pixelg
ECCGAMES - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

ECCGAMES [ECC]

AKTUALNY KURS: 3,09 zł (-3,13%) 21-10-2019 17:00
Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 70
Wysłane: 14 lutego 2019 14:34:59 przy kursie: 2,38 zł
Rynek próbuje wycenić nowego debiutanta w gamedev, kurs osuwa się z 2,85 na otwarciu, podczas gdy kurs odniesienia to 0,70. Macie jakieś przemyślenia co do realnej kapitalizacji tej spółki?

Mnie podoba się, że wybrali specjalizację w jednej konkretnej niszy - gry motoryzacyjne, z naciskiem na symulatory. To sprawdzona ścieżka, którą podążył TSG czy ULG. Podobać może się również fakt, że z powodzeniem wprowadzili Car Mechanic Simulator na mobilki, Ponad 12 milionów pobrań w niecały rok to wynik, do którego raczej nie dobije żadna z trzech wydanych ostatnio przez Vivid games gier, a oni siedzą i specjalizują się w tym rynku dłużej. Jak kurz opadnie, spółka wydaje się obiecująca, tylko potrzebujemy więcej informacji co do głównej premiery roku - DRIFT19.
Edytowany: 14 marca 2019 12:07

GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 080
Wysłane: 15 lutego 2019 00:26:42 przy kursie: 2,38 zł
Przy kursie 70gr kapitalizacja był bardzo niska bo wynosiła ok 14 mln PLN i jej urealnienie przez rynek do wycen podobnych spółek spowodowało wzrost o ok. 300% na otwarciu.

Kurkuma
Dołączył: 2011-04-29
Wpisów: 138
Wysłane: 25 kwietnia 2019 21:36:39 przy kursie: 2,77 zł
mineły 3 miesiace, kurs troche wyzej i co sadzicie? Playway ma wyslac do klientów car mechanic simulator kody zniżkowe na drifta, ile byscie założyli konwersji? CMSa baza wynosi około 900k sprzedanych kopii to 1/3 kupi drifta? 300k? ktoś liczył ile to da zysku dla spółki bo mi wychodzi że spółka wraz z innymi produkcjami zrobi około 10mln zysku. (7 z drifta i 3 z reszty) daje to p/e 5 co wydaje sie tanio chyba ze nie dostrzegam ryzyk?



aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 859
Wysłane: 25 kwietnia 2019 23:59:11 przy kursie: 2,77 zł
Przyjąłeś kosmiczną 1/3. Jakim prawem ?
CMS sprzedał gros kopii na promocjach, a ty liczysz po pełnej cenie ?
d'oh!

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 53
Wysłane: 26 kwietnia 2019 10:28:26 przy kursie: 2,74 zł
Przede wszystkim założenie 30-proc. konwersji to jakiś kosmos. Wydaje mi się, że realistyczne byłoby może kilka procent.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 374
Wysłane: 26 kwietnia 2019 21:23:53 przy kursie: 2,74 zł
10 maja będzie premiera Diesel Brothers na którą nabywcy CMS także otrzymają kupony rabatowe. DB ma podobną wielkość społeczności steam jak i Drift19. Wystarczy poczekać te 2 tygodnie i jakieś pojęcie o możliwym potencjale będzie sobie można wyrobić, ale te wspomniane 300 tys. np. w rok od premiery chyba nie jest nieosiągalne - oczywiście po zwyczajowych dużych przecenach i dobrej jakości gry.
Edytowany: 26 kwietnia 2019 21:28

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 374
Wysłane: 15 maja 2019 08:06:42 przy kursie: 2,49 zł
Jest już raport popremierowy dla Diesel Brothers - kupony rabatowe, promocja cenowa i całkiem okazała grupa społeczności zbudowana przed premierą na steam nie pomogły, w pierwsze 3 dni sprzedało sie ledwie 13,5 tys kopii. Tak więc ta konwersja z bazy klientów CMS to nie jest taka prosta rzecz w przypadku niszowego produktu. Akcjonariuszom ECC pozostaje mieć nadzieję że premiera Drift wypadnie jednak lepiej.

GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 080
Wysłane: 19 maja 2019 04:32:29 przy kursie: 2,44 zł
Diesel Brothers stworzyło studio Code Horizon znane z niezbyt dobrej jakościowo produkcji Gold Rush: The Game tak że wiele po tym tytule nie powinno się oczekiwać.

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 16 września 2019 22:55:22 przy kursie: 3,80 zł
Kurs rośnie, premiera w tym roku, wishlista na steam dla Drift19 spora(ponad 70tys). Do tego poza pc dochodzą konsole i nintendo.
Prezes chwali się kuponami zniżkowymi mającymi być wysłanymi w dniu premiery do nabywców Car Mechanic Simulator z PlayWay dla Drift19
Kapitalizacja 70mln zł. Wydaje się, że pole do wzrostów pod premierę może być znaczące.
Martwi mnie tylko czy zespół podoła stworzeniu dobrej gry.

kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 20
Wysłane: 18 września 2019 08:47:37 przy kursie: 3,72 zł
"Prezes chwali się kuponami zniżkowymi mającymi być wysłanymi w dniu premiery do nabywców Car Mechanic Simulator z PlayWay dla Drift19"

Playway podał ostatnio, że Car Mechanic Simulator ma już prawie 1 mln sprzedanych kopii (obecnie do 27 września trwa w dodatku spora obniżka -60% na steam), więc baza ludzi, którzy otrzymają kupon na Drift19 wygląda solidnie...


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 374
Wysłane: 18 września 2019 12:07:58 przy kursie: 4,01 zł
Przy Diesel Brothers ta baza kompletnie nie przełożyła się na sprzedaż - zaledwie kilka procent nabywców CMS było zainteresowanych. Drift19 obecnie odległa piąta strona popularwishlists na steam. Pytanie do ilu w tej sytuacji kapitał spekulacyjny napompuje kurs pod marzenia i ilokrotnie kurs spadnie po premierze. Podobne pytanie można zadać także w przypadku F51, MOV i VAR mocno w ostatnich tygodniach pompowanych pod premiery mimo że nic nie uzasadnia oczekiwania na okazałe sukcesy ich produkcji.
Edytowany: 18 września 2019 12:19

tomekstan24
tomekstan24 PREMIUM
Dołączył: 2010-03-25
Wpisów: 39
Wysłane: 18 września 2019 12:27:24 przy kursie: 4,01 zł
varsav ma dobry produkt , pytanie pod co rośnie farm 51 hehe pod 38 osób w grze ww3 kilka dni temu w nocy mi sie sprawdziło .

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 53
Wysłane: 18 września 2019 15:31:57 przy kursie: 4,01 zł
Cytat:
Playway podał ostatnio, że Car Mechanic Simulator ma już prawie 1 mln sprzedanych kopii (obecnie do 27 września trwa w dodatku spora obniżka -60% na steam), więc baza ludzi, którzy otrzymają kupon na Drift19 wygląda solidnie...


Takie pytanie... co te gry mają wspólnego? Wiem, że samochody, ale to jednak totalnie inny gatunek. Czy gdzieś ktoś wypowiadał się na temat oczekiwanej konwersji tej akcji?

kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 20
Wysłane: 18 września 2019 16:14:21 przy kursie: 4,01 zł
"ECC Games, spółka z grupy PlayWay, zamierza specjalizować się w grach motoryzacyjnych. Fundament jej rozwoju stanowi sukces gry Car Mechanic Simulator. Spółka rozwija wersje mobilne tej produkcji, które osiągają zaskakująco dobre wyniki. Kluczowym projektem polskiej spółki gamingowej, którego premiera ma odbyć się w 2019 roku, jest jednak Drift19. Dla niego również dźwignią marketingową ma stanowić ponad 2 mln nabywców gry Car Mechanic Simulator na PC."


strefainwestorow.pl/artykuly/w...

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 779
Wysłane: 18 września 2019 16:39:11 przy kursie: 4,01 zł
kmsc2 napisał(a):
Kurs rośnie, premiera w tym roku, wishlista na steam dla Drift19 spora(ponad 70tys). Do tego poza pc dochodzą konsole i nintendo.
Prezes chwali się kuponami zniżkowymi mającymi być wysłanymi w dniu premiery do nabywców Car Mechanic Simulator z PlayWay dla Drift19
Kapitalizacja 70mln zł. Wydaje się, że pole do wzrostów pod premierę może być znaczące.
Martwi mnie tylko czy zespół podoła stworzeniu dobrej gry.

Możesz jakoś uzasadnić tę tezę?

W przypadku spółek z PlayWaya mamy wielokrotnie do czynienia z kopiowaniem. Ultimate Games w zasadzie kopiuje model biznesowy, natomiast ECC chce "skopiować" sukces pierwszej ważnej gry czyli CMS. W Drift19 ma być wzorem CMS mocno rozbudowany element rozwijania/napraw samochodu. Pewnie nawet część mechanik zostanie żywcem zaczerpnięta. CMS 18 sprzedał się w nakładzie ok. 0,5 mln sztuk w ciągu pierwszego roku. Sukcesem dla Drift19 byłaby dla mnie sprzedaż w okolicy 300 tys. sztuk w ciągu roku. Skoro CMS miał cenę w okolicy 20 USD, to niegłupio byłoby oczekiwać takiej samej od Drifta. To oznacza, że przy założeniu dyskonta na poziomie 10 proc. na rozkład geograficzny, 10 proc. podatku VAT, 20 proc. dyskonta na obnniżki ceny w ciągu roku i prowizji Steam dostaniemy 10 USD z kopii przychodu dla wydawcy. Wydawcy, czyli nie ECC, tylko Playwaya.

Do tej pory PlayWay mocno cisnął swoje studia - prowizje od przychodów stanowiły do tej pory kilkanaście procent sprzedaży. Zakładając optymistycznie, że w tym przypadku PlayWay zgarnie tylko 50 proc. dostaniemy 5 dolarów (20 zł) z kopii dla ECC. Przy sprzedaży na poziomie 300 tys. przychody ECC wyniosą więc w ciągu roku jakieś 6 mln zł, natomiast budżet produkcyjny to ca 4 mln zł. W kolejnym roku niech gra przyniesie dzięki DLC połowę przychodów. Mamy zatem w 2 letnim cyklu produkcyjnym 5 mln zł zysku z gry przed podatkiem, a kwota ta w mojej opinii uzasadniałaby jedynie kapitalizację na poziomie dodatkowych 20-25 mln zł. OK, ECC ma także inne aktywności, które dają w tej chwili ok. 1 mln zł zysku rocznie, a zatem mamy uzasadnienie dla kapitalizcji na poziomie 30- 35 mln zł i właśnie przez pewien czas tak to widział rynek.

Skoro PlayWay w zasadzie nie finansuje tej produkcji, a przynajmniej tego nie widać, to być może weźmie tylko marne 30 proc. przychodów (założenie ultra optymistyczne) to z gry dostaniemy jakieś 30 zł. Wtedy przychody wyniosłyby w pierwszym roku 9 mln zł, w drugim 4,5. Łącznie gra dałaby wiec 9 mln zł zysku i 4,5 mln średniorocznie przed opodatkowaniem. No, ale wtedy mamy uzasadnienie (z dodatkowym milionem z innych produkcji) dopiero dla 60 mln zł. wyceny.

Wydaje się, że apetyty samej spółki są większe skoro jak porównawczą grę podała Gran Turismo ;)
Bardzo optymistycznie zakładając sprzedaż równą CMS czyli 500 tys. i niski apetyt PlayWay (30 proc.) dostaniemy 15 mln zł przychodów w pierwszym roku i 7,5 mln w drugim. Zysk z gry 19 mln zł w cyklu dwuletnim da nam średnioroczny zysk na poziomie 9,5 mln zł (i to brutto!). Po opodatkowaniu niech to będzie nawet 8 mln zł, plus 1 mln zł z pozostałych produktów. Dla mnie oznacza to 90-100 mln zł kapitalizacji.

Oczekiwania co do pierwszej gry, przy obecnym ryzyku w zasadzie nie dają już miejsca na fundamentalne wzrosty. Oczywiście, jeśli spółka spełniłaby sprzedaż na poziomie 500 tys. i pokazała, że potrafi zrobić produkt, mieć przemyślaną strategię sprzedaży, że ma korzystną umowę z PlaWayem to pole do wzrostów się otwiera, bo kolejny produkt może być lepszy, albo można próbować robić takich gier więcej.

Oczywiście sprzedaż może być większa niż wspomniane 0,5 mln sztuk i tym samym może być większa wycena spółki, natomiast na obecną chwilę nie widzę żadnego uzasadnienia do takich założeń.


A

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 374
Wysłane: 18 września 2019 17:15:17 przy kursie: 4,01 zł
To nie jest typowo plejweyowa produkcja kosztująca kilkaset tys, tu zmiana stanu produktów w kwartale premierowym może wynieść z minus 2-3 mln, w zależności od tego jak bedą rozliczać te koszty - może zrobią jak CRJ proporcjonalnie do bieżącej sprzedaży w dłuższym okresie, bo inaczej niektórzy mogą przeżyć takie zaskoczenie po wynikach jak przy raporcie F51 za 2018 gdy nie zobaczą spodziewanego zysku po jednorazowym rozpoznaniu kosztu dewelopmentu. A te przewidywane kilka czy kilkanaście mln przychodów w cyklu dwuletnim tak naprawdę będzie rozkładać się w raportach za 3 lata (2019-2021) skoro premiera jeszcze w tym roku więc ja bym średnią roczną wyciągał dzieląc przez 3 a nie przez 2.

Niemniej jednak giełdowy gamedev ma swoje prawa i wcale nie jest powiedziane że do premiery kapitalizacja jeszcze nie wzrośnie np. do 100mln, po prostu spadek po premierze będzie wtedy większy.
Edytowany: 18 września 2019 17:18

optimafinanse
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 25
Wysłane: 18 września 2019 17:51:57 przy kursie: 4,01 zł
Czy znana jest data wypuszczenia Drift19?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 779
Wysłane: 18 września 2019 17:54:15 przy kursie: 4,01 zł
Koszty z zapasów można rozliczać na dwa sposoby - albo wprost zgodnie z UOR czyli rozpoznajemy 100 proc. kosztów wraz z przychodami do ich pokrycia (sprzedaż milion - koszty milion), albo metodą naturalną czyli proporcjonalnie do spodziewanego wolumenu sprzedaży. W związku z tym, albo mamy wspomniane 4 mln do rozliczenia na raz o ile sprzedaż pozwoli, albo proporcjonalnie. Wolumen w kwartale premiery z paru wybranych gier dla których mam dane stanowi średnio ok. 35 proc. wolumenu rocznego, a gra według założenia sprzedawać ma się 3 lata. Jeśli do szacunków wezmą dwa lata to wolumen w kwartale premiery w całym cyklu czasu życia powinien wynieść 20-30 proc. całości. Zakładam więc, że w drugim wariancie może pojawić się maksymalnie 1,3 mln zł ujemnej zmiany produktów, która zostanie zmniejszona oczywiście przez kapitalizowane koszty kolejny gier.

Tak czy owak rozważania te nie mają wpływu na to co pokazałem wcześniej.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 374
Wysłane: 18 września 2019 18:23:27 przy kursie: 4,01 zł
Wolumen z premierowego kwartału może i stanowić 35% sprzedaży, ale przecież przychód w tym okresie powinien stanowić wyraźnie większy odsetek roczego przychodu z gry ze względu na wyższą cenę sprzedaży w początkowym okresie niż w kolejnych (promocje). W takim razie dużo mniej niż 2 mln ujemnej zmiany stanu produktów w raporcie bedzie świadczyło albo o słabej sprzedaży (skoro zaledwie stosunkowo niewielki odsetek kosztów gry zostanie pokryty przychodami z niej uzyskanymi w premierowym kwartale, a np. rok potrzebny na uzyskanie zwrotu nakładów na pewno nie byłby odebrany jako sukces) , albo ...o przyjętej metodzie naturalnej rozliczenia kosztów (tak jak to robi np. CRJ w przypadku Green Hell).
Edytowany: 18 września 2019 18:30

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 779
Wysłane: 18 września 2019 18:58:42 przy kursie: 4,01 zł
Cytat:
Wolumen z premierowego kwartału może i stanowić 35% sprzedaży, ale przecież przychód w tym okresie powinien stanowić wyraźnie większy odsetek roczego przychodu z gry ze względu na wyższą cenę sprzedaży w początkowym okresie niż w kolejnych (promocje).

To jasne, ale pisaliśmy o kosztach, a nie przychodach. W kosztach istotne jest ustalenie quasi kosztu jednostkowego produkcji - z ceną sprzedaży nie musi mieć związku.

Cytat:
W takim razie dużo mniej niż 2 mln ujemnej zmiany stanu produktów w raporcie bedzie świadczyło albo o słabej sprzedaży (skoro zaledwie stosunkowo niewielki odsetek kosztów gry zostanie pokryty przychodami z niej uzyskanymi w premierowym kwartale, a np. rok potrzebny na uzyskanie zwrotu nakładów na pewno nie byłby odebrany jako sukces) , albo ...o przyjętej metodzie naturalnej rozliczenia kosztów (tak jak to robi np. CRJ w przypadku Green Hell).

Nie wiem po co sobie komplikujesz sprawę. Sprzedaż będzie podana wprost w pozycji "przychody ze sprzedaży".
To co ją pomniejszy na poziomie pozycji "przychody ze sprzedaży i równe z nimi" to zmiana stanu produktów. Problem w tym, że jest to wypadkowa. Z jednej strony rozliczane są in minus koszty gier z których są przychody, ale także in plus koszty pisania gier. W związku z tym tak naprawdę nie będziemy wiedzieć wprost ile kosztów danego tytułu zostało rozliczonych.

Jednak to kiedy spółka rozliczy koszt, czy będzie to całość, lub prawie całość w kwartale premiery (jakby przychody były niższe niż nakłady), czy w trakcie całego roku nie powinno mieć wpływu na wycenę.

PS: Metoda naturalna rozliczania zapasów to nie jest odkrycie Creepy Jar. Pierwszą spółką, która tak robiła był CD Projekt, gdzie nakłady na W1 na XBOX były tak rozliczane.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,627 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d