pixelg
Inwestowanie w premium gaming - debata - Branże i sektory - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Inwestowanie w premium gaming - debata

Lukasz Konopko
4
Grupa: Bus Driver, SubskrybentP1, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 526
Wysłane: 10 września 2020 20:52:28
Zacznę od przypomnienia, że w dniach 7-9 września odbyła się konferencja online poświęcona inwestowaniu w gaming. Na stronie
www.stockwatch.pl/wiadomosci/i...
możecie obejrzeć zapis 8 wykładów. Wszystko za darmo i bez rejestracji.

W najbliższych tygodniach planujemy przeprowadzić jeszcze debatę z udziałem ekspertów z sektora finansowego, podczas której ocenią oni szanse i ryzyka związane z inwestowaniem w spółki z branży gier. Zapraszam do pozostawienia w tym wątku pytań, które będziemy mogli zadać uczestnikom debaty, a także wszelkich przemyśleń dotyczących tego na czym powinniśmy się w niej skupić. Im więcej takich wskazówek zbierzemy, tym bardziej będzie ona dopasowana do Waszych oczekiwań.

Serdecznie pozdrawiam i życzę udanych inwestycji, nie tylko w spółki gamingowe!

Elemis
Elemis PREMIUM
31
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 269
Wysłane: 10 września 2020 23:33:42
Czasu wiecznie na wszystko za mało i do tematu miałem usiąść jakoś w weekend. Miałem nawet rozbijać konferencje na pojedyczne posty - o każdej prezentacji jeden - bo w zasadzie każdy wykład zasługuje na dłuższą analize. No ale jak widzę, że nikt jeszcze nic - i @Łukasz Konopko sam musi zakładać wątek w sprawie to centralnie nie wytrzymam. Cała nadzieja w kawieblackeye

Po pierwsze wielkie podziękowania dla portalu Stockwatch. Dzielenie się taką porcją wiedzy zupełnie za darmo - zakrawa wręcz na niegodziwość względem konkurencji. Miałem przyjemność oglądania wszystkiego na żywo. Jestem pod wrażeniem. Zasięg prezentacji także wypadł całkiem okazale. Mówimy przecież o godzinach roboczych gdy nie łatwo jest ludziom wyjąć sobie z grafiku kilka godzin.

Skracając maksymalnie temat ( bo wszystkich inwestorów branżowych gorąco namawiam, żeby po prostu obejrzeli wciąż dostępne na stronie materiały )

1. Creepy Jar

Pierwsze koty za płoty. Jeden mały zgrzyt. Panowie nie odpowiedzieli na wszystkie pytania. Wkradło się tu zapewne pewne niezrozumienie między stronami. Po godzinnej prezentacji - przedstawiciele studia uznali, że ich czas antenowy dobiegł końca i nie weszli w kompletną interakcje z widzami. Bardzo żałuję. Były też przy końcu drobne problemy techniczne. Ogólnie jednak prezka bardzo ciekawa. Nieco Creepy Jarowej kuchni. I core subject - Early Access. Nadzieje vs Rzeczywistość. Plusy i minusy. Efekt " wielu premier " i tworzenie gry wraz z community. Dla mnie najfajniejszym pytaniem było to o hipotetyczny start studia ze 100 milionami na koncie. Bardzo spodobała mi się też odpowiedź thumbright

2. Paweł Bieniek

Chodząca reklama abonamentu premium portalu. Modele wydawnicze. Procentowy udział w zyskach dla studia, koszty z których nie każdy początkujący inwestor zdaje sobie sprawę. Metody raportowania. Nieśmiertelna wojna o programy motywacyjne i sposoby ich klasyfikacjiheadbang Każdy kto pod koniec wykładu czułby się trochę nieswojo bandhead i komu lewa strona bilansu nie zgadzała by się z prawą - może po prostu posiąść wiedzę tajemną @anty_teresy czytając jego omówienia raportów cheers

3. Barbara Wiszyńska Kubit i Hubert Kubit 

Co nieco o stożkach. Ale w przystępny sposób. Ja z matematyki orłem nie byłem, a wykład zrozumiałemangel4 Kilka fajnych ciekawostek z branży. O tym jak potrzebnym sprzętem w branży gamedev jest kosz. I jak sprawić, żeby pracownik dobrego studia nie popadł w depresjęcrybaby , korzystając z niego częściej niż z komputera dontknow O potędze iteracji. O metodologii Agile. Od prezesa Huberta dowiemy się także, z jakich publikacji możemy korzystać, chcąc poszerzać wiedzę o branży a od prezes Basi tego - kogo z pewnością nie będzie w grze P1 Krakowskiego studia joker

4. Stan Just

Tutaj będzie o tym, że nawet w branży tak nieprzewidywalnej jak branża gier wideo - coś jednak można zaplanować zawczasu i nie trzeba iść na żywioł. O tym co wyjdzie ze zsumowania technologii, sztuki i biznesu. O podejściu kickstart i konieczności posiadania buforów produkcyjnych. O czynnikach, które trzeba wziąć pod uwagę przy tworzeniu gry. No i o tym ile tytułów dziennie wychodzi aktualnie na SteamEh?

5. Paweł Miechowski

Temu panu już poświęciłem oddzielny wpis na wątku dedykowanym. Klasa sama w sobie. salute  

6. Marek Wylon

Dla mnie największy head explode całej konferencji. Być może dlatego, że o rynku freemium wiem sporo mniej niż o pozostałych. A jest tu całkiem ciekawie. Całkiem fajnymi pieniędzmi się też tu obraca Boo hoo! Ze swojej strony poleciłbym ten wykład wszystkim twórcom gier na inne platformy. To z ilu metryk korzysta się przy tworzeniu gry, jak analitycznie podchodzi do tematu. W jaki sposób zabiega o gracza - zasługuje na najwyższe uznanie.

7. Far From Home

Trochę o tym czym jest gra Indie premium. Ile ( i gdzie ) powinna kosztować. Kto powinien ją tworzyć. O tym dlaczego zapewne zdecyduje się to robić - dlaczego w innym modelu jest to zdecydowanie trudniejsze. Szczypta tego z czym to się je i jakie niesie ze sobą ryzyka. Będzie też o kuchni pierwszych etapów tworzenia gry. O tym czym jest USP. Co, w jakiej kolejności i dlaczego robi się w kolejnych fazach tworzenia projektu. Ciekawie, przystępnie i merytorycznie thumbright

Dla niektórych z pewnością najciekawszy będzie jednak pierwszy fragment wykładu przybliżający nieco sam zespół i to nad czym pracuje. Oraz to kim jest tajemniczy pan Paweł nie pozwalający na udzielanie większej ilości informacji o studiu angry5 ?

8 Starward Industry

Tutaj także bardzo ciekawie. Wbrew temu co sądzi sam pan prezes dontknow Trochę o liniach poziomych i pionowych. Całkiem sporo o etapach tworzenia gry i ich umowności. O tym co w której części pipeline' u się robi. Ile powinna trwać i czy jest lubiana przez deweloperów. Mnie najbardziej jednak podobała się sesja pytań. Chyba najdłuższa ze wszystkich. Jestem pod wrażeniem tego, z jaką pieczołowitością i autentyczną iskrą w oku pan prezes stawiał im czoła. Była tu także "piłka podkręcona" ( curveball question ). Jak dla mnie must have konferencji compress Inwestorom gratuluję zaś kreatywności headbang




Elemis
Elemis PREMIUM
31
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 269
Wysłane: 10 września 2020 23:47:19
Lukasz Konopko napisał(a):


W najbliższych tygodniach planujemy przeprowadzić jeszcze debatę z udziałem ekspertów z sektora finansowego, podczas której ocenią oni szanse i ryzyka związane z inwestowaniem w spółki z branży gier. Zapraszam do pozostawienia w tym wątku pytań, które będziemy mogli zadać uczestnikom debaty, a także wszelkich przemyśleń dotyczących tego na czym powinniśmy się w niej skupić. Im więcej takich wskazówek zbierzemy, tym bardziej będzie ona dopasowana do Waszych oczekiwań.

Serdecznie pozdrawiam i życzę udanych inwestycji, nie tylko w spółki gamingowe!


Co do pytań - na razie przychodzi mi do głowy jednoblah5

Czy istnieje jakakolwiek szansa, żeby tego typu konferencja była przeprowadzana cyklicznie?Pray

Co zaś się tyczy debaty - tym razem ekspertów z sektora finansowego. Żeby zadać jakiekolwiek pytanie, chciałbym wiedzieć w jakiej formule miałaby się ona odbywać. Czy tyczyła by się konkretnych spółek, czy też branży jako takiej? Ile osób miało by w niej brać udział? Troszkę więcej informacji bym poprosił salute


Lukasz Konopko
4
Grupa: Bus Driver, SubskrybentP1, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 526
Wysłane: 13 września 2020 18:03:31
Dziękuję za udział, zadawane podczas wystąpień pytania, a także miłe słowa. Tak, prawdopodobnie będą kolejne edycje :)

Co do debaty, będzie poświęcona tematom związanym z inwestowaniem w gaming, czyli ogólnie sektorowi, ale pewne kwestie są związane z konkretnymi spółkami i nie da się o nich rozmawiać bez nawiązania do nich. Przykładem niech będzie to co ostatnio działo się wokół spółki Simfabric.
Nawiążemy do wykładów, ale też perspektywa gości ma być bardziej rynkowa. Będzie to prawdopodobnie czterech ekspertów i moderator, który na pewno przygotuje sporo swoich pytań, ale zależy nam na udziale społeczności inwestorów z forum. Podczas debaty zadamy ich pytania wskazując na forumowe nicki :)

Elemis
Elemis PREMIUM
31
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 269
Wysłane: 17 września 2020 08:27:42
Lukasz Konopko napisał(a):

Dziękuję za udział, zadawane podczas wystąpień pytania, a także miłe słowa. Tak, prawdopodobnie będą kolejne edycje :)

Zapewniem, że cała przyjemność po mojej stronie, trzymam także za słowo ( "prawdopodobnie" wyparłem do podświadomości Silenced ) co do kolejnych edycji. Osobiście chętnie zobaczyłbym w niej nawet szersze grono prelegentów. Jak brzmi: Premium Gaming Week - dobre bo polskie made by SW Dancing  ?


Lukasz Konopko napisał(a):

Co do debaty, będzie poświęcona tematom związanym z inwestowaniem w gaming, czyli ogólnie sektorowi, ale pewne kwestie są związane z konkretnymi spółkami i nie da się o nich rozmawiać bez nawiązania do nich. Przykładem niech będzie to co ostatnio działo się wokół spółki Simfabric.
Nawiążemy do wykładów, ale też perspektywa gości ma być bardziej rynkowa. Będzie to prawdopodobnie czterech ekspertów i moderator, który na pewno przygotuje sporo swoich pytań, ale zależy nam na udziale społeczności inwestorów z forum. Podczas debaty zadamy ich pytania wskazując na forumowe nicki :)


Wydaję mi się, że ograniczenie czasowe nie pozwoli jednak na jakąś mocną atomizację zagadnienia. Jest to przecież temat rzeka i setki aspektów. Nie znam co prawda terminu w jakim planujecie Państwo jej przeprowadzenie, zatem na ten moment pytania jakie przychodzą mi na szybko do głowy to:

1. Wpływ debiutu CP2077 na branże. Co jest w cenach? Jak zareaguje szeroki rynek branży gier wideo na ewentualne niepowodzenie projektu? Czy nawet w wypadku sprzedaży zgodnej z oczekiwaniami, nie nastąpi tutaj "sprzedaż faktów" na spółce - ciągnąca wszystkie studia w dół? Jaka sprzedaż będzie w stanie jeszcze wywołać efekt "WOW!"?
2. " Wpływ napływu " blah5  dziesiątek spółek ze stajni PLW na rynek NewConnect. Ewentualny przesyt rynku. Jak postrzegają to rozmówcy. Jako pozytyw czy już ryzyko i przesadę?
3. W nawiązaniu do Playway. Inwestor indywidualny to najczęściej osoba, która ma poza giełdą multum obowiązków zawodowych. Dysponuje ograniczonym czasem. Prospekty emisyjne to często 200 stron tekstu. Do tego spółki ze stajni PLW często pracują nad wieloma projektami na raz. Ocena prawdopodobieństwa sukcesu każdego wymaga także analizy. W jaki sposób inwestor indywidualny może dokonać szybkiej selekcji pośród tak wielu studiów i projektów?
4. Jak estymować wiarygodność osób tworzących projekt? W spółkach dojrzałych mamy już historię ładu korporacyjnego. Dokumenty ESPI, kulturę raportów okresowych. W jaki sposób podejść do tego tematu w wypadku startupów? Czy jedynym sposobem jest śledzenie struktury zobowiązań lock - up Silenced ?
5. Jaki widzicie Państwo przyszłość polskiej branży gier video? Jakie są największe zagrożenia? Czy możemy już mówić o naszej dumie narodowej? Co należy zrobić, by ją rozwijać? Jakie ułatwienia może/ powinien zaproponować rząd?

Pozdrawiam wave 

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,243 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +135,73% +27 146,38 zł 47 146,38 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d