pixelg
CDRL - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDRL [CDL]

AKTUALNY KURS: 11,30 zł (+4,63%) 06-04-2020 16:46
aaster
Dołączył: 2015-02-22
Wpisów: 1
Wysłane: 22 lutego 2015 20:40:21 przy kursie: 16,50 zł
Spółka, właściciel marki COCCODRILLO zadebiutowałą na GPW 28 października 2014, zarząd przedstawia ambitne plany na przyszłość, związane przede wszystkim z otwieraniem nowych salonów sprzedaży, również poza granicami kraju.
Spółka chyba jako jedyna nie skorzystała z fali optymizmu, który wyniósł kursy spółek odzieżowych na nowe szczyty.


Edytowany: 22 lutego 2015 20:43

cegielka
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-12-20
Wpisów: 212
Wysłane: 1 marca 2015 16:23:52 przy kursie: 15,80 zł
Trzeba się zgodzić z kolegą, ze hossa na tekstyliach ominęła CDL.
Być może będzie szansa na dogonienie peletonu i nadrobienie różnicy.
Patrząc na transakcje insajderów i wyniki sprzedażowe za ostatnie miesiące to wszystko idzie zgodnie z planem.
Troszkę cierpliwości. Niedługo wyniki sprzedażowe za luty (styczeń był 35 % w góre hello1 )a potem 20 marca będziemy mieć wyniki roczne... no a dzień później kalendarzowa wiosna.thumbright

olotyracz
Dołączył: 2013-11-24
Wpisów: 71
Wysłane: 13 stycznia 2017 16:10:18 przy kursie: 25,38 zł
Ożywię troszkę temat, bo dawno nic tutaj pisane nie było :)

Spółka o tyle ciekawa, że powinna być znacznym beneficjentem 500+ - szczególnie w najbliższej przyszłości.

Z drugiej strony bardzo przeciętne wyniki sprzedażowe za grudzień.

Jakieś opinie? Think


sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 524
Wysłane: 13 stycznia 2017 16:50:19 przy kursie: 25,38 zł
Grudzień to najgorętszy okres w branży. Wzrost przychodów CDRL w polskich sklepach o 1 proc. w grudniu wygląda fatalnie. Pytanie czy efekt 500+ jest przereklamowany (wątpliwe) czy spółka nie radzi sobie w biznesie...

Warto rzucić okiem na wykres - doskonale widać, kiedy na kursie zaczęła się gra pod 500 plus, a kiedy inwestorzy uświadomili sobie, ze jednak szału w wynikach nie ma.


kliknij, aby powiększyć


Zimnym prysznicem okazał się raport za III kwartał. Rynek liczył na duże zyski, efekt 500+... tymczasem zysk netto wyniósł 2,58 mln zł, czyli spadł o 1/3! (3,81 mln zł przed rokiem). Przychody co prawda wzrosły, ale tylko o 1/4 do 58,69 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach szału też nie było (źródło- notka prasowa CDRL):

Cytat:
Od początku roku skonsolidowane przychody właściciela marki Coccodrillo wzrosły o 14,4 proc. do 151,47 mln zł. Zysk operacyjny w okresie I-III kw. wyniósł 12,65 mln zł wobec 13,69 mln zł przed rokiem [czyli spadł o 7,5 proc. - jak to mówią, przyp. redaktora], a zysk netto 8,40 mln zł wobec 10,81 mln zł. [czyli spadł o 22 proc. - przyp. redaktora]

olotyracz
Dołączył: 2013-11-24
Wpisów: 71
Wysłane: 13 stycznia 2017 22:36:14 przy kursie: 25,38 zł
Fakt, wyniki bardzo mizernie się prezentują. Z drugiej strony ciekaw jestem raportu za IV kwartał - może brak wzrostów przychodów jest okupiony porządną marżą. Chociaż chyba nadzieja matką głupich salute

Danielek
Dołączył: 2017-04-05
Wpisów: 44
Wysłane: 16 maja 2018 20:19:24 przy kursie: 27,80 zł
Pytanie do analityków stockwatch.pl : proszę o wyjaśnienie z czego powstała strata netto pomimo wzrostu przychodów i wzrostu marży na sprzedaży. Czy to jest związane ze zmianami prezentacji księgowej o której wspominają w raporcie ? Pytanie dotyczy raportu za 1 kwartał 2018.

Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 377
Wysłane: 17 sierpnia 2018 20:19:31 przy kursie: 25,50 zł
ye, ye, ye Coco... Drilo - omówienie sprawozdania finansowego CDRL po 2 kw. 2018 r.


CDRL to spółka, która nie była jeszcze omawiana na łamach StockWatch oraz nie cieszy się specjalnym powodzeniem na forum. Może to trochę dziwić, ponieważ marka Coccodrillo jest zazwyczaj znana przeciętnemu konsumentowi, a spółka jest już notowana na warszawskim parkiecie prawie 4 lata. Dodatkowo ostatnio osiąga bardzo satysfakcjonujące wyniki finansowe. Przyjrzyjmy się zatem profilowi działalności spółki, a oprócz omówienia wyników drugiego kwartału na warsztat pójdą także wyniki lat ubiegłych i zastanowimy się nad perspektywami na kolejne kwartały. Spółka co kwartał przygotowuje dodatkowo prezentację inwestorską, gdzie znajduję się ciekawe informacje oraz KPI. Niestety prezentacja za drugi kwartał nie została jeszcze opublikowana, więc część danych jest oparta na liczbach z pierwszego kwartału.

W chwili obecnej działalność CDRL jest skoncentrowana w obszarze projektowania odzieży dla niemowląt i dzieci sprzedawanych pod własną marką Coccodrillo. Produkcja z kolei jest zlecana kilkudziesięciu podmiotem, głównie z Azji, lecz spółka zachowuje kontrolę nad procesem produkcji i finalną jakością produktów. CDRL posiada zarówno sklepy w Polsce jak i za granicą. Przy analizowaniu wyników kwartalnych nie można zapominać o sezonowości panującej w tej branży (sezon wiosna-lato oraz jesień-zima).

Marża handlowa sięga wyżyn i daje duże zyski

Spójrzmy na wyniki za ostatnie 3 lata, które są zaprezentowana w układzie 12 miesięcznym. Oznacza to, że reprezentują wyniki za okres od lipca do czerwca.



kliknij, aby powiększyć


Z analizy wykresu niewątpliwie widać, że spółka zaczęła mocno poprawiać swoje wyniki w dwóch ostatnich 12-miesięcznych okresach, gdzie zysk operacyjny jak i EBITDA istotnie wzrosły. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 13,7 proc. r/r przy mocno rosnącej rentowności na poziomie EBITDA już o 33,3 proc. i dynamice zysku operacyjnego na poziomie 38,1 proc., co w znacznym stopniu wynikało z bardzo wysokiej marzy brutto na sprzedaży. Zyskowność netto również wykazała bardzo wysoką dynamikę 72,6 proc., w związku z istotnymi dodatnimi przychodami finansowymi wynikającymi przede wszystkim z wyceną kontraktów terminowych oraz różnicami kursowymi.

Przeanalizujmy zatem nieco dokładniej wyniki samego drugiego kwartału w odniesieniu do tego co działo się również w okresach poprzednich.



kliknij, aby powiększyć


Przychody ze sprzedaży nie szaleją, lecz rosną stabilnie, w tym kwartale o 8,1 proc., co przełożyło się na wzrost na zyskowności operacyjnej o 19,6 proc. Marża brutto na sprzedaży, czyli podstawowa marża handlowa, wzrosła do poziomu 60,9 proc., czyli była wyższa aż o 3,3 p.p. niż rok wcześniej. Warto podkreślić widoczną sezonowość marży brutto, która spada zazwyczaj w pierwszym i trzecim kwartale ze względu na wyprzedaże i akcje promocyjne dotyczące „schodzącej” kolekcji. Oczywiście tak wysoka marża była wspierana poprzez korzystnie kształtujący się kurs USD/PLN, a także ograniczenie dodatkowych przecen oraz intensywnych wyprzedaży. Częściowo, zdaniem zarządu, odbiło się to na mniejszym przyroście obrotów w sklepach stacjonarnych, ale summa summarum dało pozytywną kontrybucję do wyniku.

Biorąc pod uwagę tak duży wzrost marży handlowej (dynamika wyniosła 14,3 proc. r/r) mogliśmy się spodziewać skokowego przyrostu zysku operacyjnego. Jednakże tak się nie stało, a główne powody są następujące:
a) Szybciej od sprzedaży rosły pozostałe koszty rodzajowe, których dynamika wyniosła 11,9 proc., a więc aż o 3,8 p.p. więcej niż dynamika sprzedaży.
b) Jeśli chodzi o wzrost pozostałych kosztów rodzajowych to głównie przyczyniły się do tego koszty świadczeń pracowniczych, które urosły aż o 23,2 proc. w drugim kwartale bieżącego roku.
c) Dodatkowo gdy dodamy do tego wzrost usług obcych równy dynamice sprzedaży, mamy przeanalizowane pozostałe koszty rodzajowe. Obydwie pozycje (koszty pracownicze oraz usługi obce) stanowią ponad 90 proc. tych kosztów. Usługi obce to przede wszystkim opłaty za najem sklepów, koszty spedycji oraz prowizje za sprzedaż dla agentów.
d) Saldo na pozostałej działalności operacyjnej w drugim kwartale 2017 wyniosła +0,2 mln zł, podczas gdy w bieżącym okresie było na poziomie zerowym

Widoczny jest szybki wzrost kosztów pracowniczych, który rzecz jasna nie powinien specjalnie dziwić, biorąc pod uwagę obecne tendencje płacowe w Polsce. Będzie to jednak istotne zagrożenie dla wyników spółki w przyszłych kwartałach, o ile nie będzie ona w stanie zwiększać marży handlowej, która jest już i tak obecnie na wysokich poziomach.



kliknij, aby powiększyć


O ile w poprzednim roku zysk brutto stanowił zaledwie 31,6 proc. zysku operacyjnego, o tyle w analizowanym okresie było to aż 108,6 proc. Tak duża różnica powstała na działalności finansowej. Saldo przychodów i kosztów finansowych w drugim kwartale 2018 roku wyniosło +2,0 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to -4,1 mln zł. Jest to przede wszystkim zasługą wyceny kontraktów terminowych, które w analizowanym kwartale dodały 1,5 mln zł do wyniku, podczas gdy rok wcześniej obniżyły wynik o 3,1 mln zł. Pamiętajmy o tym, że spółka kupuje towary z Azji, rozliczając się w dolarach oraz ponosi koszty najmu powierzchni zazwyczaj w EUR. Przy relatywnie niewielkiej jeszcze sprzedaży wyrażonej w walucie obcej (choć dynamicznie rosnącej), aprecjacja złotówki w oczywisty sposób zwiększa zyski spółki i odwrotnie deprecjacja naszej waluty w stosunku do USD powoduje zmniejszenie zysków. Według informacji przekazywanych przez zarząd około połowa zakupów jest zabezpieczana transakcjami głównie typu forward. Niestety spółka nie podaje w raportach kwartalnych szczegółów dotyczących zabezpieczeń, ale na koniec 2017 roku miała otwartych kontraktów (forward oraz opcje) na 13,1 mln USD (10,6 mln na koniec 2016 roku). Transakcje te, mimo że ich treść ekonomiczna to zabezpieczenie grupy przed ryzykiem walutowym, nie są traktowane jako formalne zabezpieczenia zgodnie z wymogami MSSF i ich wycena odbywa się poprzez wynik finansowy. Jest to dość zagadkowe podejście (zapewne spółka nie gromadzi wymaganej przez standardy formalnej dokumentacji zabezpieczenia), ponieważ powoduje dość duże wahania wyników kwartalnych.

Podsumowując analizę rachunku wyników należy podkreślić, że istotne poprawienie rentowności netto w bieżącym okresie było zasługą bardzo dobrej marży handlowej oraz korzystnemu kształtowaniu się kursów, co zostało tylko częściowo zmniejszone poprzez wysoki wzrost kosztów pracowniczych. Pamiętajmy jednak, że o ile ciśnienie na podwyżkę wynagrodzeń zapewne pozostanie w kolejnych kwartałach, to marża handlowa może znaleźć się pod presją ze względu na umocnienie dolara amerykańskiego oraz wyprzedaże kolekcji wiosna-lato.

CDRL rozpoczęła swoją przygodę z rynkiem ubrań dziecięcych oczywiście na rynku krajowym. W chwili obecnej jednak już około połowa sklepów znajduje się na rynkach Europy oraz poza UE. Zarząd sam zresztą zapowiada, że rozwój ma następować przede wszystkim na rynkach eksportowych, ponieważ ilość sklepów w Polsce osiąga powoli poziom wystarczający.



kliknij, aby powiększyć




kliknij, aby powiększyć


Warto zaznaczyć, że spółka rozwija rynek krajowy oraz zagraniczny w trochę inny sposób. W wypadku rynku krajowego około 40-45 proc. stanowią sklepy własne, reszta działa natomiast na zasadzie franczyzowej. Franczyza ta działa w systemie agencyjnym, w którym towar należy do spółki. Wynagrodzenie franczyzobiorcy z kolei stanowi prowizja zależna od osiągniętego obrotu. Z kolei jeśli chodzi o kraje UE to w zasadzie CDRL nie ma tam własnych sklepów. Sprzedaż odbywa się na zasadzie franczyzy w systemie agencyjnym, a dodatkowo jest sporo sklepów typu shop in shop (wydzielenie w ramach większej powierzchni miejsca dedykowanego marce Coccodrillo). Taki model rozwoju zagranicznego skutkuje dość niską kapitałochłonnością w zakresie nakładów inwestycyjnych, choć oczywiście trochę pogarsza przepływy operacyjne (sprzedaż na kredyt zamiast za gotówkę jak we własnych sklepach).

Średni metraż sklepu w Polsce jest o ponad 40 proc. większy niż zagranicą (70 m2 vs 49m2). Bazując na danych, która prezentuje spółka możemy założyć, że średnia sprzedaż na m2 jest wciąż wyższa jeśli chodzi o sklepy w Polsce niż za granicą. Ze względu na dynamiczny rozwój sprzedaży zagranicznej, różnica ta jednak cały czas się zmniejsza. Z kolei należy zauważyć, że efektywność (liczona jako sprzedaż z m2) jest sporo wyższa w wypadku sklepów własnych w Polsce niż sklepów franczyzowych w kraju i w pierwszym kwartale obecnego roku sięgała około 40 proc. (spółka podaje te dane w odniesieniu do ilości porównywalnych sklepów czyli LFL). Niewątpliwie tak duża rozbieżność w efektywności może budzić znak zapytania oraz szansę na przyszłość w wyrównywaniu tych rozbieżności. Część z nich z pewnością jest do wytłumaczenia atrakcyjnymi lokalizacjami w bogatych miastach, które posiada CDRL, co oczywiście wpływa na większą sprzedaż z m2.

W chwili obecnej, a konkretnie bazując na danych za pierwszy kwartał, obrót polskich sklepów odpowiada za 56,6 proc. sprzedaży całej sieci, podczas gdy np. w 2015 roku było to o 11,7 p.p. więcej. Dzieję się tak przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze spółka rozwija sprzedaż zagraniczną, w szczególności koncentrując się na rynkach takich jak Rumunia, Czechy, Słowacja oraz Bułgaria. Po drugie spółka, zauważając trendy światowe, stara się również rozbudowywać swoją sprzedaż internetową. W pierwszym kwartale 2018 roku przychody z e-commerce wyniosły 5,4 mln PLN, rosnąc o 46,3 proc. r/r i stanowiły już 9,6 proc. całości sprzedaży, podczas gdy w 2015 roku było to zaledwie 4,3 proc. całej sprzedaży.

Spółka prezentuje segmenty w podziale na kraj i zagranicę, niestety nie informując o realizowanej tam marży handlowej a odnosząc się tylko do rentowności operacyjnej.



kliknij, aby powiększyć


Niestety nie znając szczegółów dotyczących marzy brutto oraz alokacji pozostałych kosztów pomiędzy segmenty, trudno wyciągać daleko idące wnioski z tych danych. Tym niemniej może zaciekawić, że o ile w wypadku rynku polskiego widać zmianę rentowności EBIT związaną z cyklem przecen, o tyle tego samego nie widzimy w segmencie zagranicznym, co może wskazywać, że przeceny i wyprzedaże na tamtejszych rynkach są na zupełnie innych (niższych) poziomach. Dodatkwo warto podkreślić fakt, że sprzedaż w segmencie kraj wzrosła w ostatnim półroczu o 8,9 proc r/r podczas gdy segment zagranica odnotował wzrost na poziomie 15,3 proc. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą koniunkturę gospodarczą w Polsce, a także fakt, że wyniki szybko rosnącego e-commerce (przynajmmniej tak zakładam), znajdują się przede wszystkim w segmencie krajowym, wzrosty te można uznać za dobre, aczkolwiek nie są spektakularne.

Aktywa trwałe to faktycznie majątek dość trwały

Aktywa trwałe stanowią trochę poniżej 1/3 ogólnej sumy aktywów i zwiększyły się o 9,7 proc. w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego.



kliknij, aby powiększyć


Jak widać zdecydowaną większość majątku trwałego, bo aż 81,9 proc., stanowi rzeczowy majątek trwały. To głównie budynki, maszyn i urządzenia związane z nakładami we własne salony detaliczne oraz środki transportu. W pierwszym półroczu 2018 roku CDRL zakupiło środki trwałe w kwocie 5,3 mln zł przede wszystkim w związku z budową nowej hali magazynowej. Ma ono obsługiwać przede wszystkim potrzeby e-commerce w Polsce i za granicą. W strukturze aktywów trwałych pojawiły się również długoterminowe aktywa finansowe (inwestycje długoterminowe) w kwocie 2 mln zł. Niestety spółka podczas publikacji raportu rocznego nie pochwaliła się co składa się na tę wartość.


Optymalizacja zapasów nadal wyzwaniem stojącym przed spółką

Sprawdźmy w takim razie jak wygląda zarządzanie kapitałem obrotowym, szczególnie istotne dla spółki działającej w handlu, gdzie istnieją trendy jak i kolekcje modowe.



kliknij, aby powiększyć


Cykl konwersji gotówkowej pozostaje w wartościach bezwzględnych na dość wysokich poziomach około 200 dni. Innymi słowy spółka musi czekać aż prawie 7 miesięcy na otrzymanie pieniędzy za zakupione i sprzedane towary. Dodając do tego fakt, że część sprzedaży jest realizowana przez salony własne gdzie gotówka krąży bardzo szybko, oznacza to, że rotacja zapasów oraz kredytowanie franczyzobiorców to istotne zagadnienia w zarządzaniu kapitałem obrotowym spółki.

Zapasy grupy CDRL na koniec analizowanego okresu wzrosły do wartości 76,8 mln zł czyli o 13,8 proc. r/r, co przewyższyło dynamikę sprzedaży o 5,7 p.p. Przy rocznej sprzedaży na poziomie 240 mln zł oraz marży brutto w okolicach 60 proc. średnia rotacja zapasów w dniach wyniosła 255 dni co niewątpliwie jest wartością bardzo wysoką. Trzeba jednocześnie pamiętać o tym, że spółka działa w ciągu roku w dwóch sezonach-kolekcjach, co ma swoje implikacje w wartości zapasów. W zasadzie towar z jednej kolekcji jest sprzedawany w okresie półrocznym. Tego typu specyfika branży, oczywiście zwiększa ryzyko posiadania zapasów , które utraciły swoją wartość i to nawet w wypadku tak wysokich marż handlowych. Na koniec czerwca 2018 roku spółka miała zaksięgowany odpis na zapasy w kwocie 2,3 mln zł, z czego 1,6 mln zł zostało utworzone w pierwszym kwartale 2018 roku. Jednocześnie była to kwota wyższa o 0,9 mln zł niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę rosnące wartości tego odpisu oraz pogarszającą się rotację zapasów, należy obserwować te wskaźniki.

Sporo lepiej wygląda cykl rotacji należności, który kształtuje się na poziomie 37 dni. Tutaj z kolei należy pamiętać, że w praktyce jest on wyższy, ponieważ istotna część sprzedaży krajowej realizowana jest w salonach własnych, czyli w praktyce za gotówkę lub z bardzo krótkim terminem płatności (karty kredytowe). Spółka również tworzy odpisy na należności, a dodatkowo wprowadziła zalecenia standardu MSSF 15. Odpis na należności na koniec analizowanego okresy wyniósł 2,9 mln zł. Efekt wprowadzenia standardu MSSF 15 to 0,5 mln zł, a dodatkowo rozpoznane 275 tys. zł w pierwszym półroczu 2018 roku.

Z kolei rotacja zobowiązań handlowych na poziomie 90 dni nie jest w stanie pokryć wysokiej rotacji zapasów. Pamiętajmy, że spółka musi zamawiać towar z wyprzedzeniem (uwzględniając kolekcje, czas produkcji oraz czas potrzebny na dotarcie z Azji oraz późniejszą dystrybucję do sklepów), ale płacić musi zgodnie z przyjętymi na rynku zasadami.


Zadłużenie i przepływy nie dają powodów do niepokoju, a dywidenda zawsze się przyda

Na koniec roku zobowiązania stanowiły około 50 proc. aktywów, co biorąc pod uwagę specyfikę biznesu wydaje się być wartością bezpieczną.


kliknij, aby powiększyć


Dług netto, jak widzimy, również nie wykazuje powodu do niepokoju i w ostatnich kwartałach przyjmuje wartości w przedziale 0,7-1,6, co w analizowanym okresie daje kwotę zadłużenia netto na poziomie 35,5 mln zł.



kliknij, aby powiększyć


W efekcie końcowym CDRL w drugim kwartale 2018 roku wypracował OCF na poziomie 4,7 mln zł, co stanowi około 60 proc wypracowanego zysku netto. W całym pierwszym półroczu przepływy operacyjne były ujemne, przede wszystkim ze względu na wzrost zapasów i należności w porównaniu ze stanem na koniec 2017 roku.

Ujemne były przepływy z działalności inwestycyjnej (przede wszystkim inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe), które wyniosły – 2,4 mln zł, a także działalności finansowej (-5,6 mln zł), ze względu na wypłatę dywidendy w wartości 6 mln zł. W efekcie stan końcowy środków pieniężnych zmniejszył się o 2,8 mln zł. k/k. i osiągnął wartość 11,0 mln zł.

Płynnie przechodząc do dywidendy trzeba zauważyć, że chociaż spółka nie przyjęła polityki w zakresie wypłaty dywidendy to dzieli się z akcjonariuszami zyskiem od momentu swojego debiutu na parkiecie.


kliknij, aby powiększyć


Spółka wypłaciła za ostatni rok obrachunkowy 1,00 zł na akcję, co dało 45 proc. payout ratio oraz stopę dywidendy na poziomie około 3,1 proc., czyli przewyższającą inflację. Patrząc w przód, można spróbować pospekulować na temat przyszłej dywidendy związanej z wynikami finansowymi 2018 roku. W chwili obecnej spółka raportuje 19 mln zł zysku netto. Zakładając, że spółka będzie w stanie utrzymać wysokie marże brutto, co mogłoby skompensować negatywne efekt rosnących kosztów pracowniczych oraz umacniającego się dolara, zysk netto na poziomie 20 mln zł wydaje się być w zasięgu możliwości. W takim wypadku, dywidenda mogłaby nawet wynieść 1,60-1,70 co dałoby z kolei stopę dywidendy na bardzo przyzwoitym poziomie 6,0-6,5 procent.

Podsumowanie

Spółka działa na dość ciekawym, rozwojowym w zakresie exportu oraz e-commerce rynku, który dodatkowo korzysta w chwili obecnej z ożywienia konsumpcyjnego w Polsce. Należy jednak pamiętać o potencjalnych ryzykach, np. związanych z zakazem handlu w niedziele, wahaniami kursowymi i w związku z tym problemem z przewidywalnością wyników spółki (vide transakcje zabezpieczające), a w długim terminie z niekorzystnym trendem dotyczącym starzenia się polskiego społeczeństwa. Nie należy również zapominać o tym, że jest to jednak rynek narażony na dość mocną konkurencję zarówno ze strony dużych, międzynarodowych konkurentów jak i mniejszych firm (niskie bariery wejścia w szczególności w kanale e-commerce), a ostatnio również ze strony typowych sieci handlowych, które również zaczynają handlować odzieżą dla dzieci.

Na dzień dzisiejszy serwisowe automaty wskazują na niedowartościowanie akcji CDRL na GPW. Spółka jest obecnie wyceniana w okolicach 8 P/E, co przy historycznej rozpiętości na poziomie 7-15 wydaje się być wartością dość atrakcyjną. Również wycena EV/EBITDA na poziomie 6,2 wskazuje raczej na fakt, że jest tanio. To co może zastanawiać i jednak powodować pewne dyskonto, to niewielki, jak na dobrą koniunkturę gospodarczą, wzrost sprzedaży oraz obawa o powtarzalność wyników przy dość dużym uzależnieniu od importu rozliczanego w dolarze amerykańskim oraz rosnących kosztach pracowniczych.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj


Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 21 sierpnia 2018 16:23

obs
obs PREMIUM
Dołączył: 2011-05-23
Wpisów: 490
Wysłane: 20 sierpnia 2018 10:19:34 przy kursie: 25,50 zł
Bardzo dobra analiza.

Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 377
Wysłane: 24 sierpnia 2018 18:04:32 przy kursie: 24,60 zł
dzięki hello1
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 377
Wysłane: 16 października 2019 13:05:09 przy kursie: 19,80 zł
Białoruska matrioszka daje masę, ale nie zyski - omówienie sprawozdania finansowego CDRL po 2 kw. 2019 r.

Ostatnie omówienie wyników spółki dotyczyło pierwszego półrocza 2018 roku. Od tego czasu spółka dokonała istotnych przejęć oraz zaraportowała bardzo słabe wyniki (choć dodatnie) za pierwsze półrocze 2019 roku. Kurs po osiągnięciu szczytów na poziomie 30 zł w kwietniu tego roku zaliczył solidną przecenę sięgającą prawie 60 proc. Czy to już koniec spadków, a spółka powróci do wzrostów? Wyniki drugiego kwartału powinny dać pewną wskazówkę co do odpowiedzi na to pytanie. Jednak ze względu na pojawienie się nowych podmiotów w grupie oraz wprowadzenie standardu MSSF 16 analiza wyników nie jest sprawą prostą i oczywistą.

Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 15-10-2020 13:5:9.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 31769)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 17 października 2019 11:30


Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 377
Wysłane: 8 stycznia 2020 12:58:38 przy kursie: 22,30 zł
Białoruska zagadka - omówienie sprawozdania finansowego CDRL po 3 kw. 2019 r.

Ostatnie omówienie wyników spółki dotyczyło pierwszego półrocza 2019 roku. Spółka w tamtym okresie borykała się z restrukturyzacją zakupionych spółek i implementacją w tych podmiotach własnych procesów i pomysłów. Wyniki trzeciego kwartału są pewną nadzieją na przyszłość, choć do odtrąbienia sukcesu droga może być jeszcze daleka.

Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 07-01-2021 12:58:38.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 24100)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 8 stycznia 2020 13:48

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,386 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +82,47% +16 494,39 zł 36 494,39 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d