pixelg
ONEMORE - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6

ONEMORE [OML]

AKTUALNY KURS: 15,30 zł (-22,53%) 28-10-2020 17:04
kojo
kojo PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 98
Wysłane: 16 września 2020 12:11:08 przy kursie: 10,60 zł
I "raptem" prawie taka, jak CRJ blah5

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
37
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 262
Wysłane: 16 września 2020 12:31:41 przy kursie: 10,60 zł
Starward to projekt w toku. Jesli dojdzie wydawca, to w końcowej fazie produkcji.
Tutaj premiera jest blisko. Z promocyjnej ceny zostaje poniżej 60 zł do podziału na 5 podmiotów. Z tego OML wiele dla siebie nie zatrzyma.
Nie sądzę by January w starciu z ulicą dał się wyrolować ;]

kholat
7
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 123
Wysłane: 16 września 2020 12:48:51 przy kursie: 10,60 zł
kojo napisał(a):
I "raptem" prawie taka, jak CRJ blah5


przecież hype na Ghostrunnera i to jeszcze przed premierą jest nieporównywalnie większy niż na Green Hell...


kojo
kojo PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 98
Wysłane: 16 września 2020 13:01:11 przy kursie: 10,60 zł
Tyle że CRJ przekuł mały hype w imponujące liczby. A Ghostrunner póki co ma wielki hype, z liczbami może być już gorzej.

kholat
7
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 123
Wysłane: 16 września 2020 13:57:24 przy kursie: 10,60 zł
Łatwiej jest chyba przenieść duży hype w wielkie liczby, nie uważasz? Anxious d'oh! salute

Scarry
72
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 714
Wysłane: 16 września 2020 16:39:24 przy kursie: 10,60 zł
@kholat

wcale nie jest to takie proste jak próbujesz przedstawić, wystarczy że sypną się negatywy w zbyt dużej ilości na start i duży hype oznacza że gra natychmiast będzie miała fatalną opinię w dużej skali, nie ma miejsca na wypracowanie wtedy poprawy sprzedaży opierając się o zadowolone community (jak podciągnął po roku coopem swój produkt Creepy Jar po udanej ocenami ale średniej komercyjnie pierwotnej premierze)

z takim problemem spotkał się Paradox przy nieudanej premierze Rome Imperator, fatalnie niedopracowany start, przy zbudowanym wręcz ogromnym hype na grę spowodował lawinowe pogorszenie ocen i załamanie sprzedaży na wiele wiele miesięcy, gracze odwrócili się od tytułu i Paradox od 1.5 roku walczy z bardzo średnim rezultatem o odbudowanie zaufania do produktu. Bardzo miernie to mu idzie.

porównywanie Ghostrunnera do TWOM pokazuje jak moim zdaniem nie ogarniasz zagadnienia. TWOM zbudował opinię kultowego produktu przez niesamowicie trafiony klimatyczny "choice matters", tymczasem tutaj ta gra to tylko komercyjna wydmucha ciągnąca na nadchodzącym sukcesie CDProjektu a nie swoim. Sprawnie zrobiona z fajną grafiką, ale tylko jako taki dodatek do klimatów CDProjektu. Gry 11bit są oryginalne, jadą na swoim klimacie, opowiadają swoją historię, tak samo Creepy Jar z Green Hell. A nie ciągną na popularności produktu konkurencji.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 15% PDG, 5% THD, 5% OVI
Edytowany: 16 września 2020 16:50

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
86
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 320
Wysłane: 16 września 2020 17:03:04 przy kursie: 10,60 zł
Czy szykuje nam się sukces na miarę Wiedźmina 3?

Sytuację widzę tak:

W czerwcu 2018 r. OML i ALG podpisują umowę wydawniczą. OML ma w kasie niecałe 100 tys. zł, natomiast budżet gry zostaje ustalony na 4,5 mln zł.

Cytat:
Zarząd ONE MORE LEVEL Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie (dawniej: Laser - Med S.A.) podpisał w dniu 27 czerwca 2018 r. istotną Umowę licencyjną z spółką prawa handlowego, na podstawie której wyznacza ten podmiot jako wyłącznego wydawcę nowego Produktu który powstaje przy użyciu technologii Unreal Engine. ONE MORE LEVEL S.A. planuje zapowiedź produktu na drugą połowę 2019. Gra jest docelowo tworzona na platformy PC, XBOX oraz Playstation. Budżet projektu zakontraktowany został w umowie na kwotę 4 500 000 zł. Emitent przekazuje powyższą informację z uwagi na fakt, iż efekty realizacji zapisów umowy będą miały bezpośredni wpływ na wyniki finansowe ONE MORE LEVEL S.A.


