11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 283,50 zł (+5,19%) 23-01-2019 17:03
andy_dufresne
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 714
Wysłane: 31 grudnia 2018 14:43:33 przy kursie: 244,00 zł
Ale to był rok! Posiadacze akcji 11B mogli przeżyć prawdziwy rollercoater: od początkowej niepewności co do perspektyw FP, poprzez udany debiut i niemal pionowe wzrosty kursu, po dramatyczną korektę wywołaną zapewne w części zawiedzionymi (?) oczekiwaniami części inwestorów.

Ten rok znowu nauczył mnie pokory i przypomniał dobitnie, że na rynku zawsze może zdarzyć się wszystko. Poczułem też ból związany z trudnością akceptacji przyjętej strategii inwestycyjnej na papierach spółki (buy&hold), mimo że zyskownej w wieloletniej perspektywie, to jednak narażającej na duże wahania wartości portfela i budzącej wątpliwości co do słuszności obranej drogi. Aktualnie mam też poczucie odosobnienia w postrzeganiu sytuacji rynkowej spółki w stosunku do – patrząc na wykres - opinii większości. Osobiście uważam, że rynek przereagował, wielkość korekty jest niezrozumiała, a inwestorzy wydają się ostatnio wyłącznie negatywnie interpretować wiadomości płynące ze spółki. Mam wrażenie, że rynek trochę zapomniał, jaki potencjał drzemie w Bitach, jaką ma już pozycję w branży w skali globalnej (przykład z ostatnich dni: https://www.pcgamer.com/sim-award-2018-frostpunk/, jak potrafi monetyzować swoje gry przez wiele kolejnych kwartałów po premierze. Ignorowane są też pozytywne informacje z otoczenia branżowego (np. liberalizacja w Chinach, obniżka marż przez Steam itp).

No ale jak wyżej: rynek uczy pokory i nie ma z nim dyskusji, a wszelkie prognozy dotyczące przyszłości są ryzykowne ;)

Na zakończenie zamiast życzeń noworocznych fragment wpisu z bloga, który mi się właśnie przypomniał (całość tutaj: https://blogi.bossa.pl/2017/01/09/kontrarianizm-w-wersji-michaela-burryego/)

Cytat:
W procesie inwestycyjnym Burry’ego kluczową rolę odgrywa identyfikowanie sytuacji, w których wspomniana wyżej rozbieżność pomiędzy ceną rynkową a wartością rzeczywistą relatywnie często zachodzi na rynku. Jedna z takich sytuacji ma związek z horyzontem czasowym i tym, że zarówno inwestorzy jak i analitycy mają skłonność do ignorowania perspektyw spółek poza relatywnie krótkim horyzontem czasowym. W swoim dzienniku inwestycyjnym Burry opisuje przykład spółki Pixar (związanej z Jobsem i kupionej przez Disney’a w 2006 roku) z początku poprzedniej dekady. Zauważa, że spółka znajduje się w niełasce inwestorów i analityków ze względu na długą, dwuletnią przerwę pomiędzy ostatnim filmem a następną zapowiedzianą produkcją (pomiędzy 1999 a 2001 rokiem). Przerwa oznacza oczywiście krótkoterminowe pogorszenie wyników finansowych. Burry zauważa, że inwestorzy ignorują reputację spółki, której wszystkie trzy dotychczasowe produkcje okazały się wielkimi sukcesami komercyjnymi. Ignorują także, że spółka zapowiedziała, że po dwuletnim okresie przerwy zamierza co roku tworzyć przynajmniej jedną nową produkcję. Ignorują także wzmocnienie kapitału ludzkiego spółki, które pozwala optymistycznie patrzeć na realizację tych zapowiedzi. Burry dochodzi do wniosku, że istnieją spore szanse na sukces spółki ale perspektywy te są ignorowane przez rynek bo sukces ma się zmaterializować poza krótkim horyzontem inwestycyjnym inwestorów. Powyższy przykład pokazuje, że jednym z najprostszych sposobów kontrariańskiego inwestowania jest przyjęcie innego (z reguły dłuższego) horyzontu inwestycyjnego niż większość inwestorów.

mrJackson
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 244
Wysłane: 31 grudnia 2018 15:41:51 przy kursie: 244,00 zł
Ja uważam, że aktualne poziomy cenowe są bardziej adekwatne od cen 500+. Przez większość swojego giełdowego żywota spółka była niedoceniana w stosunku do konkurencji - dziś w moim odczuciu potencjał wzrostu jest już mocniej ograniczony. Premiera Frostpunka mnie zaskoczyła pozytywnie, ale to nie była gra na miliard kapitalizacji. No chyba, jeśli jednocześnie mielibyśmy premierę na wszytkie platformy oraz Mac i Linux.
Spółka spokojnie robi co swoje i robi to bardzo dobrze. Natomiast rezultaty w stosunku do oczekiwań są mocno opóźnione - co jak wiadomo jest specyfiką branży. Zatem należy mieć tutaj "pretensje" do analityków i po części zarządu za mówienie o nowej grze co dwa lata, czy nawet co rok, jeśli to nie jest tak proste do zrealizowania.
Twom ma już 4 lata, a dalej pracuje nad nim kilkunasto-osobowy zespół. To zapewnie porównywalnie do zespółu P8. Dwa lata temu krytykowano na tym forum spółkę za rozwijanie TWoMa, zamiast pracy nad nowymi projektami. Wtedy może to miało sens, dziś w mojej opini to jest nie opłacalne.
Teraz spółka stoi przed dużym wyzwaniem - zatrudnienia sporej ilości osób, rozwijania Frospunka oraz pracy nad kolejnymi grami. Zobaczymy jak poradzą sobie z monetyzacją dodatków, czy planami kolejnych części.
Pion wydawniczy w końcu zaliczył sukces, ale porażką jest brak nowych projektów. Jeśli zestawimy stan dzisiejszy z planami z przed roku czy dwóch, to widać jak one się rozjechały z rzeczywistością.

Zgadzam się z Tobą Andy, że buy and hold do najlepsza strategia dla takich spółek jak 11b, zwłaszcza w przypadku kiedy ciężko jest znaleźć lepszego kandydata. wave

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 360


Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 522
Wysłane: 2 stycznia 2019 13:38:11 przy kursie: 254,00 zł
Przecież już tyle mieli, więc co to za nowość?

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 522
Wysłane: 4 stycznia 2019 23:19:19 przy kursie: 262,00 zł
Na forum inwestorskim pojawiła się ważna informacja. Mianowicie Frostpunk otrzyma conajmniej dwa płatne dodatki w tym roku. Zatem może ich być więcej niż dwa, jak komunikowali wcześniej. To znaczy, że mają mocne plany monetyzacji i rozwoju tej gry. Wystarczy popatrzeć na jakość darmowych dodatków, by zdać sobie sprawę, że to będą rzeczy duże, a zatem i konkretnie wycenione.

andy_dufresne
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 714
Wysłane: 7 stycznia 2019 23:02:20 przy kursie: 268,00 zł
Wg portalu gry-online.pl Frostpunk sprzedał się w 2018 r. w 1.156.000 egzemplarzach (dane na podstawie Steam Spy w wersji płatnej). Całość tutaj.

slider
slider PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-08-03
Wpisów: 52
Wysłane: 8 stycznia 2019 00:30:17 przy kursie: 268,00 zł
No to fajna sprzedaż była w 4Q (pona 350 tys szt). to i wynik za 2018 powinien być lepiej niż dobry.love4

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 301
Wysłane: 8 stycznia 2019 07:52:53 przy kursie: 268,00 zł
Rzeczywiste liczby mogą być nawet wyższe, tak jak w przypadku oficjalnych danych sprzedażowych House Flipper (ponad 700 tys szt.) i Thief Simulator (ponad 165 tys szt.)

trudno100
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 10
Wysłane: 8 stycznia 2019 18:04:43 przy kursie: 258,00 zł
Jeśli wierzyć steamspy, to na koniec września było sprzedanych ok. 920-930 tys. sztuk, czyli w 4 kw. poszłoby ok. 230 tys. kopii. Dla porównania za 3 kw. steamspy pokazywał wzost z niemal 800 tys. do wspominanych 920-930 tys., co dawało ok. 130 tys. sprzedanych kopii za tamten okres. Nawet jeśli liczby się do końca nie zgadzają, to proporcje między 3 a 4 kw. są, jak przypuszczam, w miarę dobrze oddane i pozwalają postawić hipotezę co do wyników za 4 kw.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 749
Wysłane: 8 stycznia 2019 19:00:59 przy kursie: 258,00 zł
Ależ te liczby są zwykłą estymacją i nie ma co się na nich opierać.
Sprzedaż w kwartale równie dobrze mogła być o kilkadziesiąt procent wyższa/niższa.
Tu raczej chodzi o rząd wielkości.


mr20
Dołączył: 2009-07-27
Wpisów: 1
Wysłane: 8 stycznia 2019 21:08:46 przy kursie: 258,00 zł
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/dobra-wiadomosc-dla-gieldowej-branzy-gamedev-chiny-wznawiaja-wydawanie-licencji-na-gry,akcje,231798

Cytat:
Po 9 miesiącach przerwy chiński rząd wznowił wydawanie licencji na sprzedaż gier na tamtejszym rynku. To dobra wiadomość nie tylko dla chińskich dystrybutorów, ale też polskich spółek, które z ich pomocą mają szansę skokowo zwiększyć sprzedaż swoich sztandarowych produkcji.


Moderator:
Regulamin wymaga podania cytatu i uzasadnienia zamieszczenia linku.
Edytowany: 10 stycznia 2019 10:35

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 069
Wysłane: 11 stycznia 2019 12:31:04 przy kursie: 265,50 zł
11 bit studios - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]

Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 01-02-2019 12:31:4.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 758)


Bidzos
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 42
Wysłane: 15 stycznia 2019 11:25:20 przy kursie: 263,50 zł
Niestety skończył mi się okres premium i nie mogę się odnieść do analizy Krewa. Chciałbym poznać waszą opinie o obecnej sytuacji 11bit.
Wg mnie widać mozolną akumulacje, po wskaźniku AD, który rośnie 4 tydzień z rzędu na tygodniówkach, zlecenia też zdają się bronić poziomów 255-258zł, jeśli taki trend krótkoterminowy się utrzyma mamy szanse na pierwszy od ponad pół roku wzrostowy miesiąc. Jedyne co martwi to obroty :(
Mam nadzieję, że to mozolność to gra na znudzenie a insiderzy wiedzą jakie będą wyniki i że oczywiście będą dobre :)

Bidzos
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 42
Wysłane: 18 stycznia 2019 09:17:15 przy kursie: 275,00 zł
Reklama na główne i od razu ładny efekt, jeśli utrzyma się przez weekend to będzie bardzo wymowny znak na temat longseller. Póki co 2 miejsce https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 011
Wysłane: 18 stycznia 2019 09:51:27 przy kursie: 275,00 zł
Tu nie jest mile widziane komentowanie pozycji na Stram więc pewnie post poleci do kosza...... salute
inna sprawa, że na grze dziej się to bez promocji a jedyni dlatego, że dostała się na banner w 3 pozycji i 1 miejsce na bestsellerach - ciekawy fakt.
Tyle, że w połowie stycznia ruch sprzedażowy jest z pewnością wyraźnie niższy niż w późniejszych miesiącach.
ale jednak cieszy, że gra jest atrakcyjna.
Moim skromnym zdaniem w tym roku sprzeda się nieco więcej niż w roku premiery choć wszystko zależy od atrakcyjności płatnych DLC i agresywności przecen.
Jeśli DLC będą rewelacyjne to będzie duży rozgłos i spółka nie będzie musiała sięgać po promocje większe niż 50% a sprzedaż i tak będzie bardzo satysfakcjonująca.
W tym kwartale większym wydarzeniem może być premiera CoM tak dla prestiżu spółki jak i dla kursu. Choć termin samej premiery nie jest znany i może być nieco późniejszy.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Bidzos
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 42
Wysłane: 18 stycznia 2019 10:12:01 przy kursie: 275,00 zł
Akurat to przywołanie pozycji steam jest potwierdzeniem, strategi firmy, którą się szczyci i jest za nią chwalona, a mianowicie długa monetyzacja produktu. Zatem ta informacja zalicza się do fundamentów.

Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 781
Wysłane: 18 stycznia 2019 10:14:10 przy kursie: 275,00 zł
Gra tak się wspięła w rankingu, gdyż został rozesłany kupon zniżkowy z 50% zniżką na FP dla posiadaczy innych gier 11Bit.

Tymczasem Moonlighter na Switchu sprzedaje się nadal świetnie. Obecnie wersja pudełkowa w amerykańskim Amazonie jest do nabycia tylko przez klientów prime i mimo to pozostaje w okolicach 50 miejsca na liście bestsellerów, natomiast wersja cyfrowa (na której spółka zarabia więcej) utrzymuje się w okolicach 20 miejsca - obecnie jest na 16 miejscu thumbright

Czekamy na premierę ML w Japonii - tam jeśli gra chwyci (a ma na to szansę - bo jak widać po wersji na xbox one ML w Japonii sprzedaje się na tę konsolę lepiej niż na pozostałych rynkach) to wolumeny sprzedaż mogą być całkiem niezłe.

Przed nami też premiera gry Children of Morta - w której sprzedaży 11Bit będzie miała większy udział niż w ML. Moim zdaniem CoM wygląda rewelacyjnie i ma szansę powtórzyć sukces ML.

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 522
Wysłane: 22 stycznia 2019 11:25:29 przy kursie: 269,50 zł
Coś tam nowego, chociaż niewiele wnoszącego udało mi się wyciągnąć na forum spółki:

Cytat:
Konsolowe wersje "Frostpunka" nie trafiły jeszcze do certyfikacji. Prace nad nimi wciąż trwają co trochę wstrzymuje nas z publikacją mapy drogowej. Nie chcielibyśmy później korygować zawartych w niej obietnic co do terminów premier poszczególnych produktów.
Konsolowy "Frostpunk" będzie dostępny również w wersji pudełkowej. Już od jakiegoś czasu budujemy listy zamówień ze strony sieci handlowych, które są zainteresowane sprzedażą naszego produktu, żeby na tej podstawie przygotować premierowy nakład pudełek "Frostpunka". Liczby wyglądają obiecująco...


Z jednej strony rodzą się we mnie obawy, że realizacja FP w wersji konsolowej, DLC1 i DLC2, może okazać się dla nich zbyt dużym przedsięwzięciem na ten rok. W końcu od czerwca do końca września i grudzień zazwyczaj odpadają w ich działaniach, a to pięć miesięcy w roku. Styczeń już w zasadzie odpadł. Certyfikacja ciągle w planach, a to przynajmniej dwa miesiące, do tego przygotowanie wersji pudełkowej, kolejny miesiąc. Jeśli mają się wyrobić w H1, to do końca maja termin. Szczerze wątpię. Zatem październik, a gdzie miejsce na dwa płatne DLC?
Z drugiej strony może się okazać, że konsolowa edycja przyniesie wiecej dobrego niż można by po tej wersji oczekiwać.

O Children of Morta nadal cicho. Podzielam w pełni wiarę Freya w ten projekt, ale to co się z nim dzieje w kontekście komunikacji (a raczej jej braku) z graczami, to jakaś komedia.

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 522
Wysłane: 22 stycznia 2019 12:52:38 przy kursie: 269,50 zł
No proszę.
Pierwsza premiera 11bit w tym roku, czyli Beat Cop na Androida. Można wstęp zagrać za darmo, a jak się spodoba, to kupić resztę.


Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 781
Wysłane: 22 stycznia 2019 13:00:38 przy kursie: 269,50 zł
Mi się wydaje, że to przedłużanie terminu premiery FP na konsole jest spowodowane przede wszystkim chęcią powiększenia gry i dość obszernymi dodatkami, które się ukazały. Być może spółka najpierw wyda płatne DLC na PC, a potem dopiero wersję na konsole - już z tym dodatkiem. Pozwoli to na uniknięcie zarzutów, które pojawiają się przy wersji PC, że gra fajna, ale zbyt krótka. O ile na PC dlc to rzecz w miarę normalna to takie zarzuty zaraz po premierze wersji konsolowej mogłyby znacznie osłabić sprzedaż.
Co do CoM - gra ma już niemal 15 tysięcy osób w grupie. ML przed premierą miał 20 tyś. Marketing szeptany działa. Nie wolno zapominać, że CoM jest już częściowo dostępna dla tych, którzy poparli ją na kickstarterze. Tu kampania będzie krótka i intensywna. Ciekawe czy do 45k w grupie społecznościowej na steam dojdą.

Użytkownicy przeglądający ten wątek bodek75, Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,598 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d