012 roku, jak NK wypuściło platformę dla gier, mieliśmy do czynienia z analizami rynku gier w skali, w której tylko garstce osób w Polsce było dane analizować takie dane.

    - Mamy “pod ręką” team TKOU, który pracował przy ponad 80 tytułach światowej klasy. W tym Gwent i Disco Elysium. Tzn, że mamy zdolność bardzo szybkiego i wysokojakościowego skalowania się, bez ponoszenia kosztów tej gotowości.
  • MJ: 1. Czemu spółka zdecydowała się na emisję akcji zamiast szukania innej drogi finansowania? Alternatywny kapitał byłby tańszy. 2. Spółka deklaruje duży udział machine learningu w swoich działaniach. W prezentacji dla inwestorów nie ma jednak za wiele napisane o tym jakie kompetencje spółka posiada w tej materii poza tym, że CEO kiedyś był związany z firmą zajmującj się Big Data. Ponad to w prezentacji zespołu nie ma żadnych specjalistów w tej dziedzinie. Czy spółka będzie korzystać z własnych autorskich modeli czy kupi/kupiła gotowe roziwązanie? Jak duży zespół data science firma chce posiadać i na jakim etapie się znajduje w tym temacie. 3. Jakie są wyniki soft launchy przeprowadzonych przes spółkę i w jakich krajach one się odbywały. 4. Czy spółka planuje hedging swoich przepływów finansowych? Obecne ceny walut są bardzo korzystne. 5. Czy spółka planuje dywidendy? Jeśli tak to czy są już jakieś szkice jak polityka miałaby wyglądać? 6. Czy spółka planuje przejście na główny parkiet GPW? 7. Na jakiej podstawie została ustalona wartość spółki? Czy istnieje możliwość zobaczenia wyceny sporządzonej na potrzeby zakupu mausetrap przez Premium fund?
    Edward Mężyk: 1. Zanim wybraliśmy metody finansowania wykonaliśmy analizy i wyszło nam, że najwięcej synergii płynie z rynku publicznego. M.in. tylko w tym modelu możemy dotrzeć do dużej liczby inwestorów, co powinno się również przełożyć na liczbę osób zainteresowanych wczesnym testowaniem naszych tytułów. 2. Jako, że data science jest naszą kluczową kompetencją to na tym etapie rozwoju spółki osobiście sprawuję nad tym elementem nadzór i wykonuję część operacji. Oczywiście jestem bardzo mocno wspierany przez The Knights of Unity oraz obecny zespół. Wraz z rozwojem organizacji będziemy zatrudniać osoby odpowiedzialne ściśle za dział data science. Bardzo ważne w gamingu jest też trzymanie w ryzach kosztów. Odpowiadając na pytania o narzędzia jakich używamy, to korzystamy z ekosystemu darmowych rozwiązań analitycznych, m.in. z R oraz CDH. 3. Na tym etapie nie możemy o tym mówić, gdyż wymaga to opracowania w formie raportu najpierw opublikowanego przez narzędzia do raportowania na giełdzie. 4. Rozważamy różne narzędzia finansowe, jednak jako, że mamy bardzo wyjątkowy czas w historii, to nie mamy jeszcze preferencji. 5. Obecnie spółka nie ma możliwości wypłaty dywidendy. Za 2019 r. spółka wygenerowała stratę netto. Jednak kiedy tylko spółka zacznie osiągać zyski pozwalające na przeznaczenie części lub całości zysku netto na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy, z pewnością zarząd będzie wysuwał taką propozycję walnemu zgromadzeniu, które to jest władne do podejmowania takich decyzji. Należy również zaznaczyć, iż wypłata dywidendy musi być zawsze uzależniona od potrzeb inwestycyjnych spółki oraz jej sytuacji finansowej. 6. Obecnie nie wybiegamy tak dalece w przyszłość. Skupiamy się przede wszystkim na działalności operacyjnej. Jeśli zaistnieją przesłanki do zmiany rynku alternatywnego na regulowany, na pewno poddamy to analizie. 7. Oczywiście, zapraszam do komunikatu giełdowego: https://newconnect.pl/komunikat?geru_id=163734&title=Podsumowanie+subskrypcji+akcji+zwyk%C5%82ych+na+okaziciela+serii+E
  • MJ: Firma będzie sama wydawać swoje gry czy będzie współpracować z jakimś wydawcą? Jak to się odbywa na rynku gier mobilnych? W jaki sposób firma zamierza monetyzować swoje tytuły?
    Edward Mężyk: W znakomitej większości przypadków będziemy wydawać sami swoje tytuły, tak jak do tej pory. Jednak w niektórych wypadkach dopuszczamy możliwość współpracy z wydawcami, szczególnie jeśli dotyczy ona rynków azjatyckich.
    Metody monetyzacji opisałem powyżej. Co do dystrybucji, wygląda to tak, że dystrybutor zajmuje się rzeczami związanymi z marketingiem oraz przełożeniem dźwigni finansowej do pozyskiwania użytkowników. Tzn, płaci za dużą kampanię reklamową. Następnie po zwrocie kosztów poniesionych przez dystrybutora dochodzi do podziału pomiędzy nim a developerem. To jak są dzielone koszty jest przedmiotem negocjacji i jest zależne od bardzo wielu czynników.
  • Zeto: Dlaczego te ponad 2 mln pobrań gier Rino Apps w 2017 przełożyły się tylko na 1,7M PLN przychodów DataRino, którego częścią było Rina Apps?
    Edward Mężyk: Niestety były to pobrania na rynku polskim, który nie jest najbardziej kaloryczny.
  • Zeto: Skoro zarządu obydwu podmiotów będą zarabiać niewiele więcej niż pensja minimalna, to mamy ryzyko tego, że będą duże emisje motywacyjne, albo że będzie "działalność usługowa" wobec spółki lub bardzo wysokie premie. OK, teraz jest ten etap, że każdy grosz ważny, ale lepiej byłoby nam wyjaśnić jak to się będzie kształtować przy ewentualnym globalnym sukcesie którejś z gier. Inwestorzy potrzebują znać zasady konsumpcji sukcesów, bo tylko tak można ocenić czy warto wejść, czy nie.
    Edward Mężyk: Nie ma obecnie ustalonych żadnych dodatkowych zasad. Zarząd posiada akcje spółki, stąd taka dbałość o rachunek ekonomiczny. Jeśli się pojawią dodatkowe ustalenia w zakresie wynagradzania zarządu, będziemy informować w komunikatach giełdowych. Wskazujemy jednak, że wynagrodzenie zarządu w spółkach akcyjnych ustalane jest co do zasady przez radę nadzorczą, więc to ich decyzje są w tym zakresie wiążące.
  • Gość: Panie prezesie, pisze Pan, że wyróżnia Was "bardzo dogłębna analiza zachowań graczy w grach:. To inne spółki produkujące gry mobilne nie analizują takich danych? Mocno akcentujecie to podejście, czytając materiały reklamowe miałem wrażenie, że bardziej zajmujecie się analizą danych niż produkcją gier. Będę więc wdzięczny za dokładne wyjaśnienie co Was w tym zakresie wyróżnia i skąd przekonanie że będziecie w tym lepsi od innych.
    Edward Mężyk: Na to padła odpowiedź w pytaniach wyżej.
  • Ground Zero: Czy nie uważacie, że w tej chwili warto by zrobić grę na temat coronavirusa? To ma potencjał viralowy, a więc darmowy marketing.
    Edward Mężyk: Uważamy, że coronovirus to wydarzenie, które jest tragedią dla wielu ludzi na świecie. W związku z tym wszelkie działania odnoszące się do pandemii powinny być skupione na pomocy. Uważamy, że pomoc jaką my możemy wnieść dla nas wszystkich to odciągnięcie na chwilę myśli od tragedii i na tym się w tym momencie skupiamy.
