Wiesław Żywicki - wiceprezes zarządu TelForceOne SA - czat inwestorski - StockWatch.pl - akcje i notowania giełdowe, informacje raporty analizy i wyceny spółek, GPW i New Connect
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Wiesław Żywicki - wiceprezes zarządu TelForceOne SA

Dyskusja odbyła się dnia: 15.05.2013, godziny 11:45
Wiesław Żywicki - wiceprezes zarządu TelForceOne SA Wiesław Żywicki - wiceprezes zarządu TelForceOne SA
TFONE

15 maja o godz. 12:00 zapraszamy na czat z Wiesławem Żywickim, wiceprezesem TelForceOne SA, w którym wezmą też udział przedstawiciele zarządów spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej: Adam Kowalski, członek zarządu TelForceOne SA, Paweł Jankowski, prezes Teletorium Sp. z o. o. oraz Radosław Trzeba, wiceprezes myPhone Sp. z o. o. W trakcie czatu odpowiedzą oni na pytania dotyczące wyników za I kwartał 2013 roku oraz planów i nowych produktów spółek z Grupy Kapitałowej TelForceOne.

Grupa Kapitałowa TelForceOne jest liderem rynku akcesoriów do urządzeń mobilnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz producentem elektroniki użytkowej pod własnymi markami. Telefony myPhone zajmują dominującą pozycję w sektorze aparatów GSM o uproszczonej obsłudze, tablety myTAB z sukcesem weszły na rynek pod koniec ubiegłego roku zdobywając 5-10 proc. polskiego rynku. W portfolio Grupy Kapitałowej TelForceOne są również produkty z branży oświetlenia LED oraz alternatywne materiały eksploatacyjne do drukarek. W skład Grupy wchodzi m.in. spółka Teletorium – specjalistyczna sieć sprzedaży detalicznej. Grupa Kapitałowa TelForceOne obecna jest w 32 krajach. Ponad połowa jej przychodów ze sprzedaży realizowana jest poza granicami Polski.

Zapis dyskusji

  • moderator: Witam wszystkich na czacie z przedstawicielami spółek z Grupy Kapitałowej TelForceOne. Głównymi tematami spotkania będzie omówienie wyników oraz planów i nowych produktów spółek. Już można zadawać pytania, na które Goście zaczną odpowiadać równo o 12.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora; publikowane są pytania wybrane przez gości czata wraz z odpowiedziami; u dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania; moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem, powiadamiając użytkownika o powodach. Goście w ciągu 1,5 godziny postarają się odpowiedzieć na jak najwięcej zadanych przez Państwa pytań.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Wiesław Żywicki: Witam wszystkich serdecznie na czacie ze spółką TelForceOne. Wraz z przedstawicielami spółek z grupy kapitałowej TelForceOne postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania dotyczące wyników grupy za 1Q2013 oraz planów na przyszłość. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Arnold niepotwierdzony: witam, jakie są plany Spółki jeżeli chodzi o rozwój sieci detalicznej Teletorium? Czy może sieć stać się multi brendem?
    Paweł Jankowski, Teletorium: Spółka Teletorium rozwija się zgodnie z oczekiwaniami, obecnie rozpoczęliśmy działania zmierzające do otworzenia kilkunastu punktów na północy kraju. Teletorium nie jest związane na chwilę obecną z żadną siecią komórkową i nie przewidujemy takich działań w najbliższym czasie.
  • Maciej Wegorkiewicz: Czy i kiedy myTab 7 dual core będzie dostępny w sprzedaży u partnera wielkopowierzchniowego? Aktualnie prowadzone są rozmowy na temat potencjalnych promocji na produkty myPhone z różnymi partnerami, w tym również na tablety myTAB 7 w wersji dual core.
    Radosław Trzeba, myPhone: Spółka myPhone kontynuuje są prace nad nowymi modelami telefonów z serii Simple Life oraz tabletami, jak również prowadzone są prace nad nowymi projektami. W związku z tym spółka myPhone podpisała umowę z ze znaną firmą projektową.
  • sasky: W ubiegłym roku przychody TFO urosły, ale marża brutto na sprzedaży spadła. Czy w I kwartale udało się zmienić ten trend?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Udało się odmienić niekorzystny trend. W roku 2012 marża na sprzedaży wynosiła średnio 27%, natomiast w I Q 2013 udało się zwiększyć poziom marży brutto na sprzedaży do poziomu 29%.
  • Ciekawostka rynkowa niepotwierdzony: Panie Prezesie czego można się spodziewać po wynikach za IIQ, no i czy 2013 rok pod względem wyników może być lepszy od ubiegłego?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Systematycznie realizujemy strategię rozwoju organicznego i nie widzimy zagrożeń dla dalszych wzrostów.
  • SW-fan: Z kim konkurujecie na rynku i jak pozycjonujecie się względem takich marek jak Manta, Lark, Apollo, MPM czy wiele innych ściągających tani towar z Chin?
    Radosław Trzeba, myPhone: Nasze produkty odróżniają się potwierdzoną jakością przez certyfikaty i badania TUV. Jesteśmy jedyną firmą, która na szeroką skalę kontroluje proces produkcji, dystrybucji oraz jakości własnych produktów. Efekt skali pozwala nam osiągać niskie ceny wytworzenia produktów.
  • Ciekawostka rynkowa niepotwierdzony: Ostatnio w modzie są tablety. Czy Wasza spółka też na tym trendzie może jakoś zarabiać?
    Radosław Trzeba, myPhone: W IV kw. 2012 roku myPhone wprowadził na rynek dwa modele tabletów, myTAB 7 i myTAB 10. Obecnie w najnowszej ofercie spółki są najnowsze modele tabletów w wersji Dual Core. W roku 2012 spółka, tylko w IV kwartale, sprzedała ponad 30 tys. tabletów, a w I kw. 2013 kontynuuje z sukcesem sprzedaż.
  • Gość niepotwierdzony: Dlaczego tabletów MyTab nie ma w Saturnie/MediaMrkt/EuroRTV? Są tam sprzedawane produkty konkurencyjnych firm badzo podobne. Sprzedaż za pośrednictwem tych sklepów jest najlepszym źródłem do budowania rozpoznawalnej marki.
    Radosław Trzeba, myPhone: Z uwagi na bardzo dużą popularność oferowanych produktów (tabletów) przez Spółkę, w pierwszej kolejności zaproszeni do współpracy zostali partnerzy, których model zakupowy opiera się na potwierdzeniu zamówienia produkcyjnego. Do takich partnerów należy między innymi sieć sklepów Biedronka i partnerzy zagraniczni. Obecnie (II kw.) spółka buduje stock magazynowy na produkty myTAB i nawiązuje współpracę z sieciami Open Marketowymi, w efekcie tych działań produkty myTAB pojawią się w tych sieciach.
  • Stocker niepotwierdzony: Dzień dobry. Jak układa się współpraca pomiędzy myPhone a siecią Biedronka? Jak duże przychody generuje sprzedaż w sieciach dyskontowych? Procentowo.
    Radosław Trzeba, myPhone: Współpraca z siecią Biedronka jest współpracą stabilną, opartą o solidne fundamenty. Spółka jest profesjonalistą w elektronice użytkowej, co docenia nasz partner.
  • fan Modecom'u niepotwierdzony: Która z giełdowych spółek jest Waszym największym konkurentem? Widzicie w codziennej pracy presje na obniżkę marż i zalązek wojny cenowej?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Spółka działa w kilku obszarach, od akcesoriów GSM przez urządzenia jak telefony i tablety po oświetlenie LED. W każdej z kategorii znajdujemy konkurencję wśród spółek giełdowych, monitorujemy rynek całościowo i staramy się dostosować. Presja jest zauważalna.
  • sasky: Jaki udział w wynikach za I kwartał miała sprzedaż eksportowa? Ile ten segment wypracował zysku?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Udział eksportu stanowił niemal połowę ogółu sprzedaży. W dalszym ciągu stawiamy na rozwój sprzedaży zagranicznej. Liczymy na wzrosty w kolejnych kwartałach.
  • Gość niepotwierdzony: czy spółka planuje jakieś przejęcia w sektorze, no i czy planuje zwiększenie liczby lini produkcyjnych zwłaszcza w kontekście dużego zapotrzebowania na produkty jakie miało miejsce na przełomie września gdzie ilość dostęnych produktów nie odpowiadałąa zapotrzebowaniu rynku
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Wykorzystujemy wszystkie zasoby i możliwości aby rozwijać się. Wprowadzamy nowe produkty i mocno wykorzystujemy możliwości kanałów dystrybucyjnych sieci wielkopowierzchniowych, w które z dużym wysiłkiem finansowym weszliśmy trzy lata temu. W tym roku nie przewidujemy akwizycji, ale przyszłość jest otwarta. Mamy mocne, partnerskie wsparcie Banku.
  • trigger: Ile produktów jest obecnie w Waszej ofercie i jak wygląda ich struktura sprzedaży?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Obecnie Spółka sprzedaje produkty z trzech głównych kategorii: Akcesoria i Telefony GSM oraz elektronika konsumencka, Oświetlenie LED oraz Materiały Eksploatacyjne do drukarek. Przy czym pierwsza z nich jako core biznes stanowi niemal 80%.
  • Gliptodon niepotwierdzony: Czy rozważana jest sprzedaż sieci Teletorium?
    Paweł Jankowski, Teletorium: Spółka Teletorium jest jedną z najbardziej stabilnych i rentownych spółek w Grupie TFO i jej sprzedaż nie jest rozważana.
  • Gliptodon niepotwierdzony: W wynikach za 1 kwartał widac zanzcacy spadek kosztów wynagrodzen z 1,9 do 1,1 mln zł, z czego to wynika i czy ten efekt będzie widoczny w kolejnych okresach?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Utrzymujemy bardzo dużą dyscyplinę kosztową i ten trend będzie widoczny w relacji kosztów ogólnego zarządu do obrotów. Natomiast dynamika wynagrodzeń będzie ściśle związana z oczekiwanym wzrostem obrotów.
  • Gliptodon niepotwierdzony: Gdzie można kupić produkty oświetleniowe z serii Forever Light? Piszą PAństwo ze bardzo szybko rośnie sprzedaż w tym segmencie. Mam nikłą wiedze na temat tego gdzie i jak te produkty można kupić.
    Adam Kowalski, TelForceOne: Produkty oświetleniowe marki własnej TelForceOne w głównej mierze są dostępne w sieciowych hurtowniach oświetleniowych i elektroinstalatorskich.
  • Gość niepotwierdzony: czy spółka planuje wejść na jakieś nowe rynki zbytu zwłaszcza za granicą
    Radosław Trzeba, myPhone: Spółka systematycznie rozszerza zakres rynków zbytu. Obecnie prowadzone są prace developerskie nad ofertą telefonów dla Hiszpanii, Francji, Ukrainy oraz Chorwacji. Przygotowanie produktów pod inne rynki zbytu, w przypadku takiego producenta jak myPhone, polega na ścisłej współpracy z partnerem zagranicznym, co w chwili obecnej ma miejsce.
  • Stocker niepotwierdzony: Jakich innowacyjnych produktów opartych o technologię lED (oświetlenie) możemy się spodziewać? Czy planujecie Panowie wejść mocniej na rynek gospodarstw domowych z systemami inteligentnego zarządzania światłem?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Na dzień dzisiejszy Spółka koncentruje się na masowych produktach z zakresu oświetlenia gospodarstw domowych. W miarę rozwoju rynku Spółka oczywiście rozważy możliwość wejścia na rynek systemów inteligentnych.
  • Faja niepotwierdzony: ABCData i większość dystrybutorów sprzętu elektronicznego, od jakiegoś czasu zajmuje się również sprzedażą małego i dużego AGD. Niektórzy konkurencji także. Czy będziecie iść w tym kierunku?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Na dzień dzisiejszy Spółka TelForceOne nie planuje rozwoju w kierunku produktów AGD.
  • Gość niepotwierdzony: jakie plany rozwoju ma spółka, czy możemy się spodziewać jakić innowacyjnhych produktów jeżeli tak to jakich czy spółka pracuje nad jakimś autorskim prduktem/rozwiązaniem
    Radosław Trzeba, myPhone: W I kw br. Spółka myPhone podpisała nową umowę ze znaną firmą projektową. Na bazie tej umowy powstaną nowe modele telefonów z serii Simple Life, uwzględniające nowe funkcjonalności dostosowane do potrzeb targetu serii. Dodatkowo Spółka jest w trakcie opracowywania nowej serii tabletów.
  • maarc niepotwierdzony: W PAństwa roporcie istotną część kapitału obrotowego stanowią zapasy (aż 32,4 mln wobec 29,7 mln na koniec roku 2012). Czy nie grozi to powstaniem w 2013 roku znacznych odpisów z tyt. utraty wartości tychże zapasów/ złowmowania? Branża w której Państwa działacie cechuje się bardzo szybką deprecjacją zapasów, stąd moje obawy.
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Pozostałe koszty operacyjne obejmują aktualizację wartości aktywów obrotowych, takich jak: należności krótkoterminowe oraz zapasy towarów handlowych. Jednocześnie pozycja ta zawiera koszty niedoborów towarowych stwierdzanych podczas bieżących kontroli dostaw i stanów magazynowych. Specyfika działalności Grupy determinuje stały poziom tego rodzaju kosztów. Jednocześnie zwiększenie się poziomu zapasów w stosunku do roku 2012 jest spowodowane rozszerzeniem asortymentu oferowanych towarów, co nie powoduje zagrożenia, iż udział kosztów deprecjacji zapasów zwiększy się nieproporcjonalnie do osiąganych wyników na sprzedaży.
  • MZK: Jak wygląda wasza strategia rozwoju długoterminowego?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Zrównoważony rozwój w głównych kategoriach produktowych, dynamiczny wzrost w oświetleniu LED. Duże nadzieje wiążemy ze wzrostem sprzedaży zagranicznej.
  • kolko: Czy planują Państwo w tym roku emisje akcji dla pracowników po preferencyjnej cenie?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Program motywacyjny dla pracowników został całkowicie zrealizowany i zamknięty. Nie przewidujemy uruchamiania analogicznych instrumentów.
  • SW-fan: Duże znaczenie i potencjalnie duże koszty przy dystrybucji elektroniki ma serwis. Jaki procent przychodów przeznaczacie na serwis i jak go realizujecie, sami przy zlecacie na zewnątrz? Jaki jest % reklamacji i czy tworzycie rezerwę na koszty przy sprzedaży towaru na bieżąco?
    Radosław Trzeba, myPhone: Spółka myPhone realizuje serwis gwarancyjny we własnym centrum serwisowym. Oferowane urządzenia zostały skonstruowane tak aby ew. naprawa odbywała się na zasadach wymiany modułowej (obudowa, wyświetlacz, płyta główna), co ma bardzo duże znaczenie przy sprawnej realizacji napraw serwisowych. Poziom napraw serwisowych jest niski i w pełni akceptowalny przez spółkę myPhone, ponieważ dzięki bardzo ścisłej kontroli wytwarzanych produktów ew. usterki wychwytywane są na liniach produkcyjny.
  • maarc niepotwierdzony: Niezrozumiały dla mnie jest wzrost pozycji koszty finansowe w porównaniu do I kw. 2012 i to aż o 200 tys. Zmienili Państwo bank, zadłużenie spada, stopy procentowe również, a koszty finansowe rosną o 38%. Może Pan to jakoś wyjaśnić?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Poziom kosztów finansowych uzależniony jest w naszej Grupie od aktualnych kursów walut, więc pomimo obniżenia poziomu zadłużenia wartość kosztów z tytułu różnic kursowych może podwyższać sumaryczną kwotę kosztów finansowych. Zwracamy uwagę, iż chodzi o 169 tys. zł, a nie 200 tys. zł.
  • fan Modecom'u niepotwierdzony: Co robicie Państwo jako zarząd aby poprawić kontakt z inwestorami indywidualnymi. Czy czat jest jednorazowy, czy też stałym elementem polityki relacji inwestorskich?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Tak, kontakt z inwestorami indywidualnymi stał się stałym elementem polityki relacji inwestorskich. Zapraszamy wszystkich na nasze stanowisko w Karpaczu na dorocznej konferencji Wall Street w czerwcu tego roku.
  • maarc niepotwierdzony: Co dalej z mySmart? definitywnie kończycie przygodę ze smartfonami?
    Radosław Trzeba, myPhone: Rynek smartfonów jest rynkiem atrakcyjnym, również dla spółki myPhone. myPhone jako producent telefonów i tabletów ma pełne możliwości (developerskie i produkcyjne), aby silnie zaistnieć na tym rynku, z bardzo dobrą ofertą.
  • maarc niepotwierdzony: Ostatnie pytanie z mojej strony: Jakie wg Pana będą kolejne kwartały tego roku i jakie są perspektywy na dalszą poprawę rentowności Grupy TellforceOne?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Systematycznie realizujemy strategię rozwoju organicznego i nie widzimy istotnych fundamentalnych zagrożeń dla dalszych wzrostów.
  • Marian niepotwierdzony: Witam, w jakim kierunku rozwijać będziecie Państwo ofertę tabletów? Urządzeń bardziej luksusowych czy tańszych?
    Radosław Trzeba, myPhone: Obecnie spółka jest w trakcie prac developerskich nad nową linią tabletów skierowaną do określonych grup odbiorców. Zgodnie z polityką spółki oferujemy technologie wcześniej niedostępne dla szerokiego grona, również ze względu na cenę.
  • Akcjonariusz niepotwierdzony: Czy spółka planuje emisję obligacji bądź akcji?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: W marcu 2013 roku roku została podjęta uchwała przez NWZA o emisji obligacji, ale ze względu na dobrą ocenę standingu finansowego przez banki i instytucje finansowe, w najbliższym czasie Zarząd nie będzie będzie korzystał z tego uprawnienia. Spółka nie przewiduje w najbliższym czasie emisji akcji.
  • Gość niepotwierdzony: czy spółka w strukturze akcjonariatu pracuje nad zainteresowaniem spółki dużymi inwestorami
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Prowadzimy rozmowy z aktywnymi na GPW Funduszami Inwestycyjnymi zainteresowanymi Spółką. Spółka znajduje się w obszarze zainteresowania Funduszy Inwestycyjnych.
  • Maciej Wegorkiewicz: Czy działka sąsiadująca z biurowcem TelForceOne, zaksięgowana jako nieruchomość inwestycyjna, została już wydzielona w sense oddzielnej księgi wieczystej i czy są podejmowane działania zmierzające do sprzedaży lub zabudowy we współpracy z partnerem zewnętrznym?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Nieruchomość została niedawno wydzielona, ma odrębną Ksiegę Wieczystą i może stanowić przedmiot sprzedaży. Spółka nie zamierza prowadzić działań deweloperskich.
  • kolko: Jaki jest cel udziału na konferencji Wall Street? Zazwyczaj firmy prezentujące się chcą w ten sposób pozyskać inwestorów pod nową emisje akcji.
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Udział jest elementem transparentnej polityki informacyjnej i otwartości w stosunku do inwestorów indywidualnych, nie jest związany z lokowaniem akcji bądź obligacji.
  • Gość niepotwierdzony: 9 sierpnia 2012 r. TFOne podpisał List intencyjny w zakresie potencjalnej integracji operacyjnej i kapitałowej z innym podmiotem. Czy ta sprawa jest definitywnie zamknięta?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Temat jest nieaktualny, Spółka informowała o tym stosownym komunikacie.
  • Gość niepotwierdzony: Czy TelforceOne kupuje sprzedawane przez siebie produkty bezpośrednio u producenta czy są jacyś pośrednicy krajowi lub zagraniczni?
    Adam Kowalski, TelForceOne: Produkty sygnowane markami własnymi są produkowane na bezpośrednie zlecenie TFO w fabrykach. Niewielka część produktów Spółki kupowana jest pośrednio na rynku krajowym i UE.
  • moderator: Zostało niecałe 15 minut, Goście odpowiedzą na jak najwięcej pytań czekających w kolejce.
  • sasky: Jak wygląda sprzedaż myTabów? Jaki udział mają one w rynku tabletów po I kwartale?
    Radosław Trzeba, myPhone: Sprzedaż produktów myTAB kształtuje się na poziomie w pełni satysfakcjonującym. Dzięki współpracy z partnerami handlowymi szacowany udział w 2012 wynosił pomiędzy 5 a 10%.
    Spółka nie posiada potwierdzonych danych o ogólnej ilości sprzedanych tabletów na rynku polskim, dlatego nie może potwierdzić udziału w rynku w I kwartale 2013 r.
  • MZK: Czy w kolejnych kwartałach stać jest spółkę na utrzymanie wysokiej dynamiki przychodów i zysków?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Systematycznie realizujemy strategię rozwoju organicznego i nie widzimy istotnych fundamentalnych zagrożeń dla dalszych wzrostów.
  • Gość niepotwierdzony: Czy spółka zamierza podać prognozę wyników finansowych na 2013 r.?
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Nie przewidujemy podania prognozy wyników finansowych na 2013 r.
  • maarc niepotwierdzony: Witam, Chiałbym zapytać co kryje się pod pozycją pozostałe koszty operacyjne w raporcie z Ikw.
    Wiesław Żywicki, TelForceOne: Pozostałe koszty operacyjne obejmują aktualizację wartości aktywów obrotowych, takich jak: należności krótkoterminowe oraz zapasy towarów handlowych. Jednocześnie pozycja ta zawiera koszty niedoborów towarowych stwierdzanych podczas bieżących kontroli dostaw i stanów magazynowych. Specyfika działalności Grupy determinuje stały poziom tego rodzaju kosztów.
  • Wiesław Żywicki: Serdecznie dziękujemy za tak liczny udział w czacie z TelForceOne. Odpowiedzieliśmy na zdecydowaną większość Państwa pytań. W razie kolejnych prosimy o kontakt pod adresem: relations@telforceone.com . Jesteśmy do Państwa dyspozycji na konferencji WallStreet w Karpaczu.
  • moderator: W imieniu StockWatch.pl dziękuję Spółce za przyjęcie zaproszenia na czat, a Użytkownikom za tak liczną obecność. Zapraszamy na kolejne spotkania w StockWatch.pl.

Współpraca
Dom Maklerski TMS Brokers logo Equity Magazine Biuro Maklerskie Alior Bank
Bossa PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a

Logowanie


Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło

Ostatnio zaktualizowane dane

AD.bx ad3b
AD.bx ad3d