pixelg
PKPCARGO - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6 7

PKPCARGO [PKP]

AKTUALNY KURS: 19,90 zł (-0,20%) 11-12-2019 17:00
heloslaw
heloslaw PREMIUM
Dołączył: 2019-07-30
Wpisów: 2
Wysłane: 3 września 2019 08:01:06 przy kursie: 27,85 zł
Czy można prosić o analizę sprawozdania półrocznego?

Z góry dziękuję!

le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 794
Wysłane: 7 października 2019 17:17:14 przy kursie: 22,95 zł
angry3 Oj,oj kapitałochłonność, kapitałochłonność - dyć nie chodzi tu o praktyki kolejarskie, tudzież budownictwa kolejowego, a konkretne oczekiwane profity w stosunku do nakładów środków.
A wygląda to tak: W PKP Cargo 77,3zł wyceniane jest dziś na 22,9 zł i można oczekiwać Eps~~2zł
a Div~~0,5-1,0 zł. Nie ma więc siły na wzrosty a raczej na spadki. Przy 15 zł za papier zda się być bezpiecznym zakupem- przy czym kapitałochonność na dłuższą metę zmieni i tą waluację.
Dla przykładu : spiętrzenie prac autostradowych -spustoszyło w Polsce krajowych wykonawców.
Podobnie zda się dziać na modernizacjach i budowach kolei. Spiętrzenie prac (wymuszone dopłatami UE) zda się wyłożyć polskich wykonawców.
A wygląda to tak: W Trakcja SA 11,77 zł dziś wyceniane jest na 1,96 zł i można oczekiwać straty Eps~(-2zł)a Div~~0 zł.
I nie ma siły na wzrosty a raczej na spadki.
Nawet przy 1,5 zł za papier - nie ma pewności, czy inwestor nie popłynie na południe jeszcze dalej.
A taki TORpol niby trzyma się : 9 zł wycenia rynek na 6,7 zł i można oczekiwać Eps~~0,8 zł i Div ~~0,2 zł
I nie ma siły na wzrosty a raczej na spadki.
Tu waluacja 4 zł , jest bardziej możliwa niż 9,4 zł.
Edytowany: 7 października 2019 17:37

kokospl
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 248
Wysłane: 8 października 2019 13:27:17 przy kursie: 22,55 zł
15 zl. za akcje?
Przy tym sentymencie do spolki i ogolnie do calej gieldy wszystko mozliwecale obecne wyniki bynajmniej nie implikuja do takiej wyceny...
Kolejne kwartaly powinny byc nieco lepsze dzieki dostawom wegla


faluch
Dołączył: 2019-09-12
Wpisów: 4
Wysłane: 10 października 2019 10:46:15 przy kursie: 24,45 zł
Widzę, że mój poprzedni wpis został bardzo szybko usunięty, ciekawie z jakiego powodu?
Nie rozumiem dlaczego tolerowane tendencyjne wpisy kolegi "le rom", który wypisuje wszędzie to samo na wielu spółkach i nikt tego nie usuwa?, Rozumiem że są ludzie którzy nie mają nigdy nic pozytywnego do powiedzenia i nikogo nie obrażam. W końcu nie on jeden widzi tylko marność nad marnościami i wszystko marność:)

kokospl
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 248
Wysłane: 10 października 2019 11:36:49 przy kursie: 24,45 zł
A co napisales ? Generalnie przy tej wycenie PKPC wyglada bardzo dobrze

Alpha_return
Dołączył: 2019-10-01
Wpisów: 6
Wysłane: 14 października 2019 21:43:05 przy kursie: 24,40 zł
Trudne czasy kolejowych przewoźników – omówienie sprawozdania finansowego PKP Cargo po II kw. 2019 r.

Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 13-10-2020 21:43:5.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 18427)



Edytowany: 15 października 2019 10:50

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 281
Wysłane: 16 października 2019 16:08:28 przy kursie: 24,30 zł
Cytat:
Wysokie nakłady inwestycyjne, które muszą być ponoszone przez PKP Cargo wydają się być jednym z powodów słabego postrzegania tej spółki przez inwestorów.


Really? Mnie wystarczy spojrzeć na dwa wykresy, które wrzuciłeś do omówienia. Jeden to "Rynek węgla kamiennego w Polsce" i dwie linie - szara i pomarańczowa. Drugi to "Struktura masy przewozowej" i dwa słupki - niebieski i szary.
Pierwszy wykres to otoczenie rynkowe i zmiany w tymże. Drugi wykres to reakcja firmy na te zmiany.
Widzisz jakąś reakcję? Jakąś strukturalną zmianę?

A mówimy o wieloletnich przedziałach czasowych. 2007 rok był, zdaje się, 12 lat temu. Czasu na zorientowanie się co jest grane i działania, aby się dostosować, było sporo.

Drugi wykres dajesz od 2015, a tak na oko trend na pierwszym przyspieszył właśnie cztery lata temu. Struktura przewozów jakoś na to zareagowała? Ja tego nie widzę.

Jak dalej będą spać pod semaforem, to dostosować się będzie coraz trudniej, coraz drożej, a pozytywny efekt będzie coraz mniej prawdopodobny.

Od 2015 roku kurs spada. Może się mylę, a może inwestorzy też to tak postrzegają(?)

le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 794
Wysłane: 25 października 2019 12:44:47 przy kursie: 25,15 zł
angry3 Tu jest szerokie pole do spekulacji. Prawda czasem boli. Czy na tym walorze prognoza EBITDA to to samo co prognoza odnośnie dywidendy? Czy obecny akcjonariat (60% PKP-/SP/,OFE) i zakupno przez Cz.W. 1000 akcji po 27,7 zł 23.10.2019r cokolwiek tu zmienia?
Nawet członkowie Zarządu czasem topią swoje pieniądze, zbyt ufając sobie samym. Ważna jest skala nie sam fakt. Rynek niby odbija, PKPCargo w korekcie wraca, być może, do tych 27,7 zł a nawet 33 czy 40 , ale ciążenie na południe nadal jest duże, a poziom oczekiwanej dywidendy( ??~0,7 zł), zwłaszcza wyniki w drugim półroczu (nie ma przesłanek na poprawę), ściągną zapewne ten kurs z powrotem do poprzedniego minimum, aczkolwiek nawet 18,6 zł -to żaden szok. To jest tylko lokowanie oszczędności przez 40% FF.
Edytowany: 25 października 2019 13:04

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 711
Wysłane: 12 listopada 2019 13:01:15 przy kursie: 23,60 zł
PKP CARGO - analiza techniczna na życzenie


Najpierw spojrzenie na wykres historyczny w ujęciu tygodniowym. Sierpniowe zejście poniżej historycznego na owe czasy dołka przebiegło wg tego samego scenariusza co w 2015 roku - próba konsolidacji i odwrócenia losów poniżej przełamanego wsparcia i kontynuacja jazdy na południe. Na razie kupujący nie mają od czego się odbić, by odmienić niekorzystną tendencję.

kliknij, aby powiększyć


Na wykresie dziennym widać wytracanie impetu przeceny, tendencja nadrzędna słabnie. Jednak to samo w sobie nie stanowi gwarancji zakończenie trendu spadkowego. Równie dobrze może to być przystanek przed kolejnym odcinkiem. Pozostaje bierna obserwacja w poszukiwaniu mocniejszych sygnałów rozpoczęcia odreagowania. Najbliższe opory to 26 zł, 28 oraz 28,50 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 626
Wysłane: 13 listopada 2019 16:40:49 przy kursie: 24,00 zł
Potencjalne najbliższe dno na jakim jest poziomie?


le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 794
Wysłane: 21 listopada 2019 10:06:14 przy kursie: 23,00 zł
angry3 .....ano...
......zbliżamy się do prawdy. Skończą się remonty , to i PKP ożyje.

zjk
Dołączył: 2009-02-06
Wpisów: 919
Wysłane: 24 listopada 2019 10:27:53 przy kursie: 22,25 zł
Remonty torów nie sa wielkim problemem dla PKP - dotyczy to wszystkich przewozników. PKP poprostu traci udzial w rynku z roku na rok na rzecz innych podmiotow.

Glównie zostal im transport dla duzych panstwowych przedsiebiorstw oraz ten zwiazany z kruszywami pod budowe autostrad.

Rynek kruszyw spadnie znaczaco na przestrzeni kilku lat ze wzgledu na powolne domykanie programu budowy drog w polsce.
Na znaczace wzrosty wolumeny z kopani raczej nie liczylbym, tutaj albo bedzie stablizacja albo powolny spadek ze wzledu na zmniejszanie wydobycia wegla na przestrzeni lat.

Traca tez udzial w intermodalnym transporcie, ktory moglby byc kolem zamachowym dla PKP gdyby potrafili wykorzystac sytuacje.

Pytanie jakimi przewozami beda wstanie odbudowac swoj udzial w rynku? Na ile ich zarzadzanie jest poprawne i beda wstanie pozyskiwac nowych klientow?

kokospl
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 248
Wysłane: 24 listopada 2019 12:45:16 przy kursie: 22,25 zł
No nie spodziewalem sie takich spadkow...
Pomimo duzych spadku wynikow to i tak moim zdaniem nie usprawiedliwia to az tak mocnego spadku ceny (historyczne minima) .
Co do udzialu w rynku to pytanie czy nie lepiej miec mniejszy udzial ale poprawiajac przy tym rentownosc?

le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 794
Wysłane: 24 listopada 2019 23:44:21 przy kursie: 22,25 zł
angry3 ....technicznie - PKP zda się wykoleja, ale fundament stalowy. Złomować oj chcieliby, ale nie ma potrzeby. Wżdy raptem 20% uszczuplić jeszcze uda się lub nie uda i noży tu nie widać.

kokospl
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 248
Wysłane: 27 listopada 2019 16:02:35 przy kursie: 21,05 zł
Coraz ciekawiej to wyglada -2 nowe rekomendacje i kurs wyznacza nowe minima :)

www.pb.pl/dwie-rekomendacje-dl...

le rom
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 794
Wysłane: 28 listopada 2019 12:09:17 przy kursie: 20,75 zł
angry3
....... anale nie tłumaczą się z mniej trafionych rekomendacji, choć ich rekomendacje wychodzą na zero.
Tutaj to wygląda rozsądniej. Mamy wyniki za IIIQ19 i nasza akcja nie traci już na wartości księgowej i (bv=78zł), ale traci w (IIIQ19) 50% wartości rynkowej (nota bene -od szczytu traci ponad 76% wartości rynkowej).
W bieżącym kwartale (IVQ19) mamy dochodzenie do prawdy, lecz niewiadomą jest czy wartość księgowa utrzyma się czy też zmieni.
A wiec kurs akcji 20,44 zł (a obecny 20,8 zł), zda się być czyniony za mB, na San 25,3 zł należy zapracować. Aczkolwiek bez większych oporów spekuła może tu jeszcze namieszać.

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 281
Wysłane: 28 listopada 2019 17:10:39 przy kursie: 20,75 zł
BV fajną miarą jest. Ale jeszcze lepiej ocenia się firmy po jakości działań operacyjnych zarządu.
Jak to tutaj wygląda, napisałem w październiku. Kurs tej firmy jest jak trzepocząca się ryba bez wody. Podskakuje, ale nie popływa.
No chyba, że przyjdzie przypływ i uniesie wszystkie ryby.
Tudzież stanie się biznesowy cud. Jak w Ciechu, o którym ok. 10 lat temu wyraziłem bardzo nieprzychylną, arbitralną opinię. Po czym firma przeżyła zarządczy renesans. Cuda się zdarzają. Pray
Na giełdzie zamiast antycypować, lepiej reagować.

kokospl
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 248
Wysłane: 1 grudnia 2019 15:04:40 przy kursie: 20,60 zł
Ja tam uwazam,ze branza jest najbardziej perspektywiczna ,a obecne rozczarowujace wyniki sa mimo wszystko niewspolmierne do tak duzych spadkow(minima historyczne)
Jesli by wierzyc prezesowi ,ze gorka przewozowa jeszcze dopiero przed nami (2 polowa 2020) to tym bardziej wydaje sie byc reakcja rynku przesadna
Pytanie czy wieksza krzywde nie zrobia jej planowane akwizycje?

mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 626
Wysłane: 1 grudnia 2019 16:01:13 przy kursie: 20,60 zł
Ktoś się orientuje jak wpłynie podwyżka cen prądu na bilans spółki?

kokospl
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 248
Wysłane: 2 grudnia 2019 17:36:05 przy kursie: 20,40 zł
Podwyzka cen energii dla duzych przedsiebiorstw o ile sie nie myle to juz ma miejsce ...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6 7

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,388 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d