    Dodatkowo proces tworzenia gry jest długotrwały i aby zrobić dobrą grę na czas musielibyśmy zacząć ją robić parę miesięcy temu. Oczywiście jeśli myślimy o tytule, który angażuje bardziej niż Hyper Casual.
  • Gość: Ilu developerów pracuje nad RTB, ilu nad Rocat, a ilu nad pozostałymi tytułami? Czy po softlaunchu wszyscy Ci ludzie będą pracować nad live-ops?
    Edward Mężyk: Liczba osób pracujących nad tytułami w MTG to w zależności od okresu produkcji między 1 a 5 os. Jest to dość płynne, ze względu na to, że oprócz developerów nad tytułem pracuje zarówno design i art. Jeśli myślimy o samym develoopmencie, to 2 programistów pracuje nad Rocat. RTB jest w soft launch więc tam mamy live ops. Dodatkowo mamy 3 tytuły w produkcji oraz 3 kolejne w pre-produkcji. Zwykle osoby, które brały udział w produkcji gry biorą też udział w liveops.
  • AT: Czy mam rozumieć, że byli akcjonariusze Mousetrip Games wyrazili zgodę na takie mechanizmy?
    Edward Mężyk: Oczywiście, bez ich zgody nie mogłoby dojść do emisji.
  • Gość: Jakie macie KPI dla 96%? Pytam o retencję 7 dnia i 30 dnia, a także ARPU. Jak obecne kluczowe gry wyglądają pod względem KPI w porównaniu do 96%?
    Edward Mężyk: Zgodnie z odpowiedzią powyżej publikowanie wyników w wypadku spółek publicznych jest obarczone procesem administracyjnym i na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.
  • Gamer: Czy i w jaki sposób dotychczasowe wyniki finansowe Premium Fund SA mogą mieć wpływ na rozwój MTG? Czy kasa ze zbiórki nie pójdzie na spłatę długu PMF?
    Edward Mężyk: Dotychczasowe wyniki finansowe PMF będą miały minimalny wpływ na rozwój Mousetrap Games. Należy zauważyć, że na koniec 2019 r., Spółka nie posiadała żadnych zobowiązań z tytułu kredytu i pożyczek. Oczywiście w bilansie wykazane są straty z lat poprzednich i strata netto za 2019 r., jednak nie są to pozycje, które wymagają bezpośredniego przepływu pieniądza i nie są natychmiastowo wymagalne.
  • CBRA: Dzień dobry. Jestem poważnie zainteresowana inwestycją w Mousetrap Games, przemawia do mnie transparentność oferty. Jednakże na każdym kroku wspomina Pan o firmie The Knights of Unity. Jako że branża gier jest mi nieco obca, czy ta firma jest częścią Mousetrap? Jak taka firma, jak rozumiem outsourcingowa, może wpłynąć na produkcję gier firmy Mousetrap? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam z Kościana!
    Edward Mężyk: Firma The Knights of Unity (dalej TKOU) bardzo blisko współpracuje z Mousetrap Games. Jest to firma, która na co dzień jest zatrudniana przez największe studia gamingowe, aby pomóc im w developmencie gry. To są tacy komandosi na rynku, którzy robią rzeczy, z którymi nie radzą sobie duże studia. Dzięki temu, że są oni w gronie naszych inwestorów mamy dostęp do tej wiedzy, to był nasz główny cel. Nie stoimy w kolejce ze studiami pokroju światowego i nie licytujemy z nimi stawek. Dodatkowo TKOU posiada parę tytułów na mobile, które wnoszą do nas. Tzn, że oprócz doświadczenia i wsparcia operacyjnego mamy jeszcze więcej tytułów. Ciężko mówić o większym wsparciu niż taki handicap od globalnego gracza.
    Polecam film, w którym wraz z CEO TKOU opowiadam o naszej współpracy: https://youtu.be/UxWeHXfwXlY
  • Gość: Macie bardzo szerokie plany – 15 gier rocznie, budżety startowe około 0,5 mln zł. Nawet jak pozyskacie dwa miliony z rynku to skąd pozostałe 5, bo przecież nie z przychodów w tak wczesnej fazie rozwoju…
    Edward Mężyk: Dzięki sourcingowi, inwestycjom wniesionym do MTG przed połączeniem z PMF oraz stosunkowo niskim kosztom (~20 osób w organizacji MTG) rok 2020 będzie finansowany pozyskanymi środkami od inwestorów.
  • Edward Mężyk: Szanowni Państwo, bardzo dziękujemy za tak żywe zainteresowanie spółką Premium Fund i Mousetrap Games! Mija trzecia godzina naszego czatu, a pytań wciąż jest wiele. Niestety muszę już kończyć na dziś. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie niebawem, a tymczasem zachęcam do kontaktu e-mailowego: inwestorzy@zainwestujwgry.pl
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
  • Gość: Zgodnie z komunikatem 6/2020 Pan January objął akcje Premium Found jako akcjonariusz Mousetrap Games, więc jego udział będzie wyższy niż podaje strona zainwestujwgry.pl, czyli strona oferty. Dlaczego wprowadzacie ludzi w błąd?
    Edward Mężyk: Akcje serii E, które objął January Ciszewski nie zostały jeszcze zarejestrowane w Rejestrze Przedsiębiorców KRS. Formalnie jest więc nadal akcjonariuszem posiadającym liczbę akcji i głosów sprzed emisji serii E W dokumencie informacyjnym wskazujemy, jaki udział posiadać będą łącznie akcjonariusze akcji serii E i F (sekcja Potencjał Inwestycyjny, ok. 3/4 strony zainwestujwgry.pl)
  • Gość: Czy dobrze rozumiem, że 96% zostało wydane tylko na rynku polskim? Jeśli nie, to na ilu rynkach jest obecne i od kiedy?
    Edward Mężyk: Dotychczas 96% wydane było tylko na rynku polskim. W drugiej połowie marca 2020 r. wprowadziliśmy 96% w ramach soft launchu na rynek globalny w zeszłym miesiącu. Od tamtego czasu gra dostępna jest w języku angielskim i polskim. Cały czas prowadzimy operacje balansu na rynku globalnym.
  • MJ: W jaki sposób spółka chce prowadzić relacje inwestorskie? Czy będzie zatrudniona osoba stricte do tego czy będzie to rola CEO/CFO? Czy spółka zamierza na bieżąco komunikować się z inwestorami czy ograniczy się do niezbędnego minimum wymaganego przepisami?
    Edward Mężyk: Zakres obowiązków informacyjnych spółki publicznej wyznaczają przepisy prawa (rozporządzenie MAR, polskie ustawy regulujące działalność spółek publicznych). Spółka nie może wykorzystywać kanałów przeznaczonych do komunikacji z inwestorami w celach marketingowych więc ten kanał ograniczony jest wyłącznie do raportowania wydarzeń zgodnie z przepisami prawa. W tym zakresie spółka korzysta ze wsparcia doświadczonego Autoryzowanego Doradcy.
  • Gość: Dlaczego emitujecie poniżej ceny rynkowej Premium Fund?
    Edward Mężyk: Cena emisyjna akcji serii F została wyznaczona na tym samym poziomie, co akcji serii E, które były obejmowane przez wspólników spółki Mousetrap Games. Ta z kolei podyktowana była wyceną udziałów w MTG. Ustalając cenę emisyjną chcieliśmy zaprosić inwestorów do spółki na tych samych warunkach, co kluczowych akcjonariuszy. Mamy świadomość istotnej różnicy w porównaniu do aktualnej ceny akcji notowanych na GPW, jednak zwracam uwagę na istotny wzrost liczby akcji, jaki nastąpi po rejestracji akcji serii F, co uwzględniliśmy proponując cenę emisyjną na poziomie 0,25 zł.

    Z naszych obserwacji kursu akcji już dopuszczonych do obrotu wynika, że takie ustalenie ceny emisyjnej nie miało negatywnego wpływu na bezpieczeństwo obrotu lub interes jego uczestników.
  • AT: Jak rozliczacie/będziecie rozliczać koszty napisanych gier w rachunku wyników? Dlaczego przychody netto ze sprzedaży wynoszą zero skoro podczas softlaunchu już generowane są pewne wpływy?
    Edward Mężyk: Przychody z soft launchu są traktowane jak przychody operacyjne tytułu. Dlatego też przychody z soft launchu są uwzględniane w sprzedaży netto. Jednak soft launch ze względu na niski zasięg oraz małe nakłady marketingowe nie generuje zauważalnych przychodów. Nie na wczesnym etapie.

    Koszty gier będziemy rozliczać zgodnie ze standardowymi praktykami rynkowymi, tzn. że każda gra będzie miała przypisane koszty zgodnie z faktycznym ich ponoszeniem na dany tytuł.
  • Gość: Na ilu rynkach dokonujecie softlaunchu? Tylko Polska, czy jakieś inne także? Jeśli wiele tych rynków, to czy obserwujecie różnice kulturowe?
    Edward Mężyk: Pierwszy jest techniczny launch na tanie kraje (np. Filipiny), żeby przeprowadzić szerokie beta testy (głównie chodzi o wykrycie błędów w oprogramowaniu), potem Soft Launch na kraje typu tier 1 (Europa Zachodnia) - zazwyczaj max. 3 kraje. Oczywiście w każdym państwie są zauważalne różnice kulturowe, więc dobieramy kraje na soft launch podobne do naszych rynków docelowych. Jednak jest to analiza, którą wykonujemy per tytuł i ciężko się odnieść ogólnie do tego pytania. Np. 96% zaczynało od PL, a Run The Beat od Filipin, a później Brazylia.
  • Gość: Dlaczego chcecie tak szeroko iść z wydawnictwem? Nie lepiej było zrobić sukces finansowy jednej gry i dopiero potem pójść szeroką ławą w celu jego multiplikacji? Bez przychodów to na razie gruszki na wierzbie...
    Edward Mężyk: Szerokie wydawnictwo przyspiesza proces zbierania danych i dzięki temu zyskujemy na czasie, jeśli chodzi o weryfikację, co jest trendem na rynku. Jeśli robimy to stosunkowo niewielkim zespołem (15 tytułów/20 osób) to nasz wskaźnik efektywności znacznie rośnie. Dla przykładu, żeby zrealizować wysokiej jakości tytuł, w swoim cyklu życia potrzebuje on ok. pięciu zaangażowanych osób: Designer, Art, Developer, Tester, PM. Czyli efektywność produkcji licząc, że takim zespołem możemy zrobić trzy tytuły rocznie,3/5 ~ 60 proc., jeśli wykonujemy zespołem 20 os.15 tytułów rocznie 15/20 = 75 proc. Niektóre zasoby, tj. PM może brać udział w pięciu tytułach naraz. W związku z czym zyskujemy lepsze wysycenie zasobów oraz możemy realizować większe tytuły, tj. Rocat Jumpurr czy Lovely Music, które są tytułami realizowanymi ok. 12 miesięcy. Co byłoby niemożliwe, gdybyśmy próbowali to realizować równolegle z dwoma innymi tytułami w 5 osobowym zespole. W tym modelu również zyskujemy różnorodność gatunków, a to jest klucz do poprawnego zwiększenia statystyki sukcesu.
