AVIAAML - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6

AVIAAML [AAL]

AKTUALNY KURS: 5,54 zł (-0,36%) 24-05-2018 17:00
dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 25 sierpnia 2017 09:42:44 przy kursie: 5,10 zł
Uważam że dobrze zrobili że sprzedali a licze to tak grupa posiadała samoloty kupione za 64 mln $ zatem jeden kosztował 21,3mln$. Firma ma do wyboru dwie opcje Pierwsza opcja Avia je sprzedaje zmniejsza sie jej bilans krytyka na forum ale zarobia na sprzedaży na czysto 11,2 mln $ zatem na jednym zarobia 3,73 mln $ . Teraz przyjmujemy drugą opcje Avia ich nie sprzedaje zarabia dalej na leasingu na czysto 7 % rocznie od kwoty 21,3 ale ponieważ samoloty były kupione w 50% na kredyt PK AirFinance jeśli weżniemy koszt kredytu 7% to Avia zarabia na czysto 7% od kwoty którą sama zainwestowała czyli 10 ,65mln $ A 7% od tej kwoty rocznie to 0,7 mln$ i dochodzi do tej samej kwoty dopiero po 5 latach leasingu .Ale tu jeszcze jedną rzecz trzeba wziąśc pod uwage wzrost cen na rodzine samolotów A320 jest tymczasowy i wynika z niedoboru ich dostaw na rynku i tylko do czasu kiedy Airbusa upora sie z dostawami. Europejski producent przekazał w lipcu tylko 9 najnowszych samolotów średniego zasięgu, a od początku roku 68 zamiast zakładanych 200 .Jeśli sie uporają z dostawami silników a tym samym z dostawami samolotów zapotzrebowanie spadnie i ceny spadną . A teraz wracając Avia za te pieniądze kupuje dwa nastepne samoloty MSN 2330 i MSN 2337 które są remontowane przez siostrzaną spółke, Samoloty te są w Kownie od listopada remontowane lub przechowywane Aeroflota podaje że je sprzedałą Aviaam nie podaje że je kupiła i nie ich we flocie ale podaje udzieloną pożyczke ale ktoś te samoloty musiał kupic . Jak widzimy Avia idzie po najmniejszych przychodach i wolała komuś udzielic pozyczki niż je sama kupic za to ma w swoim bilansie wpłaconą kaucje 25 mln $ na 1 z tych samolotów .Zobaczymy czy nie zejdzie z tego udzielonego kredytu po 3q . Na MSN 2337 podpisuje list intencyjny do Yamala a drugi MSN 2330 (wpłacona kaucja) sprzedaje innej firmire z leasingiem do DARTA.
Teraz jv HNCA niewiadoma . Jesli HNCA która ma 49% udziału podaje że ten leasing jest to perła w koronie która zawitała do Henan to sie ma nijak do Twojej oceny bo zagrożenie że dany biznes nie wypali jest zawsze. NIe ma szans zeby Avia załatwiła sobie tani kredyt na finansowanie 16 nowych samolotów atym bardziej jak pisze prezes w planie 5 letnim na 45 nowych samolotów . Poteżne firmy leasingowe wypuszczają obligacje na 3 % Ostatnio obligacje zostały wyemitowane przez spółkę zależną SMBC Aviation Capital Finance DAC z oprocentowaniem 3% na okres pięcioletni do lipca 2022 roku. http://www.aircraftinvestor.com/articles/aircraft-finance/smbc-closes-500-million-offering-729/ Tak niskie oprocentowanie może załątwi tylko HNCA w zamian za połowe zysków z tego biznesu . CZy leasing do SPA Polska jest mniej zagrożony też może wpąśc w tarapaty i wtedy Avia by została z kredytem czy to jest mniejsze zagrożenie tym bardziej że przyczyną sprzedaży samolotów leasingowanych do SPA Polska może to że chiński partner JV HNCA chce sie zaangażowac w Polsce i podpisał już 11 sierpnia 2017 „porozumienie o współpracy” na otwarcia działalności turystycznej nowych trasy i lini czarterowych z airportem lublin .https://image.prntscr.com/image/ih5R9gBUQ5mVYf97VsyUKg.png

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 140
Wysłane: 25 sierpnia 2017 10:14:57 przy kursie: 5,10 zł
Nie wiem skąd wziąłeś informację, że AVIA udziela leasingów na 7 proc. rocznie, bo z danych finansowych wynika zupełnie co innego.

Średni stan aktywów trwałych (gdzie leżą także samoloty przygotowywane do leasingowania) to w 2016 r. 100,7 mln USD, natomiast przychody z leasingu operacyjnego to 18,3 mln USD. Zdecydowanie jest to bliżej 18 proc. niż wspomnianych przez Ciebie 7 proc.
Z kosztem długu się zgadza - średnie zadłużenie 37,8 mln USD i odsetki na poziomie 2,6 mln USD. Daje to 6,88 proc. kosztu długu. Tak czy owak Avia nie działa bez marży jak usiłowałeś to przedstawić, a jej kupon finansowy na leasingu jest bardzo wysoki, znacznie wyższy niż w przypadku pożyczek.

Cytat:
ma nijak do Twojej oceny bo zagrożenie że dany biznes nie wypali jest zawsze.

Oczywiście, tylko ryzyko jego niewypalenia jest różne. Trochę inne dla spółki która szuka ropy, a inne dla spółek użyteczności publicznej. Tak samo jest z finansowaniem i ryzkiem partnera.

Do reszty się nie odniosę, bo nie rozumiem co piszesz. Proszę wyłóż jak na łopacie, z linkami do informacji, cytatami i konkretami. Na razie wrzuciłeś parę tez/informacji bez podawania źródła wiedzy, których nie ma w ESPI, na stronie spółki w newsach itd.


dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 25 sierpnia 2017 11:50:52 przy kursie: 5,10 zł
Wytłumaczyłem najprościej jak potrafię.Ja piszę o zysku na czysto 7% a nie o przychodach z leasingu sam wiesz że to nie to samo .A dokładniej mam na myśli samolotowy Index Inwestycyjny który obrazuje , w jaki sosób Leasing operacyjny samolotów funkcje w zwrotach w portfelu w poszczególnych okresasch pomiaru model Ascend oparty jest na historycznych i aktualnych wartościach rynkowych i aktualnej sytuacji rynkowej ceny najmu ( "CMLR")oraz lustro przeszłości . Przy obliczaniu miesięcznego zysku z portfela, model Ascend obejmuje czynnikitakie jak aprecjacja / deprecjacji aktywów leasingu, koszty przepływów pieniężnych , wydatki inwestycyjne na nowe przejęcia oraz zysków kapitałowych ze zbycia kończących leasing aktywów. Wykres AALL charakteryzuje się stosunkowo niskią zmiennością i demonstruje osiąganie rocznych podstawowych zwrotów na poziomie 6,4% .


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 140
Wysłane: 25 sierpnia 2017 13:01:42 przy kursie: 5,10 zł
Pisz precyzyjnie. Wcześniej napisałeś:
Cytat:
Teraz przyjmujemy drugą opcje Avia ich nie sprzedaje zarabia dalej na leasingu na czysto 7 % rocznie od kwoty 21,3 ale ponieważ samoloty były kupione w 50% na kredyt PK AirFinance jeśli weżniemy koszt kredytu 7% to Avia zarabia na czysto 7% od kwoty którą sama zainwestowała czyli 10,65mln $ A 7% od tej kwoty rocznie to 0,7 mln$

Naprawdę musisz pisać jak do laika - wyjaśniać, itd.

Według mnie Avia ma inny zwrot.
Przychody 18,3 minus 8,9 mln USD amortyzacja minus 2,6 odsetki daje w sumie 6,8 mln zysku. Zainwestowany kapitał własny to (107 aktywa trwałe minus dług 37,7) daje 62,9 mln zł wartości inwestycji. Przy zysku 6,8 mln USD daje to stopę zwrotu prawie 11 proc. a nie 7 proc.


dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 25 sierpnia 2017 16:52:25 przy kursie: 5,10 zł
Mam pan racje.Podobają mi sie pana wyliczenia zysku na czysto i przy tym zostańmy.Przyjałem 7 % dla łatwego liczenia . A tak nawiasem w sprawozdaniu są jeszcze koszty utrzymania i obsługi technicznej statku powietrznego Koszty poniesone w ciągu sześciu miesięcy w okresie kończącym się 30 czerwca 2017 r. Wyniósły 2,5 mln USD (2,3 mln EUR) w porównaniu do 2,6 mln USD (w EUR 2,3 mln) w tym samym okresie 2016 r. I w sprawozdaniu jest jeszcze podatek .
Kiedyś Aviaam podawała stawki leasingu http://www.aviaam.com/Average-lease-rates teraz podaja tylko chińczycy i to tylko po chińsku http://www.ccaonline.cn/news/top/332258.html

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 140
Wysłane: 25 sierpnia 2017 17:07:07 przy kursie: 5,10 zł
Są koszty obsługi, ale także przychody z usług serwisowych. Zakładam, że nieco inna jednak działalnośc i nie włączam do wyliczeń.

kostek-mundek
Stopień: Elokwentny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2013-01-02
Wpisów: 200
Wysłane: 25 sierpnia 2017 18:12:43 przy kursie: 5,10 zł
Bardzo ładnie. Ja co prawda zasypiam jak jest mowa tylko o procentach i milionach, ale starałem sobie wyobrazić te przyszłe ryzyka zadawania się z Chińczykami i trochę się gubię.

Gdy piszesz anty, ze Chińczycy mogą skorzystać z know how Avii i przepisać interes na siebie to co by dalej zrobili?

Przecież leasingować samoloty do Aerofłotu mogą już dziś, sami. 4 airbusy A321, użytkowane przez Aerofłot są w leasingu bezpośrednio od Industrial & Commercial Bank of China, więc jeśli ICBC może, to i China Bank Development może to zrobić już dziś, żadna spółka z Litwinami nie jest im do tego potrzebna. Rosjanie znaleźliby im coś, bo rosyjskim bankom brakuje kapitału (sankcje).

Może więc jednak spółka z Avią to nie jest dla nich koszt, a oszczędność - są bazy MRO, jest zaplecze w Kownie, lotnisko Żukowski w Moskwie, jest Avia Solutions Group. 12 lat leasingu to szmat czasu, może się nieraz przydać. Jak by umowa spółki nie wyglądała (a wiemy że AAL ma 51%), to wątpię, by przewidywała przepisanie tego na JV, a JV też się nie opłaca budować kopii Kowna czy Moskwy.

No chyba, ze zawojują świat, to co innego. To się na pewno będą żreć. Ale z perspektywy dzisiejszej wyceny takie wizje to jednak jest sci-fi.

dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 25 sierpnia 2017 19:04:52 przy kursie: 5,10 zł
Jedno wytłumaczenie do łopatologi Mamy MSN 2330 https://xfw-spotter.blogspot.com/search?q=2330 . Widzimyw danych że MSN 2330 był przechowywany w Kownie od 14 listopada 2016 r i dopiero 15 sierpnia 2017 zostaje dostarczony do Darta a 16 sierpnia Aviaam informuje, że ​​zakupiła jeden samolot Airbus A321, który następnie został dostarczony do jednego z jej klientów w ramach umowy najmu na zakup . http://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-leasing-acquires-and-sells-airbus-a321-211 . Dzieje sie to wszystko po raporcie 2q wiec nie mamy tej sprzedaży w raporcie . Co mamy w raporcie spadek aktywów trwałych który wg spółki jest w pełni równoważony przez odpowiednie wzrosty w inwestycjie jv 4,0 mln USD , pożyczki udzielone w wysokości 23,3 mln USD (wg mnie zapłate za MSN 2330 Aviaam zaksiegowała w formie pożyczki Aviaam nie chcie żeby przez nią przeszedł samolot i pewno zaksieguje tylko prowizje od sprzedaży )oraz zapasy 19,0 mln USD (wg mnie tu drugi samolot MSN 2337 przewidziany do leasingu dla Yamala) Po drugiej stronie bilas sie równoważy bo w zobowiązaniach krótkoterminowych mamy zaliczeki otrzymane w wysokości 25,3 mln USD (wg mnie na zakup MSN 2330 od leasingodawcy Darta ) i Depozyty zabezpieczające otrzymane w wysokości 13,9 mln USD (wg mnie na MSN 2337 https://xfw-spotter.blogspot.com/search?q=2337 który wciąż przebywa w Kownie dla Yamal jako depozyt zabezpieczający pod spłatę rat spółka pobiera od klientów przy podpisywaniu umowy leasingowej http://www.aviaam.com/en/major-events/view/aviaam-leasing-acquired-one-airbus-a321-aircraft .Nie wiem czy zrozumiałe bo to tylko tylko moja prawdopodobna teoria i WatchDog może spokojnie ją usunąc.+

dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 26 sierpnia 2017 14:00:26 przy kursie: 5,10 zł
dovado napisał(a):
Aviaam bedzie miała finansowanie na pozostałe 8 samolotów do Aeroflot . Do tej pory było podpisane finansowanie z CDB na dostawe pierwszych 8 samolotów z 16 zaplanowanych na kwote 344 mln USD http://stock.stcn.com/2017/0526/13382520.shtml Wczoraj z inciatywy HNCA powstał  Centralny Fundusz Jedwabnego Szlaku który będzie dywersyfikował inwestycje w budownictwie lotniczym , parku logistycznym , handlu i usług finansowych, kultury i turystyki oraz inne projekty które mają dobre perspektywy rozwoju. Tego samego dnia fundusz wszedł w współprace z lokalnym joint venture samolotów cargo,oraz finanse i leasing samolotów i innych projektów, na łączną kwotę około 105 mld juanów. http://news.xinhuanet.com/local/2017-08/23/c_1121530207.htm
Jak donosi agencja Reuters najwieksze banki chin przyłaczą sie do tego funduszu . http://logistyka.wnp.pl/najwieksze-banki-chin-zbieraja-pieniadze-na-nowy-jedwabny-szlak,304552_1_0_0.html
Umowe o ramowej współpracy w dniu 23 08 2017 z Fuduszem Zhengzhou Slik Road (Fundusz jedwabnego szlaku ) podpisała AviaAM leasing China w imieniu Aviaam Chiny Dyrektor generalny Guo Weitao.
Małe sprostowanie 23 08 firma JV Aviaam Financial Leasing China reprezentowana była przez dyrektora generalnego Domasa Girtaviciusa (Litwa ) po chińsku 郭伟涛 Guo Weitao

trzecią stroną przy podpisaniu memorandum był China Merchants Bank!

dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 26 sierpnia 2017 15:08:58 przy kursie: 5,10 zł
Aviaam najprawdopodobniej zakupi cztery Airbus A321 o numerach seryjnych MSN 3267 , MSN 3334 , MSN 4099 i MSN 4148 ich wiek wynosi od 7,7 do 9,9 lat.Decyzje w tej sprawie ma podjąc na najbiższym posiedzeniu rada dyrektorów Aeroflot . Według otwartych źródeł nie były one w leasingu a Aeroflot był jedynym operatorem tych samolotów .(żródło własne )

dovado
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 26 sierpnia 2017 17:34:17 przy kursie: 5,10 zł
Najbliższe posiedzenie rady dyrektorów odbdzie 31.08 2017 Punk 12 porzadku obrad http://ir.aeroflot.ru/fileadmin/user_upload/files/rus/infortmation_disclosure/adhoc_rus/2017/08/soz_sd_31-08-2017.pdf innego oficialnego potwierdzenia zakupu narazie nie bedzie .

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Stopień: Opętany
Grupa: Engineer , Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 140
Wysłane: 28 grudnia 2017 23:26:06 przy kursie: 5,40 zł
Turbulencje wysokiej bazy – omówienie sprawozdania finansowego GK Avia AM Leasing po 3 kw. 2017 r.

Wzrostowy charakter biznesu Avii musiał się w 3 kw. 2017 r. zmierzyć z efektem wysokiej bazy wyników za okres lipiec – wrzesień 2016 r., kiedy to spółka pokazała bardzo wysokie przychody z tytułu prowizji. Pobić wyników sprzed roku się nie udało, ale blamażu także nie było.

Przychody z leasingu operacyjnego wyniosły 3,2 mln USD i były o 45 proc. niższe r/r co wynika z odchudzenia własnej floty powietrznej o parę Airbusów, w szczególności w poprzednim kwartale.

(w tym miejscu warto dodać, że spółka zmieniła stan samolotów na dzień 30 marca. W prezentacji półrocznej wynosił on jak na powyższym wykresie 17 szt., natomiast w obecnej jest już ich na dzień 30 marca tylko 14. Dodatkowo nie zgadza się liczba sprzedanych samolotów. Według prezentacji półrocznej w 2 kw. tego roku sprzedano 3 maszyny, natomiast prezentacja za okres 6 miesięcy między końcem marca i września wskazuje tylko na 2 maszyny)

W podobnym tempie spadły przychody z obsługi (Supplemental maintenance rent). Przed rokiem spółka pokazała bardzo wysoki przychód z działalności agencyjnej – 17,2 mln USD. Wydawać się mogło (wskazywały na to kolejne kwartały), że tak duży przychód może się nie powtórzyć. A jednak spółka nie tylko utrzymała taki przychód, ale go jeszcze poprawiła o prawie 2 mln USD. Do tego doszła jeszcze sprzedaż samolotów z zapasów (przed rokiem takowej nie było) na co wskazywał już bilans po półroczu – 20,5 mld USD na magazynie.



Przychody ze sprzedaży samolotów z zapasów ostatecznie wyniosły 16 mln USD przy spadku pozycji bilansowej o 18 mld USD. Nie oznacza to jednak wprost, że samoloty zostały sprzedane ze stratą, bo koszt przypisany do tej/tych transakcji wyniósł 16 mln USD. Prawdopodobnie część zapasów została wykorzystana do modernizacji maszyn za które spółka otrzymała prowizję. Ostatecznie przychody wyniosły 40,2 mln USD i były o 11,2 mln USD wyższe r/r i porównywalne z najlepszym pod względem obrotów 4 kw. poprzedniego roku. (Z samych usług spółka pokazała 24,2 mln USD, czyli o 2,8 mln USD mniej r/r)



Ale wynik operacyjny spółki poza przychodami determinują jeszcze koszty i zyski/straty ze sprzedaży aktywów bilansowych (głównie samolotów w leasingu operacyjnym). Na samej sprzedaży samolotów z zapasów (przychody minus koszty zakupu i dostosowania samolotów) Avia wygenerowała 3 mln USD zysku czyli ponad 10 razy więcej niż w roku ubiegłym. Niestety na usługach (leasing, obsługa, prowizje) spółka wygenerowała wynik o połowę niższy – 6,3 mln USD względem 13 mln USD w 3 kw. 2016 r. Spadek wyniku jest efektem przede wszystkim znacznie wyższych kosztów świadczonych usług – zwyżka z 8,7 do 14,4 mln USD. O ile więc poziom przychodów z prowizji okazał się nie być jednorazowy, czy bardzo rzadko powtarzalny, to wynik takich transakcji niestety i owszem, przynajmniej na obecną chwilę. Dodatkowo na sprzedaży aktywów bilansowych pojawiła się strata w wysokości 2 mln USD, w efekcie czego wynik operacyjny spółki wyniósł tylko 7,3 mln USD w relacji do 14 mln kwartał wcześniej i 13,2 mln USD przed rokiem.

W linii finansowej mamy ok. 0,9 mln USD zysków z tytułu różnic kursowych, natomiast przed rokiem było niecałe 0,5 mln straty (obecnie spółka nie pokazała kosztów z tytułu odsetek, które przed rokiem zabrały ca 0,7 mln USD).

Na poziomie brutto wynik ratuje JV z chińskim partnerem. Spółka konsolidowana jest metodą praw własności i tylko w 3 kw. zmiana kapitału własnego JV przynależna akcjonariuszom Avii wyniosła 1,5 mln USD. Według komunikatów spółki w II kw. zostały dostarczone 4 pierwsze samoloty:
https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-financial-leasing-china-introduces-first-three-brand-new-airbus-a320s-into-its-fleet
https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-financial-leasing-china-delivers-4th-brand-new-airbus-to-aeroflot
następne 4 odpowiednio w lipcu, sierpniu i wrześniu:
https://www.aviaam.com/en/news/view/aeroflot-receives-airbus-a321-5th-aircraft-delivered-by-aviaam-financial-leasing-china
https://www.aviaam.com/en/news/view/aeroflot-receives-the-6th-brand-new-airbus-from-aviaam-financial-leasing-china
https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-financial-leasing-china-hands-over-the-7th-airbus-a320-to-aeroflot
https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-financial-leasing-china-concludes-500-million-aeroflot-project

Z powyższego można wnioskować, że pierwsze 4 samoloty przez pełen kwartał już pracowały na wynik JV i w tym kontekście wynik należy ocenić nie inaczej niż nisko. Wszak leasing samolotów wartych 250 mln USD (połowa samolotów) dało raptem 3 mln USD zysk (wynik JV przemnożony prze 2), co oznacza roczną stopę zwrotu na poziomie 4,8 proc. To jednak tylko zgrubne wyliczenia i być może mamy jakieś spore jednorazowe koszty dostawy pozostałych 4 sztuk, więc na końcowe oceny trzeba poczekać do kolejnego kwartału.



Z bilansu (drugi wykres od góry omówienia) wynika, że spółka po raz kolejny podniosła kapitał w JV – obecnie zbliżył się już do 40 mln USD. Co ciekawe mocno wzrosły aktywa trwałe – z 30,6 mln USD do 43 mln USD, a to wskazywałoby na zakup kolejnej maszyny do leasingu. Poziom gotówki w spółce obniżył się z 72 mln USD do 50 mln USD, a o spadku zapasów wspomniałem już wcześniej. Po stronie pasywnej mamy spadek zobowiązań o 19 mln USD z czego ponad 11 przypadło do pożyczki

Wydaje się, że kwartał pozostawia pewien niedosyt. W mocy pozostają oczywiście także fragmenty dotyczące szczegółowości not (i związanego z nią ryzyka niepewności), transakcji z dominującym akcjonariuszem i miejsca rejestracji spółki. Mimo wszystko przy kroczącym zysku na poziomie 23 mln USD kapitalizacja wynosząca 233 mln zł wydaje się dość niska.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

krewa
krewa PREMIUM
Stopień: Opętany
Grupa: . , Engineer, StockWatcher, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 4 605
Wysłane: 12 stycznia 2018 18:05:58 przy kursie: 5,88 zł
AVIAAM LEASING AB - analiza techniczna na życzenie



Walor niepłynny, co wymusza zastosowanie podstawowych technik analizowania wykresu. Od sierpnia ubiegłego roku kurs spółki ociężale porusza się wnętrzem kanału wzrostowego o niewielkim kącie nachylenia, ale całość ma miejsce w obszarze szerszego układu bocznego. Co więcej, w miarę kreślenia nowych szczytów impet wzrostów w sposób widoczny słabnie. W tej sytuacji jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest obserwacja zachowania kursu akcji względem oporu na poziomie 6,11 zł oraz dolnego ograniczenia kanału. Wybicie tych poziomów skierowałoby notowania do poziomów 7,30 zł w przypadku wyjścia górą i 4,40 zł w pesymistycznym wariancie. Układ średnich powoduje, że optymistyczny scenariusz ma nieco większą szansę na realizację.





Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Silverr
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-02-02
Wpisów: 143
Wysłane: 15 lutego 2018 10:17:59 przy kursie: 5,60 zł
Ktoś z akcjonariuszy obecnych na forum zamierza odpowiadać na wezwanie? Cena moim zdaniem śmiesznie niska...

killer_9999
Stopień: Ośmielony
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2015-03-03
Wpisów: 16
Wysłane: 15 lutego 2018 12:50:08 przy kursie: 5,60 zł
Ja myślę, żeby nie odpowiadać na wezwanie, ale decyzję podejmę pewnie pod sam koniec zapisów

addison
Stopień: Wykładowca
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 291
Wysłane: 15 lutego 2018 13:53:56 przy kursie: 5,60 zł
jedna litewska wychodzi, wchodzi kolejna, novaturas. tutaj sprzedają akcje już istniejące, także spółka nic nie dostanie.

Nasze NN OFE brało w emisji po 8, oddali po latach rozwoju firmy po 5.6. kto tu jest inwestorem profesjonalnym?


Skimixa
Skimixa PREMIUM
Stopień: Rozgadany
Grupa: + , StockWatcher
Dołączył: 2012-05-19
Wpisów: 105
Wysłane: 15 lutego 2018 15:19:02 przy kursie: 5,60 zł
Ja mam pakiet . Liczę , że nikt nie odda po połowie wartości wynajętych samolotów :)
Liczę na pewne niejasności na granicy prawa polskiego i litewskiego i że w miarę upływu czasu stanie się jasne , że nie tak łatwo im będzie wycofać spółkę z obrotu . Na początek muszą zdobyć 95 % na walnym aby to przegłosować . Bedzie ciekawie . Liczę na premie 15-30 %

Rych
Stopień: Obeznany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-11-19
Wpisów: 58
Wysłane: 15 lutego 2018 15:31:08 przy kursie: 5,60 zł
Wydawało mi się, że do zniesienia dematerializacji akcji wymagane jest 9/10 głosów.

Silverr
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2017-02-02
Wpisów: 143
Wysłane: 15 lutego 2018 15:33:41 przy kursie: 5,60 zł
Zgadzam się, że cena w wezwaniu do wartości godziwej - jakkolwiek by ona nie była wyznaczana - nie jest nawet zbliżona. Osobiście zamierzam poczekać na rozwój wypadków. Niepokoi mnie poniższy punkt w wezwaniu:

Wzywający nabywa Akcje jako długoterminową inwestycję strategiczną. Wzywający wraz ze Stronami Dziejącymi w Porozumieniu zamierzają nabyć do 100% Akcji i głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy w Spółce. Ostateczna liczba nabytych przez Podmiot Nabywający Akcji będzie zależeć od odpowiedzi akcjonariuszy Spółki na Wezwanie.

Zgodnie z Porozumieniem Stron Dotyczących Akcji, o którym mowa w punkcie 13 niniejszego Wezwania, Wzywający ogłaszają Wezwanie w celu wykluczenia Akcji Spółki z obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW. Wykluczenie Akcji będzie wymagało uprzedniej zgody Komisji Nadzoru Finansowego. Zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa litewskiego (Law of the Republic of Lithuania on Securities) decyzja o wykluczeniu akcji Spółki z obrotu na rynku regulowanym musi zostać przyjęta w formie uchwały na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Spółki przez nie mniej niż 3/4 wszystkich głosów Spółki, należących do akcjonariuszy, obecnych na tym walnym zgromadzeniu. Prawo litewskie w odniesieniu do decyzji o niekontynuowaniu oferty publicznej Akcji Spółki nakłada również wymóg podjęcia jej w formie uchwały przez walne zgromadzenie akcjonariuszy przez nie mniej niż 2/3 wszystkich głosów Spółki, należących do akcjonariuszy, obecnych na tym walnym zgromadzeniu. Wzywający dostarczą w dniu 15 lutego 2018 roku odpowiednie żądanie o zwołanie tego walnego zgromadzenia, które powinno się odbyć 9 marca 2018 roku.

Wzywający zastrzegają, że mogą zdecydować o przymusowym wykupie mniejszościowych akcjonariuszy z należytym poszanowaniem ich praw, jeżeli Wzywający osiągną, w ramach Wezwania, nie mniej niż 95% ogólnej liczby głosów Spółki na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Spółki. Wówczas Wzywający nabędą prawo do zobowiązania wszystkich pozostałych akcjonariuszy Spółki do sprzedaży ich akcji, a pozostali akcjonariusze będą mieli obowiązek sprzedać swoje Akcje Wzywającym. Przymusowy wykup (jeżeli nastąpi) będzie przeprowadzony według przepisów prawa właściwego dla siedziby Spółki (tj. prawo litewskie). Dodatkowo, zamiarem Wzywających jest złożenie wniosku do Litewskiego Organu Nadzoru Finansowego (ang. Lithuanian Financial Supervision Authority, którym jest Bank Centralny Litwy), który jest odpowiedzialny za nadzór nad Spółką, w celu wydania decyzji o zaprzestaniu uznawania Spółki za emitenta według procedur określonych przez przepisy prawa litewskiego.





Piszą o 3/4 głosów na NWZA koniecznych do wykluczenia spółki z obrotu - ten warunek już spełniają - ale również potrzebna jest zgoda KNF, który domyślam się, że zgody nie wyda o ile zdecydowana większość (minimum 95% uprawniające do przymusowego skupu reszty akcji) ze 100% akcji nie będzie w posiadaniu wzywającego. Mam rację?

NN OFE według aktualnie znanego stanu rzeczy posiada 5,77% akcji, czyli jeśli nie odpowiedzą na wezwanie to nici z osiągnięcia 95%. Obroty w ostatnich dniach nie były na tyle wysokie, żeby NN mogło zejść pniżej 5% udziału
Edytowany: 15 lutego 2018 15:40

lb85
Stopień: Rozgadany
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-03-13
Wpisów: 156
Wysłane: 15 lutego 2018 16:33:11 przy kursie: 5,60 zł
Aktualnie Avia AM to 9,4% wartości mojego portfela (jako jedna z ośmiu obecnie zajętych pozycji).

Na razie nie widzę powodu, aby odpowiadać na wezwanie. Zaproponowana cena jest rażąco niska i nie do zaakceptowania. Zobaczymy jak sprawy się potoczą, jest kilka wątpliwości natury prawnej, a także kwestia czy fundusze obecne w akcjonariacie już pozbyły się udziałów i lada dzień będzie komunikat o zmianie zaangażowania. Jeśli nie, Litwini będą musieli się zastanowić co dalej.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,944 sek.

Wiadomości z ostatniej chwili

    Więcej w serwisie wiadomosci.stockwatch.pl