pixelg
Czat z przedstawicielami SimFabric SA
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z przedstawicielami spółki SimFabric

Dyskusja odbyła się dnia: 10.04.2020, godziny 12:00
Julia Leszczyńska - prezes zarządu oraz Emil Leszczyński - przewodniczący rady nadzorczej SimFabric: Wcześniej doczekamy polityki dywidendowej, niż zdecydujemy się na sprzedaż akcji Julia Leszczyńska - prezes zarządu oraz Emil Leszczyński - przewodniczący rady nadzorczej SimFabric
SIMFABRIC
W piątek 10 kwietnia 2020 r. o godzinie 12.00 odbędzie się czat inwestorski z Julią Leszczyńską - prezes zarządu oraz Emilem Leszczyńskim - przewodniczący rady nadzorczej SimFabric SA. Tematami rozmowy będzie debiut na New Connect oraz perspektywy rozwoju Spółki na lata 2020-2021.

SimFabric SA to polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie. Firma ma w portfolio szereg własnych produkcji gier w szczególności symulatorów przygotowywanych z myślą o PC i konsolach najnowszej generacji, jest studiem portującym oraz wydawcą gier na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, a także uruchomiło oddział badawczo-rozwojowy w Łodzi i skupia się na rozwoju innowacyjnych rozwiązań w grach. Ich pierwszy symulator Farm Expert 2018 Mobile wyprodukowany dla PlayWay SA rozszedł się w ponad 2 milionach egzemplarzy na urządzeniach mobilnych, a gry z portfolio spółki wydane na Nintendo Switch, aktualnie zajmują czołowe miejsca na listach sprzedaży w sklepie Nintendo e-Shop w USA. Spółka przygotowuje się do premiery dwóch nowych konsol PS5 oraz Xbox Scarlett, na które planuje produkcję, porting i wydawanie gier.

Jednym z najważniejszych projektów firmy jest symulator Farm&Fix 2020, który w ciągu pierwszego miesiąca obejrzało ponad 1 milion osób na świecie. Gra cieszy się olbrzymim zainteresowaniem graczy i po pierwszym tygodniu od opublikowania jej w serwisie Steam znalazła się na prestiżowej liście najbardziej wyczekiwanych gier na PC - tzw. Global Top Wishlist. Na tej liście znajdują się jeszcze dwa symulatory spółki: ElectriX i Moon Village - symulator prawdziwej misji na Księżyc, której celem będzie założenie pierwszej załogowej bazy na Srebrnym Globie. Misja Moon Village jest projektem Europejskiej Agencji Kosmicznej i SimFabric SA planuje wykonać symulator we współpracy z Agencją.

SimFabric SA powstała w 2016 roku po otrzymaniu głównej nagrody w konkursie na najlepszy symulator kosmiczny, organizowany przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA). Podczas wręczenia nagrody w centrum technologicznym ESTEC w Noordwijk w Holandii, dyrektor ESA (Euripejskiej Agencji Kosmicznej) poprosił Julię Leszczyńską (Prezes Zarządu) oraz Emila Leszczyńskiego (Przewodniczący Rady Nadzorczej) o założenie spółki pod grant. W ten sposób powstała spółka z minimalnym kapitałem zakładowym 5000 złotych. W ciągu 3 lat spółka pozyskała inwestora branżowego spółkę PlayWay SA, przekształciła się w Spółkę Akcyjną, podpisała przeszło 50 umów wydawniczych na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, wydała ponad 10 gier oraz pozyskała przeszło 2 miliony złotych kapitału od inwestorów indywidualnych. Aktualnie po 3 latach już jako SimFabric SA z kapitałem zakładowym 625.000 złotych i dwoma emisjami akcji serii A i B zadebiutowała na New Connect.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami SimFabric: Julią Leszczyńską, prezes zarządu oraz Emilem Leszczyńskim, przewodniczącym rady nadzorczej. Dziś porozmawiamy o debiucie na spółki na NewConnect oraz perspektywach rozwoju na najbliższe lata.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Julia Leszczyńska: Dzień dobry. Witamy na drugim już czacie inwestorskim z SimFabric SA, organizowanym przez portal StockWatch.pl. Tym razem mamy okazję spotkać się po debiucie i otwarciu transakcji na NewConnect.
  • Emil Leszczyński: Dzień dobry. Poprzednim razem ze względu na miłe zaskoczenie dużym zainteresowaniem nie zdążyliśmy odpowiedzieć na wszystkie. Tym razem planujemy udzielić odpowiedzi na każde z zadanych przez Państwa pytań. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Gość: Jak oceniają Państwo debiut?
    Julia Leszczyńska: Jako bardzo udany. Zarówno zainteresowanie inwestorów, jak i wycena nas miło zaskoczyły.
    Jednym z powodów wejścia na giełdę NewConnect było właśnie rynkowe określenie wyceny naszej spółki.
    Z pokorą zamierzaliśmy przyjąć każdy pułap, natomiast 240-proc. wzrost po otwarciu po trzech dniach, prawie 70 mln zł kapitalizacji, to debiut marzenie, a zarazem olbrzymia radość, że tak wysoko wycenia nasze działania i potencjał rynek i inwestorzy.
    To dla nas bardzo ważne, bo potwierdza, że to co robimy ma olbrzymią wartość nie tylko w wymiarze twórczym, ale także biznesowym i inwestycyjnym. Bardzo dziękujemy za zaufanie, zarówno akcjonariuszom, którzy są z nami od kilku lat, jak i nowym, którzy wczoraj na akcje SimFabric przeznaczyli swoje środki.
  • Gość: Ile dokładnie jest aktualnie akcji w tak zwanym free float na rynku?
    Emil Leszczyński: Aktualnie notowane na NewConnect są tylko akcje serii A, a jest ich w tzw. free float dokładnie 821.250 akcji plus wczoraj zdjęty został lockup z 68.189 akcji. Czyli łącznie aktualnie na rynku w tzw. free float znajduje się 889.379 akcji. Pozostałe akcje serii A znajdują się w rękach trzech największych akcjonariuszy, którzy mają umowy lockupu na 12 miesięcy (Julia Leszczyńska - prezes zarządu, Emil Leszczyński - przewodniczący rady nadzorczej i PlayWay SA) i zamierzają w spółce pozostać na lata.
  • Gość: Czy planują państwo nowe emisje?
    Julia Leszczyńska: Nie potrzebujemy na razie dodatkowych emisji. Mamy nadwyżki środków pieniężnych z zysku za 2019 rok, jak i wpływów bieżących. Mamy też dobrze zaplanowane wydatki na aktualne projekty, a obrana w 2019 roku strategia zrównoważonego rozwoju, dzięki której wzmocniliśmy wzrost przychodów ze 100 proc. do 200 proc. r/r, przynosi efekty także w tym roku. Dlatego do czasu przejścia na główny parkiet, nie planujemy na razie dodatkowych emisji.
  • Gość: kiedy przejście na GPW? Czy to jeszcze aktualne po debiucie?
    Emil Leszczyński: Po przekroczeniu kapitalizacji 100 mln zł (16 zł/akcję) planujemy uruchomienie procedury przejścia na główny parkiet. Oczywiście wcześniej dokładnie zaplanujemy zarówno kroki wymagane do takiego przejścia, jak i zabezpieczymy pod te działania niezbędne środki.
  • inwestor: Czemu tak długo otwierały się transakcje akcji SimFabric?
    Emil Leszczyński: Z pokorą podeszliśmy do kwestii wyceny i nie staraliśmy się sztucznie kreować cen sprzedaży przed debiutem. Wchodząc na NewConnect "z dołu" przy niskiej wycenie 20 mln zł, planowaliśmy poddać się wycenie rynkowej. Niedoszacowaliśmy jednak tak dużego zainteresowania akcjami SimFabric oraz tak wysokiej wyceny przez inwestorów.

    W pierwszym dniu było ponad 200 zleceń PKC w przedziale 19-20 zł, czyli przeszło 500 proc. wzrostu od ceny bazowej 3,20 zł. Cena zakupu w pewnej chwili sięgnęła nawet 400 i 1000 zł za akcję, aby po uspokojeniu rynku ustabilizować się i tak na wysokim poziomie 20 zł.

    Giełda regulaminowo nie mogła puścić tak dużych skoków ceny i dlatego przez 3 dni transakcje były wstrzymane.

    Dodatkowo była dosyć mała podaż ze strony aktualnych akcjonariuszy. Aktualni akcjonariusze planują pozostać z nami na dłużej, tak jak i najwięksi akcjonariusze, którzy podpisali na 12 miesięcy lockupy (Julia Leszczyńska - prezes zarządu, Emil Leszczyński - przewodniczący rady nadzorczej i PlayWay) i wiemy, że wierzą zarówno w sukces spółki, jak i w potencjał wzrostów notowań. Dlatego tak niechętnie chcieli sprzedawać akcje.
    Stąd regulaminowe wstrzymywanie transakcji przez trzy dni, które finalnie zostały uruchomione wczoraj o godzinie 13:30 na poziomie 9,70 zł/akcję, aby na koniec wczorajszej sesji stanąć na poziomie 10,90 zł/akcję - co i tak dało dosyć duży skok od ceny bazowej 3,20 zł - przeszło 240 proc.
  • inwestor: Czy dynamika wzrostu przychodów o 100% rr nadal jest realna do osiągnięcia?
    Julia Leszczyńska: Już dzisiaj możemy potwierdzić, że jest bardzo realna. Za wcześnie jest jeszcze na potwierdzenie, że 2020 r. będzie równie dobry co 2019 r., ale osiągnięcie dotychczasowych wzrostów przychodów o 100 proc. r/r, wydaje się już dzisiaj w zasięgu.
  • inwestor: Czemu był zdejmowany wczoraj lockup i czy lockup był zdjęty z któregoś z największych akcjonariuszy?
    Emil Leszczyński: Właśnie po to, aby zwiększyć podaż akcji. Jeden z akcjonariuszy, który miał lockup na 12 miesięcy, potwierdził, że byłby zainteresowany zwiększeniem podaży pod otwarcie transakcji i dlatego Autoryzowany Doradca (Blue Oak Advisory) zdecydował się zdjąć z niego lockup, aby regulaminowa podaż mogła zostać zrealizowana i aby transakcje ruszyły. Tą osobą był inwestor prywatny, nie związany z trzema największymi akcjonariuszami, którzy mają lockup na 12 miesięcy.
  • DAWID: Dzień dobry!
    Julia Leszczyńska: Dzień dobry!
  • analityk: Przy jakim pułapie zdecydowaliby się Państwo na sprzedaż swoich akcji?
    Emil Leszczyński: W tej kwestii mamy prostą odpowiedź - przy żadnej - chcemy zostać w spółce na lata. Ja traktuję SimFabric i posiadane akcje jako pakiet emerytalny, dlatego wybieramy strategię stabilnego wzrostu przez kolejne lata i solidną pracę nad utrzymaniem dynamiki wzrostu przychodów na poziomie 100 proc. r/r.

    Mamy jasno określone cele na najbliższe lata i mamy świadomość, jak kurs może rosnąć przez 5, 10 czy 20 lat.

    Wystarczy popatrzeć na kurs startowy PlayWay i aktualny po 5 latach. Start na poziomie 45 zł, aktualnie prawie 400 zł.

    Przy naszym starcie 11 zł, i powyższym wskaźniku zdaje się, że możliwe jest osiągnięcie w ciągu 5 lat ceny akcji na poziomie 110 zł, co dawałoby dzisiaj wydającą się kosmiczną wycenę na poziomie prawie 700 mln zł - i to jest pułap, przy którym nadal nie rozpatrywalibyśmy sprzedaży akcji, a raczej atrakcyjną dla wszystkich akcjonariuszy politykę dywidendową, podobną do PlayWay.

    Aczkolwiek, politykę dywidendową planujemy przygotowywać po osiągnięciu celów w latach 2020-2021, czyli w ciągu 2-3 lat.
  • Gość: Kiedy mozna spodziewać się podpisania umowy z wydawca ?
    Julia Leszczyńska: Oficjalną informację o podpisaniu umowy opublikujemy zgodnie z wymogami giełdy najpierw w komunikacie ESPI.
    Natomiast możemy tylko zdradzić, że warto będzie obserwować regularnie nasze komunikaty ESPI, w szczególności po świętach. Mamy w drodze bardzo dobre wieści.
  • bart: Jakie są Państwa oczekiwania odnośnie Farm&Fix 2020 bo patrzać na Wisliste to zapowiada się bardzo dobra sprzedaż , czy może to według Państwa być taki hit jak House Flipper ?
    Julia Leszczyńska: Liczymy, że Farm&Fix 2020 odniesie podobny sukces jak House Flipper, zwłaszcza, że planujemy go wydawać także na wszystkie aktualnie dostępne konsole i te nadchodzące, czyli PS5 i Xbox Series X.
  • RAVEN: Ile można jechać na jednym traktorze? :)
    Emil Leszczyński: Jeżeli się o niego dba, to długo :) Oczywiście warto też uzupełniać paliwo, a w przypadku jak uszkodzi się koło, trzeba je naprawić i tak właśnie będzie można zrobić w Farm&Fix 2020 :)
  • Cezary: Czy SimFabric zamierza tworzyć gry survival,czy tylko symulatory?
    Julia Leszczyńska: Tak, nawet mamy jedną grę, która opiera się właśnie na tej koncepcji. Jest nią Mushrooms: Forest Walker, który niedawno wszedł na Steam Top Wishlist, na listę najbardziej oczekiwanych gier w sklepie Steam, jako szósta gra z naszego portfolio.
    Nadwyżki z realizowanych produkcji symulatorów, zamierzamy w części przeznaczać na poszukiwanie nowych projektów i zespołów, także tworzących gry survival.
  • techniczny: Czy oceniali Państwo wskaźnikowo wczorajszy debiut SimFabric? Czy macie świadomość, że wczoraj byliście numerem jeden wzrostów wśród wszystkich 378 spółek notowanych na NewConnect?
    Emil Leszczyński: Tak, żyjemy wczorajszym otwarciem. Nadal nie możemy przestać się uśmiechać :)

    Z tego co widzieliśmy, to byliśmy wczoraj spółką numer jeden na NewConnect pod względem wzrostów i czwartą pod względem obrotów na NewConnect.

    Wczoraj zostało dokonanych od 13:30 do 17:00 prawie 1.000 transakcji kupna-sprzedaży przeszło 300.000 akcji, za łączną sumę prawie 3 mln zł. Co jest porównywalne z wczorajszymi obrotami takiej spółki jak 11 bit studios, stanowi ponad połowę obrotów wczorajszych PlayWay, łączne obroty takich dwóch doświadczonych już spółek jak: Ultimate Games i Movie Games, a także przekroczyliśmy obroty Bloobera.

    To pokazuje jak duże jest zainteresowanie inwestorów akcjami SimFabric.

    To co cieszy nas dodatkowo, to ruch w górę w drugiej części sesji i pod jej koniec. Co oznaczałoby, że zostaliśmy zauważeni również przez inwestorów z USA.
  • Gość: jakie plany na najbliższy kwartał?
    Julia Leszczyńska: Realizacja założeń związanych z naszymi trzema fundamentami rozwoju, czyli produkcja gier własnych, wzmożone prace nad Farm&Fix 2020, ElectriX, Cthulhu: Books of Ancients, Mushrooms: Forest Walker, Moon Village, Flipper Mechanic, HERO: Flood Rescue. Mamy w przygotowaniu też nowe preprodukcje na nowe koncepcje symulatorów, ale także nowych rodzajów gier.

    Przyspieszają też nasze prace badawczo-rozwojowe, o których będziemy komunikować zarówno w raportach ESPI, jak i raporcie kwartalnym za pierwszy kwartał 2020 r. i raporcie rocznym za 2019 rok.

    Rozwijamy też nasze działania portingowe o pozyskane kolejne tytuły i przygotowujemy się do rozszerzenia portingu na PS5 i Xbox Series X.

    Dodatkowo pracujemy nad ekspansją azjatycką w oparciu o granty z Polskich Mostów Technologicznych, a także szykujemy się do komercjalizacji 4 projektów akcelerowanych w programie Pilot Maker Electro ScaleUp.
  • DAWID: Czym FARM & FIX będzie wyróżniać się od innych symulatorów na rynku?
    Julia Leszczyńska: Będzie łączył trzy popularne mechaniki gry, z takich tytułów jak: House Flipper - renowacje budynków, Car Mechanic - renowacje pojazdów oraz Farming Simulator - prace farmerskie i rekultywacja pól. Będzie miał też kilka wyjątkowych elementów, które zdradzimy bliżej premiery.
  • DAWID: W który tytuł pokładacie największe nadzieje? Która gra jest obecnie dla Was priorytetem?
    Emil Leszczyński: Zdecydowanie takim tytułem numer jest aktualnie Farm&Fix 2020 i jest on dla nas priorytetem. Na drugim miejscu jest ElectriX oraz wschodząca gwiazda zainteresowania graczy, jakim stał się Cthulhu: Books of Ancients - horror psychologiczny.
  • DAWID: Obecnie wiele firm ucina do minimum kontakt z inwestorami. Wydaje mi się, że zaufanie na linii zarząd a inwestor jest najważniejsze. Dlatego też chciałbym zapytać... Czy zamierzacie utrzymywać stałe kontakty z inwestorami? Czy będziecie dostępni pod adresem email i numerem telefonu?
    Julia Leszczyńska: Zdecydowanie wczorajszy sukces na otwarciu i tak duże zainteresowanie inwestorów naszą spółką jest także wynikiem prowadzonej przez nas polityki regularnych kontaktów z inwestorami, którą zamierzamy kontynuować.
    Ten i poprzednie czaty inwestorskie przed debiutem i zaraz po nim są też tego objawem.
    Jesteśmy głównie dostępni pod e-mailem i będziemy starali się regularnie uczestniczyć w czatach inwestorskich przynajmniej przy okazji publikowanych raportów kwartalnych i rocznych.
  • DAWID: Czy w późniejszym czasie przewidujecie tryb dla wielu graczy w Farm and Fix?
    Emil Leszczyński: Nie wykluczamy takiego trybu. Będziemy go rozważać po premierze, jako DLC albo oddzielną edycję gry.
  • DAWID: Oglądając materiały z symulatora grzybiarza zauważyłem humorystyczne elementy (jak zdolności specjalne). Czy tytuł ten będzie posiadał więcej takich smaczków? Czy będzie to typowy symulator?
    Emil Leszczyński: Tak, Mushrooms jest przepełniony takimi humorystycznymi elementami. Nie bez powodu niejaki Bonkol - popularny polski youtuber nazwał Mushrooms - symulatorem pijanego grzybiarza. Wiemy, że taka dodatkowa humorystyczna sfera gry podoba się graczom i będziemy ją rozwijać.
  • DAWID: Jakie macie wrażenia po wczorajszym już aktywnym debiucie na NewConnect. Spodziewaliście się takiego zamknięcia? Co jeżeli wymaganą kapitalizację na GPW osiągniecie jeszcze w tym miesiącu? Wtedy od razu uruchamiacie procedury przejścia na główny parkiet?
    Julia Leszczyńska: Jesteśmy bardzo mile zaskoczeniu olbrzymim zainteresowaniem ze strony inwestorów i bardzo dużymi wzrostami po uruchomieniu transakcji o godzinie 13:30. Jeżeli kapitalizacja 100 mln zł zostanie osiągnięta w tym miesiącu, to rozpoczniemy przygotowania do przejścia na GPW, aczkolwiek po drodze czekać nas jeszcze będzie wprowadzenie akcji serii B na NewConnect.
  • DAWID: Czy jesteście już w posiadaniu devkitów konsol Xbox Series X i PlayStation 5? Jeżeli tak to pod który system zdecydowanie lepiej pisać gry?
    Emil Leszczyński: SimFabric jako partner Sony i Microsoft jest zobligowany do zachowania tajemnicy związanej także z devkitami. Chcielibyśmy odpowiedzieć na to pytanie, ale musimy zachować milczenie. Możemy tylko powiedzieć, że mocno przygotowujemy się do portingu na obie platformy. Natomiast zamierzamy przygotowywać porty naszych gier równocześnie na obie platformy.
  • DAWID: Czy możemy liczyć na materiał wideo, który pokaże wszystkim Wasze miejsce pracy? Taki spacer po SimFabric?
    Julia Leszczyńska: W pewnym sensie już na debiucie pokazaliśmy naszą siedzibę. Nie wykluczamy, że powstanie taki film przy okazji kolejnych premier naszych tytułów, ewentualnie będziemy nagrywać takie materiały przy okazji omawiania raportów kwartalnych.
  • DAWID: Który z tegorocznych tytułów jest najbliżej swojej premiery?
    Julia Leszczyńska: ElectriX, Flipper Mechanic, Cthulhu: Books of Ancients, Mushrooms i HERO: Flood Rescue są najbliżej premiery.
  • DAWID: Czy Wasze studio (albo Wasi pracownicy) zajmowali się portem na konsole gry House Flipper?
    Emil Leszczyński: Nie, port House Flippera robi inne studio.
  • Krupnik: jak oceniacie swoje pierwsze dni na giełdzie, w atmosferze gospodarczej stagnacji?
    Julia Leszczyńska: Wyjątkowo dobrze. Wzrost na starcie 240 proc. przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Możemy śmiało powiedzieć, że wczoraj miało miejsce otwarcie marzeń. Przed debiutem wiele osób ostrzegało nas, że aktualnie debiut może się skończyć bardzo słabo. Rynek i inwestorzy zdecydowali inaczej, a zainteresowanie SimFabric jest bardzo duże.
  • DAWID: Czy zarząd zamierza dokupować akcje? Czy na chwilę obecną nie jest to przewidywane?
    Emil Leszczyński: Tak, zastanawialiśmy się nad tym. Ja sam w grudniu dokupiłem pakiet 31.250 akcji po 3,20 zł od jednego z akcjonariuszy, który chciał wcześniej się zmonetyzować. Na razie jednak od poniedziałku 13.04 mamy tak zwany okres zamknięty na wszelkie transakcje przez zarząd i radę nadzorczą i do czasu publikacji raportu kwartalnego 13 maja i zaraz po nim raportu za 2019 roku 26 maja, nie możemy dokonywać, żadnych transakcji na akcjach, w tym także dokupywać akcji. Dodatkowo o wszelkich transakcjach dokonywanych przez zarząd i radę nadzorczą inwestorzy informowani są w raportach ESPI.
  • DAWID: Czy spółka prócz czatów planuje też organizować drzwi otwarte u siebie w siedzibie dla inwestorów?
    Julia Leszczyńska: Nie wykluczamy spotkań z inwestorami zarówno w gmachu GPW, jak i w naszej siedzibie. Natomiast ze względu na aktualną sytuację na świecie, będziemy kontynuować spotkania z inwestorami online.
  • DAWID: Czy premiery Waszych gier będą wydawane na różne platformy w tym samym momencie?
    Emil Leszczyński: Tak, nasze produkty własne planujemy wydawać równolegle na wszystkie platformy - oczywiście o ile to będzie możliwe. Procesy certyfikacji na poszczególne platformy różnią się czasem akceptacji, dlatego może dojść do czasowych rozbieżności. Ale będziemy starali się dążyć do wydawania równoczesnego na platformy konsolowe i PC.
  • PEGGASSkwas: Witam, witam... branża gamedev, oprócz (w większości przypadków) reorganizacji pracy chyba jest dość dobrze przygotowana na obecne trzęsienie Ziemi. Jak i czy, sytuacja z COVID wpływa na Wasze plany oraz prace? Czy można się spodziewać opóźnień / zmian planów? A może jakieś niespodzianki?
    Julia Leszczyńska: Tak, nasza firma od początku działa w modelu zdalnym i obecne zagrożenie nie wpłynęło na aktualne prace. Na razie realizujemy projekty zgodnie z założeniami, jedyne opóźnienia jakie mogą się pojawić to w procesach certyfikacji, które powoli zaczynają nam sygnalizować tacy partnerzy jak: Nintendo, Sony czy Mircrosoft. Jednak liczymy, że niedługo sytuacja się unormuje i wszyscy wrócą do normalnego trybu.
  • DAWID: Który tytuł obecnie ma największą liczbę whishlist i ile tal iczba wynosi? A który najmniej?
    Julia Leszczyńska: Najwięcej ma Farm&Fix 2020. Najmniej P.U.G.S. Agents, który jeszcze nie pojawił się na Global Top Wishlist, ale pewnie niedługo i on trafi na tą prestiżową listę. Tytuły z naszego portfolio mają stabilne przyrosty zapisów wishlist graczy i już dzisiaj łącznie przekroczyły 500.000 zapisów. Również na Nintendo Switch możemy poszczycić się już przeszło 1.000.000 stałych odbiorców naszych tytułów.
  • DAWID: Czy planujecie wydawać swoje gry poza Steam? Mowa o GOG lub Epic Game Store?
    Emil Leszczyński: Myślimy nad Epic Game Store. Co do GOG mamy mieszane odczucia - w zasadzie jest to jedyna platforma, które nie zainteresowała się współpracą z nami - nie bardzo rozumiemy dlaczego.
  • DAWID: Czy gry będą mieć premierę tylko w wersji cyfrowej czy również i fizycznej?
    Julia Leszczyńska: W obu formach, ale przede wszystkim w cyfrowej. Jest to wynik zarówno rewolucji cyfrowej, ale także aktualnym zagrożeniem, które wzmacnia sprzeda+ż cyfrową.
  • DAWID: Czy Wasze gry będą wydawane jako drm free? Wiadomo, że zabezpieczenia kosztują a i tak są łamane. Jeżeli będą wydawane z zabezpieczeniami to nie szkoda na to pieniędzy?
    Emil Leszczyński: Aktualnie z naszego doświadczenia widzimy, że zabezpieczenie DRM jednak spełnia swoją rolę i tam, gdzie je stosujemy mamy większe sprzedaże.
  • DAWID: Czy zamierzacie też wydać jakiś produkt dla wielu graczy z multiplayer?
    Julia Leszczyńska: Tak, tryb multiplayer rozważamy przy okazji Mushrooms: Forest Walker, Moon Village i Farm&Fix 2020.
  • mdam44: czy planowany jest debiut notowań na gpw?
    Emil Leszczyński: To dopiero przed nami. Na razie cieszymy się debiutem na NewConnect, który odbył się 3 dni temu.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Czy gry wydawane przez Spółkę będą poddawane testom przez Playway Testing Center ?
    Julia Leszczyńska: Na pewno taka współpraca jest rozważana. Natomiast budujemy też własne wewnętrzne studio testowe.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Czy Spółka ma zamiar informować akcjonariuszy o wielkości wishlisty najbardziej istotnych nadchodzących tytułów ( wzorem np. Movie Games ) ?
    Emil Leszczyński: Na razie zdecydowaliśmy się na podanie ogólnej liczby wishlist. Nie wykluczamy także informowania o poszczególnych tytułach - możliwe, że bliżej premier każdego z nich.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Czy Spółka będzie wydawać dema swoich produkcji ?
    Julia Leszczyńska: Tak, przyglądamy się efektom wydawania tzw. prologów do gier. Mamy w planach taką akcję niedługo.
  • mdam44: czy jest i jesli tak to kiedy debiut notowan na glownym parkiecie oraz jakie projekty badawcze sa w planach na ten i przyszly rok
    Emil Leszczyński: Wiemy, kiedy zamierzamy uruchomić proces przejścia na główny parkiet - po przekroczeniu kapitalizacji 100 mln zł. Aktualnie jest na poziomie 70 mln zł. Pułap 100 mln zł wyceny osiągniemy przy cenie akcji 16 zł. Natomiast kiedy to będzie dokładnie, to wiedzą tylko rynek, inwestorzy i przyszłość.
    Główne projekty badawczo-rozwojowe to aktualnie pakiet usług edukacyjnych e-learningowych, realizowanych przez oddział w Łodzi, który podpisał już umowy B+R na ponad 2 mln zł. Natomiast pierwsza spółka celowa Blind Warrior będzie realizowała projekt naszej autorskiej technologii SAR, dzięki której powstaną symulatory i gry dla osób niedowidzących i niewidomych. Szykujemy też nowe projekty i zespoły pod kolejne prace bawdaczo-rozwojowe, które stały się znaczącym fundamentem we wdrażanej strategii stabilnego wzrostu, dzięki której w zeszłym roku udało się zwiększyć wzrost przychodów ze 100 proc. do 200 proc. r/r.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Czy Spółka planuje współpracę z Playway w zakresie wsparcia marketingowego dla wydawanych gier ?
    Julia Leszczyńska: Tak, jesteśmy aktualnie spółką zrzeszoną w ramach grupy PlayWay, a prezes Krzysztof Kostowski wspiera nas zarówno swoją wiedzą i doświadczeniem, ale także potencjałem marketingowym grupy.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Czy Spółka będzie promowała swoje gry za pomocą kuponów rabatowych rozdawanych posiadaczom gier z Grupy Playway ?
    Emil Leszczyński: Tak, na pewno będziemy tę kwestię omawiać z prezesem Kostowskim i liczymy, że uda się wykorzystać synergię płynącą z tego narzędzia.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Czy Spółka przygotuje harmonogram wydawniczy ?
    Julia Leszczyńska: Tak, został przedstawiony taki harmonogram w Dokumencie Informacyjnym, który można znaleźć zarówno na stronie NewConnect w zakładce Dokumenty Informacyjne, jak i na naszej stronie firmowej w zakładce Strefa Inwestora.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Które z gier Spółka ma w planach wydać w II kw. 2020 r. ?
    Julia Leszczyńska: Zapraszamy do Dokumentu Informacyjnego - jest ich sporo.
  • tomasz.slezak123@gmail.com: Które z gier Spółka ma w planach wydać w III kw. 2020 r. ?
    Julia Leszczyńska: Zapraszamy do Dokumentu Informacyjnego - jest ich sporo.
  • dawid.wieczorek9098@gmail.com: Z którą z gier Spółka wiąże największe oczekiwania ?
    Julia Leszczyńska: Farm&Fix 2020, ElectriX, Cthulhu: Books of Ancients.
  • dawid.wieczorek9098@gmail.com: Czy w grze Farm & Fix 2020 będzie można hodować zwierzęta ?
    Emil Leszczyński: Tak, aczkolwiek zastanawiamy się, czy nie rozbudujemy tego elementu do DLC.
  • dawid.wieczorek9098@gmail.com: Czy Spółka rozważa w przypadku Flood Rescue dodanie trybu online coop ? Tryb ten świetnie pasowałby do gry .
    Julia Leszczyńska: Tak, to dobry pomysł, który bierzemy pod uwagę.
  • dawid.wieczorek9098@gmail.com: Czy Moon Village będzie grą w rodzaju „ Surviving Mars” czy bardziej pierwszoosobowym survivalem z elementami budowania bazy ?
    Emil Leszczyński: Pierwszoosobowy survival z elementami budowania bazy, w oparciu o prawdziwą misję kosmiczną planowaną przez Europejską Agencję Kosmiczną.
  • dawid.wieczorek9098@gmail.com: Czy w grze Flipper Mechanic Simulator będzie można projektować własne Flippery ?
    Julia Leszczyńska: Dobry pomysł, na pewno weźmiemy go pod uwagę przy tworzeniu wersji finalnej. Chociaż ze względu na potrzebę stworzenia edytora do tego elementu, raczej będzie rozpatrywany jako DLC, albo dodatek do gry.
  • dawid.wieczorek9098@gmail.com: Czy w związku z elementami mechanika będzie można handlować maszynami oraz częściami do nich?
    Emil Leszczyński: Tak, zdecydowanie.
  • Piotrek k.: Witam, Wiemy że głowni akcjonariusze maja lock-up na 12m jednak wczoraj mniejszościowy udziałowiec rozwiązał umowę lock up i sprzedał 68.189 akcji. Czy głowni udziałowcy mogą w ciagu roku rozwiązać podobnie umowy lock up? A kiedy będzie w obrocie seria B. Pozdrawiam
    Julia Leszczyńska: Główni (Emil Leszczyński, Julia Leszczyńska i PlayWay) zamierzają zostać w spółce na lata i myślę, że wcześniej doczekamy polityki dywidendowej, niż zdecydujemy się na sprzedaż akcji. Lockup na 12 miesięcy trzech największych akcjonariuszy nie jest zagrożony. Mniejszościowy został zdjęty, aby transakcje mogły rozpocząć się wczoraj. Bez tego ruchu prawdopodobnie wstrzymywane byłyby notowanie jeszcze przez kolejny tydzień, albo dwa.
  • Greg: Dzień dobry. Ile osób aktualnie pracuje w spółce przy produkcji nadchodzących gier?
    Emil Leszczyński: Aktualnie jest to 50 osób, ale już dochodzą kolejne dwa zespoły i zespół rośnie o kolejne 8 osób.
  • mdam44: czy jest planowane prezjscie na glowny parkiet?
    Julia Leszczyńska: Tak, czekamy jednak na osiągnięcie najpierw kapitalizacji powyżej 100 mln zł. Od tego momentu rozpoczniemy procedurę przygotowania przejście na GPW.
  • Gość: Czy mają Państwo już wiedzę o konkretnych lub w miarę sprecyzowanych datach premier nadchodzących gier?
    Julia Leszczyńska: Zapraszamy do Dokumentu Informacyjnego. Tam jest zarówno dużo tytułów, jak i dat.
  • Gość: kiedy jakieś nowe informacje w sprawie umów wydawnicznych ? terminów premier?
    Julia Leszczyńska: Proszę uważnie obserwować nasze komunikaty ESPI, a także strony social media: Twitter, FB i LinkedIn.
  • Greg: Dzień dobry. Jakie doświadczenie ma państwa zespół przy produkcji gier na konsole obecnej generacji oraz pc?
    Emil Leszczyński: Ponad 30-letnie. Zespół łączy zarówno młode, dynamiczne osoby, jak i doświadczonych z wieloletnim stażem, które pracowały zarówno przy dużych, jak i bardzo dużych projektach.
  • Gość: Dlaczego dla Saboteur oddajecie 50 proc. przychodów, a za STAMP tylko 20 proc.? Z czego wynikają różnice w umowach?
    Julia Leszczyńska: Jest to zawsze kwestia podpisanych i wynegocjowanych z twórcami umów wydawniczych.
  • Gość: gratuluję debiutu. Z dokumentu informacyjnego wynika, że na "wejście" na rynek czeka jeszcze seria B akcji, kiedy przewidujecie Państwo, że to może nastąpić ?
    Emil Leszczyński: Nie wcześniej niż w maju. Wprowadzenie serii B, wymaga dodatkowych działań. Ze względu na aktualną sytuację w kraju, może ten proces potrwać dłużej.
  • DAWID: Kto zajmuje się testami waszych gier i jak długo trwają owe testy? Obecnym problemem gier jest kiepska optymalizacja, która negatywnie potrafi wpłynąć na premierę. Czy wkładacie wystarczająco dużo czasu w to, aby optymalizacja była na sprzętach jak najlepsza?
    Julia Leszczyńska: Tak, staramy się testować ją wewnętrznie, ale także w oparciu o rozbudowany wewnętrzny zespół QA.
  • DAWID: Na jakim silniku, jakich silnikach powstają Wasze tytuły? Czy wszelkie elementy graficzne w Waszych grach są w całości tworzone przez Was?
    Emil Leszczyński: Tak, w całości przez nasze zespoły. Głównie tworzymy w oparciu o silnik Unity3D, ale uruchamiamy też aktualnie preprodukcje i porting w oparciu o Unreal Engine.
  • Gość: Witam czy któryś duży akcjonariusz planuje też rozwiązać umową lock up? tak jak jeden z mniejszosciowych wczoraj ?
    Julia Leszczyńska: Nie. 12 miesięcy lockupu dla trzech największych akcjonariuszy nie jest zagrożone. Mniejszościowy akcjonariusz miał zdjęty lockup wyłącznie pod potrzebę zwiększenia podaży i w ten sposób możliwość otworzenie transakcji. W przeciwnym razie możliwe, że wstrzymanie transakcji trwałoby jeszcze tydzień albo dwa.
  • Gość: Kiedy kolejna seria akcji?
    Emil Leszczyński: Nie planujemy.
  • Gość: Czy nie ma konfliktu interesów w związku z tym, że w grupie PlayWay zarówno wy, ale także inne podmioty jak Ultimate Games, Sonka zajmują sie portowaniem gier na Switch?
    Julia Leszczyńska: Nie ma. Nasze własne tytuły będziemy portować wewnętrznie, a jest ich już przeszło 6. Mamy podpisanych przeszło 50 umów wydawniczych z zespołami także spoza grupy PlayWay, a także z zespołami zza granicy. Dlatego nie widzimy tutaj ani konfliktu, ani wchodzenia sobie w drogę, dodatkowo zdając sobie sprawę jak duże jest zapotrzebowanie na te usługi i jak mało jest zespołów które to potrafią.
  • Gość: Jak duża jest obecnie wishlista na Electrix i o ile procent przyrosła w ciągu ostatniego miesiąca?
    Emil Leszczyński: Jest duża na tyle, że jest to dla nas jeden ze znaczących tytułów wydawniczych.
  • Gość: Skoro sprzedaż Saboteur to 20 tys. kopii pozostaje pytanie czy koszty portu się zwróciły?
    Julia Leszczyńska: Tak, w pierwszy weekend. Aktualnie czekamy na wyniki z PS4, które są rozliczane kwartalnie. Ale jest to tytuł, który od zeszłego roku cały czas daje zyski na czysto.
  • Gość: Jaki jest budżet produkcyjny Farm & Fix?
    Emil Leszczyński: Najwyższy w naszym portfolio. Jest to dla nas aktualnie najważniejszy tytuł wydawniczy.
  • Tomasz: W gamingu sporo zależy od metody rozliczania kosztów. Czy będziecie rozliczać je na podstawie przewidywanej sprzedaży wybranych gier, czy 1:1 aż do pokrycia kosztów produkcji?
    Julia Leszczyńska: Metoda 1:1 aż do pokrycia kosztów produkcji jest stosowana.
  • Miko: W Dokumencie Informacyjnym pokazaliście podział przychodów w podziale na poszczególne tytuły. Czy tę prezentację utrzymacie w raportach kwartalnych, albo chociaż rocznych?
    Emil Leszczyński: Tak, myślę, że będziemy trzymać się tej metody. Niedługo będą opublikowane raporty za I kwartał 2020 - 13 maja i za rok 2019 - 26 maja.
  • DAWID: Jak bardzo są dla Was istotne rynki zagraniczne? Rozpoczęliście już rozmowy z innymi wydawcami (prócz Tencent)? Co z rynkiem azjatyckim?
    Julia Leszczyńska: Aktualnie jesteśmy na rynku amerykańskim i europejskim. Pracujemy nad wejściem na rynki azjatyckie, z najważniejszym chińskim. Zostały nam przyznane właśnie granty w ramach programu Polskie Mosty Technologiczne na rynek: Korei Południowej, Indonezji i Singapuru i pracujemy jeszcze nad pozyskaniem grantu na rynek chiński. Cały grant zamierzamy przeznaczyć na uruchomienie sprzedaży wspólnie z koncernem Tencent w Chinach.
  • Miko: Ile osób wchodzi w skład zespołu pracującego nad Farm&Fix?
    Emil Leszczyński: Aktualnie 20 osób.
  • Gość: Czy macie już jakąś umowę z Tencentem na ElectriX?
    Julia Leszczyńska: Mamy list intencyjny i mieliśmy już okazję przygotować tzw. build na platformę WeGame, należącej, właśnie do tego koncernu. Także wszystko jest przygotowane do uruchomienia tam sprzedaży gier z naszego portfolio, jedynie potrzeba czasu, zarówno na zdobycie tzw. zgody organów państwowych. Pierwszym planowanym tytułem będzie ElectriX, który planujemy wydać w specjalnej wersji na rynek chiński.
  • Gość: Lockup większości obecnie emitowanych akcji uniemożliwia spieniężenie akcji i zainwestowanie gotówki w rozwój. Czy to prawidłowe posunięcie?
    Emil Leszczyński: Kapitał na rozwój pozyskaliśmy przed wejściem na giełdę i dzięki niemu udało się przyspieszyć rozwój SimFabric. Aktualnie nie potrzebujemy dodatkowych środków, bo prowadzone projekty realizujemy z wpływów bieżących i wypracowanego w ubiegłych latach zysku.
  • Gośćpiotr: Witam. Na czym polegainnowacyjnosc wydawanych przez Pabst was giet
    Emil Leszczyński: Staramy się znane mechaniki rozbudowywać o nowe elementy. Na przykład w przypadku ElectriXa do symulatora naprawy urządzeń dodaliśmy elementy konspiracyjne i hackerskie z linią fabularną. W Farm&Fix 2020 staramy się połączyć trzy najpopularniejsze mechaniki gry: renowacje budynków, naprawy pojazdów i maszyn i uprawy rolne w jednej grze i przez ich synergię osiągnąć nową jakość. W Cthulhu: Books of Ancients staramy się stworzyć pierwszy w swoim rodzaju horror psychologiczny, bazujący na jednej lokacji i jednym bohaterze.
  • Gość: Czyli duzi akcjonariusze na pewno nie planują zerwać umowę lock up w ciągu roku?
    Julia Leszczyńska: Nie. Trzech największych akcjonariuszy nie zamierza zrywać umowy lockupu i zamierzają pozostać w spółce na lata.
  • DAWID: Jak bardzo współpracujecie z PlayWay? Czy niektórzy pracownicy PlayWay wykonują lub mogą wykonywać jakieś prace przy produkcjach?
    Emil Leszczyński: Współpraca jest od początku głównie z prezesem Krzysztofem Kostowskim, który jako pierwszy inwestor uwierzył w SimFabric i do dzisiaj jest naszym głównym akcjonariuszem. Wspomaga nas zarówno swoją wiedzą, jak i doświadczeniem i know-how jak robić symulatory, które odniosą sukces. Ta relacja jest dla nas jedną z większych wartości. Cieszy nas fakt, że zbudowana została relacja partnerska i przebiega ona od kilku lat bardzo dobrze.
  • Gość: Czy trwają już prace nad produktami na nową generację konsol?
    Julia Leszczyńska: Tak, w pierwszej kolejności na nową generację powinniśmy wydać gry z naszego portfolio.
  • Piotr: Witam, Jakie sa najlepsze wydarzenia w spolce?
    Emil Leszczyński: Aktualnie debiut i wczorajsze otwarcie transakcji na NewConnect i wycena na poziomie 70 mln zł kapitalizacji, która pokazała jak dużym zainteresowaniem inwestorów cieszy się spółka. Z dużych wydarzeń na pewno jest bardzo dobry rok 2019 i osiągnięte przez nas wyniki. Natomiast kolejne duże wydarzenia są przed nami. Ale o nich już będziemy informować na bieżąco w kolejnych komunikatach ESPI.
  • woju: Jaki udział produkcji/sprzedazy planują Państwo realizować dla PLAYWAY w 2020r ?
    Julia Leszczyńska: Mamy podpisanych kilka umów licencyjnych na portowanie gier z portfolio PlayWay, ale licencje przewidują, że portingiem i wydaniem zajmować będzie się SimFabric - dlatego w zasadzie możemy powiedzieć, że na razie nie ma takich planów.
  • Gość: Czy jest w planach wypłata dywidend?
    Emil Leszczyński: Najwcześniej politykę dywidendową zamierzamy przygotować za 2-3 lata, po osiągnięciu celów w latach 2020-2021. Aktualnie koncentrujemy się na rozwoju spółki i wypracowane zyski będziemy przeznaczać na tworzenie nowych projektów i gier.
  • Swift: Czy uważają Państwo osobiście ze obecna wycena jest nadal atrakcyjna? Jeśli planujecie podwoić zysk w tym roku to ile to będzie, 1,5 mln pln?
    Julia Leszczyńska: W latach 2016, 2017, 2018 udało się wypracować wzrost przychodów o 100 proc. r/r. W 2019 roku dzięki wprowadzonej strategii zrównoważonego rozwoju w oparciu o trzy fundamenty: produkcje własne, porting i projekty badawczo-rozwojowe udało się osiągnąć przyrost przychodów 200 proc. r/r. W roku 2020 na razie widzimy bardzo realne osiągnięcie przyrostu przychodów na poziomie lat ubiegłych czyli 100 proc. r/r. To oznaczałoby osiągnięcie przychodu w 2020 roku na poziomie 5,2 mln zł.
  • MDAM44: czy warunek kapitalizacji 100 mln jest jedynym aby przezjsc na glowny parkiet?
    Emil Leszczyński: To tylko pułap, który założyliśmy. Natomiast oczywiście do przejścia na główny parkiet wymagane jest spełnienie wielu innych wymogów regulaminowych, z którymi zakładamy, że poradzimy sobie, realizując założone cele.
  • MDAM44: jakie prowadza Panstwo prace badawcze w tej chwili?
    Emil Leszczyński: Projety e-learningowe w programach Ministerstwa Edukacji Narodowej. Projekt SAR w ramach grantu NCBiR. Uczestniczymy w programie Polskie Mosty Technologiczne, mające na celu ekspansję eksportową na rynki azjatyckie. A także bierzemy udział w akceleracji 4 projektów z 4 startupami w ramach programu Pilot Maker Electro ScaleUp. Wewnętrznie przygotowujemy narzędzia do automatyzacji procesów portingu i tworzenia gier w oparciu o Sztuczną Inteligencję.
  • Gość: Czyli duzi akcjonariusze na pewno nie planują zerwać umowę lock up w ciągu roku?
    Julia Leszczyńska: Tak, nie planują.
  • Gość: Czy możecie Państwo wskazać, co - w waszej ocenie - jest największym ryzykiem dla działalności spółki: a) w perspektywie do końca 2020 r. b) w ciągu najbliższych 3 lat a co może być największym, potencjalnym, "miłym zaskoczeniem" in plus (w stosunku do planów i założeń)?
    Emil Leszczyński: a) Zagrożeniem może być przeciągająca się kwarantanna domowa, która trwałaby do końca 2020 roku - to byłoby katastrofalne dla każdej dziedziny gospodarki, także dla gamingu. Ale oceniamy to za mało prawdopodobny scenariusz.
    a) Szansą i potencjalnym pozytywnym zaskoczeniem na najbliższy rok jest dla nas efekt wzrostu sprzedaży gier podczas kwarantanny domowej - to nieoczekiwany efekt, którego myślę, że cała branża się nie spodziewała. To może wpłynąć pozytywnie na wyniki spółek growych. Ale na pewno jest za wcześnie, aby można było przyjmować już dzisiaj takie założenia.
    b) Jedynym zagrożeniem na kolejne 3 lata, jakie dostrzegamy może być spowolnienie gospodarcze, które jest prawdopodobne, jako wynik aktualnej sytuacji. Aczkolwiek i tutaj pojawią się szanse rozwoju dla cyfrowej rozrywki, która już dzisiaj jest uznawana za najtańszy i najpopularniejszy rodzaj rozrywki.
    b) Szansą i potencjalnym pozytywnym zaskoczeniem, na które liczymy w ciągu najbliższych 3 lat będzie sukces Farm&Fix 2020 porównywalny z sukcesem House Flippera, wejście na rynek azjatycki w szczególności chiński z ElectriXem oraz przejście na główny parkiet przy zarówno wysokich wzrostach przychodów, jak i zysków, co pozwoli uruchomić stałą politykę dywidendową dla akcjonariuszy.
  • Gość: Jaki mniej więcej procent płacicie właścicielom tytułów takich Clive Townsend?
    Julia Leszczyńska: Standardowo 50 proc. W wypadku projektów bardziej rokujących sukces wyższy, w przypadku gier obarczonych większym ryzykiem inwestycyjnym - niższy.
  • Gość: Widać, że chcecie mocno inwestować w R&D. Nad czym prowadzicie obecnie badania i nad czym zamierzacie pracować w przyszłości?
    Emil Leszczyński: Automatyzacja procesów portingowych i tworzenia gier w oparciu o Sztuczną Inteligencję oraz poszukiwanie nowych rodzajów elektronicznej rozrywki w oparciu o VR, AR i technologię Haptic. To główne cele B+R, które chcemy rozwijać w SimFabric.
  • Sam: Wartościowo największe przychody w 2019 r. wygenerował Lust of Darkness. Proszę powiedzieć jaką część stanowi opłata stała, a jaką zmienna?
    Julia Leszczyńska: To tajemnica umowy zawartej pomiędzy SimFabric i Movie Games. Możemy natomiast potwierdzić to co komunikowaliśmy przy okazji wydania gry, że zwróciła ona wszystkie koszty portowania i marketingu w ciągu pierwszego tygodnia od wydania. Podobnie, jak w przypadku niedawno wydanej nowej edycji gry Lust for Darkness: Dawn Edition.
  • Gość: Czy ewentualna emisja akcji dla centrum B+R miałaby miejsce w spółce zależnej, czy w Simfabric?
    Emil Leszczyński: Planowaliśmy taką emisję w SimFabric, natomiast po bardzo udanym roku 2019 nie jest już ona potrzebna. Kapitał na wkład własny niezbędny do uruchomienia grantu na takie centrum jesteśmy aktualnie w stanie pokryć z wpływów bieżących.
  • Gość: Po ile sprzedawane były akcje w ostatniej emisji?
    Julia Leszczyńska: Ostatnie transakcje były po 3,20 zł i na takim poziomie został ustalony TKO - teoretyczny kurs odniesienia.
  • inwestor_2k: Dzień dobry, jestem ciekaw, jak często sprawdzacie Państwo notowania spółki. Rozumiem emocje, ale mam wrażenie, że kwestia kursu i wyceny stała się małą obsesją. Mam nadzieję że się mylę i produkowanie dobrych gier pozostaje priorytetem numer jeden. Pozdrawiam
    Emil Leszczyński: Te emocje trwały w zasadzie do wczoraj, a związane były bardziej z telefonami i mailami od inwestorów, którzy chcieli nabyć akcje SimFabric, a nie mogli, bo transakcje były wstrzymane. Aktualnie mamy już uruchomione transakcje ciągłe, inwestorzy mogą kupować i sprzedawać na zasadach rynkowych akcje SimFabric, a my koncentrujemy się na pracy. Jak widać nie wyjechaliśmy na wczasy, tylko pracujemy, a częścią naszej pracy jest kontakt z inwestorami dzisiaj na czacie.
  • Greg: jaki silnik graficzny został zastosowany w Farm&Fix 2020? czy jest to Wasz autorki silnik, czy korzystacie z już dostępnych na rynku silników (engine)?
    Julia Leszczyńska: Farm&Fix 2020 budowany jest aktualnie na najnowszej wersji Unity3D w wersji 2019.
  • Gość: Czy spółka będzie miała jaką politykę okresowego publikowania w espi ilości zapisanych na wishlistach graczy?
    Julia Leszczyńska: Nie wykluczamy tego. Na razie podaliśmy łączną liczbę wishlisty.
  • DAWID: Skąd wzięła się nazwa SimFabric?
    Emil Leszczyński: Powstała przy wspólnej burzy mózgów nad nazwą, którą przeprowadziliśmy razem z Krzysztofem Kostowskim - prezesem PlayWay i naszym głównym akcjonariuszem. Wiedzieliśmy, że mamy największy potencjał w symulatorach i szukaliśmy odpowiedniej nazwy idącej właśnie w tym kierunku. Było to dokładnie w czasie, gdy PlayWay postanowił stać się naszym pierwszym inwestorem branżowym i dokapitalizował spółkę inwestycją 530.000 zł.
  • DAWID: Ilu pracowników obecnie zatrudniacie i ilu domyślnie pracowników zamierza zatrudniać SimFabric?
    Julia Leszczyńska: Aktualnie jest 50. Aczkolwiek po świętach dołącza kolejnych 8 z dwóch nowych zespołów. Domyślnie ze względu na stosowany dynamiczny charakter współpracy zdalnej w zasadzie nie ma takiego docelowego limitu. Zespoły dołączają do nas pod konkretne projekty, jeżeli współpraca jest zadowalająca dla obu stron to ją kontynuujemy, albo rozwijając uruchomione projekty, albo szukając kolejnych pomysłów do zbadania w formie preprodukcji, budowania Wishlisty i finalizowania projektów do wydania.
  • DAWID: Czy współpracujecie, albo zamierzacie podjąć współpracę z innymi polskimi producentami gier? Tj. Bloober, 11Bit, Ultimate, Movie Games itp? Czy tylko z PlayWay?
    Emil Leszczyński: Już współpracujemy z PlayWay i Movie Games. Nie wykluczamy współpracy z producentami zarówno spoza grupy PlayWay, zarówno z Polski, jak i zza granicy. Aktualnie mamy podpisanych i w realizacji ponad 50 umów wydawniczych właśnie z producentami z grupy PlayWay, jak i z poza niej. Jesteśmy otwarci na współpracę w zasadzie z każdym.
  • Gość: Gratuluję wczorajszego otwarcia oraz jako nowy akcjonariusz liczę oczywiście na więcej :) Miałbym dwa pytania. 1) Co Was wyróżnia na tle innych spółek z grupy PlayWay ? 2) Obecnie zajmujecie się wydawaniem gier na PC, konsole oraz macie własną bazę rozwojowo-technologiczną. Czy mają Państwo konkretne oczekiwania odnośnie w/w bazy (jakieś konkretne projekty), o których ,,świat gamingu" będzie mówił latami?
    Julia Leszczyńska: 1) Obrana kompleksowa strategia zrównoważonego rozwoju w oparciu o trzy fundamenty: własne projekty, kompleksowy porting na wszystkie platformy oraz projekty badawczo-rozwojowe.
    2) Tak, to jeden z naszych celów, aby projekty SimFabric były wyjątkowe.
  • MDAM44: czy należy sie spodziewac specjalnych produkcji w sensie innowacyjnosci jak przystalo na zwyciezce konkurus EAK??
    Emil Leszczyński: Tak, projekty badawczo-rozwojowe właśnie po to zostały uruchomione.
  • gość: Czytam te wszystkie wypowiedzi i mam pytanie. Sonka z grupy playway tak samo miała podobne plany jak Wy. Też tak o wszystkim pisała i co? I nic z tego nie wyszło. Dlaczego akurat Wam ma wyjść?
    Julia Leszczyńska: Zamierzamy odpowiedzieć na to pytanie w ciągu najbliższych dwóch lat, realizując postawione cele.
  • Gość: Czy oraz ewentualnie jakie mają Państwo oczekiwania po oddziale badawczo rozwojowym ?
    Emil Leszczyński: Miał stanowić ważny filar w rozwoju spółki i aktualnie nie tylko pozwala nam się rozwinąć o nowe innowacyjne projekty, ale także stał się samofinansującą częścią działalności spółki przynoszące wymierne korzyści finansowe.
  • Gość: Jak długo trwało świętowanie po wczorajszym bardzo udanym dniu na ,,małej giełdzie" ?
    Julia Leszczyńska: Do północy :)
  • DAWID: Coś czuję, że albo tu będziecie siedzieć i odpowiadać na pytania do wieczora, albo nie dacie jednak rady odpowiedzieć na wszystko :). Moich pytań w kolejce jeszcze z 20.
    Emil Leszczyński: Głód prawdopodobnie nas wcześniej pokona :)
  • Gość: Czy Simfabric moze powtorzyc sukces playway?
    Julia Leszczyńska: Pracujemy na to, a sukces PlayWay jest dla nas bardzo motywujący.
  • brutalp: Jak wpływa na spółkę panująca pandemia? Czy widzicie Państwo wzrost przychodów za luty/marzec 2020?
    Emil Leszczyński: Tak. Wyrywkowo patrząc na ostatnie dwa weekendy zanotowaliśmy wyraźny dwukrotny wzrost sprzedaży.
  • Gość: Kiedy bedzie udostepniony raport kwartalny 2020?
    Julia Leszczyńska: 13 maja 2020 - raport kwartalny za Q1 2020
    26 maja 2020 - raport roczny za 2019
  • Gość: Wydaje sie pewnym ze cene 16zl walor osiagnie w kwietniu br I process przejsciana GPw?
    Emil Leszczyński: Jeżeli tak się stanie, to tak, rozpoczniemy przygotowania do przejścia na główny parkiet.
  • Gość: A propos premiery Farm & Fix, kiedy mozna sie jej spodziewac?
    Julia Leszczyńska: Pracujemy nad tegoroczną premierą.
  • DAWID: Czy macie podpisaną umowę z animatorem kursu?Co jak obroty zdecydowanie spadną, a na spółce będzie marazm? Czy zamierzacie wtedy jakoś interweniować?
    Emil Leszczyński: Mamy podpisaną taką umowę - to jest wymóg regulaminowy giełdy NewConnect.
    Co do obrotów to nie do nas należy w tym zakresie decyzja. Koncentrujemy się na realizacji założonych celów, czyli wydawaniu gier, tworzeniu nowych projektów i zespołów i rozwoju spółki.
  • Koli: Kiedy mozna sie spodziewać gry Electrix i jak ida rozmowy z Tencet na rynek Chinski
    Emil Leszczyński: Pracujemy nad wydaniem ElectriXa na świat w tym roku, a rynek chiński najwcześniej po premierze światowej, czyli raczej już 2021 r.
  • DAWID: Czy jest możliwość zgłoszenia się jako tester do weryfikacji Waszych produkcji w trybie zdalnym?
    Julia Leszczyńska: W pierwszej kolejności będziemy testować gry wewnętrznie. Natomiast nie wykluczamy testów publicznych, na przykład w formie Prologów i wtedy na pewno będziemy o tym informować graczy. Prosimy śledzić nasze strony internetowe i social media.
  • Julia Leszczyńska: Bardzo dziękujemy za wszystkie pytania. Było nam bardzo miło móc na nie odpowiedzieć.
  • Emil Leszczyński: Zapraszamy na nasze strony i życzymy wszystkim spokojnych i zdrowych Świąt oraz bardzo udanego weekendu. Do usłyszenia.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +112,18% +22 436,68 zł 42 436,68 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy