pixelg
Czat z Tomaszem Kosowskim – prezesem Biogo SA
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat z Tomaszem Kosowskim – prezesem Biogo SA

Dyskusja odbyła się dnia: 10.02.2021, godziny 11:00
Tomasz Kosowski – prezes Biogo SA: Debiut na NewConnect w krótkim czasie jest dla nas priorytetem Tomasz Kosowski – prezes Biogo SA

W środę, 10.02.2021 o godzinie 11.00 zapraszamy na prezentację inwestorską oraz czat z Tomaszem Kosowskim, prezesem Biogo SA. Tematem spotkania będzie obecnie trwająca emisja akcji spółki.

Biogo to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sklepów internetowych ze zdrową żywnością i suplementami diety w Europie Środkowo-Wschodniej. To również sieć sklepów stacjonarnych, pełniących dodatkowo funkcję profesjonalnych centrów dietetycznych. Aby utrzymać swój dynamiczny rozwój, Biogo przeprowadza właśnie emisję akcji na platformie Beesfund. Celem emisji jest pozyskanie kapitału w wysokości 2 200 000zł, które spółka zamierza przeznaczyć na ekspansję Biogo na rynki zagraniczne, wdrożenie platformy marketplace oraz videomarketing. Każdy zainteresowany może wesprzeć finansowo spółkę i stać się akcjonariuszem.

Zapis sesji Q&A z 04.02.2021 r.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Tomaszem Kosowskim, prezesem Biogo SA. Tematem spotkania będzie obecnie trwająca emisja akcji spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Tomasz Kosowski: Dzień dobry, bardzo mi miło wszystkich powitać. W ramach krótkiego intro chciałbym dodać, że Biogo to nie tylko biznes, to marka z wizją i misją. Chcemy oferować nie same produkty, a styl życia i inspiracje wynikające z naszych przeżyć i doświadczeń. Zmieniać świat na lepsze i minimalizować konsumpcjonizm. Promować żywność zdrową dla człowieka jak i dla planety na której żyje. Zachęcam do zadawania pytań.
  • inwestor_2k: Witam. Jak do tej pory był finansowany rozwój spółki?
    Tomasz Kosowski: Do tej pory rozwój spółki był finansowany głównie przeze mnie. W latach 2017-2018 spółka korzystała tylko z jednego kredytu obrotowego w linii rachunku. A przez ostatnie 3 lata działalność była prowadzona bez kredytów i pożyczek.

    Aktualnie spółka nie posiada leasingów i jest niezadłużona.

  • pasha: Kto jest Waszym dostawcą produktów? Jaką macie marżę brutto na sprzedaży w obydwu kanałach?
    Tomasz Kosowski: Marża brutto spółki za 2019 r. to 33 proc. Posiadamy około 50 dostawców, natomiast naszym dostawcą strategicznym jest Bio Planet SA, które jest już notowane na NC.
  • Spin Doctor: Dzień dobry, skąd pomysł aby Biogo stało się kolejną po Allegro i jej klonach platformą marketplace?
    Tomasz Kosowski: Biogo to marka z misją. Wierzymy, że może zmieniać świat na lepsze. Chcemy poszukiwać i popularyzować zdrową i ekonomiczną żywność dla człowieka, nie tylko lokalnie, ale również globalnie.

    Biogo dystrybuuje żywność, która powinna być bezpiecznego pochodzenia i dobrej jakości. Dlatego też klienci w naszej branży często korzystają z zakupów internetowych w zaufanych sklepach branżowych niż np. w dużych marketplaecach.

    Taka marka mogłaby się rozwijać dynamiczniej poza wielkimi marketplaecami, które nie są specjalistami w danej branży i sprzedają wszystko. Niestety, przez takie działania nadal napędzają konsumpcjonizm światowy.

