pixelg
ENTER - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3

ENTER [ENT]

AKTUALNY KURS: 15,10 zł (-3,82%) 03-04-2020 17:00
brutalp
brutalp PREMIUM
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 59
Wysłane: 25 września 2019 17:41:36 przy kursie: 33,50 zł
Na żadnym rynku nie współpracowaliśmy z biurem podróży Thomas Cook — mówi „Rzeczpospolitej" dyrektor generalny tej spółki Grzegorz Polaniecki. - Upadłość tak dużego podmiotu spowoduje zmiany na światowym rynku turystycznym. Część turystów przejmą nasi zagraniczni partnerzy, dlatego uważamy, że dla nas także będzie to szansa na rozwój. Widzimy też zapotrzebowanie na dodatkowe loty, które mają pomóc w powrocie turystów z wakacji.

www.rp.pl/Lotnictwo/309249924-...

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 937
Wysłane: 18 grudnia 2019 23:59:04 przy kursie: 44,40 zł
Czy leci z nami MSR? – omówienie sprawozdania finansowego Enter Air po 3 kw. 2019 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 17-12-2020 23:59:4.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 13021)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 19 grudnia 2019 10:45

brutalp
brutalp PREMIUM
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 59
Wysłane: 19 grudnia 2019 17:06:00 przy kursie: 44,30 zł
Ciekawa analiza, dziękuję :)

Jeśli chodzi o ceny paliwa, to ryzyko zmiany cen jest po stronie biur podróży, które płacą Enter Air opłatę za miejsce + dopłatę za paliwo. Oczywiście wysokie ceny paliwa mogą w długim terminie doprowadzić do podwyżek cen wakacji, co może wpłynąć na spadek popytu na loty czarterowe.


MrBlue2
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 5
Wysłane: 22 stycznia 2020 23:14:42 przy kursie: 52,60 zł
Polska czarterowa linia lotnicza.

Wysokie choć chwiejne zyski. Ładny trend wzrostowy.

Należy pamiętać o zagrożeniach.
-katastrofa lotnicza, zamach terrorystyczny, wzrost cen paliw.


Spółka dość krótko notowana na GWP od 2016. 3-krotnie płaciła dywidendy co nie jest regułą.

Spółka stawia na rozwój co sprawia, że ma bardzo wysoki poziom zadłużenia 0,80.

Co przy niekorzystnych uwarunkowaniach może być niebezpieczne.

Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 377
Wysłane: 23 stycznia 2020 09:25:23 przy kursie: 50,60 zł
MrBlue2 - myślę,, że w tym króciutkim podsumowaniu trafiłeś w sedno :)
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

optimafinanse
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 49
Wysłane: 26 marca 2020 23:13:53 przy kursie: 18,05 zł
Czy Waszym zdaniem można interpretować wskaźnik AD (ACCUMULATION/DISTRIBUTION LINE (AD)) przy tej spółce obecnie, że bardzo dużo osób, zostało z akcjami po cenach dużo wyższych niż obecne? Żeby Pytanie nie było bez sensu ;) to chodzi mi o tych inwestorów inwestujących od grudnia 2019? Think Think

olesh
Dołączył: 2020-02-16
Wpisów: 4
Wysłane: 30 marca 2020 19:09:36 przy kursie: 16,95 zł
Jestem ciekaw jak swoją przyszłość upatruje Enter. Jeszcze niedawno pisali o tym że są nad kreską i zwiększonych obrotach, obecnie pomagają czarterować Polaków z programu "lot-do-domu".

Cytat:
Pasazer.com: Czyli obecnie koronawirus w Enter Air nie uderza?
Grzegorz Polaniecki: Jedynie krótkoterminowo mamy zawirowanie związane ograniczeniami w lataniu. Mamy dosyć elastyczny model biznesowy oparty w większości o koszty zmienne oraz olbrzymie doświadczenie w lataniu ad hoc i realizacji planów z niewielkim wyprzedzeniem czasowym. Mamy teraz akcję zwożenia Polaków do kraju, która przebiega bardzo sprawnie. Latamy też za granicą dla naszych kontrahentów. Nie panikujemy. Jesteśmy w stanie się dopasować bardzo szybko do nowych warunków. My tego biznesu nie tracimy łatwo, tak jak często nasza konkurencja. Trudno ocenić jak rozwinie się sytuacja, ale konkurencja może to odczuć bardziej od nas.

Pasazer.com: Jeśli kryzys się jednak pogłębi, to jakich działań i decyzji oczekiwałby Pan od polskich władz w celu ograniczenia negatywnego wpływu koronawirusa na branżę lotniczą i turystyczną?

Grzegorz Polaniecki: W zasadzie tylko jednego: niedyskryminacji, czyli równego traktowania i wsparcia. Do tej pory wszyscy, poza ULC, nas ograniczają lub co najmniej pomijają. Różne polskie instytucje i firmy państwowe starają się nas tępić, zabierać nam sloty, utrudniać operacje w portach. Chciałbym, żeby nas traktowali poważnie, normalnie, równo, tak samo jak inne linie. Chciałbym, żeby władze doceniały, to co rzeczywiście robimy dla gospodarki i ile podatków płacimy. Płacimy więcej podatków niż reszta branży, a jesteśmy traktowani najgorzej.


Żródło

Obecnie pozyskali w leasingu, kolejny 24 samolot. Źrodło

Moim zdaniem bardzo odważna ryzykowna decyzja. Wydaje mi się że rynek trochę nie docenia możliwości tej spółki. A właściwie przecenia wpływ wirusa na jej kondycję.
Edytowany: 30 marca 2020 19:10

brutalp
brutalp PREMIUM
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 59
Wysłane: 30 marca 2020 20:05:05 przy kursie: 16,95 zł
Zastanawiam się czy po prostu umowa na leasing samolotu nie została podpisana kilka miesięcy temu i teraz po prostu nie mogli się z niej wycofać nie płacąc kar za to...

optimafinanse
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 49
Wysłane: 30 marca 2020 21:58:07 przy kursie: 16,95 zł
Ja myślę, że jeśli pojawi się problem z płynnością to pierwsze co zrobią to wakacje od raty leasingowej. Pewnie ich harmonogramy spłat też są ustalane zgodnie z sezonem.


brutalp
brutalp PREMIUM
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 59
Wysłane: 30 marca 2020 22:26:05 przy kursie: 16,95 zł
Pytanie czy będą mogli wziąć wakacje kredytowe. Leasingodawcami nie są polskie banki, a międzynarodowe podmioty np. SASOF IV (A2) AVIATION IRELAND czy Wells Fargo Trust Company, N.A. (podmioty z ich sprawozdania finansowego).


olesh
Dołączył: 2020-02-16
Wpisów: 4
Wysłane: 30 marca 2020 22:47:45 przy kursie: 16,95 zł
Raczej biorą pod uwagę możliwość gorszego scenariusza.

Z ostatniego raportu:

Cytat:
Zarząd Spółki współpracuje z bankami i innymi instytucjami finansowymi w celu zapewnienia odpowiedniego zapasu środków na czas kryzysu. Wykonywane rejsy są na bieżąco przedpłacane zgodnie z kontraktami.

Aktualnie sytuacja finansowa Grupy nadal jest stabilna, a Zarząd Emitenta nie dostrzega zagrożenia dla terminowego wywiązywania się przez Grupę z wymagalnych zobowiązań.

Źródło:


Należ pamiętać że Enter Air ma 49% Chair Air, to daje im jakieś pole do manewrów.

Cytat:
Chair Airlines to nowa szwajcarska marka działająca dotychczas jako Germania Flug AG, której partnerem strategicznym i udziałowcem posiadającym 49% akcji jest Enter Air.

Ogólnie pierwszy lepszy link

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,281 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +80,43% +16 086,82 zł 36 086,82 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d