ALG najprawdopodobniej w całości finansuje produkcję i ponosi duże ryzyko – projekt na starcie. Z tego można mniemać, że jego udział w przychodach to minimum 50 proc., a bardziej prawdopodobne, że okolice 60 proc. i to raczej więcej niż mniej.
Gra powstaje, a w 2019 r. przychodzi jej prezentacja na Gamescom w 2019 r. we współpracy z nVidią. Tytuł jest zauważony i ujawnia swój potencjał. Z jednej strony OML oraz ALG są świadome własnych ograniczeń, z drugiej widzą, że udało im się stworzyć coś, co ma szanse odbić się dużym echem. Do projektu dołączają Apogee i Slipgate.

Cytat:
Zarząd ONE MORE LEVEL S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej: Emitent ) informuje, że w dniu 18 listopada 2019 roku otrzymał drogą e-mailową od zarządu spółki All in! Games Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (będącej wydawcą gry Ghostrunner; dalej: All in! Games ) informację, iż All in! Games w dniu 18 listopada 2019 roku zawarła umowę o współpracy z Apogee Software Ltd (znana pod firmą 3D Realms; dalej: 3D Realms ) i Slipgate Ironworks ApS (dalej: Slipgate ). Na mocy zawartej umowy All in! Games, 3D Realms oraz Slipgate dołączą do produkcji, dystrybucji i działań marketingowych związanych z grą Ghostrunner, która realizowana jest przez Emitenta.


Parametrów współpracy oczywiście nie znamy, ale wydaje się, że rośnie zarówno budżet projektu, jego wymagania jeśli chodzi o zakres prac i wiedzy i przede wszystkim odpowiedni marketing i dystrybucję – to te czynniki zdecydowały o dołączeniu do projektu kolejnych partnerów. To najtrudniejsza do oszacowania część pracy. Niby umowa nie mówi wprost o tym, że 3D Realms będzie wydawcą, ale był nim dla gier Slipgate i tak jest też przedstawiany na karcie Steam Gry. Można mniemać, że Slipgate miał pomóc technologicznie i zasobowo jeśli chodzi o produkcję, natomiast Apogee pomóc ten produkt sprzedać i sfinansować. Uczciwy w tej sytuacji wydaje się podział 50/50.

Pewnym zaskoczeniem jest dołączenie do projektu światowego wydawcy, czyli 505. Najpewniej nawet z 3D Realm nie było pewności, ze uda się odpowiednio produkt marketingować, dotrzeć do wszystkich regionów i influencerów.

Cytat:
Zarząd All in! Games S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej: "Emitent", wcześniej: "Setanta S.A.") informuje, iż w dniu 08.06.2020 roku Emitent zawarł umowę wydawniczą z 505 GAMES SPA z siedzibą w Mediolanie (Włochy) ("Partner"), na podstawie której Partner staje się współwydawcą gry "Ghostrunner". W ramach umowy Emitentowi przysługuje udział w przyszłych przychodach z tytułu sprzedaży gry oraz wynagrodzenie w kwocie 3,25 mln EUR z tytułu udzielenia ww. praw licencyjnych, a także możliwość zwiększenia zaangażowania Partnera w zakresie udzielonych mu praw o kwoty co najmniej 3 mln EUR oraz 5 mln EUR. Umowa wchodzi w życie z dniem jej podpisania.


Na podstawie kwot (nie małych!) można oczekiwać, że w maksymalnym przypadku wydawca wyłożyłby na produkt ponad 11 mln EUR, czyli prawie 50 mln zł. Prawdopodobnie kolejne kilkanaście milionów zł kosztować musiałby marketing. Zakładam, że najwyższa kwota uprawniałaby 505 do 80 proc. przychodów, więc obecna dawałaby 22-25 proc.

No teraz liczenie ile Ghostrunner jako projekt może wygenerować przychodów i jaki może przynieść zysk poszczególnym spółkom.

