pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 1 180,00 zł (-1,67%) 14-08-2020 17:00
1ketjoW
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 776
Wysłane: 1 lipca 2020 19:14:22 przy kursie: 1 150,00 zł
Kolego aircanda15, mam prośbę. Czytaj moje wpisy. Wyraźnie napisałem, że nie mogę znaleźć tej informacji dlatego ponawiam pytanie. Ty zresztą też nie powołujesz się na konkretny wpis tylko piszesz ogólnie. Gdzieś to Anty napisał. Szukam konkretnej informacji. Masz ją lub znasz odpowiedź, to poinformuj mnie. O to proszę, a jak mi masz pisać, że już Anty o tym pisał to szkoda czasu. Ta informacja mi nie pomaga.

Cytat:
Anty,

nie mogę tej informacji znaleźć na wątku. 10 mln USD sprzedaży steam to przychód z VAT-em, czy bez VAT-u.

Dzięki


Skoro kto inny płaci podatek VAT jak twierdzisz. To co znaczy termin "po opodatkowaniu". Dalej nie rozumiem. Czy to przychód bez podatku VAT? Tylko, że nie ma czegoś takiego jak przychód z VAT-em, bo przychód jest zawsze bez VAT.

[moderator: proszę o zachowanie kulturalnego tonu. awanturujesz się że ludzie próbują Ci bezskutecznie pomóc w zrozumieniu natury rzeczy, zacznij słuchać zamiast mieć pretensję]
Edytowany: 1 lipca 2020 19:36

krewa
krewa PREMIUM
51
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 6 735
Wysłane: 1 lipca 2020 19:32:14 przy kursie: 1 150,00 zł
@1ketjoW
Net Steam Sales to sprzedaż po odliczeniu VAT i uwzględnieniu zwrotów

1ketjoW
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 776
Wysłane: 1 lipca 2020 20:44:11 przy kursie: 1 150,00 zł
Krewa. Dziękuję za informację.

Do Pana Moderatora mam natomiast uprzejmą prośbę.

Jeżeli chce mi Pan zwrócić uwagę na nieprawidłowości, to proszę uprzejmie o wskazanie jaki mój komentarz powinienem zmienić na jaki poprawny komentarz - to w przyszłości pomorze mi sprostać wymaganiom forum - mój prywatny e-mail jest dla Pana dostępny jak przypuszczam. Nie odniosłem wrażenia, że aircanada15 chce mi pomóc i udzielić informacji o jaką proszę, bo gdyby tak było to napisałby to co Krewa (To oczywiście moja subiektywna ocena). Miłego wieczoru.


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
9
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 158
Wysłane: 1 lipca 2020 21:36:54 przy kursie: 1 150,00 zł
1ketjoW: zwróć uwagę, że to nie spółka sprzedaje gry na Steam, robi to Valve. Spółka udziela licencji na sprzedaż.
Edytowany: 1 lipca 2020 21:40

Utnapisztim
3
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 565
Wysłane: 1 lipca 2020 21:57:52 przy kursie: 1 150,00 zł
krewa napisał(a):
@1ketjoW
Net Steam Sales to sprzedaż po odliczeniu VAT i uwzględnieniu zwrotów

Czyli na chłopski rozum PRZED opodatkowaniem (naliczeniem VAT) a nie PO opodatkowaniu

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
9
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 158
Wysłane: 1 lipca 2020 23:50:00 przy kursie: 1 150,00 zł
Masz rację, źle się wyraziłem. Temat nie wliczania VAT ty sam poruszyłeś już jakiś czas temu i to było jak najbardziej trafne :]

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
37
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 190
Wysłane: 2 lipca 2020 10:05:34 przy kursie: 1 160,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
krewa napisał(a):
@1ketjoW
Net Steam Sales to sprzedaż po odliczeniu VAT i uwzględnieniu zwrotów

Czyli na chłopski rozum PRZED opodatkowaniem (naliczeniem VAT) a nie PO opodatkowaniu


Wszystko zależy od której strony się patrzy. Jak od strony sprzedawcy dobra (Steam) to masz kwotę przed naliczeniem VATu, jak od strony konsumenta (kupującego grę) masz kwotę pomniejszoną o VAT. Nie ma tutaj sprzeczności.

Logika raportu Steam też jest odwrotna od naszych faktur - patrzy ze strony konsumenta. Układ jak dobrze pamiętam jest taki:
Całkowita kwota sprzedaży Steam (z podatkami i przed zwrotami), wartość zwrotów, VAT/podatek obrotowy, sprzedaż netto Steam, Twój udział w przychodach.

Krewa napisał jak najbardziej prawidłowo - wspominane 10 mln USD to kwota po odliczeniu zwrotów i VATu/podatku obrotowego płaconego przez STEAM i naliczanego przez STEAM.

EDIT:
Na podstawie takiego raportu spółka wystawia fakturę i o ile mnie pamięć nie myli (nie jestem ekspertem podatkowym) to na fakturze wystawianej przez spółkę do Steam, akurat VAT będzie zero. Miejscem siedziby Steam jest USA, a VAT płaci się w miejscu wykonania usługi nabywcy- tam VATu nie ma, wiec nie jest naliczany przez spółkę.
Edytowany: 2 lipca 2020 10:11

kojo
kojo PREMIUM
4
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 48
Wysłane: 2 lipca 2020 10:32:35 przy kursie: 1 160,00 zł
Potwierdzam to co napisał Anty - jeżeli spółka wystawia fakturę na rzecz Steam, mającego siedzibę poza PL, to wówczas faktura winna być wystawiona bez VAT z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia (reverse charge mechanism). Co znaczy, że obowiązki z tyt. rozliczenia VAT ciążą na nabywcy usługi i w konsekwencji VAT powinien zostać rozliczony w kraju w którym nabywca usługi posiada siedzibę.
Edytowany: 2 lipca 2020 10:33

WatchDog
WatchDog PREMIUM
3
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 566
Wysłane: 2 lipca 2020 11:08:37 przy kursie: 1 160,00 zł
anty_teresa napisał(a):
Na podstawie takiego raportu spółka wystawia fakturę i o ile mnie pamięć nie myli (nie jestem ekspertem podatkowym) to na fakturze wystawianej przez spółkę do Steam, akurat VAT będzie zero. Miejscem siedziby Steam jest USA, a VAT płaci się w miejscu wykonania usługi nabywcy- tam VATu nie ma, wiec nie jest naliczany przez spółkę.

A z wynagrodzenia czyli udziału w sprzedaży netto, może być jeszcze potrącony podatek u źródła.

Niemniej kluczowe jest to, że na raporcie jest tzw. wodospadzik opisany wyżej: z kwoty sprzedaży gross-gross czyli cena x liczba schodzi się po schodkach aż do wynagrodzenia net-net wydawcy.
I takiż wydawca może - choć nie musi - zaksięgować sobie w przychody kwotę gross-gross, a odliczenia zwrotów, podatków i prowizji w koszty. Albo kwotę net-net i nic poza tym. Różnica na poziomie przychodów będzie prawie dwukrotna. Statystycznie zwroty to 12-15%, podatki 8-10%, prowizja 30% lub mniej.

kojo
kojo PREMIUM
4
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 48
Wysłane: 2 lipca 2020 11:25:18 przy kursie: 1 160,00 zł
Co do podatku u źródła to tak daleko bym się nie zapuszczał - trzeba by poznać i przeanalizować zapisy umowy pomiędzy CRJ i Steam no i umowę miedzynarodową.

Niemniej jednak, co do zasady WHT nie jest pobierany, gdy przedmiotem transakcji są tzw. licencje end-user, i jak rozumiem z takimi mamy do czynienia. Więc w mojej ocenie tu podatku u źródła nie będzie.

EDIT: cofam powyższe - Steam nie jest end-userem. Więc rzeczywiście, podatek u źródła się może pojawić.
Edytowany: 2 lipca 2020 11:35


kunoj
0
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 150
Wysłane: 2 lipca 2020 13:50:34 przy kursie: 1 160,00 zł
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło. Jest też trzecia możliwość, że przychody dla spółki z 2. kwartału, mimo tych sprzedanych blisko 700 tys sprzedanych kopii brutto nie osiągnęły nawet 20 mln PLN. Czy to jest w ogóle możliwe?

1ketjoW
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 776
Wysłane: 2 lipca 2020 14:37:00 przy kursie: 1 160,00 zł
Ja myślę, że kwestia przekroczenia 10 mln USD to kwestia dni. W 20 dniach powinni się zmieścić.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
37
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 190
Wysłane: 2 lipca 2020 15:17:20 przy kursie: 1 160,00 zł
WatchDog napisał(a):

Niemniej kluczowe jest to, że na raporcie jest tzw. wodospadzik opisany wyżej: z kwoty sprzedaży gross-gross czyli cena x liczba schodzi się po schodkach aż do wynagrodzenia net-net wydawcy.
I takiż wydawca może - choć nie musi - zaksięgować sobie w przychody kwotę gross-gross, a odliczenia zwrotów, podatków i prowizji w koszty. Albo kwotę net-net i nic poza tym. Różnica na poziomie przychodów będzie prawie dwukrotna. Statystycznie zwroty to 12-15%, podatki 8-10%, prowizja 30% lub mniej.


W raportach kwartalnych możliwe jest wszystko, bo nie są weryfikowane przez biegłego, ale w raportach rocznych już takiej dowolności raczej nie będzie. Od 2018 r. obowiązuje MSSF15, który nakazuje wykazywanie płatności netto. Według tego standardu już nie można barterów ładować w przychody i koszty, a przecież tak naprawdę tym byłoby takie wykazanie. UoR nie określa takich tematów, ale tam gdzie nie ma jasnych wskazówek można odwoływać się do MSRów, więc nawet na NC coraz ciężej byłoby przepchnąć taką umowę przez audytora. Oczywiście wszystko zależy od zapisów umownych, bo inaczej może być z Valve, a inaczej z Googlem, Apple Sony czy Microsoftem. Tyle z teorii.

lelo-pakero
2
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 652
Wysłane: 2 lipca 2020 15:33:44 przy kursie: 1 160,00 zł
kunoj napisał(a):
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło.

Oczywiście, że się nie liczą, bo to są klucze do aktywacji na steamie sprzedane przez inne sklepy. Steam nie zarabia na nich nawet złotówki. Pytanie czy w raportach sprzedażowych, które podaje CJ jest wyłącznie sprzedaż bezpośrednio poprzez steam czy również sprzedaż kluczy w innych sklepach, które zostały aktywowane na steamie.

Utnapisztim
3
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 565
Wysłane: 2 lipca 2020 15:33:54 przy kursie: 1 160,00 zł
kunoj napisał(a):
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło. Jest też trzecia możliwość, że przychody dla spółki z 2. kwartału, mimo tych sprzedanych blisko 700 tys sprzedanych kopii brutto nie osiągnęły nawet 20 mln PLN. Czy to jest w ogóle możliwe?

Od kopii netto w Q1 mieli nicałe 30 zł z kopii, w Q4 to było 37 zł z kopii netto. Zakładając konserwatywnie 35zł z kopii i 600k kopii netto powinni przekroczyć 21 mln. Ale na pewno od kopii spoza z steam nie jest doliczana prowizja steam skoro sprzedaż idzie poprzez inne sklepy (prawie 30% sprzedaży w Q2), w takim razie ciagle mogłoby trochę brakować do 7 mln USD sprzedaży od debiutu coopa (3 mln USD gra zarobiła na steam już wcześniej).

Utnapisztim
3
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 565
Wysłane: 2 lipca 2020 15:40:58 przy kursie: 1 160,00 zł
lelo-pakero napisał(a):
kunoj napisał(a):
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło.

Oczywiście, że się nie liczą, bo to są klucze do aktywacji na steamie sprzedane przez inne sklepy. Steam nie zarabia na nich nawet złotówki. Pytanie czy w raportach sprzedażowych, które podaje CJ jest wyłącznie sprzedaż bezpośrednio poprzez steam czy również sprzedaż kluczy w innych sklepach, które zostały aktywowane na steamie.

Raczej muszą się liczyć bo inaczej byłyby widoczne rozbieżności między liczbami podawanymi przez spółkę w komunikatach bieżących mówiacych o sprzedaży "poprzez steam" a tymi w raportach okresowych gdzie są podawane takie same wielkości a przecież obejmują one całość sprzedaży. Ale oczywiście kwoty przychodu w takim przypadku liczone są bez prowizji steam.
Edytowany: 2 lipca 2020 15:44

lelo-pakero
2
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 652
Wysłane: 2 lipca 2020 15:59:00 przy kursie: 1 160,00 zł
@Utnapisztim
Czyli twoim zdaniem nawet gdyby ani jedna kopia GH nie sprzedała się poprzez steama, tylko 100% poszło przez inne sklepy, a steam nie zarobiłby na GH choćby 1 zł, to i tak obniżyliby prowizję do 25%? To może obniżą też za sprzedaż na epic store?

Utnapisztim
3
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 565
Wysłane: 2 lipca 2020 16:25:06 przy kursie: 1 160,00 zł
A kto bogatemu zabroni? I czy na epic store sprzedawane są wersje z kodami steam?

Ja się bynajmniej nie spodziewam dodatkowych 300.000 kopii w raporcie sierpniowym, ale jakby się zdarzyło to się przecież nie obrażę na spółkę żę zatajała rzeczywistą wielkość sprzedaży.
Edytowany: 2 lipca 2020 16:28

lelo-pakero
2
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 652
Wysłane: 2 lipca 2020 17:21:23 przy kursie: 1 160,00 zł
Spółka nic nie zataja. Raportowany 1 mln kopii brutto to zapewne całkowita sprzedaż bezpośrednio poprzez steam i kluczy steam w innych sklepach. Po prostu ich komunikaty są niejasne gdy piszą o sprzedaży "poprzez" steam i tego będę się czepiał.
Przykład z epic store dałem ci, bo zarówno w tym przypadku jak i przy sprzedaży kluczy steam, Valve nic nie zarabia. Jaki interes miałoby Valve, żeby obniżać prowizję ze sprzedaży realizowanej poprzez ich sklep w nagrodę za sprzedaż kluczy w innych sklepach, na której nic nie zarabiają? Wręcz zachęcaliby tym deweloperów do generowania niezliczonej ilości kluczy i sprzedaży poprzez inne platformy z niższą prowizją. Głupota, wierzę, że mają bystrzejszych menedżerów.

Utnapisztim
3
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 565
Wysłane: 2 lipca 2020 17:38:41 przy kursie: 1 160,00 zł
No ale te 30% recenzji spoza steam w Q2 skądś się jednak wzięło. Zauważ że oprócz steam także i CRJ musiałby na takich praktykach finansowo tracić (poprzez dużo dłuższy okres oczekiwania na przekroczenie progu i obniżenie prowizji) zatem to byłoby trochę jak strzał w kolano. Więc na logikę spółka nie traci na tym aż tak wiele (poza prowizją steam od kodów spoza steam niezliczaną do 10 mln USD) skoro tak obszernie szafuje kodami a Valve taki stan rzeczy aprobuje.

edit: mają na pewno niższe prowizje w innych sklepach więc nie tracą. No to w takim razie nie upieram się.

Żaden z nas na 100% nie wie jak jest naprawdę i chyba dopiero raport w sierpniu wszelkie domysły zweryfikuje.
Edytowany: 2 lipca 2020 17:48

Użytkownicy przeglądający ten wątek chris_martin, Gość
35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,425 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +140,98% +28 196,35 zł 48 196,35 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d