Czat: Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi SA - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi: Liczymy, że przejęcie Readfy przełoży się na sprzedaż naszych flagowych usług na rynku niemieckim

Dyskusja odbyła się dnia: 08.04.2019, godziny 11:00
Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi: Liczymy, że przejęcie Readfy przełoży się na sprzedaż naszych flagowych usług na rynku niemieckim Mikołaj Małaczyński, prezesem zarządu Legimi SA
W poniedziałek, 8 kwietnia o godz. 11.00 rozpocznie się czat inwestorski z Mikołajem Małaczyńskim, prezesem zarządu Legimi SA. Zapraszamy do zadawania pytań związanych z planami spółki, w szczególności z trwającą ofertą publiczną akcji serii G i planowanym debiutem na NewConnect. Założyciel Legimi odpowie na pytania dotyczące finalizacji przejęcia niemieckiej spółki Readfy GmbH i płynących z tego synergii.

Zapisy na akcje rozpoczęły się 25 marca i potrwają do 12 kwietnia. Akcjonariusze, którzy złożą zapisy na określoną liczbę akcji otrzymają świadczenie w postaci dostępu do usług Legimi oraz pakietu marketingowego (bonusy zaczynają się już od 320 zł). Więcej informacji >>

Legimi to pionier na polskim rynku e-książki. Spółka, jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi. Współpracuje z największymi telekomami oraz bibliotekami, a swoim klientom oferuje szereg udogodnień m.in. dowolny wybór platformy i urządzenia do czytania, możliwość przełączania pomiędzy e-książką a audiobookiem. Legimi może pochwalić się największą bazą tytułów w kategorii beletrystyka. Dzięki atrakcyjnym ofertom Spółka skokowo zwiększa przychody i liczbę klientów w Polsce. Firma prowadzi także działalność na rynku niemieckim, który jest jednym z największych na świecie. Legimi posiada 53 tys. aktywnych użytkowników, współpracujący przy tym z ponad 300 wydawcami.

Zapis dyskusji

  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Mikołajem Małaczyńskim, prezesem Legimi. Dziś porozmawiamy o planach finalizacji przejęcia niemieckiej spółki Readfy GmbH i płynących z tego synergii.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Mikołaj Małaczyński: Witam wszystkich uczestników czatu. Przez najbliższą godzinę postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Jestem do Państwa dyspozycji, zaczynajmy! Obecnie trwa publiczna emisja akcji serii G. Memorandum informacyjne oraz prezentację inwestorską można znaleźć pod linkiem https://www.legimi.pl/akcje/
  • Gość: Jak wygląda trend czytelnictwa e-ksiazek w Polsce?
    Mikołaj Małaczyński: Ostatnie badania Biblioteki Narodowej pokazały, że e-książki czyta dopiero 3-4 proc. Polaków, na dojrzałych rynkach ten odsetek wynosi >25 proc., co pozostawia dużą przestrzeń do wzrostu wielkości rynku. Ważna informacją jest to, że po e-książki sięgają w pierwszej kolejności zagorzali czytelnicy, a do takich osób kieruje swoje usługi Legimi. Dużą popularność zyskują ostatnio audiobooki, chociaż są wciąż mniej popularne niż ebooki. Naszą odpowiedzią na ten rosnący popyt jest format łączony – tzw. synchrobooki. Usługa polega na płynnym przełączaniu pomiędzy słuchaniem, a czytaniem na różnych urządzeniach. Wierzymy, że w ten sposób przyciągniemy nowych odbiorców e-książek do naszej platformy.
  • artur: Skąd pomysł na rynek niemiecki?
    Mikołaj Małaczyński: Spółka osiągnęła powtarzalne wyniki ok. 60% wzrost rdr. w Polsce i decyzją WZA była ekspansja zagraniczna. Zarząd przeprowadził analizę kilku rynków europejskich pod kątem potencjału wzrostu i otoczenia konkurencyjnego i rynek niemiecki przedstawia się jako najbardziej atrakcyjny pod względem potencjału wzrostu. Warto wspomnieć o obowiązującej na tym rynku ustawie o stałej cenie książki, dającej preferencje modelom abonamentowym. Spółka przeprowadziła pilotażowe wdrożenie tzw. soft-launch, który potwierdził zasadność rozwoju oferty czytnik za 1 EUR, dodatkowo zweryfikowaliśmy CAC, czyli tzw. koszt pozyskania użytkownika. Liczymy, że przejęcie spółki Readfy działającej w modelu freemium na bazie 400 tys. użytkowników przełoży się na sprzedaż naszych flagowych usług na rynku niemieckim.
  • jan: Czy po przejęciu Readfy bedzie pod marką Legimi?
    Mikołaj Małaczyński: Marka Readfy jest kojarzona przez wielu wydawców i użytkowników, dlatego nie chcemy z niej rezygnować. Rozważamy co-branding.
  • gość81: Na jakim etapie jest transakcja przejęcia Readfy?
    Mikołaj Małaczyński: O postępach transakcji informujemy na bieżąco, za pośrednictwem ESPI http://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,410471 Transakcja jest na ukończeniu, spodziewamy się zamknięcia do końca maja br. Jest to jeden z celów trwającej emisji akcji. Warto dodać, że na mocy obowiązujących porozumień jesteśmy operacyjnie zaangażowani w spółce i przygotowujemy kampanię promocyjną do bazy użytkowników Readfy, która ma na celu pozyskanie kilku tys. płacących abonentów jeszcze w tym roku. Często jesteśmy pytanie o wartość Readfy, wprost nie możemy udzielić odpowiedzi, ze względu na obowiązujące nas NDA. Natomiast informacją publiczną jest to, iż w poprzednich latach spółka pozyskała 1,5 mln EUR finansowania, co pozwala uchwycić jej skalę. Kluczowy z perspektywy Legimi jest dostęp do bazy 400 tys. użytkowników i zbudowane relacje z wydawcami w Niemczech.
  • Gość: Jak obniżka VATu na e-booki wpłynie na Wasz biznes?
    Mikołaj Małaczyński: Konsensus w branży wobec VAT-u zakłada, że wpłynie on dodatnio na rozwój rynku e-booków. Legimi zawiera z użytkownikami umowy roczne i 2-letnie w kwotach brutto. Dlatego potencjalna obniżka powinna wpłynąć na wyższą pierwszą marżę na produkcie. Niestety, nie potrafimy dokładnie określić, kiedy ustawodawca wprowadzi w życie nowe przepisy podatkowe. Dlatego nie uwzględniliśmy tej informacji w prognozie na bieżący rok.
  • LPG: Kiedy możemy spodziewać się debiutu na NC?
    Mikołaj Małaczyński: Debiut zaplanowany został na IV kw. 2019 r. Przewidujemy kilka sesji interakcji formalno-prawnych z GPW, co jest standardem przy takim procesie. Jednocześnie w tym roku spółka obchodzi 10-lecie swojej działalności i planujemy połączyć debiut na NC z szerszymi działaniami promującymi w tym okresie. Zależy nam na przyciągnięciu nowych inwestorów w pierwszych dniach notowań, co leży w interesie inwestorów zainteresowanych akcjami obecnie emitowanej serii G.
  • Albatros: Kiedy zostanie wprowadzone Legimi 3.0?
    Mikołaj Małaczyński: Pierwsze wdrożenia planujemy na przełomie maja i czerwca. Warto wyjaśnić czytelnikom StockWatch.pl pokrótce, czym będzie Legimi 3.0. To zaprojektowana od nowa aplikacja mobilna oraz serwis internetowy w odpowiedzi na zgłaszane potrzeby naszych użytkowników. Wprowadzimy szereg udogodnień, które powinny mieć przełożenie na wyższy poziom satysfakcji klienta, wzrost zaufania do marki oraz lepsze poziomy konwersji nowych użytkowników. Zapowiedzieliśmy przy tej okazji również nową identyfikację wizualną Legimi.
  • analityk: Na jakim poziomie będzie market cap spółki po ofercie?
    Mikołaj Małaczyński: Wycena pre-money przed emisją akcji wynosiła 20 mln zł. W ocenie analityków pozostawia ona wciąż sporą przestrzeń wzrostu, szczególnie w kontekście rynku niemieckiego, którego nie uwzględniamy jeszcze w wycenach.
  • af trader: Szanowny Panie, bardzo ciekawa oferta, tylko mam pytanie jak duży katalog posiada Legimi i jakiej jakości powiedzmy z aktualnych 10 bestsellerów Empiku ile macie u siebie?
    Mikołaj Małaczyński: Najczęściej informujemy, że ok. 70 proc. bestsellerów znajduje się w ofercie Legimi. To najwyższy tego typu wskaźnik ze wszystkich firm abonamentowych zajmujących się książkami na świecie. Opiniotwórczy serwis lubimyczytac.pl przeprowadził plebiscyt wśród internautów na najlepsze książki - wśród 220 nominowanych tytułów, ponad 170 można było znaleźć w Legimi.
  • Analityk Fundamentalny: W jaki sposób chcecie Państwo przekonać użytkowników Kindle, aby korzystać z Waszego rozwiązania. Cena 33 zł miesięcznie to często 3 książki, w promocji :)
    Mikołaj Małaczyński: Nawiązując do poprzedniego pytania, najczęściej bestsellery nie są objęte tak dużymi przecenami, jednak należy wyjaśnić, że użytkownicy decydują się na Legimi nie tylko ze względu na atrakcyjną cenę. Wspomniane wcześniej synchrobooki, tzw. czytanie w chmurze oraz wygodna integracja z systemami bilingowymi operatorów telekomunikacyjnych (Plus, Play, T-mobile) to kolejne nasze wyróżniki stanowiące wartość dodaną dla czytelnika.
  • shark: Czy wprowadzicie w Polsce Legimi freemium?
    Mikołaj Małaczyński: Przypomnijmy pozostałym uczestnikom czatu, że model freemium stosowany jest z sukcesem przez Readfy na rynku niemieckim i przy okazji akwizycji Legimi zyskuje dostęp do tego cennego know-how. Podobnie, jak inne platformy subskrypcyjne działające w obszarze muzyki/filmu widzimy zasadność w połączeniu usługi freemium z naszą obecną usługą premium. W pierwszej kolejności chcemy się jednak skupić na skalowaniu oferty e-czytnik za 1 EUR na rynku niemieckim.
  • Albatros: Czy na rynku niemieckim istnieje tożsama oferta, jak e-czytnik za 1 EUR?
    Mikołaj Małaczyński: Według naszej najlepszej wiedzy, inne serwisy nie mają takiej oferty.
  • Gość: Czy w przychodach w 2018 r. są jakieś bartery lub zdarzenia jednorazowe?
    Mikołaj Małaczyński: Jak w każdej spółce co roku są takie zdarzenia, jednak stanowią one jedynie ułamek naszych przychodów za ubiegły rok.
  • księgowy: EBITDA miała w 2018 wynieść 3,5 mln zł, a skończyło się na 1,1 mln zł. Dlaczego?
    Mikołaj Małaczyński: Szczegółowe informacje przedstawialiśmy w raporcie ESPI http://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,407540

    Pamiętajmy, że spółka w ubiegłym roku starała się pozyskać finansowanie na trudnym rynku, co wpłynęło na opóźnienia w realizacji projektów kapitałowych i niektórych działań operacyjnych. Zwróćmy uwagę także na trakcję przychodów, która w biznesie typu SaaS jest kluczową metryką performance biznesu - w ciągu trzech ostatnich lat spółka notuje dynamiki powyżej 60 proc. r/r reinwestując w dalszy wzrost.
  • księgowy: Z elementów bilansu w prezentacji wynika, że w 2018 r. wartości niematerialne wzrosły o 1 mln zł. Czego dotyczy ten wzrost?
    Mikołaj Małaczyński: Wzrost wartości niematerialnych o 1 mln zł w 2018 r. wynika z nakładów ponoszonych na budowę nowej platformy Legimi 3.0.
  • potencjalny akcjonariusz: Czy obecni akcjonariusze spółki będą posiadali lockup, czy akcje objęte w ramach np. konwersji mogą trafić od razu na rynek?
    Mikołaj Małaczyński: Akcje założycielskie serii A nie będą wprowadzane na rynek NC. Wśród kolejnych serii akcji tylko seria B, skierowana do naszych najwierniejszych obligatariuszy, emitowana była z dyskontem po cenie 13,90 zł. Wolumen wyniósł ok. 800 tys. zł. Pozostałe serie utrzymujemy na poziomie ok. 16 zł, co sprawia że obecni akcjonariusze traktowani są na równi z wcześniejszymi emisjami.
  • Tomasz Z.: Gdzie znajdę prospekt emisyjny ?
    Mikołaj Małaczyński: Oferta przeprowadzana jest w oparciu o dokument informacyjny dostępny pod linkiem https://legimi.pl/akcje. Oferta jest tzw. bezprospektowa do 1 mln EUR, nie ma potrzeby sporządzać memorandum informacyjnego.

    Zapraszamy do kontaktu mailowego ir@legimi.com, pod którym służymy informacjami dla osób zainteresowanych obecną emisją, a w przyszłości również do subskrypcji newslettera https://getrevue.co/profile/legimiIR
  • Mikołaj Małaczyński: Dziękuję za wszystkie zadane pytania. W ciągu godziny staraliśmy się odpowiedzieć na większość z nich. Zapraszamy do kontaktu bezpośredniego pod podanym wyżej adresem mailowym oraz składania zapisów w ramach emisji. Przypomnijmy, że ostatni dzień zapisów to piątek 12 kwietnia.
  • Mikołaj Małaczyński: Zainteresowanych odsyłam do raportu analitycznego www.stockwatch.pl/wiadomosci/netflix-na-rynku-e-bookow-zmierza-na-newconnect-legimi-z-publicznej-emisji-akcji-chce-pozyskac-4-mln-zl,akcje,237980 oraz wątku na forum poświęconemu emisji Legimi: https://www.stockwatch.pl/forum/wpis-najnowszy-381553_LEGIMI.aspx#381553
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a

PORTFEL STOCKWATCH

Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +50,61% +10 122,97 zł 30 122,97 zł

Logowanie


Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło

Ostatnio zaktualizowane dane

AD.bx ad3b
AD.bx ad3d