pixelg
Czat inwestorski, Leszek Kułak – główny akcjonariusz, menedżer mediów elektronicznych Red Carpet Media Group SA.

Czat inwestorski, Leszek Kułak – główny akcjonariusz, menedżer mediów elektronicznych Red Carpet Media Group SA.

Dyskusja odbyła się dnia: 04.02.2021, godziny 10:00
Leszek Kułak - główny akcjonariusz, menedżer mediów elektronicznych Red Carpet Media Group SA: Mamy świadomość procesów konsolidacji branży. Liczymy się z tym, że możemy być w sferze zainteresowania większych od nas Logo Red Carpet Media Group SA

W czwartek, 04.02.2021 o godzinie 10:00 zapraszamy na prezentację inwestorską Red Carpet Media Group SA. Tematem spotkania będzie strategia spółki oraz obecnie trwająca emisja akcji. Gościem spotkania będzie Leszek Kułak – główny akcjonariusz, menedżer mediów elektronicznych Red Carpet Media Group SA.

Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group SA jest rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych programu telewizyjnego pod nazwą „Red Carpet TV” (o tematyce lifestyle/film/show biznes) oraz kanału „Red Top TV” (o tematyce filmowo-serialowej), który ma rozpocząć nadawanie w lutym 2021 r. Spółka pracuje nad kluczowym projektem, jakim jest start działalności platformy VOD „Red Go”. Platforma ma stanowić uzupełnienie oferty Grupy Red Carpet dla swojej widowni i bazować na synergiach wynikających z posiadanych kompetencji grupy.


Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Leszkiem Kułakiem, głównym akcjonariuszem, menedżerem mediów elektronicznych Red Carpet Media Group SA. Tematem spotkania będzie strategia spółki oraz obecnie trwająca emisja akcji.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Leszek Kułak: Dzień dobry, witam Państwa na chacie i zapraszam do zadawania pytań!
  • Gość: Czemu Spółka nie zdecydowała się na opublikowanie prognoz wyników na 2020r (mamy luty)? Skoro wyniki po 10 miesiącach są tak optymistyczne wyniki za cały rok pomogłyby inwestorom podjąć decyzję o inwestycji.
    Leszek Kułak: Sytuacja związana z COVID w zasadzie cały czas się zmienia i uznaliśmy że prognoza na 2020 r. może być ryzykowna w momencie przygotowywania MI.
  • halo: Witam. Czy działalność w zakresie produkcji i emisji programów jest prowadzona we własnym zakresie, czy zlecacie to na zewnątrz?
    Leszek Kułak: Tak, cała produkcja prowadzona jest we własnym zakresie. Posiadamy całą niezbędną infrastrukturę oraz zasoby ludzkie.
  • Gość: Red Carpet to firma, która pojawia się w reklamach radiowych jako "dostawca treści"?
    Leszek Kułak: Tak, to nasza reklama ramach dostarczanych innym mediom (radio) treści do serwisów internetowych.
  • Widz: Rynek VOD jest strasznie konkurencyjny. Co będzie waszą przewagą nad Chili, player.pl, ipla.tv, czy vod.pl?
    Leszek Kułak: Nie będziemy konkurować z ofertą graczy globalnych, bo to nierealne. Pozostali gracze, tak jak mówiłem, są skupieni raczej na ofertach własnych produkcji, a nie na zasobach licencyjnych. Tu rynek jest dość otwarty.
  • inwestor_2k: Witam, jakie macie oczekiwania co do bazy subskrybentów w ciągu roku od uruchomienia i w ciągu 2 lat?
    Leszek Kułak: W ciągu roku liczymy na ok 65 tys. subskrybentów, zaś po dwóch latach chcielibyśmy, aby ta liczba przekroczyła 100 tys.
  • Gość: Gdzie i jak można zapisać się na akcje? Czy można to zrobić przez internet? Czy muszę mieć konto maklerskie w noble lub prosper, czy mogę je zapisać na swoim rachunku w innej firmie?
    Leszek Kułak: Na akcje można się zapisać poprzez strony internetowe Prosper Capital i Noble. Oferta jest tak przygotowana, że nie trzeba mieć od razu rachunku, żeby kupić akcje.
  • callero: Czym jest RC Content Hub? Co będzie stanowiło trzon Waszej oferty?
    Leszek Kułak: RC Content HUB będzie platformą do komercyjnej sprzedaży naszych własnych materiałów VIDEO. (wywiady, relacje z czerwonych dywanów). Ponadto bezpośrednie relacje z eventów, które trafiają na antenę oraz będzie możliwość wykorzystania ich poprzez inne media, tak jak dotychczas.
  • Teme: Jak spółka radzi sobie w trakcie epidemii? Pytam o stronę operacyjną, czyli pracę pracowników, kwarantanny (praca zdalna raczej nie wchodzi w grę), a także o wpływ epidemii na oglądalność i wyniki spółki.
    Leszek Kułak: Pracujemy częściowo zdalnie i ten sposób się sprawdza. Jedynie co nam przeszkadza...to deficyt wydarzeń show biznes w świecie realnym.
  • Pyrko: Dzień dobry W jaki sposób została ustalona cena emisyjna? Czy wycena została przygotowana przez jakiś zewnętrzny podmiot? Jaki wskaźnik C/Z odpowiada tej cenie i aktualnym zyskom spółki?
    Leszek Kułak: Cena emisyjna oparta była o analizę oraz wycenę sporządzoną przez prof. Marka Panfila.
  • Gość: Czy i kiedy spółka planuje zadebiutować na New Connect?
    Leszek Kułak: Chcielibyśmy zadebiutować w możliwie krótkim czasie, natychmiast po zarejestrowaniu podniesienia kapitału w ramach aktualnej emisji.
  • inwestor_2k: Jak zmienia się organicznie oglądalność Red Carpet, wyłączając wpływ zwiększania zasięgu technicznego?
    Leszek Kułak: Wzrost oglądalności jest dwucyfrowy, jeśli chodzi o ofertę programową i w zasadzie widoczny przy każdym większym poszerzeniu zasięgu jak np. od 1 stycznia, kiedy pojawiliśmy się w ofercie naziemnej telewizji na Śląsku docierającej do ponad 3 mln widzów.
  • AndrzejSW: Jakie produkty zamierzacie oferować w segmencie VOD, czy będzie to własna produkcja czy inwestujecie w zakup licencji i dystrybucję contentu własną technologią, czy wykorzystywać może będziecie istniejące rozwiązania?
    Leszek Kułak: Tak, oferta VOD to będą zakupy licencyjne w różnych modelach. Jeśli chodzi o samą technologię Platformy VOD, planujemy skorzystać z rozwiązania amerykańskiej platformy udostępnianej na zasadzie licencji na korzystanie. Musimy mieć platformę o audytowanych systemach DRM oraz płatności, tak aby utrzymać wiarygodność w stosunku do dostawców treści. Stąd taki wybór.
  • ZimnaBrocha: Dziękuję za prezentację, szczególnie w kontekście konkurencyjności. Interesuje mnie, czy macie w planach jakiś strategiczny alians/partnerstwo, które pomoże Wam w wypromowaniu stacji i jej contentu.
    Leszek Kułak: Tak, planujemy ścisłe alianse z niekonkurencyjnymi mediami w zakresie promocji Platformy oraz nowości ofertowych. Tak jak to dzieje się obecnie w relacji z dużą grupą radiową, gdzie można znaleźć nasze reklamy.
  • Gość: Jak planujecie zaistnieć lub zawalczyć o "małolatów" lub gospodynie domowe? To główni konsumenci Waszych treści lifestyle'owych.
    Leszek Kułak: Tak, absolutnie tak. To doskonały odbiorca treści i stąd też koncepcja takiego modelu. Klasyczna telewizja dla starszego odbiorcy, a platforma VOD dla młodszego. To samo będzie dotyczyło treści.
  • Gość: Gdzie można zapoznać się z Waszymi wynikami oglądalności, czy jesteście ujęci w jakimkolwiek rankingu popularności/oglądalności?
    Leszek Kułak: Tak kanał jest w panelu AGB Nielsen i tam też dostępne są wyniki oglądalności.
  • Gość: Proszę powiedzieć, czy Canal + za uplink kanału Red Carpet TV pobiera opłatę? Czy spółka otrzymuje wynagrodzenie “od gniazdka”, i jaki jest netto rozrachunek z operatorem?
    Leszek Kułak: Tak płacimy za Up-link do C+. Kanał jest oferowany bezpłatnie i nie pobieramy opłat od gniazda. Uznaliśmy, że przy spadającym zainteresowaniu kanałami płatnymi, znacząco opóźni się budowa zasięgu technicznego, co bezpośrednio przekłada się na wyniki oglądalności i tym samym przychody ze sprzedaży reklam.
  • Gość: Czy kanały spółki mają zaimplementowaną obsługę SCTE35?
    Leszek Kułak: Jeszcze nie.
  • Gregor: Kto jest partnerem amerykańskim pomagającym przy wdrożeniu OTT i mający być brokerem rozwiązania? Jakim trackrecord może się ten partner pochwalić?
    Leszek Kułak: Kanał jest transmitowany do USA i Kanady w ramach umowy z firmą Radar SAT działającą dla Platformy SLING.
  • Gregor: Czy licencja na bibliotekę filmową jest czasowa? Czy content posiada ograniczenie co do liczby emisji? Jak rozliczacie ten zakup w czasie?
    Leszek Kułak: Tak, biblioteki są czasowe (2, 5 lub nawet 8 lat) bez limitu pokazów. Stąd pomysł na drugi kanał, żeby maksymalnie wykorzystać treści w okresie licencji.
  • Gość: Jaka jest gotowość techniczna dla Red Top TV? Posiadacie już dla tego programu dział trafficu, zespół emisji, sprzęt, umowę na uplink?
    Leszek Kułak: Tak, wszystko jest przygotowane. Jesteśmy w fazie kończenia testów systemu playoutowego, ale to głównie z powodu uruchomienia transmisji w standardzie zarówno HD jak i 4 K, oraz integracji bibliotek contentu.
  • Gość: Czy RedTop TV będzie kanałem oferowanym w sieciach kablowych i na platformie satelitarnej? Na co macie obecnie koncesję w tym zakresie?
    Leszek Kułak: Red Top posiada koncesję na nadawanie kablowe. Po osiągnięciu zakładanego minimum 3-4 mln gniazd, włączymy transmisję satelitarną
  • Andrzej: Witam W jakiej technologii realizowane są relacje z wydarzeń na żywo?
    Leszek Kułak: Korzystamy z rozwiązań amerykańskiej firmy VIDIU i polega to na przesyle sygnału HD poprzez kilka równoległych strumieni przez łącza LTE.
  • Gość: Kto jest potencjalne klientem dla Red Carpet Content Hub? Jakie zamierzacie wprowadzić stawki. Pewnie negocjowane indywidualnie, ale o jakich oczekiwaniach co do średnich mówimy?
    Leszek Kułak: Oferta na materiały w ramach Content HUB jest adresowana do innych mediów (internet, prasa, radio - rozwijające swoją ofertę digital). Oferty długookresowe będą negocjowane indywidualnie, natomiast przewidujemy też sprzedaż spotową oraz materiały na wyłączność.
  • Gaja: Dzień dobry Jakich nakładów finansowych na dziś dzień wymaga operacyjne uruchomienie VOD i OTT, a jakich marketing rozwiązania? Ile zamierzacie wydać na content do VOD?
    Leszek Kułak: Na content do VOD (oraz broadcastu) na starcie planujemy wydać 2 mln zł. Technologia VOD (lokalizacja na polski rynek platformy technologicznej zamknie się kwotą ok. 250 tys. zł opłat licencyjnych + praca naszych zespołów.
  • Gość: Co będzie wyróżniać Waszą ofertę VOD i pozwoli Wam uniknąć losu serwisów takich jak: Strefa VOD, Kinoplex czy niszowy Iplex i Vodeon?
    Leszek Kułak: Zamierzamy skupić się na ofercie classic, która jest weryfikowana pod względem oglądalności na antenach Red Carpet i RED TOP oraz zadbać o mocne nowości. W ofercie VOD łatwiej jest pozyskiwać treści aktualne nowości. Poza tym chcemy włączyć się w kanały premier i mieć dostęp do oferty premium dla T-VOD. Kanały telewizyjne oraz partnerstwo z innymi mediami powinny zapewnić dużą rozpoznawalność marki.
  • Gość: Jaki udział w rynku miał Red Carpet TV w grupie komercyjnej 16-49? Kogo wyprzedzacie w zakresie pomiarów Nielsena w grupie kanałów tematycznych?
    Leszek Kułak: Skupiamy swoją uwagę głównie na grupie FEM 40-64, z uwagi na największe zainteresowanie z tej grupy naszą ofertą life stylową oraz filmami classic.
  • Gość: Dzień dobry Analiza doświadczenia zarządu i rady nadzorczej wskazuje na kompetencje kadry kierowniczej w zakresie marketingu, natomiast brak jest osób ze znajomością rynku telewizyjnego. Czy nie uważacie tego za słabą stronę spółki?
    Leszek Kułak: Posiadamy takie osoby w zespole zarówno redakcyjnym jak i zarządczym. Osoby te posiadają wieloletnie doświadczenie na rynku TV oraz reklamy.
  • Gość: Czy swoje kanały zamierzacie wdrożyć do usług OTT innych operatorów?
    Leszek Kułak: Tak, w pierwszej kolejności na Platformie RED GO pojawi się w modelu OTT Red Carpet i RED TOP, a w następnej kolejności kanały, z którymi uda się nam odpowiednio porozumieć.
  • Magni: Czy koncesja DVBT (Łódź, Radomsko, Częstochowa) odbywa się na podstawie jakiejś koncesji określonej czasowo, czy w ramach testów prowadzonych przez czasem przez Emitela? Do kiedy macie uprawnienie do nadawania tą drogą?
    Leszek Kułak: DVBT Radomsko, Łódź etc. należy aktualnie do Grupy MWE Michała Winnickiego, z którą to grupą mamy zawartą umowę. To nie jest emisja testowa i raczej będzie trwała.
  • Ciekawski: W bilansie na koniec 2019 r. i koniec października 2020 r. w zasadzie nie posiadacie aktywów trwałych. Sprzęt się zamortyzował? Nie macie żadnych usprawnień w obcych środkach trwałych? Chodzi mi o nakłady na wynajmowane pomieszczenia? Koszty kemer, mikserów, playoutów, czy grafiki ekranowej to koszty liczone w milionach złotych. Gdzie się u Was podziały?
    Leszek Kułak: Tak, ten sprzęt jest w dyspozycji spółki w ramach umowy leasingowej zawartej przez spółkę właściciela. Na starcie Red Carpet nie posiadał wiarygodnych wyników dla instytucji finansowych. Przychody finansowe pojawiły się dopiero w roku 2019 po zawarciu umowy brokerskiej z TVN Media, stąd taki model finansowania startu kanału.
  • Ciekawski: W 2019 r. przychody to 2,7 mln zł, ale należności to aż 1,15 mln zł. TVN płaci Wam po 5 miesiącach?
    Leszek Kułak: TVN Płaci dość regularnie, ale start oferty komercyjnej dot. czasu reklamowego był raczej skromny. Spółka przygotowywała materiały na sprzedaż dla innych odbiorców, stąd ta pozycja.
  • Ciekawski: Z czego wynikają przychody ze sprzedaży eksportowej - blisko połowa sprzedaży w 2019 r.?
    Leszek Kułak: Tak, to sprzedaż materiałów i usług dla podmiotów zagranicznych.
  • Gość: Jak obecnie kształtują się agencyjne marże reklamowe, czy macie własne biuro reklamy czy w będziecie może współpracować z zewnętrznymi partnerami?
    Leszek Kułak: Na rynku reklamy telewizyjnej działa trzech brokerów: TVN Media, Polsat Media oraz TVP. My posiadamy umowę z TVN. Jest to umowa na wyłączność. Marże brokera są kilkunastoprocentowe.
  • Gość: Czy od czasów tąpnięcia AT Media, sytuacja na rynku reklam video i pozycja wydawców, polepszyła sie czy pogorszyła?
    Leszek Kułak: Zdecydowanie się polepszyła. Udział i wielkość rynku, pomimo zawirowań, wydaje się niezagrożona. Rynek poza tym jest lepiej uporządkowany i sprzyjają mu procesy, które aktualnie się dzieją, np. zwiększenie panelu AGB do 3500 dekoderów (aktualnie jest 2500) da dodatkowe punkty mniejszym kanałom. Spada udział w rynku wielkiej czwórki (TVN, Polsat, TVP 1 i 2) do poziomu 30 proc., a reszta należy do kanałów tematycznych.
  • Gość: Jakie są wasze wewnętrzne oczekiwania co do wyników w 2021 r. i latach kolejnych?
    Leszek Kułak: Oczekujemy na skokowy wzrost przychodów. Wynika to ze zwiększenia ekspozycji filmów na antenie, co przekłada się na wzrost oglądalności, start Red TOP i platformy VOD.
  • Sławek: Czy rozwijacie spółkę z zamiarem ewentualnego jej odsprzedania komuś większemu w przyszłości, czy raczej zamierzacie kiedyś realizować zwrot na przykład za pomocą dywidend?
    Leszek Kułak: Dywidendy planujemy w zasadzie od zaraz i ogłosiliśmy to w MI deklarując przeznaczenie 20-30 proc. na dywidendę. Mamy świadomość procesów konsolidacji branży, szczególnie telewizyjnej i liczymy się z tym, że możemy być w sferze zainteresowania większych od nas. Ponadto branża ta nawet w modelu światowym jest pełna informacji o odbywanych lub planowanych przejęciach i sądzę że ten proces będzie trwał.
  • Gość: Dzień dobry Czy środki z trwającej emisji akcji w całości pokrywają potrzeby kapitałowe spółki w zakresie uruchomienia VOD, OTT, marketingu i zapewnienia odpowiedniego contentu, czy należy się tutaj spodziewać kolejnych rund finansowania?
    Leszek Kułak: Na obecną chwilę, tak. Mamy plany, które powinny zostać zrealizowane w ramach kwot uzyskanych z emisji. Jeśli w przyszłości pojawią się konkretne perspektywy na skokowy rozwój (konkurs na miejsca na kolejnym MUXie w ramach przechodzenia na DVBT2 lub realne plany własnych produkcji), to będziemy rozważali ewentualne sposoby finansowania rozwoju w tych kierunkach.
  • Gość: Witam Kino Polska mające znaczące udziały w rynku, wchodzące na rynek VOD jest wyceniane przez rynek na 5 razy drożej niż Wy, a jednocześnie przychody są około 100 razy większe. Wyceniacie się podobnie jak 4Fun, gdzie przychody są 10 razy wyższe. Może Pan się jakoś odnieść do tych liczb?
    Leszek Kułak: Tak, Kino Polska wchodzi dopiero na rynek VOD. Natomiast jest grupą kanałów płatnych, które raczej nie mają szans na większy rozwój i to też widać w ich wycenie. Dopóki ich VOD nie zacznie działać, to ich perspektywy rozwojowe są postrzegane raczej umiarkowanie. 4Fun Media to od strony biznesu TV tylko kanały muzyczne, które w zasadzie poza Disco POLO nie zdobywają widza a raczej go tracą na rzecz oferty internetowej. Te spadki chcą niwelować innymi obszarami OUTDOOR, agencja reklamowa.
  • Gość: Czy planowane przez Nielsena przejście na pomiary za pomocą watermarków jest dla Was ryzykiem?
    Leszek Kułak: Nie, absolutnie nie, raczej postrzegamy to jako atut. To pokazały zmiany modelu pomiaru na innych rynkach. Spadła o 30-40 proc. ilość tzw. bloków reklamowych zerowych (co przekłada się na przychody reklamowe. Poza tym pomiar oglądalności stacji poprzez Internet też w perspektywie zadziała na plus.
  • Miko: Jakie usługi spółka kupuje dokładnie od właściciela i jakie mu sprzedaje? Dlaczego nie robi tego bezpośrednio ze stroną trzecią?
    Leszek Kułak: To dotyczy tylko leasingu sprzętu i to na zasadzie refaktury od firmy leasingowej. Sprzęt pozyskiwaliśmy w momencie, kiedy spółka nadawcza nie miała przychodów więc wybraliśmy model, aby właściciel był leasingobiorcą i udostępniał bez dodatkowej opłaty do Red Carpet.
  • sw-fan: witam. zaiste duża odwaga wchodzić na rynek contra neflix, amazon prime i Disney plus. mam jednak pytanie inne, czy w waszej kalkulacji był uwzględniony podatek od vod, oraz jak wpłynie planowany właśnie podatek od reklam. dziękuję.
    Leszek Kułak: Netflix, Amazon czy Disney to nie jest nasza konkurencja, to nawet nie jest konkurencja dla innych lokalnych platform, ale analizując ich udział w rynku oraz sposób kreowania ich oferty programowej (która w wielu procentach też bazuje na klasyce) nie mamy takich obaw. Dziś Netflix to tylko ok. 1 mln subskrybentów w Polsce i to jest znacznie mniej niż pozostałe platformy, które tu działają. Nie mamy obaw.

    Podatek od VOD to 1,5 proc. nie będzie miał większego znaczenia. Planowany właśnie podatek reklamowy zapewne przełoży się na wzrost cen reklamy telewizyjnej, relatywnie taniej w Polsce, gdyby porównać ją do reszty Europy.
  • Leszek Kułak: Dziękuję za pytania oraz udział w prezentacji. Osoby, które chciałyby uzyskać dodatkowe informacje bardzo proszę o bezpośredni kontakt ze mną leszek.kulak@red-carpet.pl. Z przyjemnością odpowiem na pytania. Dziękuję bardzo!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy