4 Dołączył: 2020-04-07 Wpisów: 88
Wysłane:
22 sierpnia 2020 18:28:32
przy kursie: 13,00 zł
www.bankier.pl/wiadomosc/Gield...najciekawsze: Cytat:To właśnie na transporcie węgla spółka w dużej mierze oparła swą "masę" drugiego największego przewoźnika w Europie, tymczasem węgla wydobywa się w Polsce coraz mniej. W II kwartale 2020 w rynek ten dodatkowo uderzył koronawirus (przez spadek zapotrzebowania na energię, a więc i węgiel, praca przewozowa wygenerowana na węglu w PKP Cargo spadła rok do roku aż o 26,3 proc.), ale trend jest szerszy.  kliknij, aby powiększyćPo pierwsze konieczność transformacji energetycznej wydaje się raczej nieodwracalna. Choć elektrownie węglowe w najbliższych latach wciąż będą istniały w Polskim miksie, to jednak patrząc na założenia Zielonego Ładu udział ten powinien stopniowo spadać. To samo tyczy się zresztą przemysłu metalurgicznego, z którym PKP Cargo ma spore kontrakty (on także będzie pod środowiskową presją ze strony UE). Po drugie ocieplenie klimatu sprawiło, że mamy coraz cieplejsze zimy i mniej węgla jest potrzebne zimą. W letnim szczycie coraz większą rolę zaczynają odgrywać z kolei OZE z m.in. silnie rozwijaną w ostatnich latach fotowoltaiką.  kliknij, aby powiększyćTymczasem coraz bardziej napięty jest bilans spółki, gdzie zobowiązania sięgają już 4,6 mld zł przy kapitale własnym na poziomie 3,2 mld zł. Pandemia nasila te problemy, spółka stoi przed perspektywą cięcia nakładów inwestycyjnych i zatrudnienia. Tylko w I półroczu 2020 roku spółka zmniejszyła liczbę etatów o blisko 800, a już zapowiada, że proces będzie kontynuowany i w III kwartale.
|
20 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 2 103
Wysłane:
22 sierpnia 2020 21:18:50
przy kursie: 13,00 zł
Coraz większy bilans, coraz gorsza jakość tegoż bilansu. Coraz niższa rentowność i coraz wyższe pensje.
I tak jest z wieloma branżami. Nastały takie czasy, że cześciej lepiej być pracownikiem niż właścicielem biznesu. Kapitał nie daje już takich zwrotów co praca.
|
18 Dołączył: 2010-08-07 Wpisów: 1 536
Wysłane:
22 sierpnia 2020 21:44:29
przy kursie: 13,00 zł
Tu jednak glownym problemem jest wlasciciel spolki
|
4 Dołączył: 2020-04-07 Wpisów: 88
Wysłane:
22 sierpnia 2020 23:52:55
przy kursie: 13,00 zł
no raczej: nczas.com/2020/08/22/stryj-and...Cytat:Do składu rady nadzorczej PKP Cargo dołączył Antoni Duda. Prywatnie jest on stryjem prezydenta Andrzeja Dudy. Trudno podchodzić do tej informacji z optymizmem, ponieważ Antoni Duda niewiele ma wspólnego z koleją. Więcej miał do czynienia z polityką: działał m.in. w Porozumieniu Centrum, a później kandydował na posła na Sejm z listy Prawa i Sprawiedliwości. Doświadczenie zawodowe wyniósł natomiast z opolskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i powiatowego Urzędu Pracy w Opolu.
Obecnie skład Rady Nadzorczej PKP Cargo przedstawia się następująco: 1. Krzysztof Mamiński, 2. Mirosław Antonowicz, 3. Władysław Szczepkowski, 4. Paweł Sosnowski, 5. Krzysztof Czarnota, 6. Jerzy Sośnierz, 7. Tadeusz Stachaczyński, 8. Dariusz Górski, 9. Zofia Dzik, 10. Izabela Wojtyczka, 11. Antoni Duda.
Nie znam kompetencji tego pana ale...
Edytowany: 22 sierpnia 2020 23:53
|
1 Dołączył: 2019-09-12 Wpisów: 12
Wysłane:
30 sierpnia 2020 19:24:48
przy kursie: 12,98 zł
quote=faluch] (Nie rozumiem dlaczego tolerowane tendencyjne wpisy kolegi "le rom", )
A coz to za zlosliwosci?:) Jak ja bym mial byc zlosliwy to wytknalbym ze wpisywanie na kilkunastu spolkach zapowiedzi monych zjazdow zawsze sie w cos trafi. Newag i wiele innych tez mialo na dno jechac a bije nowe szczyty....
Pkp faktycznie zjechalo bardziej niz przypuszczalem, ale kto mogl wtedy przewidziec te cale pandemie. Dokupywalem jeszcze w marcu, ale kilka misiecy temu pozbylem sie calosci. Odechcialo mi sie denerwowac na to masakryczne zarzadzanie skarbu panstwa. Ale zycze powodzenia. Pozdrawiam
|
15 Dołączył: 2010-01-20 Wpisów: 1 078
Wysłane:
4 września 2020 17:46:11
przy kursie: 11,88 zł
Panta rhei kai ouden menei. Nic i wszystko. Nie mam żalu do nikogo... a emocje i wola. Dyć PKP w rzeczy samej trzyma SP i fundy. Tu jest kwotowanie na poziomie bankruta 0,53/3,16=0,16. Czy może być niżej? Oto jest pytanie? Fundy zwłaszcza NFI to słabe ręce. Zatem 0,16-0,11 to nic strasznego - oczywiście dla nich. Drobnica to co innego. Zatem 8-13 zł to okazja czy katastrofa? - oto jest pytanie?
|
8 Dołączył: 2020-04-17 Wpisów: 33
Wysłane:
5 września 2020 11:40:18
przy kursie: 11,88 zł
Węgiel energetyczny w odwrocie. Nie ma co wozić. Budowlanka też nie pomaga. Produkcja -10 %. Jedyna nadzieja to transporty do i z Chin
|
18 Dołączył: 2010-08-07 Wpisów: 1 536
Wysłane:
5 września 2020 12:03:09
przy kursie: 11,88 zł
Spolka wyceniana jest jak bankrut ,a wg zapowiedzi rzadu wkrotce maja ruszyc duze inwestycje - mozliwe,ze w koncu rozrusza to spolke
|
15 Dołączył: 2010-01-20 Wpisów: 1 078
Wysłane:
16 października 2020 15:06:33
przy kursie: 10,00 zł
 P/BV=0,14. Zatem 8-13 zł to okazja czy katastrofa? - oto jest pytanie?
|
20 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 2 103
Wysłane:
16 października 2020 15:50:26
przy kursie: 10,00 zł
piec w nowej Hucie trwale wygaszony, rudy wozić nie trzeba.
Z roku na rok PKP Cargo traci udział w rynku. Przepala gotówkę cały czas, zadłużenie rośnie.
Taka kopalnia na szynach.
Edytowany: 16 października 2020 15:52
|
18 Dołączył: 2010-08-07 Wpisów: 1 536
Wysłane:
20 października 2020 10:43:35
przy kursie: 10,18 zł
Najsmieszniejsze jest to,ze transport kolejowy to zdecydowanie preferowany transport przez UE i jej polityke zero emisyjnosci
|
2 Dołączył: 2015-07-08 Wpisów: 20
Wysłane:
25 października 2020 19:00:31
przy kursie: 9,99 zł
Eko to zdecydowanie argument in+ ale konkurencja na torach słaba nie jest charts.stockwatch.pl/chart/It3... "Czytanie wykresów giełdowych jest taką gałęzią nauki, która jest bardziej gałęzią niż nauką." A.Kostolany
|
82 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-01 Wpisów: 1 920
Wysłane:
25 października 2020 20:08:33
przy kursie: 9,99 zł
Ja mam obawy, ze w PKP Cargo sytucja szybko zmieni sie ze zlej w dramatyczna.
|
15 Dołączył: 2010-01-20 Wpisów: 1 078
Wysłane:
3 grudnia 2020 16:36:02
przy kursie: 12,70 zł
 Pijany kogut na szynach z Mami.. jedzie sobie raz na wozie raz pod wozem. Należy tu zdać sobie sprawę, że za czeski AWT zapłacono 465 mln zł, a dziś cały PKP Cargo wycenia rynek na 567 mln zł, a kilka tygodni wcześniej na zaledwie 400 mln zł. Czyżby firma polska dokonująca zakupna AWT miała wartość zbliżoną do zera? A może to było odwrotnie , o czym nikt głośno nie powie. Handel to nie tylko sztuka, ale i szczęście. Managerom z PKP zabrakło widocznie obu z nich.
|