pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 341,00 zł (-3,67%) 15-11-2019 11:30
chris_martin
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 631
Wysłane: 18 października 2019 12:44:43 przy kursie: 345,50 zł
Trigon
Kacper Kopron
Polecam profil na linkedin

Kto z Was ma większe doświadczenie z gpw?
Everything you know is wrong.........

constant
Dołączył: 2010-08-26
Wpisów: 259
Wysłane: 18 października 2019 12:58:41 przy kursie: 345,50 zł
>Kto z Was ma większe doświadczenie z gpw?

Tos strollowal ... ;>
Valar Morghulis

chris_martin
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 631
Wysłane: 18 października 2019 13:09:22 przy kursie: 345,50 zł
Uppsss :)
Everything you know is wrong.........


trudno100
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 25
Wysłane: 18 października 2019 13:11:03 przy kursie: 345,50 zł
Trzy grosze do forumowego koszyczka.

Mówię to wbrew własnym interesom, ale moim zdaniem aktualne baty na kursie są na ten moment - powtarzam, na ten moment - jak najbardziej zasłużone. Nie wierzę w jakiś wielki wpływ ostatniej rekomendacji, bo niby dlaczego w takim razie pozytywne reko z tego lata nie miały odwrotnego efektu? Tymczasem spółka ma deficyty na kilku poziomach:

1) Wydawnictwo: wskazanym celem średnioterminowym ma być kilka tytułów rocznie. Ale na razie to są tylko słowa, bo spółka zamiast przyspieszać w tym temacie, de facto zwalnia. 2018 - M, 2019 - CoM, 2020 - prawdopodobnie nic... (są jakieś dwa tajemnicze i niepewne projekty na przyszłość). Na jakiej podstawie mam sądzić, że jest realizowana jakaś strategia prowadząca do tego celu, skoro fakty mówią coś przeciwnego?

2) Dewiza spółki: Nie mówimy wcześnie nic, żeby nie spalić tytułu z marketingowego punktu widzenia. Z tej perspektywy przesunięcie CoM o rok i jeszcze rozbicie premiery na trzy różne terminy jest wzorcowym przykładem spalenia (no dobra: poważnego przypalenia) gry, której marketing odbywa się po kosztach i bezpłatnymi kanałami. W takim przypadku w miarę szybkie, a przede wszystkim jednorazowe wieloplatformowe uderzenie jest kluczowe, bo to wtedy o grze jest najgłośniej (w recenzjach, na kanałach społecznościowych itd.). Podobnie jest z Frostpunkiem: co z tego, że port jest super, skoro wiele ważnych serwisów w ogóle się o tym nie zająknie, bo gra miała premierę póltora roku temu, a w kolejce do recenzowania czeka cała masa nowości.
Oczywiście, rozumiem, że przesunięcie (i w efekcie rozbudowa / przemodelowanie) CoM i konsolowego FP było koniecznością, bo inaczej firma by się wyprztykała w 2018 r. i kolejne dwa lata byłyby praktycznie puste. Ale rozbicia premiery CoM na trzy terminy, po daniu sobie dodatkowego roku, rzeczywiście nie dało się uniknąć?

3) Spółka komunikuje się ze społecznością przez kanaly społecznościowe, które wydają się ważne z marketingowego punktu widzenia. Tymczasem liczba obserwujących jest tam relatywnie niska. Taki Bloober ma 15 tys., 11 bit 22 tys., PLW 44 tys. (na FB - prawie 250 tys.), cd red 550 tys. Wygląda to na tle innych naprawdę słabo.

Spółka zaś tradycyjnie otacza się potrójnymi zasiekami antyinformacyjnymi. Nie powiemy wam, ani nad czym pracujemy, ani jak się sprzedaje FP, ani jakie gry z wydawnictwa brane są pod uwagę, bo nie daj Boże zaczęlibyście spekulować (ale kiedy analitycy przygotowujący rekomendacje szacują potencjalna sprzedaż tytułów w liczbie egzemplarzy, to też są szkodliwe spekulacje?).