WL na tę chwilę to ponad 400 tys. Zakładam, że będzie to przed premierą 500 tys., a na bazie mnożnika z gier PlayWay i innych gier sprzedaż w ciągu pierwszych 3 miesięcy wyniesie 1 mln kopii. Mowa oczywiście tylko o PC. Kolejny milion mogą przynieść konsole. W kolejnych kwartałach na podstawie średniej z paru gier takich jak Witcher 2, TWOM, Frostpunk, Children of Morta zakładam, że przychody wyniosą w kolejnych kwartałach odpowiednio 40 proc., 40 proc. i 20 proc. W kolejnym roku spadną o 40 proc.


kliknij, aby powiększyć


W efekcie średni roczny zysk na projekcie wyniesie ok. 25 mln zł dla AIG i 17 mln zł dla OML. Kapitalizacje można sprawdzić. Chciałbym także dodać, że przyjęte przeze mnie założenie 4 mln kopii w pierwszym roku na wszystkie platformy miał… Wiedźmin 3 w rekomendacjach przed premierą, a kapitalizacja CDR wynosiła niecałe 2 mld zł. Obecna łączna kapitalizacja OML i AIG wynosi 1,4 mld zł, czyli o 30 proc. mniej niż CDP. Problem w tym, że cena W3 była dwa razy większa, a gra dłuższa. Gdyby sprawy mierzyć kryterium cenowym to kapitalizacja połączonych podmiotów winna wynosić 1 mld zł z tytułu samej ceny. A gdzie jeszcze założenie gry typy longseller i kolejny tytuł o niemniejszym potencjale?

W obecnej ocenie jest moim zdaniem duuuuuuuuuuuuużo więcej niż 2 mln egzemplarzy w ciągu pierwszych 90 dni. Czy GR ma szanse na taką sprzedaż każdy musi ocenić sam. Przy ocenie kapitalizacji nie bez znaczenia wydaje się fakt, że udziały w spółce posiada Pan January, którego wszystkie podmioty są wyceniane zadziwiająco wysoko.

kamiljakub89
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-11-26
Wpisów: 99
Wysłane: 23 września 2020 19:59:41 przy kursie: 12,50 zł
Szacunki co do WL przed premierą już nieaktualne w związku z dzisiejszą informacja że wl na ten moment osiągnęła 600k.

biznes.pap.pl/pl/news/listings...(14-2020)-ustalenie-daty-premiery-gry-ghostrunner-na-platformie-nintendo-switch

Pozdrawiam
Kamil

trudno100
0
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 66
Wysłane: 23 września 2020 20:16:11 przy kursie: 12,50 zł
Nie zmienia to faktu, że wycena jest absurdalnie wysoka i po premierze gry przyjdzie czas na surowa weryfikację.

kojo
kojo PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 98
Wysłane: 23 września 2020 20:49:35 przy kursie: 12,50 zł
wycena swoją drogą, mnie osobiście jeszcze bardziej dziwi sama popularność tej gry. Przecież - w moim odczuciu - to wygląda źle, co najmniej źle. Skakanie po ścianach, rzucanie linką w dedykowane do tego miejsca i finisz mieczem (czy czymś podobnym) kupy zastanego w miejscu żelastwa. I tak w kółko.

Nie wiem jak w dłuższej perspektywie może się to podobać. Czekam na pierwsze recenzje blah5


trudno100
0
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 66
Wysłane: 23 września 2020 20:57:50 przy kursie: 12,50 zł
Moim zdaniem pomysł komercyjnie mieli akurat dobry - nie kombinowali z jakimś rpg, tylko dali prostą, "salonową" siekaninę, stawiając na dynamikę, tempo i zręczność. Gry to wciąż rozrywka przede wszystkim dla mas i takie rzeczy znajdują grono swoich odbiorców.
Ale gra jest krótka (ponoć 8h), tak naprawdę nie wiadomo, czy chwyci, wątpię, żeby miała długi ogon sprzedażowy, pięć podmiotów do podziału itd. I ta wycena....

kojo
kojo PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 98
Wysłane: 23 września 2020 21:08:32 przy kursie: 12,50 zł
Owszem, ale jak ktoś oczekuje takiej rozrywki, to wystarczy odpalić Battlefielda, CSa czy Quake`a w trybie multi. Żeby przyciągnąć gracza do single mode potrzeba dziś już jednak nieco więcej contentu.
Edytowany: 23 września 2020 21:08

trudno100
0
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 66
Wysłane: 23 września 2020 21:14:20 przy kursie: 12,50 zł
Wiesz, w każdym gatunku znajdziesz już jakieś tytuły, ale to jednak nie jest FPS. Poza tym zainteresowanie graczy jednak na ten moment jest - i raczej wiedzą, czego się spodziewać, bo mieli demo. Ale tak jak mówiłem - wielkich pieniędzy dla OML z tego nie wróżę.

kojo
kojo PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 98
Wysłane: 23 września 2020 21:19:59 przy kursie: 12,50 zł
I właśnie tego zainteresowania zrozumieć ja nie potrafię salute

yaqbeq
0
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 1
Wysłane: 23 września 2020 21:40:12 przy kursie: 12,50 zł
anty_teresa napisał(a):

No teraz liczenie ile Ghostrunner jako projekt może wygenerować przychodów i jaki może przynieść zysk poszczególnym spółkom.


kliknij, aby powiększyć




Jestem tu nowy i chyba trochę nie rozumiem w jaki sposób wyliczyłeś te % założenia dla AIG, Apogee i 505 Games. Czy mógłbyś rozwinąć skąd takie %?

Pozdrawiam!

gamedev
2
Dołączył: 2020-09-26
Wpisów: 1
Wysłane: 26 września 2020 20:33:56 przy kursie: 13,45 zł
Dzień dobry,

nie jestem związany z OML, ale z samą branżą już od ponad 12 lat. Cenię sobie całkiem wysoki poziom dyskusji tutaj, w przeciwieństwie do for konkurencji, więc pozwolę sobie sprostować parę rzeczy, absolutnie nie dając żadnych rekomendacji czy opinii.

Wyliczenia użytkownika anty_teresa są kompletnie niepoprawne.

Nie mam podstaw sądzić, że umowa OML-AIG ma inne proporcje niż 50/50. Wręcz uznałbym, że jeśli jest inaczej to na korzyść OML. Taka jest praktyka w branży względem doświadczonych zespołów (a takim jest OML), nie można też pominąć powiązań personalnych.

Nie ma też podstaw sądzić, aby ktokolwiek (Apogee, Slipagte) poza AIG finansował produkcję gry. Tak to nie działa jeśli firma ma już globalnego wydawcę, a takowym jest AIG. W grę wchodzi w takich przypadkach po prostu wsparcie na lokalnych rynkach tam gdzie ich pozycja jest silna. Skutkuje to na ogół podziałem zysków z danego rynku, ale na pewno nie w przedstawionych proporcjach. Podważałoby to sens takowej współpracy. Są to często jednorazowe płatności.

Nie ma też mowy o tym, aby budżet gry wynosił 50mln pln. To w ogóle nie ten pułap kwotowy i jestem absolutnie przekonany, że przez scope projektu (niewielki) jak i wielkość teamu OML (około 20-30 osób) budżet nie uległ większym zmianom.

Tak samo "przelicznik playwaya" nie ma żadnego sensu poza grami PlayWaya (a i coraz częściej w przypadku ich gier). Z każdym miesiącem rozjazd między sprzedażą, a wishlistami jest większy.

Co do przychodu. Co do zasady średni przychód z gry na steamie to około 54-56% ceny sprzedaży. W takim wypadku około 54-58pln za sztukę. Nie ma też mowy absolutnie o takich kwotach dla 505 czy Apogee. To są wydawcy pomocniczy, z często pomijalnym z punktów widzenia przychodów wpływem (na ogół to 2-3 osoby przypisane do projektu). W przychodach z gry ich część będzie pomijalna.

Co do użytkownika kojo - gra technologicznie i artystycznie wygląda absolutnie genialnie i pod względem tego co wyciśnięto z silnika jestem pod gigantycznym wrażeniem (i nie tylko ja, gwarantuję).

Sama mechanika jest skierowana do konkretnego typu graczy - achievers. Szacuje się, że to około 10% graczy. To są ludzie dla których gra ma być wyzwaniem - próbują urwać sekundy, rywalizują o punktacje, grają na najtrudniejszych poziomach trudności. Grają w takie gry jak Dark Souls czy Hotline Miami. Długość gry nie ma żadnego znaczenia na sprzedaż, a zauważalny jest trend skracania gier - mamy po prostu coraz mniej czasu.

Tak samo jest to typowa gra long tailowa - jeśli stanie się wyzwaniem dla graczy to będzie popularna latami.

Niestety, porównywanie tej mechaniki do mechanik z battlefielda, CSa czy Quake pokazuje bardzo duże niezrozumienie branży gier. To zupełnie inne gry, kierowane do zupełnie innych odbiorców.

Absolutnie nie mam wątpliwości, że gra sprzeda się bardzo dobrze i przyniesie bardzo duże zyski OML (a przez to i AIG). Czy usprawiedliwią one wycenę? To już zostawię Państwu.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

kojo
kojo PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 98
Wysłane: 28 września 2020 21:04:02 przy kursie: 13,35 zł
Gamedev to była moja subiektywna opinia. Ty jesteś pod wrażeniem, inni również - ja nie.
Świat jest wielki ludzie rozmaici.

Widzisz ja akurat jestem graczem od czasów Atari 800XL. Chcę adrenaliny i challengu, to odpalam właśnie CSa albo Quake. Czasem MMORPG. Wbijam na właściwy serwer i challenge gwarantowany.

Grałem też bardzo dużo w Dark Souls. W Ghostrunnera nie zamierzam, nawet gdyby dawali za darmo. Nie widzę żadnych podobieństw między tymi tytułami.
Dla mnie ta gra sprowadza się do bezmyślnego ganiania z mieczem i takiegoż też wykańczania sterty stojącego w miejscu żelastwa. Sorry, ale ja challenge lubię. Rzekłbym wręcz, że w wersji hardcore. Ale Ghostrunner nie dla mnie. Jestem nieco bardziej wymagający.
Edytowany: 28 września 2020 21:05

FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
2
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 79
Wysłane: 28 września 2020 22:43:26 przy kursie: 13,35 zł

Co do GR, dla mnie przede wszystkim skojarzenie z Mirrors Edge. Troszkę się śrubowało speed runy w ghost mode, więc GR jak najbardziej może być regrywalny.
Edytowany: 28 września 2020 22:47

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
86
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 320
Wysłane: 29 września 2020 16:29:15 przy kursie: 13,00 zł
gamedev napisał(a):

Wyliczenia użytkownika anty_teresa są kompletnie niepoprawne.

Nie wyliczenia, a założenia. Być może, bo nie widziałem umowy a operuję jedynie na doświadczeniu i informacjach płynących z innych spółek.


gamedev napisał(a):

Nie mam podstaw sądzić, że umowa OML-AIG ma inne proporcje niż 50/50. Wręcz uznałbym, że jeśli jest inaczej to na korzyść OML. Taka jest praktyka w branży względem doświadczonych zespołów (a takim jest OML), nie można też pominąć powiązań personalnych.

A jakie masz podstawy by sądzić, że jest to 50/50? Bo to najczęściej spotykany podział? Umowy od tej proporcji się odchylają zarówno w jedną stronę jak i w drugą. 11bit jako wydawca Moonlightera wziął tylko nieco ponad 30 proc. wpływów, ale to była gra na dość wysokim stopniu zaawansowania. Osobiście jednak brałem udział przy transakcji jednego z polskich podmiotów gdzie deweloper był w stanie oddać nawet 70 proc. przychodu przy projekcie który był co prawda zapowiedziany, ale jeszcze nie w fazie produkcji. Dlatego patrząc na daty można się spodziewać, że w przypadku OML proporcje odchyliły sie niekorzystnie.

gamedev napisał(a):

Nie ma też podstaw sądzić, aby ktokolwiek (Apogee, Slipagte) poza AIG finansował produkcję gry. Tak to nie działa jeśli firma ma już globalnego wydawcę, a takowym jest AIG. W grę wchodzi w takich przypadkach po prostu wsparcie na lokalnych rynkach tam gdzie ich pozycja jest silna. Skutkuje to na ogół podziałem zysków z danego rynku, ale na pewno nie w przedstawionych proporcjach. Podważałoby to sens takowej współpracy. Są to często jednorazowe płatności.

To zależy co rozumiemy przez finansowanie.
Przypomnę komunikat:
Cytat:
Na mocy zawartej umowy All in! Games, 3D Realms oraz Slipgate dołączą do produkcji, dystrybucji i działań marketingowych związanych z grą Ghostrunner, która realizowana jest przez Emitenta.

Mając powyższe na uwadze Zarząd Emitenta informuje, że działania nad cyberpunkową grą akcji Ghostrunner będą odbywały się w ten sposób, że Slipgate Ironworks i ONE MORE LEVEL będą pracować jako producent, a 3D Realms i All in! Games będą realizować dystrybucję i prowadzić marketing.

