11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 390,00 zł (+0,78%) 16-08-2019 17:00
Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 826
Wysłane: 13 sierpnia 2019 18:57:48 przy kursie: 400,00 zł
Jak tak czytam powyższą dyskusję to mam wrażenie deja vu...deprecjonowanie osiągnięć, zdolności i planów 11Bit przez osoby, które kiedyś były akcjonariuszami tej spółki oraz wykazywanie, że spółka ta skończyła się na TWOM - niczym Metallica na Kill'em All...

Osoby dłużej siedzące na 11 Bit już to znają ze "światłych" wpisów jurrora i kilku jemu podobnych.
Koniecznie chcecie potwierdzić, że to Wy mieliście rację wychodząc, a ci co zostali to frajerzy?
Słabe to i niepotrzebne. Czas pokaże kto ma rację.
Zainwestowaliście w nowe i małe spółki growe i chcecie zwrócić na nie uwagę - to zrozumiałe (sam mam oko na niektóre z nich), ale po co robić syf na wątku 11Bit wypowiedziami pozbawionymi merytorycznych argumentów, opartymi wyłącznie o własne widzimisię?
Ech...

A, żeby zmienić temat - bo w pyskówkę wchodził nie będę - fajne preview COM w PC Gamer:

Cytat:

It's a story-driven misadventure about familial ties, sacrifice, and hitting monsters with a sword. Colour me intrigued, but it's really the stellar art that I want to see more of. There aren't many trailers I'll pause to admire, and even fewer where I'll stop to look at a rug.
www.pcgamer.com/uk/roguelike-r...



aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 815
Wysłane: 13 sierpnia 2019 19:00:37 przy kursie: 400,00 zł
No i właśnie to miałem na myśli :D Dla ciebie wydawnictwo to prehistoryczne Games Republic.
Tymczasem w obecnych czasach wydawnictwo to Moonlighter, Children of Morta i kolejne tytuły.
Pierwsza gra już przyniosła spore przychody, ale wciąż ma potencjał zarobkowy na "duże" kilkaset tysięcy sprzedanych kopii wersji NS. Dotychczasowe przeceny sięgnęły 40% w US i EU, w docelowej Japonii nie było dotąd żadnej promocji.
Wszelkie znaki na niebie wskazują, że Children of Morta kupi wyraźnie więcej ludzi niż Moonlightera, Steam community i wishlista na Steam nie kłamią. Można oczekiwać, że gra na samym PC sprzeda minimum 200-300 tys. w 2019, a konsole zrobią wyraźną różnicę.

GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 075
Wysłane: 13 sierpnia 2019 20:23:34 przy kursie: 400,00 zł
Elemis napisał(a):
@ Czołem Graf78
Tyle że skoro zarówno Ty jak i @Scarry przyznajecie, że 11tka jest dobrą spółką ( ciężko zresztą polemizować) Sami piszecie o kilkudziesięciu procentach ( ja widzę w perspektywie 5 lat grubo więcej) to dlaczego na takie układy nie zalewarować się kontraktami na 11tkę, żeby z Twoich 50% nie zrobić tych 500%? Przecież prawdopodobieństwo sukcesu jest większe na spółce, która jest już sprawdzona. A uwzględniając lewar zysk będzie podobny i tu i tam......


@Cześć Elemis
Odpowiem wprost po doświadczeniach z lewarowania się na wzrost CDR podczas ostatniej jesiennej korekty w 2018r - kurs może się cofnać (nawet na najlepszej spółce) poniżej założonego progu i a wtedy system zamknie ci pozycję i tracisz znaczną cześć kapitału. Strata nawet 50% kapitału na Spółeczce z perspektywami o niskiej kapitalizacji jest jak najbardziej do odrobienia jeśli nie zamkniesz pozycji -> wielu inwestorów którzy kupili 11Bit w 2011r po 20PLN i więcej wisiało na haku aż do jesieni 2014r kto wytrzymał do dziś notuje piękny zysk ok 2000%.



GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 075
Wysłane: 13 sierpnia 2019 20:37:35 przy kursie: 400,00 zł
Elemis napisał(a):
@ Czołem Graf78
Tyle że skoro zarówno Ty jak i @Scarry przyznajecie, że 11tka jest dobrą spółką ( ciężko zresztą polemizować) Sami piszecie o kilkudziesięciu procentach ( ja widzę w perspektywie 5 lat grubo więcej) to dlaczego na takie układy nie zalewarować się kontraktami na 11tkę, żeby z Twoich 50% nie zrobić tych 500%? Przecież prawdopodobieństwo sukcesu jest większe na spółce, która jest już sprawdzona. A uwzględniając lewar zysk będzie podobny i tu i tam......


@Cześć Elemis
Odpowiem wprost po doświadczeniach z lewarowania się na wzrost CDR podczas ostatniej jesiennej korekty w 2018r - kurs może się cofnać (nawet na najlepszej spółce) poniżej założonego progu i a wtedy system zamknie ci pozycję i tracisz znaczną cześć kapitału. Strata nawet 50% kapitału na Spółeczce z perspektywami o niskiej kapitalizacji jest jak najbardziej do odrobienia jeśli nie zamkniesz pozycji -> wielu inwestorów którzy kupili 11Bit w 2011r po 20PLN i więcej wisiało na haku aż do jesieni 2014r kto wytrzymał do dziś notuje piękny zysk ok 2000%.


Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 366
Wysłane: 13 sierpnia 2019 21:10:13 przy kursie: 400,00 zł
GRAF78 napisał(a):
Elemis napisał(a):
@ Czołem Graf78
Tyle że skoro zarówno Ty jak i @Scarry przyznajecie, że 11tka jest dobrą spółką ( ciężko zresztą polemizować) Sami piszecie o kilkudziesięciu procentach ( ja widzę w perspektywie 5 lat grubo więcej) to dlaczego na takie układy nie zalewarować się kontraktami na 11tkę, żeby z Twoich 50% nie zrobić tych 500%? Przecież prawdopodobieństwo sukcesu jest większe na spółce, która jest już sprawdzona. A uwzględniając lewar zysk będzie podobny i tu i tam......

@Cześć Elemis
Odpowiem wprost po doświadczeniach z lewarowania się na wzrost CDR podczas ostatniej jesiennej korekty w 2018r - kurs może się cofnać (nawet na najlepszej spółce) poniżej założonego progu i a wtedy system zamknie ci pozycję i tracisz znaczną cześć kapitału. Strata nawet 50% kapitału na Spółeczce z perspektywami o niskiej kapitalizacji jest jak najbardziej do odrobienia jeśli nie zamkniesz pozycji -> wielu inwestorów którzy kupili 11Bit w 2011r po 20PLN i więcej wisiało na haku aż do jesieni 2014r kto wytrzymał do dziś notuje piękny zysk ok 2000%.


właśnie miałem to napisać do Elemisa - pomysł na lewar mi wydaje się kompletnie bez sensu jako alternatywa do akcji o dużym potencjale wzrostu. Szczególnie dla inwestorów z zacięciem jednak fundamentalnym a nie spekulantów.

500% z 50% oznacza lewar x10, nie wiem Elemis czy zdajesz sobie sprawę ale jeśli gość który pójdzie Twoim tokiem rozumowania tak zrobi i zajmie pozycję na rynku z takim lewarem, to jesli 11bit pójdzie w złym kierunku (=spadnie) głupie 10% ... gość zostaje wyczyszczony z całej kasy i wypada z pozycji goły i wesoły.

Duży lewar ma sens jak ktoś naprawdę jest mistrzem techniki i potrafi co godziny zmieniać stronę. No ale jak wiadomo ok. 90 osób na 100 nie potrafi, bo tyle mniej więcej traci kasę na forexie na lewarowanych instrumentach


@Aircanada - jakbyś był tak miły i pochylił się nad tym co napisałem:
Cytat:
ile znasz gier strategicznych które po premierze wcześniej na PC odniosły sukces na konsolach? Śmiało. Konsola jest zdecydowanie mało przyjazna takiej rozgrywce i tutaj sprzedaż wg mnie nawet nie zbliży się do rynku desktop PC.

Pad to nie myszka i żadne ułatwienia sterowania tego nie ratują.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 13 sierpnia 2019 21:20

Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 826
Wysłane: 13 sierpnia 2019 22:10:29 przy kursie: 400,00 zł
Frostpunk to już historia. Nikt rozsądny ani nie będzie trzymał akcji bitów pod premierę konsolową tej gry czy też pod premiery DLC do niej, ani tym bardziej pod to tych akcji kupował jako inwestycji choćby średnioterminowej (spekulacyjnie - to oczywiście co innego).
Faktem jest, że spółka ma zamiar z produktów okołofrostpunkowych jeszcze trochę pożyć, ale to nie premiera FP na konsole będzie decydowała o kursie akcji tej spółki.
O dalszych losach spółki, jej kapitalizacji i kursie akcji będzie decydowała realizacja przyjętej strategii. Rozbudowa zespołu, budowanie marki, wydawanie kolejnych projektów własnych (P8 itd) w znacznie krótszych niż do tej pory odstępach czasowych, a do tego wydawanie w ramach wydawnictwa gier, które odnoszą sukces komercyjny.
To, że strategie na konsole sprzedają się generalnie słabo - jest oczywistością. Ameryki nie odkrywasz. Znajomość realiów tej branży wśród inwestorów - nawet indywidulanych jest już znacznie większa niż przy premierze TWOM.

Premiera FP na konsole będzie miała znaczenie podwójne. Po pierwsze, z uwagi na bardzo fajną oprawę graficzną tej gry i ciekawy temat, a także sukces jaki odniosła wersja na PC, coś tam się zawsze sprzeda i da spółce zarobić. (Moim zdaniem choć szanse na oszałamiający sukces są małe, to sprzedaż na konsole przewyższy i to mocno sprzedaż konsolową TWOM).
Po drugie zaś - zapozna graczy ze światem FP, co będzie istotne - jako, że spółka już sygnalizuje, że w tym świecie najprawdopodobniej powstanie kolejna gra - już znacznie bardziej "konsolowa".


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 815
Wysłane: 13 sierpnia 2019 23:18:27 przy kursie: 400,00 zł
Scarry, ja nie pisałem o konsolowym Frostpunku. Ten sprzeda się na pewno wielokrotnie lepiej niż TWOM, to już wiemy dzięki prognozom wydawców. Patrząc na sukces Car Mechanic Simulatora na XBox, widać, że istnieje tam spore zapotrzebowanie na gry niekoniecznie zręcznościowe.
Standardy branżowe to nieujawnianie danych sprzedażowych (szczególnie na poszczególne platformy) w przypadku 95% tytułów. Czego więc ty oczekujesz ?
Ja miałem na myśli wydawnictwo, które zarzuciło haczyk na Nintendo Switch, a żadna platforma na świecie nie ma obecnie większego potencjału sprzedażowego dla ogółu indyków, szczególnie tych długo oczekiwanych. Na NS nawet dość przeciętne tytuły sprzedają się dobrze w promocjach, czego Steam już nie jest w stanie zagwarantować. Według mnie np. taki Moonlighter w ciągu max 2 lat od premiery na Nintendo sprzeda tam milion kopii.

Elemis
Elemis PREMIUM
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 184
Wysłane: 14 sierpnia 2019 08:38:55 przy kursie: 400,00 zł
@Scarry, @GRAF78

Widzę panowie, że moja szydera nie została odczytanaAngel No to postaram się jaśniej. Może nawet lepiej....
Po pierwsze nigdy nie grałem i raczej nie zagram na kontraktach na 11B. Absolutnie nikomu tego też nie rekomenduję. Nie wiem nawet czy było by to możliwe ze względów płynności dla większego portfela.
Uderzyłem w te tony, bo pisaliśmy sobie o ryzyku i potencjalnym zysku. I uznałem za troszkę nie w porządku pisanie o wielkości potencjalnego zysku bez zająknięcia się o ryzyku... Ponieważ to forum ma mieć chyba w założeniu także wartości edukacyjne pozwolę sobie wypunktować parę nieśmiertelnych giełdowych i gamedev - owych mądrości.

1. Im większy potencjalny zysk - tym niestety większe też ryzyko. Drogi na skróty nie ma. Oczywiście to ryzyko nie musi się zmaterializować, ale pisanie jak @Scarry:
Scarry napisał(a):

w mojej ocenie w tej chwili trzymanie 11bit.... ..... jest większym zakładem i ryzykiem niż kupienie paru firm od softu gamingowego z NC, oczywiście po co najmniej możliwie dokładnej weryfikacji składu kazdej z nich
jest troszeczkę nie teges

Tajemnicą poliszynela jest że najwięcej zarabia się na: Instrumentach lewarowanych, Start upach i..... bankrutach blah5 coś jednak za coś. Mam do Ciebie prośbę Scarry. Jeśli chcesz bronić swej tezy to zapodaj nam tu wykres New Connect od momentu powstania. Później wykres spółek, które na niej debiutowały ( jako że " bezpieczniejszą" inwestycją mają być debiuty) w perspektywie 2 letniej. A na koniec długoterminowy wykres 11tki.
I nie - ja się nie kłócę że nie da się na takich zarobić - oczywiście można. Ale ryzyko jest nieporównywalnie większe

Piszesz o większych szansach małych studiów z powodu mnogości konkurencji. Hmm - tak mi się ostatnio przeczytało:https://www.bankier.pl/wiadomosc/Gaming-dwoch-predkosci-Mali-zostaja-w-tyle-7708658.html
W telegraficznym skrócie - duzi rosną więcej. Mali mniej a ogólnie to najczęściej to spadają Speak to the hand

Co do weryfikacji teamu start upu. Nawet najlepsze jednostki nie muszą stworzyć dobrej drużyny. Jeśli nie będzie między nimi chemii, jeśli nie zorganizują odpowiednio pracy, jeśli nie będą mieli odpowiedniego wsparcia finansowego i jeszcze tysiąc innych " jeśli"

2. Trend is your friend. Stara jak świat prawda giełdowa. Dlaczego zatem piszesz o " zakładzie" inwestorów na 11tce? Jasne - każda inwestycja czy nawet każdy biznes to swego rodzaju zakład. Ale skoro kontynuacja jest najprawdopodobniejsza to raczej Ty robisz " zakład", że coś przestanie iść tak jak szło dotychczas. Jasne - może się zdarzyć. Ale nie jest to SCENARIUSZ BAZOWY

A teraz już tylko o 11tce....

1. O Frostupnkowej konsoli świetnie już napisali zarówno @Frey jak i @aircanada15. Mogę zatem dopisać już tylko kolejny banał. Skoro nikt/mało kto spodziewa się tutaj kokosów to jest tu miejsce tylko i wyłącznie na ewentualne pozytywne zaskoczenie. Jak ono wpłynie na kurs?

2. Sądzę, że rynek zdążył już zdyskontować niewątpliwą porażkę Games Republic wave nie jesteś podobnego zdania? No i przecież to nie było żadne wydawnictwo tylko sklep Eh?

3.
Scarry napisał(a):
juz Ci piszę dlaczego (wg mnie oczywiście) - bo w żaden sposób nie widzę szans na te 100-200 baniek powtarzalnego zysku rok w rok (co przełożyłoby się na 2-3 miliardy kapitalizacji)
Mam nadzieję, że wiesz, że ja wiem, że Ty wiesz, że jak spółka o takiej dynamice rozwoju dojdzie do momentu 200mln powtarzalnego zysku co roku to nie będzie raczej wyceniana na 2- 3 miliardy złotych
Edytowany: 14 sierpnia 2019 08:41

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 366
Wysłane: 14 sierpnia 2019 09:22:09 przy kursie: 387,00 zł
@Elemis
Cytat:
tu wykres New Connect

a co mnie obchodzi cały New Connect? Inwestuje w 3-4 podmioty, nigdy nie robię szerszej dywersyfikacji i mam w nosie resztę, równie z sensem mógłbym odradzać Ci inwestowanie w 11bit bo niemiecka giełda ostatnio spada.

Argument taki jak wspomniany wcześniej lewar na 11bit.

Jesli juz argumentem byłoby pokazanie indeksu NC samych spółek gamingowych (choć tu jest też mnóstwo firm na które nawet bym nie spojrzał). Nie inwestujemy w indeksy tylko w konkretnych ludzi i ich pomysły na zrobienie dużych pieniędzy z rynku gamingowego.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 14 sierpnia 2019 09:30

Blaze
Blaze PREMIUM
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 21
Wysłane: 14 sierpnia 2019 09:28:23 przy kursie: 387,00 zł
Te PLN 100m zysku co roku, można odnieść do kapitalizacji Paradox Interactive z 2016-2017 roku kiedy to właśnie ta firma zarobiła pierwszy raz w 2016 roku PLN 97m zysku netto, a w 2017 roku PLN 106m zysku. Kapitalizacja na giełdzie wahała im się w 2016-2017 roku między PLN 2 a 3,6mld. Obecnie wynosi ponad PLN 6mld, dla zysku z 2018 na poziomie PLN 141m.

Należy zauważyć, że 11bit ma nad Paradoxem przewagi w długim terminie:
- obecnie 2x tańsza siła robocza;
- niższy CIT
- robią gry o średnio wyższej ocenie na metacritic od Paradoxu.

Rok 2020-2021 wydaje się przełomowy dla rozwoju 11bit, ze względu na to, że zaczną robić gry na wszystkie 3 platformy jednocześnie, tym samym można się spodziewać, że zaczną w końcu bardziej agresywnie inwestować w marketing przedpremierowy. Oprócz tego gra którą wydadzą znajdzie się w końcu w docelowej cenie dla gier strategicznych, poprzednie gry z niższymi cenami i szybkimi wyprzedażami niejako budowały markę. Kolejna rzecz to wprowadzenie 3 teamów pracujących na 3 różnymi grami równocześnie, co równiez w długim terminie może zwiększych przychody 2-3 krotnie.
Nie wspominając o tym, jak cała branża gier wideo rośnie r/r o około 10%, oraz o tym jak wszystko się zmieni, kiedy wejdzie strumieniowanie gier i 5G.

Dla kogoś kto prognozuje PLN 100m zysku netto (obecnie mają około PLN 45m wyrzucając na bok koszty programu motywacyjnego, który według mnie poprawia a nie pogarsza wskaźniki w longterm), każda cena poniżej 1000zł za walor, implikująca wycene PLN 2,4mld (po rozwodnieniu) wydaje się niska.


Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 366
Wysłane: 14 sierpnia 2019 09:33:47 przy kursie: 387,00 zł
@Blaze
tak, myślałem między innymi o Paradoxie.
Cytat:
Należy zauważyć, że 11bit ma nad Paradoxem przewagi w długim terminie:
- obecnie 2x tańsza siła robocza;
- niższy CIT
- robią gry o średnio wyższej ocenie na metacritic od Paradoxu.

ale Paradox ma ogromną szerzę oddanych fanów gier strategicznych, którzy i tak kupią prawie wszystkie jego produkty. A niskie oceny wynikają z poziomu skomplikowania gier wymagajacego pracy nad balansem z ogromną próbą statystyczną graczy, z każdym rokiem oceny rosną jak kolejna gra jest dopracowywana. O czym jego klienci doskonale wiedzą.

Sam jestem fanem ich produktów, mając ok 1000 godzin spędzonych w paru ich grach ;) Ich gry wychodzą z ocenami 40-50% a potem rosną w górę. Do tego sprzedaż jest rozłożona w niewiarygodnie długiej perspektywie czasu jak na świat gamingu - produkt jak Crusader Kings 2 daje firmie stabilny zarobek już 7 lat i nie wygląda że ma to się skończy - strumień pieniędzy podtrzymują DLC i czasowe wyprzedaże.

druga sprawa o której nie napisałeś to dywersyfikacja zysku firmy - Paradox ma (i miał) parenaście produktów na raz w aktywnej sprzedaży, trudno to nawet porównać do 11bit. Tutaj mamy ciągle trochę zero-jedynkowy zakład na jeden flagowy produkt.

Cytat:
Kolejna rzecz to wprowadzenie 3 teamów pracujących na 3 różnymi grami równocześnie, co równiez w długim terminie może zwiększych przychody 2-3 krotnie.

ten argument trafi do mnie jak zobaczę jakiekolwiek efekty pracy 3 niezależnych równocześnie pracujących teamów. Do tej pory coś takiego 11bit nie umiał zrobić.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 14 sierpnia 2019 09:41

FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 12
Wysłane: 14 sierpnia 2019 10:26:36 przy kursie: 387,00 zł
Paradox Interactive ma znane marki ,które co jakiś czas odświeża dodając jeden do cyferki za tytułem. Do każdej ze swoich strategii wydaje taśmowo dlc na których zarabia dużo więcej niż na samej "podstawce". To jest ich sprawdzony model biznesowy, który jest dosyć pewny jak na razie. Do tego co jakiś czas mogą sobie wydać coś świeżego bez większego stresu jeśli tytuł nie okaże się hitem.

Ze strony 11bit mamy narazie tylko zapowiedzi, że będzie wydawał regularnie gry. Nie wiemy narazie o tych tytułach praktycznie nic. Może poza tym, że będą to nowe marki które albo mogą chwycić albo przejść bez większego echa.

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 31
Wysłane: 14 sierpnia 2019 14:52:30 przy kursie: 387,00 zł
Jak słyszę argument że DLC nic nie znaczy dla Frostpunka i się skończył to nie wiem czy śmiać sie czy płakać. Jak już koledzy wyżej wspomnieli Paradox zarabia ogromne pieniądze na tym i żyje świetnie. Fakt że niektóre dodatki w Europie Universalis były bardzo proste a dawały kupę kasy. Innym przykładem dużej ilości DLC i długiego życia jest Civilizacja.W chwili obecnej 6 ma kilka dodatków.

Trzeba pamiętać że Paradox zaczynał o wiele wcześniej gdzie dostęp do sprzedaży był o wiele bardziej utrudniony przez co konkurencja była niższa.

Patrząc przez perspektywę czasu jak 11 bit studios wykorzystać Frostpunka tak jak Paradox swoje tytuły i możemy zobaczyć Dlc dla danych nacji i narodowości.

Jestem ciekaw kiedy pokażą ten super system sterowania i jak się będzie sprawował

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 366
Wysłane: 14 sierpnia 2019 15:05:48 przy kursie: 387,00 zł
Nie ma tutaj prostego porównania. Paradox wypuszcza głównie gry z kategorii "grand strategy" i DLC do nich cieszą się faktycznie ogromną popularnością. Frostpunk, to generalnie city-builder tyle że z zacięciem survivalowym, DLC do gier tego typu nie cieszą się taką popularnością jak te Paradoxowe. Paradoxowi zdarzało się wypuścić mierne DLC, co najmniej parenaście takich znam, ale dziesiątki z nich to potężne zastrzyki contentu do gier, dające graczom setki nowych godzin rozrywki.

Frostpunk nie ma takiej głębi i złożoności, żeby było miejsce na dużo content z DLC, który powodowałby że gracze gotowi są wydać po 2000 PLN na dodatki do podstawy zakupionej za ok 150 PLN (bo tak jest z monetyzacją w grach Paradoxu). Owszem 11bit może dodawać elementy i estetyczne i nowe wątki, ale w tym typie gry szansa że DLC pociągną zyski jak Paradox... e nie, zupełnie nie. Sama gra jest za prosta i za krótka.

A zrobić Grand Strategy to już zupełnie inny poziom trudności niż TWOM czy Frostpunk, o czym przekonało się np Jujubee. A o nowych projektach 11 bit nie wiadomo literalnie nic. Typ gier, style gier ... no nic. 3 zespoły piszące na raz... co? Trochę to taki zakład w ciemno że coś fajnego.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 14 sierpnia 2019 15:16

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 563
Wysłane: 14 sierpnia 2019 16:58:09 przy kursie: 387,00 zł
Gdy ludzie dowiedzieli się w jakim gatunku będzie Frostpunk, to była masa ujadania od strony martwiacych się o cudze inwestycje. Przecież to nie miało żadnego potencjału sprzedażowego. Najlepsze co powinniśmy zrobić to sprzedać PKCem. I znów pojawiają się inwestorzy, którzy pukają się w glowę, bo przecież powinniśmy kupować akcje spółek, które nam bezinteresownie polecają.

Wiemy, że następna gra to nie żadne Grand strategy, ale gra rozbudowana, nakierowana na gracza konsolowego, której elementem będzie walka w pierwszej osobie. Lubię to deprecjonowanie działań 11bit, bo później jest większa satysfakcja z ich sukcesu i odzwierciedlenie tegoż w cenie akcji.

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 31
Wysłane: 14 sierpnia 2019 17:20:43 przy kursie: 387,00 zł
Scarry zobaczymy po tym jak wydadzą pierwsze DLC . Świat katastrofy może być bardzo mocno rozbudowany. Zobacz ile dodatków ma TWOM. Nie sądzę że osiągną poziom Paradoxu w tym temacie ,ale tak samo jak z wydawnictwem przy każdym projekcie rozwijają swoje umiejętności. Tajemniczość bitów to ich zaleta a nie wada więc albo się z tym zgadzasz albo nie. Wiem że jest to wkurzające ale tak mają i już. Mają też zaletę że nie wypuszczają gniotów i potrafią mieć jaja zaorać cały projekt i postawić go na nowo tak jak z Frostpunkiem było. Za to szacun choć postawili wszystko na jedną kartę a oberwali w pewnym momencie akcjonariusze. Co do P8 to gra będzie miała o wiele większy potencjał ze względu na pierwszą osobę więc na konsole jak najbardziej się nadaje a i też większe grono graczy może kupić produkt.

Odbiegając od tematu żałuje że na tak liczną grupę deweloperów w naszym kraju nikt nie zajmuje się na poważnie strategiami. Gatunek zaczyna wymierać i to jest smutne

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 122
Wysłane: 17 sierpnia 2019 00:20:29 przy kursie: 390,00 zł
Scarry napisał(a):

w mojej ocenie w tej chwili trzymanie 11bit z nadzieją na 2-3 krotne wzrosty, czyli kapitalizację 2-3 miliardy i zarobki do tego odpowiednie, jest większym zakładem i ryzykiem niż kupienie paru firm od softu gamingowego z NC, oczywiście po co najmniej możliwie dokładnej weryfikacji składu kazdej z nich .

Piszesz Scarry o firmach takich jak ArtifexMundi czy Jujubee ..... ?

Jak widać dużo spółek nie było trafionymi inwestycjami.
W jaki sposób chcesz weryfikować spółki ?

Normalny inwestor - szczególnie drobny - nie ma narzędzi do porządnej analizy spółki a prospekt emisyjny to często stek bzdur napisany przez doradców czy DM prowadzący emisję.
Co wyszło z obietnic Arti którego ktoś wycenił na 25zł ..... na szczęście inwestorzy nie nabrali się i objęto mniej akcji i za mniejsze ceny niż planowano - zresztą podobnie jak na PLW.
A gdzie są dziś inwestorzy kupujący Arti po 22,50 .... "w czarnej .... "
Jak widać inwestycja w nieznane szerzej spółki to jak gra w ruletkę ....
Jeśli sam chcesz to inwestuje w wydmuszki - chyba, że masz sztab analityków a może liczysz na szczęśliwy traf. Giełda to nie totolotek gdzie za 2 zeta można wygrać parę tysiaków.
Nawet w totka jeśli skreślisz jeden zakład to prawdopodobieństwo wygranej jest niewspółmiernie małe do nadziei grającego. Dlatego ja nie gram ani w gry liczbowe ani w ruletkę ... Angel
Choć kiedyś za pierwszym razem coś wygrałem jednak nie wierzę z hazard. Giełda to co innego. Ale same obietnice to typowa ruletka.
Co obiecywał taki Jujubee ..?
Obietnic e Zarządów nic nie kosztują poza zachwianiem zaufania a później występuje kolejna emisja a Zarząd zarabia czy odnosi sukces czy nie - przeciwnie do inwestorów szukających po omacku złotego cielca.
To zła i ryzykowna droga. Można mieć fart ale brać za pewnik, że jak kupi się 10 spółek to dużo się zarobi to brak rozumu .....salute
Na Giełdzie tak to nie działa.
Nie pytam po ile sprzedałeś bo dla mnie nie ma to znaczenia. Chyba straciłeś to wyczucie sprzed lat.
Nikt nie gwarantuje to 500% w rok czy 2 lata.
Jadnak chyba nie masz aktualnych informacji o spółce. Może warto zagłębić się bardziej w dostępne dane. salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 122
Wysłane: 17 sierpnia 2019 00:29:27 przy kursie: 390,00 zł
Scarry napisał(a):
pandorinium napisał(a):
Nie tworzy gry lepszej od Frostpunka. Nie ma gier gorszych i lepszych dopóki nie powstały. Dopiero jak wydadzą to może pisać, że jest lepsza od FP.


to akurat racja, wg mnie Graf troszeczkę za mocno napisał, póki gry nie ma, na pewno nie można powiedzieć że prezentuje poziom wyższy niż TWOM czy Frostpunk. Co nie zmienia faktu że spółki od tworzonych gier warte 20-100 mln i robiące zbliżoną jakościowo grę mają dużo większe pole do wzrostu niż 11bit.

Oczywiście jeśli są przesłanki że gra będzie jakościowo wysokiej klasy, że wyjdzie zadbana z odpowiednim marketingiem i supportem.

Dokładnie cytujesz historię Jujubee mieli 33 mln kapitalizacji i szli w gór po Realpolitiku pod Kursk
....... d'oh!
i dokładnie tak jak pierwowzór tytułu ..... zatonęli.
Przed premierą jakiś czas 27zł
a po premierze ok 3 zł

Dla mnie grunt to spółka z doświadczoną kadrą - bo tylko tacy są w stanie udźwignąć jakiś poważniejszy projekt.
Dlaczego 11bit tak długo buduje kompetencje załogi rozbudowując powoli.
Inną ścieżkę obrał np. CIG ........ i co z tego wyszło ?
Powiększyli szybko zespół utworzyli kolejne.
Myśleli, że wystarczy mieć zespoły i gry same się napiszą .... salute

ale nie jak widać nowe zespoły mogą zrobić co najwyżej małą gierkę dobrej jakości na większe trzeba doświadczonego zespołu menedżerskiego.
Pogadaj z kimś kto ma dłuższe doświadczenie w branży ...... dłuższe niż 2 lata ...Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 122
Wysłane: 17 sierpnia 2019 00:38:06 przy kursie: 390,00 zł
Scarry napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Scarry napisał(a):

11bit (...) Wydaje "jakąś" gierkę, po tym jak ostatnio nie ma zbyt dobrej passy i efekt "firmy od This War of Mine" już zanika.


No tak, szczególnie po wydawnictwie widać, że 11Bit powoli odchodzi w niebyt salute
Jeszcze próbują ratować się rynkiem konsolowym, ale to zapewne łabędzi śpiew.
?


co do premiery to po prostu odcinanie kuponów - ile znasz gier strategicznych które po premierze wcześniej na PC odniosły sukces na konsolach? Śmiało. Konsola jest zdecydowanie mało przyjazna takiej rozgrywce i tutaj sprzedaż wg mnie nawet nie zbliży się do rynku desktop PC.

Scarry nikt nie mówi o sprzedaży 1,5 mln FP na konsole.
Wystarczy jak sprzedadzą 500-600 tyś w rok.
może nie wiesz ale FP nie jest typową grą na konsole - taką ma być dopiero P8.
FP na konsole jest nieco mocniejszym [przetarciem a TWOM było pierwszą nieśmiałą próbą na tychże - w dodatku nie własną tylko zleconą słabemu graczowi nie mającemu większego zaangażowania w temat.
Dlatego konsole to pierwsza poważniejsza próba spółki.
Dla mnie 300tyś do końca roku będzie sukcesem a 600 tyś przed rok da spółce kolejne naście mln do koszyczka. thumbright
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 31
Wysłane: 17 sierpnia 2019 12:44:39 przy kursie: 390,00 zł
Baks zgadzam się z Tobą odnośnie konsoli chyba że nagle media zaczną się rozpisywać o niesamowitym systemie kontroli dla strategii to istnieje możliwość że ludzie sięgną po grę z czystej ciekawości

Użytkownicy przeglądający ten wątek 3citrony, Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,961 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d