Ten Square Games: Jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing - czat inwestorski - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Ten Square Games: Jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing

Dyskusja odbyła się dnia: 26.03.2019, godziny 12:00
Ten Square Games: Jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing Maciej Popowicz, Prezes Zarządu, Arkadiusz Pernal, Wiceprezes Zarządu i Magdalena Jurewicz, Dyrektor Finansowy Ten Square Games SA
TSGAMES
We wtorek 26 marca o godz. 12.00 zapraszamy na czat inwestorski z zarządem spółki Ten Square Games SA: Maciejem Popowiczem – Prezesem Zarządu, Arkadiuszem Pernalem – Wiceprezesem Zarządu i Magdaleną Jurewicz – Dyrektorem Finansowym. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za rok 2018 oraz plany rozwojowe spółki.

Grupa Ten Square Games jest polskim producentem i wydawcą gier udostępnianych w modelu F2P (free to play) przeznaczonych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety) oraz przeglądarki. Spółka konkuruje na rynku globalnym, a jej gry są udostępniane w większości krajów na świecie. Gry na urządzenia mobilne dystrybuowane są głównie za pośrednictwem platform Google Play oraz App Store.

Ten Square Games stworzyła do tej pory ponad 250 gier. Najbardziej znanymi projektami są Let's Fish, Wild Hunt oraz Fishing Clash - obecnie najpopularniejsza gra wędkarska na świecie.

W kwietniu 2018 roku spółka Ten Square Games przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO). Wartość oferty wyniosła ponad 94 mln PLN. W dniu 11 maja 2018 roku akcje Ten Square Games zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W lutym 2019 spółka otrzymała Nagrodę GPW za największą wartość oferty spółki debiutującej na Głównym Rynku GPW w 2018 roku. Od 18 marca 2019 akcje spółki wchodzą w skład indeksu WIG Games.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na kolejnym czacie inwestorskim w ramach GAMING WEEK w StockWatch.pl. Dziś gościmy Macieja Popowicza, Arkadiusza Pernala i Magdalenę Jurewicz z Ten Square Games.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony
  • Maciej Popowicz, Arkadiusz Pernal i Magdalena Jurewicz: Witamy na naszym czacie podsumowującym wyniki finansowe Ten Square Games. W czacie uczestniczy cały zarząd spółki. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Michał : Jestem z Wami od IPO. Robicie dobra robote. Czy lojalni inwestorzy będą nagrodzani dywidenda za rok 2018? Jaka jest wasza aktualna polityka dywidendowa na przyszłe lata? Pozdrawiam Michał
    Maciej Popowicz: Zgodnie z raportem podtrzymujemy politykę dywidendową, która zakłada wypłatę do 75 proc. zysku skonsolidowanego spółki. Rekomendacja zarządu, która dotyczy wypłaty dywidendy za rok 2018 pojawi się w najbliższych tygodniach.
  • Cahir16: Czy wiadomo coś więcej o potencjalnym wejściu TSG na rynek chiński? Gdzie w kolejce około ~5500 tytułów oczekujących na akceptację Chin znajduje się wasz FC?
    Arkadiusz Pernal: Wspólnie z naszym partnerem Netease chcemy wejść z Fishing Clash na rynek chiński. Czekamy na decyzję regulatora. Widzimy duże zaangażowanie partnera, w związku z tym jesteśmy optymistyczni co do rozwoju projektu. Nie mamy informacji co do miejsca w kolejce.
  • Cahir16: Biorąc pod uwagę sukces zarówno LF jak i FC, które dodatkowo wcale nie osłabiło zysków generowanych przez LF -> czy i kiedy możemy spodziewać się trzeciej odsłony gry z Fish w nazwie? ;)
    Maciej Popowicz: Jest za wcześnie, żeby mówić o kolejnych produktach wędkarskich. Darzymy tą nisze dużym sentymentem. Regularnie monitorujemy tendencje na rynku, patrzymy jakie są najlepsze wzorce i mamy oczy otwarte. Nieustannie wierzymy w potencjał Fishing Clash, nad rozwojem gry stale pracuje 30 osób, nieustannie wprowadzamy nowe funkcjonalności.
  • Cahir16: Na czym polega dostosowanie FC pod rynek chiński? Są to zmiany czysto kosmetyczne (nazewnictwo, grafika) czy także ingerencja w mechanizmy rozgrywki?
    Maciej Popowicz: Zgadza się. Są to zarówno zmiany kosmetyczne, ale również te związane z postawieniem infrastruktury na rynku lokalnym (chińskie serwery). Nie ma ingerencji w mechanizmy rozgrywki, dostosowujemy także niektóre wydarzenia w grze pod specyfikę rynku lokalnego.
  • Cahir16: Jak wygląda współpraca z Google Play i App Store kiedy dysponuje się tytułem o takim globalnym sukcesie jak FC? Możecie liczyć na dodatkowy featuring nowych gier z waszego portfolio lub jakieś preferencyjne stawki? Czy są jakieś inne korzyści?
    Maciej Popowicz: Współpraca układa się dobrze. Mamy swojego opiekuna w Google Play, z którym jesteśmy w kontakcie, analizujemy bieżące wyniki i planujemy kolejne featuringi. Jeśli chodzi o Apple Store, to jesteśmy największą grą wędkarską na tej platformie i również otrzymujemy okresowe featuringi.
  • Cahir16: Jaka jest państwa strategia przy szacowaniu nakładów na marketing swoich gier? Są jakieś okresy w roku kiedy ten marketing przekłada się na wyższy profit niż standardowo? Jaki jest wasz "złoty środek".
    Arkadiusz Pernal: Wydatki na marketing, czyli pozyskania graczy, planujemy w oparciu o nasze systemy Business Intelligence. Zgodnie z naszymi założeniami wydajemy pieniądze tak długo, jak uzyskujemy satysfakcjonujące zwroty. W myśl tej zasady wydaliśmy rentownie w 2018 roku 24 mln zł.
  • AR: Kiedy planowana jest premiera gry Mini-Golf, zapowiadana przez Panstwa od dawna?
    Arkadiusz Pernal: W ciągu najbliższych kilku tygodni gra Golf Rush (wcześniejsza nazwa robocza Mini Golf) zostanie udostępniona na kilku wybranych rynkach. Po analizie danych i ulepszeniu produktu, podejmiemy decyzję o hard launchu.
  • Nanako : Dlaczego spółka bardzo ubogo informuje o tym co się dzieje w zakresie produkcji nowych tytułów - nie padają w zasadzie konkrety o MiniGolfie było cicho dopiero teraz po roku praktycznie padła pierwsza informacja ale również dość ogólna, że w ciagu najbliższych tygodni zostanie udostępniona graczom. Skoro spółka chce być transparentna czy nie uważacie Państwo, że komunikaty dotyczące nowych produkcji powinny być comiesięczną normą?
    Maciej Popowicz: Proces produkcji gier jest bardzo dynamiczny i twórczy. Byłoby nieodpowiedzialne z naszej strony zbyt wczesne komunikowanie projektu. Działamy na bardzo konkurencyjnym rynku, dlatego szczegóły prac nad projektami nie mogą być upubliczniane.
  • Space Cowboy: Polityka dywidendowa cieszy... ale przeznaczenie większych środków na akwizycję graczy, nie byłoby bardziej korzystne?
    Maciej Popowicz: Budżet marketingowy jest dostosowany do parametrów gry i rentowności kampanii, nie ograniczamy go ze względu na dywidendę.
  • Analityk Fundamentalny: Wyniki Ten Square Games w czwartym kwartale 2018 roku okazały się nieco gorsze od konsensusu, ale zarząd spółki różnice tłumaczy zmianami zasad rachunkowości. Spółka zaczęła wykazywać przychody odroczone, które są pochodną salda niewykorzystanej waluty wirtualnej na dzień bilansowy. Można przybliżyć bardziej ten temat jak to księgujecie i z czego to wynika -cash versus przychody) i kiedy te odroczone przychody wejdą da rachunku wyników? Czy z odraczaniem przychodów wiąże się też jakieś odraczanie kosztów?
    Magdalena Jurewicz: Oczekiwania rynku nie uwzględniały wdrożonego w 2018 roku nowego standardu rachunkowości w spółce. Spółka na każdy dzień bilansowy szacuje wykorzystanie wirtualnej waluty - w związku z tym nie wszytko to co gracz zapłacił w grze jest ujmowane w przychodach. Odroczony przychód wchodzi do rachunku wyników w kolejnym okresie. W związku z tym spółka odracza także koszty prowizji z danych płatności. Szacunek odroczonych przychodów na koniec grudnia 2018 stanowi 1,2 mln zł i stanowi mniej niż 1 proc. przychodów spółki w 2018 r.
  • Analityk Fundamentalny: Uzyskujecie znaczącą część przychodów w walutach obcych a nie stosujecie zabezpieczeń kursu walutowego. Czy rozważacie w ogóle takie zabezpieczenia – skala przychodów jest już znaczna. Czy też od razu wymieniacie USD na PLN?
    Magdalena Jurewicz: Chcielibyśmy wyjaśnić, że pomimo globalnej dystrybucji gier należności wpływają głownie w PLN i USD. Spółka równoważy wpływy walutowe wypływami w walucie i w związku z tym nie ma potrzeby stosowania zabezpieczeń.
  • Analityk Fundamentalny: Dlaczego gra Fishing Battle, która ukazała się w czerwcu 2018 roku okazała się porażką i podjęliście decyzje o wycofaniu się. Jakie nauczki na przyszłość w tym temacie?
    Arkadiusz Pernal: Fishing Battle nie charakteryzowała się obiecującymi KPI w fazie soft launch i w związku z naszą filozofią zasoby zostały przeniesione na bardziej obiecujące projekty. FB na pewno nie zniechęca nas do podejmowania prób, nawet jeśli mają taką eksperymentalną naturę. Koszty projektu wyniosły niecałe 1 mln zł.
  • Analityk Fundamentalny: Analizując średnią liczbę aktywnych graczy Fishing Clash w ujęciu kwartalnym widać, że w Q4 2018 spadła średnia liczba aktywnych graczy, choć same przychody wzrosły. Jak rozumiem miało to związek z ograniczeniem wydatków marketingowych. Jak wyglądają te liczby w Q1 2019?
    Arkadiusz Pernal: Zgadza się. Teza jest prawidłowa, ale oprócz tego dochodzi czynnik związany z rozłożeniem kalendarzowym featuringów. W sprawozdaniu finansowym opublikowaliśmy przychody z gry za styczeń i luty 2019 r., które wyniosły odpowiednio 10,9 i 11,8 mln zł.
  • Gość: W ostatnich wypowiedziach wspomnieli Państwo o otwartości na współpracę z innymi producentami gier. Czy są obecnie prowadzone rozmowy z innymi podobnymi spółkami.
    Arkadiusz Pernal: Regularnie spotykamy się i rozmawiamy z innymi firmami. Jesteśmy otwarci na utalentowane zespoły. Nie prowadzimy jednak żadnych zaawansowanych rozmów w tym momencie.
  • inwestor: Czy w Chinach to NetEase będzie odpowiadał za marketing i koszty z nim związane czy spółka?
    Maciej Popowicz: Netease będzie odpowiadał za marketing oraz promocję Fishing Clash na rynku chińskim, dlatego będzie ponosił również związane z tym działaniem koszty.
  • Cahir16: Czym była podyktowana decyzja o umowie najmu z dnia 11.02.2019 r. ? Planujecie rozbudowę zespołu czy chodzi o lepszy komfort pracy?
    Magdalena Jurewicz: W związku z dynamicznym rozwojem naszej spółki, nie mieścimy się w obecnej lokalizacji. Od 2020 roku komfort pracy dla naszego zespołu będzie dużo wyższy. Cieszymy się na zmianę biura. W związku z większą powierzchnią będziemy także mieli możliwość zatrudnienia dodatkowych osób.
  • TSG observer: Jaka jest długofalowa strategia i cele firmy? Czy przewidują Państwo możliwość udziału w procesach Merge& Aquisition i sprzedaży swoich udziałów lub zakupu innej firmy?
    Arkadiusz Pernal: Od lat realizujemy strategię budowy portfolio tytułów utrzymywanych latami, mamy duże doświadczenie w pracy z długowiecznymi tytułami (Let's Fish ma już 7 lat) jednocześnie mamy również przemyślany zdywersyfikowany pipeline nowych projektów. I to zapewnia nam potencjał organicznego wzrostu, ale nie wykluczamy też wzrostu poprzez współpracę czy akwizycję. Wierzymy, że dzięki naszemu know-how, który zdobywaliśmy przez ostatnie 7 lat jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing. Przez lata rozwijaliśmy strategiczne kompetencje: BI, Machine Learning, testowaliśmy różne mechaniki gier. W naszej ocenie, będzie to owocować w kolejnych produktach niezależnie od podejmowanej tematyki.
  • on: Nie zastanawialiście się nad wejsciem w segment gier bardziej kobiecych, patrząc po zagranicznych rynkach, to Panie zostawiają całkiem sporo kasy na mebelki, krzaczki i inne swiecidelka w wirtualnym swiecie?
    Maciej Popowicz: Segment gier kobiecych jest dla nas bardzo interesujący. Mamy dwa tytuły w pre-produkcji w tej tematyce. Widzimy, że w tym temacie dzieje się dużo innowacji, wierzymy, że z naszymi kompetencjami jesteśmy w stanie zaistnieć również w tym szalenie atrakcyjnym segmencie.
  • GośćWieczoru: Jako tworca Eurogabek, nie jest Pan przypadkiem Satoshi Nakamoto?
    Maciej Popowicz: To nie pierwszy raz, kiedy trop prowadzi do mojej Alma mater, czyli Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Nie potwierdzam, nie zaprzeczam (;
  • Maciej Popowicz, Arkadiusz Pernal i Magdalena Jurewicz: Dziękujemy za liczny udział w czacie. Zapraszamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję. Spotkanie śledziło blisko 500 inwestorów! Zapraszam na kolejne czaty w ramach GAMING WEEK.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Relacje inwestorskie
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +76,96% +15 391,07 zł 35 391,07 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
Ostatnio zaktualizowane dane
AD.bx ad3b
AD.bx ad3d