Oczywiście, fundamenty są zdrowe, firma ma najbardziej komfortowe warunki pracy w historii itd. Ale patrząc z perspektywy akcjonariusza i kursu akcji: minie niedługo półtora "straconego" roku i raczej będzie on częścią najdłuższego "straconego" okresu po premierze TWoM.




kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 69
Wysłane: 18 października 2019 13:13:37 przy kursie: 345,50 zł
"Zaktualizuj trochę płytę z tymi 1,5mln .... bo nieco się już zdarła.d'oh!
Ta teza trąci mocną spekułą .... Angel
Wyciągnąłeś pasujące Ci fakt i budujesz na nim wizerunek spółki d'oh!
tyle, że fakt jest wyssany z palca.
Albo wymyśliłeś go albo nie potrafisz zrozumieć, że dane które przytaczasz są w Euro ..
Wynik półroczny to 6,4mln zysku więc zweryfikuj nieco swoje "wyliczenia".
Pochwal się daj przykłady z ostatnich 3-5 lta ile zarabiał Twój TSG a ile 11bit ....

Podaj może przykłady jak duże gry wypuściła TSG o ile większe niż FP i ile na nich zarabiała w latach 2015-2019"


Wynik półroczny, tiaaaaaaad'oh! Pomysłowość wyznawców nie zna granic 😆
Przepraszam za straszną w skutkach pomyłkę, zysk netto za ostatni kwartał to 1,975 mln a nie 1,5, waluta: złoty polski. A rynek zdaje się już wycenił - KAPITALIZACJA porównywalnych spółek jak TSGames i Playway na łeb pobiła niedoszłą gwiazdę gamedevu i jest ponad 50% wyższa - stabilne wysokie przychody, małe koszty, dywidenda, mały free float. I mimo tej 50% wyższej kapitalizacji podstawowe wskaźniki są na dużo lepszym poziomie, P/E dla bita to już ponad 40, dla pozostałych 25-27


Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 862
Wysłane: 18 października 2019 13:22:07 przy kursie: 345,50 zł
@trudno100 - i to jest konstruktywna, merytoryczna krytyka. Zgadzam się z Tobą w pełni.


sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 63
Wysłane: 18 października 2019 13:27:58 przy kursie: 345,50 zł
W sytuacjach krytycznych ten wątek nagle ożywa . Może teraz skupmy się na pytaniach które mogą być zadane na spotkaniach inwestorskich a nie forum wzajemnej nienawiści bo to nic nie da.

Nie sądzę żeby podali dużo szczegółów ale warto próbować

a o to pytania ( mam nadzieje że forumowicz je zmodyfikują )

Czy zamierzają przedstawić plany odnośnie frostpunka na 2020 ( na razie wiemy tylko o jednym DLC)
Jak wygląda sytuacja z DLC do Moonlightera oraz CoM -czy zobaczymy w przyszłym roku ich wydania oraz czy będą dostępne na switcha?

Jak wygląda podział zysków dla Moonlightera odnośnie platform( ile to switch ile pc) oraz CoM ( na to za pewne nie odpowiedzą)?

Jak wygląda sytuacja z wydaniem obydwu tytułów na rynek Japoński oraz Chiński ?

Czy mają zatwierdzoną strategie marketingową dla P8?

Jak zamierzają utrzymać przychody i zysk bez premier w 2020 roku( pewnie odpowiedzą że będzie robić promocje)?

Kiedy informacja o nowej grze z wydawnictwa?

Czy ostatnie spotkania biznesowe na targach zaowocowały potencjalnymi umowami z nowymi studiami/wydawcami?

Czy wzorem poprzedniego roku może się spodziewać konkretnego podsumowania 2019 z planami na 2020?




Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 642
Wysłane: 18 października 2019 13:37:05 przy kursie: 345,50 zł
sledzik007 napisał(a):
Czy zamierzają przedstawić plany odnośnie frostpunka na 2020 ( na razie wiemy tylko o jednym DLC)


Na to pytanie już znamy odpowiedź i jest to odpowiedź ok. Jeśli sprzedaż będzie dodatku najbliższego będzie satysfakcjonująca, to kombinują dalej. Natomiast jeśli nie, to zespół będzie przekierowany do nowej gry.

Cytat:
Oczywiście, mamy dużo pomysłów jak rozwijać "Frostpunka" poprzez płatne dodatki. Z decyzjami biznesowymi, czyli rozpoczynaniem ich produkcji, chcemy jednak nieco aż na rynek trafi drugi z DLC w ramach obecnego Season Pass. Pozytywne przyjęcie wspomnianego dodatku przez graczy będzie potwierdzeniem, że to dobra ścieżka rozwoju a przede wszystkim monetyzowania "Frostpunka". Jeśli jednak DLC spotka się z chłodnym przyjęciem będziemy zastanawiać się nad sensem wydawania kolejnych DLC i angażowania zasobów, które przecież mogą być wykorzystane w inny sposób, np. na nową produkcję.

kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 69
Wysłane: 18 października 2019 14:14:53 przy kursie: 345,50 zł
Spółka wybrała sobie taki model biznesowy jaki sobie wybrała - wypuszczanie dopracowanych, ambitnych produkcji typu premium indie, długi ogon sprzedażowy, bezpiecznie angażujących stosunkowo nieduże zasoby finansowe spółki. I wszystko brzmi dobrze, tyle że to cały czas gry indie, do tego często w niezbyt komercyjnym gatunku. Co za różnica, czy sprzedadzą tego 5 czy 7 mln w perspektywie 5 czy 7 lat, co z tego, że będą bardziej oszczędni w promocjach i co z tego, że na ścianach w biurze powieszą parę nagród więcej. Przy tym modelu biznesowym i gatunku w jakim robią mają nad sobą szklany sufit i jedynym rozwiązaniem, żeby wskoczyć na wyższą półkę, to zacząć w końcu trzaskać te w gruncie rzeczy niewielkie gry po kilka jednocześnie i wypuszczać je w rocznym odstępie. Innej drogi nie ma. I im szybciej na tę drogę wejdą, tym dla spółki wbrew pozorom będzie to bezpieczniejsze (patrz casus Playwaya i Agony).
Póki co ta spółka to w ostatnim czasie totalny zawód a baty jakie dostaje na rynku od półtora roku ze wszech miar słuszne.

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 642
Wysłane: 18 października 2019 14:29:43 przy kursie: 345,50 zł
Baty? Przecież wbrew bajdurzeniom analityka, Frostpunk sprzedaje się dużo lepiej. Doszła kolejna gra z wydawnictwa. Pracują mocno nad kolejną grą, kształtują się jeszcze kolejne dwie. Każdy kolejny projekt jest większy i droższy. Wbrew pozorom tłukąc AAA za które wiele więcej by finansowo żądać nie mogli, szybko by padli. Taką grę robi się przez pięć i więcej lat czego przykładem jest CDP. Ryzyko porażki jest ogromne.

Czego można od nich chcieć? Następna gra będzie nastawiona na gracza konsolowego, ma być też w komercyjnym gatunku (wiadomo, że ściągali jakiś czas temu na te potrzeby specjalistów od FPS, które ma być elementem tej gry). Zgodzę się, że można chcieć, by wypuszczali gry częściej, tak jak planują i osobiście liczę, że od 2023-2024 tak się istotnie stanie.


kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 69
Wysłane: 18 października 2019 14:50:00 przy kursie: 345,50 zł
Rif, chociaż ty zlituj się. Dyskutujesz z tezami, o których nawet się nie zająknąłem. Gdzie ty tam widzisz coś o produkcjach AAA, gdzie ty tam widzisz coś o słabej sprzedaży Frostpunka? Tyle, że ta bardzo dobra jak na wagę, w której chodzi gra, to zwyczajnie wynikowo nędza jak na utrzymanie przez 4 lata miliardowej kapitalizacji. Wystarczyło, że rynek dostał alternatywę w postaci o wiele lepszych średniaków i powiedział bitowi bye bye.
Tak w ogóle, to mnóstwo wyznawców jara się jakimiś nic nie znaczącymi szczegółami, bzdetami bez znaczenia, czasami mam wrażenie, że to gracze z gimnazjum a nie dorośli ludzie inwestujący na rynku swoje ciężko zarobione pieniądze. A te pytania do zarządu to jakieś kuriozum, nie pierwszy raz zresztą. Myślę, że właśnie na takie ble ble czekają

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 642
Wysłane: 18 października 2019 15:05:06 przy kursie: 345,50 zł
Piszesz o modelu ciągnięciu Indie podczas, gdy Frostpunk jest już pozycją ponad nim, a kolejne gry budżetem będą znacznie powyżej, a twierdzisz, że mogą sprzedawać miliony sztuk, ale to będzie wszystko psu na budę. Wybacz, ale policz sobie ile milionów musi sprzedać się Cyberpunka, żeby uzasadnić tamtejszy kosmos. Na ten moment trudno przyrównywać 11bit do średniaków PLW czy TSG. Pierwszy to w ogóle szklany sufit, który nawet nie udaje, że ambicji wydawania poważnych pozycji nie ma. TSG to nadal jeden odpał, który świetnie ciągnie. Tylko ilu firmom na tym trudnym rynku mobilnym udaje się powtórzyć sukces? Do tego również nie udają, że chcą wyjść poza mobilki za milion dolarów.
11bit odpalając trzy zespoły produkcyjne będzie miał dużo większe możliwości rozwoju niż wspomniane średniaki.

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 167
Wysłane: 18 października 2019 15:24:32 przy kursie: 345,50 zł
kunoj napisał(a):
"
porównywalnych spółek jak TSGames i Playway na łeb pobiła niedoszłą gwiazdę gamedevu i jest ponad 50% wyższa - stabilne wysokie przychody, małe koszty, dywidenda, mały free float. I mimo tej 50% wyższej kapitalizacji podstawowe wskaźniki są na dużo lepszym poziomie, P/E dla bita to już ponad 40, dla pozostałych 25-27


Zastanawiasz się czasem o czym piszesz ?
Popatrz na inne spółki .....
Czy wypłata dywidendy nie stoi w pełnej sprzeczności z szybkim rozwojem ?
Wypłata wysokiej dywidendy to tak jak podcinanie gałęzi na której się siedzi. W tej branży posiadanie dużych środków na inwestycję w produkcję dużej i dobrej gry jest kluczowa.
Zobacz co się dzieje z wypuszczaniem we wczesnym dostępie niedopracowanych gier - to tak jak wyrzucanie ich do kosza ....
Może nie zdajesz sobie sprawy ale zarobki szczególnie w branży IT bardzo galopują czyli bez kasy spółka nie zwiększy ilości pracowników a bez podnoszenia ci najlepsi odpłyną.
Ja to ma się do rozwoju ?
No chyba, że Twoja ulubiona spółka ma zamiar zawsze produkować małe gierki ale na tym kapitalizacji nie zbuduje.
Chyba nie dostrzegłeś, że kolejne gry spółki są coraz większe co wymaga wzrostu nakładów i coraz więcej doświadczonych pracowników.
Można zatrudnić szybko duże grupy ludzi ale takie doświadczenia są żałosne .... przykład CIG - który szybko stworzył kilka nowych studiów .... i popłynął.
Nie miał kto pociągnąć tych gier.

Na giełdzie jest już tak dużo spółek z tej branż, że każdy może wybrać sobie taką jak mu najbardziej pasuje ...thumbright

Nie wim czemu urządzacie tak duży lament nad spółką w którą my zainwestowaliśmy prawie 10 lat temu ?
Czy stała nam się krzywda przez ten czas ?
CDP osiągnął w tym czasie zbliżone zwroty a w zasadzie nawet po tych wzrostach ostatnio są i tak nieco mniejsze ...Angel
Możesz się trzymać TSG czy innych ale mnie wypłata dywidendy wygląda na ściemę lub brak wizji rozwoju skoro niemal całą kasę chcą przejmować główni akcjonariusze.
Życzę powodzenia każdej spółce z tej branży i trzymam kciuki za wszystkie - bo wzrost całego sektora służy wszystkim .... może kiedyś to zrozumiesz.
Z analitycy też mają swoje interesy ..... a także kolegów w innych działach.
Myślisz, że czemu niektórzy wydają reko dziwne czy sprzeczne z trendem ... ?

Spółkę można krytykować za różne rzeczy ale ich linia rozwoju jest całkowicie słuszna (choć mogłaby być nieco szybsza). Jak na razie realizują założenia choć w różnym tempie. Jednak każdy kolejny produkt przynosi coraz większe uznanie i coraz większe zyski.
Pokaż jakieś duże porażki spółki (GR to już przeżytek sprzed lat). Rozwój wydawnictwa w małym stopniu zależy od nich a głównie od dostępności projektów spełniających ich wysokie wymagania. Słabe gry wypuszcza wielu wydawców w tym Paradox. Jeśli chcą się wyróżniać jakością słusznie, że nie chcą wypuszczać "śmieci".
Jak komuś się nie podoba to niech kupi 30% akcji .... i zmieni Prezesa ... Angel
Pozdrawiam
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Mc Dollar
Mc Dollar PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-05-18
Wpisów: 14
Wysłane: 18 października 2019 16:03:23 przy kursie: 345,50 zł
Czytam ten serial od ponad półtora roku. Wiem że to jedyna spółka na tym forum, której nie wolno skrytykować, choć z psychologii wiem, że jeśli jedynym dozwolonym głosem jest pochwała to nieco traci się realizm.
Co do spółki to porównywanie jej z PLW czy TSG nie ma sensu bo każda ma inną wizję rozwoju i ryzyka.
Dla mnie 11Bit to "snajper" który długo składa się do perfekcyjnego strzału w 10. Ryzykiem jest tu nawet trafienie 9, bo przygotowanie do kolejnego strzału to znów długi okres.
Z punktu widzenia dominujących tu długoterminowych akcjonariuszy to złota spółka która dała zysk (teoretyczny bo mają akcje nie cash) i ma szanse na dalszy rozwój przez P8, P9 P10 itd.
Natomiast dla akcjonariuszy z krótszym stażem w tym np. rocznym spółka potrafi być na -30% od szczytu maj 18 i z kilkoma falami, gdzie spadki następowały po kolejnych debiutach (gdyby ktoś liczył na powtórkę z Frostpunka). Entuzjaści słusznie podkreślą świetne monetyzowanie tego co jest i perspektywy P8 P9 i P10 ale oprócz tych oznaczeń i faktu że P8 sprzeda się lepiej niż FP a potem wykładnikowo każda lepsza niewiele wiadomo. Dla mnie to oznacza, że w cenie jest bardzo optymistyczny scenariusz rozwoju, a wyniki dobre i niższe to już obniżka perspektyw. Tak samo jakiekolwiek obsunięcie w czasie.
A tu bym się spodziewał obsunięć w trosce o jakość gier i małą liczbę w wydawnictwie w trosce o jakość gier.
Tyle że wycena nie jest za jakość gier, a za przewidywalny zysk w okresie.

kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 69
Wysłane: 18 października 2019 16:10:14 przy kursie: 345,50 zł
"No chyba, że Twoja ulubiona spółka ma zamiar zawsze produkować małe gierki ale na tym kapitalizacji nie zbuduje."

Powiedział o spółce, która na produkcji małych nieskomplikowanych gierek zbudowała sobie kapitalizację 1,5 raza większą niż niedoszły mały cdred na swoich wyniunianych, wypuszczanych raz na 5 lat małych arcydziełach gamedevu 😉 Mało tego, ten producent prostych symulatorów dzięki swojemu modelowi biznesowemu i strukturze akcjonariatu zachowuje się bardzo stabilnie, nie narażając swoich akcjonariuszy na stany przedzawałowe, jak to ma miejsce u pewnej zaleszczonego na maxa, niedoszłej gwiazdy rynku gier, która kursowo zachowuje się jak największe rynkowe śmieci, kiedy w ciągu 6 miesięcy potrafi latać po 60% w każdą stronę

kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 69
Wysłane: 18 października 2019 16:43:40 przy kursie: 345,50 zł
"Możesz się trzymać TSG czy innych ale mnie wypłata dywidendy wygląda na ściemę lub brak wizji rozwoju skoro niemal całą kasę chcą przejmować główni akcjonariusze."

Za to na ściemę ci nie wygląda kitranie na 1% kontach dziesiątków milionów, za które można by wypuścić 20 gier z wydawnictwa, nieudolna spekulacja na walutach, zakończona paroma bańkami straty, wypłacanie sobie przez zarząd wysokich premii i kolejne programy motywacyjne warte dziesiątki milionów dla rozpasanej załogi. No i oczywiście biurowiec na kilkaset osób przy zespole rosnącym o 30 osób rocznie należy się jak psu buda

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 167
Wysłane: 18 października 2019 17:09:23 przy kursie: 345,50 zł
kunoj napisał(a):
"Możesz się trzymać TSG czy innych ale mnie wypłata dywidendy wygląda na ściemę lub brak wizji rozwoju skoro niemal całą kasę chcą przejmować główni akcjonariusze."

Za to na ściemę ci nie wygląda kitranie na 1% kontach dziesiątków milionów, za które można by wypuścić 20 gier z wydawnictwa, nieudolna spekulacja na walutach, zakończona paroma bańkami straty, wypłacanie sobie przez zarząd wysokich premii i kolejne programy motywacyjne warte dziesiątki milionów dla rozpasanej załogi. No i oczywiście biurowiec na kilkaset osób przy zespole rosnącym o 30 osób rocznie należy się jak psu buda


Tutaj akurat się zgadzam, że można to lepiej inwestować ..... ale nie mam tyle akcji aby przegłosować Prezesa i zmusić go do bardziej agresywnego rozwoju ...Angel

Jednak mimo wszystko kłania się trochę brak wiedzy .... bo rok temu zakupili siedzibę pod 3 duże zespoły po ok 100 osób.
Teraz mają 140 osób i w ciągu 2 lat planują dość do ponad 200 osób to daje spore możliwości produkcyjne.
To znaczy, że już rok temu włączyli wyższy bieg. Jednak skutki tego odczujemy dopiero za 2-3 lata. Za rok będzie wiadomo czy będą i jak długo rozwijać FP czy przesuną ludzi do nowych projektów.
Kitrają kasę ale muszą zapas mieć tak samo robi CDP i dobrze, że korzystają z dobrych wzorców. Sam lubię mieć zapas kasy w gotówce i inwestować w różne instrumenty.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 864
Wysłane: 18 października 2019 19:40:36 przy kursie: 345,50 zł
Porównania z TEN zupełnie bez sensu. Jednak tytułem sprostowania trzeba powiedzieć, że gry mobilne są tanie w produkcji, a większość nakładów idzie na marketing, który musi być stale powstrzymywany.
Także tu baks niepotrzebnie krytykujesz TEN za dywidendę, bo oni generują po prostu znacznie więcej kasy niż potrzebują na prace deweloperskie, reklamy i resztę.

kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 69
Wysłane: 18 października 2019 21:44:02 przy kursie: 345,50 zł
A przepraszam, to pieniądze wydawane na marketing to jakaś inna kasa niż ta wydawana na produkcję? Lżejszą ręką się ją wydaje i np TEN może nią szastać na prawo i lewo a kasa na produkcje 11bit ma być żydzona do ostatniej złotówki, bo idzie na produkcyjny core?
I teraz powiem coś dla tych, którzy tak pieją o konieczności dobrego wynagradzania załogi. Pieniądze na hojne programy motywacyjne, w których kolejnych edycjach tak się wyspecjalizował zarząd to nasze, akcjonariuszy pieniądze. Płacimy za nie rozrzedzeniem kapitału, które wyniesie w tej edycji bodaj 5,7%. Prezes ciuła prawie 100 baniek na nieoprocentowanych kontach, starczyłoby na 5 Frostpunków, czyli przy ich obecnym oszałamiającym tempie na 20 lat pracy, pewnie jak wszyscy kroi na pensjach, powiększa zespoły w obłędnym tempie 20 osób rocznie, a drugą lekką ręką wyciąga nam dwadzieścia parę milionów z kieszeni. Oczywiście rynek może przejść nad tym do porządku dziennego, ale przy złym sentymencie do spółki jaki obecnie obowiązuje wcale nie musi. Przy okazji powiększy się to, co prezes lubi najbardziej, czyli kupa bezczynnie leżącej gotówki, tym razem z wykupu warrantów. Wszyscy szczęśliwi.
Na spotkaniu z zarządem zamiast tych bzdetów o mostkach we Frostpunku, czy Twitterze dla TWOMa, chciałbym np usłyszeć pytanie, czy zarząd rozpatruje możliwość skupu akcji własnych za niewielką część bezużytecznej kasy albo przynajmniej jego możliwość. Czy stanie się nową świecką tradycją, że spółka będzie zarabiała dwucyfrowe kwoty raz na kilka lat w kwartale debiutu, a akcjonariusze miliardowej spółki przez pozostałe 15 kwartałów między debiutami znowu mają się zadowalać zyskami rzędu 2-5 milionów. Czy w stosunku do 11bit mają być stosowane inne oczekiwania finansowe ze względu na artyzm ich produktów a tylko gamedevowy plebs pokroju Playwaya ma zajmować się takimi przyziemnymi rzeczami jak tłuczenie kasy. Czy ostatnie spadki na kursie, które stawiają spółkę w jednym szeregu z tuzami pokroju bloobera czy farmy to efekt spotkań z przedstawicielami zachodnich inwestorów, którymi spółka tak się ostatnio chwaliła. Na takie pytania czekam

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 388
Wysłane: 18 października 2019 22:27:39 przy kursie: 345,50 zł
Cytat:
Pieniądze na hojne programy motywacyjne, w których kolejnych edycjach tak się wyspecjalizował zarząd to nasze, akcjonariuszy pieniądze. Płacimy za nie rozrzedzeniem kapitału, które wyniesie w tej edycji bodaj 5,7%.


Niezasłuzona krytyka p.m. Rozrzedzenie 5,7% a wzrost zysków i kursu ponad dwukrotny w okresie od ogłoszenia jego założeń pod koniec stycznia 2017. Nie czuję się z tego powodu pokrzywdzony. Co więcej liczę na powtórkę.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, Pochi

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,156 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d