pixelg
ENTER - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3

ENTER [ENT]

AKTUALNY KURS: 24,80 zł (-1,98%) 24-09-2020 15:24
brutalp
brutalp PREMIUM
0
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 67
Wysłane: 25 września 2019 17:41:36 przy kursie: 33,50 zł
Na żadnym rynku nie współpracowaliśmy z biurem podróży Thomas Cook — mówi „Rzeczpospolitej" dyrektor generalny tej spółki Grzegorz Polaniecki. - Upadłość tak dużego podmiotu spowoduje zmiany na światowym rynku turystycznym. Część turystów przejmą nasi zagraniczni partnerzy, dlatego uważamy, że dla nas także będzie to szansa na rozwój. Widzimy też zapotrzebowanie na dodatkowe loty, które mają pomóc w powrocie turystów z wakacji.

www.rp.pl/Lotnictwo/309249924-...

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
70
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 273
Wysłane: 18 grudnia 2019 23:59:04 przy kursie: 44,40 zł
Czy leci z nami MSR? – omówienie sprawozdania finansowego Enter Air po 3 kw. 2019 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 17-12-2020 23:59:4.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 13021)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 19 grudnia 2019 10:45

brutalp
brutalp PREMIUM
0
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 67
Wysłane: 19 grudnia 2019 17:06:00 przy kursie: 44,30 zł
Ciekawa analiza, dziękuję :)

Jeśli chodzi o ceny paliwa, to ryzyko zmiany cen jest po stronie biur podróży, które płacą Enter Air opłatę za miejsce + dopłatę za paliwo. Oczywiście wysokie ceny paliwa mogą w długim terminie doprowadzić do podwyżek cen wakacji, co może wpłynąć na spadek popytu na loty czarterowe.


MrBlue2
15
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 169
Wysłane: 22 stycznia 2020 23:14:42 przy kursie: 52,60 zł
Polska czarterowa linia lotnicza.

Wysokie choć chwiejne zyski. Ładny trend wzrostowy.

Należy pamiętać o zagrożeniach.
-katastrofa lotnicza, zamach terrorystyczny, wzrost cen paliw.


Spółka dość krótko notowana na GWP od 2016. 3-krotnie płaciła dywidendy co nie jest regułą.

Spółka stawia na rozwój co sprawia, że ma bardzo wysoki poziom zadłużenia 0,80.

Co przy niekorzystnych uwarunkowaniach może być niebezpieczne.

Analityk Fundamentalny
28
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 468
Wysłane: 23 stycznia 2020 09:25:23 przy kursie: 50,60 zł
MrBlue2 - myślę,, że w tym króciutkim podsumowaniu trafiłeś w sedno :)
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

optimafinanse
1
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 88
Wysłane: 26 marca 2020 23:13:53 przy kursie: 18,05 zł
Czy Waszym zdaniem można interpretować wskaźnik AD (ACCUMULATION/DISTRIBUTION LINE (AD)) przy tej spółce obecnie, że bardzo dużo osób, zostało z akcjami po cenach dużo wyższych niż obecne? Żeby Pytanie nie było bez sensu ;) to chodzi mi o tych inwestorów inwestujących od grudnia 2019? Think Think

olesh
0
Dołączył: 2020-02-16
Wpisów: 10
Wysłane: 30 marca 2020 19:09:36 przy kursie: 16,95 zł
Jestem ciekaw jak swoją przyszłość upatruje Enter. Jeszcze niedawno pisali o tym że są nad kreską i zwiększonych obrotach, obecnie pomagają czarterować Polaków z programu "lot-do-domu".

Cytat:
Pasazer.com: Czyli obecnie koronawirus w Enter Air nie uderza?
Grzegorz Polaniecki: Jedynie krótkoterminowo mamy zawirowanie związane ograniczeniami w lataniu. Mamy dosyć elastyczny model biznesowy oparty w większości o koszty zmienne oraz olbrzymie doświadczenie w lataniu ad hoc i realizacji planów z niewielkim wyprzedzeniem czasowym. Mamy teraz akcję zwożenia Polaków do kraju, która przebiega bardzo sprawnie. Latamy też za granicą dla naszych kontrahentów. Nie panikujemy. Jesteśmy w stanie się dopasować bardzo szybko do nowych warunków. My tego biznesu nie tracimy łatwo, tak jak często nasza konkurencja. Trudno ocenić jak rozwinie się sytuacja, ale konkurencja może to odczuć bardziej od nas.

Pasazer.com: Jeśli kryzys się jednak pogłębi, to jakich działań i decyzji oczekiwałby Pan od polskich władz w celu ograniczenia negatywnego wpływu koronawirusa na branżę lotniczą i turystyczną?

Grzegorz Polaniecki: W zasadzie tylko jednego: niedyskryminacji, czyli równego traktowania i wsparcia. Do tej pory wszyscy, poza ULC, nas ograniczają lub co najmniej pomijają. Różne polskie instytucje i firmy państwowe starają się nas tępić, zabierać nam sloty, utrudniać operacje w portach. Chciałbym, żeby nas traktowali poważnie, normalnie, równo, tak samo jak inne linie. Chciałbym, żeby władze doceniały, to co rzeczywiście robimy dla gospodarki i ile podatków płacimy. Płacimy więcej podatków niż reszta branży, a jesteśmy traktowani najgorzej.


Żródło

Obecnie pozyskali w leasingu, kolejny 24 samolot. Źrodło

Moim zdaniem bardzo odważna ryzykowna decyzja. Wydaje mi się że rynek trochę nie docenia możliwości tej spółki. A właściwie przecenia wpływ wirusa na jej kondycję.
Edytowany: 30 marca 2020 19:10

brutalp
brutalp PREMIUM
0
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 67
Wysłane: 30 marca 2020 20:05:05 przy kursie: 16,95 zł
Zastanawiam się czy po prostu umowa na leasing samolotu nie została podpisana kilka miesięcy temu i teraz po prostu nie mogli się z niej wycofać nie płacąc kar za to...

optimafinanse
1
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 88
Wysłane: 30 marca 2020 21:58:07 przy kursie: 16,95 zł
Ja myślę, że jeśli pojawi się problem z płynnością to pierwsze co zrobią to wakacje od raty leasingowej. Pewnie ich harmonogramy spłat też są ustalane zgodnie z sezonem.


brutalp
brutalp PREMIUM
0
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 67
Wysłane: 30 marca 2020 22:26:05 przy kursie: 16,95 zł
Pytanie czy będą mogli wziąć wakacje kredytowe. Leasingodawcami nie są polskie banki, a międzynarodowe podmioty np. SASOF IV (A2) AVIATION IRELAND czy Wells Fargo Trust Company, N.A. (podmioty z ich sprawozdania finansowego).


olesh
0
Dołączył: 2020-02-16
Wpisów: 10
Wysłane: 30 marca 2020 22:47:45 przy kursie: 16,95 zł
Raczej biorą pod uwagę możliwość gorszego scenariusza.

Z ostatniego raportu:

Cytat:
Zarząd Spółki współpracuje z bankami i innymi instytucjami finansowymi w celu zapewnienia odpowiedniego zapasu środków na czas kryzysu. Wykonywane rejsy są na bieżąco przedpłacane zgodnie z kontraktami.

Aktualnie sytuacja finansowa Grupy nadal jest stabilna, a Zarząd Emitenta nie dostrzega zagrożenia dla terminowego wywiązywania się przez Grupę z wymagalnych zobowiązań.

Źródło:


Należ pamiętać że Enter Air ma 49% Chair Air, to daje im jakieś pole do manewrów.

Cytat:
Chair Airlines to nowa szwajcarska marka działająca dotychczas jako Germania Flug AG, której partnerem strategicznym i udziałowcem posiadającym 49% akcji jest Enter Air.

Ogólnie pierwszy lepszy link

Padre Ricco
Padre Ricco PREMIUM
3
Dołączył: 2010-01-05
Wpisów: 37
Wysłane: 16 czerwca 2020 02:03:44 przy kursie: 30,30 zł
Miałbym prośbę do anty_teresa
W swojej grudniowej analizie (w której doskonale opisałeś wpływ MSSF 16, za co serdecznie dziękuję hello1) napisałeś, że "Można się zatem zgodzić z zarządem, że sytuacja finansowa spółki jest bezpieczna.". Czy mógłbym Cię prosić o rewizję tego stwierdzenia, przy założeniu, że wakacje 2020 mogą być dla spółki baaardzo nieudane? Wydaje mi się, że nawet jeśli Polacy będą wyjeżdżać gdzieś na wakacje, to raczej w kraju i raczej nie transportem lotniczym. To może zmniejszyć wpływy Q2 i Q3 o 60-80%, 90%? Jestem ciekaw jak to może wpłynąć na długoterminową perspektywę rozwoju spółki i przede wszystkim krótkoterminową perspektywę utrzymania płynności.
Będę wdzięczny za choćby kilkuzdaniową analizę.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
70
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 273
Wysłane: 16 czerwca 2020 08:34:15 przy kursie: 30,30 zł
@Padre
Tam istotna jest także druga część mojego wpisu:

Cytat:
Można się zatem zgodzić z zarządem, że sytuacja finansowa spółki jest bezpieczna.

Niewiadome są tak naprawdę dwie.
.....
Drugi i ważniejszy czynnik to ewentualne spowolnienie ruchu pasażerskiego. Na razie pomimo słabszego wzrostu gospodarczego wyniki są korzystne, ale przy tąpnięciu w gospodarce raczej taki stan rzeczy się nie utrzyma.


Obecna sytuacja jest nadzwyczajna i oczywiście wpływa na postrzeganie Enter Air. Bez żadnych ruchów płynność spółki byłaby zagrożona, ale spółka podjęła pewne czynności. W raporcie rocznym czytamy, że:

Cytat:
Pandemia COVID-19 wywarła znaczny wpływ na działalność Grupy w roku 2020, w związku z tym Zarząd Enter Air zidentyfikował okoliczności, które mogą powodować ryzyko utraty płynności, jednakże Zarząd Enter Air stoi na stanowisku, iż nie jest z nim związana istotna niepewność, która może budzić znaczącą wątpliwość co do zdolności Grupy do kontynuacji działalności, nawet przy spełnieniu się negatywnych scenariuszy rynkowych
.
1. Już w marcu 2020 roku Grupa podjęła działania obniżające koszty stałe – m.in.:
a. za akceptacją pracowników obniżono wynagrodzenia,
b. renegocjowano warunki umów leasingowych w celu zawieszenia płatności rat leasingowych:
− 8 samolotów ma odroczone raty za kwiecień-czerwiec o trzy miesiące,
− 4 samoloty ma odroczone raty za kwiecień-czerwiec o trzy miesiące z opcją przesunięcia spłaty
na 12 miesięcy,
− 2 samoloty mają odroczone raty za kwiecień-czerwiec o 12 miesięcy,
− 1 samolot ma odroczone raty za kwiecień-czerwiec i rozłożone na 15 miesięcy,
− 2 samoloty mają odroczone raty za kwiecień-czerwiec i rozłożone na 4 lata,
− 2 samoloty mają odroczone raty za kwiecień-czerwiec i odroczone za 7 miesięcy,
− jeden samolot jest w formule PBH na 12 miesięcy,
− 1 samolot ma odroczone raty za kwiecień-czerwiec i rozłożone na 2021 rok,
− 3 samoloty mają odroczone raty za kwiecień-czerwiec i rozłożone na 24 miesiące,
c. renegocjowano umowy najmu powierzchni operacyjnej na lotniskach – uzyskano redukcję 50%
kosztów czynszu, co dało łączną kwotę oszczędności na poziomie 30 tys. zł miesięcznie.
d. wstrzymano inwestycje w sprzęt, modernizacje oraz zakupy,
e. zmieniono część umów kosztowych tak, by koszty były ponoszone tylko w przypadku wykonywania
operacji
f. zabezpieczono rejsy przy wykorzystaniu mechaników dostępnych w Enter Air Services, by nie było
konieczne korzystanie z usług innych podmiotów.
2. Grupa jest notowana na giełdzie – wraz z wejściem na giełdę w grudniu 2015 roku pozyskano ok. 100 mln zł dokapitalizowania z przeznaczeniem na zakup nowych samolotów. Znaczna część tych środków jest nadal dostępna w postaci depozytu na dostawy samolotów (PDP Boeing). W przypadku wystąpienia problemów z płynnością, Grupa planuje przesunąć dostawy samolotów od Boeinga o ponad 2 lata, w związku z czym otrzyma zwrot wpłaconych PDP, które w przypadku przesunięcia dostawy nie byłyby jeszcze wymagane (zgodnie z umową płacone są z 24 miesięcznym wyprzedzeniem).
3. Grupa Enter Air jest od początku działalności rentowna, dzięki czemu może liczyć na wsparcie banków i innych instytucji finansowych. Szereg banków takich jak PKO BP, Pekao SA, mBank, ING Bank oraz BNP, zaoferowało pozyskanie dodatkowych linii kredytowych ze wsparciem BGK. Limit takiej pomocy wynosi 250 mln zł, są to środki aż nadto wystarczające by zapewnić kontynuację działalności spółki.
4. Grupa rozpoczęła proces pozyskiwania wsparcia z PFR. Rozważane są dwa rodzaje wsparcia: płynnościowe,czyli pożyczka, a także pomoc publiczna, która może być umorzona w 75%. Enter Air może starać się o wsparcie w kwocie dochodzącej do ok. 400 mln zł, jeśli będzie taka potrzeba.
5. Enter Air jest znaczącym graczem na rynku polskim (obsługa ponad 40% rynku) oraz europejskim. Nie jest spodziewane całkowite załamanie się rynku turystycznego, touroperatorzy z którymi współpracuje Enter Airmają stabilną sytuację finansową i odpowiednie zasoby gotówki. Przy założeniu braku formalnych ograniczeń popyt w 2020 roku nie powinien się znacząco ograniczyć, ludzie na pewno będą chcieli polecieć na wakacje.

Szacuje się spiętrzenie wyjazdów w sierpniu i wrześniu. W ramach analizy dotyczącej kontynuowania działalności Zarząd wziął pod uwagę szereg scenariuszy rynkowych
jakie mogą wystąpić w związku z pandemią COVID-19. Analizowano scenariusze zakładające powrót do latania szybki, wolny oraz scenariusz zakładający, że do końca roku nie będzie latania. W każdym scenariuszu rozpatrzono możliwości dopasowywania skali zasobów, a tym samym skali kosztów stałych do skali działalności. Z przeprowadzonych analiz wynika, iż Grupa posiada wystarczające środki własne oraz możliwości pozyskania środków dodatkowych by przetrwać w każdym scenariuszu. Model biznesowy pozwala na elastyczne dopasowanie się do warunków rynkowych.
Ponadto, według obecnej wiedzy na dzień złożenia sprawozdania, scenariusz najbardziej pesymistyczny nie będzie miał miejsca, gdyż większość krajów do których lata Enter Air ogłasza otwarcie swoich granic w ciągu kilku tygodni, a informacje z rynku potwierdzają istnienie popytu na latanie.


Patrząc na możliwości pozyskania środków można się z zarządem zgodzić - spółka powinna przetrwać obecne zawirowania. Oczywiście nieco zmienia się także perspektywa długoterminowa. Według mnie gospodarki nie wyjdą z kryzysu szybkim V, tylko czeka nas nieco dłuższy okres stagnacji. Jasnym jest, że w takim otoczeniu spółka będzie rosła wolniej niż przed COVIDEM.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
70
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 273
Wysłane: 4 sierpnia 2020 23:40:31 przy kursie: 24,00 zł
Terrain ahead! – omówienie sprawozdania finansowego Enter Air po I kw. 2020 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 04-08-2021 23:40:31.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 11867)



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Edytowany: 5 sierpnia 2020 11:20

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,589 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +134,47% +26 894,18 zł 46 894,18 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d