
Oj,oj kapitałochłonność, kapitałochłonność - dyć nie chodzi tu o praktyki kolejarskie, tudzież budownictwa kolejowego, a konkretne oczekiwane profity w stosunku do nakładów środków.
A wygląda to tak: W PKP Cargo 77,3zł wyceniane jest dziś na 22,9 zł i można oczekiwać Eps~~2zł
a Div~~0,5-1,0 zł. Nie ma więc siły na wzrosty a raczej na spadki. Przy 15 zł za papier zda się być bezpiecznym zakupem- przy czym kapitałochonność na dłuższą metę zmieni i tą waluację.
Dla przykładu : spiętrzenie prac autostradowych -spustoszyło w Polsce krajowych wykonawców.
Podobnie zda się dziać na modernizacjach i budowach kolei. Spiętrzenie prac (wymuszone dopłatami UE) zda się wyłożyć polskich wykonawców.
A wygląda to tak: W Trakcja SA 11,77 zł dziś wyceniane jest na 1,96 zł i można oczekiwać straty Eps~(-2zł)a Div~~0 zł.
I nie ma siły na wzrosty a raczej na spadki.
Nawet przy 1,5 zł za papier - nie ma pewności, czy inwestor nie popłynie na południe jeszcze dalej.
A taki TORpol niby trzyma się : 9 zł wycenia rynek na 6,7 zł i można oczekiwać Eps~~0,8 zł i Div ~~0,2 zł
I nie ma siły na wzrosty a raczej na spadki.
Tu waluacja 4 zł , jest bardziej możliwa niż 9,4 zł.