11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 395,00 zł (-1,37%) 18-09-2019 17:00
Miloszdobro
Miloszdobro PREMIUM
Dołączył: 2017-04-10
Wpisów: 6
Wysłane: 23 sierpnia 2019 11:15:16 przy kursie: 404,00 zł
Nie ma co klasyfikować który Frostpunk sprzedał się bo to Frostpunk, a który bo zrobili TWOM. Sprzedaż na pewno napędza zarówno jakość marki jak i jakość samego produktu. Na paragonie nikt nie wystawi Ci produktu "Frostpunk bo wcześniej słyszał o TWOM" tylko jest "Frostpunk". A że wcześniejszy dorobek w GameDevie wpływa istotniej na sprzedaż niż w pozostałych branżach to raczej większość osób tu wie.
Kwestia mnożników też jest raczej sprawą drugorzędną, zależy jaki okres podsumowań przyjąć i czy liczyć ile kasy dany produkt przyniósł do firmy czy ile zostawił w firmie. W założeniach monetyzacja FP ma trwać jeszcze trochę.
Kilkukrotnie wspominane było że aktualna kapitalizacja zarówno 11bit jak i CDP wywołana jest przyszłymi projektami. w arkuszach w DCFie raczej niewiele osób prognozuje przychody w oparciu o proste regresje z danych historycznych i uwzględnianiu jakiejś sezonowości czy cykliczności. Tu prognozujesz w oparciu o pewną cykliczność i sukces/wielkość nadchodzących projektów. Ceny w których są 11 bit po wydaniu FP i CDP po wydaniu W3 nie są odzwierciedleniem zysku z tych projektów, ale ceny które teraz panują zakładają raczej większy sukces zapowiedzianych czy też wyczekiwanych nadchodzących gier.

trudno100
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 18
Wysłane: 23 sierpnia 2019 12:05:56 przy kursie: 404,00 zł
Jeszcze a popos dyskusji, która przetoczyła się przed kilkoma dniami na wątku.
Padła tam sugestia, że wpisy historyczne mają walor edukacyjny i warto je prześledzić. Rzeczywiście, wątek przede wszystkim CDR jest b. pouczający. Nauka, jaka stamtąd płynie, jest jednak m. in. taka, że niektórzy jakby tej lekcji nie chcą odrobić.
Można tam znaleźć m.in. następujące "prognozy":
- rynek konsol zaczyna umierać (moment przejścia z ps3 na ps4)
- sprzedaż Wiedźmina 3 z trudem pokryje cenę za jedną akcję na poziomie 20 zł. (moment po premierze W3 z ceną akcji ok.23/24 zł)
- spółka rozwija się zbyt wolno (po premierze W2)
Itd.

I wypowiadały to jednoznacznie i z pełnym przekonaniem te same osoby, które dzisiaj z tą samą jednoznacznością i tym samym przekonaniem "prognozują" odległą przyszłość dla 11b. A przecież przyszłość jest niezdeterminowana i zależy przede wszystkim od pracy samej spólki i jej efektów, których nikt nie zna, bo one muszą zostać dopiero wypracowane, stworzone. Można oczywiście przedłużać na kilka miesięcy w przód jakieś aktualne tendencje, ale stwierdzanie np., jak kurs będzie się zachowywał w ciągu najbliższych lat, jest nonsensowne. Przecież równie dobrze można sobie wyobrazić sytuację, w której P8 odnosi porażkę, a członkowie zarządu ogłaszają, że są wypaleni i udają się na wcześniejszą emeryturę (kurs pikuje w dół); i sytuację, w której P8 odnosi spektakularny sukces, a zarząd po roku od premiery ogłasza prace nad 2 częścią z trzykrotnie większym budżetem (kurs przebija wcześniej niewyobrażalne poziomy).

