pixelg
TBULL - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3

TBULL [TBL]

AKTUALNY KURS: 18,50 zł (+1,65%) 17-10-2019 12:00
mar_on
mar_on PREMIUM
Dołączył: 2018-09-17
Wpisów: 50
Wysłane: 7 listopada 2018 16:02:49 przy kursie: 27,40 zł
Zarząd T-Bull S.A. z siedzibą we Wrocławiu (dalej ''Spółka'') informuje, iż w dniu 6 listopada 2018 r. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. podjął uchwały nr 1117/2018 i nr 1118/2018, zgodnie z którymi:

- 8 listopada 2018 r. został wyznaczony jako dzień ostatniego notowania 37.889 praw do akcji zwykłych (nieuprzywilejowanych) na okaziciela Spółki serii F, o wartości nominalnej 0,10 zł każda, oznaczonych przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (dalej ''KDPW'') kodem ISIN PLTBULL00040,

- z dniem 9 listopada 2018 r. do obrotu giełdowego na rynku podstawowym wprowadzonych zostanie 37.889 akcji zwykłych (nieuprzywilejowanych) na okaziciela Spółki serii F, o wartości nominalnej 0,10 zł każda, pod warunkiem dokonania w dniu 9 listopada 2018 r. przez KDPW rejestracji tych akcji i oznaczenia ich kodem ISIN PLTBULL00024.

Szczegółowa podstawa prawna:
§ 17 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. 2018 poz. 757)

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 563
Wysłane: 18 listopada 2018 10:49:16 przy kursie: 29,80 zł
TBULL - analiza techniczna na życzenie


Walory spółki należą do kategorii średnio płynnych, więc zestaw narzędzi do analizy wykresu jest mocno ograniczony. Trend nadrzędny to trend spadkowy. W ostatnich miesiącach walor wszedł w fazę swoistej konsolidacji, kreśląc coraz niższe szczyty i coraz wyżej uplasowane dołki. Taki układ nie pozostawia zbyt dużego wyboru, oprócz obserwowania notowań pod kątek kierunku wybicia z tej strefy zagęszczenia cen - określi on bowiem perspektywy poruszania się kursu akcji w średnim terminie.

Na chwilę obecną mocny opór znajduje się na poziomie 35,50 zł.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

mar_on
mar_on PREMIUM
Dołączył: 2018-09-17
Wpisów: 50
Wysłane: 22 listopada 2018 07:51:29 przy kursie: 29,00 zł
W dniu 21 listopada 2018 r. Spółka udostępniła grę Racing Xtreme 2: Top Monster Truck & Offroad Fun . Premiera miała miejsce w sklepie Google Play (system Android). Gra będzie także udostępniana na innych platformach dystrybucyjnych.

Aktualnie 100 tys. + pobran.

Co myslicie o samej szacie graficznej gry?


Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 70
Wysłane: 25 listopada 2018 11:15:32 przy kursie: 29,40 zł
24.11 już mieli na tej grze przekroczony milion (pytanie z jakiej bazy startowali, bo +100 tys. to przedział 100-500 w Google Play). Tak czy inaczej bardzo dobry wynik, ich ostatnie Tank Battle Heroes potrzebowało 5 dni na dojście do 500k i 2 tygodni na złamanie 1 mln.

Wszyscy teraz czekają na informacje odnośnie premiery Top Speed 2, grudzień zaraz za pasem, a komunikacji w sprawie tej gry praktycznie zero (a ma wyjść jeszcze w tym roku).

Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 70
Wysłane: 25 listopada 2018 17:19:03 przy kursie: 29,40 zł
Cytat:
Racing Xtreme 2 w otwarciej becie pobrane zostało ponad 400 000 razy.


Źródło: http://t-bull.com/#news

Czyli w przeciągu 3 dni mamy ponad 500k ściągnięć. Tempo przebija udane Tank Battle Heroes :)

W dodatku kolejny raz T-bull dostaje darmowy featuring w sklepie ze względu na dopieszczony produkt:

Cytat:
We did it! Racing Xtreme 2 has been selected to be featured globally on the Google Play store!


Źródło: oficjalne konto FB
Edytowany: 25 listopada 2018 17:19

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 475
Wysłane: 11 grudnia 2018 12:31:06 przy kursie: 32,20 zł
T-Bull z lipcowej emisji akcji pozyskał 1,9 mln zł, a z najnowszego komunikatu wynika, że całkowity koszt emisji wyniósł... 1,4 mln zł.

Cytat:
średni koszt przeprowadzenia subskrypcji przypadający na 1 akcję Spółki serii F: 35,90 zł.


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

mindek
Dołączył: 2009-09-03
Wpisów: 1 041
Wysłane: 21 grudnia 2018 11:42:50 przy kursie: 27,00 zł
Ciekawe video o gorącej branży, która już się schładza a zakładam, że będzie jeszcze chłodniej bo coraz mniej chętnych do dosypywani kasy mniejszym wydawcom.

www.youtube.com/watch?v=vFhcJK...

to że wrzuciłem to do tbull jest przypadkowe :) chyba tylko dzisiejszy komunikat o odpisach o tym zdecydował, no i jednak fiasku poprzedniej emisji.

kapitalizacja to 34mln, dużo, mało?

mindek
Dołączył: 2009-09-03
Wpisów: 1 041
Wysłane: 21 grudnia 2018 12:08:51 przy kursie: 27,00 zł
swoją drogą papier jest na rynku głównym a forum dalej na NC.

Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 70
Wysłane: 18 stycznia 2019 10:23:48 przy kursie: 32,40 zł
Cześć, jest szansa na aktualną analizę techniczną spółki? Zgłaszam prośbę.

Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 70
Wysłane: 18 stycznia 2019 11:37:41 przy kursie: 32,40 zł
Moja analiza dostępna tutaj: charts.stockwatch.pl/chart/cLn...

Kurs wybija się górą z formacji trójkąta zbudowanego na 4-miesięcznym okresie. Jeżeli ruch nie okaże się fałszywym wybiciem i nie powróci do górnego ograniczenia trójkąta to najbliższy opór jest wg. mnie na zniesieniu fibo 23,6% (~41,5), gdzie kurs konsolidował się przez cały sierpień. Całość zdaje się potwierdzać rosnący wolumen oraz RSI kreślący coraz wyższe dołki.

Pozytywną informacją fundamentalną jest z kolei nowy nabór do programu GameINN, który wyklucza kilku beneficjentów z poprzednich edycji (woj. mazowieckie). Można to interpretować jako potencjalnie mniejszą konkurencję w walce o granty i rosnące szanse Tbull na uzyskanie dofinansowania.
Edytowany: 18 stycznia 2019 11:44


krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 563
Wysłane: 18 stycznia 2019 14:34:08 przy kursie: 32,40 zł
T-BULL - analiza techniczna na życzenie


Przez ostatnie 4 miesiące trwała konsolidacja na walorach spółki T-Bull. Przybrała ona kształt trójkąta symetrycznego. W dniu dzisiejszym gracze podjęli próbę wybicia, lecz na razie idzie to im opornie. 2 godziny przed końcem sesji słupek wolumenu nie powala a górny cień świecy nie zapowiada pozytywnego rozstrzygnięcia. Kreśląc trójkąt konserwatywnie, czyli w cenach zamknięcia, możemy zobaczyć, że doszło jedynie do naruszenia górnego ramienia. W ekstremach mamy wybicie, ale świeca dzienna nie jest zamknięta.

Wskaźniki wyprzedzające nie sygnalizują możliwości skutecznego wybicia, zatem należy uzbroić się w cierpliwość i zaczekać do końca sesji. W przypadku skutecznego wybicia można będzie liczyć na rozwinięcie odreagowania do poziomu 50 zł a w wersji optymistycznej nawet do 62 zł. Najbliższy poziomy opór znajduje się w strefie 35,20-37,60 zł.


kliknij, aby powiększyć

javascript:__doPostBack('forum$_ctl0$PostReply','')
Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

h3rlitz
Dołączył: 2019-03-11
Wpisów: 185
Wysłane: 6 czerwca 2019 16:00:12 przy kursie: 30,00 zł
@krewa

Możemy prosić o aktualizację? Dzisiaj mamy sesję odwrotu, pojawiła się informacja o dacie premiery TS2 - 11.06.2019.

