pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 1 095,00 zł (-1,79%) 12-08-2020 17:00
1ketjoW
2
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 761
Wysłane: 7 lipca 2020 18:13:33 przy kursie: 1 120,00 zł
Myślę że wyższa cena ma związek z większa pula sprzedanych akcji. 950 to cena jaka ma potencjał według inwestorów jacy objęli akcje. Dla spółki nie ma ten cały proces znaczenia. Mam tylko nadzieję że chłopaki nie zajmą się teraz wydawaniem kasy zamiast pilnowaniem biznesu.
Edytowany: 7 lipca 2020 18:14

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
24
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 185
Wysłane: 7 lipca 2020 18:19:52 przy kursie: 1 120,00 zł
QMX napisał(a):
A jaki czas spółka ma na opublikowanie takiego komunikatu ? Czy wogole taka publikacja jest obligatoryjna ?


Nie mam pewności czy tak jest także na NC (wydaje mi się, że tak), ale według rozporządzenia MAR taka informacja ma być opublikowana niezwłocznie jeśli jest uznana za informację poufną/cenotwórczą. To jaka operacja kwalifikuje się do zaraportowania wyznaczają ISR, czyli indywidualne standardy raportowania. Na NC kiedyś było, że konieczność opublikowania informacji występuje przy wartości przychodu na poziomie 20 proc. WK, ale chyba po wprowadzeniu MAR to już przestało obowiązywać.

Należałoby przyjąć, że informacja jest poufna i cenotwórcza, więc spółka powinna ją opublikować natychmiast po jej otrzymaniu. Na rynku głównym najpierw wysyłana jest jeszcze do KNFu z tego co pamiętam, a potem dopiero na ESPI, ale nie wiem czy taki szyk obowiązuje też na NC.

Blaze
0
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 54
Wysłane: 7 lipca 2020 19:40:46 przy kursie: 1 120,00 zł
Na innovation day GPW, chłopaki z Creepy Jar powiedzieli, że kolejny projekt zajmie im tyle samo co GH, tzn. 2 - 3 lata. Jeśli ma wyjść bez early access'a i od razu na konsole, tak jak powiedzieli włodarze Creepy Jar, to nie wyobrażam sobie, by pracę trwały mniej niż 3 lata. Tym samym do końca 2024 będziemy mieć w Creepy Jar jedną grę, plus monetyzację Green Hella.

Moderator:
Służę linkiem do wątku poświęconego spółce 11B - www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...

Teraz pytanie: czy na pewno obecna relacja market capu Creepy Jar i 11bit czyli 1 do 1,5 po rozwodnieniu, jest do utrzymania?
Edytowany: 7 lipca 2020 21:14


Scarry
22
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 594
Wysłane: 7 lipca 2020 20:17:28 przy kursie: 1 120,00 zł
o czym Ty piszesz Blaze? Przecież Chimerę robią już coś od roku... wymyśliłeś sobie z czapy terminy i odnosisz się do swoich własnych gdybań jako niby jakichś realnych terminów.

Cytat:
czy na pewno obecna relacja market capu Creepy Jar i 11bit czyli 1 do 1,5 po rozwodnieniu, jest do utrzymania?

absolutnie nie, to że market cap Creepy jest niższy niż 11bit uważam za absurdalne i pewnie niedługo to się zmieni.Anxious
Cytat:
a sam P8 aspiruje do większego hitu niż Chimera.

a dwa lata temu to już w ogóle jaki był fajny i grywalny.

poziom absurdu jak na debatach politycznych ;p
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD, 5% OVI
Edytowany: 7 lipca 2020 20:22

MODERATOR
0
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 24
Wysłane: 7 lipca 2020 21:18:59 przy kursie: 1 120,00 zł
Ogłoszenie parafialne

1. Wątek 11B jest tutaj - www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...
2. Komentujemy spółkę, nie użytkowników

DonG
12
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 38
Wysłane: 7 lipca 2020 21:32:15 przy kursie: 1 120,00 zł
Tak na marginesie tej dyskusji: ciekawi mnie, jak w przyszłości będzie wyglądać polityka dywidendowa CreepyJar. Po cichu liczę, że w przypadku udanej premiery Chimery i ciągle przyzwoitej monetyzacji Green Hell spółka zdecyduje się rozpocząć wypłacanie dywidendy od 2022 roku. Oczywiście na początku pewnie wypłacana byłaby niewielka część zysku, a reszta inwestowana w kolejne projekty.

Jednak to dywidenda jest głównym celem inwestowania (nie spekulacji) na giełdzie, reinwestowanie całości zysków może być ok, ale tylko do pewnego momentu. Między innymi z tego powodu wspominany 11bit nie jest dla mnie podmiotem inwestycyjnym, lecz przede wszystkim spekulacyjnym.

del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 191
Wysłane: 7 lipca 2020 21:44:16 przy kursie: 1 120,00 zł
Rif napisał(a):
greqq napisał(a):
Mnie bardziej interesuje po ile im pchnęli akcje, fajnie jakby cena oscylowała w okolicach 1200, gorzej jak po 600 się ugadali.


1200 bez dyskonta byś chciał brać? Nie żartuj.
Cena ustalona została na 950 złotych, czyli te 15-20% od kursu ostatnich dni. Świetnie im poszło. Widać komuś zależało. Gdyby trzy miesiące temu ktoś taką transakcję przewidział, to by się wszyscy pukali w czoło, że wariat. Jeszcze miesiąc temu nie było takiej ceny, a teraz w jakich pakietach przejęto. Spokojnie, rozgrywka się zacznie niebawem, nie wspominając o przejściu na główny.


Nie żartuje, to normalne jak coś jest tanie to po co sprzedawać jeszcze taniej, bardzo źle to rozegrali, spokojnie mogło po 1200 pchnąć

pandorinium
4
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 671
Wysłane: 7 lipca 2020 21:47:13 przy kursie: 1 120,00 zł
A skąd pewność że mogli opchnąć? Masz dostęp do funduszy? Bo z tego, co ja widzę, to standardowo jest dyskonto.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
24
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 185
Wysłane: 7 lipca 2020 22:01:50 przy kursie: 1 120,00 zł
Panowie, chciałbym dodać tylko, że 19 listopada poinformowano nie o produkcji, a o pre-produkcji. To jednak trochę inny etap, który zajmuje ładnych parę miesięcy. W tym etapie mamy wybraną koncepcję, ale luźno zarysowaną. Na jej bazie powstaje konspekt, z rozpisaniem modeli, muzyków, grafików, tworzy scenariusz i opisy lokacji, powstaje prototyp. Tworzy się timeline powstawania, wyznacza milestony, planuje wykorzystanie zasobów na każdy etap. Na bazie dokumentacji wykonanej w preprodukcji można dopiero rozpocząć produkcję. Możliwe (tego nie wiem), że teraz gra jest już w tej właściwej produkcji, ale nie była tam w listopadzie.

Scarry
22
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 594
Wysłane: 7 lipca 2020 22:14:21 przy kursie: 1 120,00 zł
DonG napisał(a):
Tak na marginesie tej dyskusji: ciekawi mnie, jak w przyszłości będzie wyglądać polityka dywidendowa CreepyJar. Po cichu liczę, że w przypadku udanej premiery Chimery i ciągle przyzwoitej monetyzacji Green Hell spółka zdecyduje się rozpocząć wypłacanie dywidendy od 2022 roku. Oczywiście na początku pewnie wypłacana byłaby niewielka część zysku, a reszta inwestowana w kolejne projekty.

Jednak to dywidenda jest głównym celem inwestowania (nie spekulacji) na giełdzie, reinwestowanie całości zysków może być ok, ale tylko do pewnego momentu. Między innymi z tego powodu wspominany 11bit nie jest dla mnie podmiotem inwestycyjnym, lecz przede wszystkim spekulacyjnym.

wg mnie pójdą drogą CDProjekt, nie żadne dywidendy tylko trzecia gra, już jako produkty Full AAA+, mega budżet na reklamę itd. i wtedy dopiero ewentualne dywidendy i rozmowa o 4tej grze.

Wcześniej nie liczyłbym na takie podejście spółki, oni są raczej nakręconymi na pisanie dobrych survivali pasjonatami a nie finansistami i niech tak pozostanie jak najdłużej ;)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD, 5% OVI
Edytowany: 7 lipca 2020 22:15


1ketjoW
2
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 761
Wysłane: 7 lipca 2020 22:33:10 przy kursie: 1 120,00 zł
Zgodnie z info z prezentacji a właściwie pytań po nad Chimerą pracuje w tej chwili połowa zespołu spółki. Nie ma daty wydania, bo nie chcą tworzyć presji. Monetaryzacja GH jeszcze porywa bo mają wejść achivments i konsole. Z konwersją na NS jest problem na polu wydajności. Chłopaki dochodzą do maksymalnej wydajności i to może być problem, bo wersja na NS może być uboga. Ciekawe czy po zakończeniu SS niedługo wejdą achivments. To byłby piękny ruch, ale decydować będzie poziom sprzedaży i przygotowanie. Ten rok zapowiada się ciekawie. Jakieś szacunki co do dziennej sprzedaży podczas SS?

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
2
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 179
Wysłane: 7 lipca 2020 22:51:21 przy kursie: 1 120,00 zł
Achievements już są.
steamcommunity.com/stats/81537...

Czekamy na PVE z nowymi sektorami na mapie.

Raport sprzedaży po SS też byłby mile widziany.
Edytowany: 7 lipca 2020 22:52

En
1
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 13
Wysłane: 8 lipca 2020 03:20:09 przy kursie: 1 120,00 zł
kmsc2, Achievements jeszcze nie ma...To co wysłałeś to jakieś podwaliny pod Achievements, widać, że mają już coś tam wgrane na Steam, być może muszą to tylko odblokować. Działające achievements wyglądają tak: steamcommunity.com/stats/24276... oraz tak: steamcommunity.com/stats/64880...
Ja stawiam na uruchomienie Achievements jako oficjalny update w czwartek zaraz po zakończeniu SS, tak by dalej podtrzymać zainteresowanie i sprzedaż.

Jeszcze dodam jedną rzecz - napisałem parę dni temu, że po przekalkulowaniu wydaje mi się, że spokojnie zysk będzie wyższy niż 35-36 zł, i zostałem wywołany do tablicy skąd taka opinia. Niestety miałem szalone ostatnie parę dni i nie było czasu odpisać, tak więc robię to dopiero teraz. Nie bawiłem się w tysiące przypuszczeń ile % sprzedało się w USA i UE a ile w Chinach czy Rosji...Po prostu spojrzałem na 2019 rok.

W 2019 sprzedali 210 tysięcy kopii brutto (150 tysięcy to 2018 rok, a 40 tysięcy to IQ 2020). Stopień zwrotów wynosił wtedy około 15%. Czyli sprzedaż netto to 178 tysięcy. 7 milionów przychodu brutto za 2019r / 178 tysięcy = 39,2 zł/kopia netto. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że jakieś 70 tysięcy kopii brutto zostało sprzedane przed wrześniem w Early Access, kiedy gra kosztowała mniej niż obecnie. Oraz na to, że generalnie dolar przez większość 2019 roku stał niżej niż obecnie. (niewiele niżej, ale jednak).

Utnapisztim
2
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 563
Wysłane: 8 lipca 2020 06:56:04 przy kursie: 1 120,00 zł
Tylko zauważ że w IV kwartale 2019 średnia była niższa niż z całego roku - przy przychodach 2,355 mln sprzedali 62,8k szt. netto co daje średnią 37,5 zł. (średnia dla pierwszych 3 kwartałów to 40zł, głównie dzięki sprzedaży wrześniowej full release w pełnej cenie). Przeceny jednak trochę zaniżają, a tych i w II kw. tego roku nie brakowało, myślę że nawet ponad 40% sprzedaży mogła pójść na przecenach 20-25% (debiut coopa, story mode i summersale). Dolar liczony będzie lekko powyżej 4 PLN tylko za sprzedaż kwietniową (wpływ środków od Valve najwcześniej pod koniec maja), odsetek kodów sprzedawanych poza steam też jest dużo wyższy niż w 2019 i nie do końca wiadomo jak to może wpłynąć na marżowość (vide marżowa masakra w I kwartale dzięki azjatyckim graczom - na szczęście sytuacja zdaje się wróciła do normy).
Dla mnie powtórzenie średniej marży z kopii z IV kwartału byłoby OK.
Edytowany: 8 lipca 2020 07:10

1ketjoW
2
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 761
Wysłane: 8 lipca 2020 09:42:38 przy kursie: 1 120,00 zł
Sprzedaż GH zaraportowana przez CJ w 2019 r. to około 2,1 mln USD. Wystarczy spojrzeć do raportu rocznego spółki i na stronę NBP gdzie są kursy opublikowane kursy średnie dla np. kwartałów czy okresów półrocznych.


En
1
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 13
Wysłane: 8 lipca 2020 16:24:52 przy kursie: 1 120,00 zł
Utnapisztim, niekoniecznie zgadzam się z Tobą co do 4 kwartału. Podana przez Ciebie liczba 62,8 tysięcy odnosi się do tego zdania z raportu Creepy:
"W IV kwartale 2019 r. koszty, które zostały rozliczone w prezentowanym wyniku finansowym dotyczą nakładów poniesionych na wytworzenie gry w liczbie 62.803 sztuk sprzedanych kopii gry."

Oni ujęli sobie w kosztach księgowych koszt wytworzenia takiej a nie innej ilości gier, ale niekoniecznie jest to sprzedaż gry. Np. za 3 kwartał podali mniej więcej taką samą liczbę rozliczonych sztuk, jednak wiemy przecież, że w 3 kwartale sprzedali więcej:
"W III kwartale 2019 r. koszty, które zostały rozliczone w prezentowanym wyniku finansowym dotyczą nakładów poniesionych na wytworzenie gry w liczbie 61 726 sztuk sprzedanych kopii gry."

Wg tego samego raportu - "W dniu 16 stycznia 2020 r. sprzedaż brutto GREEN HELL od daty premiery w trybie wczesnego dostępu, poprzez platformę STEAM przekroczyła poziom 360 tys. sztuk sprzedanych egzemplarzy".

Natomiast w raporcie za 3 kwartał można wyczytać "W dniu 9 października 2019 r. sprzedaż brutto GREEN HELL od daty premiery w trybie wczesnego dostępu, poprzez platformę STEAM przekroczyła poziom 300 tys. sztuk sprzedanych egzemplarzy."

Czyli wg tego co pisali w 4 kwartale sprzedało się około 60 tysięcy kopii gy BRUTTO. Nie ujęli pierwszych 9 dni października w których sprzedaż mogła być większa niż przez 16 dni stycznia, więc dajmy na to, że w 4 kwartale sprzedali nawet 70 tysięcy brutto, czyli netto (15% zwrotów) jakieś 59,5 tysiąca.

2,355 mln zł / 59,5 tysięcy = 39,6 zł.

Wiem, że to wszystko trochę gdybanie, bo równie dobrze za 4 kwartał może być 37,5 zł/kopia jak również 42zł/kopia. Ale jednak raczej przychylałbym się do czegoś po środku (39-40 zł/kopia)



Utnapisztim
2
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 563
Wysłane: 8 lipca 2020 18:41:01 przy kursie: 1 120,00 zł
Jak zliczysz wszystkie kopie przyjete do rozliczenia kosztów w raportach od III kw. 2018 do 4 kwartału 2019 wyjdzie ci 300.000 szt. (dokładnie o ile dobrze kiedyś liczyłem to bodaj suma 301k wychodzi). Taki przyjęli od początku sposób rozliczania kosztów GH: nakłady (zmienne z czasem) / założone 300.000 szt. sprzedanych kopii netto i stopniowo w każdym kolejnym kwartale rozliczali odpowiedni udział w całości nakładów proporcjonalny do udziału sprzedanych w tym kwartale sztuk netto w tych założonych 300.000 (straszne dziwadło jak dla mnie ale ta metoda ma nawet swoją fachową nazwę - metoda naturalna).

Skoro w 4 kwartale 2019 zakończyli rozliczanie nakładów to oznacza że nie mogli sprzedać mniej sztuk niż ilość dającą dopełnienie sumy kopii przyjętych do rozliczenia w poprzednich kwartałach do 300.000 szt. netto. A zapewne sprzedali dokładnie taką ilość kopii jaką podali w rozliczeniu (i stąd ta "górka" ponad 300.000szt.)
Edytowany: 8 lipca 2020 18:56

lelo-pakero
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 650
Wysłane: 9 lipca 2020 11:04:05 przy kursie: 1 050,00 zł
Dzisiaj dodadzą ostatnią z trzech zaplanowanych na II kw. aktualizacji - Achievements.
Cytat:
Achievementy stanowią obecnie standard – posiadają je wszystkie wysokobudżetowe produkcje a developerzy mniejszych tytułów często dodają je po premierze. Gracze je uwielbiają, ponieważ kreatywnie skonstruowany system osiągnięć potrafi dać użytkownikom nowe spojrzenie na produkcję i zapewnić dodatkowe wyzwania. Achievementów będzie łącznie 40 i liczymy, że zachęcą graczy do dłuższego przebywania w amazońskich lasach ­– komentuje Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...

Moderator:
Podmieniono link na wewnętrzny
Edytowany: 9 lipca 2020 13:46

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
6
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 145
Wysłane: 10 lipca 2020 10:17:36 przy kursie: 1 165,00 zł
Na BR i tutaj pojawiła się informacja o obniżeniu prowizji Steam z dniem 1 lipca...
Zastanawiam się dlaczego nie jest to poparte oficjalnym komunikatem spółki.

Scarry
22
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 594
Wysłane: 10 lipca 2020 10:28:32 przy kursie: 1 165,00 zł
@greqq

a jakie ma to znaczenie ? Fluktuacje kursu jak wszędzie. Jeśli inwestujesz z profilem tego forum: średnio/długoterminowo, analitycznie, fundamentalnie to takie ruchu kursu latają inwestorom (bo nie spekulującej leszczynie) całkowicie koło wafla.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD, 5% OVI
Edytowany: 10 lipca 2020 10:31

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, Mr Szarawek
38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,526 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +135,30% +27 060,65 zł 47 060,65 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d