pixelg
Czat: Michał Gardeła - prezes zarządu Moonlit SA - start 16 lipca o 15:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat z Michałem Gardełą, prezesem zarządu Moonlit SA

Dyskusja odbyła się dnia: 16.07.2020, godziny 15:00
Michał Gardeła, prezes zarządu Moonlit SA: Skoncentrowaliśmy się na projektach wyróżniających się wysokim potencjałem sprzedażowym Michał Gardeła, prezes zarządu Moonlit SA
MOONLIT

Zapraszamy na prezentację inwestorską oraz czat z Michałem Gardełą, prezesem Moonlit SA, które odbędą się czwartek 16 lipca o godz. 15:00. Tematem spotkania będzie omówienie obecnej sytuacji spółki oraz jej dalszych planów.

Moonlit SA jest producentem gier specjalizującym się w tworzeniu tytułów z gatunku symulatorów. Dotychczasowe działania pozwoliły spółce na wykształcenie dokładnej wizji studia, w której najważniejsze są projekty z olbrzymim potencjałem sprzedażowym. Moonlit, który wcześniej prowadził jednocześnie wiele szeroko zakrojonych działań, skupia się obecnie na dwóch flagowych projektach - grach Dog Trainer oraz Model Builder. Produkcja skierowana do miłośników modelarstwa zadebiutuje jeszcze w czwartym kwartale bieżącego roku, natomiast premiera symulatora trenera psów zaplanowana została na 2022 r. Obydwa tytuły zostały zapowiedziane na komputery osobiste, konsole i hełmy VR. Od czerwca 2019 r. spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Michałem Gardełą, prezesem Moonlit. Dziś porozmawiamy o bieżących projektach studia i planach na kolejne kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po zakończeniu prezentacji. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Michał Gardeła: Witam serdecznie na czacie inwestorskim Moonlit. Zapraszam do zadawania pytań. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie nadesłane zagadnienia.
  • akcjonariusz: Czy wiadome jest Panu, by ktoś na rynku wtórnym skupował większy pakiet akcji Moonlit? Ostatnio widoczny był istotny wzrost ceny notowań z istotnie podniesionym wolumenem, co niesposób odnieść do wyników finansowych. Można więc odnieść wrażenie, że ktoś kumuluje pokaźne pakiety akcji. Czy posiada Pan wiedzę o tym, że w akcjonariacie Moonlit pojawił się inwestor instytucjonalny lub znaczący indywidualny?
    Michał Gardeła: Zauważyliśmy te ruchy, ale nie mamy wiedzy, kto nabywał te akcje.
  • Gość: Dlaczego na Państwa stronie na Facebooku zapanowała kompletna cisza po 23 marca tego roku i przerwała ją dopiero informacja z 9 lipca o czacie inwestorskim z Panem? Czy w tym czasie nie było istotnych tematów, imprez gamingowych w których uczestniczyliście? Ukrywacie się w sensie informacyjnym przed inwestorami?
    Michał Gardeła: Ostatnie półrocze było dla nas okresem zmian zarówno w naszym planie wydawniczym jak i w zarządzie oraz radzie nadzorczej. Zmianom uległ również skład zespołu developerskiego. Mnogość tych zmian spowodowała, że postanowiliśmy bez pośpiechu, ale za to solidnie, przygotować nową odsłonę firmy, czego efekty prezentujemy podczas dzisiejszego czatu.

    Chcielibyśmy jednocześnie zaznaczyć, że jesteśmy w ciągłej komunikacji z naszym community na Discord - 100 proc. koncentracji poświęcamy obecnie tworzeniu gry.
  • Gość: Kiedy planujecie Państwo wyjść na choćby mały "+" w prezentowanych wynikach finansowych, czyli osiągnąć pułap stanowiący fundament dla dalszej pozytywnej przyszłości firmy?
    Michał Gardeła: Ponieważ spółka znajduje się obecnie w procesie developmentu dwóch tytułów, zysków można spodziewać się po wydaniu Model Buildera. Czy stanie się to jeszcze w tym roku, zależy to od rozmów z potencjalnymi wydawcami.
  • akcjonariusz: Czy Moonlit ma już pomysł na projekt/y następne po Dog Trainer?
    Michał Gardeła: Tak, mamy wstępną koncepcję projektu wykorzystującego technologię, którą opracujemy w ramach GameINN.
  • akcjonariusz: Jak Moonlit spienięża opracowaną przez siebie innowacyjną technologię oświetlenia Angular Light dla gier 2D? Minęło już sporo czasu od jej opracowania i jakby cisza.
    Michał Gardeła: Projekt Angular Light dopiero teraz trafił do etapu trwałości. Spółka dopracowuje technologię, aby była gotowa do sprzedaży na platformie Asset Store jeszcze w tym roku. Planowane jest również wykorzystanie technologii we własnych grach.
  • Entuzjasta: Czy w planach nadal jest Projekt Baikonur?
    Michał Gardeła: Baikonur przeniesiony został do linii Moonlit Labs, czyli segmentu gier określanych przez spółkę jako przedsięwzięcia o dużym potencjale sprzedażowym, ale jednocześnie obarczonych wyższym ryzykiem niepowodzenia komercyjnego, związanego przede wszystkim z sukcesem działań marketingowych i promocyjnych.

    Ze względu na nieporównywalnie większy potencjał oraz brak bezpośredniej konkurencji spółka w obecnej chwili skupia się na produkcji Model Buildera i Dog Trainera.
  • Gość: Jak aktualnie przedstawia się Państwa zainteresowanie pozyskaniem kapitału poprzez emisję serii E? Czy macie Państwo jakieś wyobrażenia co do wysokości ceny akcji przedmiotowej emisji?
    Michał Gardeła: Emisja planowana jest w najbliższych tygodniach. Trwają prace nad dokumentem ofertowym. Cena emisyjna zostanie ustalona przed publikacją dokumentu ofertowego i będzie w nim wskazana.
  • Misza: Jaki macie orientacyjnie podział zysków z Model Buildera z Frozenem? Czy dzielicie się zyskiem już od I egzemplarza, czy dopiero po pokryciu kosztów FD?
    Michał Gardeła: Na Model Buildera nie mamy jeszcze wydawcy. Spółka zdecyduje się współpracę z wydawcą tylko w sytuacji, gdy będzie ona za sobą niosła dużą wartość dodaną poza kapitałem. Rozmawiamy z kilkoma międzynarodowymi wydawcami.
  • Gość: Jak przekonałby Pan akcjonariuszy Moonlit by pozostali z realną nadzieją na istotny systematyczny wzrost wartości ich inwestycji, a tym samym potencjalnych przyszłych inwestorów, by zainwestowali w Moonlit z takimi samymi realnymi nadziejami?
    Michał Gardeła: Wiele się nauczyliśmy, dostosowaliśmy plan wydawniczy, dobraliśmy do niego odpowiedni zespół, skoncentrowaliśmy się na mniejszej liczbie projektów wyróżniających się wysokim potencjałem sprzedażowym, wprowadziliśmy najwyższe standardy korporacyjne oraz dodatkową motywację dla zespołu w postaci pakietów akcji.

    Dla niezdecydowanych proponowałbym na bieżąco śledzić postępy projektów Model Builder oraz Dog Trainer, zdanie zgromadzonych wokół nich graczy, a przede wszystkim pozycje produkcji na Steam Top Wishlist. Zdaniem spółki oraz ekspertów z branży, projekty te mają niesamowicie duży potencjał komercyjny i przez ich pryzmat należy postrzegać wartość spółki.
  • Gość: Kiedy można się spodziewać nowych trailerów zapowiedzi nowych produkcji. Poza Model Builder i Dog Trainer pracujecie nad czymś nowym?
    Michał Gardeła: Reveal Projektu #3, korzystającego z technologii HDWS (GameINN 2020) planowany jest na rok 2022. Ponadto spółka planuje prace nad DLC do Model Builder i Dog Trainer w przyszłych latach.
  • Gość: Czy planujecie program motywacyjny, a jeśli tak to na jakich zasadach?
    Michał Gardeła: W tym roku wprowadziliśmy program motywacyjny poprzez przekazanie pakietów akcji od założycieli studia dla członków zespołu. Pakiety te obwarunkowane są dodatkową umową lojalnościową, opracowaną na wzór programów motywacyjnych ESOP. W ciągu najbliższych miesięcy planowane są kolejne podobne działania mające na celu wzmocnienie motywacji obecnego zespołu i przyszłych członków studia. Chcemy powiązać programy motywacyjne z wynikami jakie osiągną kolejne produkcje spółki.
  • Entuzjasta: Jaki jest status procesu sprzedaży projektów których Spółka nie będzie już rozwijac?
    Michał Gardeła: Spółka obecnie prowadzi rozmowy z potencjalnymi wydawcami oraz rozważa inne sposoby monetyzacji.
  • Miron: Dlaczego wytrzymaliście prace na Bajkonurem?
    Michał Gardeła: Prace nad projektem Baikonur zostały wstrzymane jeszcze na etapie jego preprodukcji, ze względu na bardzo szybko pojawiające się produkcje konkurencyjne (Soviet Space Engineers, Rover Mechanic Simulator, Occupy Mars: The Game i wiele innych). Dodatkowo, większość z tych produkcji nie wskazuje na dość atrakcyjną trakcję, jeśli chodzi o wishlisty Steam. Ze względu na sporą konkurencję, stosunkowo małe zainteresowanie graczy tą tematyką (w stosunku zainteresowania Dog Trainerem i Model Builderem) spółka podjęła decyzje o przeniesieniu sił na produkcję najlepiej rokujących, zweryfikowanych gier.
  • Wojtek: Czy Model Builder będzie miał swojego wydawcę?
    Michał Gardeła: Projektem Model Builder zainteresowani są obecnie jedni z największych światowych wydawców gier. Trwają zaawansowane rozmowy z tymi potencjalnymi partnerami - jeśli wartość dodana przez wydawców pozwoli na lepszą monetyzację gry, spółka podejmie się takiej współpracy.
  • krakowianin: Dog Trainer robi wielkie wrażenie. Jednak pytanie czy tak ambitny projekt nie przerasta możliwości małego studia?
    Michał Gardeła: Zdajemy sobie sprawę z wyzwań jakie stawia przed nami produkcja Dog Trainera - w szczególności odtworzenie realistycznego zachowania psów (animacje). W tym celu produkcja gry rozpoczęła się od zaadresowania problemów związanych z opracowaniem pipelineu, który pozwoliłby na wygodne i efektywne dodawanie nowych animacji i ras psów. Jesteśmy na końcu tego procesu, w tej chwili opracowane rozwiązanie pozwala nam na dodawanie nowych ras i duże możliwości animowania psa. Spółka adresuje te wyzwania przykładając właściwą wagę do potencjalnych problemów oraz zatrudniając seniorów i ekspertów w poszczególnych dziedzinach, zdolnych do ich rozwiązywania i opracowywania produkcji wysokiej jakości.
  • Gość: w jednym z pytań o ostatnie wzrosty notowań, przeoczył Pan element pytania: czy posiada Pan wiedzę o tym, że w akcjonariacie Moonlit pojawił się inwestor instytucjonalny lub znaczący indywidualny?
    Michał Gardeła: Zauważyliśmy te ruchy, ale nie posiadamy informacji, kto nabywał te akcje.
  • Gość: Mam poczucie, że opieszale działacie nad wykorzystaniem potencjału projektu Angular Light. Wygląda to jakbyście stworzyli sztukę dla sztuki, a jesteście przecież firmą komercyjną. Nie sądzi Pan, że trzeba zarabiać na tym co się stworzyło? Maksymalizować zyski z tego co się stworzyło?
    Michał Gardeła: Angular Light dopiero teraz trafiło do okresu trwałości, tzn. wyszło z okresu prac B+R. W ramach tego etapu technologia jest dopracowywana pod kątem użytkowania przez zewnętrznych deweloperów. Spółka potrzebuje jeszcze nieco czasu, aby doprowadzić technologię do formy odpowiedniej dla sprzedaży na platformie Asset Store. Komercjalizacja technologii planowana jest na kilka kolejnych lat.
  • Gość: Skąd pomysł na zmiany w radzie nadzorczej i zarządzie? Czy kierowaliście się dobierając osoby?
    Michał Gardeła: Zmiany w RN i zarządzie są odpowiedzią na wyzwania jakie stoją przed spółką notowaną na NewConnect oraz potrzebą wsparcia się doświadczeniem i wiedzą ekspertów. Osoby które wybraliśmy posiadają niezbędne kwalifikacje i umiejętności, których spółka w tej chwili potrzebuje. Opis członków RN i zarządu znajdą Państwo na https://moonlit.games/investors/management/
  • Gość: Jakie przychody od premiery 14.11.2019 r. do chwili obecnej uzyskał Moonlit z gry Deadliest Catch: The Game? Dlaczego znaczny odsetek użytkowników tej gry borykał się z problemami technicznymi jej obsługi przez ich komputery?
    Michał Gardeła: W tym zakresie proponuję zapoznać się z raportem rocznym i danymi finansowymi tam przedstawionymi w zakresie przychodów ze sprzedaży. Co do problemów technicznych, wynikają one z etapu produkcji, na jakim wydawca zdecydował się na publikację gry. W naszej opinii projekt wymagał większej ilości prac, ale niestety nie była to decyzja, na którą mieliśmy wpływ.
  • Gość: Czy macie wiedzę, że w akcjonariacie Moonlit jest lub są inwestorzy instytucjonalni ( instytucje )?
    Michał Gardeła: Aby doprecyzować odpowiedź: Żaden inwestor nie informował spółki o przekroczeniu progów. Obserwujemy wzmożone zainteresowanie spółką, lecz nie mogę komentować akcjonariuszy “podprogowych”.
  • Cahir16: Wasze nowe podejście do biznesu mocno odbiega od pozostałych spółek z Playway (duża ilość gier przy niskich budżetach 100-500 tys.). Z czego wynika decyzja o skupieniu się na tylko 2 projektach o dużych, milionowych budżetach? Wydaje się to bardzo ryzykownym krokiem.
    Michał Gardeła: Wynika to ze zmian na platformie Steam, które utrudniają projektom niskobudżetowym wybicie się ponad tło podobnych gier na Steam. Chcemy tworzyć projekty, których potencjał jesteśmy w stanie wcześnie zweryfikować, ale po pozytywnej weryfikacji tego potencjału nie zamierzamy go marnować poprzez ograniczenie budżetu. Należy pamiętać, że z niskim budżetem bardzo trudno osiągnąć odpowiedni poziom jakości. Jakość przekłada się na recenzje gry w dniu jej premiery i ostatecznie - na sprzedaż całego projektu. Chcemy jako Moonlit w pełni wykorzystać potencjał jaki przedstawiają Dog Trainer oraz Model Builder, a w opinii naszej i ekspertów z branży jest on bardzo wysoki.
  • Gość: Czym spowodowany jest prawie dwukrotny przeskok budżetu produkcyjnego między Model Builder a Dog Trainer?
    Michał Gardeła: Chcemy, aby Dog Trainer był dopracowany w najmniejszym detalu przez dedykowany dla niego zespół. Chcemy stworzyć piękną grę, bo opowiada ona piękną historię. Tak duży budżet powodowany jest w tym przypadku prognozowanym kosztem utrzymania zespołu, który chcemy stworzyć. W porównaniu do Model Buildera, którego produkcje da się rozłożyć w czasie (produkując treść w postaci kolejnych DLC) Dog Trainer musi posiadać bardzo dużą ilość treści już w dniu premiery, aby spełnić oczekiwania graczy. To z kolei przekłada się na większą ilość pracy potrzebną do ukończenia “podstawowej” wersji gry. Ponadto, wykonanie animacji czworonogów jest bardziej kosztowne w stosunku do opracowania wirtualnego modelu do sklejania :)
  • Gość: Dlaczego nie sprzedajecie swoje zaniechane projekty, definitywnie rozstając się z nimi, ale wnosząc z nich do firmy jakiś wymierny przychód? Czy dla firmy nie jest lepsze coś skromnego aniżeli nic?
    Michał Gardeła: Co do części projektów spółka prowadzi negocjacje w sprawie ich sprzedaży. Część jednak zostawimy dla siebie i być może wrócimy do nich, gdy spółka będzie dysponowała odpowiednimi środkami na ich realizację na odpowiednim poziomie.
  • Gość: Jak wygląda teraz zespół pracujący dla studia? Jakie ma za sobą doświadczenie? Jakie chcecie go rozwijać?
    Michał Gardeła: Jesteśmy bardzo dumni z naszego Core Team. To bardzo doświadczeni developerzy, o czym świadczyć może chociażby jakość opracowanych teaserów Model Builder i Dog Trainera, czy wygrana w kolejnej edycji GameINN. Posiadamy olbrzymie doświadczenie zdobyte w pracach na zlecenie - często tak trudnych, że żadne inne studio nie było w stanie się ich podjąć. Zamierzamy rozwijać zespół przez wewnętrzne szkolenia oraz rozbudowywać go poprzez zatrudnianie kolejnych ekspertów. Planowane są kolejne kroki w ramach programu motywacyjnego.
  • krakowianin: Czy przeniesienie Baikonura do segmentu Labs było związane z ogłoszeniem potencjalnie konkurencyjnych tytułów?
    Michał Gardeła: Tak, ogłoszenie podobnych tytułów oraz ich trakcja na Steam Top Wishlist były głównymi powodami, dla których Baikonur został przesunięty do segmentu Moonlit Labs.
  • Gość: Czy Waszą niszę można podsumować jako Premium Hobby Games?
    Michał Gardeła: Z naszej perspektywy określenie “Hobby” byłoby tutaj lekkim niedoszacowaniem. Naszymi grami odpowiadamy na pasje odbiorców, bardzo istotne części ich życia. My podobnie postrzegamy nasze produkcje i żeby gracze dzielili z nami to odczucie.
  • Gość: Odnoszę wrażenie, że bagatelizujecie wartość i skomplikowanie Model Buildera kosztem Dog Trainera. Klejenie modeli to niezwykle precyzyjne zajęcie, hobby. Można kleić pięknie modele i przeciwnie, można je wykonywać niechlujnie. Czy ta gra będzie na takim poziomie, by te różnice w wykonaniu pokazywać?
    Michał Gardeła: Spółka jest w tej chwili w pełni skupiona na dopracowywaniu Model Buildera. Widzimy w nim olbrzymi potencjał, spotykamy się z naturalnym zainteresowaniem ze strony branży i społeczności modelarskiej. Nie chcemy jej zawieść, bo to nasi klienci. Mamy zamiar rozbudować tę grę, aby nikt nie myślał nawet o potencjalnym konkurowaniu z nami. Nasza gra będzie pozwalać na olbrzymią swobodę w sklejaniu modeli - chcemy dać graczom olbrzymie zaplecze do uwolnienia swojej kreatywności - zarówno profesjonalnie i hobbystycznie. Przygotowujemy grę także w ten sposób, aby dało się zagrać w nią “śmiesznie” - by w ten sposób zachęcić streamerów YT/Twitch do grania live i tym samym nakręcania promocji gry. Modelarstwo to pasja i hobby wielu z członków naszego zespołu, rozumiemy potrzeby naszych graczy :)
  • SW-fan: Witam. Pobrałem demo Model Buildera i było tragiczne. Pod względem wszystkiego: grafiki, ale przede wszystkim obsługi. Potem zostało wycofane i bardzo dobrze. Ale mam obawy czy gra się będzie do czegokolwiek nadawać.
    Michał Gardeła: Rozumiemy skąd taka opinia o demo. Spółka zdecydowała się na publikację gry w bardzo wczesnej, wręcz prototypowej wersji tylko i wyłącznie ze względu na naciski graczy, którzy nie mogą doczekać się finalnej produkcji. W naszej ocenie, nie jest to jeszcze demo - a wersja “pre-alpha”. Dzięki jego publikacji zebraliśmy cenny feedback, a społeczność zgromadzona wokół gry była na tyle aktywna, że Steam uznał że gra nadaje się na wyróżnienie w ramach Steam Games Festival. Przełożyło się to pozytywnie na promocję gry i pozycję na Steam Top Wishlist.
    Aby zadbać o finalną jakość produkcji regularnie konsultujemy ją z ekspertami z branży i prasą. Właściwe demo - prolog gry - ukaże się w nadchodzących miesiącach i będzie reprezentowało właściwą dla dema jakość.
  • Gość: Zastanawiam się, czy nie przeceniacie swych wartości naukowych ponad tworzenie odpowiednich gier, odpowiadających na zapotrzebowanie strony popytowej, których sprzedaż da przychód firmie komercyjnej jaką jesteście?
    Michał Gardeła: Wartości naukowe interesują nas jedynie jako niezbędny aspekt realizacji projektów GameINN. Naszym głównym celem zawsze było przekazanie graczom naszego zaangażowania i pasji, a w efekcie produkcja wysokiej jakości gier i osiąganie jak najwyższych przychodów z ich sprzedaży.

    W tej chwili skupiamy swoje siły na produkcjach, które według wszystkich znanych nam wskaźników udowodniły swój potencjał komercyjny na etapie preprodukcji. Wierzymy w ich spory sukces w dniu premiery i w kolejnych latach w ramach sprzedaży DLC. Do tego sprowadza się nowa strategia spółki: minimalizacja ryzyka i pełne wykorzystanie potencjału dopracowanych produkcji.
  • Gość: Czy Moonlit spienięża już dotychczasowe swoje projekty z których kontynuacji zrezygnował na poczet aktualnie na warsztacie dwóch symulatorów? Minęło juz sporo czasu od podjęcia decyzji o zaprzestaniu prac i otwarciu się na ewentualne oferty kupna przedmiotowych projektów.
    Michał Gardeła: W naszej ocenie zmiana planu wydawniczego była bardzo rozsądnym i przemyślanym posunięciem. Każdy z obecnie produkowanych symulatorów z osobna cechuje się znacznie wyższym potencjałem komercyjnym niż wszystkie projekty z segmentu Moonlit Labs i im poświęcamy największą uwagę. Nie oznacza to jednak, że zostawiamy projekty z segmentu Labs bez uwagi. Podejmujemy działania, aby je zmonetyzować we współpracy z zewnętrznymi partnerami - w postaci wydawców i studiów deweloperskich.
  • Entuzjasta: Jaki jest poziom wishlist dla gry Model Builder i Dog Trainer?
    Michał Gardeła: Nie chcemy teraz zdradzać tych informacji, ze względu na dobro projektów (z uwagi na konkurencję oraz na trwające rozmowy z wydawcami i licencjodawcami). Możemy powiedzieć, że deklaracje o zainteresowaniu grą wyraziło dziesiątki tysięcy potencjalnych graczy i liczba ta stale rośnie, pomimo faktu iż właściwe kampanie marketingowe jeszcze się nie zaczęły. Polecamy śledzić pozycję naszych gier w rankingu Top Wishlist. Wierzymy, że uruchomienie właściwych działań promocyjnych przełoży się na spore wzrosty ich pozycji, z których można wyciągać wnioski co do wielkości wishlist.
  • Gość: Jak przedstawiają się aktualnie stosunki Zarządu Moonlit z Prezesem PlayWay, Krzysztofem Kostowskim? Zwraca uwagę cisza jaka panuje ze strony Krzysztofa Kostowskiego na temat Moonlit w jego cyklicznych aktualnościach prezentowanych na YouTube.
    Michał Gardeła: Grupa PlayWay to nasz największy akcjonariusz, personalnie Krzysztof Kostowski był inspiracją dla zarządu i to dzięki niemu powstał Moonlit. Kompetencje marketingowe oraz produkcyjne grupy PlayWay były i są wsparciem dla Moonlit. Zarząd wyraża nadzieję, że wieloletnia inwestycja PlayWay w Moonlit stanie się powodem dużej satysfakcji dla naszego największego akcjonariusza.
  • Gość: Czemu właściwie zajęliście się produkcją Playerless i Ignis bez sprawdzenia ich potencjału monetyzacyjnego?
    Michał Gardeła: Obie produkcje były inspirowane tytułami, które odniosły olbrzymi sukces: dla Playerless była to gra Undertale (2-5 mln sprzedanych kopii), a dla Ignis był to ogólny trend na gry z gatunku MOBA (jak np. LOL) - chcieliśmy zrobić wariację na temat tego gatunku. Nasze założenia były dobre i udało nam się uzyskać wysokiej jakości efekty w produkcji, ale nie udało nam się sprostać wymaganiom rynku i znajdującej się na nim konkurencji, która operowała znacznie większymi nakładami marketingowymi. To właśnie te trudności sprawiły, że firma podjęła decyzję o przesunięciu produkcji do segmentu Labs. Natomiast aktualnie produkowane projekty Dog Trainer i Model Builder są wolne od podobnych problemów (brak bezpośredniej konkurencji, niezagospodarowane nisze, duże grono odbiorców), a także posiadają znacznie lepiej przemyślane plany marketingowe pod kątem możliwości spółki.
  • Michał Gardeła: Szanowni Państwo, serdecznie dziękuję za udział w czacie w imieniu swoim, a także całego Teamu Moonlit. Zapraszamy na nasz Twitter @moonlitgs, gdzie będziemy na bieżąco publikować najświeższe informacje!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +126,27% +25 254,60 zł 45 254,60 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy