pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 440,00 zł (-1,57%) 25-02-2020 17:00
baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 305
Wysłane: 26 stycznia 2020 21:47:28 przy kursie: 448,00 zł
pandorinium napisał(a):
Z tego co wyczytałem to dla części osób dodatek ma zbyt wysoką cenę w porównaniu do ilości godzin potrzebnych do przejścia. To jest pokłosie ostatnich wielu ofert, gdzie gry są dosłownie za grosze. Sam wczoraj kupiłem grę za 0,40 i jest świetna. Dodatkowo za kilka złotych jest abonament. To powoduje, że cena nagle zaczyna być powodem do marudzenia.

Jak komuś szkoda kasy na gry to ma 2-3 wyjścia :
- Może kupić czasopismo z grami tam może mieć nawet kilkanaście /dziesiąt za 10-30zł
- Może poczekać 3-5 lat aż gra będzie dodawana gratis do czasopism
- ewentualnie kupić talię kart i grać w wiele gier karcianych w cenie talii kart ...Angel

Ja sam lata temu (20-30) grałem głównie w gry z czasopism. Później jednak zacząłem cenić dopracowanie gier i zacząłem czasem kupować te najbardziej wartościowe.
Zawsze można kupić grę po 2-3 latach za 75-90% i to chyba najlepsze wyjście dla sknerów takich jak ja ... d'oh! Angel
Jest wielu takich którzy chcieliby mieć wszystko za darmo i najlepiej na wyłączność...d'oh!

Albo coś jest dobre i musi kosztować albo ..... tanie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 26 stycznia 2020 21:48

myton
Dołączył: 2011-06-14
Wpisów: 56
Wysłane: 26 stycznia 2020 22:08:52 przy kursie: 448,00 zł
Przychodzi Inwestor do architekta... i mówi:
- Wie Pan co?! chciałbym u Pana zamówić projekt domu ... taki za..jefajny i tani ...
Architekt pyta: a po co Panu dwa projekty? ....
:):)
Edytowany: 26 stycznia 2020 22:09

pandorinium
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 281
Wysłane: 27 stycznia 2020 07:56:25 przy kursie: 448,00 zł
@baks kompletnie nie ogarniasz . :) To nie jest kwestia czy kogoś stać na gry, czy nie. Ale obecnie serwisy tak rozpuściły graczy oferując wiele gier bardzo tanio, że normalna cena, która kiedyś nie była wysoka teraz nagle się staje minusem. Dodatkowo gracze doceniają jakość, ale nie przyklaskują każdej grze. Nie te czasy, że będą ślepo kupować i przymykać oko. Patrzą na stosunek czasu gry do kosztu gry. Np Borderlands, sprawdź sobie opinie w najnowszym dlc. I nie ma znaczenia, że mnóstwo graczy kocha tę serię. Liczy się cena jaką wydawca sobie każe płacić za dosłownie kilka godzin rozgrywki. Mam wszystkie gry z tej serii, kilkaset godzin przegrane. I nie wydam 6 dych za dwie godziny.
Edytowany: 27 stycznia 2020 07:56


chris_martin
chris_martin PREMIUM
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 682
Wysłane: 27 stycznia 2020 08:11:56 przy kursie: 448,00 zł
Od 21.01 przybyło Ok 2.500 komentarzy FP
Zdecydowanie pozytywnych
To sie przekłada ma ca 200.000 kopii gry podstawowej / SP
brawo 11b
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 27 stycznia 2020 08:12

chris_martin
chris_martin PREMIUM
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 682
Wysłane: 27 stycznia 2020 08:26:59 przy kursie: 448,00 zł
Wskaźnik na steam przekrecil sie na 2 -5 mln sprzedanych kopii
Everything you know is wrong.........

pandorinium
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 281
Wysłane: 27 stycznia 2020 08:37:53 przy kursie: 448,00 zł
chris_martin napisał(a):
Od 21.01 przybyło Ok 2.500 komentarzy FP
Zdecydowanie pozytywnych
To sie przekłada ma ca 200.000 kopii gry podstawowej / SP
brawo 11b


Czyli szykuje się nam średni IV kwartał oraz dobry lub nawet bardzo dobry I kwartał.

chris_martin
chris_martin PREMIUM
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 682
Wysłane: 27 stycznia 2020 08:51:15 przy kursie: 448,00 zł
Slabszy Q4 i zaskakująco bardzo dobry Q1 2020, jeszcze będzie drugi dlc - tylko niewiele mniejszy niż Last Autumn
Everything you know is wrong.........

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 956
Wysłane: 27 stycznia 2020 09:13:28 przy kursie: 434,50 zł
Steamspy jest tylko poglądowe. Teraz wskazuje 2,006 mln. Dzień wcześniej było to 1,999 mln.
Twoja kalkulacja 200 tys. na podstawie komentarzy wydaje się przesadzona o kilkadziesiąt procent.

chris_martin
chris_martin PREMIUM
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 682
Wysłane: 27 stycznia 2020 09:42:55 przy kursie: 434,50 zł
To oczywiste że pogladowe
Dodatkowo stosuje algorytm peak players i game duration.
Wychodzi ponad 200.000 kopii gry/dlc
Everything you know is wrong.........

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 305
Wysłane: 27 stycznia 2020 09:44:11 przy kursie: 434,50 zł
pandorinium napisał(a):
@baks kompletnie nie ogarniasz . :) To nie jest kwestia czy kogoś stać na gry, czy nie. Ale obecnie serwisy tak rozpuściły graczy oferując wiele gier bardzo tanio, że normalna cena, która kiedyś nie była wysoka teraz nagle się staje minusem. Dodatkowo gracze doceniają jakość, ale nie przyklaskują każdej grze. Nie te czasy, że będą ślepo kupować i przymykać oko. Patrzą na stosunek czasu gry do kosztu gry. Np Borderlands, sprawdź sobie opinie w najnowszym dlc. I nie ma znaczenia, że mnóstwo graczy kocha tę serię. Liczy się cena jaką wydawca sobie każe płacić za dosłownie kilka godzin rozgrywki. Mam wszystkie gry z tej serii, kilkaset godzin przegrane. I nie wydam 6 dych za dwie godziny.

no chyba sam nie ogarniasz ....
To, że ktoś daje coś tanio lub za darmo nie znaczy, że jest to dobre ..... i tak właśnie napisałem.
Czytaj ze zrozumieniem ....
Można produkować dobrze lub tanio.
Koszty pracy są wysokie i wciąż rosną. Nikt nie zrobi ci czegoś dobrego za free lub dopłacając do tego a jeśli już to jest to jego ostatni produkt.
Jeśli firma zrobi poniżej kosztów to musi się zadłużać a później jak braknie finansowania (bo ileż akcji można upchnąć bez wyników) to .... firma przestaje produkować bo nie ma kim.
I to się nazywa konsolidacja. 11bit też przeżywał trudy na rynku w 2008 roku.
Gracze z małym stażem tego nie rozumieją stąd takie oczekiwania i komentarze.
Zawsze się znajdą producenci zaniżający ceny po to aby zaistnieć na rynku. Jednak to ma swoje koszty. Jeśli uda się zrobić coś spektakularnego (jak 11bit z Anomaly i TWOM) to firma przebija się. Jeśli nie zrobi to przestaje produkować lub egzystuje na rynku.

A Tobie który model bardziej odpowiada egzystencji czy produkowania czegoś wysokiej klasy. Darmowi gracze niech sami spróbują stworzyć świetną grę i oddać najlepiej za free ....
Niektórymi komentarzami nie ma się co przejmować. Nigdy wszystkim nie dogodzisz.
Trzeba po prostu robić swoje .... jak 11bit.salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 27 stycznia 2020 09:44


Bidzos
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 124
Wysłane: 27 stycznia 2020 09:52:10 przy kursie: 434,50 zł
pandorinium napisał(a):
chris_martin napisał(a):
Od 21.01 przybyło Ok 2.500 komentarzy FP
Zdecydowanie pozytywnych
To sie przekłada ma ca 200.000 kopii gry podstawowej / SP
brawo 11b


Czyli szykuje się nam średni IV kwartał oraz dobry lub nawet bardzo dobry I kwartał.


Panowie,
- po pierwsze
wskaźnik komentarz - kopia, to ok 1 kom- 55 kopii (jest stosunkowo niski ale uwzględnia listopad 2018 gdzie Steam organizował promo za komentarze i z czapy ponad stan wpadło ok 2k komentarzy.

- po drugie
w VI kw wpadło ok 5500 komentarzy co daje ponad 300k kopii samego FP, wystarczy popatrzeć na rozkład komentarzy store.steampowered.com/app/323... okazauje się, że sprzedaż kdk 18/19 jest dużo lepsza, ktoś powie ale co z tego jeśli wtedy było chyba -30% a teraz - 60%(otóż 55% bo mniejsza prowizja Steam) dodadatkowo Season Pass + ok 7% sprzedaży poza Steam
nie wspominam już o DLC do TWOM, Coś tam skapnie z COM i konsole na COM i FP.

po trzecie
- ilość na steam są super nie atkulane, 39500x55= 2 172 500 +7% poza Steam
tak samo było z COM

Reasumując:
-przelicznik w przypadku FP to ok 1/55
- IV był bdb jeśli chodzi o przychody, wiadomo jak to ostatnio u nas przychody do zysków, choć należy pamiętać, że w w ostatnim kwartale będzie wyższa marża (rozliczenie PIT na 5%, więcej sprzedaży produkcji własnych, - 5% porwizji)
- 11bit rozegrało początek roku wprost genialnie


"Jeśli ktoś twierdzi, że na giełdzie jest coś pewnego, to albo zaczyna, albo niedługo skończy"
Edytowany: 27 stycznia 2020 09:54

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 956
Wysłane: 27 stycznia 2020 10:03:19 przy kursie: 434,50 zł
Chwila, według was nie poinformowali o osiągnięciu progu 2 milionów kopii ?
Bidzos: 2,3 mln sztuk na PC na chwilę obecną ?

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 305
Wysłane: 27 stycznia 2020 10:20:18 przy kursie: 434,50 zł
@air
spółka już dość dawno temu sygnalizowała, że nie będzie komunikować kolejnych progów sprzedaży. Raczej nie ma wątpliwości, że przez te co najmniej 6 miesięcy sprzedała więcej niż 300tyś.
Z tego co pamiętam to 1,7 było potwierdzone różnymi kanałami już dość dawno.
Jakieś poziomy sprzedaży możemy zobaczyć pewnie w raporcie - za jakiś czas.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 956
Wysłane: 27 stycznia 2020 10:31:29 przy kursie: 434,50 zł
Pamiętam, że o tym mówili, ale to była reakcja na ciągłe nagabywanie na forum.
Takich wartości jak np. 2 miliony jednak bym się spodziewał. Chyba, że słaba sprzedaż konsolowa utwierdziła ich w przekonaniu, że to nie byłby wcale jakiś mega news, biorąc pod uwagę dodatkowe platformy.

pandorinium
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 281
Wysłane: 27 stycznia 2020 11:20:53 przy kursie: 434,50 zł
ty chyba dalej baks nie ogarniasz. Ludzie coraz bardziej patrzą na cenę gry, czy jest warta tej ceny. I tyle. Nie rozmawiamy o jakości, ale o tym czy cena jest warta tej jakości. I tutaj się świat pozmieniał i coraz więcej graczy chce dobre rzeczy coraz taniej i np takie dlc do frosta jest zwyczajnie dla nich drogie.

Twoje wywody, że koszty wytworzenia są słuszne, ale guzik obchodzą graczy. gra ma być dobra i im taniej tym lepiej. A przez ostatnie mega okazje coraz bardziej się chce zeby było tanio i dobrze.

Trzeba robić swoje aby zarabiać, ale nie wolno przesadzać, co zrobili twórcy przy borderlands. Typowy skok na kasę.
Edytowany: 27 stycznia 2020 11:25

resor
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 122
Wysłane: 27 stycznia 2020 11:40:47 przy kursie: 434,50 zł
świeży artykuł na ten temat
www.purepc.pl/rozrywka/wejscie...

rynek sie zmienia i staje się trudniejszy, niekoniecznie dotyczy to cdr czy 11b bo hajpu noc nie zatrzyma ale perspektywa kolejnych 5 lat moze skłaniać do zadumy

pandorinium
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 281
Wysłane: 27 stycznia 2020 12:04:06 przy kursie: 434,50 zł
Dokładnie tak. Mój przykład. Borderlands 3. Nie kupiłem tej gry na epic, bo nie mam tam znajomych. A przydają się do pewnych misji. Dlatego czekam jak wyjdzie na Steam i paczką 4 osób zrobimy małą wyprawę na bossa :) Dodatkowo epic uczy poprzez rozdawanie gier za darmo, często bardzo dobrych. że czasami warto się wstrzymać z zakupem. A nóż epic da za darmochę.

I na deser. Abonamenty. Miałem kilka gier na liście życzeń steam. W grudniu był rozdawany origin za 4 zł na miesiąc. Przeszedłem te gry i już nie muszę kupować.

andy_dufresne
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 796
Wysłane: 27 stycznia 2020 12:28:28 przy kursie: 434,50 zł
Wydaje mi się, że w tej dyskusji każdy z Was może mieć rację, bo klienci/gracze i ich oczekiwania też są różne. Intuicja podpowiada mi też, że grupa docelowa gier Bitów ma jednak pewną odmienną specyfikę na tle społeczności graczy jako całości.

Oto świeży artykuł zatytułowany "Czy gry są za długie?" Warto przejrzeć całość. Autor wskazuje właśnie Frostpunka jako udany przykład optymalnego zaabsorbowania gracza.
Cytat:
This virulent line of thinking tends to emerge as $1 per hour played, meaning a brand new $60 game (or equivalent price in your territory) is only worth buying if it has at least 60 hours of gameplay. I get it, I do, but it’s a flawed line of thinking which fails to identify the value of a person’s time. There are very few games in the world which can offer 60 hours of truly fantastic content. Nearly all of them take a dip at some point, particularly in terms of the diminishing returns from new features, or mechanics which can genuinely change moment-to-moment gameplay.

I’ve circled back around to this theory again having just finished up the excellent Frostpunk. It is, in my opinion, one of the very few games with a near-perfect design; a tight structure which allows it to consistently build toward a crescendo. And then just ends. Frostpunk ends at that exact moment you’re having the best time. You want more of it, right there and then, but that’s your lot.

Cytat:
Apply this to games and the ultimate goal is simple - a game peaking at the very end will leave the greatest lasting impression on us. I think Frostpunk achieves exactly this, to sublime effect. New challenges, rules and unexpected wrinkles are implemented at every time, doing just enough to paper the cracks which can be felt with the deaths of inhabitants or failure of plans. It builds to a crescendo at the tail end of the game, ending with a bang at the precise moment that each and every gameplay component has come together.
Jestem na Twitterze

Bidzos
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 124
Wysłane: 27 stycznia 2020 16:08:55 przy kursie: 434,50 zł
aircanada15 napisał(a):
Pamiętam, że o tym mówili, ale to była reakcja na ciągłe nagabywanie na forum.
Takich wartości jak np. 2 miliony jednak bym się spodziewał. Chyba, że słaba sprzedaż konsolowa utwierdziła ich w przekonaniu, że to nie byłby wcale jakiś mega news, biorąc pod uwagę dodatkowe platformy.

Byłem na spotkania i jestem dość aktywny na forum spółki i według mojej wiedzy nie będą publikować tego typu danych. Jedyne na o możemy liczyć to zwrot kosztów po premierze nowej gry. Wynika to z tego, że sprzedają w różnych cenach na różnych rynkach i tego typu dane (ilość) dają pole do spekulacji nt przychodów z gry.
"Jeśli ktoś twierdzi, że na giełdzie jest coś pewnego, to albo zaczyna, albo niedługo skończy"

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 305
Wysłane: 27 stycznia 2020 16:23:52 przy kursie: 434,50 zł
andy_dufresne napisał(a):
Wydaje mi się, że w tej dyskusji każdy z Was może mieć rację, bo klienci/gracze i ich oczekiwania też są różne. Intuicja podpowiada mi też, że grupa docelowa gier Bitów ma jednak pewną odmienną specyfikę na tle społeczności graczy jako całości.


Niektóre uwagi od graczy można a nawet trzeba brać pod uwagę .... ale nie wszystkie.

11bit ma na celu grupę 35-50 latków mających już w miarę stabilną sytuację finansową i których "stać" na kupno gry .... to ni są moje pomysły tylko z różnych sugestii i wypowiedzi niekoniecznie z samej spółki.
Oczywiście kupujący reprezentują nieco szerszą populację.
Jednak trzeba brać pod uwagę, że produkcje 11bit ewoluują i naturalne jest poszerzanie grona odbiorców - chociażby po to aby zwiększać przychody.
Stąd trzeba brać pod uwagę kupno dużej części gry w promocjach.

Stą między innymi taka polityka spółki jak obecnie. Wydają stosunkowo niedrogie gry - przynajmniej na razie ...
a później dodają DLC. Grę kupi sporo a dodatki tylko ci których zainteresują.
Powstaje pytanie jak dużą grupę docelową mają na radarze z Projektu 8 ?
Sądzę, że na konsolach są bogatsi gracze .... których stać na produkty 11bit ... Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek bankrucik, Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,129 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d