darkol1912 napisał(a):Cześć AntyTeresa ,
Przyglądam się ostatnio fundamentom i biznesowi Boruty dlatego też kupiłem produkty w sieci drogerii ( jestem pod wrażeniem jakości produktów bio na bazie rzepaku )
Ponadto zauważyłem że są już we wszystkich sieciach a zarazem słyszałem wiele pochlebnych opini o produktach spółki.
Uwzględniając dzisiejsze powtarzalne wyniki od 2 kwartałów ( 2 ostatnie kwartały z milionowym zyskiem ) i super pespektywy przed tym segmentem rynku plus nowe projekty np. w bio nawozy uważam za temat bardzo ciekawy.
Jak oceniasz raport po twojej ostatnio analizie która miała wiele wątpliwości co do biznesu spółki.
Pzdr
Darek
Wykres napisał(a):A ja wierzę że jednak Anty-Teresa szykuje merytoryczną odpowiedź i jestem bardzo ciekaw co znajdzie. Dla mnie ta sprzedaż Onlybio jest bardzo dziwna. Samych Rossmanów jest 1400, Hebe ze 400, dużych Carfurów 200, to tylko te sieci co kojarzę że tam jest ta marka. A to przecież nie wszystko. A jeszcze internet, podobno 40% sprzedaży. I z tego zrobili 3 mln zł przez kwartał? Hmmm. Jeszcze się okaże, że spółka Only Bio to tylko dystrybutor. Poza tym gdzie jest ta marka, naprawdę wartościowa przecież, w bilansie? I pozostałe innowacyjne patenty itp. Wartości niematerialne i prawne to raptem 2,5 mln zł, na całą grupę, a w OnlyBio to wogóle ich nie widzę
Panowie, raport i przede wszystkim sytuacja fundamentalna to nie tylko rachunek wyników czy bilans. W poprzedniej analizie podnosiłem kwestie:
- wiarygodności danych
- kwestię odkupu invention.bio i jej wyceny
- trackrecordu prezesa
One cały czas są aktualne - proszę wrócić do omówienia.
Same wyniki wyglądają lepiej niż przed rokiem, ale:
1. Po półroczu spółka informowała, że przychody ze sprzedaży kosmetyków i środków czystości były o 27 proc. wyższe od sprzedaży barwników i pigmentów. Po III kw. narastająco mamy już tylko 20 proc. Krótko mówiąc wcale nie jest tak pięknie i sprzedaż nie rośnie gwałtownie.
2. Przy założeniu, że spółka jest w stanie zrobić netto ok. 1 mln zł kwartalnie mamy 4 mln zł zysku netto rocznie. To ma się nijak do kapitalizacji na poziomie 200 mln zł i to przed znaczącym rozwodnieniem.
3. W kwestii dystrybucji i marki Only Bio to:
Przychody jednostkowe ze sprzedaży produktów wyniosły prawie 8 mln zł, a sumaryczne 8,2 mln zł.
Przychody skonsolidowane z produktów wyniosły 5,1 mln zł, natomiast sumaryczne 11,3 mln zł. Można zakładać, że same spółki zależne poza sprzedażą Boruty wygenerowały ok. 3 mln zł, choć nie wiemy jaką część należałoby wyłączyć z transakcji wzajemnych, które nie poszły na zewnątrz. Tak czy owak bardzo zastanawiająca jest sprzedaż produktów znacznie niższa na poziomie skonsolidowanym - z tego by wynikało, że Boruta sprzedała do spółek zależnych na magazyn, natomiast one sprzedawały głównie towary spoza grupy.
4. Jeśli zerknąć na dane jednostkowe to przychody spadły kw/kw, podobnie jak zysk - jednostkowo na poziomie zysku ze sprzedaży jest strata, a EBIT to 376 tys. wobec 910 tys. kwartał wcześniej.
5. Na poziomie skonsolidowanym mamy ujemne przepływy pieniężne na kwotę 1 mln zł, natomiast po 3 kwartałach tylko 300 tys. zł gotówki.
Jeśli marka nie została nabyta, to jej w bilansie nie ma i nie będzie, podobnie jak patentów, bo one pokazywane są koszcie historycznym.