pixelg
PCM - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4

PCM [PCM]

AKTUALNY KURS: 23,50 zł (+0,00%) 17-06-2019 15:29
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 851
Wysłane: 29 grudnia 2015 14:44:32 przy kursie: 37,90 zł
Dokładnie tak, konkurencja rośnie. Dlatego PCM próbuje uciekać do przodu przez kompleksowość. Problem w tym, że konkurencja także dostrzega potencjał w zarządzaniu flotą.

rafallamar
rafallamar PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2015-02-08
Wpisów: 7
Wysłane: 22 listopada 2016 09:50:08 przy kursie: 33,81 zł
Dzień dobry,
czy planujecie analizę raportu po III kwartałach PCM LUB HANDLOWEGO?
JEŻELI TAK TO POPROSZĘ.
POZDRAWIAM
RAFAŁ

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 851
Wysłane: 22 listopada 2016 17:45:42 przy kursie: 33,81 zł
PCM możemy zrobić. Kurs rośnie i znajduje się w ciekawym momencie technicznym, analizy dawno nie było. Jeśli chodzi o handlowy to tam nie ma zupełnie zainteresowania użytkowników. Analizy banku nie mogę obiecać, ale z pewnością nie będzie ona priorytetowa.
Edytowany: 22 listopada 2016 17:48


rafallamar
rafallamar PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2015-02-08
Wpisów: 7
Wysłane: 22 listopada 2016 21:35:01 przy kursie: 33,81 zł
Dziękuję za odpowiedź i czekam na analizę.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 851
Wysłane: 24 listopada 2016 01:43:50 przy kursie: 33,85 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK PCM SA po 3 kw. 2016r.

Niestety w wynikach finansowych cały czas utrzymują się negatywne tendencje. Choć zyski raportowane przez PCM fluktuują to niestety zgodnie z oczekiwaniami wpisują się w spadkową linię trendu. Być może jednak na akcjonariuszy czeka lepsze jutro…

Jak pisałem przed około rokiem grupa ma dość skomplikowaną rachunkowość (link do omówienia: www.stockwatch.pl/forum/wpis-n... ), więc pozwolę sobie tylko przypomnieć, że:
W leasingu finansowym uznajemy, że własność przedmiotu leasingu przechodzi na leasingobiorcę i w bilansie mamy niejako czystą formę finansową (należności), zaś w rachunku wyniku pokazujemy tylko część odsetkową. W przypadku leasingu operacyjnego własność pozostaje po stronie spółki, wobec czego to spółka amortyzuje przedmiot leasingu, natomiast w wyniku rozpoznaje całe opłaty z najmu, przy czym na przychód składają się zarówno rata odsetkowa jak i kapitałowa.

Na finansowaniu pojazdów dla swoich klientów PCM jednak nie poprzestaje, bo nawet jest do tego częściowo zmuszony - nie wszyscy leasingodawcy decydują się wykupić przedmiot leasingu, więc spółka zajmuje się także handlem samochodami poleasingowymi . Do tego wszystkiego dochodzi cała otoczka związana z pośrednictwem ubezpieczeniowym i obsługą techniczną, czyli przeglądy, naprawy, wymiana opon itp.

Żeby lepiej zrozumieć to co dzieje się w wynikach grupa w sprawozdaniach wyróżnia parę marży przypisanych do stosownych zakresów działalności – grupuje poszczególne grupy przychodowe i kosztowe i pokazuje jako marże, które składają się na wynik brutto przed opodatkowaniem. Kluczowa (bo najwyższa) jest marża odsetkowa (w uproszczeniu różnica pomiędzy przychodami odsetkowymi z leasingów a kosztem ich finansowania). Marża ta niestety systematycznie spada. W ostatnim kwartale wynik odsetkowy wyniósł 10 mln zł i był o 11 proc. niższy (1,253 mln zł) niż przed rokiem.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Co ważniejsze, wynik odsetkowy spada pomimo istotnego (18 proc.) wzrostu floty samochodowej w obsłudze, co oznacza, że średni zysk na samochód maleje w większym tempie niż wskazuje nań nominalna utrata wyniku. Średnia marża odsetkowa na samochód w ujęciu kwartalnym spadła o 25 proc.


