pixelg
WITTCHEN - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4

WITTCHEN [WTN]

AKTUALNY KURS: 13,40 zł (-3,25%) 14-11-2019 16:22
yayurek
Dołączył: 2011-04-14
Wpisów: 875
Wysłane: 15 lipca 2011 14:26:08
gdy w TVN CNBC oglądam wywiad z jakimkolwiek prezesem, jakiejkolwiek spółki, to natychmiast coś mnie ciągnie, aby kliknąć K i PKC... takie to wszystko piękne

morfeusz
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 19 lipca 2011 09:22:07
Dziś ostatni dzień przedłużonych zapisów. Wydaje mi się że spółka podjęła jedyną racjonalną decyzję przedłużając zapisy. Rzeczywiście otoczenie rynkowe nie sprzyja a inwestorzy potrzebują więcej czasu do namysłu.

Frog
Dołączył: 2009-08-06
Wpisów: 5 599
Wysłane: 20 lipca 2011 15:08:20
Sentyment na rynku nie sprzyja ubieraniu w akcje nowych inwestorów.
Trzeba poczekać aż inwestorzy się rozochocą, lub jak to bywa w gospodarce - zwyczajnie zejść z ceny żeby znaleźć nabywców.
Follow me on Twitter
Zanim zaczniesz narzekać, że znikają Twoje posty, przeczytaj Regulamin Forum


Kamil Gemra
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 006
Wysłane: 20 lipca 2011 15:19:19
Wittchen wnioskuje o zawieszenie oferty publicznej.


wittchen.stockwatch.pl/aktualn...

bernie
Dołączył: 2009-04-14
Wpisów: 394
Wysłane: 20 lipca 2011 15:31:38
co to znaczy?

spólka liczyła że uda się dobrze sprzedać na fali optymizmu? bo nie do końca rozumiem ten komunikat?

tzn może źle sie wyraźiłem..ja ten komunikat rozumiem bardzo dobrzeblackeye
Edytowany: 20 lipca 2011 15:36

19r20
Dołączył: 2010-12-15
Wpisów: 497
Wysłane: 20 lipca 2011 15:33:41
kłamstwo ma krótkie nogi
a w tym przypadku bardzo krótkie!

od wywiadu z preziem minął chyba tydzień - oferta sprzedaje się bardzo dobrze mówił!

jak tak dobrze jak luksusowe towary z jego sklepów przy ujemnych sumarycznych wynikach w ciągu 3 lat to ja dziękuję
mają za to świetne koszty ogólnego zarządu rosną z roku na rok więc prezesowi pewnie żyje się dostatnio!

wsztog
Dołączył: 2011-08-02
Wpisów: 1
Wysłane: 2 sierpnia 2011 09:17:25
Oferta sprzedaje się dobrze to wcale nie wiążąca informacja. Jeżeli powiedziałby, że ma pokryte już 80% sprzedawanych akcji to co innego. Wydaje mi się, że koniec końców spółka i tak zadebiutuje na parkiecie.

Ujemne sumaryczne wyniki ? połączyłeś je z fuzją z VIP ?

KamiLPArsenal
Dołączył: 2010-11-15
Wpisów: 30
Wysłane: 9 maja 2012 16:04:52
Coś wiadomo nowego z debiutem, czy czekają na lepszą koniunkturę?

zeneko
Dołączył: 2015-10-10
Wpisów: 10
Wysłane: 16 października 2015 14:24:25
Przez najbliższy tydzień można się zapisać na akcje firmy. Cena maksymalna 19 złotych.
www.bankier.pl/wiadomosc/Harmo...

Frog
Dołączył: 2009-08-06
Wpisów: 5 599
Wysłane: 16 października 2015 14:41:42
4 lata temu:
Kamil Gemra napisał(a):
Cena maksymalna została ustalona na 12,3 zł za akcję

wittchen.stockwatch.pl/aktualn...


nie było chętnych...

Obecnie:
zeneko napisał(a):
Przez najbliższy tydzień można się zapisać na akcje firmy. Cena maksymalna 19 złotych.
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Harmonogram-oferty-publicznej-spolki-Wittchen-3424467.html


Cenią się. Chyba liczą, że sprzedaż przez Lidla przyciągnie inwestorów.
Follow me on Twitter
Zanim zaczniesz narzekać, że znikają Twoje posty, przeczytaj Regulamin Forum


Lukasz Konopko
Grupa: Bus Driver, SubskrybentP1, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 470
Wysłane: 17 października 2015 16:37:23
O powody decyzji o kolejnym podejściu do IPO, czy o ustaloną cenę będzie można zapytać podczas wtorkowego czatu. Zapraszam
Cytat:
We wtorek, 20 października, o godz. 18:30 odbędzie się czat inwestorski z Jędrzejem Wittchenem, prezesem spółki Wittchen SA. Tematem rozmowy będą plany rozwoju Grupy Wittchen i publiczna oferta akcji spółki. Zapisy na akcje w transzy inwestorów indywidualnych przyjmowane są od 19 do 22 października br.

>> Link
Edytowany: 17 października 2015 16:38

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 17 października 2015 22:32:56
Omówienie sytuacji finansowej GK Wittchen SA w związku z IPO

Od poniedziałku tj 19 października rozpocznie się sprzedaż akcji w ofercie publicznej grupy Wittchen. Co ciekawe, nie jest to pierwsza przygoda z giełdą podwarszawskiego sprzedawcy osobistych dóbr luksusowych. Spółka próbowała wejść na główny parkiet już 4 lata temu jednak IPO zakończyło się fiaskiem

Oferta została najpierw wydłużona, a następnie odwołana. Obecny krótki termin zapisów dla inwestorów indywidualnych (4 dni) może wskazywać, że spółka jest już “po słowie” z instytucjami i tym razem będzie sukces.

Niewątpliwie Wittchen jest spółką z długą tradycją i marką. Początku działalności sięgają wczesnych lat dziewięćdziesiątych, natomiast rozwój przypadł już na nowy wiek. Przy poprzedniej próbie wejścia na giełdę spółka próbowała pozyskać kapitał jako podmiot wysoko zadłużony z nie do końca uregulowaną sytuacją prawną dotyczącą przejęć. Spóła wyemitowała wówczas obligacje o wartości ok. 25 mln celem przejęcia kontroli nad V VIP Collection.

Cytat:
Celem inwestycji w aktywa V VIP Collection było stworzenie w ramach Grupy dwóch marek kierowanych do nieco innych grup odbiorców i dzięki temu poszerzenie bazy klientów poprzez oferowanie produktów innej marki (marki budżetowej) w innym przedziale cenowym. Strategia ta zdaniem Emitenta okazała się słuszna i przynosi obecnie znakomite efekty, jednakże zakupione w 2010 roku aktywa nie zapewniły planowanego zwrotu z inwestycji, a możliwości generowania przychodów ze sprzedaży w oparciu o zakupione aktywa, wbrew zapewnieniom sprzedających, okazały się przeszacowane. W efekcie doszło do odstąpienia przez Spółkę od zawartej umowy inwestycyjnej, a powstały w efekcie spór prawny ze sprzedającymi zakończony został ostatecznie w roku 2013
- czytamy w prospekcie.

Niepowodzenie emisji doprowadziło Wittchena w zasadzie do upadłości układowej. Postanowieniem z dnia 27 maja 2013 r. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy zatwierdził układ zawarty z wierzycielami. Postępowanie naprawcze (różniące się tylko tym od upadłości, że spółka jeszcze regulowała zobowiązania, choć wiedziała już, że stanie się niewypłacalna) umożliwiło spółce restrukturyzację zadłużenia z tytułu obligacji oraz konwersję części wierzytelności na akcje, co zapewniło również ostateczne rozliczenie transakcji zakupu aktywów V VIP Collection. Spółka pod koniec 2014 r. zakończyła proces układowy dokonując przy tym refinansowania kilku zobowiązań przez jeden bank.

Mamy więc do czynienia z podmiotem po przejściach, co z jednej strony z pewnością jest cennym doświadczeniem dla zarządu, które powinno procentować większą ostrożnością w prowadzeniu biznesu, z drugiej pokazuje, że ten sam zarząd spółki źle ocenił przedmiot potencjalnej akwizycji, a także swoje perspektywy anulując IPO.

Restrukturyzacja spółki zakończyła się sukcesem. Wittchen konsekwentnie z roku na rok zwiększa sprzedaż. przy czym rośnie zarówno sprzedaż detaliczna jaki segment B2B.


kliknij, aby powiększyć


Przychody w 2014 r. wyniosły ponad 130 mln zł i były wyższe o 50 proc. r/r. Od 2012 r. spółka niemal podwoiła obroty, choć największy skok został dokonany w roku 2014. Co ciekawe rosły obydwa segmenty. Liczba punktów handlowych spadała zarówno w roku 2013 jak i 2014. Zmianę tej negatywnej tendencji obserwujemy dopiero w pierwszym półroczu tego roku.


kliknij, aby powiększyć


A zatem wzrost w detalu nie wynika ze zwieszenia liczby punktów handlowych. Wittchen sprzedaż w tym segmencie prowadzi także w oparciu o kanał e-commerce, który jak wszyscy wiemy szybko rośnie, ale da się oszacować, że sprzedaż rośnie dynamicznie także w kanale tradycyjnym. Choć Wittchen nie podaje udziału wprost, to da się go wyliczyć z r różnicy segmentu i iloczynu podawanego udziału w sprzedaży kanału e-commerce z przychodami. Wzrost przychodów z e-commerce w 2014 r. wyniósł 172 proc. natomiast w kanale tradycyjnym ponad 40 proc.!


kliknij, aby powiększyć


Kolejny wykres wskazuje, że dynamiczny wzrost sprzedaży nie pochodzi także z dodania kolejnych grup asortymentu:


kliknij, aby powiększyć


Owszem, znacznie wzrosły obroty realizowane na akcesoriach podróżnych (walizki itp.), ale przychody z tego asortymentu były także najwyższe w roku poprzednim. Z tego wszystkiego wynika, że wzrost sprzedaży wynika głównie z rozszerzenia liczby oferowanych produktów, ale w tych samych grupach produktowych. Taką tezę potwierdza także dynamiczny wzrost salda zapasów w bilansie – na koniec 2013 r. stan magazynu zamykał się kwotą 21,5 mln natomiast na koniec roku 2014 i półrocza 2015 wynosił 32-34 mln zł. Szeroką ofertę produktową wymienia się w prospekcie także jako źródło wzrostu kanału e-commerce:

Cytat:
Emitent na bieżąco podejmuje działania zmierzające do zwiększania funkcjonalności i jakości obsługi. Klienci mają obecnie do wyboru kilka możliwości dostawy oraz sposobów płatności, a także możliwość otrzymania przesyłki spakowanej jako prezent. Dużym atutem jest to, że od 2014 roku towar dostarczany był maksymalnie w ciągu 48 godzin od momentu złożenia zamówienia – wcześniej było to od 3 do 7 dni, a obecnie większość dostaw realizowana jest w nie więcej niż 24 godziny. Istotnym czynnikiem wzrostu sprzedaży e-commerce jest bardzo szeroka oferta produktowa. W sklepach internetowych Grupy można zakupić wszystkie typy i rodzaje oferowanego asortymentu


Nie bez znaczenia był także sam wzrost rynku towarów luksusowych i podwyżka cen. Spółka w wyniku aprecjacji USD podniosła ceny niektórych produktów.

Choć w latach 2012-2013 spółka borykała się z problemami to cały czas utrzymuje bardzo wysokie marże handlowe sięgające prawie 60 proc.


kliknij, aby powiększyć


Wzrost sprzedaży nie pozostał oczywiście bez wpływu na koszty sprzedaży. Te rosną ale w tempie znacznie wolniejszym od przychodów – w roku 2014 24 proc. Oczywiście niższa dynamika łączy się ze stabilnością liczby punktów handlowych. Koszty zarządu są stabilne, a nawet zniżkują co prawdopodobnie wynika także ze sporów prawnych i upadłości w latach 2012-2013. Zysk ze sprzedaży w roku 2014 wyniósł 27,6 mln zł, natomiast wynik operacyjny 28 mln zł. Na koniec półrocza mamy odpowiednio za kroczące 4 kwartały 31 i 31 mln zł. Działalność finansowa obecnie nie ma decydującego wpływu dla wyników. Odsetki i różnice kursowe łącznie zabierają raptem około 3,5 mln zł rocznie. Warto jednak zwrócić uwagę, że spółka w zasadzie nie płaci podatku. Dodatnie obciążenie pojawiło się ostatni raz w roku 2012. Pewnym wyjaśnieniem tego stanu rzeczy są straty z lat ubiegłych, które widać w kapitale własnym. Ten stan jednak nie będzie trwał wiecznie. Z tego powodu raportowany wynik brutto należałoby tak naprawdę dociążyć kwotą 19 proc. CIT przy szacowaniu powtarzalnego zysku do wycen. Z takiej estymacji dostalibyśmy za ostatnie 4 kwartały powtarzalny zysk w najniższej partii rachunku wyników na poziomie 23 mln zł.

Wittchen zamierza się rozwijać na 3 sposoby. Po pierwsze przez wzrost kanały e-commerce, po wtóre przez ekspansję geograficzną, przez wzrost organiczny w Polsce i w końcu przez wdrożenie omnichannel. Pierwszy punkt nie budzi wątpliwości (choć łączy się z punktem 2 i 4), natomiast przy drugim trzeba pamiętać o tym, że spółka nie odniosła już znaczącego sukcesu na wschodzie. Tym razem ekspansja ma być prowadzona za pomocą kanału internetowego. Za to przy rozwoju organicznym, który wydaje się najbardziej naturalny trzeba pamiętać o paru aspektach. Już kiedyś Wittchen przesadził z tempem wzrostu – nie bez przyczyny spada liczba punktów handlowych. Mało tego, spółka agresywnie zwiększała liczbę stanowisk także w czasie kryzysu w roku 2009. Teraz wzrost ma być wolniejszy. Spółka posiada obecnie 65 stanowisk, a chce mieć na koniec 2020 r. około 90, co daje średnio 5 punktów rocznie - to też nie jest mało i trzeba ostrożnie wybierać nowe lokalizacje.
Najmniej ryzykowna wydaje się konwersja w omnichannel. Dla mniej wtajemniczonych w arkana sprzedaży wyjaśniam, że pojęcia oznacza integrację kanałów – wyrównanie cen sprzedaży, obsługę reklamacji i zwrotów itd. Klient kupując produkt przez internet będzie mógł go zwrócić w sklepie i odwrotnie – wygoda dla klienta i zwiększenie i tak korzystnego postrzegania marki.

Najważniejszym aspektem przy IPO oczywiście jest wycena. Przy cenie akcji na poziomie 19 zł i liczbie akcji przed emisją równej 16 500 000 dostaniemy kapitalizację na poziomie 333 mln zł. To dość sporo przy 23 mln powtarzalnego zysku. Z drugiej strony wycena na tle podobnych spółek nie wygląda na mocno wygórowaną w szczególności jeśli chodzi o wskaźniki EV do EBIT czy EBITDA:
www.stockwatch.pl/ipo/wittchen...


kliknij, aby powiększyć



Skoro spółka ma trudną przeszłość, to nie można pominąć aspektu wypłacalności i zadłużenia. Wskaźnik ogólnego zadłużenia na koniec 2 kwartału wynosił 58 proc. co nie jest wartością nadmiernie wysoką. Wittchen posiada wręcz nadpłynność. Gotówką jest prawie w stanie pokryć zadłużenie krótkoterminowe. Dług netto wynosi około 55 mln zł, co przy EBITDA w okolicy 34 mln jest poziomem bezpiecznym.

Środki pozyskane z emisji grupa planuje przeznaczyć na:
- 7 mln nowe sklepy i lifting starych
- 1 mln rozbudowa magazynu
- 6 mln rozbudowa outletu i powierzchni biurowej
- 1 mln rozwój sprzedaży w Niemczech
- 5-10 mln zł na kapitał obrotowy

Przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnej warto zwrócić uwagę na poniższe aspekty:

- do plusów możemy zaliczyć wysoki wzrost sprzedaż LFL (czyli ze sklepów które cały czas funkcjonowały w porównywanych okresach).
- korzystne prognozy dla branży dóbr luksusowych
- wysokie marże produktowe
- udaną restrukturyzację
- dobrze postrzeganą markę
- potencjalny wzrost obrotów realizowanych z sieciami handlowymi
- dodatnie przepływy operacyjne pomimo wzrostu sprzedaży
- niskie zadłużenie i wysoką płynność finansową
- wrażliwość na sytuację gospodarczą. Pomimo powszechnego przekonania o odporności rynku dóbr detalicznych na kryzysy, historia spółki pokazuje, że jej ta cecha nie dotyczy – spadek sprzedaży z mkw.
- możliwość utraty licencji do znaku marki budżetowej
- ryzyko sprzedaży pod wspólną marką z V VIP Collection
- ryzyko kopiowania znaku handlowego i wyrobów Wittchen, co wydaje się mieć duże znacznie przy zlecaniu produkcji do Chin.
- nie najlepszą historię w zakresie wzrostu organicznego i akwizycji.
- ryzyko podaży akcji objętych prze konwersję wierzytelności po debiucie
- wysokie nasycenie powierzchnią handlową w Polsce



Powyższa treść przez 180 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 19 października 2015 10:52

ucofb
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 132
Wysłane: 18 października 2015 00:25:22
Ciekawie to wygląda... tylko te torebki w lidlu :) To, że uciekli spod topora to chyba największa wartość zarządu, oczywiście jeśli potrafią wyciągać wnioski.

Druga kwestia, miałem w życiu kilka portfeli ze skóry kilku firm np pierre cardin, tommy hilfiger ale do rzeczy ten od wittchena był bardzo słaby jakościowo, po pół roku praktycznie mi się rozleciał. Rezultat jest taki, że po tym nieprzyjemnym doświadczeniu unikam tej marki (nawet odradzałem znajomym kupno ich produktu) pomimo tego, że mam we krwi nutę gospodarczego patriotyzmu.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
Edytowany: 18 października 2015 00:26

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 483
Wysłane: 18 października 2015 17:16:06
@ucofb
To już trzecia edycja tego typu akcji. W zeszłym roku sprzedawali torebki po 250 zł. I jaki był tego efekt? Większość wykupili hurtownicy, którzy potem odsprzedali z przebitką. Na Allegro też było sporo ofert.

ucofb
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 132
Wysłane: 18 października 2015 19:22:13
@sasky

Ok, tylko jaki cel ma Wittchen w takiej akcji sprzedaży torebek w lidlu? Spieniężenie stanów magazynowych? Być może poprawia to rozpoznawalność marki wśród Kowalskiego, a w konsekwencji ma za zadanie przyciągnąć nowych klientów, którzy wrócą po produkt już nie do lidla, a do ich placówki. Wittchen jest marką pozycjonowaną jako premium, a co jak co w lidlu proodukty premium ciężko znaleźć. Żadna marka premium nie jest sprzedawana w dyskontach, albo to wymyślenie marketingu na nowo, albo początek czegoś co zdeprecjonuje postrzeganie marki. Jedna, dwie, trzy akcje ok, ale jak będzie 10 to coraz mniej kupi rzeczy u nich w salonie bo "biedna kowalska" poczeka na promocję w lidlu, a przede wszystkim "zamożna kowalska" wybierze inna markę bo nie będzie chciała "torebek z lidla"

Nie rozumiem zwyczajnie celu takich akcji sprzedażowych w odniesieniu do długotrwałego budowania wizerunku marki jako marki premium. Jakby mi to ktoś logicznie wytłumaczył to bym się nie obraził :)

To jest tak jakby nagle najbardziej merytoryczne i cenzurowane (pozytywnie cenzurowane) forum o giełdzie czyli stockwatch przestało moderować posty i nagle chciało przyciągnąć zdecydowanie większą ilość użytkowników rodem z bankiera. Efekt na krótką metę pewnie pozytywny, większa ilość wejść, większe wpływy z reklam, ale czy najbardziej merytoryczni użytkownicy np. szutnik, wojetek i inni nie uciekliby stąd widząc co się dzieje? Forum utraciło by to co je wyróżnia czyli jakość.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
Edytowany: 18 października 2015 19:35

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 483
Wysłane: 18 października 2015 20:52:16
Jeszcze pisząc poprzedniego posta zastanawiałem się nad tą kwestią. Fakt, w dłuższej perspektywie takie akcje szkodzą marce, która powszechnie postrzegana jest za luksusową. Torebki są drogie, więc dostępne dla wybranych. Kobiety, które idą po torebkę za np. 1000 zł idą m.in. dlatego, że wiedzą, że dzięki temu na ulicy nie spotkają innej kobiety z taką samą torebką.
Myślę, że tu nie ma żadnej ukrytej innowacyjnej strategii marketingowej. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o... kasę. Wygląda na to, że spółka miała pilną potrzebę gotówki. Restrukturyzacja w Wittchenie ruszyła w 2012 roku - w tym samym roku miała miejsce pierwsza akcja z Lidlem. Myk z szybkim zastrzykiem spodobał się władzom Wittchena (towar zszedł na pniu) więc skusili się jeszcze kilka razy.

Cytat:
W ramach współpracy handlowej z Lidl Polska Spółka zawarła z Lidl umowy z dnia 8 listopada 2012 r., 26 lipca 2013 r., 6 maja 2014 r., 31 lipca 2014 r., 14 maja 2015 oraz 24 czerwca 2015 r. dotyczące dostaw przez Spółkę towarów z asortymentu Spółki na rzecz LIDL. W powyższych umowach strony uregulowały zasady dostaw, w tym modele, rodzaje produktów, gwarantowane ilości oraz ceny, towarów Spółki, w tym w szczególności rękawiczek, portfeli, torebek oraz pasków. Umowy zawierają również szczegółowe postanowienia dotyczące logistyki dostaw, warunków płatności oraz zwrotów.

Źródło: prospekt Wittchen (s. 115)
Edytowany: 18 października 2015 21:08

ucofb
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 132
Wysłane: 19 października 2015 00:13:15
I tu jest całe sedno sprawy, jeśli skuszą się jeszcze kilka, kilkanaście razy wg mnie zniszczą wizerunek marki czyli to co jest najważniejsze w tym biznesie i wypracowywane latami. Nie jestem żadnym specjalistą od marketingu, staram się jedynie myśleć jak "przeciętny" klient z grupy docelowej dla produktów marek pozycjonowanych tak, a nie inaczej.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett

bankrucik
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 3 847
Wysłane: 19 października 2015 00:22:08
ucofb masz 1000% racji...
Pogromca bajkopisarzy giełdowych:-)))

Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

mrk
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 863
Wysłane: 19 października 2015 10:39:58
Przykładów nie trzeba daleko szukać:

Cytat:
When you’re a red-hot aspirational luxury brand, it’s tempting to capitalize on the moment with aggressive expansion plans and a broader assortment of products to become a so-called “lifestyle” brand.
But that strategy eventually and inevitably leads to brand fatigue, as Michael Kors (KORS-3.52%) — the brand whose founder rose to cultural ubiquity a few years ago on TV’s Project Runway — is learning the hard way.


fortune.com/2015/05/27/michael...


Z drugiej strony nie demonizowałbym tak bardzo tej promocji w :idlu, raczej jest to niewielka ilość w skali kraju, a poza tym pewnie co najmniej połowa trafia później na Allegro w cenie kilkadziesiąt procent wyższej nie powodując wizerunkowego uszczerbku dla marki

koszyk
Dołączył: 2009-05-15
Wpisów: 1 109
Wysłane: 19 października 2015 10:41:00
Wittchen od dawna nie jest marką "premium". Co do wizerunku, to trudno powiedzieć, trzeba by jakieś badania pewnie świeże zrobić.
Natomiast w dyskontach były już w promocyjnych cenach np. : philips, nokia, calvin klein, donna karan, że o zadziwiająco "markowych" winach i whisky nie wspomnę. A pewnie i inne, których nie pomnę.
No taki kształt handlu,taki rynek, tacy klienci, taki klimat.
W Polsce, marek które wylansowały się jako ekskluzywne i takimi pozostały, ze świecą szukać i o czymś to świadczy
Być może, lepiej jest zejść z pomnika i sprzedawać solidną, średnią markę, niż na nim tkwić z zakurzonym, aczkolwiek snobistycznym asortymentem. Wszystko (prawie) do policzenia.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,866 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d