Twoim zdaniem Slipgate, które przez prawie rok współprodukowało grę otrzyma jedynie wynagrodzenie stałe. Podobnie jak 3D Realms, które według komunikatu ma być dystrybutorem (być może lokalnym) i wspierać marketing? 3D Relams, które było wydawcą gier Slipgate i które na PAXie miało wystawiać Ghostrunnera? Mnie się wydaje to mało prawdopodobne, tym bardziej, że spółka uznała za konieczne poinformować o przystąpieniu tych podmiotów do umowy. Nie ma na rynku praktyki aby informować, że jakieś obce studio wspomaga produkcję, czy testowanie gry, a przynajmniej ja takich komunikatów nie widziałem o ile nie miały one istotnych konsekwencji finansowych.

Jeszcze jednym klockiem w tej układance jest 505, które przystąpiło późno. Ciężko nazwać tę spółkę jako wydawcę na rynku lokalnym. Na Steam, XBOX figuruje jako współwydawca tytułu, a na EPIC jako jedyny wydawca... Co więcej to 505 wyłożył niemałą kwotę, więc ma tylko wspomagać AIG lokalnie. No proszę...

gamedev napisał(a):

Nie ma też mowy o tym, aby budżet gry wynosił 50mln pln. To w ogóle nie ten pułap kwotowy i jestem absolutnie przekonany, że przez scope projektu (niewielki) jak i wielkość teamu OML (około 20-30 osób) budżet nie uległ większym zmianom.

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Nie ma tam mowy o budżecie na poziomie o którym piszesz. Natomiast ja jestem pewien, że budżet po odbiorze gry w 2019 r. został zwiększony.

gamedev napisał(a):

Tak samo "przelicznik playwaya" nie ma żadnego sensu poza grami PlayWaya (a i coraz częściej w przypadku ich gier). Z każdym miesiącem rozjazd między sprzedażą, a wishlistami jest większy.

Podstawowym zadaniem inwestora jest ocenić potencjał gry. Można to zrobić na parę sposobów, co nie znaczy, że nie popełnia się przy tym błędów. WL jest jednym z tych sposobów. Innym sprzedaż gier porównywalnych.

gamedev napisał(a):

Co do przychodu. Co do zasady średni przychód z gry na steamie to około 54-56% ceny sprzedaży. W takim wypadku około 54-58pln za sztukę. Nie ma też mowy absolutnie o takich kwotach dla 505 czy Apogee. To są wydawcy pomocniczy, z często pomijalnym z punktów widzenia przychodów wpływem (na ogół to 2-3 osoby przypisane do projektu). W przychodach z gry ich część będzie pomijalna.

Chciałbym nieśmiało zauważyć, że takie proc. udział obowiązuje tylko dla ceny maksymalnej, a już na starcie mamy 20 proc. promocję. Rozumiem, że te 10 mln zł które za... wyłożył 505 może wydać parę złotych na promocję Ghosrunnera? A Targi PAX miały zrobić 2 czy 3 osoby? No dobra :)

gamedev napisał(a):

Absolutnie nie mam wątpliwości, że gra sprzeda się bardzo dobrze i przyniesie bardzo duże zyski OML (a przez to i AIG). Czy usprawiedliwią one wycenę? To już zostawię Państwu.

Ja też nie mam wątpliwości, że gra sprzeda się bardzo dobrze i przyniesie bardzo duże zyski, bo wszystko zależy od tego co definiujemy jako "bardzo". Krytykujesz, więc pokaż swoje szacunki. Bardzo dobrze może oznaczać sprzedaż na poziomie 200 tys. sztuk w pierwszym roku sprzedaży, może oznaczać 2 mln sztuk, albo 8 mln sztuk. Tylko, że kurs na te bardzo dobrze zareaguje zgoła odmiennie :)

limonka
1
Dołączył: 2011-06-28
Wpisów: 13
Wysłane: 8 października 2020 10:58:48 przy kursie: 14,70 zł
Wartość umowy to 3,5 mln. EUR netto, a nie jak w artykule na str. głównej 3,5 mln. Trzy literki, a jednak robią różnicę, porównajcie z ESPI

Użytkownicy przeglądający ten wątek czopson, Gość, kmsc2, mysiauek
1 2 3 4 5 6

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 9,192 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,64% +26 527,87 zł 46 527,87 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d