pixelg
STALEXP - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

3 4 5 6 7 8 9

STALEXP [STX]

AKTUALNY KURS: 3,19 zł (+0,63%) 18-11-2019 14:23
obs
Dołączył: 2011-05-23
Wpisów: 488
Wysłane: 5 stycznia 2018 12:56:43 przy kursie: 4,19 zł
Prezes Wąsacz potwierdza podział zysku w artykule na stronie Stalexportu:
Link
Cytat:
strona pu­bliczna będzie partycypować w podziale dywidendy z tytułu funkcjonowania projektu



I jeszcze tu ciekawa wypowiedź Wąsacza:
link2
Cytat:
Formuła podziału zysku netto między koncesjonariusza a MIB zależy od wyniku finansowego. W maksymalnym wariancie aż 70 proc. trafia do Skarbu Państwa!
Edytowany: 5 stycznia 2018 13:04

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 794
Wysłane: 5 stycznia 2018 15:14:58 przy kursie: 4,19 zł
OK. Podział zysku z projektu (o jakim mówi ustawa) mi pasuje, bo coś takiego można potraktować jako opłatę koncesyjną i ująć w rachunku wyników - mogą to być nawet zyski zmienne zależne od przychodu czy poziomu nakładów inwestycyjnych i to jest OK, tak wyglądają opłaty koncesyjne np. na rynku ropy. Ale w rachunku wyników

Natomiast nie pasuje mi cholera to sformułowanie dywidenda i jeszcze jej zmienny podział nawet na tylko 30 proc. dla STX.
Zauważmy, że zgodnie z KSH tylko akcjonariusz może dostać dywidendę:
Cytat:
Art. 347. Prawo akcjonariusza do do udziału w zysku spółki
§ 1.
Akcjonariusze mają prawo do udziału w zysku wykazanym w sprawozdaniu finansowym, zbadanym przez biegłego rewidenta, który został przeznaczony przez walne zgromadzenie do wypłaty akcjonariuszom.
§ 2.
Zysk rozdziela się w stosunku do liczby akcji. Jeżeli akcje nie są całkowicie pokryte, zysk rozdziela się w stosunku do dokonanych wpłat na akcje.

§ 3.
Statut może przewidywać inny sposób podziału zysku, z uwzględnieniem art. 348 maksymalna kwota i termin wypłaty dywidendy, art. 349 wypłata zaliczki na poczet dywidendy, art. 351 akcje o szczególnych uprawnieniach (akcje uprzywilejowane) § 4 oraz art. 353 dywidenda na akcje uprzywilejowane.


Skoro akcjonariusz to tylko z udziałów mniejszościowych w VIA4. Oczywiście akcje mogą być uprzywilejowane co do dywidendy, ale zgodnie z KSH:
Cytat:

Art. 351. Akcje o szczególnych uprawnieniach (akcje uprzywilejowane)
§ 1.
Spółka może wydawać akcje o szczególnych uprawnieniach, które powinny być określone w statucie (akcje uprzywilejowane). Akcje uprzywilejowane, z wyjątkiem akcji niemych, powinny być imienne.
§ 2.
Uprzywilejowanie, o którym mowa w § 1, może dotyczyć w szczególności prawa głosu, prawa do dywidendy lub podziału majątku w przypadku likwidacji spółki. Uprzywilejowanie w zakresie prawa głosu nie dotyczy spółki publicznej.
§ 3.
Statut może uzależniać przyznanie szczególnych uprawnień od spełnienia dodatkowych świadczeń na rzecz spółki, upływu terminu lub ziszczenia się warunku.


I!
Cytat:

Art. 353. Dywidenda na akcje uprzywilejowane
§ 1.
Akcje uprzywilejowane w zakresie dywidendy mogą przyznawać uprawnionemu dywidendę, która przewyższa nie więcej niż o połowę dywidendę przeznaczoną do wypłaty akcjonariuszom uprawnionym z akcji nieuprzywilejowanych.


To dawałoby minimalny udział w dywidendzie VIA4 na poziomie 45 proc. przy 55 proc. udziałów, a nie 30 proc.

No chyba że jest tu jakiś wymyk prawny, bo istnieje jeszcze coś takiego jak osobiste uprawnienia akcjonariusza, ale przepis mówi raczej o powoływaniu członków zarządu czy RN, albo otrzymywania świadczeń, z tym, że Art.351 raczej wyklucza uprawnienie większe niż plus 50 proc.



obs
Dołączył: 2011-05-23
Wpisów: 488
Wysłane: 5 stycznia 2018 15:54:53 przy kursie: 4,19 zł
Zapewne nie jest to dywwidenda w znaczeniu KSH. Chodzi o udział w zysku zgodnie z ustawą o autostradach płatnych, który jest tu zmienny.

Abstrahując od poprawności nazwy jest duże ryzyko, że znacząca część zysków nie pójdzie do akcjonariuszy, a do Skarbu Państwa.


bzdkas
bzdkas PREMIUM
Dołączył: 2013-12-02
Wpisów: 304
Wysłane: 5 stycznia 2018 16:24:44 przy kursie: 4,19 zł
Jest jakieś wytłumaczenie dlaczego nie było takiej ekstra płatności z wyniku za 2016? temat pojawił się dopiero po wypłacie dywidendy za 2016, która była spora.

obs
Dołączył: 2011-05-23
Wpisów: 488
Wysłane: 5 stycznia 2018 16:31:42 przy kursie: 4,19 zł
Nie wiem, czy zrozumiałem Twoje pytanie.
Umowa koncesyjna ogranicza możliwość wypłaty dywidendy przez Stalexport Autostrada Małopolska - informował o tym Stalexport. Stalexport otrzymał już to co mógł z SAM. Wypłacił część jako dywidendę, część wypłaci pewnie w 2018 r.
A reszta dopiero po spłacie opłaty koncesyjnej do Skarbu Państwa.

Nasza powyższa dyskusja dotyczyła tego, czy cały zysk w przyszłości pójdzie do akcjonariuszy czy część (niezależnie od formy prawnej) pójdzie do Skarbu Państwa.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 794
Wysłane: 5 stycznia 2018 17:24:14 przy kursie: 4,19 zł
obs napisał(a):
Zapewne nie jest to dywwidenda w znaczeniu KSH. Chodzi o udział w zysku zgodnie z ustawą o autostradach płatnych, który jest tu zmienny.

Abstrahując od poprawności nazwy jest duże ryzyko, że znacząca część zysków nie pójdzie do akcjonariuszy, a do Skarbu Państwa.

Właśnie chodzi o to, że nazwa dużo definiuje...

Jeśli to nie jest dywidenda to może to być umorzenie udziałów (ale tu nie ma mowy o uprzywilejowaniu), albo musi się to pojawiać jako koszt (royalities, USŁUG obca, albo podatki i opłaty). Na razie tego zupełnie nie widać... Mało tego, jeśli miałoby być kosztem, to powinno się ujawnić i wyrezerwować żeby zachować zasadę wspolmierności
Edytowany: 5 stycznia 2018 17:27

Verbatino
Dołączył: 2011-09-11
Wpisów: 24
Wysłane: 9 stycznia 2018 21:34:19 przy kursie: 4,29 zł
obs napisał(a):
Nie wiem, czy zrozumiałem Twoje pytanie.
Umowa koncesyjna ogranicza możliwość wypłaty dywidendy przez Stalexport Autostrada Małopolska - informował o tym Stalexport. Stalexport otrzymał już to co mógł z SAM. Wypłacił część jako dywidendę, część wypłaci pewnie w 2018 r.
A reszta dopiero po spłacie opłaty koncesyjnej do Skarbu Państwa.

Nasza powyższa dyskusja dotyczyła tego, czy cały zysk w przyszłości pójdzie do akcjonariuszy czy część (niezależnie od formy prawnej) pójdzie do Skarbu Państwa.


Ja bym jednak oceniał, że kilka groszy mogą wypłacić.
Szczególnie mając na uwadze temat, który wynikł z zarządcą A2.

jankowski90
Dołączył: 2017-07-27
Wpisów: 30
Wysłane: 27 czerwca 2018 02:59:36 przy kursie: 3,18 zł
Witam, ktoś wie czym spowodowane są ostatnie spadki na Stalexporcie? Czy może to mieć związek z komunikatem o dopuszczeniu do obrotu akcji na okaziciela należących do głównego udziałowca?
Atlantia chce puścić w rynek akcje stanowiące ponad połowę ich udziału w spółce? Co to oznacza dla samej firmy?
A może powody spadków są zupełnie inne?

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 650
Wysłane: 7 sierpnia 2018 18:35:15 przy kursie: 3,40 zł
STALEXPORT AUTOSTRADY - analiza techniczna na życzenie


Pod koniec sierpnia notowania spółki spadły poniżej strefy 3,49-3,54 zł, która w przeszłości wielokrotnie i skutecznie powstrzymywała przecenę. Zgodnie z zasadą zmiany biegunów, po przełamaniu wspomniana strefa zamieniła się w opór. Jak widać, równie skuteczny - próba wybicia oporu poskutkowała wygenerowaniem podażowego cienia i ostatecznie kupującym nie udało się doprowadzić do zamknięcia powyżej oporu. Kupującym nie udało się również doprowadzić do zamknięcia powyżej chmury Ichimoku, a więc na chwilkę obecną scenariusz kontynuacji odreagowania tegorocznej przeceny należy odłożyć do szuflady, a przynajmniej do dnia, w którym notowania zamkną się powyżej poziomu 3,54 zł. Porażkę kupujących natychmiast wykorzystała podaż, wyprowadzając dwa mocne ciosy. Popyt się poddał, o czym świadczy brak dolnego cienia dzisiejszej świecy.


kliknij, aby powiększyć


Wskaźniki techniczne zachowują się w sposób typowy dla korekty wzrostowej i nie generują mocniejszych sygnałów kupna - linia MACD wciąż przebywa poniżej poziomu równowagi, odczyt RSI jest poniżej 60. Przebieg wskaźnika AD sygnalizuje ucieczkę kapitału z waloru. W takich okolicznościach graczom trudno będzie rozwinąć odreagowanie.


kliknij, aby powiększyć


Zawężając nieco ramy czasowe możemy zobaczyć, że podaż sprowadziła notowania poniżej połowy korpusu długiej białej świecy, powstaniu której towarzyszył skokowy wzrost wolumenu. Potraktowałbym to jako wywieszenie białej flagi przez kupujących. Utrata wsparcia strefy 3,20-3,24 zł oznaczać będzie powrót do trendu spadkowego.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 763
Wysłane: 16 sierpnia 2018 12:46:49 przy kursie: 3,40 zł
operator feralnego mostu we Włoszech to główny akcjonariusz naszego stxa.

w najczarniejszym scenariuszu można sobie wyobrazić czarne chmury i sprzedaż pereł w koronie czyli STX-a.

daleko sięgać, może być kolejna repolonizacja.



krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 650
Wysłane: 10 stycznia 2019 13:28:53 przy kursie: 3,62 zł
STALEXPORT - analiza techniczna na życzenie


Kurs operatora autostrady z impetem wybił górny pułap kilkumiesięcznej konsolidacji, ale w miarę zbliżania się istotnego oporu w okolicy 3,73 zł zaczął ten impet wytracać.
Obecny trend wzrostowy należy uznać za umiarkowany a sygnalizowane przez RSI wykupienie waloru wraz z fruwającą ponad kierunkowymi linią ADX ostrzegają przed wystąpieniem korekty spadkowej. Nie powinna ona jednak sięgnąć głębiej niż do poziomu 3,50 zł.
Opór na 3,73 zł jest dość istotny - w przeszłości ten poziom cenowy wielokrotnie decydował o kierunku poruszania się notowań. Pokonanie oporu otworzyłoby drogę do kontynuacji wzrostów jak minimum do 4,05 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

mar_on
Dołączył: 2018-09-17
Wpisów: 50
Wysłane: 10 stycznia 2019 14:21:48 przy kursie: 3,62 zł
Dziekuje za analize:)!

Tomasz Nawrocki
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2010-04-22
Wpisów: 718
Wysłane: 6 kwietnia 2019 06:59:20 przy kursie: 4,06 zł
Autostrada tajemnic – omówienie sytuacji finansowej i wyników po 4kw 2018 roku

Zmiany w zakresie rachunku zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
Na pierwszy rzut oka dynamika zmian na poszczególnych poziomach wynikowych rachunku zysków i strat Grupy Stalexport w 4kw 2018 roku nie wyróżniała się niczym szczególnym od zmian w poprzednich okresach sprawozdawczych. Grupa utrzymała jednocyfrowy wzrost przychodów w ujęciu r/r (+4 proc.), notując przy tym wzrost zysku operacyjnego o 7 proc., brutto o 19 proc., a netto o 15 proc. Niemniej jednak zagłębiając się nieco dokładniej w przychody i koszty działalności Grupy można na te zmiany spojrzeć już nieco inaczej. Po pierwsze warto odnotować pewne zniekształcenie kosztu własnego sprzedaży rozwiązaniem rezerw na wymianę nawierzchni (co stanowi swoistą specyfikę sprawozdawczości Stalexportu i raz wpływa pozytywnie a raz negatywnie na pierwszy poziom wynikowy). W rezultacie przy nieznacznie rosnących przychodach koszt własny sprzedaży zmniejszył się r/r o 39 proc. i przełożył na poprawę zyskowności na poziomie wyniku brutto na sprzedaży o 19 proc. Jednocześnie z uwagi na wyższą amortyzację (+0,9 mln zł), koszty usług obcych (+1,1 mln zł), a zwłaszcza podatki i opłaty (+3,2 mln zł) oraz uiszczoną po raz pierwszy płatność na rzecz Skarbu Państwa z tytułu udziału w zyskach z eksploatacji autostrady A4 na odcinku Katowice-Kraków (5,9 mln zł) na poziomie wyniku netto na sprzedaży progres zysku w ujęciu r/r stopniał już tylko do symbolicznego 1 proc. O wspomnianym wcześniej 7-procentowym wzroście zysku operacyjnego zaważyły zatem wyższe przychody netto z działalności pozostałej (4,6 wobec 1,5 mln zł przed rokiem), w tym zwłaszcza z tytułu dzierżawy miejsc obsługi. Swoje dołożyła również działalność finansowa (0,8 mln zł przychodów netto wobec 4,1 mln zł kosztów netto przed rokiem; głównie z uwagi na mniejsze odsetki od zobowiązań, w tym również dot. dyskonta płatności z tytułu koncesji), co pozwoliło na wykazanie wspomnianego na wstępie dwucyfrowego wzrostu na końcowych poziomach wynikowych.

Jednocześnie w ujęciu narastającym za 12m zmiany wynikowe Grupy w ujęciu r/r są nieco bardziej korzystną kopią nakreślonego obrazu dla 4kw. Skonsolidowane przychody wzrosły o 6%, zysk brutto na sprzedaży o 15 proc., zysk netto na sprzedaży o 11 proc., zysk operacyjny o 12 proc., zysk brutto o 19 proc., a zysk netto o 17 proc..

Od strony wartościowej zmiany sytuacji wynikowej Grupy we wskazanych okresach sprawozdawczych przedstawiono na wykresach poniżej (jednostka – tys. zł oraz %).


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Z punktu widzenia rachunku segmentowego z kronikarskiego obowiązku można odnotować, że wyniki GK Stalexport to w blisko 100 proc. są zależne od działalności w zakresie zarządzania i eksploatacji autostrady A4 na odcinku Katowice-Kraków, na co Grupa ma koncesję od władz publicznych do 2027 roku. Drugi z segmentów tj. działalność w zakresie zarządzania, doradztwa od wynajmu pomieszczeń w skali 2018 r miał marginalne i pod względem wynikowych negatywne przełożenie na skonsolidowane wyniki Grupy (udział przychodów w przychodach ogółem na poziomie 1 proc. oraz straty na poziomie operacyjnym i netto w wysokości odpowiednio 5,3 i 1 mln zł).

Patrząc na tendencje wynikowe i efektywnościowe GK Stalexport z szerszej perspektywy czasowej [wykresy poniżej, ujęcie narastające za 12m, jednostki kolejno – tys. zł oraz %] z jednej strony widzimy systematycznie, aczkolwiek bardzo powolnie, rosnące przychody, a z drugiej mniejsze bądź większe fluktuacje poszczególnych wyników i bazujących na nich podstawowych wskaźników rentowności. Obecnie obie grupy są w większości w fazie wznoszącej (ewentualnie stabilizacji).


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Jak wynika z komentarza zarządu za stopniowym przyrostem przychodów Grupy stoi względnie proporcjonalny wzrost natężenia ruchu na koncesjonowanym odcinku autostrady A4 (w 2018 r. wyniósł on 5,2 proc. i wzrósł do 45,3 pojazdów na dobę). Ponadto na zmiany przychodów wpływają również wprowadzane co jakiś czas przez Stalexport zmiany (tj. podwyżki) stawek poboru opłat. Ostatnia zmiana stawek miała miejsce stosunkowo niedawno, bo pod koniec lutego 2019 r. i dotyczyła pojazdów mających więcej niż dwie standardowe osie tj. z pojedynczymi kołami, a więc będzie rzutowała już na wyniki 1kw.

Celem podniesienia sprawności obsługi podróżnych na placach poboru opłat, czyli wzrostu przepustowości tych placów w związku ze stałym wzrostem natężenia ruchu, Grupa planuje w 2019 r. uruchomienie tzw. videotollingu, czyli usługi umożliwiającej pobór opłaty za przejazd z karty bankowej klienta przypisanej do tablicy rejestracyjnej pojazdu. Zarząd podkreśla przy tym stałe zainteresowanie włączeniem zarządzanego przez Grupę odcinka autostrady A4 do krajowego systemu poboru opłat. Obecnie na rzecz wzrostu przepustowości na koncesjonowanym odcinku autostrady działa elektroniczny pobór opłat A4Go, który wprowadzono w 2016 roku.

W rozpatrywanym okresie nie obyło się również bez kolejnych nakładów inwestycyjnych w Grupie (ok 31 mln zł), które realizowano przede wszystkim w obszarze ochrony środowiska (wybudowano kolejne ekrany akustyczne i modernizowano, zapewniający ochronę wód gruntowych, system odwodnienia autostrady). W ramach prac utrzymaniowych zakończono także wymianę nawierzchni jezdni autostrady. Ponadto istotny wydatek inwestycyjny stanowił także remont jednego z obiektów mostowych. Zgodnie z zapowiedziami Zarządu w 2019 roku Grupa zamierza zakończyć prace na ww. obiekcie mostowym i rozpocząć remont kolejnych dwóch obiektów. Kontynuowana będzie również modernizacja odwodnienia autostrady. Na ten rok przewidziana jest także wymiana urządzeń infrastruktury informatycznej systemu poboru opłat. Do najważniejszych przedsięwzięć utrzymaniowych, które przewidziane są na lata 2019-2020, należy natomiast wymiana nawierzchni jezdni na odcinku 42,4 km.

Warto tu również zwrócić uwagę na fakt, że w roku 2018 Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uregulowała płatności z tytułu koncesji do Krajowego Funduszu Drogowego, które stanowiły refundację kredytu zaciągniętego przez Skarb Państwa w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju na remont autostrady zrealizowany jeszcze przed przekazaniem koncesji na A4 Katowice-Kraków. Ww. spłata stanowiła warunek, którego spełnienie pozwoliło na wypłatę 5 lutego 2019 roku jedynemu akcjonariuszowi Stalexport Autostrada Małopolska S.A., tj. spółce Stalexport Autoroute S.à r.l, zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy na koniec roku obrotowego 2018 w kwocie 10,9 mln zł. Stalexport Autoroute S.à r.l wypłacił następnie 19 marca b.r. tę dywidendę swojemu jedynemu akcjonariuszowi Stalexport Autostrady S.A., a decyzją WZA tego ostatniego podmiotu na dywidendę za 2018 r przeznaczono 91,487 mln zł, co daje 37 groszy na akcję (a więc sporo więcej niż w roku ubiegłym, kiedy to wyniosła ona 29 gr).

Jednocześnie w rozpatrywanym okresie Grupa po raz pierwszy podzieliła się zyskami z koncesjonowanego odcinka autostrady ze Skarbem Państwa (zrealizowana płatność wyniosła 5,9 mln zł netto). Niestety warunki na jakich ustalana jest wysokość tej płatności owiane są tajemnicą i do przestrzeni publicznej przedzierają się jedynie różne strzępy informacji (najczęściej poprzez wywiady udzielane przez władze Grupy). W notach do sprawozdania za 2018 r. możemy m.in. przeczytać, że „Koncesjonariusz szacuje, że z kwoty środków pieniężnych będących w jego posiadaniu na dzień 31 grudnia 2018 r., kwota 26 119 tys. zł będzie przypisana do Płatności na rzecz Skarbu Państwa określonej według stanu na najbliższy dzień kalkulacji, tj. 31 marca 2019 r”. Przy czym, zobowiązanie do dokonania Płatności na rzecz Skarbu Państwa ujmowane jest dopiero na dzień kalkulacji, po spełnieniu kryteriów powodujących powstanie obowiązku zapłaty przewidzianych w Umowie Koncesyjnej oraz Konsorcjalnej Umowie Kredytowej.

Jeśli chodzi o sprawozdanie z przepływów pieniężnych STX w 4kw, to w ujęciu r/r odnotowano tu wyraźne pogorszenie na poziomie salda ogólnego, gdzie wykazano 85,5 mln zł odpływu gotówki wobec 21 mln zł przed rokiem (wykres poniżej po lewej – jednostka tys. zł). W głównej mierze za regres ten odpowiadał obszar inwestycyjny, gdzie wykazano 12,5 mln zł wydatków netto wobec 6,5 mln zł wpływów netto przed rokiem (efekt przesunięcia w czasie realizowanych inwestycji i przepływów związanych z lokatami środków pieniężnych), a także obszar finansowy, który zamknął się odpływem rzędu 109,4 mln zł wobec 61,3 mln zł przed rokiem (efekt ostatecznej spłaty płatności koncesyjnej). Przepływy z samej działalności operacyjnej były z kolei na nieco wyższym r/r poziomie (36,5 wobec 33,7 mln zł, w tym jeśli chodzi o samą nadwyżkę finansową netto – 53,2 wobec 47 mln zł).

Tym samym w ujęciu narastającym za 12m (wykres poniżej po prawej – jednostka tys. zł) Grupa kontynuowała stopniową poprawę swojej sytuacji w zakresie nadwyżki finansowej i salda operacyjnego, przy jednoczesnym wzroście i tak znacznych wydatków finansowych (wspomniany efekt wypłaty zaliczkowej dywidendy oraz ostatecznej spłaty płatności koncesyjnej), co ostatecznie zaważyło na odpływie środków na poziomie salda ogólnego. Swój udział w tym miały również przepływy inwestycyjne, które generalnie w ostatnich latach nie prezentowały się znacząco, aczkolwiek w rozpatrywanym okresie zmieniły się z wpływów w wydatki netto.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Ocena sytuacji finansowej
W bilansie Grupy względem poprzedniego okresu sprawozdawczego suma bilansowa uległa zmniejszeniu o 5 proc. Po stronie aktywów odpowiadał temu spadek wartości składników trwałych o 2 proc. i obrotowych o 11 proc. (głównie za sprawą zmniejszenia stanu środków pieniężnych). Z kolei w przypadku pasywów miał miejsce wzrost kapitałów własnych o 5 proc. i spadek zobowiązań ogółem o 17 proc. (w tym głównie w związku ze spłatą płatności z tytułu koncesji; zadłużenie krótkoterminowe zmniejszyło się o 34 proc., a długoterminowe o 5 proc.; zadłużenie oprocentowane uległo przy tym zwiększeniu o 1 proc. i na koniec okresu stanowiło 15 proc. zadłużenia ogółem).

Zmiany te miały lekko pozytywny wpływ na strukturę kapitałowo-majątkową STX (wykresy poniżej – aktywa po lewej, pasywa po prawej, jednostka – tys. zł), która od wielu kwartałów prezentuje się korzystnie – nadwyżkowe pokrycie aktywów trwałych kapitałami stałymi, w tym w znacznej części własnymi, przy jednoczesnej nadwyżce kapitału obrotowego względem bieżących potrzeb w tym zakresie.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Od strony wskaźnikowej sytuacja STX pozostaje korzystna zarówno w odniesieniu do płynności jak i poziomu zadłużenia oraz zdolności jego obsługi. Jej potwierdzeniem jest również serwisowy rating wskazujący na koniec rozpatrywanego okresu na poziom AA+.

Link do wskaźników finansowych: www.stockwatch.pl/gpw/stalexp,...

Ocena sytuacji rynkowej
Serwisowe automaty na dzień analizy wskazują w większości na pewne niedowartościowanie akcji Stalexportu na GPW (jedynie wyceny majątkowe i mnożnik przychodowy dają wartości poniżej rynkowej). Należy jednakże pamiętać o specyfice wyceny Grupy, gdyż mamy tu póki co określony kres obecnej jej działalności (2027 rok), kiedy to prawo do koncesjonowanego odcinka autostrady A4 przejdzie na rzecz Skarbu Państwa. Przy przeliczeniu zdyskontowanej wartości kapitału własnego (obecnie ok 800 mln zł) i zysków na poziomie ok 180 mln zł rocznie aż do 2027 roku otrzymujemy w zależności od zastosowanego kosztu kapitału cenę akcji w przedziale 4,15 zł (koszt 10 proc.) do 4,90 zł (koszt 8 proc.).

Należy przy tym jednocześnie mieć na uwadze niepewność związaną z konkurencją ze strony Skarbu Państwa do przyszłych zysków z koncesjonowanej autostrady. Jak zauważono już wcześniej, warunki ustalania płatności na rzecz SP nie są jawne, a w przekazie medialnym ze strony władz Stalexportu pojawiały się informacje nawet o możliwym udziale sięgającym 70 proc. Ponadto warto również brać poprawkę na kwestie koniunktury gospodarczej, która w sytuacji wielce prawdopodobnego spowolnienia w okresie do 2027 r. z pewnością odbije się negatywnie na wynikach ruchu drogowego na autostradzie A4 i tym samym wynikach Grupy Stalexport.

Link do wskaźników www.stockwatch.pl/gpw/stalexp,... oraz wycen www.stockwatch.pl/gpw/stalexp,...

>> …więcej analiz najnowszych raportów finansowych innych spółek jest tutaj

Przy okazji, na potrzeby badań naukowych, chciałbym prosić o wypełnienie prostej (mam przy najmniej taką nadzieję) ankiety dotyczącej kryteriów oceny reputacji spółek notowanych na giełdzie – link goo.gl/forms/oMFdtU8FmRpYy4zH2... Zróżnicowanie ocen poszczególnych kryteriów mile widziane:). Z góry dziękuję!
Powyższa treść przez 150 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 10 kwietnia 2019 14:34

bimbrownik
Dołączył: 2015-04-04
Wpisów: 9
Wysłane: 7 kwietnia 2019 17:26:06 przy kursie: 4,06 zł
Cytat:
Przy okazji, na potrzeby badań naukowych, chciałbym prosić o wypełnienie prostej (mam przy najmniej taką nadzieję) ankiety dotyczącej kryteriów oceny reputacji spółek notowanych na giełdzie – link goo.gl/forms/oMFdtU8FmRpYy4zH2... Zróżnicowanie ocen poszczególnych kryteriów mile widziane:). Z góry dziękuję!


w podanym linku na końcu jest kropka co uniemożliwia wejście na stronę

poprawiony link do ankiety

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 794
Wysłane: 8 kwietnia 2019 08:53:38 przy kursie: 4,06 zł

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
3 4 5 6 7 8 9

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,678 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d