pixelg
PCFGROUP - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

26 27 28 29 30 31 32 33

PCFGROUP [PCF]

AKTUALNY KURS: 76,60 zł (-0,58%) 09-04-2021 17:04
szco
szco PREMIUM
18
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 88
Wysłane: 6 kwietnia 2021 19:34:09 przy kursie: 81,30 zł
Ad dyskusji nt tego jak liczba komentarzy przekłada się na sprzedaż, ciekawe zestawienie z gaminganalytics:


kliknij, aby powiększyć


Nie wiem jak są liczone komentarze dla Europy Universalis, bo to paczka i to z ogromną ceną, więc odrzućmy ją.

Ale nawet bez Europy widać, że liczba komentarzy skorygowana ceną i faktyczna sprzedaż (czyli top sellers list) są bardzo luźno powiązane.

Edit: w sumie zwracam honor. Wygąda na to, że prawie wszystko na tej liście drugiej to są jakieś paczki, bundle, itp. Nie zawuażyłem tego od razu, bo są tam podobne tytuły co na best sellerach (np. GTA5). Shame on me.
Edytowany: 6 kwietnia 2021 19:36

Rufusinski
50
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 187
Wysłane: 6 kwietnia 2021 19:48:56 przy kursie: 81,30 zł
bbartt napisał(a):
Ciekawostka, Bulletstorm z promocją 85% dwie pozycje za CP77 w global steam.



Bulletstorm jest swietny, do dzis nie moge sie nadziwic czemu gra zaliczyla taka klape finansowa. Calkiem mozliwe, ze na fali obecnej popularnosci Outriders czesc graczy, ktora nie mala okazji zagrac skusi sie i na ten tytul.

anti
anti PREMIUM
24
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 43
Wysłane: 6 kwietnia 2021 23:10:25 przy kursie: 81,30 zł
Outriders radzi sobie świetnie na Steam (peak graczy robi wrażenie!), ale jeśli chodzi o konsole może być słabiej.

W zestawieniu sprzedaży pudełkowej w UK z ostatniego tygodnia Outriders wylądował dopiero na 6 miejscu, podczas gdy porównywalne tytuły (np. pod względem peak graczy na Steam, takie jak Sekiro czy Doom Eternal) zajmowały 1-2 miejsce w okresach premierowych. Nawet Marvel's Avengers (czasem porównywany do Outriders) był na 1 miejscu podczas debiutu, a ta gra nie była sukcesem dla wydawcy - choć pewnie w głównej mierze ze względu na znacznie większy budżet.

Częściowo niższą sprzedaż konsolową można tłumaczyć Game Passem, i rzeczywiście udział Xbox w sprzedaży pudełek w UK to jedynie 17%. Ale bardziej zaskakujące dla mnie jest to, że gra sprzedaje się lepiej na PS5 niż na PS4, które odpowiadają za 52% i 31% sprzedanych kopii. Potwierdzają to też inne źródła danych (google trends, statystyki graczy).

Rozumiem, że gra może być relatywnie bardziej interesująca dla posiadaczy nowszej generacji Playstation (jako jeden z niewielu tytułów next-genowych), ale już biorąc poprawkę na ilość konsol (w marcu przekroczono 6 milionów PS5 vs prawie 115 mln PS4) nie ma wątpliwości że wielokrotnie większy udział w rynku ma nadal PS4. Statystyki na stronie ps-timetracker.com/statistic/P... potwierdzają, że jest to istotna anomalia i zdecydowana większość gier notuje kilkukrotnie wyższe ilości graczy na PS4 w porównaniu do PS5.

W innym artykule znalazłem rozbicie UK boxed charts w podziale na PS4 i PS5 i tu widać, że na PS5 Outriders jest na 1. miejscu. Na PS4 jest natomiast na miejscu 4. i wyprzedza go... Marvel's Avengers, które premierę (okrzykniętą jako nieudana) miało kilka miesięcy temu. To chyba potwierdza średnią sprzedaż na PS4.

Mimo to, uważam że Outriders odniósł spory sukces. PCF potwierdziło że potrafi dowieźć całkiem niezłą (ale nie rewelacyjną - z opinii graczy i krytyków da się wyłowić trochę istotnych mankamentów, pomijając problemy z serwerami) grę z wysokobudżetowego segmentu. Spodziewam się, że zwrot kosztów produkcji i marketingu nastąpi szybko, myślę że jest na to szansa w tym miesiącu, choć oczywiście ciężko to szacować.




baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 7 kwietnia 2021 11:25:31 przy kursie: 78,10 zł
Zwrot kosztów w tym miesiącu to nieco ryzykowne założenie. Choć aktualnie można liczyć na sprzedaż w zakresie 800-900tyś na Steam. Nie znamy rzeczywistych kosztów jednak sugerowane (przez jeden z DM ) 2,4mln szt x 249zł daje ok 600mln zł. Po odliczeniu prowizji Steam średnio przy takim wolumenie około 23% daje 460mln zł.
Marketing był wręcz cienki - czyli nie wpompowali za dużo kasy w reklamy. Pamiętamy jak CP "wyskakiwał prawie" z każdej lodówki po otwarciu tejże ... thumbright

Jednakże biorąc pod uwagę także sprzedaż na konsole - mogę się zdziwić. Mimo wszystko bardziej obstawiam pojawienie się takiego komunikatu (o zwrocie kosztów) raczej maj/czerwiec niż kwiecień. To mimo wszystko i tak dużo lepiej niż można było zakładać jeszcze miesiąc temu.
Nie ma co porównywać premiera dużo lepsza niż CP .... Patrząc na pakiet reklamowy to dużo lepsza. Nie ma co marzyć o takich poziomach sprzedaży w tym roku ale to nie gra tego typu co CP inna liga. Sukces spółki niewątpliwy. Jest spora szansa na zarobienie na przynajmniej jedną grę własną.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rufusinski
50
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 187
Wysłane: 7 kwietnia 2021 11:56:14 przy kursie: 78,10 zł
Trzymam kciuki, zeby udalo im sie tyle zarobic, by nastepna gre wydali sami.

Utnapisztim
24
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 746
Wysłane: 7 kwietnia 2021 12:30:20 przy kursie: 78,10 zł
baks napisał(a):
Choć aktualnie można liczyć na sprzedaż w zakresie 800-900tyś na Steam.

Połowa tego w najlepszym razie.

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 7 kwietnia 2021 12:47:45 przy kursie: 78,10 zł
Napisz jeszcze skąd wynika Wasz szacunek dla Cp sprzedaży 20mln sztuk pewnie dlatego, że na Steam sprzedaje się po 20 tyś dziennie na TOP1 .... Angel
Popatrz sobie ile jest na TOP1 od wieczora 30.03. Wcześniej przez cały marzec praktycznie nie wypadał poza 15-kę.
Porównaj sobie także ilość komentarzy na taki CP gdzie mniej więcej są szacunki sprzedaży. Podobno szacuje się między 14 a 20 mln sztuk.
Przelicznik komentarzy jest zbliżony do 45.
Z tym przelicznikiem 25 to pojechałeś po bandzie ....d'oh!
Jednak pewnie nikt nie może się nawet zbliżyć do CP bo to "świętokradztwo" .... ale premiera na Outriders była lepsza niż na CP - tutaj gra działa na konsolach.....
Sądzę, że gra miała słaby marketing ale z czasem zdobędzie graczy pocztą pantoflową a i wysoka pozycja na Steam także pomaga.
Szkoda, że to gra tylko jako franczyza. Jak na tak dużą grę to całkiem spoko sobie z nią poradzili. Teraz trzeba dużo kasy na własną produkcję.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Utnapisztim
24
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 746
Wysłane: 7 kwietnia 2021 13:04:34 przy kursie: 78,10 zł
Cytat:
premiera na Outriders była lepsza niż na CP

O tak, zwłaszcza gdy padły serwery a gra miała 53% pozytywów bo wkurzeni gracze walili na potegę negatywami. Podadzą wyniki to zobaczymy czy bliżej będzie do przelicznika 25 czy 50 - ja się spodziewam niskiego przelicznika. A prawie pół miliona kopii na samym steam w 5 dni od premiery to byłby dobry wynik biorąc pod uwagę brak premierowej promocji cenowej i game pass.
Edytowany: 7 kwietnia 2021 13:05

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
87
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 426
Wysłane: 7 kwietnia 2021 13:55:06 przy kursie: 78,10 zł
Cytat:
O tak, zwłaszcza gdy padły serwery a gra miała 53% pozytywów bo wkurzeni gracze walili na potegę negatywami. Podadzą wyniki to zobaczymy czy bliżej będzie do przelicznika 25 czy 50 - ja się spodziewam niskiego przelicznika. A prawie pół miliona kopii na samym steam w 5 dni od premiery to byłby dobry wynik biorąc pod uwagę brak premierowej promocji cenowej i game pass.


Wydaje mi się, że jest drobna różnica między wydajnością serwerów i problemami z tym związanymi (co de facto pokazuje jak wyczekiwany był to tytuł) a problemami z grą i jej grywalnością jak w przypadku CP na konsole itd.

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 487
Wysłane: 7 kwietnia 2021 14:23:20 przy kursie: 78,10 zł
baks napisał(a):

Nie znamy rzeczywistych kosztów jednak sugerowane (przez jeden z DM ) 2,4mln szt x 249zł daje ok 600mln zł. Po odliczeniu prowizji Steam średnio przy takim wolumenie około 23% daje 460mln zł.


Podatek, ceny regionalne... Ta kalkulacja wyżej to spóźniony prima aprilis ?


szco
szco PREMIUM
18
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 88
Wysłane: 7 kwietnia 2021 14:32:58 przy kursie: 78,10 zł
Czy PCF poda informację o zwrocie kosztów? Może prędzej poda ją SE? Choć na pewno jest to informacja istotnie wpływająca na dochody spółki.

Co do obliczeń ile się musi sprzedać - pamiętajcie o game passie na X. Jeśli uznamy, że X to pi-razy-oko 1/3 rynku to sprzedanie Outriders w game pass za 1/3 ceny wytworzenia chyba nie jest dobrym dealem z pkt widzenia SE? To tak jakby chcieli jedynie wyjść na break-even. Więc chyba zysk za game passa też należy do obliczeń dodać. Jeśli szacujemy, że musi się sprzedać 2.2mln kopii, żeby gra się zwróciła, to uwzględniając game pass powinniśmy chyba szacować 1.3-1.4mln na Steam+PS? Czy jestem zbyt optymistyczny?

Jeśli szacujemy 1.3-1.4mln na Steam+PS to myślę, że jesteśmy niedaleko tych wartości.

anti
anti PREMIUM
24
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 43
Wysłane: 7 kwietnia 2021 14:37:14 przy kursie: 78,10 zł
baks napisał(a):
Zwrot kosztów w tym miesiącu to nieco ryzykowne założenie. Choć aktualnie można liczyć na sprzedaż w zakresie 800-900tyś na Steam. Nie znamy rzeczywistych kosztów jednak sugerowane (przez jeden z DM ) 2,4mln szt x 249zł daje ok 600mln zł. Po odliczeniu prowizji Steam średnio przy takim wolumenie około 23% daje 460mln zł.


Analityk Trigona szacował budżet na $85-$90 mln. Pomijając to, nie mogę się zgodzić z powyższymi wyliczeniami. Nie uwzględniłeś: cen regionalnych, podatków wliczonych w cenę, prowizji dla Epic od silnika. Również prowizja Steam będzie wyższa niż 23%, bo 20% jest dopiero od sprzedaży powyżej $50 mln, czyli od ponad 800 tys. sprzedanych kopii licząc od ceny $59,99 (o ile jest to w ogóle kalkulowane od ceny brutto - tego nie wiem). Zresztą Steam pewnie nie stanowi nawet połowy sprzedaży, także koncentracja wyliczeń na Steam nie do końca ma sens. Marże dystrybutorów będą średnio większe niż te na Steam.

Czy zwrot kosztów nastąpi w tym miesiącu oczywiście nie wiem, napisałem jedynie że jest szansa. Dobrej sprzedaży na PC jestem pewien, natomiast niewiadomą pozostają dla mnie konsole. Oczekuję, że Game Pass również przybliży moment zwrotu kosztów.

Utnapisztim
24
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 746
Wysłane: 7 kwietnia 2021 15:06:07 przy kursie: 78,10 zł
szco napisał(a):
Jeśli uznamy, że X to pi-razy-oko 1/3 rynku

1/3 rynku ale konsolowego (ps4 sprzedano 2 razy więcej niż xboxa) a nie całości. Pojawiały się sugestie komentatorów rynkowych że gamepass może dać zwrot ok. 1/5 kosztów - ale jak jest w rzeczywistości nie wiadomo.

Oho, 2 miejsce na steam.
Edytowany: 7 kwietnia 2021 15:12

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
87
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 426
Wysłane: 7 kwietnia 2021 15:23:35 przy kursie: 78,10 zł
szco napisał(a):
Czy PCF poda informację o zwrocie kosztów? Może prędzej poda ją SE? Choć na pewno jest to informacja istotnie wpływająca na dochody spółki.


PCF nie jest wydawcą gry więc chyba nie będzie raportował zwrotu kosztów bo dostał hajs za zrobienie gry.
Edytowany: 7 kwietnia 2021 15:24

Utnapisztim
24
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 746
Wysłane: 7 kwietnia 2021 15:43:54 przy kursie: 78,10 zł
baks napisał(a):
Napisz jeszcze skąd wynika Wasz szacunek dla Cp sprzedaży 20mln sztuk pewnie dlatego, że na Steam sprzedaje się po 20 tyś dziennie na TOP1 .... Angel

Baksiu, wyszukaj sobie w internetach ile czasu potrzebował ostatnio w marcu Valheim do sprzedaży 1 mln kopii - będziesz wtedy orientacyjnie wiedział ile minimum przeciętnie kopii dziennie potrzeba przy określonej cenie żeby być Nr1 na steam.

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 7 kwietnia 2021 16:50:10 przy kursie: 78,10 zł
anti napisał(a):
baks napisał(a):
Zwrot kosztów w tym miesiącu to nieco ryzykowne założenie. Choć aktualnie można liczyć na sprzedaż w zakresie 800-900tyś na Steam. Nie znamy rzeczywistych kosztów jednak sugerowane (przez jeden z DM ) 2,4mln szt x 249zł daje ok 600mln zł. Po odliczeniu prowizji Steam średnio przy takim wolumenie około 23% daje 460mln zł.


Analityk Trigona szacował budżet na $85-$90 mln. Pomijając to, nie mogę się zgodzić z powyższymi wyliczeniami. Nie uwzględniłeś: cen regionalnych, podatków wliczonych w cenę, prowizji dla Epic od silnika. Również prowizja Steam będzie wyższa niż 23%, bo 20% jest dopiero od sprzedaży powyżej $50 mln, czyli od ponad 800 tys. sprzedanych kopii licząc od ceny $59,99 (o ile jest to w ogóle kalkulowane od ceny brutto - tego nie wiem). Zresztą Steam pewnie nie stanowi nawet połowy sprzedaży, także koncentracja wyliczeń na Steam nie do końca ma sens. Marże dystrybutorów będą średnio większe niż te na Steam.

Czy zwrot kosztów nastąpi w tym miesiącu oczywiście nie wiem, napisałem jedynie że jest szansa. Dobrej sprzedaży na PC jestem pewien, natomiast niewiadomą pozostają dla mnie konsole. Oczekuję, że Game Pass również przybliży moment zwrotu kosztów.


Fakt tu mnie masz .....
Przyznam, że "zapomniało mi się" o tym kontrakcie z MS ... dal ok 1/3-1/4 zwrotu kosztów.
TAK to prawda biorąc to pod uwagę zgadzam się, że zwrot może być nawet na początku maja. Rynek konsol na razie można pominąć, bo raczej nie znamy wielkości sprzedaży. Być może któraś ze spółek ujawni jakieś info ze sprzedaży. Miło by było gdyby np. podano info o sprzedaży 1mln ... ale raczej nie należy na to liczyć.
Pokrycie kosztów SE powinien zakomunikować - bo to istotny krok dla finansów spółki.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

GRAF78
42
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 238
Wysłane: 8 kwietnia 2021 00:21:46 przy kursie: 78,10 zł
Utnapisztim napisał(a):
Oho, 2 miejsce na steam.

tydzień od premiery mija, forumowicze już się rozmarzyli o wielomilionowych zyskach a się zaraz okaże że na extra przychody PCF bedzie musiał dlugo poczekać

Scarry
134
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 825
Wysłane: 8 kwietnia 2021 00:30:28 przy kursie: 78,10 zł
ale zobacz Graf78 jak kompletnie inne nastawienie do gry ma prasa, i to ta poczytna, spidersweb jednak czytają miliony osób LINK

artykuł z ich głównej

Cytat:
chciałbym przedstawić wam listę ciekawych i unikalnych elementów Outriders, które zrobiły na mnie szczególne wrażenie. Warszawskie studio People Can Fly pozytywnie zaskoczyło w kilku zróżnicowanych obszarach.


Dla mnie, mimo problemów z serwerami, gra daje radę. Z mojego punktu widzenia to jest dużo lepiej przemyślana i dopracowana rozrywka niż wielki cyberpunk
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 kwietnia 2021 00:31

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 8 kwietnia 2021 00:53:08 przy kursie: 78,10 zł
@Scarry
Mamy dobre recenzje gry - ale na razie nie wiadomo czy to jedynie zasługa PCF który był tylko wykonawcą i mógł proponować różne rozwiązania ale sam schemat i szkielet gry mógł zaplanować SE. Ostatecznie grę recenzowali także z SE. Na pełną weryfikację umiejętności spółki trzeba będzie poczekać do kolejnej już własnej produkcji.
Dobra robota spółki ale tu mieli łatwiej działając pod kuratela. Może to pomogło grze. Może CDP zabrakło spojrzenia z zewnątrz. Nie poznamy chyba nigdy powodów które kierowały Zarządem CDP i zamknijmy temat na wątku. Widać, że to był błąd i powinno być ostrzeżeniem dla wszystkich innych spółek.
Jeśli brakuje kasy na dopracowanie gry to trzeba podzielić premierę lub znaleźć partnera który dołoży się do sukcesu. Tu też pojawi się problem jeśli nie uda się zarobić dość na sfinansowanie całej gry. Nie ma gwarancji, że Outriders pozwoli sfinansować całe koszty - bo to jednak spora kasa. Być może spółka będzie musiała część pracowników oddelegować do pracy nad inną produkcją zleconą aby sfinansować własną produkcję.
Jest też inna możliwość. Bardzo udana produkcja może zachęcić spółkę do emisji kierowanej do jakiegoś dużego partnera. Spółka ma sporo kasy ale 2 duże produkcje to co najmniej sporo ponad 200mln na samą produkcję. Dlatego warto obserwować co będą w stanie wycisnąć z tej gry. Patrząc na potencjał to grę można dość długo rozwijać. Nie wykluczam, że mają lub dostaną umowę na 2-3 dodatki do gry. To by dało im finanse na ukończenie pierwszej gry.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
124
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 487
Wysłane: 8 kwietnia 2021 20:21:07 przy kursie: 77,05 zł
Jeśli chodzi o sprzedaż pudełek konsolowych...
W premierowym tygodniu sprzedano w Japonii 6,6 tysiąca kopii Outriders na PS4. Przypominam dla porównania, że Cyberpunk osiągnął 104 tys. sztuk.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
26 27 28 29 30 31 32 33

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,441 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d