BLOOBER - Spółki od A do Z - NewConnect - forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
X
AD.bx ad0c
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Obserwuj ten wątek | RSS
idź do strony: << < 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 > >>
BLOOBER [BLO] Opcje AKTUALNY KURS: 48,95 zł (+1,03%) 19-04-2018 14:54
Scipio
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 107
Wysłane: 22 sierpnia 2017 15:16:29 przy kursie: 76,00 zł
@Utnapisztim
Zapominasz o tym, że tutaj do podziału przychodów jest w kolejce nie tylko wydawca który wyłożył pieniądze na projekt, ale również Rutger Hauer, który w zamian za użyczenie swojego wizerunku pewnie ma niemały procent od sprzedaży. Swoje bierze również Epic Games, który licencjonuje Unreal Engine w zamian za udział w przychodach brutto (czyli ma procent od ceny półkowej gry, już uwzględniającej marże pośredników i podatki). Przy obecnej cenie gry wychodzi, że sam Epic Games kasuje jakieś 5-6 złotych od każdej sprzedanej kopii Observera.

Osobiście mam duże wątpliwości, czy Bloober pokaże w tym roku jakiekolwiek przychody z tytułu sprzedaży tej gry. Jeżeli w raporcie za III kwartał pokażą niższe przychody ze sprzedaży niż w raporcie za II kwartał, to będzie to kompromitacja dla spółki.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 15:21
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 203
Wysłane: 22 sierpnia 2017 16:03:29 przy kursie: 76,00 zł
No ale te 20 zł z kopii to chyba ciągle za mało. Nie wiemy jaki jest podział wpływów między wydawcą a deweloperem, ja skłaniam się ku wersji optymistycznej czyli 30:70 po zwrocie kosztów wydawcy, bo inaczej to byłby marny deal w porównaniu do LoF. Ile może wynosić breakeven - też nie zgadniemy bez wiedzy o wysokości budżetu całego przedsięwzięcia (deweloperka, marketing, R.Hauer). Ile wyniesie sprzedaż w tym roku - bez danych o sprzedaży konsol nie sposób szacować, ale ze 250-300 tys. chyba może się zdarzyć przy umiejętnie prowadzonej strategii promocji. Dalej liczę że chociaż te 30 zł z kopii przy takiej sprzedaży wyciągną - nawet z uwzględnieniem opłat licencyjnych za silnik.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 16:04
Scipio
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 107
Wysłane: 22 sierpnia 2017 16:16:25 przy kursie: 76,00 zł
Cytat:
ja skłaniam się ku wersji optymistycznej czyli 30:70 po zwrocie kosztów wydawcy, bo inaczej to byłby marny deal w porównaniu do LoF


Same optymistyczne założenia czynisz ;) Ja się skłaniam raczej ku tezie, że w 2016 spółka po prostu oportunistycznie wzięła od wydawcy duże zaliczki by podciągnąć wynik za ten rok, i teraz to się zemści.

Twój target sprzedażowy wydaje się całkowicie nierealny, biorąc pod uwagę jak słabo wypada sprzedaż na konsolach.
Stopień: Krasomówca
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 584
Wysłane: 22 sierpnia 2017 16:26:53 przy kursie: 76,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
No ale te 20 zł z kopii to chyba ciągle za mało. Nie wiemy jaki jest podział wpływów między wydawcą a deweloperem, ja skłaniam się ku wersji optymistycznej czyli 30:70 po zwrocie kosztów wydawcy, bo inaczej to byłby marny deal w porównaniu do LoF. Ile może wynosić breakeven - też nie zgadniemy bez wiedzy o wysokości budżetu całego przedsięwzięcia (deweloperka, marketing, R.Hauer). Ile wyniesie sprzedaż w tym roku - bez danych o sprzedaży konsol nie sposób szacować, ale ze 250-300 tys. chyba może się zdarzyć przy umiejętnie prowadzonej strategii promocji. Dalej liczę że chociaż te 30 zł z kopii przy takiej sprzedaży wyciągną - nawet z uwzględnieniem opłat licencyjnych za silnik.


pokaż mi te wylicznia ile to średnio z LOF mieli? Tylko nie zapominaj ze pare baniek ot tak Wydawca im zapłacił żeby, mogli się podpiąć do LOF. Teraz sytuacja jest inna ASPYR finansował od początku observera płatności były w czasie produkcji zapewne 2/3 kosztów wzięli na siebie, także płatności po debiucie observera dla BLO moga zupełnie inaczej wyglądać niż przy LOF być może jeszcze złotówki BLO nie zobaczył z tego debiutu.

P.S średnia dla 11 bit ze sprzedaży TWoM to ok 20 PLN z tego długiego terminu, jak sądzisz BLO będzie miał większy kupon z observera z 1 kopii? Nie sądzę.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 16:27
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 203
Wysłane: 22 sierpnia 2017 16:48:32 przy kursie: 76,00 zł
A ja sądzę że wyciągną koło 30zł z kopii za pierwsze 2-3 kwartały sprzedażowe, TWOM wyciągnął w takim okresie 27 mln zł z bodaj 600-650k sprzedanych kopii (czyli w okolicach 40 zł z kopii przy przecenach sięgających 60%).

Macie jakiś pomysł co mogłoby być powodem, że symulator chodzenia z Rutgerem Hauerem sprzedawałby się na konsole gorzej niż symulator chodzenia bez R.Hauera tj. LoF (o ile faktycznie ta słabsza sprzedaż się potwierdzi) przy jednocześnie dość podobnej sprzedaży na PC? Oceny wersji PS4 na metacritic są niby trochę niższe niż miał LoF (jedna ocena 30/100 zaniżyła wynik) ale i tak trochę to dziwne.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 16:55
Scipio
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 107
Wysłane: 22 sierpnia 2017 16:55:50 przy kursie: 76,00 zł
Kupon zniżkowy na Steam? -20% o ile dobrze pamiętam? No i duże wsparcie promocyjne na Steam, i jego brak na konsolach.

Między premierą LoF a Observera pojawiło się na rynku od groma symulatorów chodzenia. Do tego dużo tańszych. Mocno przeszacowujesz potencjał sprzedażowy tej gry.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 16:59
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 162
Wysłane: 22 sierpnia 2017 19:35:58 przy kursie: 76,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
A ja sądzę że wyciągną koło 30zł z kopii za pierwsze 2-3 kwartały sprzedażowe, TWOM wyciągnął w takim okresie 27 mln zł z bodaj 600-650k sprzedanych kopii (czyli w okolicach 40 zł z kopii przy przecenach sięgających 60%).



Skąd Ty bierzesz te dane? 40 zł z jednej kopii to nawet w pierwszym kwartale nie mieli.
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 203
Wysłane: 22 sierpnia 2017 19:57:34 przy kursie: 76,00 zł
W IV kw. 2014 mieli 14,1 mln przychodów ze sprzedaży a w I półroczu 2015 kolejne 12,3 - no to w sumie 26,4 mln. Steamspy w dn. 23.06.2015 (po zakończeniu summersale) pokazał 662,145 ±42,219. No gdzieś w okolicach 40 PLN z kopii wychodzi (choć pewnie steamspy podawał zaniżoną ilość, faktycznie mogło być bliżej 35 zł z kopii niż 40).
Edytowany: 22 sierpnia 2017 19:59
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 162
Wysłane: 22 sierpnia 2017 20:37:34 przy kursie: 76,00 zł
Może warto by uwzględnić sprzedaż poza steam oraz sprzedaż pozostałych produktów?

Cytat ze sprawozdania za II kwartał
Cytat:
Za zdecydowaną większość (ponad 90 proc.) przychodów wypracowanych przez Grupę w II kwartale odpowiadały przychody ze sprzedaży This War of Mine . Na pozostałą kwotę złożyły się m.in. przychody ze sprzedaży gier z serii Anomaly oraz, w niedużej części, przychody ze sprzedaży gry Spacecom, który to tytuł został wydany jesienią ub.r. w ramach rozwijanej od kilku kwartałów inicjatywy 11 bit launchpad.
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 381
Wysłane: 29 września 2017 10:43:46 przy kursie: 56,98 zł
Wyjdzie nowa wersja Paper Wars: Cannon Fodder. Nie wiem tylko po co ten komunikat, skoro informowałem o tym swego czasu na stockwatchu king .

http://biznes.pap.pl/pl/news/search/info/28580993,bloober-team-sa-(39-2017)-udzielenie-licencji-przez-spolke-zalezna-na-wydanie-gry--paper-wars:-canno

lelo-pakero napisał(a):
...Paper Wars. Gra ta została wydana w 2011 r. pod tytułem Paper Wars: Cannon Fodder, więc na koniec 2016 r. musiałaby być odpisana. Zwróć uwagę, że gra nie widniała w produkcji w toku na koniec 2015 r., a widnieje na koniec 2016 r. Wygląda, więc na to, że spółka wznowiła prace nad nową wersją gry.






Edytowany: 29 września 2017 10:44
aircanada15 PREMIUM
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 479
Wysłane: 29 września 2017 11:51:43 przy kursie: 56,98 zł
Spojrzałem na koncept tej gry i ręce opadają...Niektórzy najwyraźniej myślą, że wystarczy wrzucić jakiekolwiek badziewie na Switcha i to się sprzeda ?
No chyba, że grywalnością nawiążą do legendarnego Cannon Fodder z Amigi ? :D albo chociaż oprawą muzyczną ?


https://www.youtube.com/watch?v=PiYuq6Ac3a0
Edytowany: 30 września 2017 15:01
sasky PREMIUM
sasky
Stopień: Złotousty
Grupa: . , Engineer, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 106
Wysłane: 14 listopada 2017 22:06:51 przy kursie: 44,56 zł
Zajrzałem do raportu Bloobera za III kwartał. Byłem ciekaw, ile spółka zarobiła na grze >observer_, która zadebiutowała 15 sierpnia. I tu lekkie zdziwienie.

Cytat:
W III kwartale 2017 r. premierę miała najnowsza gra Spółki – „>observer_”. Premiera gry na konsole: PlayStation 4 i Xbox One, oraz na komputery działające pod systemami Windows na platformach Steam i GOG.com, jak również na platformie Twitch Commerce miała miejsce 15 sierpnia 2017 r. Gra wydana została przez wydawcę Aspyt Media Inc. Od tego momentu gra pozostaje w ciągłej dystrybucji. Trzeba tutaj podkreślić, że wyniki sprzedażowe od premiery “>observera_” nie są widoczne w przychodach za 3 kwartał tego roku, a pierwszy raz wpłyną na wyniki za 4 kwartał bieżącego roku.


Jeśli dobrze rozumiem, wyniki nie są widoczne, bo gra się jeszcze nie zwróciła, więc Aspyr nie ma czym się podzielić.
anty_teresa PREMIUM
anty_teresa
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 042
Wysłane: 14 listopada 2017 22:56:33 przy kursie: 44,56 zł
Najprawdopodobniej jest jak napisałeś. Teoretycznie możliwym jest, że do dnia publikacji raportu spółka nie otrzymała raportu sprzedażowego od Aspyr(co bardzo mało prawdopodobne), albo otrzymała go (za sierpień) w październiku i w tym miesiącu fakturowała uznając dodatkowo że przychód należy wykazać w momencie uwiarygodnienia sprzedaży czyli w dniu otrzymania raportu. To byłoby mocno naciągane, ale na NC różne już kwiatki widziałem.
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 381
Wysłane: 15 listopada 2017 09:51:50 przy kursie: 38,70 zł
Czy spółka pamięta o swoim wciąż aktualnym planie wydawniczym na 2017 r.?

http://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,335322

Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie, po gruntownych ustaleniach z partnerami handlowymi ustalił zaktualizowany harmonogram wydawniczy swoich kluczowych produkcji na rok 2017:

1) >observer_ – pierwsza połowa 2017 r.
2) Scopophobia – druga połowa 2017 r.
3) |Medium| – przełom 2017 i 2018 r.

Skoro nie zrobili żadnej aktualizacji to można oczekiwać dwóch wielkich premier w najbliższych tygodniach/miesiącach. Oczywiście każdy wie jak będzie.
sasky PREMIUM
sasky
Stopień: Złotousty
Grupa: . , Engineer, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 106
Wysłane: 15 listopada 2017 16:39:55 przy kursie: 38,70 zł
No i czar prysł. Z porannych blisko 5-proc. wzrostów mamy momentami nawet -16 proc. Kurs akcji jest najniżej od lutego 2016 r.
anty_teresa PREMIUM
anty_teresa
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 042
Wysłane: 7 grudnia 2017 01:20:46 przy kursie: 47,99 zł
Fura, skóra i komóra - omówienie sprawozdania finansowego Bloober Team po 3 kw. 2017 r.

Ostatni raport finansowy spółki nie był prosty do odczytu dla inwestorów. Na powynikowej sesji notowania otworzyły się na wyraźnym plusie, ale ostatecznie dzień zakończył się grubo pod kreską ustanawiając tegoroczne minima. Problem w ocenie wynikał najprawdopodobniej z informacji dotyczącej przychodów ze sprzedaży >observera:

Bloober napisał(a):
Trzeba tutaj podkreślić, że wyniki sprzedażowe od premiery “>observera_” nie są widoczne w przychodach za 3 kwartał tego roku, a pierwszy raz wpłyną na wyniki za 4 kwartał bieżącego roku. W ocenie spółki debiut gry był udany

Bloober napisał(a):
Spółka pozytywnie ocenia również aktualnie znane jej wyniki sprzedażowe, które po niecałych 3 miesiącach sprzedaży są na krawędzi zwrotu z inwestycji.


W tym miejscu przypomnę, że gra ma wydawcę i od zapisów w umowie z wydawcą zależy fakturowanie. Możliwych kombinacji rozliczeń pomiędzy studiem a wydawcą jest wiele, ale najprawdopodobniej mamy do czynienia z modelem, w którym Bloober dostaje (a w zasadzie dostawał) określone kwoty gwarantowane po spełnieniu tzw. milestonów, czyli osiągnięciu przez projekt określonych etapów produkcji. Można mniemać, że w momencie premiery gry wydawca zanim podzieli się ze spółką przychodem najpierw z bieżącej sprzedaży pokrywa własne koszty finansowania produkcji i prawdopodobnie marketingu. Dopiero po ich pokryciu przychody są dzielone według umownego dzielnika pomiędzy spółkę i Aspyr.

Z tego można wywodzić, że w ciągu 1,5 miesiąca do zakończenia kwartału koszty Aspyr nie zostały pokryte w związku z czym Bloober na podstawie dostarczonych raportów sprzedażowych nie był uprawniony do wystawienia faktur i rozpoznania przychodów. To oczywiście spekulacja, ale wysnuta na bazie rynkowych realiów.

Wolumenu sprzedaży oczywiście nie znamy, ale pewne światło rzuca sprzedaż podawana przez Steam Spy. Według serwisu do końca września sprzedało się ok 31 tys. kopii gry w pełnej cenie, co daje przychód do Aspyr w okolicy 1,9 mln zł. Jeśli drugie tyle sprzedało się na konsolach to mamy w sumie 3,8 mln przychodów.

Patrząc na sprzedaż zrealizowaną w ciągu ostatnich 3 kwartałów to mamy wyraźny wystrzał przychodów (samej sprzedaży bez korekty o zmianę stanu produktów), który pochodzi od rozliczenia za ukończenie gry z Aspyr. Na oko to kwota minimum 1,5 mln zł (słaby sezon w gamingu). Jeśli poprzednie 2 transze miały podobny poziom, to w sumie mamy ok. 4,5 mln finansowania od wydawcy.



Z informacji o tym, że koszty zwróciły się prawie po 3 miesiącach czyli ok 90 dniach i rozkładu sprzedaży observera na Steam w kolejnych dniach od debiutu można mniemać, że powyższe estymacje i założenia nie są obarczone jakimś bardzo grubym błędem.


Skoro dopiero w połowie IV kwartału projekt osiągnął taki status, że zacznie generować przychody przynależne Blooberowi to szału w wynikach za ostatni kwartał roku raczej spodziewać się nie należy, choć warto odnotować, że tempo narastania posiadaczy po uruchomieniu promocji na Steam wyraźnie przyspieszyło. Według steamdb.info w ostatnim tygodniu października mielismy obniżkę o 15 proc., w październiku ponad tydzień sprzedaży z dyskontem 20 proc., a od wczoraj przecenę rzędu 33 proc. Sama gra ma oceny niezgorsze niż poprzednia produkcja czyli LOF:



W związku z końcowym rozliczeniem/milestonem observera Bloober pokazał w III kw. 1,4 mln zł zysku na sprzedaży. Rok do roku mamy mocny spadek (41 proc.), ale jak widać na pierwszym wykresie był to kwartał dość szczególny w którym miało miejsce wiele zdarzeń, które generowały sprzedaż i wynik. Jednocześnie jest to kolejny kwartał z rzędu kiedy spółka pali operacyjnie gotówkę – ok. 300 tys. zł co kwartał.



Większość z wydatkowanych środków dotyczy nakładów na kolejne projekty. Saldo zapasów w jak na sumę bilansową i skalę działalności jest bardzo wysokie i sięga już prawie 25 mln zł. Zapasy to nic innego jak wydatki które nie przeszły przez wynik na pisanie nowych gier.



Niestety nie wiemy w jakim stanie są te projekty i kiedy zostaną wydane. Informacje co do premier płynące ze spółki nie są wiarygodne i wielokrotnie były zmieniane w zasadzie bez słowa wyjaśnienia, a opóźnienia względem pierwotnych założeń można liczyć w latach. O ile tantiemy z observera powinny korzystnie wpływać na płynność spółki w kolejnych kwartałach, to pytaniem pozostaje czy spółce starczy środków na dokończenie prowadzonych projektów. W kasie jest co prawda cały czas ok 4 mln zł, ale kwota ta wystarczy na pokrycie nakładów w kolejnych niecałych 3 kwartałach. Pytanie czy do tego czasu spółce uda się zakończyć któryś projekt i jak będzie monetyzował się dalej observer (ile wpłynie do Bloobera od Aspyr). Na te pytania niestety nie znam odpowiedzi.

Ale wydatki na pisanie gier to nie jedyne inwestycje w grupie. Przedstawiciele spółki (prezes?) jeżdżą na targi czy „misje gospodarcze” jak ostatni miesięczny pobyt w USA (urlop?) co z pewnością kosztuje nie mało. Ale to nie wszystko, bo jasnym jest że spółka zajmująca się produkcją gier musi mieć na stanie coraz większy tabor samochodowy w celu… [wpisać dowolnie]



Z miesięcznej ekspedycji przywieziono dwie umowy na rozwijanie franszyzy o komiksy, ubrania, kubki itp., ale przychód z tego raczej będzie niewielki nawet jak na skalę spółki.

Bloober to spółka dla graczy o podwyższonej akceptacji ryzyka. Posiadany przez producenta gier bardzo wysoki zapas (poniesione i nierozliczone wydatki) jest z jednej strony szansą (można mieć nadzieje, że inwestycje obrócą się w większy strumień gotówki), z drugiej ryzykiem bardzo wysokich odpisów i potencjalnych brakiem aktywów do generowania przyszłych środków pieniężnych. Być może ocena byłaby inna, gdyby nie słaba komunikacja spółki i negatywny trackrecord jeśli chodzi o konfrontację zapowiedzi z rzeczywistością.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 7 grudnia 2017 01:21
obs PREMIUM
obs
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2011-05-23
Wpisów: 475
Wysłane: 7 grudnia 2017 10:11:54 przy kursie: 47,10 zł
Premiera >observera (wg spółki największej produkcji w historii) miała miejsce w III kw. Jest to więc już produkt gotowy.
A w zapasach wartość produktów gotowych to tylko 665 tys. zł (bilans jednostkowy), podczas gdy produkcja w toku to 21 mln zł.
Możliwe, że tylko część poniesionych kosztów uznawana jest za koszt produkcji, a reszta to kody do wszystkich (w szczególności przyszłych) gier. W ten sposób można tworzyć PR, że gra zwróciła się po 90 dniach i księgować ciągle zysk, bo formalne koszty produkcji są nieduże.
Tylko co to jest te 21 mln zł skoro właśnie weszła do sprzedaży największa w historii gra spółki?


I takie ogólne przemyślenia o niektórych polskich gamedevach (w oderwaniu już od Bloobera):
Teoria - w 2 lata wydane 10 mln zł, gra po wydaniu zarabia 12 mln zł; sukces - zysk 2 mln zł (20%)
Praktyka - w 2 lata wydane 10 mln zł, firma uznaje, że 2 mln zł to koszt produkcji, a 8 mln zł to kody, które wykorzysta w przyszłości; gra po wydaniu zarabia 3 mln zł; sukces - zysk 1 mln zł (50% !); a te 8 mln zł zostaje w zapasach i tak z każdą kolejna grą - oby tylko inwestorzy dali kasę przy kolejnej emisji akcji lub obligacji.

Edytowany: 7 grudnia 2017 10:22
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 203
Wysłane: 7 grudnia 2017 13:52:04 przy kursie: 47,10 zł
Otrzymali od wydawcy wynagrodzenie z góry za dewelopment observera (w dwóch ratach w Q4-2016 i Q3-2017) więc wydaje mi się, że koszty samej produkcji gry mogłyby już zostać pokryte i dlatego nie oczekiwałbym observera w zapasach.

Na koniec 2016 wartość produktów w toku to było 14,4 mln z tego 2/3 przypadało na 2 gry medium i scopophobię, kolejne kilkanaście % na Layers of Fear (m.in. DLC). Co kwartał zapasy puchną o kolejne ok. 2 mln co w sumie nie dziwi przy braku zapowiedzianych na ten rok kolejnych premier - a do zagospodarowania było choćby ładnych kilka milionów uzyskanych z dofinansowań.
Edytowany: 7 grudnia 2017 13:54
Stopień: Krasomówca
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 584
Wysłane: 7 grudnia 2017 14:15:23 przy kursie: 47,10 zł
Właśnie z blo jest ten problem że te niby świetne wyniki jakie mieli podobno z Lof były picowane przychodami z rosnących zapasów. Nie dziwię się ,że nie spieszy im się do debiutów gier, które tak te zapasy podbiły. Patrząc na to jak drętwo sprzedaje się obserwer, z niepokojem i wypiekami na policzkach należy oczekiwać rozliczania tych zapasów, przy kolejnych debiutach. Jeśli wypadną one na poziomie obserwera to bedzie najzyczajniej pozamiatane na wynikach i okaże sie że te podkręcanie przychodów we wcześniejszych raportach poszło finalnie psu na budę. A spółka nie ma jakiejś komfortowej sytuacji na przepływach keszowych.
anty_teresa PREMIUM
anty_teresa
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 042
Wysłane: 7 grudnia 2017 17:37:33 przy kursie: 47,10 zł
>Observera w wersji której zadebiutował prawdopodobnie nie ma na zapasach właśnie ze względu na to, że pisanie tej gry finansował Aspyr. To widać w omówieniu powyżej - Gdy wpływały transze wynagrodzenia od Aspyr zapasy się delikatnie obniżały, albo rosły wolniej niż w kwartałach bez płatności. Inaczej mówiąc spółka przychodami z Aspyr kompensowała koszt, który powinien się znaleźć na zapasie.

@jurror
Kapitalizacja kosztów na zapasie i powiększanie nimi przychodów to nic zdrożnego. Tak po prostu wygląda rachunek w układzie rodzajowym, a korekta jest jego normalnym elementem. Można albo korygować poszczególne pozycje kosztowe o wydatki na pisanie gier, albo korygować przychody tyle, że w górę. Obydwa działania dają taki sam wynik.
Tak też robił kiedyś 11bit, gdy byłeś jego największym fanem blah5
Użytkownicy przeglądający ten wątek
Gość

Skocz do forum
idź do strony: << < 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 > >>

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,312 sek.

Wiadomości z ostatniej chwili

    Więcej w serwisie wiadomosci.stockwatch.pl