pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 1 155,00 zł (-1,28%) 07-07-2020 11:27
1ketjoW
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 710
Wysłane: 29 czerwca 2020 14:16:22 przy kursie: 1 160,00 zł
Cytat:
Są już oficjalne uchwały podjęte ws. przejścia na GPW, prezentacja nie ma tu żadnego znaczenia. To, kiedy firma zadebiutuje na głównym parkiecie, nie zależy od niej samej, tylko od GPW.


To akademicka dyskusja. Co chcesz mi udowodnić? Rozumiem, że to że podjęto uchwały i sprawa jest przesądzona. Ok przyjmuje.

W prezentacji do jakiej się odnosiłem mowa była o planach przenosin na rynek główny GPW. Jeżeli są uchwały wspólników w tej sprawie to nie widzę niezgodności. Proces jest w toku.



aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 115
Wysłane: 29 czerwca 2020 15:14:35 przy kursie: 1 160,00 zł
1ketjoW napisał(a):
Myślę, że myślą o spicie akcji i wejściu na rynek główny GPW. To naturalny krok w ich sytuacji.


Chodzi o formę twojej wypowiedzi :] Napisałeś to jakbyś przewidywał jakieś nieogłoszone dotąd ruchy, a przecież akcja GPW jest oficjalnie w toku.

1ketjoW
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 710
Wysłane: 29 czerwca 2020 15:57:50 przy kursie: 1 160,00 zł
aircanada15 napisał(a):
1ketjoW napisał(a):
Myślę, że myślą o spicie akcji i wejściu na rynek główny GPW. To naturalny krok w ich sytuacji.


Chodzi o formę twojej wypowiedzi :] Napisałeś to jakbyś przewidywał jakieś nieogłoszone dotąd ruchy, a przecież akcja GPW jest oficjalnie w toku.


Tak jak napisałem bazowałem na prezentacji. Teraz rozumiem, o co Ci chodziło.


Korekta notowań zwyczajnie się należy. Akcje są wykupione. RSI prawie 82.
Edytowany: 29 czerwca 2020 16:01


mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 901
Wysłane: 29 czerwca 2020 16:37:19 przy kursie: 1 160,00 zł
RSI było już wyżej, praktycznie cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, co nie przeszkadza akcjom rosnąć. Co do splitu uważam taki ruch za zbędny. Fajnie wyglądają notowania LPP.
Ostatnie zakupy dokonane przez RN wyglądają ciekawie. Może nie są to jakieś zawrotne kwoty, jednak poziom cenowy akcji oscyluje w granicach historycznych maks.
Edytowany: 29 czerwca 2020 16:56

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 115
Wysłane: 29 czerwca 2020 21:54:33 przy kursie: 1 160,00 zł
Patrząc na poziom sprzedaży, moment obniżenia prowizji Steam zbliża się nieubłagalnie. Do 10 lipca powinno to pęknąć.

En
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 6
Wysłane: 30 czerwca 2020 10:54:56 przy kursie: 1 110,00 zł
Nie nakręcałbym oczekiwań co do terminu obniżki prowizji żeby potem nie było rozczarowania. Czy ktoś na 100% wie jak Steam liczy cenę za jedną kopię którą bierze do wyliczenia tych 10 mln dolarów sprzedaży? Czytałem o sprzedanych kopiach netto po odjęciu podatku ale przed odjęciem prowizji Steam? Czy ktoś wie kiedy Steam informuje o tym? Chyba muszą minąć 2 tygodnie od kupna gry by być pewnym sprzedaży netto? (po tym czasie nie można zwrócić gry). No i najważniejsze, czy Steam informuje o tym od razu czy np. na koniec miesiąca?

Tak w ogóle to witam wszystkich, czytam forum Stockwatch od dawna, jednak dopiero dzisiaj się zarejestrowałem :)

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 115
Wysłane: 30 czerwca 2020 11:41:24 przy kursie: 1 110,00 zł
11 Bit w komunikacie o przekroczeniu progu 10 mln $ podało, że informacja od Valve dotyczyła przychodów "na dzisiaj". No, ale zobaczymy jak będzie tutaj.

En
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 6
Wysłane: 30 czerwca 2020 14:27:43 przy kursie: 1 110,00 zł
A więc pewnie biorą pod uwagę sprzedaż "na teraz", to dobrze. Ale jeżeli Steam bierze pod uwagę sprzedaż netto, to skąd wie ile kopii zostanie zwróconych?
Być może mają jakiś mechanizm liczący automatycznie ile osób które kupiło grę zagrało już ponad 2 godziny i nie przysługuje im zwrot i można tę sprzedaż zaliczyć jako netto. Ale mamy Summer Sale, pewnie masa osób które kupują GH zagra w nią dopiero za parę tygodni, część być może nigdy. Powiedzmy, że podczas całej 3-tygodniowej promocji sprzeda się 300k kopii, ale tylko 150k ludzi zagra w grę od razu i nie wystarczy to do przekroczenia 10 mln dolarów. Co z pozostałymi kupionymi 150k kopii skoro Steam nie może być pewien ile z nich zostanie zwrócona? Mają jakieś własne estymacje biorące pod uwagę średni procent zwrotów czy czekają 2 tygodnie od kupna kopii aby zaliczyć ją do sprzedaży netto i do liczenia 10 mln dolarów sprzedaży? Nie mamy również 100% pewności jak Steam liczy cenę jednostkową kopii ani jaka jest aktualna cena kopii. Trzeba również pewnie odjąć ponad 20% sprzedaży bo odbywa się poza Steam. Tu jest tyle niewiadomych, że ja się wstrzymuję od jakichś oczekiwań i przewidywań , po prostu zostanę w którymś momencie miło zaskoczony :)
Edytowany: 30 czerwca 2020 14:39

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 6 515
Wysłane: 30 czerwca 2020 14:57:47 przy kursie: 1 110,00 zł
Raport Steam jest bardzo czytelny i szczegółowy. Ująłbym wręcz, że sporządzony jak dla debili. I słyszę też, że niektóre firmy nadużywają tych danych, prezentując je wyrywkowo w korzystny dla siebie sposób - co z kolei ma krótkie nogi, bo wyjdzie na jaw w raporcie rocznym.

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 75
Wysłane: 30 czerwca 2020 22:12:46 przy kursie: 1 110,00 zł
Dzisiaj niestety oberwaliśmy na kursie rykoszetem za 11 BIT.

Moderator:
Usunięto informacje o transakcjach Użytkownika


Dzisiaj poświęciłem te 50 minut na obejrzenie Konferencji Inwestorskiej Bitów, z 2 dni temu poświęciłem 90 minut na Konferencję CRJ.
Na pewno to co spółka zakomunikowała w temacie P8 na tyle zaszokowało, że i ja zbieram szczękę z podłogi nie wierząc, że od wydania w 2018 Frostpunka, do teraz gdzie za ok 6 miesięcy mamy rok 2021 są z tym projektem tak cholernie daleko, że przyznają, że P9, P10 wyjdą wcześniej choć są dopiero w fazach prototypów/koncepcji i to po prostu zabiło kurs 20% w 2 dni.
W CRJ na prezentacji podali, że są w stanie mieć gotowy tytuł w 2-3 lata i nie mam powodu aby im w to nie wierzyć, bo historia GH pokazuje, że tak, zresztą teraz startują z innej pozycji kadrowej (GH robiło na początku 3 ludzi, załączałem tu już kiedyś wywiad na potwierdzenie powyższego), teraz na starcie mamy ekipę 10 osób i swobodę gotówkową do outsourcingu.
Jestem ciekaw jak losy tych spółek będą się przecinać po drodze, łącznie z wyceną.
Mam swoje przeliczenia i przemyślenia w tym temacie, oczywiście o nich nie napisze bo będzie, że znowu naganiam.

Moderator:
Usunięto informacje zabronione regulaminem

Edytowany: 30 czerwca 2020 22:35


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 129
Wysłane: 30 czerwca 2020 22:39:48 przy kursie: 1 110,00 zł
@En
W raporcie sprzedażowym są jasne pozycje sprzedaż, zwroty, kwota podatku i kwota jaka przypada twórcy. Nikt w raporcie nie prognozuje zwrotów. Jest podany stan faktyczny na dany okres. Progi zmiany prowizji zależą od sprzedaży netto Steam, czyli po zwrotach i po opodatkowaniu, ale przed naliczeniem kosztu własnego Steam. Choć nie jest to istotne w sprawie spółki, to jako przychody z gry rozumie się całe jej uniwersum, czyli także DLC.

En
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 6
Wysłane: 30 czerwca 2020 22:54:49 przy kursie: 1 110,00 zł
@anty-teresa No właśnie o tym mówiłem, nikt nie prognozuje zwrotów, a progi zmiany prowizji zalezą od sprzedaży netto. Tak więc jeżeli ktoś kupił grę i jeszcze w nią nie zagrał przez więcej niż 2h (co pewnie ma miejsce dosyć częśto podczas Summer Sale) to Steam chyba nie może jej uwzględnić w liczeniu liczby kopii sprzedanych gier, musi czekać 2 tygodnie aż będzie mieć pewność, że gra nie zostanie zwrócona. Pisałem o tym dlatego, że jeżeli tak jest to raport o zmianie prowizji może ukazać się parę dni po Summer Sale, nawet jeśli 10 mln dolarów zostanie formalnie przekroczone podczas Summer Sale. (mam nadzieję, że napisałem z sensem i da się zrozumieć).

Tak nawiasem, wspominasz o raporcie sprzedażowym Steam pokazującym zwroty, kwotę podatku itp... Da się gdzieś taki raport zobaczyć? Na ESPI nic nie widzę...

En
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 6
Wysłane: 30 czerwca 2020 23:04:24 przy kursie: 1 110,00 zł
@Leszekmr podejrzewam, że mamy podobne przemyślenia. Jak dla mnie być może jeszcze w 2020 roku Creepy prześcigną 11bit w kapitalizacji. Już byłem zaangażowany w dyskusje typu "11bit jest bardziej doświadczony, 11bit mają 3 zespoły, 11bit mają 125 osób etc" jakby to wszystko miało jakieś znaczenie. Jak widać po ostatniej konferencji 11bit nie do końca ma. Liczy się dobry produkt który da zarobić miliony i konkretna ekipa która potrafi taki produkt stworzyć. Dwie zdecydowanie największe firmy gamingowe w Polsce, CDR i Techland skupiły się po prostu na dopracowaniu i wypuszczeniu raz na jakiś czas jednej dobrej gry która ma być hitem ,a nie kombinowaniu i rozdrabnianiu się.
Edytowany: 30 czerwca 2020 23:05

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 115
Wysłane: 1 lipca 2020 00:33:05 przy kursie: 1 110,00 zł
En: Klient kupuje grę, płaci za nią od razu. Nikt nie czeka aż minie ewentualny termin do zwrotu. Jeśli takowy nastąpi, to będzie to uwzględnione na najbliższej fakturze.
To oczywiście moje rozumowanie.

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 640
Wysłane: 1 lipca 2020 10:18:18 przy kursie: 1 150,00 zł
Wreszcie znalazłem czas na obejrzenie wywiadu z GPWInnovationDay i a propos NS pada tam odpowiedź Krzysztofa Sałka na pytanie o co-op (1h:08:10): "w pierwszej wersji co-opa prawdopodobnie nie będzie". Zatem jasno z tego wynika, że będzie dodany w późniejszym terminie.
Co do samego wywiadu to osobiście jestem zachwycony otwartością w komunikacji zarządu z rynkiem. Nie znam drugiej takiej spółki na GPW. Dla nich nie ma tematów tabu. (1:22:30) Pada pytanie o potencjał na duże konsole i odpowiedź: "Producenci konsol widzą bardzo mocny potencjał GH jako survival symulatora". Pozostaje tylko czekać na premierę.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 129
Wysłane: 1 lipca 2020 10:53:37 przy kursie: 1 150,00 zł
En napisał(a):
@anty-teresa No właśnie o tym mówiłem, nikt nie prognozuje zwrotów, a progi zmiany prowizji zalezą od sprzedaży netto. Tak więc jeżeli ktoś kupił grę i jeszcze w nią nie zagrał przez więcej niż 2h (co pewnie ma miejsce dosyć częśto podczas Summer Sale) to Steam chyba nie może jej uwzględnić w liczeniu liczby kopii sprzedanych gier, musi czekać 2 tygodnie aż będzie mieć pewność, że gra nie zostanie zwrócona. Pisałem o tym dlatego, że jeżeli tak jest to raport o zmianie prowizji może ukazać się parę dni po Summer Sale, nawet jeśli 10 mln dolarów zostanie formalnie przekroczone podczas Summer Sale. (mam nadzieję, że napisałem z sensem i da się zrozumieć).

Tak nawiasem, wspominasz o raporcie sprzedażowym Steam pokazującym zwroty, kwotę podatku itp... Da się gdzieś taki raport zobaczyć? Na ESPI nic nie widzę...

Nie. Jak sprzedadzą 100 tys. w miesiącu styczniu brutto to pokażą przychód ze 100 tys. w styczniu. Jeśli w lutym będą zwroty 10 tys. kopii ze stycznia, to od sprzedanych w lutym kolejnych 100 tys. odejmie się 10 tys. kopii zwrotów z lutego i pokaże się 90 tys. sprzedaży netto. Nie ma żadnego czekania na ewentualną utratę możliwości zwrotu.

Raporty od Steam nie są publiczne, ale ja takowe widziałem i dodatkowo z paru źródeł (giełdowych i niegiełdowych) wiem co i jak jest pokazywane.

Inna sprawa, co z takim raportem zrobi spółka. W teorii na podstawie 100 tys. w styczniu powinna zakładać bufor na zwroty i robić rezerwę, która pomniejsza przychody. Pewnie jednak takie rzeczy mają miejsce na koniec roku, przed badaniem przez biegłego, albo sam biegły wprowadza takową korektę. To jednak nie ma nic do tego kiedy będzie komunikat o przekroczeniu progu - tutaj sprawa jest jasna - 10 mln USD przychody netto steam z agregowanej sprzedaży netto.
Edytowany: 1 lipca 2020 10:58

1ketjoW
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 710
Wysłane: 1 lipca 2020 12:51:00 przy kursie: 1 150,00 zł
Anty,

nie mogę tej informacji znaleźć na wątku. 10 mln USD sprzedaży steam to przychód z VAT-em, czy bez VAT-u.

Dzięki

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 115
Wysłane: 1 lipca 2020 14:01:57 przy kursie: 1 150,00 zł
Przecież kilka postów wyżej anty-teresa napisał, że chodzi o kwoty po opodatkowaniu.

1ketjoW
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 710
Wysłane: 1 lipca 2020 14:21:56 przy kursie: 1 150,00 zł
Cytat:
Progi zmiany prowizji zależą od sprzedaży netto Steam, czyli po zwrotach i po opodatkowaniu, ale przed naliczeniem kosztu własnego Steam.


Co to znaczy po opodatkowaniu? Czy mam rozumieć, że sprzedaż netto steam liczy się po zwrotach, ale brutto z VAT-em? Dla mnie kwota VAT to nie jest przychód, bo musi zostać zapłacony do urzędu skarbowego przez spółkę. Przykład:

Spółka sprzedaje coś za 123 zł (z tego 23 zł to VAT jaki musi zapłacić do us, a kwota 100 zł to kwota jaka jest wykazywana jako sprzedaż w rzis spółki).

Rozumiem, że Ty rozumiesz, ale ja mogę mieć wątpliwości, kilka postów niżej.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 115
Wysłane: 1 lipca 2020 17:41:38 przy kursie: 1 150,00 zł
anty_teresa opisał to w jeszcze wcześniejszych postach Pray
Przecież to Valve sprzedaje produkt i on płaci podatek. Reszta to wlaśnie ten przychód, kórym dzieli się z producentem.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,499 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +127,95% +25 589,97 zł 45 589,97 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d