kliknij, aby powiększyć


Także same przychody odsetkowe (bez uwzględniania kosztów) rosną w zdecydowanie wolniejszym tempie niż wzrasta flota, bo przyrost w 3 kw. r. wyniósł 9 proc. Spadek wyniku odsetkowego jest jak się wydaje efektem nasilającej się konkurencji, ale także spadku stóp procentowych na rynku. Leasingi które wchodzą do obsługi mają niższą efektywną stopę oprocentowania, która nie jest do końca rekompensowana przez spadek kosztów finansowych. Jak wspominałem w poprzednim omówieniu brak wskazań na podwyżki stóp w tym roku był hamulcem do poprawy wyników. To się jednak może zmienić, bo aktualne FRA wskazują na oczekiwanie podwyżek stóp proc., podobnie jak wzrost rentowności obligacji.

Spadek marży odsetkowej został w części zneutralizowany lepszym dopasowaniem naliczanej amortyzacji (od pojazdów w leasingu operacyjnym) i raty kapitałowej (bez części odsetkowej w leasingu operacyjnym. W tym kwartale strata na racie kapitałowej względem naliczanej utraty wartości pojazdów w czasie wyniosła 1,45 mln zł natomiast rok temu była o 1,087 mln zł wyższa.
Jak widać na powyższych wykresach ujemny charakter marży na amortyzacji jest trwały, ale nie oznacza to, że spółka fałszuje wynik. Nadmierna amortyzacja pozwala wykazać zyski czyli marżę na sprzedaży samochodów,

Wynik na sprzedaży samochodów tym kwartale był o 1,3 mln niższy niż przed rokiem, co po części odzwierciedla fakt lepszego dopasowania amortyzacji i raty kapitałowej. Mamy niejako sprzężenie zwrotne w rachunku wyników. Im większe niedopasowanie w naliczaniu amortyzacji tym większa różnica na sprzedaży samochodu w okresie poleasingowym. Oczywiście spółka mogła także więcej aut sprzedać, co przy wzroście skali byłoby rzeczą naturalną.

Za to przychody z tytułu obsługi czyli serwisu i ubezpieczeń wzrosły łącznie o 18 proc. (1,285), czyli w tempie zgodnym do wzrostu floty. Na ten moment mamy: -1,25 mln zł na marży odsetkowej
-244 tys. na amortyzacji i sprzedaży samochodów łącznie, +1,28 mln zł na serwisie, czyli razem wynik niższy o 211 tys. r/r. Choć wynik brutto jest minimalnie (70 tys zł; 1 proc.) wyższy od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku, to nie został zrobiony na oszczędnościach w zarządzie, wręcz przeciwnie, bo ten zabrał o 0,9 mln więcej niż przed rokiem. Okazuje się, że poprawa to wynik pozostałej działalności. Skoro tak, to niestety nie można powiedzieć nic na temat trwałości i powtarzalności tej poprawy. W tym celu musimy sami dokonać alokacji poszczególnych pozycji w sprawozdaniu, a nie bazować na danych pokazywanych przez spółkę:


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Klucze alokacji, a zatem i wartości poszczególnych marż się różnią, oczywiście się różnią, ale widzimy, że wynik udało się poprawić w zasadzie dzięki ruchom na odpisach i pozostałych, na które w moim przypadku składają się także rosnące salda umorzeń zobowiązań wobec klientów. Choć wynik brutto w tym kwartale jest lepszy to ciężko bazując na źródle tej poprawy prorokować powtarzalność tego procesu.

Zarząd spółki oczywiście jest świadomy zachodzących zmian i próbuje uciec do przodu. Tak czytam ogłoszenie nowej strategii. PCM chce rosnąć (pod względem obsługiwanych samochodów) nadal w tempie dwucyfrowym (nie mniej niż 10 proc.) ale także poprawić ROE o 3 pp., co można odbierać jako zamiar poprawienia wyników o 35-40 proc. na poziomie netto. W tym celu spółka już zwiększa udział kompleksowej obsługi a nie tylko finansowania (FCM), ale chce wprowadzić także sprzedaż online i mocniej zaistnieć w detalu. To wydaje się kierunek słuszny, ale niestety nie wiemy jaki będzie koszt „transformacji”. Przy obecnej wycenie rynkowej możemy mówić o umiarkowanej wierze w rozwiązanie problemów i ucieczkę do przodu. Być może dlatego, że otworzenie kanału online raczej nie ma istotnych barier i łatwo będzie w przypadku sukcesu ten manewr powtórzyć. Z drugiej strony oczekiwany wzrost stóp powinien spółce pomóc poprawić wynik, więc rynek wydaje się podchodzić mocno zachowawczo.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

rafallamar
rafallamar PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2015-02-08
Wpisów: 7
Wysłane: 29 marca 2017 11:35:14 przy kursie: 30,80 zł
Dzień dobry,
poproszę o analizę raportu rocznego PCM
Dziękuje

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 851
Wysłane: 9 kwietnia 2017 13:07:45 przy kursie: 30,20 zł
Pan samochodzik i obligatariusze – omówienie sprawozdania finansowego GK PCM SA za rok 2016

Spadkowy charakter wyników spółki wydaje się wytracać impet. W drugim półroczu leasingodawca samochodów pokazał symboliczny wzrost wyniku przed opodatkowaniem. Niestety nie oznacza to od razu, że na inwestorów czeka za chwilę zmiana kierunku. Rezultat IV kwartału mimo wszystko jest odrobinę rozczarowujący.

Od wielu kwartałów spółce spada marża odsetkowa, czyli różnica pomiędzy przychodami odsetkowymi z leasingu finansowego i odsetkową częścią raty z leasingu operacyjnego, a kosztami odsetkowymi. W samym IV kwartale nic tutaj się nie zmieniło i wynik odsetkowy notowany przez grupę obniżył się o 3 mln zł czyli 26 proc. PCM udziela leasingów zarówno ze stała stopą jak i zmienną przy niższym poziomie stóp procentowych oczywiście stała stopa jest niższa i efekt tej kompresji jest widoczny w wynikach. Ale to tylko połowa prawdy. Na rynku panuje ogromna konkurencja, która wywołuje presję na marże.

Odpowiedzią spółki na bardziej konkurencyjne otoczenie ma być większa kompleksowość obsługi i oferty. Do podstawowych usług pozafinansowych oferowanych w ramach każdej linii produktowej należą: serwis mechaniczny i blacharsko-lakierniczy, udostępnienie samochodu zastępczego na wypadek awarii lub na okres naprawy, ubezpieczenie autocasco (AC), zarządzanie likwidacją szkód, karty paliwowe, sezonowa wymiana i logistyka opon. Na każdej z tych usług spółka osiąga marżę, bo oczywiście realizacja jest zlecana do podmiotów trzecich. W IV kwartale marża serwisowa, ubezpieczeniowa i na pozostałych usługach dały spółce łącznie 8,7 mln zł zysku, co stanowi wzrost o 12 proc. (0,96 mln zł) r/r. Jak widać utratę marży odsetkowej udaje się kompensować tylko w części.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Jak wspominałem w poprzednich omówieniach spółka udziela między innymi leasingu operacyjnego, a w takim przypadku samochód należy do spółki i jest tylko przez leasingobiorcę dzierżawiony. Opłata leasingowa w leasingu operacyjnym składa się części odsetkowej będącej zarobkiem spółki i części kapitałowej, która ma pokryć utratę wartości pojazdu w czasie. Samochody poleasingowe są przez spółkę sprzedawane. Spółka musi więc oszacować wartość pojazdu po okresie leasingu i różnicę pomiędzy ceną zakupu i przewidywaną ceną sprzedaży amortyzować przez okres trwania leasingu. W idealnym przypadku rata kapitałowa powinna pokrywać amortyzację, natomiast cena sprzedaży być równa wartości bilansowej i efekt tych operacji powinien oscylować w okolicy zera. Tak jednak nie jest i spółka prezentuje w związku z tym dwie dodatkowe marże: na amortyzacji i na remarketingu.

Co ciekawe w tym kwartale marża na amortyzacji była dodatnia na kwotę 763 tys. zł, przy ujemnym wyniku przed rokiem (-2,4 mln zł). Teoretycznie kalkulacje sporządzone przez spółkę były bliższe rzeczywistości, o czym świadczy spadek wyniku na re marketingu z 2,8 mln zł w IV kw. 2015 do 2,3 mln w ostatnim raportowanym kwartale. Obydwie wartości są bliżej zera. Problem w tym, że najczęściej do tej pory wektory wyników były przeciwne i się kompensowały. Tym razem wektor jest zgodny, dzięki czemu łącznie spółka pokazała 3,1 mln zysku wobec 446 tys. zysku przed rokiem.
W tym miejscu warto mieć na uwadze, że pod koniec roku mieliśmy do czynienia z zapowiedzią wprowadzenia większej akcyzy na samochody importowane co przełożyło się na większy popyt, który jak mniemam doprowadził do zwyżki cen aut używanych. Możliwe, że spółka podniosła wyceny samochodów po okres leasingu (wartość rezydualną) przez co amortyzacja się zmniejszyła dając nawet dodatni wynik, natomiast spadł zysk ze sprzedaży samochodów, bo ceny bilansowe były wyższe. Z tego powodu wynik okresu może być nieco zawyżony.

Koszty zarządu spółki wzrosły o 1,1 mln zł, natomiast wynik na pozostałej działalności był o 640 tys. wyższy r/r. Zestawienie liczbowe wpływu poszczególnych marż i kosztów przedstawiłem w poniższej tabeli:


kliknij, aby powiększyć


Wynik przed opodatkowaniem w IV kwartale pozostał praktycznie na takim samym poziomie, ale zmienia się jego charakter. Wzrost wyniku serwisu, ubezpieczeń i pozostałych starcza jedynie na pokrycie kosztów ogólnego zarządu. Spadek wyniku odsetkowego w większości rekompensuje handel samochodami i wynik na amortyzacji, ale wynik brutto utrzymał się dzięki pozostałej działalności.

W porównywanych okresach spółka znacząco zwiększyła flotę pojazdów (+16 proc.), a zatem wynik na samochód spada, co widać choćby na poniższym wykresie. Skoro wynik finansowy jest stały a rośne flota i suma bilansowa to można powiedzieć, że wynik jest opatrzony coraz większym ryzykiem braku spłaty rat leasingowych. A zatem jakość tego wyniku jest niższa i w przyszłości może dojść do większych wahnięć związanych z ruchem na odpisach.


kliknij, aby powiększyć


W raporcie spółka zamieściła między innymi wrażliwość wyniku na poziom stóp procentowych. Z załączonej symulacji wynika, że zwyżka poziomu stóp proc. o 0,25 pp skutkowałaby utratą wyniku na poziomie 955 tys. zł. W otoczeniu rosnącej inflacji można się spodziewać, że stopy proc. w kraju wzrosną i wywołają dodatkową presję na wynik.

Wycena rynkowa spółki może wydawać się niska – C/Z w okolicy 10. Można powiedzieć, że rynek spodziewa się stabilizacji wyniku, co ma swoje uzasadnienie w historycznych tendencjach, działaniach spółki i zewnętrznej presji. Z jednej strony mamy wzrost floty pojazdów i rozszerzenie zakresu obsługi, z drugiej zagrożenia w otoczeniu (wzrost stóp, konkurencja).

Grupa PCM działa na wysokiej dźwigni finansowej. Wskaźnik ogólnego zadłużenia wynosi ponad 70 proc. Dług finansowy spółki to już 1,22 mld zł. Mimo wszystko na razie biznes działa i spółka jest w stanie regulować swoje zobowiązania spłatami rat leasingowych. PCM to tak naprawdę spółka finansowa i nie da się ocenić wypłacalności za pomocą tradycyjnych narzędzi jak okres spłaty zadłużenia do EBITDA czy podobnych. Poziom zadłużenia raczej należy porównywać do banków niż firm usługowych, a na tle innych instytucji finansowych zadłużenie w relacji do kapitału własnego jest stosunkowo niskie. Tak długo jak nie nastąpi ostra dekoniunktura spółce raczej nie zagraża utrata płynności.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 9 kwietnia 2017 13:08

Lukasz_18_2006
Dołączył: 2015-06-30
Wpisów: 3
Wysłane: 5 października 2017 20:09:10 przy kursie: 30,00 zł
Witam
Może ktoś zrobić analizę techniczną tej spółki?
Z góry dziękuje

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 898
Wysłane: 5 października 2017 21:36:13 przy kursie: 30,00 zł
Łukasz,
jutro wrzucę, ale nie oczekuj zbyt wiele. Walory PCM nie należą do demonów płynności. Np. dzisiaj zawarto 10 (słowmnie: dziesięć) transakcji. W ostatnim miesiącu notowań transakcje zawierano średnio co 20 minut. Analiza techniczna w przypadku takich walorów często po prostu mija się z celem.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 898
Wysłane: 6 października 2017 21:08:12 przy kursie: 29,86 zł
PCM - analiza techniczna

Na dobrą sprawę to nie jest analiza techniczna, tylko uzasadnienie braku możliwości zastosowania tejże na walorach PCM.
Najpierw proponuję spojrzenie na wykres w interwale 1-minutowym. Obejmuje on okres od końca maja, czyli prawie 4,5 miesiąca. Dla porównania - wykres 11B w tym samym interwale obejmie niecały miesiąc a LTS jedynie 4 dni.
Walor wybitnie niepłynny, transakcje przeprowadzane są sporadycznie. Gdyby tego było mało - część z nich to przerzucanie pakietów z jednego portfela do drugiego, co nie ma nic wspólnego z rynkiem. Proszę spojrzeć na wysokie słupki wolumenu - praktycznie żadne z nich nie wygenerował korpusu świecy.

Jeżeli przejdziemy na interwał dzienny, to jedyne, co rzuca się w oczy to stopniowe zawężanie zakresu wahań kursu. Mamy do czynienia z coraz wyżej położonymi dołkami i coraz niższymi szczytami. Jedyna nadzieja w tym, że ewentualne wybicie trochę rozrusza wykres cenowy. Problem w tym, że apeks tego trójkąta znajduje się w odległości 1,5 roku, a więc jeszcze dłuuuugo nic nie będzie wywierać presji na notowaniach.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć

Edytowany: 6 października 2017 22:05


addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 31 października 2017 16:07:33 przy kursie: 26,00 zł
czytałem swego czasu na marketwacth, że kolejny problem z długami wykluje się na długach samochodów i studenckich. Rośnie ilość aut używanych do odsprzedaży w US, a za duże zapasy to problemy z utrzymaniem płynności i ceny. Mam wrażenie, że i u nas komisów narobiło się mnóstwo.

W PCM skala biznesu systematycznie rośnie czyli ilość aut w obsłudze, za to marża spada. Poczekam na kolejny raport, aby sprawdzić jak rotują sprzedaż aut po wynajmie, które wracają do spółki. Jako, że poszukuję auta to czasami śledzę ich ofertę sprzedaży aut używanych.

Spolka potrzebuje coraz więcej zapotrzebowania na kapitał, wczoraj podali, o planach emisji obligacji do 500mln. Konkurencja powoduje spadające marże, szczególnie ta ubankowiona. Coraz więcej firm wchodzi na rynek najmu samochodu. Do tego dochodzą firmy o których nie wiemy bo nie działają na wolnym rynku!

Wiem, że co najmniej jedna duża grupa bankowa ma specjalne ceny dla swoich pracowników. Mój sąsiad w ramach tej oferty co roku wymienia 2 auta i już swojego mieć nie zamierza. Oferta jest uboga, raptem 6 modeli samochodów, ale za to cena jest mocno nierynkowa:) Mógłby to podnajmować :)

Mam też w głowie słowa analityków o spółkach widmach ze sporym zadłużeniem, gdzie podwyżka stóp w UE czy też zahamowanie skupu obligacji przez EBC wypchnie te firmy z taniego finansowania i wprowadzenie w problemy. Dlatego EBC gra pod najsłabszych aby ich nie zatopić.
Teraz jest ostatnia chwila(6-9 miesięcy) na tańsze finansowanie, ale już nie najtańsze! Chociaż wiele nie urośnie bo wszystko by się wywróciło.
Edytowany: 31 października 2017 16:10

funkster
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 20
Wysłane: 13 listopada 2017 11:31:43 przy kursie: 24,50 zł
Zastanawia mnie sytuacja w jakiej znajduje się spółka.

Z jednej strony tłumaczono spadek marży odsetkowej malejącymi stopami procentowymi, z drugiej natomiast pojawia się informacja, że podwyżka stóp wpływnie negatywnie na osiągane marże.

Rozumiem to jako wynik rosnącego kosztu finansowania, przy niezmienionych lub mniej niż proporcjonalnie rosnących wpływach z opłat leasingowych.

W mojej ocenie kurs spółki dyskontuje raczej ten niekorzystny scenariusz.

Interesująca była dla mnie tutaj polityka dywidendowa, przy spadającym kursie możliwy jest z jednej strony wzrost stopy dywidendy, choć pogorszenie wyników może również przełożyć się na spadek D/P...

Macie jakieś inne lub dodatkowe spostrzeżenia w tym temacie?


addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 30 kwietnia 2018 14:21:08 przy kursie: 21,50 zł
w tej branży pojawiła się na polskim rynku mocna konkurencja w postaci wynajmu przez spółki motoryzacyjne co wpływa mocno na marże bo jak tu konkurować z globalnymi producentami aut, które mają swoje banki i tanio się finansują?

Bilans spółce rośnie, marże spadają. WNiP rośnie. przepływy też słabo. na moje problemy przed spółką. wystarczy lekki kryzys, spadek cen samochodów używanycha mają tego sporo i spółka pod wodą.

nie ma tutaj głównego właściciela, są same fundy więc spółka musi się finansować na rynku a jak wiadomo czas najtańszego pieniądza mija.
Edytowany: 30 kwietnia 2018 14:28

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 9 maja 2018 10:51:36 przy kursie: 18,00 zł
fundusze przystąpiły do wyprzedaży? jeszcze jak wyciągną dywi za 2017 rok to przyspieszą problemy w spółce.

dla mnie to kolos na glinianych nogach. albo ktoś to przejmie albo będzie wyprzedaż używanych samochodów.
Edytowany: 9 maja 2018 10:52

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 9 maja 2018 13:42:41 przy kursie: 18,00 zł
coś mi się rzuciło na oczy w raporcie rocznym i błędnie odczytałem aktywa trwałe(wartość). Tam nie ma kreowanej wartości. pozostałe bez zmian, rośnie flota kosztem spadku marż. fundy wyciągają dywidendy.

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 6 czerwca 2018 00:58:49 przy kursie: 12,70 zł
Za 2017 dywi 1 PLN i to warunkowo. Kurs poleciał w dół i dna nie widać. To jest niestety poklosie taniego pieniądza.

Co zrobią fundy? Na razie sypią akcjami. Ciekawe czy w końcu zgłosi się po firmę ktoś z kapitałem, zapewne z zagranicy.


le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 852
Wysłane: 7 sierpnia 2018 09:26:56 przy kursie: 11,60 zł
angry3
PCM- akcjonariat : Pakiet kontrolny mają fundy.

=>OFE Aviva BZ WBK - 16,97%
=>PTE Aegon SA -13,38%
=>PZU fund -10,74%
=>Franklin Templeton Investments. - 7%
Siła bezwładności tego biznesu to dźwignia i dywidendy. Zaś wycena zakrawa na kpiny. Kapitalizacja to zaledwie 7% aktyw i ok. 30% majątku własnego. Toć banki w stosunku do aktyw lepiej są szacowane.
Wprawdzie majątek stanowi ok. 23% aktyw, lecz te pozostałe 77% środków ktoś im pożyczył i zapewne zadbał o nie. Zatem rezerwa 16% aktyw (23-7) w wycenie rynkowej jest szerokim polem spekulacji.
Wobec faktu generowania zysku EPS~=2,5 zł a zapowiedzi warunkowych dywidend 1-2 zł, nie wydaje się tu aby tropem Getback nastątpiły nagle katastrofalne zmiany. Tam sama nazwa (3pierwsze litery) i nieznane intencje głównego akcjonariusza Abrisu i majątek jakże dyskusyjny. Tu mamy PZU i OFE i zapewne mniej dyskusyjny majątek , bo materialny.
Zatem gra dopiero się rozpoczyna.

le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 852
Wysłane: 10 sierpnia 2018 10:30:40 przy kursie: 10,60 zł
Angel
PZU wysprzedał się do ok. 2,6%. Zatem znamy przyczyny i skutki zarazem. Skoro=>11900 szt.st: 34,8 szt. fl =342 st/fl.=>3,8 tys zł/mc. =>12,6 tys zł/bv.
Koń jaki jest każdy widzi.

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 17 sierpnia 2018 17:20:50 przy kursie: 9,96 zł
ależ musi być parcie w funduszach na umorzenia. jadą na wielu spółkach w dół bez litości.

Tylko tutaj mamy ponad 66% zjazd od początku roku. Dzisiaj zalicza po raz pierwszy historii kurs <10pln

Było drogo w obliczu spadających marż rosnącego bilansu(to model w przypadku dojenia dywidend dążący do problemów). W DE wynajem poszedł ostatnio w górę z powodu większych strat(a może na początku sporych zapasów na sprzedaży samochodów poflotowych.

Czy ktoś się w końcu połakomi na całe PCM przy kapitalizacji 120mln jaka jest obecnie. Trzeba by trochę dołożyć aby wzmocnić bilans.

leasing też cierpi, podobno credit agricole ma dwie drogi, albo kogoś kupi albo sprzeda cały biznes w PL czyli byłego lidera, EFL-a. To spółka niepubliczna, ale nie mogą mieć przewagi na poziomie ROE, zapewne bardziej skostniała organizacja.

Widać efekty niskiego pieniądza, rośnie konkurencja, spadają marże, rosną bilanse.
Edytowany: 17 sierpnia 2018 17:29

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 851
Wysłane: 20 sierpnia 2018 16:43:16 przy kursie: 9,20 zł
i tak po cichu, bez infa kolejne widły.

niższe marże powinny wpłynąć na ofertę finansowania spółki przez instytucje finansowe.

Edytowany: 20 sierpnia 2018 16:44

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,400 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d