  • plant: Skoro większość przychodów osiągacie z kanału ecommerce, to po co chcecie rozwijać sieć sklepów stacjonarnych, skoro to pewnie droższe w funkcjonowaniu?
    Tomasz Kosowski: Posiadamy 3 sklepy stacjonarne w Polsce. Dwa we Wrocławiu i jeden w Poznaniu. Chcemy dywersyfikować kanały dystrybucji. Jest to również element budowy marki i skalowania się. Widzimy w tym bardziej szansę niż zagrożenie, nawet w tych trudnych czasach Nasz model sklepów stacjonarnych sprawdza się i kolejne sklepy szybko wchodzą na rentowność. Reklama internetowa również dobrze wspiera rozpoznawalność sklepów. W sklepach zatrudniamy wykwalifikowanych dietetyków klinicznych i klienci bardzo to chwalą, ponieważ mogą otrzymać poradę dietetyczną w trakcie robienia zakupów. Sklepy to również darmowe punkty odbioru zamówień internetowych, dlatego w pierwszym etapie rozwoju tego kanału koncentrujemy się na największych aglomeracjach miejskich w kraju.
  • Gość: Proszę o wyjaśnienie jak będzie działał tworzony z środków z emisji "algorytm samouczenia".
    Tomasz Kosowski: To nasze know-how, którego nie mogę zdradzać, aby nie tracić przewag konkurencyjnych. Generalnie automat maszynowego uczenia się będzie zarządzać cenami i promocjami w sklepie.
  • Aron: Witam Z przeznaczenia środków w ofercie wynika, że jeden sklep to 150 tys. zł. Proszę powiedzieć co dokładnie ta kwota obejmuje. To jest wyposażenie, czy także zatowarowanie?
    Tomasz Kosowski: W tym budżecie nie uwzględniamy zapasów towarów czyli zatowarowania.
  • Gość: Dlaczego emisję podzieliliście na 3 serie?
    Tomasz Kosowski: Każda kolejna seria różni się od poprzedniej tylko ceną. Jest to zabieg rekomendowany przez Beesfund, aby utrzymać odpowiednią dynamikę emisji akcji.
  • Mike: Dzień dobry Zamierzacie wejść na rynki zagraniczne. Proszę powiedzieć jakie macie kompetencje w tym zakresie, który z pracowników ma doświadczenie w rozwijaniu sprzedaży eksportowej i jak zamierzacie promować ofertę spółki?
    Tomasz Kosowski: Aktualnie nasi pracownicy tłumaczą feedy produktowe na obce języki. W najbliższym czasie będziemy również rekrutowali osoby odpowiedzialne za komunikację w danym kraju. W e-commerce analityczne i techniczne zasady marketingu i reklamy rządzą się tymi samymi prawami w każdym z krajów i będziemy korzystali w większości z tych samych narzędzi i aplikacji, które pomogły nam się rozwinąć w Polsce. Sprzedaż wysyłkowa nadal będzie prowadzona z magazynku centralnego zlokalizowanego w Polsce
  • Gość: Czy korzystacie z dotacji lub jesteście w trakcie pisania projektów/wniosków?
    Tomasz Kosowski: Na ten moment nie korzystamy z dotacji, lecz prowadzimy rozmowy przy projektach B+R.
  • Gość: Dzień dobry Dlaczego Dokument Ofertowy jest taki ubogi? Tam nie ma żadnych danych finansowych, żadnej historii spółki. Może taka oferta jest dobra dla tych co chcą sponsorować ideę, ale z pewnością nie dla inwestorów.
    Tomasz Kosowski: Ważne dane finansowe podajemy na stornie emisji. Staramy się być transparentni jak to możliwe. Poprzednie sprawozdania finansowe są do wglądu po kontakcie mailowym emisja@biogo.pl.
  • Gość: Jakie firmy są waszą konkurencją w polsce i poza nią?
    Tomasz Kosowski: W Polsce jest www.marketbio.pl i pyszneeko.pl. Za granicą z naszych analiz wynika, że sprzedaż w większości krajów jest zdominowana przez Amazon i ebay i widzimy w tym szansę niż zagrożenie jak specjalista w branży.
  • Gość: Dzień dobry, gdzie znajdę informacje o wynikach finansowych i wskaźnikach rentowności firmy?
    Tomasz Kosowski: Wszelkie dane finansowe staramy się podawać transparentnie na stornie emisji: https://emisja.biogo.pl/
  • Robczar: Na crowdnews jest informacja o jakimś aporcie, ale nie widzę o tym informacji na stronie emisji. Prosze o przybliżenie tematu?
    Tomasz Kosowski: Do 31.12.2019 r. działalność była prowadzona w ramach firmy Lemkos Investment Sp. z .o.o., a następnie doszło do wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci całego przedsiębiorstwa do nowo utworzonego Biogo SA.
  • Piotr: Czy może Pan napisać jaką sprzedaż, zysk EBITDA, EBIT i zysk netto na lata 2021 i 2022 szacował analityk wskazany przez Beesfound, który rekomendował wycenę spółki?
    Tomasz Kosowski: Z uwagi na przepisy KNF zdecydowaliśmy się nie ujawniać prognoz. Możemy tylko podać, że są powyżej rynkowych, ponieważ chcemy się rozwijać dynamiczniej od innych. Wycena była robiona prawie 1,5 roku temu, przed pikiem cowidowym, więc przy nowej wycenie prognozy uległyby korekcie. Mogę również dodać, że wypadamy korzystnie w analizie transakcji wykupu 56 proc. akcji we Frisco od funduszy MCI za 132,5 mln zł w 2020 roku – przy sprzedaży Frisco za 2019 rok wynoszącej 120,08 mln zł przekłada się to na wycenę wartości firmy wynoszącą 1,98 zł za każdą złotówkę sprzedaży – oferta Biogo przy kwocie zbiórki 2,2 mln zł za 13 proc. oferowanych akcji daje wycenę 16,92 mln zł i przekłada się wycenę wartości firmy wynoszącą 0,94 zł za każdą złotówkę sprzedaży.
  • Gość: Jakie rynki zagraniczne są dla Was kluczowe?
    Tomasz Kosowski: Niemcy, Francja, Szwajcaria, Hiszpania, Włochy i Anglia. Dla tych krajów jesteśmy w posiadaniu domen narodowych.
  • Gość: Macie już podpisane jakieś umowy z lokalnymi dostawcami na rynkach zagranicznych? Czy za granicą będziecie posiadać jakieś struktury organizacyjne?
    Tomasz Kosowski: Na tym etapie koncentrujemy się na handlu transgranicznym i publikacji naszej oferty produktowej (8 tys. produktów) w domenach narodowych obcych krajów. Planujemy również założyć oddział w Szwajcarii, w pierwszym etapie bez magazynu, aby zmniejszyć opłaty celno-skarbowe.
  • Gość: Jaki wpływ na działania firmy mogą mieć inwestorzy?
    Tomasz Kosowski: Nie wykluczamy również powołania do rady przedstawiciela akcjonariuszy mniejszościowych, który to swoją unikalną wiedzą i kontaktami musiałby realnie wesprzeć dynamiczny rozwój firmy.
  • Wrobel: Jakie są w tej chwili wolne moce produkcyjnie w sensie powierzchni magazynowej?
    Tomasz Kosowski: Szacuję, że posiadamy na ten moment około 25 proc. wolnych mocy powierzchni magazynowej.
  • Gość: Ile wydaliście na reklamę i marketing w 2020 r. i jak ta kwota wygląda w kontekście 2019 r.?
    Tomasz Kosowski: Z uwagi na konkurencję nie ujawniamy takich danych, mogę tylko przekazać, że koszty reklamy i marketingu rosną proporcjonalnie do przychodów w firmie. Takie informacje może ujawnić w trakcie indywidualnych rozmów z inwestorami.
  • Gość: Jak wygląda sprzedaż z mkw. LFL? Oczywiście mowa tylko o przychodach z kanału tradycyjnego.
    Tomasz Kosowski: Niestety, nie możemy ujawnić takich informacji. Możemy tylko potwierdzić, że sklepy stacjonarne cieszą się dużą rentownością. Takie informacje może ujawnić w trakcie indywidualnych rozmów z inwestorami.
  • Gość: Jaki posiadacie dług finansowy na koniec 2020 r. i jaką EBITDA?
    Tomasz Kosowski: Spółka nie była zadłużona na koniec roku 2020 r. Dane szacunkowe, które możemy ujawnić podajemy na stornie emisji https://emisja.biogo.pl/. Szacowany zysk netto spółki za 2020 r. to 450 tys. zł.
  • Gość: Na stronie informujecie, że SZACUNKOWY WYNIK FINANSOWY za 2020 to - 450 000. Chodzi o zysk netto?
    Tomasz Kosowski: Tak.
  • Gość: Wszystkie spółki na Beesfund piszą, że opcją exitu jest wejście na New Connect, ale chyba żadna jeszcze nie zadebiutowała. Na ile realny jest to u Was scenariusz? Czy podejmujecie już teraz jakieś kroki, które mają Was przygotować do bycia spółką publiczną?
    Tomasz Kosowski: Uważamy, że jesteśmy jedną z niewielu spółek "Beesfundowych", które w krótkim czasie mogą zadebiutować na NC. Spółka już aktualnie spełnia podstawowe kryteria debiutu. Jesteśmy: trwale rentowni, dynamicznie rosnący, atrakcyjni rynkowo/branżowo, transparentni, z obrotami za poprzedni rok 18 mln zł netto i niedługo z rozproszonym akcjonariatem. Zarząd Biogo jest zdeterminowany do szybkiego upublicznienia spółki.
  • Gość: Czy główni akcjonariusze mają podpisane jakieś umowy lock-up na akcje?
    Tomasz Kosowski: Nie.
  • Gość: Jak zmienią się Wasze plany jeżeli nie pozyskacie planowanej kwoty z emisji?
    Tomasz Kosowski: W takim scenariuszu cele będziemy realizowali proporcjonalnie wg priorytetów. Jednym z nich jest ekspansja zagraniczna.
  • Gość: Wiem, że na wycenę wpływa wiele czynników, ale w skrócie, wyceniacie się na 17 mln przy zysku 450 tys. zł. Wskaźnik C/Z = 37, więc wysoki. Nawet jeżeli w 2021 r. podwoicie zysk, to będzie za mało. Do tego trzeba doliczyć jakieś dyskonto, bo jesteście spółką niepubliczną i kupno waszych akcji to zamrożenie pieniędzy na co najmniej kilka lat, bez gwarancji, że wtedy na NC zadebiutujecie. Jak się Pan do tego ustosunkuje? Tylko poprosiłbym konkretnie, bo unika Pan odpowiedzi na pytania, które są dla inwestorów kluczowe.
    Tomasz Kosowski: Uważamy, że wycena jest uczciwa i powinna być atrakcyjna dla osób zainteresowanych. To co jest kluczowe, to przede wszystkim misja i wizja, która daje nam wiarę w sukces projektu i jego skalowanie. Wycena była wykonana 1,5 roku i jej prognozy być może powinny zostać skorygowane o pik covidowy i dodatkowy napływ ruchu do e-commerce. Porównując się do transakcji wykupu Frisco i przychodów spółek, to wycena Biogo jest dużo atrakcyjniejsza.

    Debiut na NC w krótkim czasie jest dla nas priorytetem.
  • Gość: Kiedy zatem debiut na NC?
    Tomasz Kosowski: Debiut na NC planowany jest za 2-3 lata, lecz nie wykluczamy, że nastąpi to szybciej, ponieważ spółka technicznie jest już gotowa na to.
  • Gość: Jaki zysk planujecie osiągnąć w 2021 r.? Ile wyniesie dla niego wskaźnik C/Z przy obecnej cenie akcji?
    Tomasz Kosowski: Z uwagi na przepisy, zdecydowaliśmy się na nie publikowanie prognoz.
  • Tomasz Kosowski: Bardzo dziękuję za pytania i możliwość udzielenia odpowiedzi na StockWatch.pl. Zapraszam również do kontaktu mailowego na: emisja@biogo.pl.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +165,79% +33 158,26 zł 53 158,26 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy