|
65 Dołączył: 2011-12-27 Wpisów: 527
Wysłane:
13 grudnia 2019 15:53:01
przy kursie: 6,00 zł
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
|
|
42 Dołączył: 2011-03-26 Wpisów: 4 239
Wysłane:
13 grudnia 2019 16:41:18
przy kursie: 6,00 zł
dodam tylko, (po tym jak traktują mniejszościowych akcjonariuszy w PAMAPOLU) że w życiu nie kupię akcji żadnej firmy w której akcje mają bracia szataniakowie właściciele Wieltonu Pogromca bajkopisarzy giełdowych:-)))
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..
teraz również na twitter.com
Edytowany: 13 grudnia 2019 16:45
|
|
0 Dołączył: 2018-08-12 Wpisów: 3
Wysłane:
29 stycznia 2020 19:00:33
przy kursie: 7,15 zł
Przybliżył byś proszę temat traktowania inwestorów ?
|
|
|
|
65 Dołączył: 2011-12-27 Wpisów: 527
Wysłane:
4 maja 2020 17:05:01
przy kursie: 3,80 zł
Hamulec do dechy - omówienie sprawozdania finansowego Wielton po IV kw. 2019 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 04-05-2021 17:5:1.
Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.
(Liczba znaków: 22407) >> Wyceny automatyczne są tutaj>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutajAnalityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 5 maja 2020 13:34
|
|
2 Dołączył: 2012-12-03 Wpisów: 128
Wysłane:
5 maja 2020 07:58:03
przy kursie: 3,80 zł
Dzięki za analizę. Bardzo pomocna. Widać istotny spadek popytu już w H2'19. Pytanie czym to jest spowodowane? Czy to po prostu koniunktura i biznes jest aż tak cykliczny? Jakiej dynamiki przychodów spodziewałbyś się w 2020 gdyby całkowicie wyłączyć czynnik pandemii? Nadal spadków? Jeszcze raz dzięki za analizę.
|
|
65 Dołączył: 2011-12-27 Wpisów: 527
Wysłane:
5 maja 2020 09:25:39
przy kursie: 3,78 zł
Dzięki! O przyczynach było trochę w poprzednich analizach. Niewiele się zmieniły: spadek koniunktury w UE (przed koroną widoczny), forsowanie przez UE pakietu mobilności co może "zabić" polskie firmy transportowe, niepewność w kwestii Brexitu (w UK obawa przed spadkiem PKB i schłodzeniem gospodarki, w Polsce obawa polskich firm transportowych, ze nie będą w stanie dostarczać po konkurencyjnej cenie do UK /lub nie będą miał co dostarczać efekt podobny/ w związku z Brexit - kwestia ceł, odpraw granicznych co wydłuża czas pracy firmy transportowej i wpływa na rentowność, etc.). Dodatkowo w Polsce brakowało do tej pory kierowców i stawki szły w górę, co też w pewien sposób wpływało na obniżenie rentowności firm transportowych. Gdyby w 2020 nie było pandemii to i tak zakładałbym istotne spadki w Polsce, lekkie spadki we Francji (największy rynek dla WIeltonu) po bardzo dobrej I połowie 2019 i szanse na wzrosty na rynkach wschodnich. Ogólnie jednak obawiam się, że byłby minus i to niestety zauważalny. UK byłoby strasznie trudno prognozować ze względu na Brexit i różnego typu rozgrywki polityczne. Cały czas Wielton ma nie w pełni wykorzystany potencjał w Afryce czy Niemczech (b. duży ale i trudny rynek). Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
|
|
2 Dołączył: 2012-12-03 Wpisów: 128
Wysłane:
20 maja 2020 09:50:52
przy kursie: 4,59 zł
Wygląda że kurs próbuje się dziś wybić z dwumiesięcznej konsolidacji. Czy jakiś analityk techniczny pokusi się o wystawienie opinii?
|
|
5 Dołączył: 2008-12-06 Wpisów: 46
Wysłane:
20 maja 2020 13:26:45
przy kursie: 4,59 zł
Czy ma to może związek z opublikowaną przez Wielką Brytanie polityką celną ?
|
|
235 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 7 459
Wysłane:
20 maja 2020 16:18:34
przy kursie: 4,59 zł
|
|
2 Dołączył: 2012-12-03 Wpisów: 128
Wysłane:
20 maja 2020 17:48:19
przy kursie: 4,59 zł
Dzięki za szybką odpowiedź @krewa.
|
|
|
|
1 Dołączył: 2017-10-02 Wpisów: 2
Wysłane:
2 lipca 2020 16:58:28
przy kursie: 4,85 zł
Poproszę o komentarz / analizę wyników za IQ 2020
|
|
65 Dołączył: 2011-12-27 Wpisów: 527
Wysłane:
11 października 2020 20:04:44
przy kursie: 3,98 zł
Jazda na krawędzi - omówienie sprawozdania finansowego Wielton po II kw. 2020 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 11-10-2021 20:4:44.
Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.
(Liczba znaków: 16513) >> Wyceny automatyczne są tutaj>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutajAnalityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 12 października 2020 13:02
|
|
0 Dołączył: 2013-12-02 Wpisów: 322
Wysłane:
11 października 2020 21:53:09
przy kursie: 3,98 zł
Dziękując za analizę dodam kilka informacji zaciągniętych z wiarygodnego dla mnie źródła.
Obecnie jak i wcześniej moce fabryki w Wieluniu są wykorzystywane w 100%. Obecnie zamówiona naczepa jest do odebrania w lutym.
Oddziały regionalne sprzedaży zrezygnowały z biur(niektóre pewnie istnieją ale do końca umów najmu), praca z domu na stałe i do klientów.
Problem był w fabryce bo z uwagi na kwarantannę stała lakiernia, ciąg produkcyjny zaburzony.
Rynek naczep w PL i jego wskaźnik jest lekko zaburzony, wielton nie produkuje cystern i chłodni. Teraz planują wejść w chłodnie, ale czy covid ich zatrzyma to się okaże. To są koszty wejścia a i zapasy na produkcję sporo wyższe.
Na rynku pojawił się konkurent, francuska grupa kupiła producenta naczep mega z Nysy. Mogą wzrosnąć im moce. Do tej pory to był mały gracz, ale teraz to się może zmienić.
Wielton szedł odważnie na zachód, za dług. i Włochy wciąż są rozczarowaniem jako sprzedaż.
Patrząc na zadłużenie i politykę NBP i EBC wygrywają ci co idą ostro. Banki jak w przypadku np Amrestu zapewne i tutaj przymkną oko na połamane konwenanty kredytowe. Więc w mojej opinii klucz do odbicia się wieltonu to covid i rozwój wypadków.
Z drugiej strony szataniakowie mają druga spółkę na GPW, pamapol, który na covid generuje rekordowe obroty, rdr wzrost sprzedaży do 350 mln w półrocze i kapitalizacji 45 mln PLN i c/wk 0.5. może się okazać, że pamapol będzie finansował wielton :)
|
|
65 Dołączył: 2011-12-27 Wpisów: 527
Wysłane:
12 października 2020 17:09:05
przy kursie: 3,97 zł
Dzięk za info. Co do tych mocy na 100% to szczerze mówiąc mam trochę wątpliwości - ilości rejestracji w Q3 w Polsce dla Wieltonu nie do końca to potwierdzają. Jest oczywiście lepiej niż w Q2 ale do rekordów jednak brakuje. R/R jest gorzej a przecież druga połowa 2019 już nie była najlepsza (w kontekście tego, że baza nie jest jakoś masakrycznie wysoka). Oczywiście może idzie dużo na eksport, ale tam wyniki rynkowe ogólnie lipca i sierpnia też szału nie robią (choć na pewno lepiej niż w Q2). No coż zobaczymy co zaraportują za Q3. Co do rozwoju - no to jak się rozwija za dług to tak czasami bywa. I niestety w takich momentach jak teraz się płaci za to karę. I tak dla tych spółek zadłużonych dobrze, że oprocentowanie zmienne jest takie a nie inne. Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
|
|
0 Dołączył: 2013-12-02 Wpisów: 322
Wysłane:
13 października 2020 00:27:17
przy kursie: 3,97 zł
Odnośnie wykorzystywanych mocy produkcyjnych to odebrałem to jako stan na wrzesień i koniec września.
We Włoszech na produkcji pracuje ok 20 osób i bardziej skręca co przywiezie Wieluń. Jaka później idzie metka?
Pytanie o chłodnie, czy ich teraz stać na taki krok do przodu.
Z innego za to źródła dotarło do mnie, że wielton co słabszym kontrahentom nie lubi płacić w terminie. Małe faktury, ale jednak...
Przypomnę, że włoską firmę wielton właśnie taką kupił, po sporych inwestycjach... Za dług. Niektóre maszyny jeszcze nie były ustawione a już u syndyka.
Edytowany: 13 października 2020 00:30
|
|
0 Dołączył: 2009-07-21 Wpisów: 972
Wysłane:
18 listopada 2020 10:25:33
przy kursie: 5,16 zł
Jaka przyczyna fajerwerków ? Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody
|
|
6 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-02-20 Wpisów: 93
Wysłane:
19 listopada 2020 15:11:26
przy kursie: 5,80 zł
Widzę, że Wielton drugi dzień z rzędu jest dobrze grzany. Bardzo dobrze - w końcu oddaje to choć po części co dzieje się z rozwojem firmy. Ciekawi mnie tylko czy entuzjazmu starczy do ataku na 8pln czy wcześniejszy opór okolic 6pln da o sobie znać.
|
|
8 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 297
Wysłane:
9 grudnia 2020 11:10:51
przy kursie: 6,19 zł
Mocne wyniki za Q3 zrobiły swoje. Po krótkiej konsolidacji szykuje się kolejna mocna świeczka. Jak ktoś lubi bawić się kreskami to warto tutaj sobie porysować.
|
|
65 Dołączył: 2011-12-27 Wpisów: 527
Wysłane:
11 grudnia 2020 13:54:20
przy kursie: 5,85 zł
Wychodzenie z poślizgu - omówienie sprawozdania finansowego Wielton po III kw. 2020 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 11-12-2021 13:54:20.
Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.
(Liczba znaków: 17937) >> Wyceny automatyczne są tutaj>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutajAnalityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 14 grudnia 2020 11:49
|
|
55 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 1 187
Wysłane:
22 grudnia 2020 12:01:25
przy kursie: 6,02 zł
Liczba sprzedanych naczep rośnie, co zapewne spowoduje poprawę wyników finansowych spółki. Raport za listopad: Cytat:Od początku 2020 r. zarejestrowano łącznie 73 681 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy o (-4,6%) niż rok wcześniej ( -3 592 szt.). Rejestracje przyczep wzrosły o 5,1%, a naczep zmniejszyły się o 33%. Grupa nowych, ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła w tym czasie 14 807 szt., co oznacza zmniejszenie popytu w tej grupie o 32,9% w skali roku. www.pzpm.org.pl/pl/Rynek-motor...Raport za październik: Cytat:Od początku 2020 r. zarejestrowano łącznie 67 520 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy o (-6,7%) niż rok wcześniej ( -4 860 szt.). Rejestracje przyczep wzrosły (+4,3%) a naczep zmniejszyły się o 38,5%. Grupa nowych, ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła w tym czasie 12 841 szt., co oznacza zmniejszenie popytu w tej grupie o 38,3% w skali roku. www.pzpm.org.pl/pl/Rynek-motor...
Edytowany: 22 grudnia 2020 12:02
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.