-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract. Tematem spotkania będzie omówienie obecnych planów spółki w perspektywie debiutu na NewConnect, który odbędzie się 18 lutego.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Marcin Jaśkiewicz: Witam na drugiej części czatu inwestorskiego, w czasie którego z wielką przyjemnością odpowiem na Państwa pytania. Zachęcam do ich zadawania!
-
Inwestor : Jaka jest obecnie faza developmentu gry Carpool ?
Marcin Jaśkiewicz: Carpool znajduje się we wczesnej fazie produkcyjnej. Premiera planowana jest połowę 2022 r.
-
Marek: Ile osób obecnie zatrudnia spółka?
Marcin Jaśkiewicz: Obecnie zatrudniamy ok. 40 osób. Warto podkreślić, że wszystkie nasze produkcje realizujemy wewnętrznie.
-
Marek: ile wynoszą miesięczne koszty działalności spółki? Czy symulatory szkoleniowe pokrywają te koszty?
Marcin Jaśkiewicz: Koszty operacyjne za 2020 r. to ok. 4 mln zł. Spółka w tym momencie pracuje nad symulatorami szkoleniowymi, ale przede wszystkim skupia się na tworzeniu gier, co generuje satysfakcjonujące przychody i w 2020 r. wygenerowała zysk na poziomie około 0,5 mln zł.
-
Monika: Dzień dobry, czy Projekt 1 zadebiutuje w tym roku?
Marcin Jaśkiewicz: Kwestia komunikacji Projektu #1 znajduje się po stronie wydawcy - firmy Nacoon. Sami już nie możemy doczekać się pierwszych informacji na ten temat!
-
Mik: Jaki jest akcjonariat?
Marcin Jaśkiewicz: Marcin Jaśkiewicz (prezes) - 31,86 proc.
Grzegorz Ociepka (członek zarządu) - 21,24 proc.
Leonardo Fund ASI Sp. z o.o. - 18,06 proc.
Pozostali akcjonariusze - 14,96 proc.
Październikowa emisja serii F - 13,89 proc.
-
Mik: Czy spółka ma wystarczająco środków by dokończyć wszystkie produkcje?
Marcin Jaśkiewicz: Tak, dysponujemy wystarczającą ilością środków, aby zakończyć nasze produkcje.
-
Mik: Jaki jest powód tak dużej przerwy pomiędzy ofertą a debiutem? Od października do teraz to blisko pół roku
Marcin Jaśkiewicz: Trwały prace formalne, które wydłużyła pandemia oraz przerwa świąteczna. Według nas jest to okres standardowy.
-
Mik: Czy spółka zamierza wnioskować o kolejne dofinansowania NCBR? Na jakie projekty?
Marcin Jaśkiewicz: W tym momencie skupiamy się na realizacji rozpoczętych projektów, ale nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości.
-
Mik: Na samym NC jest notowanych już ponad 40 spółek z gamingowych, co Was wyróżnia?
Marcin Jaśkiewicz: - know how i technologie wyniesione z tworzenia profesjonalnych symulatorów- doświadczony zespół - zarówno technologicznie jak i gamingowo- wewnętrzne kompetencje pozyskiwania międzynarodowych partnerów.
-
Jan: Premiera Carpool - pierwsza czy druga połowa 2022?
Marcin Jaśkiewicz: Myślimy o Q2 2022.
-
Jan: Ile miast ma być dostępnych na premierę carpool?
Marcin Jaśkiewicz: Na ten moment w planach mamy trzy miasta - Berlin, Paryż i Londyn.
-
Jan: Czy jesteście zadowoleni z wyników za 2020?
Marcin Jaśkiewicz: Wyniki są satysfakcjonujące. Nie zamierzamy jednak osiadać na laurach ;)
-
Gość: Pokazaliście w 2020 r. 3,49 mln zł przychodów ze sprzedaży Za jaką część z tej kwoty odpowiadały płatności od Nacon za Projekt 1?
Marcin Jaśkiewicz: Ze względu na umowę z wydawcą nie możemy udzielić dokładnej informacji. Była to znaczna część przychodów.
-
Claro: We wrześniu informowaliście już o poszukiwaniu wydawcy dla Carpool Simulator, a teraz informujecie, że wybierzecie wydawcę dopiero na etapie vertical slice. Z czego wynika zmiana podejścia?
Marcin Jaśkiewicz: Od samego początku nasz plan strategiczny mówił o wyborze wydawcy na etapie vertical slice - daje nam to najlepsze możliwości negocjacyjne.
-
Marcin: Dzień dobry, w prezentacji wspomniał Pan o redukcji emisji akcji dla inwestorów indywidualnych na poziomie 88,5%. Jaka ilość akcji z emisji była przeznaczona dla inwestorów indywidualnych a jaka dla instytucji?. Czy w tej drugiej grupie również pojawiła się redukcja?
Marcin Jaśkiewicz: Dla inwestorów indywidualnych przeznaczyliśmy poniżej 10 proc. łącznej liczby akcji.
Wśród instytucjonalnych również mieliśmy kilkukrotne pokrycie książki popytu.
-
Gość: Jaki procent akcji trafi do obrotu indywidualnego (free float)?
Marcin Jaśkiewicz: Do obrotu dopuszczonych jest 97,2 proc. akcji.
-
Gość: Ile z tych 40 osob bedzie robic gry ? Czy równolegle beda tworzone projekty na zamowienie ?
Marcin Jaśkiewicz: Zdecydowana większość pracowników spółki skupia się na tworzeniu gier - mówimy o ponad 30 osobach.
-
Silverhand: W teorii wydawca daje większe zasięgi marketingowe, ale w praktyce problemem pozostają rozliczenia. W przypadku Project 1 to nie problem, bo tutaj źródłem zysków są płatności za milestony, ale w Carpoolu potencjalnie istnieje taki problem. Jesteście pewni, że to najlepsza droga?
Marcin Jaśkiewicz: Jesteśmy świadomi potencjalnych przeszkód, dlatego rozmawiamy z partnerami od zeszłego roku - chcemy być pewni, że wizje projektu się zgadzają. Natomiast dopuszczamy również alternatywne formy dystrybucji (jak np. early access).
-
Gość: Dlaczego na koniec roku spółka nadal miała pożyczki w bilansie skoro pozyskaliście niemałe środki z emisji akcji? Jaki jest koszt tych pożyczek i kto ich udzielił?
Marcin Jaśkiewicz: Pożyczki zostały udzielone w ramach tarczy finansowej, zwrot to 25 proc. kwoty pożyczki.
-
Sidhart89: Jaki wolumen sprzedaży jest potrzebny aby zapewnić spółce rentowność Carpoola? 200-300 tys. kopii?
Marcin Jaśkiewicz: Tak, myślimy o sprzedaży na poziomie kilkuset tysięcy kopii.
-
Kizz: Czy akcjonariusze mają lockupy?
Marcin Jaśkiewicz: Tak, wszyscy akcjonariusze sprzed emisji akcji serii F mają roczne lock-upy.
-
Gość: Czym wizualnie będą się wyróżniać Wasze produkcje?
Marcin Jaśkiewicz: Zawsze stawiamy na najwyższą jakość grafiki. Nasze technologie pozwolą nam przeznaczyć na to więcej czasu i zasobów.
-
Kizz: Czy wersje konsolowe Carpoola będziecie tworzyć sami, czy zlecicie wykonanie portu jakiemuś studiu, które ma w tym doświadczenie?
Marcin Jaśkiewicz: Wersje konsolowe planujemy stworzyć sami. W tym momencie jesteśmy deweloperami XBOX i PS, mamy dostęp do dev kitów.
-
Gość: Na poprzednim czacie informował Pan, że przyglądacie się trybom multiplayer dla CS. Czy coś z tej obserwacji wyniknęło, jesteście bliżej odpowiedzi na tak/nie dla implementacji?
Marcin Jaśkiewicz: Przyglądamy się funkcjom sieciowym, ale nie podjęliśmy ostatecznych decyzji.
-
Gość: Czy wydawca Nacon ma dobry backgrand w segmencie symulatorów? Czy projekt #1 będzie dobrze przyjęty przez rynek?
Marcin Jaśkiewicz: Tak, zdecydowanie. Warto tu wspomnieć o VRC9 czy Hunting Symulatorze.
-
Baku: W 2020 r. zamortyzowaliście praktycznie całkowicie koszty prac rozwojowych. Co to dokładnie za koszty i dlaczego tak szybko są amortyzowane?
Marcin Jaśkiewicz: Prace rozwojowe to Traffic AI i CGS. Są to systemy informatyczne, które potencjalnie szybko tracą swoją przydatność, dlatego podjęliśmy decyzję o amortyzacji w 2 lata.
-
Gość: Czy wśród potencjalnych wydawców Carpoola są także podmioty polskie?
Marcin Jaśkiewicz: Raczej myślimy o wydawcach z zagranicy.
-
Gość: Czy umowa z wydawcą dla Carpoola będzie miała gwarancję minimalnej sprzedaży?
Marcin Jaśkiewicz: Myślimy o zapisach upfront payment, natomiast jest tylko jeden z elementów, na które musimy zwracać uwagę w rozmowach o potencjalnej współpracy
-
Sidhart89: Jaką kwotą netto (po uwzględnieniu dotacji) obciążyły wynik operacyjny prace badawczo-rozwojowe?
Marcin Jaśkiewicz: Na ten moment jeszcze nie prezentujemy takich informacji, natomiast w 2019 r. było to 310 tys. zł.
-
Baku: Na koniec 2019 r. spółka miała ok. 1 mln zł kosztów skapitalizowanych na zapasach. Skoro Nacon pokrywa w pełni koszty produkcji tej gry, umowę podpisano w IVQ 2019 r. to rodzi się pytanie co znajdowało się na koniec 2019 r. i jak mniemam obecnie na zapasach? Głównie technologia i niezakończone prace rozwojowe?
Marcin Jaśkiewicz: Są to inne projekty niż Projekt #1. Oprócz niego i Carpoola mamy w planach również dalsze tytuły.
-
Gość: Jeżeli macie doświadczenie w profesjonalnych symulatorach kolejowych (macie to w DNA), to kiedy w Waszym portfolio pojawi się gra - symulator kolejowym?
Marcin Jaśkiewicz: Z racji tego, że rzeczywiście jest to w naszym DNA, taka gra ma duże szanse pojawić się w przyszłości w naszym portfolio :) Między innymi dlatego realizujemy wspominany projekt z grantem z NCBiR (generator tras kolejowych).
-
Marcin Jaśkiewicz: Dziękuję za obecność, zainteresowanie i wszystkie pytania. Zachęcam do obserwowania naszych profili w social mediach. Zapraszamy na nasz debiut 18 lutego o 11:30 na kanałach GPW.