Kwestia kapitalizacji: to chyba zapamiętałem z jakiegoś wpisu anty-teresy, że kapitalizacja spólek porusza się między przeszacowaniem a niedoszacowaniem ich realnej wartości, co jeszcze bardziej zwiększa jej (kapitalizacji) nieprzewidywalność. Czymś naturalnym wydaje się, że spółka względnie szybko i konsekwentnie się rozwijająca będzie przeszacowywana, ale wystarczy większa bądź mniejsza powtórka z 2008 r. i może szybko się to zmienić.

Co zatem mamy? Mamy aktualność: spółka jest w najbardziej komfortowej sytuacji w swojej dotychczasowej historii, rozwija zespół, ma za sobą dwa solidne sukcesy (Frost, Moon), jasno nakreśloną strategię, która pozwala wierzyć w jej rozwój, nie płyną ze spółki żadne niepokojące sygnały (może poza problemami z macowską wersją FP, ale moim zdaniem to jest drobiazg). I dla niektórych są to wystarczające i racjonalne przesłanki do tego, aby tu inwestować - bez wróżenia z fusów, co będzie za pięć lat.

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 45
Wysłane: 23 sierpnia 2019 12:11:30 przy kursie: 404,00 zł
andy_dufresne
Ja trochę inaczej na to patrzę

Zakładając założenie anty_teresy z tymi 80 mln zł to przy kapitalizacji ok 880 mln zł daje nam to C/Z na poziomie 11 co jak na spółki technologiczne jest wynikiem śmiesznym. Patrząc w przeszłość to spółki z nowych technologi mogą mieć ten wskaźnik na poziomie 30-80 w zależności od fazy ich rozwoju i oczekiwań. Po drugie sam ten wskaźnik jest trochę o kant d... ponieważ jest wiele przykładów gdzie spółka sprzedała powiedzmy nieruchomość czy jak Cherry pick games prawa do gry za fajną kwotę i zawyża to wskaźnik co nie jest powiedziane że powtórzy to się w przyszłości.

Gdyby 11 bit patrząc po wynikach za 1 kwartał zarobił w tym roku 20 mln zł (4x5 mln zł choć według mnie będzie znacznie więcej) to C/Z wynosi ok 44 przy cenie za akcje ok 400 zł.

Co do wykresów zapominamy o bardzo ważnej rzeczy. Mamy lub mieliśmy bym powiedział bańke na gamesdeveloper ponieważ co niektórzy uwierzyli że cokolwiek nie kupią to i tak będzie rosło. Sukces ten na pewno napędził Cd projekt i po trochę mniej 11 bit. Reszta firm to jest na zasadzie uda się lub nie uda. Ciekawą politykę ma Playway z ich milionem różnych tanich produkcji ale jak widać w ich wykonaniu ta polityka ma sens. Niestety mamy może 3 firmy które trzymają poziom a reszta próbuje swoich sił i jakoś nie do końca im to wychodzi z wielu względów.

Zobaczcie Cherry pick games sprzedał swój kluczowy tytuł myhospital i wszyscy wiemy jak tam tym wyszli . Sukcesu z Myresort nie umieją już powtórzyć. Po drugie o ile myhospital był tytułem nietypowym bo nawiązywał do szpitala to gry typu resort lub simcity jest jak grzybów po deszczu i nie ma w tym żadnej innowacji .Po prostu kopiuj wklej

Śmieszy mnie Hgames bo pomysł mieli świetny ale im trochę liczby się nie zgadzały. W mojej ocenie przejechali się na kosztach serwerów i po spółce . Co ciekawe ich media społecznościowe nagle zamilkły po debiucie.

Inną kwestią są za bardzo rozdmuchany marketing w stosunku do produktu. Zobaczcie na Farm 51 i cih Charnobylite który zapowiadał się bardzo ciekawie a tak naprawdę mamy bieganinę ludzikiem po terenie elektrowni atomowej. Nie wspominając o grafice gdzie nie które postacie są jak przyklejone. To już ciekawiej zapowiada się podobny tytuł od CFG gdzie zarządzamy akcją ratowniczą w tej elektrowni.

Wzrosty wynikały z braku wiedzy o produktach bo Twom jak i Frostpunk mimo trafiania w wąskie grono odbiorców osiągały kolejne sukcesy i przebijały kolejne sufity. Bardzo ważna w tym jest możliwość wyciskania z gier pieniędzy jak z cytryny a 11 bit ma to opanowane do perfekcji.

Co do kolejnej fali wzrostowej to mam pare plusów i minusów:

- sukces CoM i sprzedaż Moonligter w Japonii
- sprzedaż dodatków do Frostpunka - bardzo dużo osób ten fakt pomija a mi się wydaje że mogą nieźle zaskoczyć
- Frostpunk na konsole i tutaj według mnie być albo nie być będzie ich system sterowania. Albo się sprzeda i wszyscy będą naśladowali albo zostanie kolejną grą na konsole
- informacje po nowym roku o P8 które ma w mojej ocenie ogromy potencjał sprzedażowym
- nieoczekiwana zgoda chińskich władz na dopuszczenie kolejnych gier na rynek chińki
Minusy
- taa holerna wojna Usa-Chiny może nieźle narozrabiać co już widać spowolnieniem w Niemczech które bardzo dużo tam eksportują
- odpowiednia załoga a z tym ciężko
- przesuwani terminów gier i powtórka z frostpunka gdzie cały projekt wyrzucili po 1,5 roku
- kurs euro i dolara do złotówki

Podsumowując jednym zdaniem. 11 bit to taki Robert Lewandowski grający w Lechu gdzie oddali go do Znicza Pruszków aby potem zrobić z niego wielką gwiazdę. I tak samo jest z 11 bit . Wszyscy wiedzą że firma ma jakość i umie sprzedawać swoje produkty za co jest ceniona, ale nikt nie przewiduje ogromny sukcesów jej gier tak jak to ma miejsce wśród innych producentów przez co jej kurs po pojawieniu sie gier leci w kosmos
Edytowany: 23 sierpnia 2019 12:12


Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 847
Wysłane: 23 sierpnia 2019 12:58:04 przy kursie: 404,00 zł
Ciekawe spojrzenia. thumbright
Tymczasem Moonlighter w Japonii radzi sobie naprawdę świetnie!

twitter.com/TeyonGames/status/...

Elemis
Elemis PREMIUM
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 202
Wysłane: 23 sierpnia 2019 15:05:38 przy kursie: 404,00 zł
Dwie kwestie, które będą mocno grane i zadecydują o kursie w perspektywie krótko i lekko pół średnio terminowej : COM, FP konsole....

Dwa słowa z którymi wszyscy wiążą nadzieję, że dołożą w przyszłości więcej niż " swoje 3 grosze" do wyniku: Japonia ( zwłaszcza a propos ML) switch ( na to jak powojują tu dzieci Morty będziemy musieli poczekać jeszcze )

Nikt natomiast nie piszę o tym, co może w jakiś tam sposób ustawić sentyment do spółki w perspektywie bieżącej blackeye

Czy ktoś ma jakieś większe przemyślenia odnośnie wyników Q2? Czy mogą one w jakikolwiek sposób wpłynąć na wyjście kursu z konsolidacji na tydzień przed startem premiery z wydawnictwa? I czy takie wybicie może mieć jakiekolwiek znaczenie prognostyczne, skoro będzie możliwe bardzo szybkie jego zanegowanie ważniejszym bo dyskontującym przyszłe wyniki wydarzeniem?

Ihmo - istnieje opcja, że rynek będzie chciał zrobić zmyłkę i odjechać ludziom myślącym, że to "jeszcze nie to" i zmusić ich do gonienia pociągu albo wyskakiwania z niego w popłochu znacznie niżej. Albo wyleszczyć/ubrać ferajnę i zmienić wajchę... Płynność zrobiła się tu dość niewielka. Dodatkowo coś tam może skatalizować jak zwykle szeroki. Mityczny gruby grubas sadzi się za węgłem?

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 595
Wysłane: 23 sierpnia 2019 15:14:09 przy kursie: 404,00 zł
Wykraczam w przyszłość, a mianowicie do przyszłego roku. Coś wygląda na to, że przyszły rok będzie rokiem bez premier w wydawnictwie. A to może oznaczać baaardzo ubogi rok. Jedyna nadzieje, że w 2020 szybko uraczą nas czymś konkretniejszym na temat P8, niż tylko teaser, po którym będziemy czekać rok na cokolwiek więcej :D

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 45
Wysłane: 23 sierpnia 2019 19:34:14 przy kursie: 404,00 zł
Elemis co do wyników to jak bedą takie jak za 1 kwartał uważam na plus jednak obawiam się że będą gorsze. Dlaczego? Ponieważ umowy i udostępnianie produktów 11 bit przez różne platformy obniżyło sprzedaż Twom i Moonlightera.Stawiam na 2-3 mln zysku

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 843
Wysłane: 23 sierpnia 2019 21:08:47 przy kursie: 404,00 zł
sledzik: absolutnie nie zgadzam się się ze stwierdzeniem, że "umowy i udostępnianie produktów 11 bit przez różne platformy obniżyło sprzedaż Twom i Moonlightera."
Przecież nawazniejszym sklepem dla TWOM był Steam, gdzie nic się nie zmieniło, a głównym źródłem przychodów z Moonlightera od miesięcy jest Nintendo.

rybeusz
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 189
Wysłane: 23 sierpnia 2019 23:42:18 przy kursie: 404,00 zł
Nie wiem, czy nie pokładasz zbyt dużej wiary w to, że gracze, którzy mają okazję pograć w TWOM i ML za darmo lub w ramach przedpłaconej usługi, będą dalej z taką samą intensywnością i ochotą jak dotychczas płacić za te same gry pełną cenę na Steam..

Pisałem o tym kilka tygodni temu, ale wydaje mi się to dosyć mało prawdopodobne. Na takim Epic Store (w marcu 2019 zaraportowali 85 mln użytkowników) blisko 60% użytkowników (albo inaczej, 49,3 mln klientów) korzysta również sporadycznie ze Steama. Jaka część wśród osób, które przypisały sobie darmowe TWOM czy ML planowała je kiedyś kupić - nie wiemy.Ciężko jednak uwierzyć, że mając już przypisaną grę do biblioteki na jednej platformie, Ci ludzie pójdą i kupią tą samą grę na drugiej platformie. Zgadzam się, że Switch to inna historia i ML na Nintendo może się dalej dobrze sprzedawać, ale IMO wyniki za Q2 i Q3 mogą nie być tak bycze, jak zakładacie.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 744
Wysłane: 24 sierpnia 2019 09:40:01 przy kursie: 404,00 zł
andy_dufresne napisał(a):
Wrzucam poniżej wieloletni wykres kapitalizacji 11B z naniesionymi datami najważniejszych premier, a na dole z przychodami i zyskami netto (dane wg ostatniego raportu rocznego spółki). Chciałem sobie uporządkować w głowie kilka spraw, wciąż rozkminiam też opinię wyrażoną tu przez anty_terese, że „w wycenie spółki na obecną chwilę jest powtarzalny zysk w okolicy 80 mln”. Dzięki anty_teresa za cierpliwość w tłumaczeniu po raz n-ty prawideł wyceny fundamentalnej takim laikom jak ja.

Przyznam jednak, że mam problem z przyjęciem tego założenia za pewnik.

Przyjmując powyższe założenia do wyceny wydaje mi się, że praktycznie NIGDY od momentu premiery TWOM akcje 11B nie były okazją inwestycyjną, co nie przeszkodziło im w spektakularnych wzrostach.

To czy były okazją, czy nie były zależy od przyjmowanych założeń. 20 mln powtarzalnego zysku z dzisiejszej perspektywy akcjonariuszy wydaje się oczywiste. Natomiast niektórzy uważali już w 2015 r., że spółka może zarabiać więcej - dla nich była tania. Skoro TWOM dał jej rozgłos, dał jej pieniądze i miała już wtedy osiągany powtarzalny zysk na poziomie 10 mln zł to z pieniędzmi jakie zarobiła mogła śmiało robić 2 gry pokroju TWOM i zwiększyć im budżety. A przecież cały czas za rogiem był Launchpad.

andy_dufresne napisał(a):

Spójrzmy, że już krótko po premierze kapitalizacja została wyniesiona do 150M-200M, a poziom zysków który by ją uzasadnił (20M) nie pojawił się w żadnym z kolejnych lat, aż do roku 2018 (!) i premiery FP.

Jak z tego punktu widzenia uzasadnić dalszy wzrost kapitalizacji spółki z 200M na 500M w okresie od połowy 2016 r. do premiery FP? Jak wytłumaczyć późniejsze wzrosty do kapitalizacji na poziomie 800-1000M?

To, że zysk na poziomie 20 mln zł nie pojawił się w 2016 czy 2017 r. nie ma znaczenia. On po prostu był na horyzoncie i uwzględniał sukces Frostpunka. Kiedy kurs się wyrwał z konsoli? W połowie 2016 r., a co się wtedy stało? Pojawił się trailer: www.youtube.com/watch?v=dHxTtS...
Rynek na jego podstawie zaczął dyskontować jeszcze większy sukces niż 20 mln zł średniorocznie. Mieliśmy też pierwsze zapowiedzi BeatCopa, który wyglądał na grę z potencjałem. Tu nie ma żadnych niezgodności z zachowaniem kursu i oczekiwań.

Wbrew temu co się niektórym na forum wydaje, rynek już dyskontuje przyszłe sukcesy P8, a nawet P9. Kapitalizacja nie jest efektem tego co stało się z Frostpunkiem. Frostpunk był w cenie już 2015 i 2016 r. Potem kurs rósł, bo zmieniały się oczekiwania co do poziomu sukcesu tej gry. I tak jest teraz. W kapitalizacji jest zwiększenie liczby tytułów - jedna premiera rocznie. To oznacza że każda gra będzie budować wyniki przez 2 lata, czyli będzie efekt sumowania się przychodów i zysków. Jeśli wzięlibyśmy przykład TWOM - 10 mln przez 2 lata, to przy powiększeniu do wydawania co rok zysk wyniósłby już 20 mln zł. Jeśli Frostpunk zarabia 2,6 raza więcej na razie to robi się ok. 50 mln zł, a przecież jest jeszcze wydawnictwo, któremu zwiększono budżety, a zatem i potencjalne przychody. W tej chwili w cenie jest już nie tylko to, że spółka będzie wydawać grę co roku, ale także to, że będą to gry trochę większe i że sukcesem zakończy się rozwój nogi wydawniczej. To wszystko mamy w kapitalizacji. Pytanie jest o rozmiar tych sukcesów...
Pamiętam jak w 2014 r. po debiucie TWOM i dynamicznych wzrostach zapytałem na forum, czy ta gra jest tak dobra żeby sprzedać milion sztuk, bo na to mi wyglądał kurs. Użytkownicy na mnie wsiedli, ale.... Ale ten milion sprzedał się z dużym naddatkiem, a kurs jakoś rosnąć nie chciał ;)


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 744
Wysłane: 24 sierpnia 2019 09:47:17 przy kursie: 404,00 zł
sledzik007 napisał(a):

Zakładając założenie anty_teresy z tymi 80 mln zł to przy kapitalizacji ok 880 mln zł daje nam to C/Z na poziomie 11 co jak na spółki technologiczne jest wynikiem śmiesznym. Patrząc w przeszłość to spółki z nowych technologi mogą mieć ten wskaźnik na poziomie 30-80 w zależności od fazy ich rozwoju i oczekiwań.

Nie jest śmieszne. Wskaźnik C/Z na danych HISTORYCZNYCH nie mówi nic na temat tego czy spółka jest przewartościowana, czy niedowartościowana, bo nie odzwierciedla oczekiwań co do wzrostu. Naturalnym jest, że spółka, w której oczekuje się szybkiego zwiększania wyników będzie miała C/Z wyższy. To w pewnym stopniu oddaje PEG przywoływany na forum, ale to też nie jest wskaźnik dobry do spółek w dynamicznej fazie rozwoju. On powstał dla spółek rozwiniętych.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 744
Wysłane: 24 sierpnia 2019 09:50:31 przy kursie: 404,00 zł
rybeusz napisał(a):
ale IMO wyniki za Q2 i Q3 mogą nie być tak bycze, jak zakładacie.

Wyniki te będą miały niewielkie znaczenie dla kapitalizacji, no chyba że będzie w nich jakieś grube zaskoczenie od wyobrażeń.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 843
Wysłane: 24 sierpnia 2019 11:16:08 przy kursie: 404,00 zł
rybeusz: sprzedaż w pełnej cenie zarówno TWOM jak i Moonlightera na PC od dłuższego czasu jest marginalna. Podobnie jak i 99% gier dostępnych na Steam. To wyprzedaże odpowiadają za peaki sprzedażowe tytułów niepremierowych, a tam duża część graczy po prostu dodaje sobie tanie, znane gry do biblioteki.

trudno100
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 18
Wysłane: 24 sierpnia 2019 11:17:59 przy kursie: 404,00 zł
anty_teresa napisał(a):


Wbrew temu co się niektórym na forum wydaje, rynek już dyskontuje przyszłe sukcesy P8, a nawet P9. Kapitalizacja nie jest efektem tego co stało się z Frostpunkiem.


Ja bym powiedział, że jest efektem, tyle że pośrednim, ponieważ dyskontowanie sukcesów kolejnych gier wynika w dużej mierze z tego, co stało się z Frostpunkiem. Innymi słowy, istnieje fundamentalna różnica między sukcesem zakładanym a sukcesem rzeczywistym. Dyskontowanie sukcesów P8 i P9, przejawiające się w obecnej kapitalizacji, opiera się na tym drugim sukcesie FP, nie pierwszym. Łańcuch zależności wygląda w uproszczeniu tak:

sukces FP - dyskontowanie zakładanych sukcesów P8 i P9 - zwiększona kapitalizacja

a mógł wyglądać tak:

porażka FP - dyskontowanie mniejszych sukcesów P8 i P9 lub w ogóle porażek tych gier - kapitalizacja w dół

W sumie jest to inny opis sytuacji, którą przedstawiasz i z którą się zgadzam.

kjujik
Dołączył: 2012-02-14
Wpisów: 68
Wysłane: 24 sierpnia 2019 12:00:33 przy kursie: 404,00 zł
Panowie, mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Czy znacie jakieś rozsądne metody obliczania wyników sprzedaży gier w formie elektronicznej na konsolach? Chodzi mi o ocenę sprzedaży COM.

topfacet
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 460
Wysłane: 24 sierpnia 2019 17:07:26 przy kursie: 404,00 zł
Czy ktoś ma dostęp do consensusu dla wyników Q2?

Elemis
Elemis PREMIUM
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 202
Wysłane: 24 sierpnia 2019 18:37:59 przy kursie: 404,00 zł
rybeusz napisał(a):
ale IMO wyniki za Q2 i Q3 mogą nie być tak bycze, jak zakładacie.


Sądzę, że nikt przy zdrowych zmysłach nie zakłada tutaj wysokich wyników. Zwłaszcza rok do roku blah5 Sęk w tym, że niski prognozowany wynik daje właśnie pole do sporego ( procentowo, bo nie kwotowo) wychylenia w którąś stronę wobec magicznego " względem konsensusu".

anty_teresa napisał(a):
Wyniki te będą miały niewielkie znaczenie dla kapitalizacji, no chyba że będzie w nich jakieś grube zaskoczenie od wyobrażeń.


Wyniki za drugi kwartał będą miały dla wyceny fundamentalnej spółki równie wielkie znaczenie jak ostatnia sprzedaż pakietu przez fund, albo fakt, że Frostpunk tuż po ogłoszeniu daty wersji konsolowej chodził chwilę wyżej na Steamie... Praktycznie rzecz ujmując żadne. Czy dla kapitalizacji w perspektywie krótkoterminowej też? Rynek zmądrzał to na pewno. Sęk w tym, że te wyniki hipotetycznie mogłyby być jakimś impulsem. Konsola trwa tu już długo. Dziś doczytałem, że naczelni technicy portalu spodziewają się, że wybicie z niej będzie dynamiczne. W jakiś sposób korespondowało by to z tym co pisałem chwilę temu. Wybicie w którąś stronę kursu "pod ich ogłoszenie" może utrudnić wartość prognostyczną ruchu, zanegować szybko jego kierunek bądź go skatalizować. Utrudnić zadanie spekulantom. Niski konsensus daje sporo pole do wychyleń - 50% powyżej konsensusu ..... 30% poniżej ( oczywiście piszę o zysku a nie przychodach) Do tego 11tka ma tendencje do żywiołowego reagowania na wyniki. Póki co jednak - tkwimy mniej więcej w połowie drogi między bandami konsoli. Jeśli do końca wtorkowej sesji nic się nie zmieni - hipoteza trafi do kosza.

sledzik007 napisał(a):
umowy i udostępnianie produktów 11 bit przez różne platformy obniżyło sprzedaż Twom i Moonlightera


@aircanada15 w zasadzie napisał co i ja myślę.
Moonlighter na PC to już bilon. To co mogły by zabrać " darmówki" zapewne oddała promocja na Steam z okazji 1 rocznicy wydania gry. TWoM natomiast sprzedaje się już w tylu miejscach i na tyle platform, że ja już nawet nie śledzę Sick Ergo - sądzę iż back katalog dołoży tyle - co zazwyczaj. A patrząc na sprzedaż Moonlightera nawet przez pryzmat jego późniejszego DLC na PC można powoli zacząć go zaliczać do tego grona. Oczywiście switch to tu zupełnie inna historia

@topfacet

Szukałem dość długo w necie. Przeglądałem też rekomendacje. Niestety - to co uda się dostać bezpłatnie to tylko sumaryczne roczne oczekiwanie. Przynajmniej ja nie znalazłem. Konsensus rynkowy poznamy chyba rano - w dzień ogłoszenia wyników







sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 45
Wysłane: 24 sierpnia 2019 19:23:45 przy kursie: 404,00 zł
Elemis i aircanada15 - może i macie racje jednak swoje założenie opieram na danych podanych przez Pana Darka odnośnie Anomaly. Jak dla mnie to na kawę ledwo zarabia a okazuję się że dzięki promocją daje przychody setki tysięcy złotych co mnie osobiście zdziwiło. Jeżeli takie przychody daje Anomaly to jakie daje TWOM ( co do Moonlightera to się mogę zgodzić a ta promocja może zwiększyć ilość sprzedanych dlc w przyszłości)

Elemis
Elemis PREMIUM
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 202
Wysłane: 24 sierpnia 2019 21:16:04 przy kursie: 404,00 zł
@ śledzik007

Pan Darek wspominał o Anomaly w kontekście całego roku, a nie jednego kwartału. Ergo - jeśli jest to 400 tysięcy to na kwartał przypada 100. Back katalog to jeszcze dodatkowy kwit z dawnych wydawnictw ( Spacecom, BeatCop, Tower 57), a sama seria Anomaly to kilka ładnych gier wydana na jeden Pan Bóg wie ile platform sprzętowych. Najogólniej rzecz ujmując według mnie spółkowe starocie przynosiły ostatnio : 2 - 2.5 bańki kwartalnie. Nie wydaję mi się, żeby w tym kwartale coś się zmieniło.

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 45
Wysłane: 24 sierpnia 2019 22:37:13 przy kursie: 404,00 zł
tak miałem na myśli roczny przychód
Ciekawe wyliczenia odnośnie tych 2,5 mln

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,961 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d