  • Daro: Choć spółka wygląda na tanią jak na standardy NC, to czas w jakim wystąpiliście po środki jest koszmarny. Czy macie pomysł aby się finansować inaczej jakby oferta się nie udała, albo przeżyć do jesieni z tego co macie?
    Edward Mężyk: Oczywiście, w wypadku braku pełnego sukcesu zrealizujemy mniej tytułów. Jednak już na dzisiaj wiemy, że z tego co udało nam się pozyskać dokończymy Rocat Jumpurr oraz tytuł typu HyperCasual oraz soft launch Run the beat.
  • Magic Carpet: Na który tytuł najmocniej liczycie? Który ma najlepsze staty?
    Edward Mężyk: Na tym etapie ciężko mówić o statystykach, gdyż im starszy tytuł, tym lepsze statystyki. Więc historycznie najlepsze statystyki ma 96%. Jednak nagrody Big Indie Pitch podpowiadają nam, że Rocat Jumpurr oraz Run The Beat mają równie duże szanse, szczególnie na rynku globalnym. Jednak na tym etapie ciężko cokolwiek wskazać.
  • MJ: Jakie są wyniki soft launchy przeprowadzonych przez spółkę i w jakich krajach się odbywały?
    Edward Mężyk: Zgodnie z odpowiedziami powyżej nie możemy mówić tutaj o wynikach soft launchy bez oficjalnego raportu. W zależności od gry robiliśmy soft launche w kilkunastu krajach (Filipiny, Brazylia, kraje Europy).
  • Zeto: Panie Darku, w 2017 r. 100 mln pobrań własnych gier miał Tbull, a w tej tabeli go nie ma. Poza tym wśród deweloperów wymienia się Cheetach, a on był tylko wydawcą takich tytułów jak Dancing Line i Dancing ball od Boombita. To zestawienie NIE pokazuje, że byliście 7 największym deweloperem gier, tylko że na Polskim rynku mieliście jako Rino Apps 7 największą liczbę pobrań, więc informacja wprwadza w błąd.
    Edward Mężyk: Odpowiedź na to pytanie już padła przy pytaniu ze screenem.
  • SW-fan: Witam Panie Prezesie. Proste pytanie: ostatnio Ten Square ogłosił że poszukuje celów do przejęcia. A oni mają w Polsce bodaj największą wiedzę i doświadczenie w monetyzacji FTP. Dlaczego zatem nie sprzedać im spółki z dużą premią i wbudowaną opcją na upside, skoro sami o to proszą?
    Edward Mężyk: Aby sprzedawać spółkę należy pokazać twarde wyniki. To jeszcze przed nami.
  • GTM901: Od jakiej ilości pobrań na platformach PLAY/iTunes można mówić o sukcesie?
    Edward Mężyk: Najważniejszymi wskaźnikami growymi są te wskaźniki, które mówią o monetyzacji w kontekście liczby pobrań.Tzn. liczba pobrań jest ważna, jednak jest mnożnikiem dla wskaźników typu CPI (koszt jaki musimy ponieść, aby jedna instalacja została wykonana) oraz LTV (zwrot z jednej instalacji). Sukces jest wtedy, kiedy CPI jest mniejsze niż LTV, bo wtedy stać nas na “zakup” możliwie dużej liczby instalacji.
  • Michał: Właściwie to nie mam pytania. Chciałem tylko powiedzieć, że forma w jakiej prowadzona jest kampania na serwisie zainwestujwgry.pl, bonusy zwiazane z inwestycja oraz fizja spółki robi wrazenie. Jako inwestor indywidualny, jestem naprawde pod wrazeniem, ze cos takiego ma miejsce w Polsce.
    Edward Mężyk: Bardzo dziękujemy za miłe słowa. Jeszcze dużo przed nami, ale dokładamy wszelkich starań, aby wszystko co robimy było możliwie wysokiej jakości.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +112,18% +22 436,68 zł 42 436,68 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy