AUTOPARTN - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

AUTOPARTN [APR]

AKTUALNY KURS: 4,30 zł (+0,23%) 23-09-2019 17:02
oligas
oligas PREMIUM
Dołączył: 2013-04-01
Wpisów: 214
Wysłane: 29 kwietnia 2017 22:22:47 przy kursie: 5,30 zł
Abramis brama - wspaniały gatunek, wielokrotnie miałem przyjemność kontaktu z wszak zacnymi okazami z tegoż plemienia rodziny karpiowatych:)) I zawsze bardzo szanowałem spotkania z jego reprezentantami:))) Na początku jak zwykle zacznę od giełdowego Bohemian Rhapsody dla Stockwatch (niebawem chyba będę musiał upomnieć się o prowizję:)) oczywiście żartuję - wystarczą mi tak rzetelne analizy raportów a teraz jeszcze wzmocnione takimi analizami technicznymi - podziękowanie za wsparcie techniczne naszych graczy Stockwatchowych za Autopartner + Orbis + Orlen + Groclin + Ci Games (zapachniało trochę Janosikowym slangiem, ach jakże cenionym i zapomnianym:)) Tak trzymać:) A co do Auto Partner w mojej opinii niebawem zobaczymy ich w tak zwanej szybkiej lidze, ale oczywiście mogę się mylić bo Nostradamus był tylko jeden.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 515
Wysłane: 2 sierpnia 2017 19:35:48 przy kursie: 5,30 zł
AUTOPARTNER - analiza techniczna na życzenie



kliknij, aby powiększyć

Kurs akcji spółki Autopartner konsekwetnie rósł od debiutu, urządzając regularne postoje konsolidacyjne. W poprzedniej analizie walorów określiłem nadrzędny trend wzrostowy wspinaczką po ścianie strachu. Kwietniowa luka bessy nie przestraszyła jednak graczy. Popyt domknął ją w połowie maja i prawie w całości zrealizował prognozowany zasięg wzrostów. Podejście pod poziom docelowy obudziło w graczach chęć do realizacji zysków, co poskutkowało rozpoczęciem korekty spadkowej.
Przecena przełamała linię trendu, ale zatrzymała się na poziomym wsparciu, wzmocnionym kiełkującą długoterminową wykładniczą. Nie można jednak z przekonaniem ogłosić końca soadków i powrotu do zwyżki. Kurs akcji jest zakładnikiem strefy 4,90-5,44 zł. Na dodatek górny pułap tego przedziału cenowego jest wzmocniony zewnętrzną stroną linii trendu. Dalsze perspektywy notowań zależą od zachowania kursu akcji względem tych dwóch poziomów. Wybicie górą umożliwiłoby atak na historyczny szczyt, pokonanie którego nie będzie łatwe ze względu na wolumen towarzyszący jego powstaniu. Gdyby to się jednak udało, to kolejnym przystankiem byłby poziom 6,45 zł.
Utrata wsparcia na 4,90 zł, wzmocnionego EMA200 znacznie skomplikowałaby sytuację i przyczyniłaby się do rozbudowy korekty spadkowej.

Wskaźńiki sygnalizują wytracanie impetu zniżki, ale nie wygenerowały jeszcze mocnych sygnałów kupna.



kliknij, aby powiększyć



Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

norbert80
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 208
Wysłane: 3 sierpnia 2017 12:59:18 przy kursie: 5,30 zł
prawda jest ze spolka jest zainteresowana fota gdynia? stad taki duze obroty na ostatnich sesjach


oligas
oligas PREMIUM
Dołączył: 2013-04-01
Wpisów: 214
Wysłane: 3 sierpnia 2017 18:19:39 przy kursie: 5,30 zł
Po ostatnich 3 - ech raportach miesięcznych widać, że przychodowo idzie naprawdę nieźle, pytanie o wynik netto za II kwartał oraz czy tendencja jest podtrzymywana też w lipcu, a co do Foty to nie widziałem nigdzie żadnego info.

oligas
oligas PREMIUM
Dołączył: 2013-04-01
Wpisów: 214
Wysłane: 19 września 2017 21:54:48 przy kursie: 5,36 zł
Mam pytanie do Głównych Księgowych z ekipy Stockwatch:))

Z czego wynikają tak duże wzrosty pozostałych kosztów finansowych? Czy firma stosuje jakąś ryzykowną metodę zabezpieczenia ryzyka walutowego? Czy to normalna praktyka z jakiej korzystają też inni eksporterzy bo n/w koszty zabrały prawie 2,5 mln z zysku netto? Dane zacytowane z raportu Autopartner skonsolidowanego półrocznego 2017r.

"Pozostałe koszty finansowe w tyś zł:
Straty z tyt. zrealizowanych walutowych kontraktów terminowych wycenianych WGPW
2017r (2 104) 2016r (355)
Straty z wyceny aktywów i zobowiązań z tyt. walutowych kontraktów terminowych wycenianych w WGPW
2017r (732) 2016r (125)
Pozostałe koszty finansowe
2017r (463) 2016r (430)

Suma 2017r (3 299) 2016r (910)"

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 752
Wysłane: 19 września 2017 22:49:43 przy kursie: 5,36 zł
Analiza spółki jest wciągnięta do mojego kalendarza. Zerknę przy omówieniu, bo trzeba trochę zerknąć na zasady rachunkowości i używane instrumenty.

oligas
oligas PREMIUM
Dołączył: 2013-04-01
Wpisów: 214
Wysłane: 19 września 2017 22:56:32 przy kursie: 5,36 zł
Świetnie, będę czekał na analizę:)

ImP
Dołączył: 2014-08-29
Wpisów: 69
Wysłane: 15 listopada 2017 13:22:17 przy kursie: 4,73 zł
Przyspieszenie na zaciągniętym ręcznym - Omówienie raportu Grupy Auto Partner za drugi kwartał 2017r


Przychody ponownie rosną

Po praktycznie płaskim (w ujęciu kwartalnym) roku 2016, Grupa Autopartner zanotowała drugi raz z rzędu wzrostowy kwartał jeżeli chodzi o przychody. Ich wartość wzrosła o 28,6 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2016r oraz o 17,8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017r.

Wysoka dodatnia dynamika przychodów została osiągnięta dzięki wzrostowi organicznemu. Spółka posiada aktualnie 79 filii w całym kraju, w porównaniu do 71 na początku bieżącego roku i 58 na początku roku 2016. Rośnie również sieć warsztatów MaXserwis – wzrost z 50 (na koniec 2016r) do około 100 (wrzesień 2017r). Rozbudowano magazyn centralny w Bieruniu i otwarto nowe centrum logistyczne w Pruszkowie. Pomaga także dobra koniunktura na rynku samochodów używanych oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży grupy.

W tym miejscu słowo komentarza do dalszych wyników z rachunku zysków i strat. Autopartner zmienił w drugim kwartale 2017r politykę rachunkowości polegającą na zmianie metody kalkulacji narzutu otrzymanych bonusów obrotowych na zapas. Pociąga to za sobą min. różnice w wartości przedstawianych kosztów własnych sprzedaży, a co za tym idzie kolejnych linii RZiS. W związku z brakiem możliwości korekty wyników roku 2016, spółka prezentuje te dane wg. „starej polityki”.

Niestety nie ma pewności co do danych za rok 2017, ponieważ wartości przedstawione w nocie opisującej zmianę (1.3, str. 9) różnią się od tych przedstawionych w sprawozdaniu – nie pasują ani do „starej” ani do „nowej polityki”.

W związku z tym, że nie udało się uzyskać wyjaśnienia ze strony spółki, przyjąłem, że dane za 2017r są prezentowane nadal wg. „starej polityki” i mogą być porównywane z rokiem poprzednim.


Przychody rosną, ale marża handlowa stoi w miejscu

Zysk brutto ze sprzedaży rośnie niemal równo ze sprzedażą, co oznacza, że jego marża stoi praktycznie w miejscu. W drugim kwartale osiągnął wartość 62,2 mln zł, co oznacza +29,8 proc r/r. Marża handlowa cały czas oscyluje w granicach 26 proc. co jest wynikiem o 4 punkty procentowe gorszym od konkurencyjnego Intercars. Dzieje się tak dlatego, że Autopartner nie potrafił zwiększyć udziału marek własnych (nadal około 19 proc. sprzedaży) oraz pomimo partnerstwa w grupie zakupowej GlobalOne (od grudnia 2016r), które powinno poprawić rentowności sprzedaży już w drugim kwartale 2017r. Ostatnim czynnikiem, który prawdopodobnie nie zdążył jeszcze w pierwszym półroczu zadziałać, były korzystne dla spółki jako importera spadające kursy walut: euro i dolara.



Koszty operacyjne rosną szybciej, niż przychody

Wzrastają za to widocznie koszty sprzedaży. W omawianym kwartale wyniosły 42,3 mln zł (+37 proc r/r), czyli dużo więcej, niż dynamika przychodów. Największy wpływ miał na to wzrost kosztu usług obcych (zakupionych od podmiotów zewnętrznych) oraz wzrost kosztu świadczeń pracowniczych, związany ze znaczącym wzrostem zatrudnienia i rynkową presją na wyższe płace. Dokładając do tego dość naturalny w tej fazie rozwoju wzrost kosztów administracyjnych (ogólnego zarządu), a z drugiej strony minimalnie bardziej korzystny bilans pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych otrzymujemy wynik EBIT na poziomie 15,2 mln zł (+19 proc. r/r). Zestawiając to z przywołaną na początku 28-procentową dynamiką sprzedaży, widać jak bardzo została ona roztrwoniona.

EBIT rośnie, ale zysk netto spada

Na tle mimo wszystko mocno rosnącego EBIT, zysk netto, który w II kw.’17 wyniósł 9,9 mln zł (-9 proc r/r; -1,5 proc. kw/kw), wypada szokująco źle. Co się stało? Gdzie brakuje około 3 mln zł, które odpowiadałyby 19 proc. dynamice z poziomu operacyjnego?
W podatkach znajdziemy jedynie 100tys. zł (wzrost efektywnej stopy z 19% do 21%). Reszta musi się kryć w działalności finansowej. 2 mln zł to wyższe koszty finansowe, 1,3mln zł to niższe przychody finansowe. Odpowiadają za to dwie podobnie brzmiące pozycje z not 7 i 8 sprawozdania:



Powyższe dane odnoszą się co prawda do całego półrocza, ale sytuacja w samym drugim kwartale jest analogiczna. Jest to efekt aktualizacji wyceny oraz realizacji przez spółkę kontraktów terminowych typu forward w walucie obcej. W przeciwieństwie do roku ubiegłego, w tym roku bilans tych operacji wypadł zdecydowanie negatywnie.

Zysk netto na akcję mocno w dół

Spółka Autopartner przeżywa okres bardzo dynamicznego rozwoju, do którego potrzebne jest znaczące finansowanie. Jednym ze środków wybranych przez kierownictwo, a zarazem właścicieli spółki, była emisja akcji. W 2017r odbyły się dwie emisje: serii I oraz J. Pierwsza z nich nie miała akurat bezpośredniego celu dokapitalizowania spółki, ale była elementem programu motywacyjnego dla kadry zarządzającej. W jej ramach w kwietniu ’17 objęto 900 tys. sztuk akcji po 1,98 zł, za wniesione wkłady pieniężne w wysokości 1,782 mln zł. W tym czasie giełdowy kurs Autopartnera wynosił około 5 zł. Druga emisja, która odbyła się w czerwcu br., skierowana była wyłącznie do prezesa spółki, Pana Aleksandra Góreckiego, który za 56,595 mln zł objął 11,55 mln sztuk akcji serii J (4,9 zł/akcję).
W efekcie emisji, kwartalny zysk netto na akcję spadł z 0,092 do 0,076 zł/akcję, czyli o 17 proc. r/r.

Duże zapasy konieczne do dalszego rozwoju sieci

Wraz z rozwojem działalności rośnie suma bilansowa spółki. Kolejno otwierane nowe filie i warsztaty powiększają wartość rzeczowych aktywów trwałych, ale największą składową majątku firmy stanowią zapasy. Ich wartość urosła w ciągu ostatniego roku do 306 mln zł, o 42,8 proc., czyli znacznie więcej, niż przychody. Na tym etapie jest to całkowicie zrozumiałe – nowe oddziały muszą zostać zatowarowane, musi także powstać dodatkowa rezerwa w magazynie centralnym. Cykl rotacji zapasów wyrażony w dniach wyniósł w ostatnich czterech kwartałach, aż 117 dni, o kilkanaście dni dłużej, niż w latach ubiegłych. Należy wziąć to pod uwagę np. przy ocenie wpływu zmian kursów walut na wyniki firmy.

Zadłużenie pod kontrolą

Po stronie pasywów należy zwrócić uwagę na zadłużenie odsetkowe spółki. Co prawda w ciągu całego roku wzrosło ono aż o 50 proc., ale od trzech kwartałów już nie rośnie, a względem wypracowywanego EBITDA, liczonego 12 miesięcy wstecz, maleje. Dług netto/EBITDA to obecnie jedynie 1,5, czyli niedużo. Wskaźnik ogólnego zadłużenia, obejmujący również zobowiązania handlowe, utrzymuje się na bezpiecznym poziomie około 0,5. Ta sytuacja nie byłaby możliwa bez emisji dodatkowych akcji, które ograniczyły skalę zaciągania nowych kredytów.

Warto również zwrócić uwagę, na strukturę zadłużenia. Aż 26 proc. to pożyczka „wewnętrzna” od osoby z zarządu spółki, czyli najprawdopodobniej samego prezesa. Jej oprocentowanie to 5 proc., czyli w obecnych warunkach bardzo uczciwie. Nie jest to więc wyciąganie kasy ze spółki, a daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa i zmniejsza ryzyko niewypłacalności.

(brak dokładnych danych kwartalnych z 2015r do policzenia Q1-Q2 2016r)

Emisja akcji finansuje działalność spółki

Obraz przepływów pieniężnych Autopartnera jest obrazem typowym dla spółki rozwijającej się i dużo inwestującej. Osiągany zysk netto konsumowany jest na zwiększenie kapitału obrotowego (głównie zapasy), na inwestycje w środki trwałe, a w ostatnim okresie widoczny także jest wypływ gotówki z powodu pechowych kontraktów terminowych, które w tym roku kosztowały spółkę 2 mln zł. Z drugiej strony kasa spółki została zasilona potężnym zastrzykiem gotówki z emisji akcji (w 2017r 58 mln zł). Wypłaty dywidend naturalnie brak.



„Skazani” na dynamiczny rozwój

Autopartner nie zwalnia tempa i coraz śmielej wychodzi za granicę. Do tego celu mają służyć oddziały założone w Czechach, na Łotwie i ostatnio w Rumunii. Potencjał rozwoju spółki, chociażby w odniesieniu do konkurenta - Intercars, z 10-krotnie wyższą sprzedażą, wydaje się nie mieć chwilowo ograniczeń. Pytanie jak zarząd poradzi sobie z dyscypliną kosztową oraz w jaki sposób będzie finansowany dalszy rozwój biznesu.
W chwili obecnej, przy wskaźniku dług netto/EBITDA=1,5, jest jeszcze duża przestrzeń do powiększania zadłużenia w bankach. Zakładając, że w kolejnych czterech kwartałach Autopartner utrzyma tempo wzrostu, co przełoży się na wypracowanie 68 mln zł EBITDA i spowoduje wydatki na większy kapitał obrotowy i capex równe około 120 mln zł, wtedy wskaźnik zadłużenia wyniesie nadal jedynie 2,35. Można więc wnioskować, że mniej więcej do końca przyszłego roku nie powinno być konieczności posiłkowania się emisją akcji. Nie oznacza to jednak, że taka będzie strategia zarządu.

Dość optymistyczna aktualna wycena

Patrząc po aktualnej wycenie, wydaje się, że rynek dość optymistycznie widzi kolejne kwartały spółki i zakłada dalsze dynamiczne wzrosty. W tej chwili, oczekiwania zawarte w kursie są na poziomie 60 mln zł zysku netto rocznie (kilkadziesiąt procent więcej, niż obecnie). Do tego dochodzi jeszcze ryzyko kolejnych emisji akcji, którego moim zdaniem nie można wykluczyć. Biorąc pod uwagę szybkie tempo wzrostu przychodów, osiągnięcie takich wyników nie powinno stanowić dla spółki problemu w perspektywie 2 lat, pod warunkiem, że zadziała wreszcie efekt dźwigni operacyjnej i koszty przestaną rosnąć w takim tempie.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj


Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

oligas
oligas PREMIUM
Dołączył: 2013-04-01
Wpisów: 214
Wysłane: 15 listopada 2017 13:37:55 przy kursie: 4,73 zł
Fajnie, że Autopartner też został wzięty pod lupę, w analizie jest odpowiedź na moje pytanie oraz zostały przedstawione wszystkie ciekawe kwestie dot Ap. Pozostaje czekać na kolejne raporty spółki i obserwować jak radzi sobie z kosztami.

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 467
Wysłane: 18 grudnia 2017 18:10:42 przy kursie: 5,32 zł
Akcjonariusze Auto Partnera znów się keszują

Cytat:
Aleksander Górecki i Katarzyna Górecka – akcjonariusze Auto Partner – rozpoczęli proces przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) celem sprzedaży do 12 mln akcji Auto Partner, stanowiących 9,27 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

wiadomosci.stockwatch.pl/akcjo...

Podobna transakcja miała miejsce w kwietniu (10,7 proc.)
wiadomosci.stockwatch.pl/akcjo...


oligas
oligas PREMIUM
Dołączył: 2013-04-01
Wpisów: 214
Wysłane: 20 grudnia 2017 18:06:35 przy kursie: 4,73 zł
Już po transakcji - poszło 12 mln akcji po 4,70 zł. Jedyne pozytywne infa to to, że nie było rozwodnienia tylko główny akcjonariusz sprzedał swoje akcje oraz fakt, że nie zszedł poniżej 50% w akcjonariacie. Spółka notuje niezłe wzrosty przychodów - ok.30% co miesiąc, ale pierwsza emisja oraz dzisiejsza transakcja skutecznie zniwelowały dobre wieści.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 515
Wysłane: 15 lutego 2018 19:51:56 przy kursie: 5,12 zł
AUTOPARTNER - analiza techniczna na życzenie


Dwa dni temu obserwowaliśmy wybicie z 2-miesięcznego trendu bocznego, potwierdzone skokowo rosnącym wolumenem. Niestety, na razie nie ma większych powodów do radości, gdyż ten trend boczny był zaledwie fragmentem nadrzędnej tendencji spadkowej. Gracze penetrują lukę bessy, wolumen której nie powinien zbytnio przeszkadzać w jej domknięciu. Niemniej, dopóki notowania nie wydostaną się górą z kanału i nie pokonają oporu na poziomie 5,40 zł, nie ma co liczyć na zmianę sentymentu. Nie widać, niestety, akumulacji waloru, która mogłaby tworzyć podstawy do walki o skuteczne wybicie.

Na chwilę obecną wskaźniki wyprzedzające nie zapowiadają wyjścia górą z obszaru kanału, pozostaje więc uważna obserwacja. MACD przeciął poziom równowagi od dołu, co jest na dobrą sprawę jedynym pozytywnym sygnałem płyącym ze strony wskaźników technicznych.

kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 515
Wysłane: 30 listopada 2018 21:38:42 przy kursie: 3,68 zł
AUTOPARTNER - analiza techniczna na życzenie


W poprzedniej analizie technicznej zwracałem uwagę na brak przesłanek do zmiany sentymentu na pozytywny. Od tamtej pory spadki przyśpieszyły, co widać chociażby po kącie nachylenia kanału spadkowego. Obecnie notowania znalazły się blisko poziomego wsparcia, skąd może nastąpić korekta wzrostowa, ale do zmiany układu sił droga daleka.

Patrząc na układ linii ADX względem kierunkowych, w przeszłości wyjście linii wskaźnika powyżej DI- sygnalizowało lokalne przesilenie. Podobnie powinno być i tym razem. Najbliższy opór znajduje się na poziomie 3,98 zł, kolejny zaś na 4,48 zł. Wybicie pierwszego oporu byłoby zachętą do rozbudowy odreagowania w średnim terminie.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Analityk Fundamentalny
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 303
Wysłane: 16 kwietnia 2019 11:33:32 przy kursie: 4,76 zł
Gaz do dechy - omówienie sprawozdania finansowego Auto Partner po 4 kw. 2018 r.

Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 15-04-2020 11:33:32.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 16669)



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 7 maja 2019 19:03

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 515
Wysłane: 17 kwietnia 2019 09:06:55 przy kursie: 4,78 zł
AUTO PARTNER - analiza techniczna na życzenie


Przecena walorów spółki zakończyła się w nieprzypadkowym miejscu - na pierwszym wsparciu, o którym pisałem w poprzedniej analizie. Zgodnie z prognozą, wybicie oporu na 3,98 zł było sygnałem do rozbudowy odreagowania spadków. Sygnał był mocny - notowania pokonały nie tylko poziomy opór, ale też wydostały się z kanału spadkowego i wzniosły się powyżej długoterminowej średniej.
Popyt zniósł 61,8% przeceny i domknął lukę bessy. Z uwagi na sygnalizowane wyprzedanie należy liczyć się z możliwością wstąpienia korekty spadkowej lub przynajmniej konsolidacji w obszarze luki. Na chwilę obecną wskaźniki wyprzedzające nie sygnalizują możliwości zejścia poniżej linii wzrostów, zaznaczonej na wykresie zielona przerywaną linią. Wybicie oporu 4,95 zł byłoby sygnałem do kontynuacji zwyżki jak minimum w okolice historycznego szczytu.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,648 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d