pixelg
CARBONSTU - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6 7

CARBONSTU [CRB]

AKTUALNY KURS: 58,70 zł (-2,17%) 09-04-2021 16:49
Vox
115
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 589
Wysłane: 14 grudnia 2019 15:30:21
Cytat:
Carbon Studio to jeden z wiodących polskich producentów gier VR (wirtualna rzeczywistość). W maju br. spółka przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Redukcja w transzy małych inwestorów wyniosła wówczas ponad 18 proc.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...

Jako że debiut się zbliża to czas załóżyć wątek tej spółki. Spólka jest o tyle ciekawa, że działa w niszy VR i wydała już gry z bardzo wysokimi ocenami na steam, psstore, oculus store

store.steampowered.com/search/...
store.playstation.com/en-us/pr...
www.oculus.com/experiences/rif...

A gry VR przechodzą obecnie renesans:
www.forbes.com/sites/solrogers...

I praktycznie każdy wiodący producent elektroniki wprowadził na rynek swoje gogle VR
www.pcgamer.com/best-vr-headse...


kliknij, aby powiększyć


Nawet Valve postanowiło wydać Half-Life 1.5 w VR
www.youtube.com/watch?v=O2W0N3...
Edytowany: 31 grudnia 2019 15:33

FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 107
Wysłane: 14 grudnia 2019 15:41:03
Co kilka lat jest boom na VR, producenci wypuszczają nowe zestawy a potem następuje stagncja. Nisza jest, owszem ale aż i tylko tyle.

Vox
115
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 589
Wysłane: 14 grudnia 2019 16:17:39
no właśnie powyższy wykres temu przeczy.

w ostatnim roku - dwóch weszły zestawy VR od Samsunga, Oculusa (Facebook), Sony, Valve.

to jest przełom - najwięksi gracze już o to zadbają.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 14 grudnia 2019 16:24


lelo-pakero
10
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 697
Wysłane: 14 grudnia 2019 17:49:38
Pod jakim względem ta spółka jest ciekawa? Inwestycyjnym?

Wycenili się na 30 mln zł, zysk netto za poprzedni rok 339 tys. zł. Zrobili do tej pory dwie gry, przynajmniej tak wynika z linków, które wkleiłeś. Jedna oceniona fatalnie - 40% pozytywów, druga bardzo dobrze - oceny pozytywne 83%. Obie sprzedały się jednak beznadziejnie, co odzwierciedlają ich wyniki finansowe. Ta lepiej oceniona gra ma raptem 229 recenzji po niemal dwóch latach obecności na steamie. Do trzech razy sztuka?

FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 107
Wysłane: 14 grudnia 2019 18:47:08
Vox napisał(a):
no właśnie powyższy wykres temu przeczy.

w ostatnim roku - dwóch weszły zestawy VR od Samsunga, Oculusa (Facebook), Sony, Valve.

to jest przełom - najwięksi gracze już o to zadbają.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Owszem head sety się sprzedały nieźle, gorzej z grami.
Ponoć największy problem dla gejmingu to wytrzymać w tym ustrojstwie dłużej niż 30-60min.

zgred
4
Dołączył: 2012-03-02
Wpisów: 1 213
Wysłane: 14 grudnia 2019 21:26:44
trendy by Newzoo...
newzoo.com/insights/articles/n...

VR jako jeden z TOP trendów...

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 10:36:28

kliknij, aby powiększyć
FilipBonn napisał(a):
Co kilka lat jest boom na VR, producenci wypuszczają nowe zestawy a potem następuje stagncja. Nisza jest, owszem ale aż i tylko tyle.

Nie masz wiedzy. Druga największa wynikowi spółka niepubliczna w Polsce po Techlandzie jest Superhot , kilkunastoosobowy skład,robiąca tylko VR, w zeszłym roku 18mln netto w tym pewnie dobrze ponad 30mln. inny temat,
Gra Boneworks na steam sprzedała się w 5 dni w około 300k kopii , czyli około połowy tego co w tym czasie Red death 2. A steam to nienajwiekszy rynek , ps vr i oculusy są większe. Roznica jest dosc duża Rockstar zatrudnia 2000+ i ma nieograniczony budżet , a producenta boneworks niespełna 40 i nie mial prawie marketingu. Właściciel boneworks 32 letni chlopak, stał się pare dni temu, w jedna noc miliarderem. to dlatego ze ilośc uprzedzeń VR jest już ogromna a Widoczność dla małych dev bardzo duża, nieporównywalna z normalnym rynkiem. jesli spektakularny sukces dla małego to tylko Vr dziś.Co do samych urządzeń to miało być 14mln w tym roku a będzie 16mln. W 2016 było 1mln , a wcześniej nigdy więcej niż 0,5mln. Wykres w linku:
www.csimagazine.com/csi/VR-dev...

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 10:51:18
lelo-pakero napisał(a):
Pod jakim względem ta spółka jest ciekawa? Inwestycyjnym?

Wycenili się na 30 mln zł, zysk netto za poprzedni rok 339 tys. zł. Zrobili do tej pory dwie gry, przynajmniej tak wynika z linków, które wkleiłeś. Jedna oceniona fatalnie - 40% pozytywów, druga bardzo dobrze - oceny pozytywne 83%. Obie sprzedały się jednak beznadziejnie, co odzwierciedlają ich wyniki finansowe. Ta lepiej oceniona gra ma raptem 229 recenzji po niemal dwóch latach obecności na steamie. Do trzech razy sztuka?

,Odpowiadam. Spółka informowała w dokumencie informacyjnym w kwietniu, ze ma 45tys sprzedanych kopii The wizards, parenascie dni później na czacie było to już ponad 50tys, Przy około 150 ocenach na steam i w sumie około 250 na wszystkich platformach, to było w maju,a w czerwcu poinformowała o premierze na oculus quest. Ja widzę:
Steam - 229 ocen
Oculus quest - 219 ocen
Oculus Rift - 107 ocen
Play station vr - ponad 100 dla Europy i USA
Oculus go - 81 ocen
I oceny, szczególnie na quest zasuwają ostro, przy pełnej cenie 25$.
Na moje oko przybyli od maja jakieś 400ocen, zobaczymy jakie spółka pokaże wyniki po 3kw , ale z moich wyliczeń wyglada na to ze te 30mln cap przy takiej dynamice spółki i rynku to jakaś zupełna tanizna.

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:01:04
FilipBonn napisał(a):

Owszem head sety się sprzedały nieźle, gorzej z grami.
Ponoć największy problem dla gejmingu to wytrzymać w tym ustrojstwie dłużej niż 30-60min.

Naprawdę masz wiedzę z przed około 2017r., nie mówię tego protekcjonalnie, poprostu czas się zupdatowac .Urządzenia i gry tak się technologicznie zmieniły, ze dziś możesz grać godzinami, a średnie czasy użytkowników w goglach skoczyły pare razy w ostatnich dwóch latach. Polecam poniższy film z boneworks , czy ktoś wierzy ze za jakiś czas np. fps i inne gry będą grane inaczej niż w VR:
m.youtube.com/watch?v=w8a1BAol...

Scarry
133
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 825
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:36:50
Demaskatorski napisał(a):
FilipBonn napisał(a):

Owszem head sety się sprzedały nieźle, gorzej z grami.
Ponoć największy problem dla gejmingu to wytrzymać w tym ustrojstwie dłużej niż 30-60min.

Naprawdę masz wiedzę z przed około 2017r., nie mówię tego protekcjonalnie, poprostu czas się zupdatowac .Urządzenia i gry tak się technologicznie zmieniły, ze dziś możesz grać godzinami, a średnie czasy użytkowników w goglach skoczyły pare razy w ostatnich dwóch latach. Polecam poniższy film z boneworks , czy ktoś wierzy ze za jakiś czas np. fps i inne gry będą grane inaczej niż w VR:
m.youtube.com/watch?v=w8a1BAol...


kolega "demaskatorski" za to chyba nie ma żadnej wiedzy bo VR to martwa technologia. Mówią o tym giganci, że AR jest przyszłością w formie połączenia wearables (np smartfonu z okularami) a nie VR. VR to nisza, i będzie taką coraz bardziej wyspecjalizowaną dopracowywaną niszą właśnie a nie masową rozrywką.

W VR wogóle nie weszło Apple, a Samsung, po 5 latach intensywnych prób rozpowszechnienia headsetów odpuścił rynek kompletnie. Właśnie niedawno z okazji premiery nowych urządzeń z serii Note 10.

Dla mnie trzeba być niewiarygodnym naiwniakiem żeby inwestować w umierającą technologię. VR to trochę jak telewizory 3D swego czasu.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2019 11:46


Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:38:32
lelo-pakero napisał(a):
Pod jakim względem ta spółka jest ciekawa? Inwestycyjnym?

Wycenili się na 30 mln zł, zysk netto za poprzedni rok 339 tys. zł. Zrobili do tej pory dwie gry, przynajmniej tak wynika z linków, które wkleiłeś. Jedna oceniona fatalnie - 40% pozytywów, druga bardzo dobrze - oceny pozytywne 83%. Obie sprzedały się jednak beznadziejnie, co odzwierciedlają ich wyniki finansowe. Ta lepiej oceniona gra ma raptem 229 recenzji po niemal dwóch latach obecności na steamie. Do trzech razy sztuka?


Jeszcze inna kwestia to zrozumienie sprzedaży gier na rynku VR. Trzeba zapomnieć to co się wie o sprzedaży z „normalnego” rynku, ewentualnie odwrócić , bo dobra gra VR w związku z ogromnym wzrostem liczby urządzeń ma odwrotny cykl przychodu od „klasycznej” zarabia coraz więcej, a nie coraz mniej. Wystarczy popatrzeć na coroczne wyniki Superhot. The wizards zrobiło pod 1mln przychodu 2018r, premiera marzec 2018, myśle ze w tym roku może być sporo więcej, doszedł PS i przede wszystkim Quest, pewnie lada moment będzie wiadomo. W przyszłym roku spółka zapowiedziała dwie nowe gry, które nałożą się na przychodu z wizardow i wejdą jak na rynku będzie ponad 20 urządzeń a nie 1mln a konkurencja będzie nadal mała.

Scarry
133
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 825
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:50:10
Cytat:
Polecam poniższy film z boneworks , czy ktoś wierzy ze za jakiś czas np. fps i inne gry będą grane inaczej niż w VR:
m.youtube.com/watch?v=w8a1BAol...


ten filmik pokazuje dlaczego takie gry nie mają szans na sukces - technologia VR odcina gracza kompletnie od zewnętrznego środowiska, jest wyjątkowo inwazyjna i wymaga wyjątkowego otoczenia do gry. Nie możesz wygodnie siąść na fotelu i zacząć sobie pykać, nie możesz pograć sobie chwile na urządzeniu mobilnym, nie pograsz 15minutek czekając aż Cie ktoś zawoła, gry VR wymagają specjalnie przygotowanego miejsca, przestrzeni, nienaturalnej do rozrywki komputerowej postawy stojącej (przy tym nienaturalnie stojącej, ale bez ruszania nogami) z machaniem rąk jeszcze często. Do tego gracz jest kompletnie odcięty od zewnętrznego środowiska w którym żyje. Idealny przykład dlaczego to nigdy nie upowszechni się masowo.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2019 11:51

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:53:46
Scarry napisał(a):
Demaskatorski napisał(a):
FilipBonn napisał(a):

Owszem head sety się sprzedały nieźle, gorzej z grami.
Ponoć największy problem dla gejmingu to wytrzymać w tym ustrojstwie dłużej niż 30-60min.

Naprawdę masz wiedzę z przed około 2017r., nie mówię tego protekcjonalnie, poprostu czas się zupdatowac .Urządzenia i gry tak się technologicznie zmieniły, ze dziś możesz grać godzinami, a średnie czasy użytkowników w goglach skoczyły pare razy w ostatnich dwóch latach. Polecam poniższy film z boneworks , czy ktoś wierzy ze za jakiś czas np. fps i inne gry będą grane inaczej niż w VR:
m.youtube.com/watch?v=w8a1BAol...


kolega "demaskatorski" za to chyba nie ma żadnej wiedzy bo VR to martwa technologia. Mówią o tym giganci, że AR jest przyszłością w formie połączenia wearables (np smartfonu z okularami) a nie VR. VR to nisza, i będzie taką coraz bardziej wyspecjalizowaną dopracowywaną niszą właśnie a nie masową rozrywką.

W VR wogóle nie weszło Apple, a Samsung, po 5 latach intensywnych prób rozpowszechnienia headsetów odpuścił rynek kompletnie.

Dla mnie trzeba być niewiarygodnym naiwniakiem żeby inwestować w umierającą technologię. VR to trochę jak telewizory 3D swego czasu.

Czytać nie pisać!
16mln urządzeń w tym roku!
Mowa o gigantach?Facebook poinformował po wynikach za 3kw ze za wzrost o 50% przychodów nierekamowych firmy odpowiada głównie Oculus quest.
Facebook 3 tygodnie temu kupił Dew. VR - Beat Saber , mały deweloper z czeskiej Pragi , ich gra VR w 2018r była najlepiej zarabiająca gra ze wszystkich gier Indie nie tylko VR, pokazali 20mln $ przychodu po pierwszych 3kw sprzedaży , cena zakupu małej spółki poszła w mld $.
Oculus quest i Rift S w USA wyprzedany na 3tygodnie przed świetami, można kupić na wtórnym, na ten moment 150-160% ceny wyjściowej.
Nowa konsola Sony PS 5 ,będzie w pełni zintegrowana z googlami.
Apple patentuje po cichu nowe zastosowania do VR.
Zestawy Valve VR nie schodzą z pierwszej listy bestsellerów Steam, w liczba użytkowników rośnie już wykładniczo, patrz na wykresy.
Boneworks sprzedaje około 300k gry tylko Vr tylko na steam w 5dni.
Można tak dużo pisać. Zacznij czytać.

Scarry
133
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 825
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:55:00
Vox napisał(a):
no właśnie powyższy wykres temu przeczy.

w ostatnim roku - dwóch weszły zestawy VR od Samsunga, Oculusa (Facebook), Sony, Valve.

to jest przełom - najwięksi gracze już o to zadbają.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Wiesz Vox jaki jest problem z "forecastami"? Ano taki że piszą to smutni panowie pod krawatami widzący cyferki i tabelki i regularnie pierniczący bzdury.

To jest forecast dla rozwoju Windows Mobile i telefonów Nokii z 2013, zakładający że tak to się super sprzedaje że w 2017 przejmie już ponad 12% rynku i będzie dalej rosnąć...


kliknij, aby powiększyć


Windows Mobile właśnie został wyłączony przez Microsoft a jego obecne udziały w sprzedazy to 0,00%.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:56:35
Scarry napisał(a):


ten filmik pokazuje dlaczego takie gry nie mają szans na sukces -.

Popatrz na liczbę ocen gry , na datę premiery, oceny i zastanów się jeszcze raz co napisałeś.
store.steampowered.com/app/823...

Scarry
133
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 825
Wysłane: 16 grudnia 2019 11:58:36
Demaskatorski napisał(a):

Apple patentuje po cichu nowe zastosowania do VR.
Można tak dużo pisać. Zacznij czytać.

po cichu to sobie można bąka puszczać, patenty są jawne i legalne i Apple od wielu lat zaznacza że technologia jest nieprzemyślana i nie zamierzało ani nie zamierza w nią inwestować. Tylko AR.

Dlaczego flagowiec Note 10+ 2019 Samsunga ma nagle niższą rozdzielczość niż Note 9 2018 ? Korporacja uznała że headsety nie mają sensu i zaczeła obniżać rozdzielczości ekranów, nie bedą już wykorzystywane jako wyświetlacze do VR (więc sztucznie wysokie ppi nie jest już im potrzebne)

Wszystkie forecasty starsze niż te z ostatniego kwartału nie mają sensu po decyzjach biznesowych tych dwóch firm.

(btw: UWIELBIAM tą atmosferę spisku - wielka światowa korporacja "po cichu" ustawia się pod to co robi niszowa firma od softu w Polsce, ale wie o tym tylko grupka anonimowych inwestorów w tą małą firmę .. UWIELBIAM takie coś czytać :D:D:D:D )
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2019 12:07

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 12:12:38
Ja o Jabłkach a Ty o starych śliwkach, od roku wiadomo ze „VR dla ubogich” czy to co robił Samsung z telefonami nie miało sensu i się nie przyjęło, mówisz o odległym już świecie z perspektywy Technologii VR, zostałeś w 2017. Dziś mamy parenascie mln gogli stacjonarnych i rynek rośnie po kilkadziesiat %rocznie. Otwórz się na coś, wyjdź z banki i popatrz na wykres w linku. Odrazu Ci mówię ze 2019 już zostało przebite.
www.csimagazine.com/csi/VR-dev...

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 13:28:23
Scarry napisał(a):


(btw: UWIELBIAM tą atmosferę spisku - wielka światowa korporacja "po cichu" ustawia się pod to co robi niszowa firma od softu w Polsce, ale wie o tym tylko grupka anonimowych inwestorów w tą małą firmę .. UWIELBIAM takie coś czytać :D:D:D:D )

Rozumiem ze ta słaba ironia i dużo emiotek ma być jakaś formą radzenia sobie z brakiem wiedzy w temacie.
Co do „plotek” o Apple i Vr i atmosferze spisku, jest taki znany płotkarz w USA , nazywa się bloomberg, rzeczy o których plotkuje zazwyczaj się potwierdzają.

www.google.pl/amp/s/www.bloomb...

Nie wiem o jakim ustawianiu się w kolejkę mówisz, ale dopiero co Facebook kupił niszowa spółkę od softu z game VR z czeskiej Pragi, a anonimowi inwestorzy zarobili setki mln $ ,wiec nie ma się z czego śmiać, bardziej cieszyć.
Edytowany: 16 grudnia 2019 13:29

Scarry
133
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 825
Wysłane: 16 grudnia 2019 14:34:12
@demaskatorski

To jest oficjalne zdanie firmy Apple, żadne pierdołowate forecasty nie robią na mnie wrażenia bo piszą je ludzie na ogół podobnie rozgarnięci w temacie jak my sami, albo i słabiej.

fajnie się piszę z entuzjastycznym naganiaczem, naprawdę aż się przypomina atmosfera na Farm 51 kiedyś wave

koniecznie postaraj się jak najszybciej odpowiedzieć na ten post, koniecznie, od tego czy napiszesz odpowiedź w ciągu 15 minut w koncu zależy cały twój majątek king
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2019 14:35

Demaskatorski
3
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 64
Wysłane: 16 grudnia 2019 14:45:08
Szach-Mat!
Również pozdrawiam

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6 7

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,865 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d