pixelg
Paweł Graniak - prezes zarządu Image Power
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z prezesem zarządu Image Power SA, Pawłem Graniakiem

Dyskusja odbyła się dnia: 06.04.2021, godziny 11:00
Paweł Graniak - prezes Image Power: Mocno wierzymy w każdą naszą grę Paweł Graniak - prezes zarządu Image Power

6 kwietnia, o godz. 11:00 odbędzie się czat inwestorski z prezesem zarządu Image Power SA, Pawłem Graniakiem. Tematem spotkania będzie debiut na rynku NewConnect, który odbędzie się 7 kwietnia, a także plany wydawnicze na 2021 rok i lata kolejne.

Image Power SA zdobywa doświadczenie na polskim rynku gier video od 2012 roku, a produkcją zajmuje się od roku 2019. Swoje tytuły wydaje i promuje przy ścisłej współpracy z grupą PlayWay SA - największym polskim wydawcą gier komputerowych. Dzięki temu wsparciu oraz talentom osób tworzących zespół, Image Power zamierza wydawać ciekawe, oryginalne, a przede wszystkim niezwykle grywalne gry video na wiodące platformy takie jak PC, Nintendo Switch czy konsole Sony oraz Microsoftu. Pierwszą grą spółki jest ciepło przyjęty Dieselpunk Wars, który przyciągnął uwagę graczy oraz mediów, a najważniejszą produkcją spółki ma być Offroad Mechanic Simulator. Spółka planuje także zainteresować swoimi grami kolejne regiony, w tym skrywający ogromny potencjał rynek chiński.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Pawłem Graniakiem, prezesem zarządu Image Power SA. Tematem spotkania będzie debiut na rynku NewConnect, który odbędzie się 7 kwietnia, a także plany wydawnicze na najbliższe kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Paweł Graniak: Dzień dobry, witam wszystkich serdecznie i zapraszam do zadawania pytań.
  • kolarz888: Z Waszej strony internetowej wynika, że aktualnie pracujecie aż nad siedmioma grami. W porównaniu do większości niezależnych deweloperów to bardzo dużo. Pytanie - jak udaje się Wam koordynować pracę nad tyloma tytułami? Ile zespołów nad nimi pracuje? Ile z nich to zespoły wewnętrzne a ile to outsourcing wydawniczy? I wreszcie - jaki jest horyzont wydawniczy prezentowanych tytułów (czy jest to lista na najbliższe dwa lata, trzy, czy może dłużej?)
    Paweł Graniak: Mamy 5 zespołów wewnętrznych i 2 zewnętrzne (Punch Punk Games i GameFormattic SA). Dwóch członków zarządu i dyrektor kreatywny koordynują wszystkie projekty. Zakładamy wydawanie 4-5 gier rocznie, stąd taka liczba produkcji, nad którymi pracujemy. Stawiamy na dywersyfikację naszych projektów.
  • Pepe: Która z Waszych gier ma Pana zdaniem największy potencjał? Który projekt jest tym flagowym?
    Paweł Graniak: Mocno wierzymy w każdą naszą grę, jednak tą największą będzie zdecydowanie Offroad Mechanic Simulator. W niej pokładamy duże nadzieje. Aktualnie trwa produkcja. Dewelopment tej gry przewidujemy na 2 lata. Chociaż także dobrze rokuje Creature Lab, którego wishlista buduje się bardzo dynamicznie. Poza tym także Ambulance Simulator jest naszym mocnym tytułem.
  • player_one: W skład zespołu wchodzi 15 osób, które robią 3 tytuły, a dodatkowo mają portować je na Switch. To oznacza, że grę średnio robi 5 osób - trochę mało… Czy planujecie jakiś wzrost zatrudnienia?
    Paweł Graniak: Kilkuosobowy zespół to optymalna forma przy tworzeniu gier nisko i średnio budżetowych. Oczywiście ciągle poszukujemy nowych osób do pracy, żeby wzmacniać zespoły i tworzyć nowe. Cały czas szukamy nowych, zdolnych pracowników, którzy mogliby zasilić nasze szeregi.
  • inwestor_2k: Dzień dobry, jaki będzie kurs odniesienia Image Power na debiucie i wycena spółki na starcie?
    Paweł Graniak: Wysokość kursu odniesienia na debiucie wynosi 30 zł za akcję, co implikuje wycenę na poziomie ponad 46 mln zł.
  • anty_teresa: Czy jest Pan zadowolony z dotychczasowej sprzedaży Dieselpunk Wars? Ile się ich sprzedało do tej pory?
    Paweł Graniak: Gra jest na wciąż we wczesnym dostępie. Obecny poziom sprzedaży sugeruje szybki zwrot kosztów. Wkrótce po oficjalnym debiucie, który nastąpi niebawem, podamy pierwsze dane sprzedażowe.
  • pasha: W ostatniej emisji wyceniliście się na 50 mln zł, to znacznie więcej niż wynoszą oferty spółek z grupy The Dust, które posiadają także ciekawe projekty w kalendarzu wydawniczym. Skąd ta relatywnie wysoka wycena?
    Paweł Graniak: Wycena spółki na debiucie wynosi ponad 46 mln zł i wynika z przeprowadzonej emisji akcji serii E, z której Image Power pozyskało blisko 1,6 mln zł oraz obecnego poziomu rozwoju prowadzonej działalności, co zostało przedstawione w opublikowanym Dokumencie Informacyjnym spółki.
  • Gość: Yacht Mechanic Simulator robi Punch Punk, natomiast Offroad Mechanic zostanie wyprodukowane przez GameFormatic. Jak do tej pory nie macie kompetencji wydawniczych, więc pozostaje pytanie jaką rolę pełnicie w przypadku tych gier? Finansowanie?
    Paweł Graniak: Cały czas z PlayWayem budujemy nasze kompetencje wydawnicze. Jesteśmy po wydaniu naszej pierwszej gry i wkrótce będą następne. Gry Yacht Mechanic i Offroad są tworzone na nasze zlecenie i są to nasze IP, które chcemy dalej rozwijać. Fakt, iż to te gry tworzymy na zewnątrz wynika z naszej strategii.
  • Boxim: Czy planują Państwo tworzyć gry mobilne?
    Paweł Graniak: Gry, które będą miały potencjał będziemy portować na urządzenia mobilne.
  • Gość: Kto obejmował akcje serii D?
    Paweł Graniak: Była to (tak jak wszystkie) prywatna emisja dla inwestorów indywidualnych.
  • Gość: Ile kopii Dieselpunka sprzedaliście do tej pory?
    Paweł Graniak: Gra jest jeszcze w trybie wczesnego dostępu. Wkrótce po premierze gry podamy szacunkowe dane nt. sprzedaży. Z dotychczasowej sprzedaży wynika, że koszty gry powinny się szybko zwrócić, co jest dla nas priorytetem.
  • Gram: Pan Paweł Figarski ponoć ma doświadczenie jako Game Desinger. Jaka gra zaprojektowana przez Pana Pawła miała największą sprzedaż?
    Paweł Graniak: Piotr Figarski zdobywał doświadczenie przy mniejszych projektach (w tym niekomercyjnych). Natomiast w Image Power odpowiada za DieselPunk Wars, Ambulance Simulator, Creature Lab i Postapo Mechanic Simulator.
  • Gość: Jakiej wielkości jest wishlista Creature Lab, jakiej Ambulance Simulator?
    Paweł Graniak: Ze względu na politykę informacyjną spółki nie możemy podać w takiej formie. Ambulance Simulator to nasza największa wishlista, natomiast Creature Lab jest najdynamiczniej budującą się wishlistą od daty premiery preprodukcji.
  • kolarz888: Panie Pawle, pominął Pan w odpowiedzi pytanie o horyzont wydawniczy dla prowadzonych projektów, albo ja nie zrozumiałem odpowiedzi...
    Paweł Graniak: Mamy założony plan wydawniczy na najbliższych kilka lat. Dodatkowo w zanadrzu mamy plany na kilka kolejnych preprodukcji, które uzupełnią nasz plan wydawniczy. Gry które zapowiedzieliśmy do tej pory to maksymalnie dwuletni horyzont wydawniczy.
  • kolarz888: Mam jeszcze pytanie odnośnie kalendarza wydawniczego. Kiedy możemy spodziewać się pierwszej pełnoprawnej gry wydanej przez Image Power (z tego co widzę, na daną chwilę oferujecie jedynie Dieselpunk Wars w formule early access)?
    Paweł Graniak: Wyjście DieselPunk Wars z wczesnego dostępu nastąpi w tym miesiącu. Z większych produkcji w tym roku planujemy wydać Yacht Mechanic Symulator oraz Ambulance Simulator.
  • Gość: Na jaką sprzedaż liczycie w przypadku Offroad?
    Paweł Graniak: Na tę chwilę za wcześnie estymować liczbę sprzedanych kopii. Jednak ten tytuł będąc w grupie gier mechaników, powinien osiągnąć sprzedaż satysfakcjonującą dla całej grupy.
  • Gość: Czy pozostałe tytuły też będą wydawane tak jak Dieselpunk w EA?
    Paweł Graniak: Decyzja o wczesnym dostępie następuje zawsze pod koniec produkcji. Nie jest dla nas regułą wydawanie wszystkich gier we wczesnym dostępie, jednak nie wykluczamy, że któryś z naszych tytułów również będzie tak wydany.
  • Mata: Dlaczego nabyliście prawa do Dieselpunka od PlayWay,a? Nie macie własnych pomysłów na gry?
    Paweł Graniak: Po tym ile zaprezentowaliśmy pomysłów na gry nie myślimy, żeby ich nam brakowało.
  • Gość: Jaka jest planowana data premiery Archer? W tabelce jest to 4q21 r., natomiast w opisie gry 1q22?
    Paweł Graniak: Niebawem pokażemy demo gry, Wówczas będziemy decydować o tym, jak bardzo rozbudowana ma być gra.
  • Gość: Jaką część zysków zatrzymujecie jako wydawca Offroad? Czy w umowie z deweloperem są jakieś progi sprzedaży do podziału? Jest recoup?
    Paweł Graniak: W tym momencie nie mogę podać takich szczegółów umowy. Natomiast mogę poinformować, że jako wydawca i właściciel IP mamy zapewnioną większość zysków. Wykonawca ma między innymi wynagrodzenie uzależnione od ocen gry.
  • Mariusz: Dobry Na PlayWay day informawaliscie, że yachting, czy offroad to pasje członków zespołu. W takim razie dlaczego kupowaliście prawa do tych gier od innych spółek? A może źle rozumiem i tylko zleciliście produkcję na zewnątrz?
    Paweł Graniak: Widocznie zostało to źle zrozumiane. Obie te gry są naszymi pomysłami i to my jesteśmy ich właścicielami. Natomiast produkcja została zlecona na zewnątrz.
  • Gość: Które gry zostaną wydane w trybie Early Access?
    Paweł Graniak: W tej chwili nie da się tego określić. Decyzja o EA zapada często pod koniec procesu developmentu.
  • gamdevfan: W styczniowych aktualnościach powiedział Pan, że preprodukcje Off Road Mechanic, Eco Warrior i Medival czekają na zebranie odpowiedniej Wishlisty, jak rozumiem w celu ich ewentualnego lub nie wprowadzenia do produkcji. Czy te produkcje posiadają jakieś buildy, gdzie zaimplementowane są mechaniki, można sterować postaciami/przedmiotami?
    Paweł Graniak: Jeśli chodzi o te produkcje to Offroad Mechanic Simulator wszedł aktualnie w fazę produkcji. Do pozostałych dwóch tytułów budowane są jeszcze wishlisty. Offroad posiada już grywalny build. Jest to jednak dość wczesny etap produkcji, w którym testujemy podstawowe mechaniki.
  • Gość: Grupa Steam dla Dieselpunka przed premierą wynosiła ok. 3 tys. osób, a przed prologiem ok 2,8 tys. osób. Yacht Mechanic, którego chcecie wydać w najbliższych miesiącach ma obecnie tylko 1,8 tys. osób, więc potencjał wydaje się znacznie mniejszy… Zgadza się Pan z tym stwiedzeniem? A może wishlista dla tego tytułu mimo wszystko jest większa niż dla Waszej pierwszej gry?
    Paweł Graniak: Yacht Mechanic Simulator jest grą o większym potencjale niż DieselPunk Wars.
  • Gość: Przychody w 2020 r. pochodzą w dużej mierze ze sprzedaży Dirty Jobs Simulator. Dlaczego sprzedaliście prawa do tego tytułu?
    Paweł Graniak: Ze względu na dywersyfikację portfolio uznaliśmy, że pozostałe tytuły mają dla nas większy potencjał.
  • Gość: Ile gier macie obecnie w produkcji właściwej? Ile jest blisko testów?
    Paweł Graniak: W fazie testów w PlayWayu mamy obecnie 3 gry. Wkrótce dojdą kolejne. W produkcji właściwej mamy 7 tytułów plus dwa w preprodukcji.
  • anty_teresa: Panie Pawle, przecież nie o szybki zwrot kosztów chodzi... Z pewnością mieliście oczekiwania co do premiery EA. Chciałbym wiedzieć, czy sprzedaż się w nie wpisuje, czy nie.
    Paweł Graniak: Dla nas podstawowym założeniem jest szybkie pokrycie kosztów gry, co jest wyznacznikiem modelu biznesowego. Więc dla nas na tym etapie jest to ważne. Dane o sprzedaży będziemy publikować po właściwej premierze, co wpisuje się w politykę informacyjną spółki.
  • Gość: Który Wasz tytuł ma największą wishlistę i jaki jest jej poziom?
    Paweł Graniak: W obecnym momencie największą wishlistę ma Ambulance Simulator. Jednak tempo rozwoju Offroad Mechanica wskazuje, że to będzie największa gra. Konkretne dane wishlist będą publikowane w odpowiednim czasie, natomiast gry są w poziom kilkudziesięciu tysięcy zapisów na wishliście.
  • Gość: Czy spółka będzie ponosić koszty portowania DW na konsole, czy całość pokryje Console Labs?
    Paweł Graniak: Nie mogę ujawnić szczegółów, natomiast mamy wynegocjowane bardzo dobre warunki wykonania portu w grupie kapitałowej PlayWay.
  • Gość: Z obserwacji takich tytułów jak Uboat, czt Green Hell wiadomo, że sprzedaż na premierze właściwej jest zbliżona do premiery EA. Jak zatem sprzedał się Dieselpunk na premierze EA?
    Paweł Graniak: Możemy powiedzieć, że według założeń, sprzedaż pokryła znaczną część kosztów produkcji.
  • Loko12: PlayWay tanio kupił udziały, Pan zabezpieczył sobie 25 proc. zysków z Dieselpunk Wars, a mimo to tak wysoko się cenicie?
    Paweł Graniak: Nie wiem skąd taka informacja o podziale zysków, ale nie jest ona prawdziwa. Natomiast wycena spółki wynika z ostatniej emisji akcji. To rynek wycenia, a nie ja.
  • Gość: Przyznam, że jak na obecne standardy ujawniacie bardzo mało informacji o grach. Nie wiem jakie są ich budżety, jakie mają wishlisty, jakie oczekiwania sprzedażowe. W zasadzie jesteście kotem w worku z napisem gamdev i nazwami gier. Czy Pana zdaniem tak właśnie powinna wyglądać oferta dla poważnych inwestorów? Czy może liczycie, że akcjami obracać będą dzieciaki co oglądają Małolata?
    Paweł Graniak: Wszystkich inwestorów traktujemy poważnie. Jeżeli chodzi o szczegóły dotyczące produkcji, to wszelkie informacje są przedstawiane na bieżąco zgodnie z polityką informacyjną spółki oraz grupy PlayWay. Nasze dotychczasowe gry mieszczą się w budżetach pomiędzy 200 a 400 tys. zł. Wyjątkiem jest tutaj Ofroad Mechanic Simulator, który zabudżetowany jest na 700 tys. zł. Szczegółowe dane dotyczące wishlist będą publikowane w odpowiednim czasie, zgodnie z polityką informacyjną spółki.
  • Gość: Jakie budżety mają wasze gry? Proszę o konkrety
    Paweł Graniak: Budżety są w przedziale 200-400 tys. zł. Offroad Mechanic Simulator, jako nasza największa gra, został zabudżetowany na 700 tys. zł.
  • Gość: Czy roczną sprzedaż Offroad Mechanic na poziomie 100 tys. uznałby Pan za sukces?
    Paweł Graniak: Tak, w tej chwili mogę powiedzieć, że uznałbym to za sukces, jednak spodziewamy się większej sprzedaży.
  • Gość: Panie Pawle, po komentarzach i peaku graczy widać, że DPW to niewypał. Owszem, zwróci koszty, ale zarobek raczej będzie niewielki i mający się nijak do 46 baniek kapitalizacji...
    Paweł Graniak: Nasza strategia zakłada produkcję kilku gier rocznie. Obecnie mamy w produkcji 7 gier, z czego kilka bardzo dobrze zapowiadających się takich jak Yacht Mechanic Simulator, Offroad Mechanic Simulator, Ambulance Mechanic Simulator. Wiemy, że nie każda gra okaże się wielkim sukcesem, dlatego ciągle poszukujemy nowych pomysłów na produkcje. Strategia spółki zakłada produkcję kilku gier, co dywersyfikuje ryzyko nie osiągnięcia sukcesu na pojedynczym tytule.
  • Gość: Dlaczego nie chce Pan powiedzieć jaka jest obecna sprzedaż Diesepunka?
    Paweł Graniak: Po raz kolejny informuję, że zgodnie z przyjętą strategią informacyjną, informacja o liczbie sprzedanych kopii nastąpi po oficjalnej premierze. Tryb EA, w którym obecnie jesteśmy służy ulepszeniu gry i poprawieniu błędów w oparciu między innymi o opinie graczy, co nie jest jeszcze miarodajną skalą oceny gry.
  • Gość: Macie w produkcji Ambulance Simulator czy to gra do której prawa kupiliście od Live Motion (jako Rescue Medic) i ze sprzedaży AS musicie oddać 20 proc.?
    Paweł Graniak: Owszem, to jest właśnie ta gra. Znaleźliśmy na tę grę nowy, dobry pomysł i chcemy go realizować.
  • Gość: Dlaczego chcecie wejść na giełdę? Czy po wygaśnięciu lockupów zamierza Pan sprzedać część posiadanych akcji?
    Paweł Graniak: Wchodzimy na giełdę ze względu na zobowiązania wobec inwestorów, którzy kupili akcje we wcześniejszych emisjach, co było źródłem finansowania spółki. Ani ja, ani według mojej wiedzy nikt z głównych akcjonariuszy spółki, nie zamierza sprzedawać akcji spółki po zakończeniu lockupu. Jest to dzieło mojego życia, które mam zamiar rozwijać i czerpać z niego dywidendy.
  • Tomasz: Dlaczego spółka nie opublikowała pipelinu dla swoich produkcji jak inne podmioty PlayWaya?
    Paweł Graniak: Pipeline jest uwzględniony w naszym dokumencie informacyjnym dostępnym między innymi na naszej stronie www. Natomiast na bieżąco przedstawiamy wszystkie ważne informacje i terminy, zarówno w materiałach prasowych jak i social mediach.
  • Tomasz: Na giełdzie jest kilkadziesiąt podmiotów, w tym ok 30 wycenionych niżej niż Wy. Dlaczego akurat w Was miałbym zainwestować? W czym jesteście lepsi od Moonlita, Klabatera, Duality, Polyslash, United Label czy Drow Distance?
    Paweł Graniak: Proszę przejrzeć nasze produkcje gier. Jeśli uważa Pan, że mają one potencjał i któraś z nich ma szansę osiągnąć sukces, zapraszam do zainwestowania. Swoją drogą na rynku jest wiele dobrych spółek, robiących ciekawe gry, w które również warto inwestować. Każdy powinien sam ocenić i uwierzyć w potencjał danej produkcji.
  • Gość: Jaki poziom sprzedaży oznacza satysfakcjonujący? To 10 tys. 100 tys. czy milion?
    Paweł Graniak: To bardzo zależy od budżetu gry, ale biorąc pod uwagę nasze średnie budżety poziom 10 tys. to minimum, które spłaca grę, 100 tys. to poziom, który pozwala na niej bardzo dobrze zarobić, a milion to niespodziewany wielki sukces, którego sobie życzymy.
  • Piotr77: Jaki budżet mają Ambulance Simulator i Yacht Mechanic?
    Paweł Graniak: Tak jak pisałem wcześniej, są to gry o budżecie z przedziału 200-400 tys. zł.
  • Gość: Ile zamierzacie przeznaczać na marketing gier?
    Paweł Graniak: To jest bardzo indywidualna kwestia, zależna od danej gry. Obecnie skupiamy się na produkcji. Na tę chwilę chcielibyśmy wydawać na marketing jak najmniej korzystając z marketingu PlayWaya.
  • Gość: Jako zarząd z pewnością macie jakieś oczekiwania co do wolumenów sprzedaży i jak mniemam nie jest to zwrot kosztów. Proszę powiedzieć gdzie mniej więcej celujecie, z czego byście byli zadowoleni, a jaki poziom byłby zawodem. Jakie są wolumeny dla gier porównywalnych?
    Paweł Graniak: W momencie, kiedy koszty produkcji zwracają się na poziomie 10 tysięcy sztuk, sprzedaż na poziomie 40-50 tysięcy jest już satysfakcjonująca, co daje pięciokrotne przebicie z inwestycji. Obecnie sprzedaż na poziomie 100 tysięcy można uznać za sukces.
  • Gość: Czy ma Pan udział w zyskach z gier w innych projektach niż Dieselpunk Wars?
    Paweł Graniak: Nie do końca rozumiem pytanie. Mamy zyski ze wszystkich naszych gier.
  • Gość: Dieselpunk jest juz w trakcie certyfikacji na Chiny? Kiedy realnie proces moze sie zakonczyc? Planujecie podobne ruchy dla kolejnych swoich produkcji?
    Paweł Graniak: DieselPunk Wars jest już po certyfikacji, czeka już na premierę. Owszem planujemy wydanie innych naszych gier również na rynku chińskim.
  • Loko12: Założyłem, że osobą fizyczną o której mowa w dokumencie na str. 71 jest Pan. Jeśli nie to kto stoi za Roasted Games?
    Paweł Graniak: Roasted Games to nie jest moja firma. Jest to oddzielny podmiot, który wykonuje grę na nasze zlecenie.
  • Paweł Graniak: Dziękuję wszystkim serdecznie z udział w czacie i zadane mi pytania. Zapraszam do śledzenia naszego jutrzejszego debiutu na NewConnect.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,05% +31 810,81 zł 51 810,81 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy