pixelg
TRAKCJA - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

TRAKCJA [TRK]

AKTUALNY KURS: 2,14 zł (-0,93%) 16-06-2021 14:54
cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 3 stycznia 2012 23:20:16 przy kursie: 6,16 zł
Poldim wygrywa z konsorcjum przetarg na dokończenie A-4 na odcinku Brzesko – Wierzchosławice

Kwota (wyniki przetargu) to 641.761.987,67 zł (najtańsza)

Niezłe "tuzy" prawda?

Ok ile z tego ma Poldim? 400 mln zł



Na czym polega kłopot Poldimu i jaki jest powód takiej a nie innej reakcji banków? proszę bardzo:

Cytat:
Największe straty łączą się z budową autostrady A1 – Poldim oparł swoją ofertę na dostawach kruszywa z pobliskich złóż oddalonych około 4 km od placu budowy. Przez kilka miesięcy oczekiwania na koncesję pracownicy Poldimu musieli wozić takie same kruszywa, tylko droższe, ponad 50 km. Tymczasem przewiezienie 1 tony kruszywa to koszt blisko 30 groszy za każdy kilometr. Mówimy o milionach ton. Na dodatek w rejonie skrzyżowania w Strykowie, a tam właśnie Poldim buduje odcinek A1, występuje niespotykane natężenie robót. Wykonawcy konkurują o wszystkie potrzebne zasoby, brakuje ludzi, transportu itd., co skutkuje silnym wzrostem cen. Ceny paliw i mas bitumicznych wzrosły o kilkadziesiąt procent od czasu ofertowania. Nikt wykonawcom nie skompensuje tych strat. Z moich informacji wynika, że wiele firm dopłaci dziesiątki milionów do swoich kontraktów, dotyczy to także liderów branży. Zamawiający nie chce uznawać żadnych roszczeń wykonawców ani uznawać robót dodatkowych, ze wszystkim trzeba iść do sądu. Poldim ma ponad 20 mln zł roszczeń w związku z kontraktem A1 – mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji-Tiltry.


osobiście nie zgodzę się chocby ze wzrostem ceny paliw o kilkadziesiąt procent - takie firmy zazwyczaj posiadają własne stacje paliw i cysterny do ich przewożenia na teren budowy, jeśli dobrze rozumiem masy bitumiczne na razie nie dotyczą Poldimu (nie ten etap robót), jedynie te kruszywa...
Wszystko się wyjaśnia. Mnie tylko dziwi brak koncesji na eksploatację kruszyw... Więc na dzień dzisiejszy wychodzi (a raczej koniec grudnia 2011 r.), że problemy Poldimu wzięły się ze skoku cen kruszyw. Nie wiadomo ile są do tyłu - ale jeśli dobrze rozumiem chodzi o około 20 mln zł. Co do dalszego rozwoju realizacji kontraktu nie wiadomo na jakim etapie jest budowa i czy cała podbudowa pod autostradę została wykonana. Jeśli tak to będą stratni 20 mln zł (choć Radziwiłł pójdzie do sądu), te 20 mln zł to 5% wartości kontraktu przypadającego na Poldim. Natomiast jeśli podbudowa nie została wykonana to w interesie Poldimu jest uruchomienie dostaw z najbliższych złóż - wydanie koncesji zależy od miejscowego starostwa.

Cytat:
Trwają rozmowy z bankami. Jak mówi Maciej Radziwiłł w dalszej części swojego wystąpienia – negocjacje nie są łatwe, ale wierzę, że znajdziemy dobre rozwiązanie. Możemy liczyć na naszych największych akcjonariuszy, którzy zadeklarowali pomoc. Mam nadzieję podpisać porozumienie tzw. stand-still z bankami. Sądzę, że wszystkie strony podejdą do tematu pragmatycznie i znajdziemy kompromis polegający na dokapitalizowaniu Poldimu i pewnej redukcji zadłużenia. Inaczej trudno będzie uratować tę firmę.


www.informatorbrzeski.pl/?p=80...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

WatchDog
WatchDog PREMIUM
35
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 584
Wysłane: 11 stycznia 2012 08:42:28 przy kursie: 7,92 zł
Po wczorajszej burzy na walorach Trakcji, przyglądamy się sytuacji w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Omówienie w serwisie Wiadomości SW
wiadomosci.stockwatch.pl/duda-...

sasky
sasky PREMIUM
33
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 661
Wysłane: 17 lutego 2012 07:30:50 przy kursie: 10,72 zł
Odświeżamy wątek, Trakcja w Wykresie dnia


kliknij, aby powiększyć


Omówienie w serwisie Wiadomości SW
wiadomosci.stockwatch.pl/para-...
Edytowany: 21 marca 2012 09:10


enthusiast
5
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 167
Wysłane: 19 lutego 2012 19:01:59 przy kursie: 11,36 zł
Pytanie do techników, jak punkty wejścia/wyjścia ustawia profesjonalista kierujący się powyższą AT.
Otworzyć pozycję po wybiciu oporu na 1,35 ze SL na 1,34 (1,33)?
Czy czekać, aż do potwierdzenia w cenach zamknięcia, tyle że wtedy kurs może już być znacznie powyżej wybitego oporu.

nemooo
0
Dołączył: 2010-09-03
Wpisów: 377
Wysłane: 21 marca 2012 09:07:44 przy kursie: 11,28 zł
Trakcja znów pod napięciem:).

Czy ktoś z Techników mógłby się pochylić nad wykresem i zaspokoić ciekawość osób nie poruszających się w ciemnych zakamarkach AT?

notworthy



sasky
sasky PREMIUM
33
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 661
Wysłane: 22 marca 2012 07:46:16 przy kursie: 11,28 zł
Rewelacyjne wyniki stały się paliwem do dynamicznego ruchu w górę. W Wykresie dnia sprawdzamy jak daleko Trakcja może zajechać.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji technicznej w serwisie Wiadomości SW:
wiadomosci.stockwatch.pl/trakc...

tulsidas
0
Dołączył: 2010-02-18
Wpisów: 102
Wysłane: 22 marca 2012 16:40:59 przy kursie: 10,00 zł
Może ktoś z uczonych wyjaśnić co się tu dzieje? Czy to spekulacja czy uzasadniony spadek?
Toż to afera!!!
Już drugi raz kolega sasky spiewa o trakcji, która potem dołuje...
Poza tym mam wrażenie że SW nagania na trakcję... Zamieszcza wykres dnia po czym jest zjazd... mam nadzieje że jestem w błedzie.
Edytowany: 22 marca 2012 16:46

krewa
krewa PREMIUM
434
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 120
Wysłane: 22 marca 2012 17:27:53 przy kursie: 10,00 zł
Tulsidas,
czy Ty uważnie czytałeś analizę?

Cytat:
Pozytywny wydźwięk wybicia został stłumiony sporym górnym cieniem wczorajszej świecy – dał znać o sobie opór na poziomie 1,44 zł. Pokonanie oporu w cenach zamknięcia pozwoli na kontynuację zwyżki i realizację zasięgu wybicia...

uwarunkowanie wzrostów podane jak byk
Edytowany: 22 marca 2012 17:30

tulsidas
0
Dołączył: 2010-02-18
Wpisów: 102
Wysłane: 22 marca 2012 17:40:14 przy kursie: 10,00 zł
uważnie czytałem, ale interesuje mnie przyczyna aż takiej przeceny... dalej ponawiam pytanie jaki jest powód, to co było wczoraj i przedwcoraj to ubieranie? Czy i tutaj rzadzi spekuła az na taka sklę?

krewa
krewa PREMIUM
434
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 120
Wysłane: 22 marca 2012 18:00:30 przy kursie: 10,00 zł
nie sądzę. równie dobrze mogli sprzedawać ci, co kupili wczorajsze wybicie. dołóż do tego negatywny sentyment szerokiego rynku i panika gwarantowana. kurs jest (tzn był) pod oporem. to są poziomy bólu, na których wiele graczy radośnie pozbywa się akcji, byle wyjść na zero lub lekki minus


JerryBo
0
Dołączył: 2012-02-22
Wpisów: 31
Wysłane: 22 marca 2012 19:25:17 przy kursie: 10,00 zł
Spadki na rynku niestety tak wpływają. Jedna kreska uruchomiła stop lossy i poleciało jak domino. O panikę wtedy nie trzeba się prosić.

Jednak 'nowe' fundamenty zbudowane wraz ze świeżym raportem są bezsprzecznym faktem. Nie wiem, czy ktoś podzieli moje zdanie, ale Trakcja awansowała do perełek budownictwa na chwilę obecną, których wiele nie ma.

Firma nie ma problemów (jedyne co to ewentualny upadek Poldimu, ale to jest już przewidziane w utworzonych rezerwach), a wręcz przeciwnie, może z optymizmem patrzeć w przyszłość, szczególnie w tym roku, na który zapowiadają się rekordowe przychody. Jak dla mnie okazja do zakupów, chyba, że jutro dalej wszystko będzie leciało na łeb na szyję...
Edytowany: 22 marca 2012 19:26

JerryBo
0
Dołączył: 2012-02-22
Wpisów: 31
Wysłane: 23 marca 2012 18:14:02 przy kursie: 9,68 zł
Jednak na dzisiejsze jazdy w tą i z powrotem nie mam żadnego pomysłu....Think
Fundamenty po raporcie stabilne i optymistyczne, nie było żadnej nowej informacji, rynek ogólnie w górę...
Ktoś ma pomysły o co tu chodzi?

orestes84
0
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 360
Wysłane: 23 marca 2012 20:20:29 przy kursie: 9,68 zł
O przyszłości Trakcji zdecyduje tempo i ilość inwestycji na kolei. Potrzeby są ogromne, pozostaje otwarte pytanie czy będą na ten cel środki z EU. Inwestycje drogowe przynajmniej te o największej skali chyba powoli się kończą, za to kolej jeszcze praktycznie nie ruszyła.

zdroju
0
Dołączył: 2009-04-30
Wpisów: 9
Wysłane: 23 marca 2012 21:39:28 przy kursie: 9,68 zł
Ciezko powiedziec jaka bedzie rentownosc kontraktow kolejowych w przyszlosci. Ale raport pokazal, ze rentownosc kontraktow spada i dzisiejszy wywiad prezesa Trakcji w TV potwierdzil, ze nie jest zadowolony z cen jakie wygrywaja przetargi.

Mam wrazenie, ze tak jak wiele firm budowlanych rzucilo sie na kontrakty drogowe za "wszelka" cene, to teraz wiele firm ostrzy sobie zeby na kontrakty kolejowe, w ktorych przeciez jest wyzsza rentownosc. Ale jezeli w kontraktach kolejowych wystapi ten sam schemat zachowan ze strony firm jak i zamawiajacego to nieuchronnie nalezy sie liczyc ze spadkiem rentownosci na tych kontraktach.

Wartosc ksiegowa Trakcji jest znieksztalcona przez wysoka wartosc firmy z konsolidacji w aktywach trwalych.


Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 26 marca 2012 22:31:06 przy kursie: 9,84 zł
Omówienie rocznego sprawozdania finansowego GK Trakcja Tiltra za 2011

Na pierwszy rzut oka wyniki zaprezentowane przez GK Trakcja w raporcie za 2011 robią spore wrażenie. Prawie dwukrotny wzrost zysku netto w porównaniu do 2010, kiedy jeszcze kwartał temu narzekałem na znikomą rentowność całej organizacji. Pozostaje pytanie z czego wynika taka poprawa? Czyżby pojawiły się pierwsze efekty synergii, dzięki czemu grupa odbudowała rentowność? Niestety głębsza analiza pokazuje, iż problemy z wcześniejszych kwartałów pozostały a wyniki kreowany jest tylko i wyłącznie przez jednorazową transakcję.

Na początek rzut oka na raport audytora, który ma dwie uwagi do sprawozdania. Po pierwsze istnieje duża niepewność co do kontynuowania działalności przez Silentio Investment, Poldim i jednostek zależnych od Poldim. Oczywiście wynika to z wypowiedzenia przez instytucje finansowe umów kredytowych i utratę płynności przez powyższe spółki. Audytor nie był wstanie ocenić pozytywnych i negatywnych skutków próby restrukturyzacji zadłużenia. Druga uwaga dotyczy wartości firmy powstałej w wyniku nabycia spółek Tiltra, AB Kanuo Tiltai i Silentio Investment. Na dzień dzisiejszy jej wysokość również jest niemożliwa do oszacowania. Jej finalna wartość zostanie ustalona w przeciągu dwunastu miesięcy od momentu sprawowania kontroli nad przejętymi spółkami.

Tak jak pisałem przy ostatnim omówieniu Trakcja w 2011 znacznie zwiększyła skalę działalności. Wynika to z przejęcia litewskiej Tiltry i wejście w nowe segmenty rynku. Spółka zaistniała w segmencie drogowym niestety z marnym skutkiem. Podmiot z grupy Tiltra, który odpowiadał za drogownictwo na polskim rynku niestety wywrócił się na budowie autostrady. Z Poldimem Trakcja ma spore problemy, banki postawiły w stan wymagalności zobowiązania kredytowe przez co spółka straciła płynność. Do końca marca został przedłużony termin negocjacji z bankami. W tym czasie grupa musi podjąć decyzję o ewentualnej restrukturyzacji zadłużenia kredytowego. Pozostaje pytanie czy w przypadku bankructwa Trakcja będzie odpowiadać za jakieś zobowiązania Poldimu? Na pewno nie za zobowiązania kredytowe, gdyż w sprawozdaniu jest informacja, iż jedyne kredyty poręczane przez spółkę matkę są spłacane przez PRKiI. Pozostają jeszcze gwarancje wykonania kontraktów. Tutaj mamy już sporo znaków zapytania. W sprawozdaniu nie ma jasnej informacji, czy Trakcja wystawiała gwarancje dla Poldimu lub ewentualnie poręczała gwarancje bankowe. Tutaj w mojej ocenie przydałby się jasny komunikat spółki na temat powiązań między oboma podmiotami, rozwiałoby to wątpliwości i zniwelowałoby ryzyko wpływające na dzień dzisiejszy na wycenę Trakcji na GPW.

Wynik na poziomie operacyjnym robi spore wrażenie, niestety znaczna jego część wynika z rozliczenia przejęcia Tilitry. Ponad 100 MPLN w pozostałych przychodach operacyjnych to umorzenie obligacji ze względu na obniżenie ceny zakupu litewskiej grupy. Do tej akwizycji mam dwie uwagi jedna na plus, druga na minus. Zdecydowanie podoba mi się mechanizm obniżenia ceny w przypadku braku odpowiednich wyników generowanych przez przejmowany podmiot. Wydaje się, iż jest to prosty sposób na zabezpieczenie interesów w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń niewychwyconych w due diligence. Jest to dobry przykład dla pozostałych spółek na naszym parkiecie, które w mojej ocenie mają problemy z akwizycjami i osiąganiem korzyści z nich wynikających. Z drugiej strony mamy niestety zupełnie przestrzeloną cena zakupu litewskiej grupy. Nawet jej redukcja do 465 MPLN jest marnym pocieszeniem. Nowe podmioty prezentują się słabo, szczególnie sektor drogowy, który w zeszłym roku wygenerował spore straty. Wydaje się, iż z tą oceną zgadza się również rynek. Obecna kapitalizacja GK Trakcja Tiltra jest zdecydowanie poniżej samej tylko ceny zakupu litewskich aktywów.

Po wyłączeniu transakcji jednorazowych tj. umorzenia obligacji (-100 MPLN) oraz utworzenie rezerwy na utratę wartości aktywów finansowych (Poldim, +16 MPLN) ukazuje się zupełnie inny obraz grupy. Zysk na poziomie operacyjnym = 28,6 MPLN; EBITDA = 63,5 MPLN; strata brutto = -10 MPLN. Tutaj wydaje się być pies pogrzebany i przyczyna tak niskiej kapitalizacji spółki. Rynek po krótkim zachwycie wynikami wychwycił, iż wynik za 2011 jest w dużej mierze papierowy a sytuacja core businessu wygląda zupełnie inaczej. W ostatnim roku spadły marże na realizowanych kontraktach, w dużej mierze jest to wynik wejścia w segment drogowy który w 2011 wygenerował stratę. Grupie ciągle ciążą koszty obsługi sporego zadłużenia powstałego przy przejęciu Tilitry. Oczywiście w kolejnych kwartałach należy spodziewać się nieznacznej redukcji odsetek wynikających z umorzenia części obligacji. Jednakże około 25 MPLN kosztów finansowych to minimum poniżej którego Trakcji będzie trudno zejść.

W bilansie na pierwszy plan wybija się ponad 200 MPLN gotówki, jednakże co z tego jeżeli po stronie zobowiązań mamy 0,5 mld PLN zobowiązań odsetkowych. Dług netto 300 MPLN vs. czysta EBITDA 64 MPLN daje wskaźnik zadłużenia około 5, co jest już poziomem wysokim. Grupa ma również coraz mniejsze rezerwy w kapitale obrotowym, to widzi rating Altmana, który utrzymuje się ciągle w strefie zagrożenia. Oczywiście pytanie otwarte to wartość firmy powstałej w wyniku konsolidacji. 400 MPLN to ciągle zagadka nawet dla audytora. Tutaj jeszcze należy nadmienić, iż wartość firmy powstałej w wyniku konsolidacji Poldimu nie została skorygowana. W przypadku ewentualnego bankructwa należy podziewać odpisu na tą wartość.

Rachunek przepływów pieniężnych potwierdza wszystkie moje zastrzeżenia do wyników generowanych przez core business. GK Trakcja w 2011 wygenerowała tylko 35 MPLN nadwyżki gotówki na działalności operacyjnej. Zakup Tilitry spowodował ujemne przepływy pieniężne na działalności inwestycyjnej. Wszystko jest spięte przez dodatnie przepływy na działalności finansowej powstałe przez wzrost zadłużenia kredytowego.

Podsumowując, słaby rok w wykonaniu GK Trakcja Tiltra. Na razie z akwizycji litewskiej grupy wynika więcej problemów niż korzyści. Pozostaje pytanie co dalej. Rok 2012 zapowiada się na okres ciężkiej pracy. W końcową fazę realizacji wejdzie znaczna część kontraktów budowlanych. Bez dwóch zdań grupa przebije tegoroczny poziom przychodów. Wielkim zapytaniem jest rentowność. Niestety w kolejnych latach należy spodziewać się spadku marż na realizowanych kontraktach ze względu na rosnącą konkurencję w tym sektorze. Poniżej link do wycen. Wszystkie wskazują na niedowartościowane, jednakże przy metodach majątkowych sporym znakiem zapytania jest wartość firmy i potencjalny odpis na Poldim. Metody dochodowe są zawyżone przez jednorazową transakcję umorzenia obligacji.

www.stockwatch.pl/gpw/trakcja,...
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

rafsty
rafsty PREMIUM
10
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 304
Wysłane: 29 marca 2012 15:39:14 przy kursie: 9,04 zł
Moim zdaniem Zarząd (wtedy jeszcze) Trakcji popełnił strategiczny błąd. Zachował się przy tym jak typowy inwestor giełdowy - amator. W momencie, gdy spadły zamówienia z PKP (co w tej firmie wiązało się z mobiizacją Angel sił przed planowanym wzmożeniem inwestycji), Zarząd wpadł w panikę. Zamiast przeczekać, aż sytuacja wróci do normy - kolej musi się modernizować, inaczej się rozsypie - ci zaczęli na gwałt szukać czegoś innego. W miarę udało się z wiatrakami. Ale wejście poprzez akwizycję w segment drogowy w momencie panującego tam prosperity, to odpowiednik kupna na górce. Teraz, gdy może rzeczywiście w końcu kolej zacznie się zmieniać wzorem dróg, Trakcja (już) Tiltra musi żyć z balastem akwizycji.

JerryBo
0
Dołączył: 2012-02-22
Wpisów: 31
Wysłane: 3 kwietnia 2012 04:34:12 przy kursie: 9,28 zł
www.rynek-kolejowy.pl/31871/Pi...
(kliknięcie nie działa, wkopiuj cały link do przeglądarki)

Cytat:
Rok temu polski rząd poprosił Unię Europejską o zgodę na przesunięcie środków zarezerwowanych dla kolei do sektora drogowego. Pierwotnie decyzja miała być znana w grudniu. Głównym argumentem polskich władz, przemawiającym za przesunięciem środków był fakt, że kolejarze nie są w stanie wydać kwoty, jaką mają zapewnioną na inwestycje kolejowe w ramach dotacji unijnych. Decyzja w sprawie przesunięcia środków miała być znana w grudniu 2011 roku, ale unijni urzędnicy zdecydowali się na przeprowadzenie audytu w PKP Polskich Liniach Kolejowych, który pokazałby, czy zarządca infrastruktury jest w stanie wydać pieniądze na projekty modernizacyjne. Niedawno minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska mówiła, że nie wyobrażała sobie sytuacji, gdyby środki nie zostały przesunięte, ponieważ jej zdaniem polska kolej nie ma gotowych projektów modernizacyjnych.


Kod:
mod: odrobina wysiłku i działa.
dodawaj cytaty do linków
Edytowany: 3 kwietnia 2012 08:44

rafsty
rafsty PREMIUM
10
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 304
Wysłane: 3 kwietnia 2012 11:47:25 przy kursie: 9,20 zł
Tylko, że unijne kontrole nie patrzą na to, co ma kolej przygotowane, ale na to jakie są potencjalne możliwości. A możliwości wydawania kasy na kolei są przeogromne. Nikogo nie rusza to, że przygotowywanie przetargów się przeciąga, bo to jest kwestia wewnętrznej organizacji. Oni tak nie działają. To jak z egzaminem. Nieważne ile się uczyłeś. Ważne, czy umiesz tyle, żeby zdać. Reszta to Twoja prywatna sprawa.
To, co wyobrażają sobie nasi urzędnicy, to akurat mało ważne. Poza tym takie gadanie na zapas, to technika negocjacyjna. Urabianie przeciwnika. Szkoda, że oni nie czytają naszych gazet.

empel
0
Dołączył: 2008-11-27
Wpisów: 242
Wysłane: 22 kwietnia 2012 10:08:19 przy kursie: 7,68 zł
Wywiad z prezesem Trakcji - trochę o Poldimie, siłą rzeczy też o DSS:

wywiad

Cytat:
Skąd takie problemy budowniczych autostrad? Dopiero co z hukiem upadł DSS pracujący na A2.

- Państwo stworzyło warunki do zabójczej wojny cenowej dla wykonawców. Najlepszym przykładem opłakanych skutków prowadzenia takiej polityki jest kontrakt na A2 dla chińskiego COVEC-u. Na każdym przetargu pojawiają się nowe firmy lub konsorcja, które chcą wejść na rynek, niemające odpowiednich mocy przerobowych, które dopiero po wygranej poszukują podwykonawców. Trywializując, chłop z furmanką może obecnie startować do budowy autostrady i ma szanse na wygraną, jeśli zaproponuje najniższą cenę. Zabezpieczenie finansowe interesów państwa polega na tym, aby budować jak najtaniej. Cel chwalebny, ale efekt jest taki, że kryterium najniższej ceny jest najważniejsze. Błędem jest dopuszczanie do przetargu każdego i przyjmowanie rażąco niskich cen. Na całym świecie buduje się drogi i mosty według zasad FIDIC. To opracowane przez międzynarodową federację inżynierów modele kontraktów. FIDIC zapewnia właściwą równowagę ryzyka między wykonawcą i zamawiającym. W kontraktach podpisywanych w Polsce wycina się z FIDIC prawie wszystkie elementy zabezpieczające wykonawców, w tym najważniejszą waloryzację cen materiałów. W rezultacie cena w kontrakcie jest ustalona sztywno i całe ryzyko wzrostu kosztów materiałów jest przerzucone na wykonawcę. Ten musi żyć nadzieją, że nie podrożeją.


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków
Edytowany: 22 kwietnia 2012 10:11

WatchDog
WatchDog PREMIUM
35
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 584
Wysłane: 19 maja 2012 04:21:58 przy kursie: 8,64 zł
Przygotowaliśmy analizę raportu Trakcji, ale musimy dać szansę spółce odnieść się do naszych uwag i ewentualnie przedstawić swoje stanowisko. Naszym zdaniem raport jest bardzo poważnie zdeformowany.
Czekamy do poniedziałku i po południu opublikujemy ten materiał.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,898 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,18% +33 836,03 zł 53 836,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło