pixelg
TSGAMES - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

TSGAMES [TEN]

AKTUALNY KURS: 504,50 zł (+1,59%) 09-04-2021 17:02
brutalp
brutalp PREMIUM
2
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 77
Wysłane: 4 grudnia 2020 09:24:08 przy kursie: 548,00 zł
Jest aktualizacja danych Sensor Tower :)

Cytat:
Total Ten Square Games mobile app revenue in November 2020 was $9m, including $4m for iOS apps and $5m for Android apps. Total mobile app downloads for Ten Square Games was 3m, including 300k iOS app downloads and 3m Android app downloads. Ten Square Games has a total of 22 apps, including 8 iOS apps, and 14 Android apps. Their top grossing app last month was Fishing Clash and their most downloaded app was Fishing Clash.


sensortower.com/android/publis...


007
007 PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 311
Wysłane: 11 grudnia 2020 15:21:20 przy kursie: 514,00 zł

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
190
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 550
Wysłane: 22 grudnia 2020 11:01:08 przy kursie: 500,00 zł
Na tropie nowych zysków – omówienie sprawozdania Ten Square Games po III kw. 2020 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 22-12-2021 11:1:8.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 8821)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 22 grudnia 2020 11:26


Mr Szarawek
Mr Szarawek PREMIUM
5
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 57
Wysłane: 22 grudnia 2020 12:36:01 przy kursie: 500,00 zł


To się w czas panowie przebudzili, można tylko pogratulować refleksu wave

Mr Szarawek
Mr Szarawek PREMIUM
5
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 57
Wysłane: 22 grudnia 2020 13:14:41 przy kursie: 500,00 zł
"Przy założeniu powtarzalności obecnego rezultatu po wyłączeniu kosztów programu motywacyjnego dostaniemy oczekiwany roczny zysk netto na poziomie 260 mln zł, co przy kapitalizacji na poziomie 3,6 mld zł daje całkiem atrakcyjny współczynnik C/Z – 13,8. "

Przyznam, żę nie rozumiem skąd i jak spółka ma wygenerować powtarzalny zysk NETTO 260 mln. Ostatnie, 2 bardzo dobre kwartały po odjęciu marketingu dały ~85 mln. Żeby podtrzymać podobne przychody koszty marketingu będą musiały być wysokie również w przyszłości, spółka skorzystała z niskich covidowych cen w 2Q ale koszty marketingu w przyszłości mogą być nawet wyższe.
Edytowany: 22 grudnia 2020 13:15

Buyeverything
1
Dołączył: 2020-06-16
Wpisów: 26
Wysłane: 22 grudnia 2020 22:19:12 przy kursie: 500,00 zł
Musieliby ugrać ponad 140 mln w 4q. Skąd ten cytat?

anti
anti PREMIUM
24
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 43
Wysłane: 22 grudnia 2020 23:55:07 przy kursie: 500,00 zł
@Mr Szarawek 2Q nie był miarodajny jeśli chodzi o zysk netto, ze względu na nietypową sytuację i kilkukrotne zwiększenie budżetu UA. Dopiero 3Q pokazał "oczyszczony" potencjał i wymnażając zysk w tym kwartale * 4 otrzymujemy pi razy drzwi 260 mln. Osobiście myślę, że będzie on jednak niższy ze względu na:
1. Zwiększone koszty związane z rozkręcaniem Hunting Clash, a być może w przyszłym roku kolejnych produktów.
2. Rozwój zespołów developerskich, w tym zapowiadane otwarcie studia w Berlinie.
3. Spadkowa tendencja przychodów Fishing Clash w ostatnich miesiącach.

Szczególnie ten ostatni element jest ważny - analiza powyżej sugeruje, że da się utrzymać stałą bazę sprzedaży FC angażując UA na poziomie ~21% przychodów. Jednak można zauważyć, że od szczytu przychodów w lipcu Fishing Clash w kolejnych miesiącach generuje coraz mniej pieniędzy. Wyjątkiem był październik - nie jestem w stanie powiedzieć czym było to spowodowane (strzelam że może feature w appstorach w kluczowych krajach?), ale listopad i grudzień to powrót do spadkowej tendencji (wg danych Sensor Tower, które choć nie w 100% dokładne, są wystarczające do określenia kierunku) i nie jest to wytłumaczalne jedynie sezonowym ograniczeniem marketingu przez TEN, bo spadek jest zbyt duży (10%-20% niżej wartości z października, wystarczy porównać jak wyglądało to rok temu w podobnym okresie aby zobaczyć, że wtedy taki spadek nie miał miejsca - wręcz przeciwnie, były wzrosty vs październik).

Można wysnuć wniosek, że miesięczny współczynnik wydatków UA do przychodów FC jest i będzie jeszcze przez co najmniej kilka miesięcy zaburzony (tj. będzie sztucznie podbity) przez kampanię marketingową przeprowadzoną w kwietniu-maju w niezwykle sprzyjających warunkach. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu zakupione w tym okresie kohorty wciąż stanowią znaczną część bazy graczy, generując przychody bez ponoszenia kosztów w bieżącym okresie. Z czasem jednak udział tych graczy będzie spadał. Nie ma oczywiście tragedii, spadek nie jest jakiś drastyczny, Fishing Clash to nadal ogromny sukces i świetnie wykorzystana szansa, natomiast na ten moment Ten Square bardziej walczy o utrzymanie obecnego poziomu przychodów/ograniczenie spadku niż o dalsze wzrosty. Wydaje mi się prawdopodobne, że punkt równowagi jeśli chodzi o zyskowność FC wypadnie poniżej średniej z 3Q.

Wejście do Chin na pewno mogłoby być kolejnym bodźcem dla wyników, niestety nie ma odpowiedzi kiedy to mogłoby się stać. Czekamy już dwa lata, a konkretów brak. Nie wynika to z braku starań, po prostu bardzo ciężko jest tam się dostać. Nawet nie chodzi o procedury, bardzo rygorystyczne wymagania i dostosowanie produktu pod kątem rynku Chińskiego, wielkim problemem jest ograniczona liczba miejsc. Liczba udzielanych licencji spada - w tym roku uzyskało ją jedynie 98 gier zagranicznych, w porównaniu do 185 gier w poprzednim roku. Te liczby obejmują wszystkie platformy, nie tylko mobile. Kolejka jest więc ogromna, a drzwi się zmniejszają (przynajmniej w tym roku). Nawet jeśli Fishing Clash jest u góry listy Netease (chińskiego partnera TEN), to nie gwarantuje uzyskania licencji w przyszłym, albo kolejnym roku.

Trzeba też dodać, że przychodami z rynku Chińskiego Ten Square będzie musiał się podzielić ze swoim lokalnym partnerem.

Z bardziej oczywistych i pozytywnych tematów mamy Hunting Clash, który wydaje się uzyskiwać wystarczająco dobre KPI, aby dalej skalować UA. Niemniej jednak te KPI którymi podzieliła się spółka (oraz te które można z grubsza wnioskować z danych Sensor Tower) są na poziomach trochę niższych niż Fishing Clash na starcie, choć być może jest to w pewien sposób zniekształcone przez skalę kampanii marketingowej, która jest 8 razy większa niż początki FC. Sama tematyka gry (polowanie vs łowienie ryb) również wydaje się mieć mniejszy potencjał jeśli chodzi o maksymalny zasięg graczy.

Kolejne gry to duży znak zapytania. Trzeba się liczyć z tym, że większość gier mobile ponosi porażkę, również od dużych producentów z sukcesami. "Ubicie" Solitales i Flip This House nie jest w tym kontekście wielką niespodzianką, takie ryzyka są wkalkulowane w biznes. Pomimo bardzo zaawansowanych narzędzi i metod analitycznych potrzeba też trochę szczęścia, albo - dobrego pomysłu. Dlatego rozbudowa zespołów oraz rozpoczęcie działań M&A nie dziwi, to jest droga którą obierają teraz chyba wszyscy znaczący gracze z tej branży. Są tu oczywiście ryzyka, ale w długim terminie - jeśli się nie rozwijasz, zostaniesz zjedzony/przejęty. Na tym rynku nie ma miejsca na model indie znany z gier PC.

O ile wycena forward p/e Ten Square rzeczywiście wygląda atrakcyjnie (nawet bardzo na tle branży gamedev, chociaż ja lubię też porównywać Ten Square do np. Livechata), nie jest ona pozbawiona pewnych minusów, które mogą ją usprawiedliwiać. Są również i szanse, ale na ten moment powiedziałbym, że ryzyka może nie są większe, ale hmm... trochę "bliższe".

Na koniec wspomnę jeszcze o jednym dodatkowym ryzyku - IDFA i planowane zmiany w ustawieniach prywatności na urządzeniach iOS, które w dużym stopniu utrudnią/uniemożliwią targetowanie osób na podstawie ich preferencji/historii przeglądania Internetu. Obecnie jest to podstawą efektywnego UA. Jak bardzo drażliwy jest to temat może świadczyć ostatnia ofensywa Facebooka przeciw Apple, dotycząca właśnie tego tematu.

Wydawcy gier mobile (w tym Ten Square) w dużej części uchylają się od odpowiedzi jak zmiany IDFA mogą wpłynąć na ich firmy, a nawet starają się bagatelizować ich wpływ. Niemniej wydaje się, że może on być jedynie negatywny, chyba że powstaną nowe narzędzia lub metody efektywnego pozyskiwania graczy. Oczywiście iOS to jedynie część rynku (i trzeba powiedzieć że dla TEN ta mniejsza część), jednak może to ich zaboleć. Niewykluczone też że Google również kiedyś zdecyduje się na podobny ruch, a raczej zostanie do tego zmuszony przez jakieś regulacje, bo jako firma żyjąca z reklam raczej wątpliwe aby sami wyszli z taką propozycją. Niemniej jeśli popatrzeć na trendy w regulacjach z ostatnich lat, da się zauważyć rosnące znaczenie problemu prywatności i ochrony danych, więc nie można wykluczyć że w przyszłości model na którym opiera się obecny rynek F2P mobile mogą czekać pewne turbulencje.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
190
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 550
Wysłane: 27 grudnia 2020 11:20:05 przy kursie: 519,00 zł
Mr Szarawek napisał(a):
"Przy założeniu powtarzalności obecnego rezultatu po wyłączeniu kosztów programu motywacyjnego dostaniemy oczekiwany roczny zysk netto na poziomie 260 mln zł, co przy kapitalizacji na poziomie 3,6 mld zł daje całkiem atrakcyjny współczynnik C/Z – 13,8. "

Przyznam, żę nie rozumiem skąd i jak spółka ma wygenerować powtarzalny zysk NETTO 260 mln. Ostatnie, 2 bardzo dobre kwartały po odjęciu marketingu dały ~85 mln. Żeby podtrzymać podobne przychody koszty marketingu będą musiały być wysokie również w przyszłości, spółka skorzystała z niskich covidowych cen w 2Q ale koszty marketingu w przyszłości mogą być nawet wyższe.


Zysk ten jest efektem przemnożenia wyniku 3 kw. przez 4, po eliminacji kosztów programu motywacyjnego. Proszę zerknąć na wykres miesięcznych przychodów i nakładów na UA. Przychody w sierpniu i wrześniu spadały, natomiast w październiku bez wyraźnego zwiększenia nakładów, a wręcz przy spadku UA wzrosły. Z tego wysnułem wniosek, że aby utrzymać przychody miesięczne na poziomie 5x mln zł wystarczą nakłady na poziomie 21 proc. przychodów. To oczywiście pewne założenie, które może okazać się błędne.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
190
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 550
Wysłane: 27 grudnia 2020 11:29:38 przy kursie: 519,00 zł
anti napisał(a):

3. Spadkowa tendencja przychodów Fishing Clash w ostatnich miesiącach.

Szczególnie ten ostatni element jest ważny - analiza powyżej sugeruje, że da się utrzymać stałą bazę sprzedaży FC angażując UA na poziomie ~21% przychodów. Jednak można zauważyć, że od szczytu przychodów w lipcu Fishing Clash w kolejnych miesiącach generuje coraz mniej pieniędzy. Wyjątkiem był październik - nie jestem w stanie powiedzieć czym było to spowodowane (strzelam że może feature w appstorach w kluczowych krajach?), ale listopad i grudzień to powrót do spadkowej tendencji (wg danych Sensor Tower, które choć nie w 100% dokładne, są wystarczające do określenia kierunku) i nie jest to wytłumaczalne jedynie sezonowym ograniczeniem marketingu przez TEN, bo spadek jest zbyt duży (10%-20% niżej wartości z października, wystarczy porównać jak wyglądało to rok temu w podobnym okresie aby zobaczyć, że wtedy taki spadek nie miał miejsca - wręcz przeciwnie, były wzrosty vs październik).

Z danych historycznych wynika, że czasem zwyżka nakładów ujawnia się z miesięcznym opóźnieniem - pokazywałem to we wcześniejszych analizach. Zakładam, ze październik to właśnie efekt zwyżki nakładów we wrześniu. Dane Sensor Tower mamy za listopad, grudnia nie ma. Oczywiście możliwe jest, że były featuringi, ale one pojawiają się cały czas i należy je traktować jako normalne zjawisko.

anti napisał(a):

Można wysnuć wniosek, że miesięczny współczynnik wydatków UA do przychodów FC jest i będzie jeszcze przez co najmniej kilka miesięcy zaburzony (tj. będzie sztucznie podbity) przez kampanię marketingową przeprowadzoną w kwietniu-maju w niezwykle sprzyjających warunkach. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu zakupione w tym okresie kohorty wciąż stanowią znaczną część bazy graczy, generując przychody bez ponoszenia kosztów w bieżącym okresie.

No właśnie niekoniecznie. Teraz mamy bazę i pytanie jaki koszt należy ponieść aby tę bazę utrzymać. W III kw. spółka ograniczyła nakłady, bo warunki wróciły do normy. I na tych wyższych cenach praktycznie udało się tę bazę utrzymać mimo że z pozyskanych graczy wypadali Ci pozyskani tanio choćby w maju.

Okres niskich cen wykorzystano do taniego skoku i to jest nie do powtórzenia, ale utrzymanie bazy miało miejsce już w normalnych warunkach - uzupełniano "drogimi" graczami.

anti
anti PREMIUM
24
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 43
Wysłane: 27 grudnia 2020 16:31:10 przy kursie: 519,00 zł
Ad. "Z danych historycznych wynika, że czasem zwyżka nakładów ujawnia się z miesięcznym opóźnieniem - pokazywałem to we wcześniejszych analizach. Zakładam, ze październik to właśnie efekt zwyżki nakładów we wrześniu"

Masz rację, wydaje się to prawdopodobnym wytłumaczeniem wzrostu przychodów w październiku.

Jeśli chodzi o utrzymanie bazy, to niewykluczone że będzie tak jak piszesz, ale wg mnie za wcześnie aby to wyrokować. Ja w danych widzę jednak powolny spadek przychodów FC w ostatnich miesiącach i zakładam kontynuację jako scenariusz bazowy. Oczywiście koszty UA również spadły.

Pełnych danych za grudzień oczywiście jeszcze nie ma, ale patrząc na pozycje FC w rankingach, nie będzie lepszy od listopada. Myślę że pierwsze miesiące '21 rozjaśnią sytuację.
Edytowany: 27 grudnia 2020 16:31


cmc
23
Dołączył: 2020-10-16
Wpisów: 238
Wysłane: 7 stycznia 2021 15:53:44 przy kursie: 523,00 zł
Prognozy za Q4 rewelacyjne, rekomendacje po 700 zeta, w kurs w dół, o co kaman?

MrBlue2
43
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 413
Wysłane: 12 stycznia 2021 17:16:37 przy kursie: 550,00 zł
Rosną szanse TSGames wejścia do Wig20, większy FF i obroty.


Zarząd Ten Square Games S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 12 stycznia 2021 r. wpłynęło do Spółki zawiadomienie od akcjonariuszy Spółki - Macieja Popowicza oraz Arkadiusza Pernala ("Akcjonariusze") ("Zawiadomienie"), w którym Akcjonariusze poinformowali, że po złożeniu zawiadomienia rozpocznie się proces przyspieszonej budowy księgi popytu skierowany wyłącznie do wybranych inwestorów spełniających określone kryteria ("ABB"), którego celem będzie sprzedaż przez Akcjonariuszy nie więcej niż 710.436 zdematerializowanych akcji zwykłych na okaziciela Spółki, stanowiących nie więcej niż 9,78% udziału w kapitale zakładowym Spółki oraz reprezentujących nie więcej niż 9,78% ogólnej liczby głosów w Spółce ("Akcje Sprzedawane"), przy czym:
1.Maciej Popowicz oferuje do sprzedaży w ABB nie więcej niż 504.024 Akcji Sprzedawanych, stanowiących nie więcej niż 6,94% udziału w kapitale zakładowym Spółki oraz w ogólnej liczbie głosów w Spółce; a
2.Arkadiusz Pernal oferuje do sprzedaży w ABB nie więcej niż 206.412 Akcji Sprzedawanych, stanowiących nie więcej niż 2,84% udziału w kapitale zakładowym Spółki oraz w ogólnej liczbie głosów w Spółce.
WOOD & Company Financial Services, a.s. pełni rolę Wyłącznego Globalnego Koordynatora (ang. Sole Global Coordinator) w związku z ABB.
Zgodnie z Zawiadomieniem:
Rozpoczęcie budowania księgi popytu nastąpi niezwłocznie i może być zakończone w każdym czasie. Cena sprzedaży Akcji Sprzedawanych oraz łączna liczba Akcji Sprzedawanych, w tym liczba Akcji Sprzedawanych sprzedawanych przez każdego z Akcjonariuszy, zostaną ogłoszone po zamknięciu księgi popytu. Akcjonariusze zastrzegają sobie prawo do zmiany warunków lub terminów ABB w dowolnym momencie, a także do zawieszenia ABB lub odwołania ABB w każdym czasie.
Zamiarem Akcjonariuszy jest pozostanie strategicznymi inwestorami w Spółce i dalsze wspieranie Spółki w jej dynamicznym rozwoju. Po zakończeniu ABB i przy założeniu sprzedaży liczby Akcji Sprzedawanych wskazanej powyżej Maciej Popowicz będzie posiadać akcje Spółki reprezentujące ok 22,2% ogólnej liczby akcji i głosów w Spółce, a Arkadiusz Pernal będzie posiadać akcje Spółki reprezentujące ok 11,1% ogólnej liczby akcji i głosów w Spółce.

orzech
55
Dołączył: 2009-11-11
Wpisów: 706
Wysłane: 12 stycznia 2021 18:26:40 przy kursie: 550,00 zł
Tych chętnych trochę więcej..
Ciekawe z jakim dyskontem wobec kursu księga się zamknie, pewnie jutro z rana coś się rozjaśni, ale może pobujać kursem chyba...

nerme
nerme PREMIUM
0
Dołączył: 2020-01-15
Wpisów: 1
Wysłane: 12 stycznia 2021 18:47:59 przy kursie: 550,00 zł
A pamiętacie niedawną zmianę na mnożniku akcji na kontraktach TEN...?

007
007 PREMIUM
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 311
Wysłane: 12 stycznia 2021 21:56:34 przy kursie: 550,00 zł
Zdecydowanie bardziej wolałbym, żeby wejście do WIG20 było związane ze wzrostem kapitalizacji a nie free float.

cmc
23
Dołączył: 2020-10-16
Wpisów: 238
Wysłane: 13 stycznia 2021 10:24:29 przy kursie: 519,00 zł
Co sądzicie o tej cenie 500, i ciekawe co zrobią z gotówka, czy będą przejęcia, czy kupią sobie jacht i dom nad ciepłym morzem

darebar
darebar PREMIUM
7
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-12-26
Wpisów: 42
Wysłane: 13 stycznia 2021 10:49:44 przy kursie: 519,00 zł
Myślę, że tych dwóch Panów - Maciej Popowicz, Arkadiusz Pernal - etap jachtów i domów zaliczyli po wyjściu z Naszej Klasy dawno temu. Nadal są dosyć młodzi, więc warto się przyglądać, czy nie zaskoczą nas za 2-3 lata zupełnie nowym pomysłem na biznes.

Oczywiście to nie oznacza, że Ten Square Games ma najlepszy czas za sobą, raczej po prostu zmienia się z firmy kumpli (a przynajmniej partnerów biznesowych) w organizację, w której mogą zacząć dominować inwestorzy instytucjonalni.

Buyeverything
1
Dołączył: 2020-06-16
Wpisów: 26
Wysłane: 13 stycznia 2021 18:44:30 przy kursie: 519,00 zł
Zmniejszenie nakładów na marketing, co utrzyma wyniki na zadowalającym poziomie po ewentualnych stratach FC, nie sprzyja raczej rozwojowi. Wycofanie kapitału... no raczej średnio bym powiedział.

cmc
23
Dołączył: 2020-10-16
Wpisów: 238
Wysłane: 13 stycznia 2021 21:16:31 przy kursie: 519,00 zł
@krewa jaki jest obecny scenariusz, 930 czy 480?

micmak
26
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 398
Wysłane: 13 stycznia 2021 22:04:49 przy kursie: 519,00 zł
biznes dojrzaly, normalna rzecz ze realizuja zyski. gratki dla nichDancing 3some
ujeżdżam byki ===>>

surowce, surowce rolne głupsze! ==>>>

Lu lu Lubawa ;]

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,868 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d