pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 475,00 zł (+3,49%) 29-10-2020 13:49
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
86
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 320
Wysłane: 27 sierpnia 2020 22:38:42 przy kursie: 499,00 zł
topfacet napisał(a):
A nie myślicie, że tak kazał im zrobić biegły przy badaniu za H1 2020? Być może zmienili biegłego ?

Poczekajmy do raportu.

Raport półroczny jest przeglądany, a nie badany...

topfacet
3
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 558
Wysłane: 27 sierpnia 2020 22:42:28 przy kursie: 499,00 zł
Przepraszam, myślałem, że także badają. Niemniej - przy tym przeglądzie nie mogą zasugerować takich zmian?

topfacet
3
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 558
Wysłane: 28 sierpnia 2020 08:40:12 przy kursie: 499,00 zł
Są wyniki 1 H 2020:

Przychody: 50,2 MLN PLN.

Zysk netto: 25,01 MLN PLN.


Mr Szarawek
Mr Szarawek PREMIUM
0
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 16
Wysłane: 28 sierpnia 2020 08:44:46 przy kursie: 499,00 zł
Po uwzględnieniu sztuczek księgowych to jak dla mnie wyniki rozczarowujące, obawy narastają o 3kw.

albundy
4
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-06-03
Wpisów: 63
Wysłane: 28 sierpnia 2020 09:04:43 przy kursie: 494,00 zł
1 połowa roku lepsza niż w 2018, nie wiem czego się spodziewałeś...

Dla mnie wyniki bardzo dobre, mam coraz większe oczekiwania co do 2021/2022

Mr Szarawek
Mr Szarawek PREMIUM
0
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 16
Wysłane: 28 sierpnia 2020 09:18:43 przy kursie: 494,00 zł
o ww okres też jestem spokojny, widzę jednak brak paliwa na przełom 20/21

t0m4s
t0m4s PREMIUM
2
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 148
Wysłane: 28 sierpnia 2020 09:32:29 przy kursie: 494,00 zł
Tegoroczne wyniki juz nie mają większego znaczenia jako że nie wydarzy się nic, co mogłoby zmienić sytuację. Na koniec roku bedzie te 30mln+ zysku i git.

topfacet
3
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 558
Wysłane: 28 sierpnia 2020 10:25:23 przy kursie: 494,00 zł
Info z forum IR:

Na wstępie krótkie wytłumaczenie ze zwłoki w odpowiedzi na Państwa pytania. Ostatnie kilka dni to okres bardzo wytężonej pracy nad "zamknięciem" Raportu półrocznego za I półrocze. Nowy audytor (PwC w miejsce Deloitte) miał zupełnie inne spojrzenie na kilka tematów, niż poprzedni. Stąd konieczność dokonania szeregu przekształceń księgowych (sposobu wyceny Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019 czy też rozliczania ulgi IP Box), bez których nie dostalibyśmy zielonego światła na publikację Raportu. Jak widać po godzinie publikacji Raportu, "walczyliśmy" do samego końca :) .

Moje przewidywania się potwierdziły.

Rif
10
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 837
Wysłane: 28 sierpnia 2020 10:42:07 przy kursie: 494,00 zł
Wydawało mi się, że przesunięcie rozliczenia PM na 2019 i uwzględnienie IPbox w raporcie "oszuka" konsensus, a tu okazuje się, że w niewielkim stopniu. Tylko już wyniki są przeszłością. Dopóki nie dostaniemy zapowiedzi kolejnej własnej gry, to kurs raczej nie przesunie się ku rekordowym wartościom.
Z drugiej strony obecne portfolio paru gier własnych i paru gier z wydawnictwa na kilku platformach sprawia, że spółka fajnie zarabia. W ciągu 3-4 lat, to portfolio będzie co najmniej dwa razy większe, a premierowe pozycje będą mocno wpływać na zysk w danym momencie. Od momentu kolejnej premiery jestem przekonany, że zyski będą rokrocznie 100 mln+..

HansTheSceptic
3
Dołączył: 2011-12-16
Wpisów: 71
Wysłane: 9 września 2020 07:32:42 przy kursie: 478,00 zł
Pojawił się konferencyjny wykład Pawła Miechowskiego poświęcony marketingowi w segmencie gier premium:

Marketing w grach wideo premium – z czym to się je i co powinno stać na stole



Bardzo dobrze się to ogląda. Czuje się lata szlifowania warsztatu, pojawiają się ciekawe odniesienia do czasów TWOM czy nawet Anomaly: Warzone Earth.

Skłoniło mnie to do rozmyślań nad wagą skila marketingowego dla poprawnej wyceny spółki.
Od kilku lat główny temat tutejszej dyskusji to własne zespoły produkcyjne, daty premier czy raczej ich przesunięcia.
Jednocześnie liczba indyków wydawanych corocznie oscyluje w pobliży 10 tysięcy i zdecydowanie trudniej zaczyna być SPRZEDAĆ grę niż ją wyprodukować. Często czytam stwierdzenia, że marketing to obecnie trzeci, czwarty czy piąty filar game-devu.

Teoretycznie zatem: czy przyłożenie bitowej maszyny marketingowej do wielu zewnętrznych produkcji może szybciej przełożyć się na radykalny wzrost przychodów niż powolne i kapitałochłonne rozwijanie kolejnych zespołów inhouse?

Bo jeżeli tak, to być może marginalizujemy jeden z najważniejszych potencjałów firmy. Oczywiście publishing NIE wyklucza dalszego organicznego rozwoju własnych zespołów, jednak konsekwencja w budowaniu brandu wydawniczego 11bit jest zastanawiająca.

Ciekaw jestem waszej opinii. Podróż w akcjonariacie jedenastki nauczyła mnie aby zawsze spodziewać się po bitach niespodziewanego ;)
Edytowany: 9 września 2020 10:07


andy_dufresne
16
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 855
Wysłane: 9 września 2020 09:25:56 przy kursie: 490,00 zł
Mam podobne wrażenia po obejrzeniu tej prezentacji - pełna profeska, wiele doświadczeń i wyciągniętych wniosków. Niezmiennie mnie zaskakuje, na jak wiele detali zwracają uwagę.

Wydaje mi się, że nam inwestorom trudno jest wycenić precyzyjnie kompetencje marketingowe spółki. Zgoda, że to niezwykle ważny czynnik w czasach obowiązywania reguły "wyróżnij się lub zgiń".

W wykładzie Miechowskiego często przewijała się myśl, że na marketing należy postrzegać jako integralną część większej całości związanej z biznesem growym, obejmującej również proces produkcji, finanse, czy organizację firmy.

Przyznam, że również się czasami zastanawiałem nad tym, co piszesz w kontekście biznesu wydawniczego. W niektórych kwartałach udział wydawnictwa sięgał przecież aż 40% przychodów spółki, a wydaje się, że konsumuje znacznie mniejsze ilości zasobów (ale z drugiej strony rentowność jest niższa). Te proporcje będą się zapewne wahać, w zależności od cyklów produkcyjnych poszczególnych projektów.

Doszedłem też do wniosku, że jedynie w projekty wewnętrzne spółka może tak naprawdę na 100% tchnąć 11-bitowego ducha i nie iść na żadne kompromisy. Nawet przy bardzo restrykcyjnej selekcji projektów zewnętrznych to jest chyba nieosiągalne.

Uważam też, że to zdrowe dla spółki stać mocno na dwóch nogach biznesu (jak pamiętamy spółka podjęła kiedyś próbę budowy trzeciej nogi w postaci Games Republic, bez skutku). Obecny model: większe własne gry + mniejsze z wydawnictwa (już za małe jak na skalę produkcji własnych studia) jest wg mnie optymalny.

W podsumowaniu wykładu P. Miechowskiego padły słowa: "zwiększamy skalę, rozkręcamy się". Z ciekawością będę obserwował ten proces. Harmonogram wydawniczy na kolejne lata jest tak samo imponujący, jak i tajemniczy ;)
Jestem na Twitterze
Edytowany: 9 września 2020 09:43

Frey
7
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 910
Wysłane: 9 września 2020 11:23:40 przy kursie: 490,00 zł
Bardzo ciekawa prezentacja. Warto posłuchać. Przy takiej ilości gier jakie wychodzą - dobry marketing to podstawa. Bity mają świadomość tego od dawna - konsekwentnie budując markę - mającą już wielu swoich entuzjastów. W tym kontekście cieszy, że spółka ma zamiar jakoś zrekompensować graczom wtopę z On the Edge. Ciekawe co wymyślono w tym temacie.

Tymczasem premiera pudełek Moonlightera w Japonii łącznie z dodatkiem Between Dimensions - 26.11.2020. Pomimo, że gra jest stara - to w Japonii ruch wokół niej nadal jest wyraźny i sprzedaż pudełek (które Japończycy lubią), z pewnością dołoży trochę do wyniku rocznego.

twitter.com/TeyonGames/status/...


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
37
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 265
Wysłane: 9 września 2020 15:29:20 przy kursie: 490,00 zł
Moonlighter NS ciągle dobrze sprzedaje się na promocjach. W tej chwili jest około 30 miejsca w US i EU (właśnie kończy się dwutygodniowa wyprzedaż -66%).

GRAF78
23
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 140
Wysłane: 10 września 2020 11:10:37 przy kursie: 495,00 zł
Bardzo dobra robota, wykład super ciekawy. Pawła Miechowskiego poznałem jeszcze przed sukcesem TWOM, na jednym ze spotkań z inwestorami - w tamtym okresie 11Bitstudios to była jeszcze inna firma. Jestem pod wrażeniem jak wraz rozwojem studia rośnie profesjonalizm całego core teamuthumbright . Z perspektywy czasu widać że seria premier zakończonych sukcesem nie była przypadkowa a jest efektem profesjonalnego podejścia do tematu, posiadanej wiedzy i zdobywanego z każdym projektem doświadczenia.

Elemis
Elemis PREMIUM
37
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 272
Wysłane: 10 września 2020 17:55:03 przy kursie: 495,00 zł
Podpisuję się rękoma i nogami pod postami kolegów

Ze wszystkich wykładów na konferencji ( notabene trzymającej mega poziom hello1 ) wykład Pawła Miechowskiego utkwił mi szczególnie w pamięci.

Nieco krótszy od pozostałych, ale wypchany od A do Z czystym inwestorskim mięsem. Pan Paweł w sposób jasny i przystępny dla każdego opisuje w sposób metodyczny procesy marketingowe i ich wagę w rozwoju studia. Wskazuje pułapki czyhające na mniej doświadczone zespoły i podaje w zasadzie na tacy gotowe rozwiązania jak ich uniknąć. Chociaż z pewnością wrócę jeszcze nie raz do tej kopalni wiedzy - już teraz na szybko osobom nie oglądającym wykładu ( obejrzyjcie - na prawdę warto! Dancing ) wypiszę kilka szczególnie istotnych dla mnie myśli:

Gry oferują ludziom emocje
Dzięki interakcji inne niż w filmach.
Słowem kluczem jest tutaj " decyzyjność "

Rolą marketingu jest także wywołanie emocji . Obraz stanowi obietnicę emocjonującego produktu. Tę obietnicę buduje się bardzo długo.

Gry to nie IT - to show business

Na biznes patrzy się całościowo:
Gra + finanse + organizacja + marketing < --- od siebie ośmielę się jeszcze dodać IR jeśli jest się spółka giełdową, choć w zasadzie nie powinienem ojca uczyć jak robić dzieci dark1


W 11 B devi i marketing działają razem już od samego początku produkcji
Marketing i tworzenie gry sią wzajemnie uzupełniają
Marketing także doradza developerom, co może / powinno zawierać się w grze

Marketing zaczyna się w momencie powstania pomysłu na grę ( Tytuł gry także stanowi marketing!), a kończy na długo po jej ukończeniu

Cały wątek o tym czym może być USP ( unique selling point )

No i dla jedenastkowiczów faktycznie - retrospekcje z czasów Anomaly i TWoM są bezcenne wave


Ja dla siebie dowiedziałem się także, że istnieje takie słowo jak "marketable" Angel


Panie Pawle,

Dziękujemy za jużthumbright,

ale.....

Prosimy o więcej love4

Elemis
Elemis PREMIUM
37
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 272
Wysłane: 11 września 2020 12:00:51 przy kursie: 498,00 zł
A co do samego 11 Bit Studios jeszcze.

Co prawda było już kilka stron temu linkowane przez @Frey'a jednak po pierwsze - chyba wiele w temacie się nie zmieniło. Po drugie - zapałałem ostatnio szczerą sympatią do blogera Bycze Gierki - zatem z przyjemnością podlinkuję raz jeszcze bardzo fachowy moim zdaniem artykuł, który wyszedł 17 lipca spod jego pióra:

byczegierki.com/2020/07/17/pol...

Prosimy pisać dalej szanowny panie Blogerze! wave

sasky
sasky PREMIUM
17
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 591
Wysłane: 13 września 2020 20:37:36 przy kursie: 498,00 zł
HansTheSceptic napisał(a):

Skłoniło mnie to do rozmyślań nad wagą skila marketingowego dla poprawnej wyceny spółki.


Nawiązując do wątku przytoczę fragment z tegorocznego raportu The Game Industry of Poland - można go sobie zestawić z powyższym cytatem.

Cytat:
11 bit studios does not make profits exclusively on creating and launching its own games. It also publishes titles from other developers. “Some have money to create a game, but they do not have the slightest idea how to plan marketing activities. Others, at the same time, have an excellent idea and a prototype, but do not have enough money for development. We ensure it all, depending on what expectations our clients have,” says Paweł Miechowski.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
86
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 320
Wysłane: 19 września 2020 17:06:25 przy kursie: 477,50 zł
Gdzie jest Dolly? – omówienie sprawozdania finansowego 11 bit studios po II kw. 2020 r.

Nominalne wyniki II kwartału wyglądają imponująco – spółka pokazała 10,5 mln zł zysku netto, w porównaniu do 2,5 mln zł przed rokiem. Niestety ten wynik nie ma charakteru powtarzalnego przez zmiany w zasadach rachunkowości. Zacznijmy jednak od początku, czyli przychodów.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 19-09-2021 17:6:25.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 12100)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 21 września 2020 19:10

resor
6
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 260
Wysłane: 5 października 2020 13:31:09 przy kursie: 462,00 zł
spojrzałem z ciekawości jak ostatni dlc sobie radzi, niestety ma tylko 36% pozytywów i jest sporo komentarzy ze szkoda kasy na season pass.

Rif
10
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 837
Wysłane: 7 października 2020 11:37:51 przy kursie: 465,50 zł
Franczyza FP znakomicie znalazła się w świecie planszówek. Na ten moment jest już ponad 2,8 mln zebrane, a zostało 21 dni.

www.ppe.pl/news/150551/frostpu...

Kto wie czy dużo większego szumu nie zrobi przyszłoroczną gra mobilna 🙂
Edytowany: 7 października 2020 11:38

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,608 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +133,76% +26 751,47 zł 46 751,47 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d