Kurs na obecną chwilę ponad +30%.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 777
Wysłane: 11 czerwca 2019 23:00:43 przy kursie: 29,90 zł
T-Bull or Ant Z? – omówienie sprawozdania finansowego po I kw. 2019 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 10-06-2020 23:0:43.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 16618)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 15 czerwca 2019 12:20

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 777
Wysłane: 4 października 2019 13:14:08 przy kursie: 17,60 zł
Transformation in progress – omówienie sprawozdania T-Bull po II kw. 2019 r.

Przychody spółki kierowanej przez Damiana Fijałkowskiego wyniosły w II kw. 1,6 mln zł i były o 3 proc. niższe r/r i 2 proc. mniejsze kw/kw. Erozja generowanej sprzedaży wpisuje się w długoterminowy trend, który obserwujemy co najmniej od roku.


kliknij, aby powiększyć


Spadek przychodów jest pokłosiem mniejszej liczby pobrań gier wydanych przez spółkę. Wolumen pobrań w okresie kwiecień-czerwiec był o 27 proc. niższy r/r i 10 proc. niższy kw/kw. Najwyższą liczbę pobrań w II kwartale wygenerował Motorider Go (4,9 mln szt., -42 proc. r/r). Największy dotychczas hit ze studia, czyli Top Speed został pobrany w II kw. 2,3 mln razy - o 42 proc. mniej r/r. Najbardziej stabilnie w rozpatrywanym okresie wyglądały pobrania pozostałych gier poza kluczowymi tytułami – 8,8 mln pobrań przy spadku o 19 proc. r/r.


kliknij, aby powiększyć


Spadek liczby pobrań wynika z dwóch czynników. W tym miejscu oddam głos CEO spółki, z którym miałem okazję rozmawiać:

Cytat:
Realia rynku gier mobilnych gwałtownie się zmieniają. Śledzimy zarówno trendy jak i zmiany wprowadzane w sklepach przez dystrybutorów, które zmieniają podejście deweloperów do procesu produkcji i publikacji zarówno na Google Play jak i Apple App Store.

Wewnętrznie razem z zarządem podjęliśmy decyzję o zmianie strategii podyktowaną opublikowanymi wcześniej planami rozwoju spółki na lata 2017-2022. Postawiliśmy na tytuły większe i bardziej rozbudowane pod kątem gameplayu w stosunku do tych, które tworzyliśmy do tej pory. W tym roku skupiliśmy się na optymalizacji dotychczasowych produkcji oraz opracowaniu mniejszej liczby nowych gier o wysokich parametrach monetyzacji. Stąd mniejsza liczba premier, a co za tym idzie, spadek liczby pobrań. Przykładem może być tutaj nasz Best Sniper Legacy, który został uzbrojony o tryb multiplayer, którego domagali się nasi użytkownicy. Ponadto, już niedługo dodamy kolejną funkcjonalność, dzięki której gracze będą mogli w pełni personalizować swoją główną postać przez dobór odpowiedniego ekwipunku.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/z...

Zmiany w sklepach polegały między innymi na podejściu do tzw. featuringów, czyli promocji/pozycjonowaniu gier. Google zdecydował się na większą ekspozycję/promocję tytułów większych, na czym ucierpiały mniejsze gry. To zjawisko było między innymi czynnikiem, który spowodował wygaszenie segmentu Games Factory w Ten Square Games. W związku ze zmianą polityki sklepów deweloperzy gier musieli się pogodzić z mniejszą liczbą ściągnięć, albo dostosować do nowych realiów. T-Bull decyzjami strategicznymi wyprzedził zmiany rynku, ale jak powiedział CEO spółki, trwa okres przejściowy, kiedy mamy mniejszą liczbę premier. I faktycznie – w pierwszym półroczu zadebiutował tylko Top Speed 2 i to też dopiero pod koniec – 11 czerwca.

Zgodnie ze strategią nowe gry miały przynosić większą wartość sprzedaży, co można rozumieć przez dłuższy okres generowania przychodów i/lub większy przychód w porównywalnym okresie. Jak wspomniałem wyżej w II kw. br. przychody spadły o 3 proc. r/r., natomiast liczba ściągnięć gry zmniejszyła się o 27 proc. Jasnym jest, że musiał wzrosnąć przychód na pobranie i tak faktycznie się stało. W drugim kwartale na jednym ściągnięciu T-Bull generował średnio 9,3 gr, czyli o 32 proc. więcej niż przed rokiem (7 groszy) i 8 proc. więcej kw/kw.

Wskaźnik przychody na pobranie w dłuższym ujęciu jest dość zmienny, ale z linii regresji można wnioskować, że dynamika jest rosnąca.


kliknij, aby powiększyć


Driverem wzrostu w najbliższym okresie ma być Top Speed 2. Zarząd spółki oczekiwał, że tytuł ten może pobierać się 20 tys. razy dziennie (czyli 600 tys. miesięcznie) i miał mieć znacząco lepszą monetyzację, choćby dzięki trybowi multiplayer. Mogło się wydawać, że to ten tytuł odpowiadał za skok pobrań pozostałych gier o 600 tys., który nastąpił w lipcu względem czerwca, ale po publikacji raportu okresowego wiadomo już, że tak nie było. Spółka poinformowała, że do końca września pobrano grę 332 tys. razy, z czego w samym sierpniu 256 tys. razy. Mówiąc inaczej, na lipiec i wrzesień i połowę czerwca przypada łącznie 76 tys. pobrań. W czerwcu i lipcu gra była dostępna tylko dla telefonów z dużą wydajnością, natomiast w sierpniu pokrywała już 47 proc. urządzeń z Androidem.

Może nieco martwić istotny spadek liczby pobrań we wrześniu względem sierpnia, ale gra na razie nie osiąga zakładanych parametrów monetyzacji i jest nadal rozwijana. Według raportu miesięcznego za sierpień średnia kwota transakcji jest o 41 proc. wyższa niż dla pierwszej odsłony. Problemem jest jednak retencja i konwersja. W wypadku Top Speed 2 0,06 proc. graczy dokonuje transakcji w grze, czyli tylko połowa względem tych grających w Top Speed. Dodatkowo gracze szybciej uciekają od Top Speed 2 mimo, że ta ma dłuższą rozgrywkę i wspomniany multiplayer – świadczą o tym wskaźniki retencji. Ta 1 dniowa wynosi dla Top Speed 2 22 proc. (31 proc. dla Top Speed), natomiast 7 dniowa 4 proc. (6 proc. dla Top Speed). Z takiego obrazu można wnioskować, że na razie spółka nie decyduje się na pozyskiwanie użytkowników, bo w tej chwili byłoby to nieopłacalne – najpierw trzeba poprawić KPI. To mogło stać się przyczyną znacznego spadku liczby pobrań we wrześniu br.

Wróćmy jednak do przychodów, w szczególności ich podziału. Spółka nie ujawnia segmentacji w raportach kwartalnych, ale pewne wnioski można wyciągać z danych półrocznych. Prawie połowę przychodów spółki stanowią reklamy. Wyjątkiem od tej sytuacji była II połowa 2018 r., gdzie na znaczeniu zyskała pozycja „sprzedaż aplikacji”.


kliknij, aby powiększyć


Prezes spółki w wywiadzie zaznaczył, że istnieje kilka sklepów, które opierają swój model biznesowy na subskrypcjach graczy. Użytkownicy płacą miesięcznie określoną kwotę, a w zamian mogą grać w cały szereg gier oferowanych w danym pakiecie przez dystrybutora, przy czym spółka rozlicza się z takim dystrybutorem za czas spędzony w grze, czyli za udzielenie licencji. Warto też dodać, że T-Bull przeciwnie do większości konkurentów pokazuje jako przychód wartość sprzedaży już pomniejszoną o prowizję dystrybutorów – w celu doprowadzenia danych do porównywalności należałoby osiągnięcia sprzedażowe spółki powiększyć o 30 proc.

Sprzedaż to jedno, natomiast koszty to drugie. Na poniższym wykresie zobrazowałem koszty własne sprzedaży, koszty sprzedaży, koszty ogólnego zarządu i amortyzację jakie były do tej pory wykazywane. Jak widać koszty operacyjne (sprzedaży i zarządu) są względnie stabilne i znacząco niższe niż koszty własne sprzedaży. Te ostatnie do końca 3 kw. były relatywnie niskie i spółka wykazywała dość wysoką rentowność zysku na sprzedaży – 56-60 proc. W IV kw. ur. to się jednak zmieniło. Proszę zauważyć, że koszt własny sprzedaży w I półroczu wyniósł 1,1 mln zł, natomiast amortyzacja w tym okresie 1,1 mln zł, z czego amortyzacja zakończonych prac rozwojowych 0,87 mln zł. W drugim półroczu koszty własne wzrosły do 3,05 mln zł, przy amortyzacji prac rozwojowych na poziomie 0,84 mln zł, natomiast w I półroczu br. 2,83 mln zł kosztu własnego przy kosztach amortyzacji prac rozwojowych 1,19 mln zł. (ujęcie półroczne ze względu na brak ruchu wartości niematerialnych w raportach kwartalnych). W tym miejscu dodam, że w 2018 r. spółka zawiązała 3,06 mln zł odpisu na gry gotowe, z których prognozowane przychody nie pokryją skapitalizowanych kosztów (prawdopodobnie małe gry, którym zmniejszyła się ekspozycja w sklepach), ale odpis ten obciążył pozostałą działalność operacyjną, a nie koszt własny sprzedaży


kliknij, aby powiększyć


Co się zatem stało? Częściowo wyjaśnia to prezes spółki – są to między innymi koszty projektu G-Camp realizowanego w ramach GameINN. W tym półroczu spółka pokazała przychody z dotacji na poziomie 595 tys. zł, natomiast zgodnie z umową dotacja pokrywa 70 proc. kosztów kwalifikowanych. Wobec tego obciążenie programem badawczym można szacować na 850 tys. zł. Koszty własne po odliczeniu amortyzacji prac rozwojowych oraz szacowanych obciążeń z prac badawczych wyniosły ok. 780 tys. w relacji do 220 tys. w I półroczu 2018 r. (w 2 półroczu z analogicznej kalkulacji otrzymamy dodatkowe koszty na poziomie 785 tys. zł) Widać wyraźnie, że coś jeszcze się zmieniło.

Pewne wnioski można wyciągać z rozliczeń międzyokresowych, gdzie kapitalizowane są koszty gier, które nie zostały ukończone. Jak widać poniżej, niektóre projekty w pewnym momencie znikają – nie ma w tym nic dziwnego, jeśli znajdujemy odpowiednik w kosztach zakończonych prac rozwojowych – produkt został zakończony i będzie amortyzowany. Tak „znikające” z RM pozycje oznaczyłem kolorem zielonym. Ale niektórych pozycji, które „zniknęły” z rozliczeń międzyokresowych nie widać w zakończonych pracach rozwojowych – te oznaczyłem kolorem czerwonym. Jak widać do końca I półrocza spółka ciągnęła na RM projekty, których nie rozwijała – czerwona czcionka. Można się domyślać, że biegły rewident badając sprawozdanie finansowe oczekiwał ich wykazania w kosztach i to prawdopodobnie uczyniono, choć dla części pozycji dopiero w tym półroczu. Nazwy tych projektów wskazują, że to aktualizacje już wydanych gier – ich kolejne wersje. Inaczej rzecz ujmując, zarząd zbyt optymistycznie podchodził do aktywowania kosztów rozwoju gier na bilansie. To prawdopodobnie drugi powód wzrostu kosztów własnych. Można powiedzieć, że przenosiny spółki na główny parkiet zaowocowały znaczącą poprawą rzetelności pokazywanych wyników.


kliknij, aby powiększyć


Potwierdzenie stawianych tez znajdziemy w dwóch miejscach. Po pierwsze w spadku rozliczeń międzyokresowych oraz WNIP, jaki miał miejsce w IV kw. 2018 r. O ile WNIP spadły także na skutek dokonanych odpisów, to wartość pozycji „zwiększenia” dla prac rozwojowych w II półroczu 2018 r. była ujemna na 310 tys. zł. Po drugie, w cash flow, ale do tego jeszcze wrócimy.

Na skutek znaczącego wzrostu kosztów wynik na sprzedaży mocno się skurczył i od trzech kwartałów pozostaje „pod wodą”. Pamiętać jednak należy, że część prowadzonych prac jest finansowana dotacjami, więc lepszym odzwierciedleniem efektów ekonomicznych jest EBIT. W tym kwartale był on dodatni na kwotę 0,52 mln zł, ale efekty działalności lepiej oceniać w ujęciu półrocznym – mamy zysk 0,42 mln zł w relacji do 2,1 mln zł przed rokiem. Tendencja w wynikach jest niepokojąca, choć powody takiego stanu rzeczy są znane – zmiana strategii, mocny spadek liczby pobrań, zmiana polityki wykazywania kosztów.


kliknij, aby powiększyć


Na pozór dziwne rzeczy dzieją się w rachunku przepływów. W IV kw. przepływy z działalności operacyjnej były mocno ujemne, ale spółka wykazała praktycznie zerowe saldo wydatków w działalności inwestycyjnej. Stało się tak dlatego, że zmieniono podejście do kosztów – część wykazywanych wcześniej jako inwestycje powędrowała do operacji – w IV kw. nastąpiła kumulacja, bo zagregowała się zmiana z całego roku. W pierwszym kwartale było „normalnie”, natomiast w drugim mamy wypływ operacyjny i dodatnie saldo z działalności inwestycyjnej. Prawdopodobnie spółka zaksięgowała dotację jako korektę wydatków na aktywa trwałe i wartości niematerialne. Mimo zwiększenia salda gotówki z tych dwóch strumieni pieniężnych przepływy operacyjne w ostatnim kwartale nie wyglądają dobrze.


kliknij, aby powiększyć


W bilansie największe pozycje stanowią skapitalizowane koszty produkcji gier – w szczególności tych w produkcji (pokazywane na rozliczeniach międzyokresowych), które wynoszą prawie 10 mln zł na 20 mln zł sumy bilansowej. Nierozliczone koszty już napisanych gier wyniosły na koniec II kw. 3,8 mln zł i stanowiły drugą co do wielkości pozycję bilansową po długoterminowych rozliczeniach międzyokresowych. Jak widać poniżej rozliczenia w dwóch ostatnich kwartałach rosły bardzo intensywnie – w dużej mierze jest to spowodowane nakładami na rozwój Top Speed 2, które na koniec kwartału osiągnęły poziom 4,2 mln zł. Widać, że jest to gra w którą zaangażowano sporo zasobów ludzkich i pieniężnych. Niektórych może dziwić, że koszty tej gry na razie „wiszą” na rozliczeniach międzyokresowych, ale spółka debiut potraktowała jako soft launch, co jest zrozumiałe w związku z niskim pokryciem urządzeń na rynku i liniową amortyzacją kosztów gry.


kliknij, aby powiększyć


Na pierwszy rzut oka T-Bull ma mało gotówki – 267 tys. zł., a jak wskazuje rachunek przepływów strumień generowany operacyjnie powoli się kurczy, a w ostatnim kwartale nawet wysechł.
Teoretycznie mógłby być to problem dla płynności, ale po pierwsze powinien się pokazać strumień z tytułu monetyzacji Top Speed 2, po drugie T-Bull posiada spory pakiet akcji The Dust. W bilansie tego nie widać, gdyż wykazywany jest w cenie nabycia, ale wartość rynkowa to 20 proc. pakietu to ponad 3 mln zł. W razie potrzeby można część takiego pakietu upłynnić lub zaciągnąć zobowiązania pod jego zastaw. Sprzedaż akcji The Dust w przededniu produkcji głośnego tytułu na bazie twórczości Jacka Piekary może jednak nie być dobrym pomysłem – kurs tej spółki dość dynamicznie rośnie, a potencjał wydaje się spory. Wobec powyższego nie można jednak wykluczyć emisji akcji, tym bardziej, że spółka już zapowiedziała ekspansję na nowe obszary rynku, które do tej pory nie były eksplorowane. T-Bull zamierza wydać grę na PC, która we wczesnym dostępie zgodnie z deklaracjami ma się pojawić pod koniec 2020 r., a budżet ma być największy w historii. Biorąc pod uwagę, że Top Speed 2 kosztował ponad 4 mln zł należy się spodziewać pewnie ok. 4 mln rocznie wydatków na produkcję tego space survival’a. Takich środków w spółce na razie nie ma, a nie ma gwarancji, że za chwilę druga odsłona motoryzacyjnej gry zacznie nagle generować duży strumień pieniężny, bo to tak naprawdę wymagałoby wydatków na user aqusition.

Jeśli jednak zerknąć na zadłużenie finansowe T-Bulla (na koniec półrocza wynosiło 2,1 mln zł) to przy skorygowanej o odpis EBITDA (5,7 mln zł) mamy dość duże możliwości zaciągania zadłużenia. Wydaje się, że spółka mogłaby pozyskać z rynku nawet 9 mln zł i jej wskaźnik pozostałby nadal niski. Finansowanie dłużne w branży gamingowej to jednak ryzyko i nie jest pewne, że właśnie tę opcję wybierze zarząd spółki.

Dodatkowo nie można wykluczyć, że Top Speed jednak szybciej niż się wydaje obecnie osiągnie zakładane parametry monetyzacyjne i problem dostępu do finansowania sam się rozwiąże.
Jak widać w zamieszczonej tabeli spółka ma w rozwoju też parę gier, które jeszcze nie zostały ujawnione, a które zgodnie ze strategią mają dawać większe przychody niż gry produkowane dotychczas. Proszę zatem moje dywagacje na temat ewentualnej emisji potraktować w tej chwili jako chuchanie na zimne.

Nie można nie wspomnieć jeszcze o Inkwizytorze – spółka będzie producentem wersji mobilnej gry. Niestety, komunikacja w tym zakresie jest na razie mocno ograniczona. W tej chwili, w tym gatunku i dla tego odbiorcy ciężko wyobrazić sobie port produkcji konsolowo-pecetowej na urządzenia mobilne. Raczej będzie inny projekt pozostający w tym świecie, a może pewnego rodzaju uzupełnienie głównej gry. Na szczegóły musimy poczekać i to pewnie dłużej niż krócej.

Na chwilę obecną najważniejszy dla akcjonariuszy i zarządu jest Top Speed 2 – to od przyszłej monetyzacji tej gry zależy kapitalizacja spółki i jej możliwości samofinansowania. Na razie wiemy, że wrzesień nie wypadł okazale, więc najbliższe ważne dane przyjdą dopiero w listopadzie wraz z raportem za październik. Gra ma bardzo dobre oceny w sklepie Google (lepsze niż pierwsza część), więc potencjał jest. Pozostaje tylko przytrzymać gracza nieco dłużej w rozgrywce (będzie oglądał więcej reklam na takim samym koszcie pozyskania) i skłonić do wydatkowania gotówki.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 4 października 2019 15:12

obs
Dołączył: 2011-05-23
Wpisów: 488
Wysłane: 8 października 2019 15:26:34 przy kursie: 18,50 zł
Wypowiedź Fijałkowskiego z grudnia 2018 : "2019 będzie stał pod znakiem ‘Top Speed 2".
I faktycznie 2019 rok jest pod znakiem klapy "Top Speed 2".
Gra nie budzi praktycznie żadnego zainteresowania. Liczba ściągnięć odbiega mocno na minus od pozostałych produkcji T-Bulla.
Co do ściągnięć gier T-Bulla to duże ilości generują Indie, Indonezja, Brazylia, Wietnam. Milionowe pobrania, ale brak przychodów.

Brakuje środków na marketing. IPO okazało się wielką porażką - pozyskali 1,9 mln zł, a koszty IPO 1,36 mln zł. To chyba rekord giełdy.

To nie jest przypadek, że kurs od dawna leci w dół.

mindek
Dołączył: 2009-09-03
Wpisów: 1 041
Wysłane: 8 października 2019 16:45:16 przy kursie: 18,50 zł
abonamentu nie posiadam, ale widzę, że raport odkryty przy czym czerwcowy zakryty. Rozumiem, że to na zlecenie spółki. Chce się ocieplić? Tylko pod co, pod emisję akcji czy pod wysypanie akcji przez głównego? Podobnie jak OBS radzę ostrożność czy wręcz porzucenie tematu TBull.

Już na NC zapracowała sobie na miano tych do omijania.

Ostatnio na bankierze pisali, że to jakaś dziwna nowość, rząd pakuje miliony w branże gier. Kolejne górnictwo?
Edytowany: 8 października 2019 16:52

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,406 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d