pixelg
STARWARD - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6 7 8

STARWARD [STA]

AKTUALNY KURS: 90,00 zł (-9,82%) 09-04-2021 16:47
FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 107
Wysłane: 26 listopada 2019 11:43:03
Póki co wszyscy zakładają hit.
A jak się sprzedawały przeciętniaki? Jakie to były wolumeny?

SI ambitnie jako porównanie dało przykład FireWatch, który to był ewenementem oraz Alien Isolation którego produkcją zajął się doswiadczony dev a wydawcą była Sega... Nie mówiąc już o słowie Alien w tytule salute Powiem, że nawet bardzo ambitnie ;)

Czy ktoś się orientuje jakie budżety miały powyższe gry?

krishic
20
Dołączył: 2009-10-05
Wpisów: 551
Wysłane: 26 listopada 2019 12:13:33
Patrzę na IPO z perspektywy inwestycji w krótkim terminie, jeśli dobrze rozumiem 47 273 akcji z serii A w obejmowanych w zeszłym roku po 0,13 pln nie będzie objętych lock-up'em:

"Wyłączenie z ograniczenia sprzedaży akcji:
Seria A - 47 273 akcji - drobni inwestorzy, z których każdy posiada liczbę akcji nie przekraczającą 20 tys. sztuk, a liczba akcji wyłączonych z ograniczenia sprzedaży nie przekracza 10 tys. sztuk dla każdego z powyższych akcjonariuszy."

Całkiem sporo względem 73005 akcji dostępnych w IPO, pokusa realizacji zysku może być spora - z łącznej inwestycji ok 6 tys pln, licząc po widełkach ceny emisyjnej robi się ok 2 mln pln zysku w kilkanaście mscy dla wspomnianych pierwszych "drobnych inwestorów".
Edytowany: 26 listopada 2019 12:14

rafsty
rafsty PREMIUM
9
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 300
Wysłane: 26 listopada 2019 18:07:15
Cytat:
Lem jest znany głównie w Polsce i Rosji


Za Wikipedią, podkreślenie moje ( en.wikipedia.org/wiki/Stanis%C... ):
Cytat:
Stanisław Herman[2] Lem; 12 or 13 September 1921 – 27 March 2006) was a Polish writer of science fiction, philosophy, and satire, and a trained physician. Lem's books have been translated into 41 languages and have sold over 45 million copies.

Rosjanie wykupili cały nakład?
Edytowany: 26 listopada 2019 18:07


FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 107
Wysłane: 26 listopada 2019 19:31:08
To nic nie znaczy, lata temu zrobili grę fabularną na podstawie Blade Runner Philipa K. Dicka. Gierka sprzedała się słabo.


GRAF78
42
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 237
Wysłane: 26 listopada 2019 19:41:35
Tym co narzekają że drogo (bo niemaja nic do zarzucenia Spółce to zawsze zostaje kwestia ceny) polecam przeczytać mój 1 wpis powyżej o rezygnacji inwestycji w CDR.

Jeśli ktoś lubi kupować "okazyjnie tanio" to w kolejce na NC czeka z 10 innych spółek zdaje się z wycenami poniżej 20kk a i na samym rynku ma dostępne takie podmioty jak Moonlit, Art Games, CFG, The Dust i inne które można kupić "za półdarmo"

Co do porówniań do Creepy Jar to "Projekt" Starward Industries bedzie zdecydowanie lepsza ambitniejszą i ciekawszą gra od Green Hell.

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 486
Wysłane: 27 listopada 2019 01:05:58
GRAF78 napisał(a):

Co do porówniań do Creepy Jar to "Projekt" Starward Industries bedzie zdecydowanie lepsza ambitniejszą i ciekawszą gra od Green Hell.

To, że produkcja będzie ambitniejsza nie ulega wątpliwości.
Jednak tu chodzi o potencjał sprzedażowy, a ten na poziomie wspomnianym przez prezesa raczej nie znajduje uzasadnienia (na razie).
Steam zalewa coraz większa masa produkcji (ponad 200 debiutów dziennie) i gracze mają naprawdę ogromny wybór. Wiele ciekawych i ambitnych tytułów przechodzi bez większego echa. Konsole nie są wcale dużo łatwiejszym rynkiem.
Nowe IP/ nowe studio bez żadnego dossier i tak wysokie założenia sprzedażowe ? To dość zaskakujące połączenie.
A już model bez wydawcy( według mnie nierealny) wymagałby skupienia się na "współpracy" z Epic Games/MS.

BearHand
45
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 746
Wysłane: 27 listopada 2019 02:19:40
Trwa hossa na Game Dev, każdy chce zarobić.

Tak dla przypomnienia.

kliknij, aby powiększyć


Cytat:
Przyczyny boomu
Niskie stopy procentowe z lat 1998-1999 (Stany Zjednoczone) sprawiły, że inwestorzy zaczęli poszukiwać nowych okazji dla pomnożenia swojego kapitału. Stosunkowa nowość technologii internetowych pomagała przedsiębiorcom w łatwy sposób zdobywać środki na „obiecujące” pomysły, nawet bez posiadania realistycznego biznesplanu. Nierzadko środki przekazywane przez fundusze venture capital były marnotrawione i nie przynosiły wymiernych rezultatów.


pl.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%84...
Edytowany: 27 listopada 2019 02:24

ik2015
0
Dołączył: 2015-11-03
Wpisów: 62
Wysłane: 27 listopada 2019 11:49:57
Space Cowboy napisał(a):

Zgadzam się natomiast, że sam Lem nie sprzeda gry. Według mnie niestety to jednak nisza, a nawet jeśli ktoś zna, to czy sięgnie po grę? To wcale tak nie działa.


Podczas konferencji Gaming na giełdzie prezes mówił, że będzie dobrze jeżeli 1% graczy będzie znało książki Lema. Mówił też, że Sapkowski nie sprzedał Wiedźmina. Redzi musieli napracować się, żeby zaistnieć w świecie gier i po czasie można mówić, że to oni wypromowali Sapkowskiego, a nie odwrotnie.

Z wypowiedzi prezesa wsnioskuję, że rozsądnie podchodzi do tematu. Oni znają się na robieniu gier, a kupili jedynie bardzo ciekawą historię i świat.

Glitch Mob
11
Dołączył: 2019-11-19
Wpisów: 29
Wysłane: 27 listopada 2019 13:15:27
Coś czuje, że ten temat będzie za kilka lat najpopularniejszym na forum stockwatch :)

Zestawienie kosztów i przychodów z filmu Solaris z 2002 z Clooney'em:
Budget:$47,000,000 (estimated)
Opening Weekend USA: $6,752,722, 1 December 2002
Gross USA: $14,973,382
Cumulative Worldwide Gross: $30,002,758

Także widać, że nie zawsze Lem jest gwarantem sukcesu.

Tutaj ciekawa prezentacja odnośnie tego jak się zmienił rynek gier Indie w ostatnich latach:

93% deweloperów nie udaje się zarobić na tyle dużo, by móc przetrwać.
Gdzieś indziej widziałem statystyki, że 96% studiów gamedev się zamyka po pierwszym projekcie, połowa ze względów finansowych.

W każdym razie, biorąc pod uwagę zaplecze intelektualne ekipy Starward, wydaje się, że są szansę, by przebić się na rynku. Uważam, choć mogę się mylić, że nawet jeśli gra będzie wspaniała, a oceny będą ponad 80/100 na metacritic to wciąż będzie trudno o sukces finansowy, ze względu na to, że studio nie ma żadnej bazy lojalnych klientów na ten moment. Wydaje się, że dopiero kolejne gry mogą przynieść konkretny zarobek. Więc jeśli ktoś się decyduje na kupno akcji, to proponuje postawę bardzo long-term (ponad 5 lat).
Ja sam poczekam na recenzje na metacritic/opencritic, ale życzę projektowi sukcesów. Byłoby świetnie mieć kolejne wysokiej jakości studio gamedev w Polsce. Trzymam kciuki i życzę wytrwałości w dążeniu do celu.
Edytowany: 27 listopada 2019 14:58

Utnapisztim
24
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 746
Wysłane: 27 listopada 2019 14:51:33
aircanada15 napisał(a):

To, że produkcja będzie ambitniejsza nie ulega wątpliwości.
Jednak tu chodzi o potencjał sprzedażowy, a ten na poziomie wspomnianym przez prezesa raczej nie znajduje uzasadnienia (na razie).
...
Nowe IP/ nowe studio bez żadnego dossier i tak wysokie założenia sprzedażowe ? To dość zaskakujące połączenie.

500.000 kopii w rok na 3 platformy sprzedażowe to rzeczywiscie tak dużo? Bloober tyle mniej wiecej sprzedał w podobnym czasie swojego pierwszego symulatora chodzenia Layers of Fear. SI to niby startup ale jednak w tej ekipie są ludzie z dużym doświadczeniem i okazałym dorobkiem w branży a nie całkowici debiutanci. Nie wiem jaką powieść Lema wzieli na warsztat ale można raczej spodziewać się, że nie bedzie to "Fiasko" (jedna z moich ulubionych pozycji tego autora). Skala ewentualnego sukcesu może być oczywiście różna, ale na giełdzie są spółki które wyceniane są na 80-100 mln za sam zwrot nakładów produkcji i obietnicę zysków w przyszłości.
Edytowany: 27 listopada 2019 14:55


Kolczasty
8
Dołączył: 2019-08-19
Wpisów: 24
Wysłane: 27 listopada 2019 18:02:22
Wygląda jak jedna z niewielu spółek, które nie odrzucają mnie od patrzenia w akcjonariat i kwity. Cenią się, ale dziś kobieta wypomina jak narzekałem, że CDR w okolicach 1 - 2 mld to szaleńśtwo... ech.

Bania na GameDevie dla mnie raczej odnosi sie do małych ze slabymi zespolami, gdzie projekt za projektem nie osiągają sukcesu. Tylko biegną na kolejnych emisjach akcji / obligacji albo dotacjach rządowych. Duzi pokazują regularnie żywą gotówkę i poważne przychody ze swoich produkcji, co uzasadnia ich wycenę.

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 486
Wysłane: 2 grudnia 2019 17:20:38
Utnapisztim napisał(a):

500.000 kopii w rok na 3 platformy sprzedażowe to rzeczywiscie tak dużo?


Podają "ostrożnie" 500-700 tysięcy, sugerując, że potencjał jest większy.
Wielu ludzi myśli, że wystarczy zrobić bardzo dobrą grę, a setki tysięcy sprzedanych kopii gwarantowane.
W przypadku gier nie będących AAA jest to w tej chwili dość trudne do osiągnięcia. Możliwe, ale trudne.
By pohamować zapędy co poniektórych podam jeden, doskonały według mnie przykład.
Jest to gra, której jakość i warstwa fabularna to absolutny top.
Disco Elysium - na rynku od półtora miesiąca. Przez wielu już okrzyknięta grą roku.
96% pozytywów na Steam, 10/10 Gamespot, 9,6/10 IGN.
Do tej pory 5000 komentarzy, czyli bez szału. Steamspy pokazuje 150 tys. Powiedzmy, że sprzedało się 200-250 tys.
Zwróćcie uwagę, że taką sprzedaż notuje tytuł określany mianem prawdziwego dzieła sztuki i rewolucyjnego RPG zarazem.
Wersje konsolowe Disco Elysium mają pojawić się w przyszłym roku.
A teraz proszę odpowiedzieć sobie raz jeszcze na pytanie czy czy te 500-700 tys. kopii to taka bułka z masłem. Szczególnie, że w 2021 konkurencja przybierze na sile.

Utnapisztim
24
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 746
Wysłane: 2 grudnia 2019 17:45:02
Creepy Jar do którego załozyciele SI czynią paralele sprzedał w rok prawie ćwierć miliona kopii Green Hell na steam - ani to nie jest arcydzieło, ani nadzwyczajny hit, po prostu bardzo dobrze wykonane rzemiosło (i to jeszcze w early access czyli "niedoróbka"). Drugie tyle na konsolach dałoby w okolicach pół miliona sprzedaży. Więc da się, nie jest to nierealne, "Polak potrafi". Zgadzam sie natomiast że niepotrzebnie i przedwcześnie (przy okazji IPO) pompują balonik oczekiwań mówiąc o "ostrożnych szacunkach" i to jeszcze używając jako benchmarka Firewatch - ani to podobna tematyka ani klientela, a poprzeczka w efekcie postawiona bardzo wysoko. Gdyby już mieli zbudowaną społeczność na steam łatwiej byłoby oceniać potencjał.
Edytowany: 2 grudnia 2019 17:59

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 486
Wysłane: 2 grudnia 2019 18:00:07
Chciałbym jeszcze nawiązać do słów inwestora intuicyjnego "ale wiesz, że Alien Isolation to gra z 2014 ?"
Według mnie spółka bardzo "pechowo" dobrała tytuły do analizy porównawczej sprzedaży.
Alien Isolation w 2021 roku stuknie 7 lat, Firewatch 5 lat.
Jak można tworzyć jakiekolwiek prognozy na podstawie tak prehistorycznychi danych ?
Jedyne wnioski do wyciągnięcia tutaj, to te o długoterminowej monetyzacji wymienionych gier.
Przez 5, a tym bardziej 7 lat, rynek gier zmienił sie diametralnie, szczególnie dla produkcji Indie.

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 486
Wysłane: 2 grudnia 2019 18:11:36
Utnapisztim napisał(a):
Creepy Jar do którego załozyciele SI czynią paralele sprzedał w rok prawie ćwierć miliona kopii Green Hell na steam


Tyle, że Green Hell to reprezentant zupełnie innego, bardzo popularnego w ostatnich latach gatunku.
Gatunku, którego najpopularniejszy przedstawiciel sprzedał do tej pory około 6 mln kopii.
Dodajmy, że Creepy Jar skopiowało w GH wiele rozwiązań z owej gry. Także wielu miłośników survivali pewnie z ciekawości sięgnęło po polską produkcję, ale zaręczam, że do pierwowzoru sporo im brakuje.

Kolczasty
8
Dołączył: 2019-08-19
Wpisów: 24
Wysłane: 2 grudnia 2019 19:47:16
Green Hell w porównaniu do głównego tytułu gatunku - Foresta nie posiada multi/coopa, co jest kluczowe. Dodatkowo studio nie specjalnie było zainteresowane wydawaniem poważniejszych kwot na marketing a core team miał 4 silnych deweloperów z Techlandu.

Tutaj, studio zdaje się być świadome marketingu i planuje sporą kampanię. To brzmi jak ktoś, kto wie, że poza dobrą grą trzeba jeszcze mocno popracować nad reklamą. Dodatkowo core team trochę większy i z większym wsparciem w radzie.

Ktoś poza mną zwrócił uwagę, że wrzucili dwa aneksy?

GRAF78
42
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 237
Wysłane: 2 grudnia 2019 22:32:46
aircanada15 napisał(a):

By pohamować zapędy co poniektórych podam jeden, doskonały według mnie przykład.
Jest to gra, której jakość i warstwa fabularna to absolutny top.
Disco Elysium - na rynku od półtora miesiąca. Przez wielu już okrzyknięta grą roku.
96% pozytywów na Steam, 10/10 Gamespot, 9,6/10 IGN.


Rzuciłem okiem na gameplay tego "Disco Elysium" na YT i już ci powiem że projekt Starwarda jest dużo bardziej wciągający ladniejszy wizualnie i ciekawszy.

Kolczasty
8
Dołączył: 2019-08-19
Wpisów: 24
Wysłane: 2 grudnia 2019 23:04:11
aircanada15 napisał(a):

Disco Elysium - na rynku od półtora miesiąca. Przez wielu już okrzyknięta grą roku.
96% pozytywów na Steam, 10/10 Gamespot, 9,6/10 IGN..


W sumie, to zaciekawił mnie GRAF78 i sprawdziłem tą Disco Elysium.
1. Gra wygląda jak reanimacja Baldurs Gate - rzut izometryczny, słaba kreska i masę dialogów do kilkania.
2. Gra kosztuje 40 EUR - polecam porównać z ceną Wieśka 3 czy Frostpunka.

Jeśli dobrze rozumiem to Starward Industries robi grę na współczesne standardy i ceny.

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 486
Wysłane: 2 grudnia 2019 23:44:59
GRAF78 napisał(a):


Rzuciłem okiem na gameplay tego "Disco Elysium" na YT i już ci powiem że projekt Starwarda jest dużo bardziej wciągający ladniejszy wizualnie i ciekawszy.


Haha teraz to mnie rozbawiłeś.
Projekt SI, domyślnie planowany na 8h, którego produkcja nie weszła jeszcze w najważniejszą fazę, już jest dużo ciekawszy i bardziej wciągający od Disco Elysium ?
Disco Elysium, o którym ludzie z 20-30 letnim stażem gracza mówią, że ma najciekawszą warstwę narracyjną z jaką się spotkali i zapewnia doznania emocjonalne porównywalne z TWOM ?

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 486
Wysłane: 2 grudnia 2019 23:56:42
Kolczasty napisał(a):

Gra wygląda jak reanimacja Baldurs Gate - rzut izometryczny, słaba kreska i masę dialogów do kilkania

Jeśli dobrze rozumiem to Starward Industries robi grę na współczesne standardy i ceny.


Bardziej powierzchownej analizy chyba nie mogłeś zrobić...
Dialogi w D.E. są bardzo ważne, ta gra nie polega na walce.
Byłbyś bardzo zaskoczony gdyby gameplay w produkcji Starward miał podobne założenia ? Czy może nie byłoby to w zgodzie ze współczesnymi standardami o których wspomniałeś ?

P.S. cóż to za pojęcie "współczesne ceny" ? Czy to nie jakość produktu powinna definiować cenę ?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6 7 8

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,509 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d