pixelg
Maciej Zużałek, Prezes Zarządu i Bartłomiej Piekarsk, Head of Investor Relations Ten Square Games SA

Czat inwestorski z Maciejem Zużałkiem, Prezesem Zarządu i Bartłomiejem Piekarskim, Head of Investor Relations Ten Square Games SA

Dyskusja odbyła się dnia: 19.04.2021, godziny 12:00
Maciej Zużałek, prezes zarządu i Bartłomiej Piekarski, head of investor relations Ten Square Games SA: Pracujemy nad szeregiem nowych tytułów, które zapewnią nam kontynuację wzrostów w średnim i długim okresie Logo Ten Square Games SA
W poniedziałek, 19 kwietnia o godz. 12:00 zapraszamy na czat inwestorski z przedstawicielami Ten Square Games S.A.: Maciejem Zużałkiem, Prezesem Zarządu i Bartłomiejem Piekarskim, Head of Investor Relations. Tematem spotkania będą bieżące wydarzenia w spółce oraz plany i założenia strategiczne.

Ten Square Games to polski producent oraz wydawca gier mobilnych dystrybuowanych w modelu free to play. Flagowe tytuły to: Fishing Clash, Hunting Clash, Let's Fish i Wild Hunt. Spółka ma główną siedzibę we Wrocławiu oraz studio produkcyjne w Warszawie i Berlinie (od 2021). Ten Square Games zatrudnia obecnie ponad 320 osób, a gry tego producenta mają ponad 21 mln aktywnych użytkowników na całym świecie.

W 2020 r. Spółka wypracowała zysk netto powyżej 152 mln zł – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej - i ponad dwukrotnie zwiększyła przychody, które wyniosły 578 mln zł, równocześnie z sukcesem poszerzając portfolio o nową grę - Hunting Clash. Dalsza dywersyfikacja przychodów Ten Square Games planowana jest nie tylko w oparciu o produkcję nowych tytułów we wrocławskiej centrali, ale też poprzez budowę nowych zespołów poza Wrocławiem oraz aktywność na rynku M&A.

Zachęcamy do obejrzenia konferencji wynikowej za 2020 r.:

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Maciejem Zużałkiem, prezesem zarządu i Bartłomiejem Piekarskim, head of investor relations Ten Square Games. Tematem spotkania będą bieżące wydarzenia w spółce oraz plany i założenia strategiczne.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Maciej Zużałek i Bartłomiej Piekarski: Dzień dobry, bardzo dziękujemy wszystkim za zainteresowanie i zapraszamy do zadawania pytań.
  • Albundy: Dzień dobry, Czy według państwa prawdopodobne jest wejście na rynek chiński w 2021 roku? (czy szanse można oszacować na więcej niż 50%)?
    Maciej Zużałek: Jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszym chińskim partnerem - Netease. Według nich, Fishing Clash jest w top 5 ich priorytetów wydawniczych na ten rok. Jeżeli nic się nie zmieni w kwestii tempa przyznawania licencji w porównaniu do zeszłego roku, to w tym roku powinniśmy być w Chinach. Zbudowaliśmy dedykowany zespół, który we współpracy z Netease przygotowuje produkt do chińskiej premiery, jesteśmy gotowi by uruchomić go w każdej chwili.
  • Albundy: Dzień dobry, Nie jest tajemnicą na rynku pracy, że spółka aktywnie szuka pracowników m. in. do zespołu fuzji i przejęć. Zatem czy spółka może zdradzić czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się konkretnych działań? Jeśli tak to jakimi spółkami byłoby zainteresowane TEN?
    Maciej Zużałek: Cały czas prowadzimy aktywne działania na polu fuzji i przejęć. Jesteśmy na dziś w trakcie kilku rozmów transakcyjnych. Ze względu na liczbę aktywnych potencjalnych transakcji, zdecydowaliśmy się zwiększyć zespół odpowiedzialny za M&A. Interesują nas spółki z segmentu mobile free to play.
  • gracz: Dlaczego w lutym obserwowaliśmy delikatne tąpnięcie w przychodach z Fishing Clash?
    Bartłomiej Piekarski: W lutym zadziałały przede wszystkim dwa czynniki: mniejsza liczba dni handlu (o 10 proc. mniej niż w styczniu) oraz po okresie intensywnego skalowania w 2020 poświęciliśmy większość mocy produkcyjnych na usprawnienia techniczne gry.
  • ciekawski: Zgodnie z danymi z prezentacji Hunting Clash posiada większą bazę graczy od Fishing Clash w analogicznym okresie czasu. Na slajdach widnieje też płatność netto, podobnie wyższa dla Hunting Clash. Mam dwa pytania. Czy przez płatność netto należy rozumieć wpływy gotówkowe pomniejszone o nakłady marketingowe? Pytam, bo żeby porównać te gry prawdopodobnie należałoby odnieść te wartości do nakładów marketingowych. Czy w ciągu 90 ostatnich dni KPI Hunting Clush są wyższe niż dotychczasowego hitu?
    Bartłomiej Piekarski: Płatności netto to płatności od użytkowników pomniejszone o prowizje platform dystrybucyjnych, nie biorą pod uwagę wysokości nakładów marketingowych. Więcej informacji o performensie naszych produktów w ostatnich miesiącach udostępnimy i skomentujemy w sprawozdaniu za pierwszy kwartał 2021 (24.05.2021).
  • Gość: Gdzie widzicie obecnie największe zagrożenia dla Waszego wzrostu?
    Maciej Zużałek: Mocno wierzymy, że TSG jest biznesem wzrostowym. Pracujemy nad szeregiem nowych tytułów, które zapewnią nam kontynuację wzrostów w średnim i długim okresie. W krótkim okresie naszym silnikiem wzrostów jest przede wszystkim Hunting Clash i pracujemy nad powrotem na ścieżkę wzrostów przez nasz flagowy tytuł - Fishing Clash.
  • księgowy: W sprawozdaniu zarządu znajduje się wiele grafik niezwiązanych z corowymi grami. Czy to znaczy, że trzymacie jakiegoś asa w rękawie?
    Bartłomiej Piekarski: Naszym celem nadrzędnym jest dywersyfikacja źródeł przychodów - owszem, pracujemy nad wieloma nowymi tytułami. Mamy nadzieję na niejednego asa z rękawa :)
  • ciekawski: Jak zapatrujecie się na zmiany w iOS? Czy utrudni to pozyskanie graczy, obniży efektywność?
    Maciej Zużałek: Przygotowujemy się na zmiany w iOS od lata 2020. W krótkim okresie czasu od wprowadzenia zmian rynek User Acquisition może być nieprzewidywalny, ale w dłuższym okresie jesteśmy pewni, że zarówno my jak i nasi partnerzy nauczymy się poruszać w nowej rzeczywistości.
  • Akcjonariusz: Czy możecie zdradzić coś na temat dywidendy?
    Bartłomiej Piekarski: Zarząd nie podjął jeszcze decyzji o wysokości dywidendy, jaką zaproponuje walnemu zgromadzeniu.
  • Eugeniusz: Dzień dobry. W planach na najbliższy czas informowali Państwo o pracy nad 6 nowymi tytułami, które są na różnych etapach produkcji. Które z nich mamy szansę zobaczyć już niebawem, a na które przyjdzie jeszcze poczekać?
    Bartłomiej Piekarski: Zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą prezentacją wynikową dostępną TUTAJ

    Na slajdzie 25 znajduje się wykaz obecnie tworzonych przez nas gier wraz z orientacyjnymi terminami premier.
  • Gość: Dzień dobry, Chciałbym dopytać o certyfikacje gry fishing clash, czy znane są nowe informacje dot. Progresu jak i chciałem dopytać czy równolegle prowadzone są takowe starania dla gry Hunting Clash. Pozdrawiam
    Maciej Zużałek: O Fishing Clashu odpowiedzieliśmy już wyżej, co do Hunting Clash to naszym priorytetem w Chinach jest FC i na tym się skupiamy. Hunting Clash jest jeszcze na wczesnym etapie rozwoju i musimy ją najpierw rozbudować i przeskalować na rynkach zachodnich.
  • gość: Jak wyglądały przychody z Fishing Clash w w marcu, ile wyniosły wtedy nakłady?
    Bartłomiej Piekarski: Płatności z marca opublikowaliśmy już w raporcie bieżącym 9/2021, co do nakładów na marketing to ujawnimy je w raporcie za pierwszy kwartał 2021 r.
  • Gość: Czy spółka otrzymała jakąś płatność od Netease? Czy w umowie biznesowej przewidziane są jeszcze jakiś płatności inne niż uzależnione od generowanego przychodu? Czy ewentualna płatność będzie podlegać recoupowi?
    Bartłomiej Piekarski: Nie ujawniamy ustaleń biznesowych z Netease - są one objęte tajemnicą handlową.
  • Gość: Jaki jest Państwa zdaniem na obecną chwilę powtarzalny, miesięczny przychód gotówkowy netto z Fishing Clash rozumiany jako rezerwacje pomniejszone o koszty marketingu? Czy istnieje pole do jego zwiększania?
    Bartłomiej Piekarski: Mamy swój pogląd na ten temat w oparciu o dane, które posiadamy. Jednak naszą polityką jest nie podawanie w domenie publicznej prognoz wyników. Wierzymy że Fishing Clash jest produktem wzrostowym i po okresie intensywnego wzrostu w 2020 roku prowadzimy prace nad rozbudową tej gry i powrót na ścieżkę wzrostu.
  • księgowy: Czy dokonane korekty przychodów w związku z aktywami trwałymi w grze dotyczyło w IV kw. całego roku, czy także lat poprzednich? Czy w przyszłym roku poziom korekty będzie miał podobny udział w rezerwacjach?
    Bartłomiej Piekarski: Korekta na koniec 2020 roku dotyczyła wszystkich poprzednich okresów. Nie podajemy prognoz dotyczących tej korekty w przyszłych okresach.
  • ciekawski: Kiedy Fishing Clash wejdzie waszym zdaniem w fazę dojrzałą w jakiej znajdują się obecnie Wild Hunt, czy Lets Fish?
    Maciej Zużałek: Nie zastanawiamy się nad tym, kiedy FC może wejść w fazę dojrzałości. Skupiamy się nad dalszym rozwojem tej gry, rozbudową contentu i poprawą parametrów.
  • Nikol: Czy jest rozważana wypłata dywidendy za rekordowy rok 2020 ?
    Bartłomiej Piekarski: Oczywiście, że jest rozważana wypłata dywidendy, Zarząd nie podjął jednak jeszcze decyzji, co do rekomendowanej jej wysokości.
  • gość: Ile osób w tej chwili pracuje przy Liveops, ile przy produkcji, ile w dziale UA?
    Maciej Zużałek: W dziale Growth, obejmującym UA, pracowało na koniec 2020 roku 26 osób. Live Ops są integralną częścią zespołów produkcyjnych, w których na koniec 2020 roku pracowało ponad 200 osób.
  • Nikol: Jak oceniają Państwo performance HC na rynkach w kwietniu w porównaniu do FC?
    Bartłomiej Piekarski: Informacje o wynikach sprzedażowych w kwietniu podamy w sprawozdaniu za pierwszy kwartał 2021 roku - 24.05.2021 r.
  • Gość: Jak wyglądają obecnie warunki rynkowe jeśli chodzi o koszty pozyskania gracza? Czy ceny mocno wzrosły względem II kw. 2020 r.?
    Maciej Zużałek: Drugi kwartał 2020 roku był bardzo nietypowy, nie jest więc porównywalny. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami począwszy w Q1 2021 r. koszty akwizycji użytkowników spadły w porównaniu z sezonowo najdroższym czwartym kwartałem 2020 r.
  • akcjonariusz: Czy przejęcia będą dotyczyć głównie ciekawych produktów, czy celujecie także w rozwój własnych kompetencji?
    Maciej Zużałek: Analizujemy zarówno akwizycje produktowe, jak i uzupełniające nasze kompetencje.
  • Mike: Debiutujący w tym roku Huge wspominał o lekki spadku popularności gier typu Casino. Jak wygląda sprawa w zakresie gier Clash?
    Maciej Zużałek: Konsekwentnie inwestujemy w rozwój rodziny gier Clash. Wierzymy, że jest to kategoria wzrostowa.
  • Zainteresowany: Czy jest szansa na jakiś hard launch w tym roku?
    Maciej Zużałek: Pracujemy nad tym, aby niektóre z naszych produktów mogły wejść w fazę tzw. global testingu jeszcze w 2021 roku.
  • gość: Na jakim etapie są negocjacje z 3 zespołami? Jesteście bliżej niż dalej? Kiedy te negocjacje się zakończą?
    Maciej Zużałek: Jeżeli pytanie dotyczy slajdu o procesach M&A z prezentacji rocznej, to żadna z transakcji, które doszły do fazy negocjacyjnej w 2020 roku, nie zakończyła się podpisaniem umowy inwestycyjnej przez TSG.
  • zatroskany: Jak wygląda sprawa wejścia do Chin? Czy aplikujecie już tam z Hunting Clash? Jak długo może jeszcze trwać certyfikacja waszym zdaniem? Uda się w tym roku, czy raczej liczyć powinniśmy na 2022 r.?
    Bartłomiej Piekarski: Wszystko, co na dziś możemy powiedzieć o Chinach, napisaliśmy wcześniej w odpowiedzi na poprzednie pytania.
  • Gość: Czy Państwa zdaniem da się rozwinąć Hunting Clash do takich poziomów jaki obecnie pokazuje Fishing Clash?
    Maciej Zużałek: Hunting Clash jest obecnie na wczesnym etapie rozwoju. Budujemy tę grę z wizją jej długowieczności. Nie chcemy odnosić się do skali potencjału tej gry.
  • Gość: Jaka przyszłość stoi przed segmentem "game factory"? Czy spełnia wasze założenia, oczekiwania?
    Maciej Zużałek: Game Factory, był naszą odnogą w segmencie hyper casual. Obecnie gry tego typu nie są dla nas priorytetem, nie inwestujemy w ich dalszy rozwój. Skupiamy się na naszej franczyzie gier budowanych na lata.
  • Gość: Dzień dobry, jakie są prognozy/target dot. przychodów z rynku chińskiego?
    Bartłomiej Piekarski: Nie podajemy prognoz tego typu.
  • Zainteresowany: Czy Państwa zdaniem jest jeszcze miejsce na wzrost przychodów z Fishing Clash na rynkach na których gra jest już obecna?
    Bartłomiej Piekarski: Tak, więcej na ten temat pisaliśmy w odpowiedzi na jedno z poprzednich pytań.
  • ciekawski: Jaki procent graczy decyduje się na płatności w waszych grach?
    Bartłomiej Piekarski: Nie podajemy tak szczegółowych danych. Standardem rynkowym jest konwersja w okolicach 5 proc.
  • Nikol: Czy dotarły do Państwa informację o przekazaniu do Urzędu Publikacji w Chinach nowych kryteriów kwalifikacji do dystrybucji, jakim miałaby podlegać kultura cyfrowa. Czy są Państwo przygotowani aby spełnić te nowe wymagania ?
    Bartłomiej Piekarski: Nie mamy takiej informacji, ale sprawdzimy ten wątek. Dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten temat.
  • nikol: Witam 12 kwietnia w chińskich mediach pojawił się news, zgodnie z którym podległy Ministerstwu Propagandy Urząd ds. Publikacji rozesłał twórcom gier nowe kryteria kwalifikacji do dystrybucji, jakim miałaby podlegać kultura cyfrowa. Czy wiedzą coś Państwo o tej sytuacji i czy są Państwo na nią przygotowani
    Bartłomiej Piekarski: Nie mamy takiej informacji, ale sprawdzimy ten wątek. Dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten temat.
  • robo68: Czy korekta przychodów z tytułu durables bedzie robiona teraz co kwartał czy też raz do roku w ostatnim kwartale ?
    Bartłomiej Piekarski: Będzie robiona na bieżąco, co kwartał.
  • Gość: Jak oceniają Państwo testy gry Golf Royale i wstępne parametry?
    Bartłomiej Piekarski: Na razie jest zdecydowanie za wcześnie, by komentować KPI tej gry. Skupiamy się przede wszystkim na testach różnych funkcjonalności i dostarczaniu większej ilości zawartości.
  • Gość: Ile średnio wydaje gracz w Waszych grach? A jaki był największy rachunek?
    Bartłomiej Piekarski: Dane o ARPU, czyli przeciętnych przychodach na użytkownika dla poszczególnych gier, są w naszych sprawozdaniach finansowych i prezentacjach wynikowych.
  • Gość: Czy oceniają państwo potencjał Hunting Clash na porownywalny do Fishing Clash czy raczej mniejszy?
    Bartłomiej Piekarski: Odnosiliśmy się do tego w kilku poprzednich wątkach.
  • Maciej Zużałek i Bartłomiej Piekarski: Dziękujemy bardzo za udział w czacie i ciekawe pytania. Zapraszamy do śledzenia spółki i kontaktu z działem IR w przypadku dalszych pytań.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy