pixelg
Czat z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract SA

Czat z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract SA

Dyskusja odbyła się dnia: 16.02.2021, godziny 15:00
Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract SA: Osiągamy satysfakcjonujące wyniki, ale nie zamierzamy osiadać na laurach Marcin Jaśkiewicz - prezes Simteract SA

Zapraszamy na prezentację inwestorską oraz czat z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract SA, które odbędą się we wtorek 16 lutego o godz. 15:00. Tematem spotkania będzie omówienie obecnych planów spółki w perspektywie debiutu na NewConnect, który odbędzie się 18 lutego.

Simteract to spółka z backgroundem softwarehouse’owym, która specjalizuje się w gatunku premium indie simulation. Firma posiada doświadczenie w branży gier wideo oraz w tworzeniu oprogramowania profesjonalnych symulatorów. Jest autorem między innymi technologii Traffic AI - Inteligentnego Systemu Ruchu Drogowego. Od czasu rozbudowania swojego zespołu, Simteract skupia się na produkcji gier, które wykorzystywać będą autorskie technologie spółki. Obecnie planuje rozwijać dwa projekty gier: zapowiedziany już Carpool Simulator oraz nazwany roboczo Projekt #1. Pierwszy z nich jest symulatorem jazdy samochodem, w którym będziemy mogli wcielić się w kierowcę przemierzającego ulice największych europejskich miast – gra ma ukazać się na PC, Xbox Series X i PS5. Natomiast Projekt #1, którego szczegółów rozgrywki jeszcze nie podano, powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon (grupa Bigben Interactive). Simteract jest beneficjentem licznych dofinansowań, między innymi od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract. Tematem spotkania będzie omówienie obecnych planów spółki w perspektywie debiutu na NewConnect, który odbędzie się 18 lutego.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Marcin Jaśkiewicz: Witam na drugiej części czatu inwestorskiego, w czasie którego z wielką przyjemnością odpowiem na Państwa pytania. Zachęcam do ich zadawania!
  • Inwestor : Jaka jest obecnie faza developmentu gry Carpool ?
    Marcin Jaśkiewicz: Carpool znajduje się we wczesnej fazie produkcyjnej. Premiera planowana jest połowę 2022 r.
  • Marek: Ile osób obecnie zatrudnia spółka?
    Marcin Jaśkiewicz: Obecnie zatrudniamy ok. 40 osób. Warto podkreślić, że wszystkie nasze produkcje realizujemy wewnętrznie.
  • Marek: ile wynoszą miesięczne koszty działalności spółki? Czy symulatory szkoleniowe pokrywają te koszty?
    Marcin Jaśkiewicz: Koszty operacyjne za 2020 r. to ok. 4 mln zł. Spółka w tym momencie pracuje nad symulatorami szkoleniowymi, ale przede wszystkim skupia się na tworzeniu gier, co generuje satysfakcjonujące przychody i w 2020 r. wygenerowała zysk na poziomie około 0,5 mln zł.
  • Monika: Dzień dobry, czy Projekt 1 zadebiutuje w tym roku?
    Marcin Jaśkiewicz: Kwestia komunikacji Projektu #1 znajduje się po stronie wydawcy - firmy Nacoon. Sami już nie możemy doczekać się pierwszych informacji na ten temat!
  • Mik: Jaki jest akcjonariat?
    Marcin Jaśkiewicz: Marcin Jaśkiewicz (prezes) - 31,86 proc.
    Grzegorz Ociepka (członek zarządu) - 21,24 proc.
    Leonardo Fund ASI Sp. z o.o. - 18,06 proc.
    Pozostali akcjonariusze - 14,96 proc.
    Październikowa emisja serii F - 13,89 proc.
  • Mik: Czy spółka ma wystarczająco środków by dokończyć wszystkie produkcje?
    Marcin Jaśkiewicz: Tak, dysponujemy wystarczającą ilością środków, aby zakończyć nasze produkcje.
  • Mik: Jaki jest powód tak dużej przerwy pomiędzy ofertą a debiutem? Od października do teraz to blisko pół roku
    Marcin Jaśkiewicz: Trwały prace formalne, które wydłużyła pandemia oraz przerwa świąteczna. Według nas jest to okres standardowy.
  • Mik: Czy spółka zamierza wnioskować o kolejne dofinansowania NCBR? Na jakie projekty?
    Marcin Jaśkiewicz: W tym momencie skupiamy się na realizacji rozpoczętych projektów, ale nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości.
  • Mik: Na samym NC jest notowanych już ponad 40 spółek z gamingowych, co Was wyróżnia?
    Marcin Jaśkiewicz: - know how i technologie wyniesione z tworzenia profesjonalnych symulatorów

    - doświadczony zespół - zarówno technologicznie jak i gamingowo

    - wewnętrzne kompetencje pozyskiwania międzynarodowych partnerów.
  • Jan: Premiera Carpool - pierwsza czy druga połowa 2022?
    Marcin Jaśkiewicz: Myślimy o Q2 2022.
  • Jan: Ile miast ma być dostępnych na premierę carpool?
    Marcin Jaśkiewicz: Na ten moment w planach mamy trzy miasta - Berlin, Paryż i Londyn.
  • Jan: Czy jesteście zadowoleni z wyników za 2020?
    Marcin Jaśkiewicz: Wyniki są satysfakcjonujące. Nie zamierzamy jednak osiadać na laurach ;)
  • Gość: Pokazaliście w 2020 r. 3,49 mln zł przychodów ze sprzedaży Za jaką część z tej kwoty odpowiadały płatności od Nacon za Projekt 1?
    Marcin Jaśkiewicz: Ze względu na umowę z wydawcą nie możemy udzielić dokładnej informacji. Była to znaczna część przychodów.
  • Claro: We wrześniu informowaliście już o poszukiwaniu wydawcy dla Carpool Simulator, a teraz informujecie, że wybierzecie wydawcę dopiero na etapie vertical slice. Z czego wynika zmiana podejścia?
    Marcin Jaśkiewicz: Od samego początku nasz plan strategiczny mówił o wyborze wydawcy na etapie vertical slice - daje nam to najlepsze możliwości negocjacyjne.
  • Marcin: Dzień dobry, w prezentacji wspomniał Pan o redukcji emisji akcji dla inwestorów indywidualnych na poziomie 88,5%. Jaka ilość akcji z emisji była przeznaczona dla inwestorów indywidualnych a jaka dla instytucji?. Czy w tej drugiej grupie również pojawiła się redukcja?
    Marcin Jaśkiewicz: Dla inwestorów indywidualnych przeznaczyliśmy poniżej 10 proc. łącznej liczby akcji.
    Wśród instytucjonalnych również mieliśmy kilkukrotne pokrycie książki popytu.
  • Gość: Jaki procent akcji trafi do obrotu indywidualnego (free float)?
    Marcin Jaśkiewicz: Do obrotu dopuszczonych jest 97,2 proc. akcji.
  • Gość: Ile z tych 40 osob bedzie robic gry ? Czy równolegle beda tworzone projekty na zamowienie ?
    Marcin Jaśkiewicz: Zdecydowana większość pracowników spółki skupia się na tworzeniu gier - mówimy o ponad 30 osobach.
  • Silverhand: W teorii wydawca daje większe zasięgi marketingowe, ale w praktyce problemem pozostają rozliczenia. W przypadku Project 1 to nie problem, bo tutaj źródłem zysków są płatności za milestony, ale w Carpoolu potencjalnie istnieje taki problem. Jesteście pewni, że to najlepsza droga?
    Marcin Jaśkiewicz: Jesteśmy świadomi potencjalnych przeszkód, dlatego rozmawiamy z partnerami od zeszłego roku - chcemy być pewni, że wizje projektu się zgadzają. Natomiast dopuszczamy również alternatywne formy dystrybucji (jak np. early access).
  • Gość: Dlaczego na koniec roku spółka nadal miała pożyczki w bilansie skoro pozyskaliście niemałe środki z emisji akcji? Jaki jest koszt tych pożyczek i kto ich udzielił?
    Marcin Jaśkiewicz: Pożyczki zostały udzielone w ramach tarczy finansowej, zwrot to 25 proc. kwoty pożyczki.
  • Sidhart89: Jaki wolumen sprzedaży jest potrzebny aby zapewnić spółce rentowność Carpoola? 200-300 tys. kopii?
    Marcin Jaśkiewicz: Tak, myślimy o sprzedaży na poziomie kilkuset tysięcy kopii.
  • Kizz: Czy akcjonariusze mają lockupy?
    Marcin Jaśkiewicz: Tak, wszyscy akcjonariusze sprzed emisji akcji serii F mają roczne lock-upy.
  • Gość: Czym wizualnie będą się wyróżniać Wasze produkcje?
    Marcin Jaśkiewicz: Zawsze stawiamy na najwyższą jakość grafiki. Nasze technologie pozwolą nam przeznaczyć na to więcej czasu i zasobów.
  • Kizz: Czy wersje konsolowe Carpoola będziecie tworzyć sami, czy zlecicie wykonanie portu jakiemuś studiu, które ma w tym doświadczenie?
    Marcin Jaśkiewicz: Wersje konsolowe planujemy stworzyć sami. W tym momencie jesteśmy deweloperami XBOX i PS, mamy dostęp do dev kitów.
  • Gość: Na poprzednim czacie informował Pan, że przyglądacie się trybom multiplayer dla CS. Czy coś z tej obserwacji wyniknęło, jesteście bliżej odpowiedzi na tak/nie dla implementacji?
    Marcin Jaśkiewicz: Przyglądamy się funkcjom sieciowym, ale nie podjęliśmy ostatecznych decyzji.
  • Gość: Czy wydawca Nacon ma dobry backgrand w segmencie symulatorów? Czy projekt #1 będzie dobrze przyjęty przez rynek?
    Marcin Jaśkiewicz: Tak, zdecydowanie. Warto tu wspomnieć o VRC9 czy Hunting Symulatorze.
  • Baku: W 2020 r. zamortyzowaliście praktycznie całkowicie koszty prac rozwojowych. Co to dokładnie za koszty i dlaczego tak szybko są amortyzowane?
    Marcin Jaśkiewicz: Prace rozwojowe to Traffic AI i CGS. Są to systemy informatyczne, które potencjalnie szybko tracą swoją przydatność, dlatego podjęliśmy decyzję o amortyzacji w 2 lata.
  • Gość: Czy wśród potencjalnych wydawców Carpoola są także podmioty polskie?
    Marcin Jaśkiewicz: Raczej myślimy o wydawcach z zagranicy.
  • Gość: Czy umowa z wydawcą dla Carpoola będzie miała gwarancję minimalnej sprzedaży?
    Marcin Jaśkiewicz: Myślimy o zapisach upfront payment, natomiast jest tylko jeden z elementów, na które musimy zwracać uwagę w rozmowach o potencjalnej współpracy
  • Sidhart89: Jaką kwotą netto (po uwzględnieniu dotacji) obciążyły wynik operacyjny prace badawczo-rozwojowe?
    Marcin Jaśkiewicz: Na ten moment jeszcze nie prezentujemy takich informacji, natomiast w 2019 r. było to 310 tys. zł.
  • Baku: Na koniec 2019 r. spółka miała ok. 1 mln zł kosztów skapitalizowanych na zapasach. Skoro Nacon pokrywa w pełni koszty produkcji tej gry, umowę podpisano w IVQ 2019 r. to rodzi się pytanie co znajdowało się na koniec 2019 r. i jak mniemam obecnie na zapasach? Głównie technologia i niezakończone prace rozwojowe?
    Marcin Jaśkiewicz: Są to inne projekty niż Projekt #1. Oprócz niego i Carpoola mamy w planach również dalsze tytuły.
  • Gość: Jeżeli macie doświadczenie w profesjonalnych symulatorach kolejowych (macie to w DNA), to kiedy w Waszym portfolio pojawi się gra - symulator kolejowym?
    Marcin Jaśkiewicz: Z racji tego, że rzeczywiście jest to w naszym DNA, taka gra ma duże szanse pojawić się w przyszłości w naszym portfolio :) Między innymi dlatego realizujemy wspominany projekt z grantem z NCBiR (generator tras kolejowych).
  • Marcin Jaśkiewicz: Dziękuję za obecność, zainteresowanie i wszystkie pytania. Zachęcam do obserwowania naszych profili w social mediach. Zapraszamy na nasz debiut 18 lutego o 11:30 na kanałach GPW.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy